Honda Civic (2019)
5.3.20201) vybíráme: Někdy ke konci loňského roku jsem začal přemýšlet, zda si místo současného auta pořídíme jiné, nebo ještě nějakou dobu budeme používat to…
Honda Civic (Jopino)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 05.03.2020 16:30
Jízda
Když jsem byl v prosinci nahlásit škodní událost na Golfovi, využil jsem situace a projel se Civikem v 1,5 s manuálem. Měl jsem to u Šmuclera v Plzni hned přes chodbu. A jízda mix komfortu a agility byla prostě boží. O level lepší než Golf, snad jen Focus 4 je na tom o fous líp. I jsem na chvíli zauvažoval jestli to nevyměnit, protože sleva co nabízeli byla standartní ceník -130 Tis. A kdyby mělo auto lepší sedadla, tak by to možná i dopadlo. Ty byly jediné co mi na autě opravdu vadilo. Jinak super volba.-
Jopino 05.03.2020 17:37
« Re: Jízda
Po pravdě, na sedadla v Civiku padá kritika docela dost, to neodiskutovatelný fakt. Přitom Honda ve svém portfoliu má tak krásná a hlavně funkční sedadla, konkrétně v modelu Civic Si, který "frčí" ve státech. Ty být ve verzi Sport plus, vymaže tuhle bolístku ze světa.
Já to už popisoval v HR-V. Jsem trochu "atypické" postavy a ač i na sedadla v HR-V se snášela kritika, já s nimi nemám problém. Stejně tak to mám v Civiku. Jsou mi pohodlná a podrží v zatáčkách. Mám ale tucha, že na okruhu by mi to už nestačilo. Tam se ale zatím nechystám :-)
Přesně, luxusní sleva na tohle auto a mix "užitnosti i zábavy", nakonec rozhodly, že ho musím mít, i když tam nějaké mušky jsou.-
-
Jopino 05.03.2020 20:59
« Re: Re: Re: Jízda
Chápu, každému, co jeho jest, snad slouží dobře.
Za ty roky jsem si na japonce, potažmo Hondy, "zvykl". Krom slušných jízdních vlastností a "netuctovosti", servisní prohlídky nestojí ranec, když to srovnám s tím, co platí kluci z práce u jiných značek. U HR-V to nebylo za 4 roky ani ne 10.000 Kč. Not bad.
-
-
-
-
Tomas J 06.03.2020 15:20
koule
da se tam dat tazne zarizeni nebo jen pro verze bez centralniho vyfuku?-
Jopino 06.03.2020 15:45
« Re: koule
Tažné zařízení u hatchbacku jde nyní namontovat už jen do litrového tříválce (u před faceliftových modelů tuším šlo i top verzí Prestige, ty měly výfuk bokem), a nebo do karoserie sedan. Tam tažnému zařízení centrální tlumič výfuku "nezavází", když je veden rovněž bokem. Jenže 5D Prestige se už do EU nedováží. Holt máme v rodině i Octávku s tažným.
Někde jsem ale viděl takový hokus pokus, kde rám tažného zařízení u Sportu přemostili přes dodatečnou konzoli pod výfuky. Vypadalo to otřesně. Zemi původu nevím, jen jsem to, jako kuriozitu, zaznamenal na Honda fóru.
