Recenze

10 Majitel

Honda Civic 1.5 TURBO SPORT PLUS

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 3 Honda Civic, foto 4 Honda Civic, foto 5 Honda Civic, foto 6 Honda Civic, foto 7 Honda Civic, foto 9
Honda Civic, foto 10 Honda Civic, foto 11 Honda Civic, foto 12 Honda Civic, foto 13 Honda Civic, foto 14 Honda Civic, foto 15 Honda Civic, foto 16 Honda Civic, foto 17 Honda Civic, foto 18 Honda Civic, foto 19 Honda Civic, foto 20 Honda Civic, foto 21 Honda Civic, foto 22 Honda Civic, foto 23 Honda Civic, foto 24 Honda Civic, foto 25 Honda Civic, foto 26 Honda Civic, foto 27 Honda Civic, foto 28 Honda Civic, foto 29 Honda Civic, foto 30 Honda Civic, foto 31 Honda Civic, foto 32 Honda Civic, foto 33 Honda Civic, foto 34 Honda Civic, foto 35 Honda Civic, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Stříbrňák Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 134 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

1) vybíráme:
Někdy ke konci loňského roku jsem začal přemýšlet, zda si místo současného auta pořídíme jiné, nebo ještě nějakou dobu budeme používat to současné (blížil se termín ukončení značkového financování Honda Finance). Jakožto vlastník Hondy HR-V, se kterým jsme byli spokojeni, jsem logicky pokukoval po nějakém modelu této značky. Co si ale budeme povídat, moc velký výběr modelů Honda v Evropě nenabízí. Vylučovací metodou.jsem vyřadil CR-V, které je pro naše potřeby zbytečně velké. HR-V jsme už měli čtyři roky, takže jsme chtěli změnu a design přídě faceliftu mě stejně moc nepřesvědčil. V prosinci byl představen nový Jazz Hybrid a i když mě design neoslovil "na první dobrou", začali jsme doma uvažovat, že bychom HR-V za něj vyměnili. Parametry pohonu nevypadají špatně, slušný točivý moment 253 Nm., spotřeba paliva, KONEČNĚ "převodovka", která v zátěži odřazuje a nehučí jak vysavač, no a v neposlední řadě vnitřní prostor, který odpovídá o třídu většímu autu. Jenže čím více přibývalo fotografií a testů, začali jsme mít doma problém s designem až nakonec zájem o auto ochladl úplně.

No a někdy v té době jsem začal uvažovat, že bych se po letech vrátil k Civiku. V minulosti jsem měl Civiky dva, a to v jeho šesté generaci (motorizace 1,4 iS a 1,6 VTI), takže možná tuto myšlenku vyvolala i jakási vlna euforie, těžko říct. Zašel jsem k dealerovi a vyzkoušel předfaceliftový model sedanu, který se do Evropy dováží pouze s motorizací 1,5 Turbo. S tímto modelem, tj. s Civikem 10G, už nějaké zkušenosti mám, takže jsem de facto věděl, co mě čeká. Tentokrát jsem byl spíše zvědavý, jaká je ekonomika provozu, tedy spotřeba paliva v běžném provozu. U předchozích jízd jsem si spíše vychutnával výkon motoru a grip podvozku. Takže, ujel jsem necelých 60 km a z mixu (město, okreska, rychlostní komunikace) mi vyšla spotřeba dle BC velmi solidních 5.6 l/100 km. Nač tedy hybrid? :-) Následující týden jsem vzal do salonu i zbytek rodiny a bylo rozhodnuto. V době, kdy jsme se rozhodli pro konkrétní model, byly stále v nabídce předfaceliftové verze, a to s výrazně nižší cenou, než je cena faceliftu. Jeden takovýto kus, byl skladem i u našeho dealera a s cenovkou, která se neodmítá, opravdu neodmítá...

