Recenze

10 Majitel

Honda Civic 1.5 TURBO SPORT PLUS

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 3 Honda Civic, foto 4 Honda Civic, foto 5 Honda Civic, foto 6 Honda Civic, foto 7 Honda Civic, foto 9
Honda Civic, foto 10 Honda Civic, foto 11 Honda Civic, foto 12 Honda Civic, foto 13 Honda Civic, foto 14 Honda Civic, foto 15 Honda Civic, foto 16 Honda Civic, foto 17 Honda Civic, foto 18 Honda Civic, foto 19 Honda Civic, foto 20 Honda Civic, foto 21 Honda Civic, foto 22 Honda Civic, foto 23 Honda Civic, foto 24 Honda Civic, foto 25 Honda Civic, foto 26 Honda Civic, foto 27 Honda Civic, foto 28 Honda Civic, foto 29 Honda Civic, foto 30 Honda Civic, foto 31 Honda Civic, foto 32 Honda Civic, foto 33 Honda Civic, foto 34 Honda Civic, foto 35 Honda Civic, foto 36 Honda Civic, foto 37 Honda Civic, foto 38 Honda Civic, foto 39 Honda Civic, foto 40 Honda Civic, foto 41 Honda Civic, foto 42 Honda Civic, foto 43 Honda Civic, foto 44 Honda Civic, foto 45 Honda Civic, foto 46 Honda Civic, foto 47 Honda Civic, foto 48 Honda Civic, foto 49 Honda Civic, foto 50 Honda Civic, foto 51 Honda Civic, foto 52 Honda Civic, foto 53 Honda Civic, foto 54 Honda Civic, foto 55 Honda Civic, foto 56 Honda Civic, foto 57 Honda Civic, foto 58 Honda Civic, foto 59 Honda Civic, foto 60 Honda Civic, foto 61 Honda Civic, foto 62 Honda Civic, foto 63 Honda Civic, foto 64 Honda Civic, foto 65 Honda Civic, foto 66 Honda Civic, foto 67 Honda Civic, foto 68 Honda Civic, foto 69 Honda Civic, foto 70 Honda Civic, foto 71 Honda Civic, foto 72 Honda Civic, foto 73 Honda Civic, foto 74
 

Technické info

Přezdívka auta Stříbrňák Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:500 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 134 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

1) vybíráme:
Někdy ke konci loňského roku jsem začal přemýšlet, zda si místo současného auta pořídíme jiné, nebo ještě nějakou dobu budeme používat to současné (blížil se termín ukončení značkového financování Honda Finance). Jakožto vlastník Hondy HR-V, se kterým jsme byli spokojeni, jsem logicky pokukoval po nějakém modelu této značky. Co si ale budeme povídat, moc velký výběr modelů Honda v Evropě nenabízí. Vylučovací metodou.jsem vyřadil CR-V, které je pro naše potřeby zbytečně velké. HR-V jsme už měli čtyři roky, takže jsme chtěli změnu a design přídě faceliftu mě stejně moc nepřesvědčil. V prosinci byl představen nový Jazz Hybrid a i když mě design neoslovil "na první dobrou", začali jsme doma uvažovat, že bychom HR-V za něj vyměnili. Parametry pohonu nevypadají špatně, slušný točivý moment 253 Nm., spotřeba paliva, KONEČNĚ "převodovka", která v zátěži odřazuje a nehučí jak vysavač, no a v neposlední řadě vnitřní prostor, který odpovídá o třídu většímu autu. Jenže čím více přibývalo fotografií a testů, začali jsme mít doma problém s designem až nakonec zájem o auto ochladl úplně.

No a někdy v té době jsem začal uvažovat, že bych se po letech vrátil k Civiku. V minulosti jsem měl Civiky dva, a to v jeho šesté generaci (motorizace 1,4 iS a 1,6 VTI), takže možná tuto myšlenku vyvolala i jakási vlna euforie, těžko říct. Zašel jsem k dealerovi a vyzkoušel předfaceliftový model sedanu, který se do Evropy dováží pouze s motorizací 1,5 Turbo. S tímto modelem, tj. s Civikem 10G, už nějaké zkušenosti mám, takže jsem de facto věděl, co mě čeká. Tentokrát jsem byl spíše zvědavý, jaká je ekonomika provozu, tedy spotřeba paliva v běžném provozu. U předchozích jízd jsem si spíše vychutnával výkon motoru a grip podvozku. Takže, ujel jsem necelých 60 km a z mixu (město, okreska, rychlostní komunikace) mi vyšla spotřeba dle BC velmi solidních 5.6 l/100 km. Nač tedy hybrid? :-) Následující týden jsem vzal do salonu i zbytek rodiny a bylo rozhodnuto. V době, kdy jsme se rozhodli pro konkrétní model, byly stále v nabídce předfaceliftové verze, a to s výrazně nižší cenou, než je cena faceliftu. Jeden takovýto kus, byl skladem i u našeho dealera a s cenovkou, která se neodmítá, opravdu neodmítá...