-
-
Operator13 08.03.2020 15:53
Nádherný kousek
:yes: :yes: Gratuluji k novému autíčku...tak ať slouží k spokojenosti!!!! ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) :-) -
Loptos 11.03.2020 18:44
Jopeeeno
som chcel napisat recenziu na Civousa asi 2 roky ale som lenivy a ked vidim ze to tu je, tak ma vobec neprekvapuje ze od teba >:-[]
Nech Sluzi :-)-
-
Loptos 12.03.2020 11:19
« Re: Re: Jopeeeno
Uprimne po 50tis km som nasiel chybu iba jedinu. Interierove nedostatky. A to je vrzanie v interiery a opierky ktore nemaju kozu a na dlhej trase proste lakte bolia - ale ako sme si pisali na fore, tesim sa na pani, ktora nam to usije :-)
nech sluzi, je to skvele auto.-
Jopino 12.03.2020 19:53
« Re: Re: Re: Jopeeeno
50.000 km už nedostatky odhalí, bez debat. Co se týče té paní, Romča si s ní volal a trošku se to posune. Omlouvala se, ta zakázka je hodně velká (ale očalouní nám to, to je domluvené). Chce to udělat jako sůl, to se nepovedlo, bez debat :yes:
Ať Ti to jezdí ;-)
-
-
-
-
dr.Remorey 14.03.2020 23:04
motor
Civic je super auto, za dany prachy souhlasím s tím, že tenko hledat něco lepšího. Stále me ale děsí jedna věc, a to hodněkrát zmiňované problémy s motorem 1.5. Máš o tom nějaké info?
-
Jopino 15.03.2020 22:01
« Re: motor
Motor. Myslíš ředění oleje palivem? To je to jediné, čím se "plní" diskuse na internetových fórech a co jsem za pár let postřehl a řešil s dealerem (doptával se i získal nějaké odpovědi). Fatální závady tento motor nemá (ověřeno u dealera). Je pravda, že přímovstřikové "turbobenzíny" trpí svou konstrukcí na tento jev. A Honda (za určitých okolností) také, to je fakt. Něco je stav, popisovaný na fórech, druhá věc jsou postřehy od skutečných lidí, třeba z klubu (známých). Z těch co znám, mají tento problém jen dva (oba z CVT, které "drží" otáčky motoru během jízdy, u důvodu emisí, na velmi nízkých hodnotách, klidně i na 1.400). A to není ideál.
Prvně, žádný takový motor není vhodný na krátké časté popojíždky po městě. Tady bych si radši (logicky) koupil Jazz, nebo Civika s 1.8 i-VTEC. Pokud jsou ty trasy kombinované (jako u mě), problém v tom nevidím. "Něco" už mám najeto a hladina, dle měrky, se drží ve středu. "Nejdu tomu naproti", nejezdím jen "couračky", motor nepodtáčím, otáčky držím nad hodnotou 2.000 ot./min, používám celé otáčkové spektrum a nemíním měnit olej později, než po 10.000 km.
Hooodně jsem uvažoval, zda vzít tohle auto, to mi věř. Ale o žádném zadřeném, nebo opotřebeném motoru 1.5T (z důvodu oil dilution), jsem se nedozvěděl. Takže proč nevzít něco, co jako celek, v mých provozních podmínkách, funguje excelentně?
Mimochodem, nad lehce jetou XC70 jsem pár let zpět uvažoval taky (než bylo HR-V). Odradila mě kritika na místní autorizovaný servis, škoda.-
Meky 08.04.2020 08:50
« Re: Re: motor
zaujimave.
Takze v cesku sa predalo dokopy kolko Civicov s 1.5t? 100? 200? a ty poznas hned 2, ktore maju problem.
Tento motor je jednoducho konstrukcne nepodareny a mozno ocakavat vyrazny pokles ceny v buducnosti prave kvoli nespolahlivosti.
Rozhodne sa nejedna o problem vsetkych priamovstrekovacich motorov - kedze ani moderne TSI, PureTech ani T-GDI tymto problemom netrpia.
Ano, samozrejme, kto jazdi len po dialnici, asi mat problem nebude - lenze drviva vacsina ludi takto nejazdi.
Zaver: motor 1,5t od Hondy nebrat.-
-
Jopino 08.04.2020 21:17
« Re: Re: Re: motor
Hmmm, promiň, ale poněkud omezený názor, nemyslíš? Nastuduj si fakta, než se veřejně znemožníš, je to pro Tvé dobro.
Civic 10G je tady od r. 2017 a jen za loňský rok se prodalo v ČR téměř 420 Civiků. SDA sice nerozlišuje, kolik z toho bylo 1.5T, ale dle místního dealera, se právě této motorizace v ČR prodá naprostá většina. Tolik k Tvým 100 nebo 200 kusům.