2) auto:
nakonec jsme vybrali Civic 5D, tj, hathback s motorizací 1,5 Turbo. Důvod je prostý, pokud nepočítám dynamiku a kulturu chodu motoru. Z předváděcích jízd mám vyzkoušeno, že rozdíl ve spotřebě paliva mezi tříválcovým 1,0T a 1,5T je nevýznamný, resp. paradoxně nižší, a to ve prospěch čtyřválcové verze. Ze skladových vozidel už mnoho aut k prodeji nebylo, ale naštěstí ten konkrétní, který by se nám zamlouval, ano. Jedná se o výbavový stupeň SPORT PLUS, tedy to "nejvíc" co si v současné době u Civiku lze pořídit, pokud nepočítám TypeR. Výbavu zde "suše" vypisovat nebudu, ta je k nahlédnutí v brožurách Hondy.cz. Jen doplním, že už "základní" verze SPORT, má de facto vše potřebné. Ještě stále jsou ke koupi u našich dealerů poslední kusy výbavového stupně SPORT, oproti kterému má SPORT PLUS navíc:
-Detekce objektů v mrtvém úhlu s asistentem při couvání z parkovacího místa
-Bezklíčkový vstup a zapalování (Smart Entry & Start)
-Bezdrátové nabíjení mobilního telefonu
(podporuje standard Qi)
-Vysoce výkonný audiosystém – 11 reproduktorů (465 W)
-Elektricky ovládané panoramatické střešní okno
-Systém adaptivních tlumičů.

Cenový rozdíl mezi výbavovým stupněm SPORT a SPORT PLUS byl v únoru tak nevýznamný, že nebyl důvod uvažovat, proč nevzít ten vyšší.

Z důvodu emisních restrikcí pro rok 2020 u Civiku 1,5T po faceliftu zcela vypadl SPORT, takže Honda do Evropy dováží jen SPORT PLUS. A co si budeme povídat, nepatří mezi nejlevnější, ač má velmi slušnou výbavu. Tento motor přeci jen produkuje víc emisí CO2, než by se "zeleným úředníkům" líbilo, takže jej Honda nijak výrazně cenově nezvýhodňuje (na rozdíl od tříválce).

3) nasedáme:
Design je subjektivní věc, to platilo, platí a platit bude. Přiznám se, že v době, kdy toto auto přišlo na trh, měl jsem k němu drobné výtky. Na druhou stranu, oproti 9 generaci, se mi líbí o tři levely víc. Teď mě asi "devítkáři" ukamenují. Takže hodnotit design mým pohledem nikomu nic nepřinese, prostě líbí se mi, je jiný, z ničím si ho člověk nezamění. Což má i svě nevýhody, ale to je jiná kapitola.
Co se týče uspořádání jednotlivých ovladačů, nemám s tím problém. Je to má čtvrtá Honda, takže už Hondí ergonomii docela chápu. Display v přístrojové desce není dnes už žádný hi tech, ale je přehledný a PP konečně i srozumitelný. U HR-V jsme si rozuměli až po delší době. Infotainment o velikosti 7" není žádná sláva, koncern je na tom o level výš, to bez debat. Nejde o to, že by se zadrhával, nebo s ním byly jiné potíže, ale grafika je už tak 5 let za konkurencí. Civic je na trhu "pár let", co už. Propojení s MT funguje v pohodě, indukční dobíjení MT je fajn. AA bez výhrad, čte SMS, zprávy messengeru, Waze taky o.k., víc toho nepotřebuji. Audio a 11 repro znělo z počátku plechově. Po nějakém času (repro se rozehrály) a korekci - basy/středy/výšky, už to "trochu" hraje. Možná mám výšší nároky. V HR-V jsem vytlumil všechny dveře a měnil OEM reproduktory a akustika byla logicky o řád jinde.
Asistenční systémy nepoužívám, odzkoušel jsem a nemám výhrad. Světlomety jsou fajn, sice postrádají "vykreslování" okolních vozidel, ale intenzita světla je o.k., noční jízda oči neunavuje. Senzor dálkových světel vypíná docela včas, zato dešťový senzor žije občas vlastním životem. Příjde mi, že v HR-V byl nastaven o malinko citlivěji. Problém to není, ale když mám srovnávat, ať je to fér.