2) auto:
nakonec jsme vybrali Civic 5D, tj, hathback s motorizací 1,5 Turbo. Důvod je prostý, pokud nepočítám dynamiku a kulturu chodu motoru. Z předváděcích jízd mám vyzkoušeno, že rozdíl ve spotřebě paliva mezi tříválcovým 1,0T a 1,5T je nevýznamný, resp. paradoxně nižší, a to ve prospěch čtyřválcové verze. Ze skladových vozidel už mnoho aut k prodeji nebylo, ale naštěstí ten konkrétní, který by se nám zamlouval, ano. Jedná se o výbavový stupeň SPORT PLUS, tedy to "nejvíc" co si v současné době u Civiku lze pořídit, pokud nepočítám TypeR. Výbavu zde "suše" vypisovat nebudu, ta je k nahlédnutí v brožurách Hondy.cz. Jen doplním, že už "základní" verze SPORT, má de facto vše potřebné. Ještě stále jsou ke koupi u našich dealerů poslední kusy výbavového stupně SPORT, oproti kterému má SPORT PLUS navíc:
-Detekce objektů v mrtvém úhlu s asistentem při couvání z parkovacího místa
-Bezklíčkový vstup a zapalování (Smart Entry & Start)
-Bezdrátové nabíjení mobilního telefonu
(podporuje standard Qi)
-Vysoce výkonný audiosystém – 11 reproduktorů (465 W)
-Elektricky ovládané panoramatické střešní okno
-Systém adaptivních tlumičů.

Cenový rozdíl mezi výbavovým stupněm SPORT a SPORT PLUS byl v únoru tak nevýznamný, že nebyl důvod uvažovat, proč nevzít ten vyšší.

Z důvodu emisních restrikcí pro rok 2020 u Civiku 1,5T po faceliftu zcela vypadl SPORT, takže Honda do Evropy dováží jen SPORT PLUS. A co si budeme povídat, nepatří mezi nejlevnější, ač má velmi slušnou výbavu. Tento motor přeci jen produkuje víc emisí CO2, než by se "zeleným úředníkům" líbilo, takže jej Honda nijak výrazně cenově nezvýhodňuje (na rozdíl od tříválce).

3) nasedáme:
Design je subjektivní věc, to platilo, platí a platit bude. Přiznám se, že v době, kdy toto auto přišlo na trh, měl jsem k němu drobné výtky. Honda tehdy opět motoristickou veřejnost šokovala. Jak jinak, že? :-) Na druhou stranu, oproti 9 generaci, se mi líbí o tři levely víc. Teď mě asi "devítkáři" ukamenují, ale vnímám to takhle. Takže hodnotit design mým pohledem nikomu nic nepřinese, prostě líbí se mi, je jiný, z ničím si ho člověk nezamění. Což má i své nevýhody, ale to je jiná kapitola.

Co se týče uspořádání jednotlivých ovladačů, nemám s tím problém. Je to má čtvrtá Honda, takže už Hondí ergonomii docela chápu. Display v přístrojové desce není dnes už žádný hi tech, ale je přehledný a PP konečně i srozumitelný. U HR-V jsme si dobře rozuměli až po delší době. Infotainment o velikosti 7" není žádná sláva, koncern je na tom o level výš, to bez debat. Nejde o to, že by se zadrhával, nebo s ním byly jiné potíže, ale grafika je už tak 5 let za konkurencí, logika v menu trochu složitější. V podstatě to chce obětovat cca hodinu svého času, pak je to otázkou několika doteků. Civic je na trhu "pár let", elektro technika jde dál, co už. Abych Civiku zase nekřivdil, vyloženě peklo to není. Propojení s MT funguje v pohodě, indukční dobíjení MT je fajn. AA bez výhrad, čte SMS, zprávy messengeru, Waze taky o.k., víc toho nepotřebuji. Audio a 11 repro znělo z počátku plechově. Po nějakém času (repro se rozehrály) a korekci - basy/středy/výšky, už to "trochu" hraje. Možná mám výšší nároky. V HR-V jsem vytlumil všechny dveře a měnil OEM reproduktory a akustika, zejména basová složka, byla logicky o řád jinde.