Existují různé skupiny, říká se jim kluby, nebo facebookové skupiny a věřím, že je máte i u vás. No a vzhledem k tomu, že se lidé sdružují, předávají si mj. i informace, jak ty pozitivní, tak i ty negativní. Takže za tu tobu už mám jistá relevantní data, komu se oil dilution vyhýbá a komupak na druhou stranu ne. No a vzhledem k tomu, že do místní Hondy jezdím už od r. 1997 a s majitelem se dobře znám, tak mám de facto i servisni data. Kdyby to bylo tak, jak říkáš, musel bych být 100% blázen, abych si auto s takovým motorem pořídil. Tebe ale přesvědčovat nebudu, máš svá, zajisté relevantní data.
V textu uvádím, že tento problém se za jistých okolností může projevit, to je prostě tak. Na druhou stranu kdo soudný si koupí "přeplňovaný přímovstřik" na tříkilometrové popojíždky? K tomu není potřeba 182 HP motor, ale třeba HR-V s 1.5 atmo.
No a schválně, koukni za jakou částku se prodávají starší Civiky 10G? Mají tak obrovský cenový propad? Schválně. Trh plkání nezajímá.
Hele, někdy už je mi "šoufl" z chytrolínů, jsou jich žel Bohu, na webech mraky, ale než budeš něco rozporovat, ověř si fakta. Radím Ti dobře.
Jo a pro Tvou představu, mám ujeto přes 2.000 km a na dálnici jsem byl JEN JEDNOU. Z kraje týdne jsem přezouval na letní pneu. Při té příležitosti jsem doléval kapalinu do odstřikovačů a kontroloval stav motorového oleje. Zklamu Tě. Množství oleje, dle plastové části měrky v 3/4 rozpětí, tedy necelý centimetr pod horní ryskou. Nějak Ti to nevychází.
Hezký den :yes:-
Meky 09.04.2020 07:45
« Re: Re: Re: Re: motor
Co mi nevychadza?
Jedina informacia, ktora MOZNO nie je pravdiva je pocet predanych kusov s 1,5t.
Vsetko ostatne je pravda:
- maju vsetky priamovstrekovacie motory tento problem? NIE, je to chybna konstrukcia
- maju niektore 1,5t od hondy, ktore poznas tento problem? ANO
- je niekde uvedena informacia, ze tento motor je nevhdony do mesta? NIE
Takze zavadzas a klames TY :yes:-
Jopino 15.04.2020 21:09
« Re: Re: Re: Re: Re: motor
Rozumíš psanému textu, pracuješ někdy s fakty? Pokud ne, nemá cenu s Tebou dále diskutovat.
Pokud je mi známo, není nikde známý případ, kde by člověk s motorem L15B k vůli oil dilution, zadřel. Když už se hladina oleje zvedne na přípustnou mez, je to na přístrojovém panelu řidiči vyobrazeno oranžovou kontrolkou, tak jak třeba u 1.4 BoosterJet motorů.
Ano, znám dva případy, kde uživatele popisují za určitých podmínek uvedený jev, ale z toho množství je to zlomek. Znáš současný motor, který je zcela 100% ve 100% prodaných kusech? Motor, který je vhodný na všechny běžné jízdní podmínky? Prostě současný blbuvzdorný, přeplňovaný motor?
K OD poplním, že oba mají CVT převodovku, která drží otáčky motoru na nízkých hodnotách. K nápravě stavu byla jak u Civiku, tak u CR-V v Hondě servisní kampaň.
Byl jsi někdy v Hondě? Nebo znáš Hondu jen z internetových diskusí? Mohu Tě ujistit, že do města a převážné trasy kolem komína, třeba náš dealer bude potenciálním zájemcům doporučovat 1.0T (který má k těmto účelům primárně a zásadně upravený termomanagenet), a ne 1.5T.
-
-
-
-