a) interiér:
tady budu muset Hondu trochu kritizovat. Některé použité potahové materiály podle mě neodpovídají cenovce auta. Nepůsobí na mě trvanlivě, především látka na loketní opěrce a na madlech dveří. Se sedadly problém nemám, ty jsou na mou postavu o.k. (178 cm 95 kg). Ne všichni však jsou na tom stejně, kritika prostě je. To jsou ta auta "pro celý svět". Prostornost auta je slušná, je to "kus auta", za mnou se posadí člověk vysoký 190 cm. Zavazadlový prostor má objem 420 litrů a jeho objem je de facto snížen o 58 litrů, oproti běžné verzi, který způsobuje zástavba "složitého" výfuku do středu zadní části vozidla. Na svou třídu je ale stále spíše ten objemnější.
Zbytek materiálů v autě se mi líbí a nemám, co bych vytkl. Dílenské sestavení jednotlivých komponentů vnímám jako příkladné. Při dotyku nikde nic nevrže, neskřípe, což Civiky z počátku výroby trápilo. Jízda po Českých cestách, tj. tankodromu, nezpůsobuje žádné pazvuky.

b) podvozek a řízení:
tady budu chválit. Motor a podvozek jsou hlavním důvodem, proč jsem vybíral Civic. Mám dlouhodobé osobní zkušenosti spíše s vozy koncernu, především Škoda a VW a mohu říct, že podvozek Civiku, obzvlášť veze SPORT PLUS snese ta nejpřísnější měřítka. Dostatek komfortu, gripu a neustálého "rohlíku od ucha k uchu" je toho jasným důkazem. Tohle prostě někdo ladil tak dlouho, dokud nebyl najisto přesvědčen, že je excelentní. Bravo.

c) motor a řazení:
134 kW, 240 Nm a krátké převodové stupně způsobují, že Civic 1,5T není rekordmanem ve sprintu z 0-100 km/h. Já tuto jednotku ale považuji za dostatečnou a paradoxně i velice úspornou. Ke spotřebě paliva asi takto. Dlouhodobý průměr se drží zatím na hranici 5.9 l/100km, ale jsem teprve v záběhu, který vždy beru jako zásadní věc. Prvních 1.500 km "netočím" motor přes 3.500 ot./min. a snažím se neustále střídat převodové stupně, tak, aby si součástky vzájemně "sedly" a přizpůsobily se. No, ale Civic není jen o spotřebě paliva, že... O motoru už snad byly napsány stohy papíru, je prostě fajn. Je třeba vycházet z toho, že jsme v době, kde prim hraje emisní norma Euro 6D-Temp, takže v této poplatné době, je motor opravdu nadmíru dostatečný, resp. důstojný pro Hondu Civic. Je pružný, příjemně zní a nesežere vás :-) Jako každý "přímovstřik" nemá rád velmi krátké trasy se studeným motorem, ale ty naštěstí nemám, tak se zde "oil dilution" věnovat nebudu, netýká se mě.
Co se týče řazení, tak tady je to zase Honda, jak ji znám. Přesné, krátké, co k tomu víc psát, jedním slovem kvalitní. Se spojkou také nemám problém, záběr nepřekvapí.

V téhle cenové relaci není moc aut, které by jezdily lépe. Přepravní kapacita je slušná, dynamika odpovídá vzhledu auta a spotřeba paliva je velmi dobrá. Podvozek naše cesty zvládá s dostatečnou grácií a když "bouchnou saze", lze si jej přitvrdit stisknutím tlačítka vedle řadící páky. Myslím, že jsme nevybrali špatně. Je to jedno z posledních aut, které mají slušný motor a které podle toho, co kolem sebe pozoruji, v nedaleké budoucnosti z Evropy zřejmě vymizí. Berte, dokud jsou!



Silné stránky

- motor
- podvozek, grip, komfort,
- spotřeba paliva
- neotřelý vzhled
- slušná přepravní kapacita
- model netrápí fatální závady


Slabé stránky

- kvalita některých materiálů v interiéru
- hluk odvalujících se pneumatik
- grafika a rychlost infotainmentu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- budu dopisovat pod recenzi

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- bez výhrad. Jezdím tam už "pár" let a nemám co bych kritizoval. Výrazná sleva na auto.