Civic Sport plus má ve výbavě celou plejádu "pomocníků při řízení". Nicméně, asistenční systémy příliš nepoužívám. Ze zvědavosti jsem je odzkoušel a k jejich fungování nemám výhrad. Světlomety jsou fajn, sice postrádají "vykreslování" okolních vozidel, čili obdobu Matrixů, ale intenzita světla je o.k., noční jízda oči neunavuje. Senzor dálkových světel vypíná docela včas, zato dešťový senzor žije občas vlastním životem. Příjde mi, že v HR-V byl nastaven o malinko citlivěji. Problém to není, ale když mám srovnávat, ať je to fér.

a) interiér:
tady budu muset Hondu trochu kritizovat. Některé použité potahové materiály podle mě neodpovídají cenovce auta. Nepůsobí na mě trvanlivě, především látka na loketní opěrce a na madlech dveří. Se sedadly problém nemám, ty jsou na mou postavu o.k. (178 cm 95 kg). Ne všichni však jsou na tom stejně, kritika prostě k sedadlům je. To jsou ta auta "pro celý svět". Neodpustím si poznámku. V USA existuje nad Sportem výbavový stupeň Si, tak proč Hondo "nepošleš" do Evropy sedadla z této verze? Jsou fakt úžasná. Přinejmenším by se Honda zbavila kritiky na toto téma.

Prostornost auta je slušná, je to "kus auta", tj. 4502 mm na délku, za mnou se posadí člověk vysoký 190 cm. Zavazadlový prostor má objem 420 litrů a jeho velikost je de facto snížena o 58 litrů, oproti běžné verzi, což způsobuje zástavba "složitého" výfuku do středu zadní části vozidla. Na svou třídu je ale stále spíše ten objemnější.

Zbytek materiálů v autě se mi líbí a nemám, co bych vytkl. Dílenské sestavení jednotlivých komponentů vnímám jako příkladné. Při dotyku nikde nic nevrže, neskřípe, což Civiky z počátku výroby trápilo. Jízda po Českých cestách, tj. tankodromu, nezpůsobuje žádné pazvuky. Odkládacích prostor v autě je k mému překvapení dost, což u rodinného HR-V až tak neplatilo. Odkládací přihrádka v palubní desce před spolujezdcem je objemná a konečně i "flockovaná". Po odklopení "posouvatelné" loketní opěrky nalezneme plovoucí cup holdery a obrovský odkládací prostor. V něm se nachází i datový slot USB. Datový slot USB, HDMI a zdířka na 12V se nachází i v prostoru odkládací přihrádky pod středovou konzolí. USB kabel se dá převléci připravenými otvory a zaaretovat, aby po autě nikde "nelítal". Drobnost, ale potěší. Přihrádky (kapsy) pod madly všech dveří, poskytnou prostor max. 1 litrové láhve.
Vzadu se ovšem nenachází žádný USB port, ani 12V zásuvka. Takže k případnému dobíjení MT budou muset pasažéři na zadních sedadlech využít port, umístěný v loketní opěrce. Zkoušel jsem, kabel dosáhne. Je to ale škoda, v HR-V vzadu byla alespoň 12V zásuvka. V zavazadelníku 12V zásuvka je, nachází se zde i jedna lampička a háček na tašku. Rezervní kolo v Civicu Sport není ani za přípatek, mám jen lepící sadu. Po drobných úpravách lze pod podlážku rezervu umístit, je k tomu připraven i kotvící bod.

b) podvozek a řízení:
tady budu chválit. Motor a podvozek jsou hlavním důvodem, proč jsem vybíral Civic. Mám dlouhodobé osobní , resp. pracovní zkušenosti spíše s vozy koncernu, především Škoda a VW a mohu říct, že podvozek Civiku, obzvlášť veze SPORT PLUS snese ta nejpřísnější měřítka. Kritici mohou tvrdit opak, ale tak to prostě je. Dostatek komfortu, gripu a neustálého "rohlíku od ucha k uchu" je toho jasným důkazem. Tohle prostě někdo ladil tak dlouho, dokud nebyl najisto přesvědčen, že je excelentní. Bravo. Řízení ma dostatečný odpor, který je dle mého "tak akorát". Při vysokých rychlostech člověk nemusí směr auta neustále korigovat. Auto tak není rychlé, zábavné a bezpečné nejen v zatáčkách, ale i v přímce při opravdu vysokých rychlostech. Na dnešní dobu se tak nekoná žádná "přeposilovanost". Na rozmlácených cestách podvozek Civiku nevyluzuje žádné tupé rány a rázy, tady muktilink dlouho chyběl. Jasně, auto je tuhší, ale ne prkenné. Za mě, jeden z nejlepších podvozků v současnosti.

Málem bych zapomněl na brzdy. Náběh pozvolný, předvídatelný, když je třeba, dokáží zastavit tak, jak od nich očekávám. A nevadnou. Honda u Civicu použila brzdový systém ATE. U aftermarketových produktů, vůči tomuto výrobci v poslední době nemám moc velkou důvěru (docela šla kvalita dolů), tak snad změním názor. Nicméně, tady je zatím naprostá spokojenost.

c) motor a řazení:
134 kW, 240 Nm a krátké převodové stupně způsobují, že Civic 1,5T není rekordmanem ve sprintu z 0-100 km/h. Na druhou stranu je na svůj objem solidně pružný.Tady kratší převody logicky pomáhají. Já tuto jednotku ale považuji za dostatečnou a paradoxně i velice úspornou. Ke spotřebě paliva asi takto. Dlouhodobý průměr se drží zatím na hranici 6 l/100km, a to i hodnotami v záběhu, který jsem vždy bral jako zásadní věc. Prvních 1.500 km "netočím" motor přes 3.500 ot./min. a snažím se neustále střídat převodové stupně, tak, aby si součástky vzájemně "sedly" a přizpůsobily se. No, ale Civic není jen o spotřebě paliva, že... O motoru už snad byly napsány stohy papíru, je prostě fajn. Je třeba vycházet z toho, že jsme v době, kde prim hraje emisní norma Euro 6D-Temp, takže v této poplatné době, je motor opravdu nadmíru dostatečný, resp. konečně důstojný pro Hondu Civic. Je tedy, jak jsem už psal, pružný, příjemně zní a nesežere vás :-) Jako naprostá většina "přímovstřiků" nemá rád velmi krátké trasy a časté jízdy se studeným motorem, ale ty naštěstí nemám, tak se zde "oil dilution" věnovat nebudu, netýká se mě. Olejovou měrku jednou za cca 3 týdny zkontroluji (což by měl dělat každý motorista) a hladina se stále drží max do 5 mm pod horní hranicí. Pokud bych jezdil jen krátké trasy po okolních nákupních středicích a jen vyzvedával dítě z nedaleké školy (vše do 4 km), Civic 1.5T by v garáži urcitě nebyl. Nebylo by to ani auto s naftovým motorem. Taková skladba tras se pro takovéto motory absolutně nehodí. V garáži bych měl nejspíše facelift HR-V 1.5, Jazz Dynamic, nebo Jazz e:hev (hybrid). Ale jezdím rád, často i daleko, takže v těchto podmínkách je Civic 1.5T ideální volba.

Co se týče řazení, tak tady je to zase Honda, jak ji znám. Přesné, krátké, co k tomu víc psát, jedním slovem kvalitní. Se spojkou také nemám problém, záběr nepřekvapí, odpor pedálu jak má být.

V téhle cenové relaci není moc aut, které by jezdily lépe, snad jen Focus. Přepravní kapacita je slušná, dynamika odpovídá vzhledu auta a spotřeba paliva je velmi dobrá. Podvozek naše cesty zvládá s dostatečnou grácií a když "bouchnou saze", lze si jej přitvrdit stisknutím tlačítka vedle řadící páky. Adaptivní podvozek Showa se prostě povedl. Myslím, že jsme nevybrali špatně. Je to jedno z posledních aut, které mají slušný motor a které podle toho, co kolem sebe pozoruji, v nedaleké budoucnosti z Evropy zřejmě vymizí. Berte, dokud jsou!