 

Novinky v recenzi

27.3.2020 23:32

Výměna OEM silentbloků táhel řazení převodových stupňů

Kdo má rád řazení s minimálními, resp. téměř neznatelnými vůlemi v kulise řazení, asi u japonských aut "natrefil" na firmu ACUITY. S přesností řazení jsem u Civiku spokojený, ale včera jsem v internetových diskusích "natrefil" na velmi pozitivní hodnocení výrobků uvedené firmy. A červík začal hlodat... V České republice dováží tyto výrobky jediná firma a jedna sada na Civic FK7, zrovna skladem. Objednávám. Zboží dorazilo na druhý den, v této době nevídané. Hned odpoledne jsem se vrhnul na výměnu. Sada obsahuje dva silentbloky, vyrobené z tvrdšího materiálu, které se montují do ok lanovodů u táhel řazení nad převodovkou, pojistné kroužky a tvrdší závlačky. Bylo zapotřebí demontovat akumulátor a jeho spodní držáky, aby byl k lanovodům dobrý přístup...
A výsledek? Nevěřil bych, že taková "drobnost" dokáže zlepšit už tak velmi slušný chod řadící páky. Kulisa má menší vůle, převodové stupně, tam "padají" doslova jedna báseň. Slušná investice. Fotka v galerii.

9.3.2020 16:16

Velurové koberce

Při koupi auta jsem v ceně dostal od dealera i gumové rohože, zřejmě od firmy Gumko. Jsou fajn, ale zima už je na ústupu, tak jsem pátral po "pořádných" velurových kobercích. Narazil jsem na stránky autokoberce-online.cz (firma perfect carpets), kde se dají zakoupit i velurové koberce, údajně vysoké kvality. Říkám si, že tu kvalitu ověřím v praxi a koberce jsem minulý týden objednal. Dnes mi byly doručeny přepravní společností. Musím uznat, že kvalitou zaujaly a reklama nelhala. Spokojenost. Jistící kroužky přesně pasují do originálních zajišťovacích prvků, tvar koberců kopíruje podladu auta. Fotky koberců v galerii.


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Kam na dovolenou, pokud neotevřou hranice? Cizokrajná místa s klidem nahradí tyto české skvosty!

Kam na dovolenou, pokud neotevřou hranice?…

České republice reálně, i podle předsedy vlády Andreje Babiše, hrozí, že v létě zůstanou hranice uzavřené kvůli…

Masakr s vyhřezlými střevy a vytrhanými očními bulvami ze staré školy! Recenze Doom 64

Masakr s vyhřezlými střevy a vytrhanými očními…

Brány do pekel se nepodařilo nadobro uzavřít. Matka všech démonů a její poskoci ohrožují lidstvo napříč…

 

iSport.cz

Vytahovat teď téma nadstavba je zneužití situace, říká šéf ligy Svoboda

Vytahovat teď téma nadstavba je zneužití situace,…

Ač nejmenován, míří na něho z některých klubů palba. Největší rachot způsobil výstřel Jana Nezmara z pražské…

Růžička zůstává v Hradci jako hlavní trenér! Martinec u áčka skončil

Růžička zůstává v Hradci jako hlavní trenér!…

Hokejisty extraligového Hradce Králové povede v příští sezoně jako hlavní trenér Vladimír Růžička. Spolu s ním…

 

Reflex.cz

Online glosář Reflexu o koronaviru: K normálu se vrátíme koncem května či v červnu, řekl Babiš

Online glosář Reflexu o koronaviru: K normálu se…

Česko se zastavilo. Vláda kvůli pandemii koronaviru zavedla nouzový stav, který má šířené nemoci zamezit. Jaký…

Vladimír Pikora: Tak trochu zdivočelá koruna

Vladimír Pikora: Tak trochu zdivočelá koruna

V posledních řekněme deseti, možná i patnácti letech se přihodila jedna na první pohled nenápadná a velmi…