Silné stránky

- motor
- podvozek, grip, komfort,
- spotřeba paliva
- neotřelý vzhled
- slušná přepravní kapacita
- model netrápí fatální závady


Slabé stránky

- kvalita některých materiálů v interiéru
- hluk odvalujících se pneumatik
- grafika a rychlost infotainmentu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- budu dopisovat pod recenzi

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- bez výhrad. Jezdím tam už "pár" let a nemám co bych kritizoval. Výrazná sleva na auto.

 

Novinky v recenzi

15.6.2022 13:08

Prodáno

Auto změnilo minulý týden majitele. Po celou dobu s ním byly jen dva neplánované "výlety" do autorizovaného servisu, a to z důvodu svolávací akce na nízkotlaké palivové čerpadlo a pak k vůli záruční výměně čelního skla, ve kterém se v horním rohu začaly tvořil "bublinky".

Převzetí TypeR se blíží....

10.4.2022 09:01

Montáž rozpěry Cusco

Autu jsem tento týden dopřál další doplněk. Někdy na podzim jsem narazil stránku úpravců Hondy a zaujala mě rozpěra v motorovém prostoru. Ne, že by Civic 10. generace byl nějaký vyměklý nedodělek a jeho karoserie se vlivem dynamické jízdy kroutila, ale pevnosti není nikdy dost. Nakonec jsem vybral výrobek japonského úpravce Cusco. Zpracování vypadalo na zveřejněných fotografiích výborně, recenze také, tak jsem vybranou rozpěru objednal. Doba dodání byla jedním slovem předlouhá, téměř půl roku. Holt, logistika stále vázne.
Po vybalení rozpěry z krabice jsem byl mile překvapen. Zpracování je příkladné, základny mají hezké lakování, hliníková tyč je precizně vyleštěná. Samotná montáž je otázkou sotva 20 minut. Rozpěra vypadá v motorovém prostoru hezky, vynaložených peněz nelituji.

17.3.2022 20:31

2. garanční prohlídka

autem jsem minulý měsíc absolvoval 2. garanční prohlídku, kód AB2 (motorový olej+filtr, desinfekce klimatizace+výměna filtru, diagnostika+zátěžový test aku), cena 3.328,-Kč+vlastní olej Mobil 1 ESP SAE 0W30). Přiměřená cena.
S autem za poslední rok moc nejezdím, teď má 11.600km, stala se z něj víkendovka, protože jsem k němu pořídil staršího brášku, otloukánka Civic 7. generace. Na cesty do práce a na "kolemkomínovky", dobré auto. Za dva roky "desítka" slouží bez sebemenších vad, nic uvnitř nevrže, dlouhodobá spotřeba činí 6.4l/100km.

Svezl jsem se s kamarádovým TypeR a silně zvažuji nad jeho pořízením. Jako víkendovka by mě nemusel sežrat na palivu a jeden kus v okolí, taky od kamaráda (druhého) bude v letě k prodeji.

Takže jsem po zralých úvahách usoudil, že TypeR bude adekvátní náhradou za náš Civic, který tak půjde v létě do prodeje.

22.2.2021 19:33

1. garanční prohlídka

Auto máme téměř rok a za tu dobu najeto 8.580 km. Dnes proběhla první garanční prohlídka v autorizovaném servise. Vyšlo to dobře, protože v únoru probíhá v autorizovaných servisech Honda tzv. Honda kampaň (slevy na práci a materiál). Krom kompletní prohlídky, byl vyměněný motorový olej a filtr. Jelikož s autem není žádný problém, vše hotovo za hodinu a půl. Cena příznivá , tj. 1.580Kč (+ vlastní olej Mobil 1 ESP 0W30).
S autem zatím žádné potíže, nic nevrže, nebouchá, neskřípe. Hladina motorového oleje se za poslední rok drží těsně pod horní ryskou, takže se mě oil dilution, v rozporu s internetovými diskusemi, netýká. Jediné, co mi pije krev, je senzor deště, jeho logiku fakt nechápu. Jinak spokojenost, koupě nelituji a každou jízdů si užívám.

25.10.2020 11:20

Dodatečné odhlučnění podlahy

I přes předchozí tlumení (zavazadelník, dveře, podběhy), pronikal do auta při jízdách na velmi drsném povrchu (obvzláště na UHP pneu) ještě nějaký ten hluk. Proto jsem se rozhodl auto doplnit o vytlumení podlahy, a tím celý můj "počin" udělat komplexním.
Použil jsem stejné materiály, jak před tím, tedy Dark D2 jakožto antivibrační vrstvu a Vision jako vrstvu tlumící, tedy ty, kreré spadají do verze Light. Váha materiálu nepřekročila 9 kg. Samotná náročnost odhlučnění podlahy byla z celého tlumení auta nejsnadnější. Postačí vymontovat sedadla, prahové lišty a periferní plasty. Záležitost na 45 minut. Podlaha v Civiku není nijak zvlášť reliéfní, takže to celou realizaci docela usnadnilo. Po vytlumení pidlahy, jsem do veškerých vnitřních nosníků vpravil dutinový vosk.
Tím jsem, krom motoru, jehož zvuk mě v Civiku nijak neobtěžuje, de facto vytlumil celé auto. Váha materiálu dosáhla přijatelné hodnoty 28.5 kg. Výsledný efekt je výrazně znát. Tři dny práce a 12.000 Kč za materiál, byla dobrá investice. Spokojenost.

1.9.2020 10:28

Dodatečné odhlučnění podvozku + upgrade ozvučení

V recenzi na Civika jsem už psal, že jako jedno z negativ vnímám slabší odhlučnění od podvozku. U HR-V tomu bylo spíše naopak. Vadil mi hluk od motoru, ale hluk od pneumatik nebyl nijak nepříjemný. No a jelikož se mi dodatečné odhlučnění u háerva osvědčilo, rozhodl jsem se jít obdobnou cestou.
V minulosti jsem nakupoval odhlučňovací materiál i komponenty u brněnské firmy, která má dlouhodobé zkušenosti na poli auto hifi. Jsem s nimi spokojený. Mají také konfigurátor odhlučnění na svých webových stránkách. Takže jsem mohl orientačně vypočítat také množství a druh odhlučňovacích materiálů, což se hodí zejména v situaci, kdy člověk řeší i adekvátní navýšení hmotnosti vozidla po úpravě. Ta se u karoserie typu hatchback ve verzi odhlučnění "light" (co nejnižší nárůst váhy, bez snížení účinnosti) pohybuje okoko 19kg, což je dle mého akceptovatelná hodnota. Rozhodl jsem se tlumit vnitřní podběhy, dveře a zavazadelník.

1. Dveře. Demontáž dveřních panelů je u Hond jednoduchá. Vycvaknout madlo, povolit jeden vrut a vycvaknout asi 10 klipů, uchycených v panelu a panel je venku. Je nutné odstranit ochrannou slídu, která je přilipena poněkud velmi silně lepivou a mazlavou hmotou. Po odmaštění vnitřního plechu, jsem jako první vrstvu použil Dark D2, druhou Vision. Dveře jsem "uzavřel" opět Dark D2 a na dveřní panely použil Soft wave. Veškeré materiály jsou od výrobce Comfortmat. Takto jsem postupoval u všech dveří. Před samotným složením dveří, jsem do dutin ještě aplikival ochranný vosk. Na madla dveří jsem ještě nalepil několik tenkých proužků "mechovky", která zabraňuje potentionálně budoucímu skřípání při kontaktu s koleny, nebo při zavírání dveří.

2. Zavazadelník + vnitřní podběhy. Demontáž plastů a výplní je také snadná. Horší je to se skládáním. I zde jsem jako první vrstvu použil Dark D2 a jako druhou Vision. Na kryt nářaďového kastlíku v levém zadní podběhu, sem nalepil Soft wave, ve dvou vrstvách. Také zde jsem dutiny opatřil konzervačním voskem. Na přední podběhy jsem použil stejné materiály. K podběhům je snadý přístup. Stačí vycvaknout prahovou lištu (3 klipy) a kryt podběhu (2 klipy). Podlahový koberec jsem "odchlípnout" docela snadno, takže přístup k předním podběhům je slušný. Krom samotných podběhů, jsem také vytlumil i okolí, tedy část podlahy.

Výsledný efekt je výrazný. Srovnával jsem to s kamarádovým Civikem, takže zde nejde o žádné placebo., hluk od pneumatik se tak eliminoval na únosnou a komfortní mez.

Podružný efekt odhlučnění dveří vnímám i po audio stránce. Z tlumení HR-V mám odzkoušeno, že se tím významným způsobem zlepší přednes nízkých tónú (bassů) z reproduktorů. Abych výsledný efekt ještě trochu "podpořil", společně s tlumicími materiály, jsem koupil i výkonnější reproduktory do všech dveří, a to velmi dobře hodnocené Hertz CK 165 (4 x středobas, 4 x tweeter). Civic Sport plus má z výroby zabudován extérní zesilovač o výkonu téměř
500W s 11 reproduktory, ale že by to bylo v hudebním přednesu nějak znát... Hlastitost je sice slušná, ale to je tak asi vše. Hluboké tóny jsou tak možná na úrovni Octavie 3 s Amundsenem. Takže bylo jen otázkou času, kdy se s tím ve svém autě rozhodnu něco udělat.
A ano, výsledný efekt naplnil má očekávání. Přednes má konečně i nějaké hloubky, takže vynaložených financí nelituji.

10.8.2020 14:50

Servis po 4.000 km

Poslední ujeté kilometry přibývají docela pomalu, takže teprve minulý týden jsem překročil metu 4.000 km. Po záběhu motoru vždy měním olej, taky jsem (ve 2.000 km) vyměnil pouze olejový filtr a výměnu této náplně posunul až na vyšší kilometrový průběh, tedy na zmíněných 4.000 km.
Podle toho, co jsem vyčetl a násedným porovnáním technický listů, jsem nakonec koupil Mobil 1 ESP SAE 0W30 ACEA C3. Jedná se o špičkový olej, s ohledem na výše zmíněné, pravděpodobně ten nejlepší, jaký lze v našich podmínkách pro daný motor zvolit. Výměnu jsem řešil svépomocí. Náklady - OEM olejivý filtr 450 Kč, podložka pod výpustný šroub 10 Kč, 4l oleje (oficiální dovozce pro ČR) 1.100 Kč. Do motoru se "vleze" 3.7 l.
"Jedním vrzem" jsem vyměnil i kabinový filtr, poněvadž po 5 měsících provozu byl docela zanesený. Koupil jsem "uhlíkový" Mann za 430 Kč, desinfekci klimatizace Meguiars za 300 Kč.

Jinak, auto slouží bez výtek. Dílenské zpracování uvnitř stále bez jakéhokoli vrzání, či skřípání. Spotřeba paliva se drží lehce pod 6.2 l/100 km, čili ani tady není důvod ke kritice. Stále mám však výhrady vůči dešťovému senzoru. Jeho kalibrace je citelně horší, než byla v HR-V.

27.3.2020 23:32

Výměna OEM silentbloků táhel řazení převodových stupňů

Kdo má rád řazení s minimálními, resp. téměř neznatelnými vůlemi v kulise řazení, asi u japonských aut "natrefil" na firmu ACUITY. S přesností řazení jsem u Civiku spokojený, ale včera jsem v internetových diskusích "natrefil" na velmi pozitivní hodnocení výrobků uvedené firmy. A červík začal hlodat... V České republice dováží tyto výrobky jediná firma a jedna sada na Civic FK7, zrovna skladem. Objednávám. Zboží dorazilo na druhý den, v této době nevídané. Hned odpoledne jsem se vrhnul na výměnu. Sada obsahuje dva silentbloky, vyrobené z tvrdšího materiálu, které se montují do ok lanovodů u táhel řazení nad převodovkou, pojistné kroužky a tvrdší závlačky. Bylo zapotřebí demontovat akumulátor a jeho spodní držáky, aby byl k lanovodům dobrý přístup...
A výsledek? Nevěřil bych, že taková "drobnost" dokáže zlepšit už tak velmi slušný chod řadící páky. Kulisa má menší vůle, převodové stupně, tam "padají" doslova jedna báseň. Slušná investice. Fotka v galerii.

9.3.2020 16:16

Velurové koberce

Při koupi auta jsem v ceně dostal od dealera i gumové rohože, zřejmě od firmy Gumko. Jsou fajn, ale zima už je na ústupu, tak jsem pátral po "pořádných" velurových kobercích. Narazil jsem na stránky autokoberce-online.cz (firma perfect carpets), kde se dají zakoupit i velurové koberce, údajně vysoké kvality. Říkám si, že tu kvalitu ověřím v praxi a koberce jsem minulý týden objednal. Dnes mi byly doručeny přepravní společností. Musím uznat, že kvalitou zaujaly a reklama nelhala. Spokojenost. Jistící kroužky přesně pasují do originálních zajišťovacích prvků, tvar koberců kopíruje podladu auta. Fotky koberců v galerii.


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…