Ford Focus (2020)
18.10.2021I narodilo se nám nějakou náhodou dítě. Deset let staré Polo 1.4 přestalo stačit jak výkonově, tak prostorově, dočasná rakev na střechu na kočár byla…
Ford Focus (Jenda1212)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Dzakobo 18.10.21 19:24
« Výborná koupě
Mám předchozí generaci, hatchback.
Tady je vzdušnější interiér, skvělá hydrodynamická převodovka, sportovnější design (delší a "přikrčenější")...
Dobře jsi vybral barvu, v modré nazapadnou svítilny a je to takové nápaditější.
Kola taky super, ještě mají slušnou bočnici, takže se disky hned neodrbou o obrubníky a lépe to tlumí nerovnosti.
Hlavní je, že v interiéru zůstala tlačítka, zejm. pro ventilaci. A motor má i nepřímé vstřikování, takže by mohl docela dlouho vydržet bez karbonu v sání.
Za mě zřejmě nejlepší vůz v nižší střední třídě. Sice trochu víc baští, ale dožene to radostí z jízdy a kapku svojí výjimečností - není to konc. VW ani H/K...
Jinak:
Takového krasavce bych se hodně bál půjčovat někomu, kdo takhle parkuje... Asi bych nešetřil a nechal ho potáhnout čirou fólií.
Roadblog je suverénně nejhorší kanál o autech v cz/sk - všechno jen chválí, což je na...
V autě mám podobný výkon, v kombinaci s manuálem působí zátah přímočařeji, ale že bych občas nepokukoval po čiptuningu se říct nedá... I když přední kola už teď občas (na mokru či hrbolech) nestíhají...
Škodu buď fasuješ, nebo si musíš zasloužit >:D >:D a za ty ceny - no nekup to...
Ať FoFo dělá jenom radost a pěkně jezdí -
iudex 20.10.21 15:23
« Re: Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
Drobný rozdiel môže byť aj v tom, že ja som mal 1,6EB v Mondeu, kde mala trošku iné naladenie (tam mala 118 kW), kdežto vo Focuse III mal ten motor "len" 110 kW. Každopádne v dobových testoch sa písalo, že 1,5 R4 bola pocitovo o niečo menej výbušná ako predchodca 1,6, čo sa pripisovalo už Ozzmanom spomínanému overboostu pri 1,6, ktorý už 1,5 nemala. -
iudex 19.10.21 12:40
« Re: Pěkné auto s malým "ale"
K tej vadnej 1,6EB: moje bývalé Mondeo oslavuje v týchto dňoch 10 rokov. Bez jedinej motorickej (ale i inej) závady, na krku 200t km, nový majiteľ si absolútne pochvaľuje a to sa o auto nijak nestará (keď som videl, ako v liftbacku preniesol miešačku spolu s rotavátorom, mal som dosť), nejaké vypaľovanie karbónu nerieši, brutálne to podtáča (štýlom 1200 otáčok a zrýchľujeme), aditíva nedáva... proste premiestňovadlo. A auto bez reptania slúži, motor si len ševelí, všetko v cajku. :-) -
Ozzman 19.10.21 08:50
« Pěkné auto s malým "ale"
Je super, že se tu objevila normální plnohodnotná recenze na asi nejlépe jezdícího zástupce mainstreamového C segmentu a ještě v takhle hezké kombinaci. Určitě moc dobrá volba.
Sám jsem autem jezdil (ve stejné konfiguraci, jako máš, ale i s hatchbackem 1.0 92kw s MT - ten mne snad bavil čistě jízdně ještě více, protože je lehký a hravý), ale z mého pohledu mi tam k dokonalosti chybí dvě věci.
1 - ty R4 Ecoboosty byly jízdně trochu "ostřejší", nejlepší byl asi 1.6, který bohužel trpí fatálními závadami. Toto je ale jen subjektivní pocit, měli jsme 1.6EB a nyní i 1.5EB R4 a přišla mi tam trochu větší gradace výkonu, nicméně to je asi detail a dost se to mění s tím, jak se motor zajíždí, já jezdil skoro syrovým autem.
2 - rozjezdy s HDM, trochu mu trvá, než se rozhoupe, starší dvouspojky vyskočí rychleji, ale zase jakmile je ta 8st HDM v záběru, hází tam kvalty fakt rychle.
Jezdil jsem i tím ProCeedem GT s 7DCT a přišel mi motoricky trochu lepší, ale zase pro rodinné účely je kombík mnohem lepší volba, vím o čem mluvím s o třídu větším bratříčkem ze stejné stáje s o 100 litrů menším kufrem, než má tvůj Fokus >:D Paradox..
Zkušenost s prodejcemi Škody - jo >:D Podepisuji, všude možně v mnoha prodejnách stejné + kolikrát i arogance.
Zkušenost s prodejci Fordu - navštívil jsem už hodně dealerství (koupě a servis), někde to bylo velmi příjemné ( Kačmáček, Louda auto), někde horší (nebudu jmenovat), ale problém nastává, když s Fordem budeš něco řešit servisně, nedejbože reklamaci. Zastoupení Fordu ČR je netečné a né moc ochotné, dealeři pak také, protože mají neshody s vedením a z toho taky pramenní nesoudal v informacích a službách, kdo má za co odpovědnost a na co máš jako zákazník právo - snad tohle nikdy nepoznáš.
Ať slouží, vzhledem k tomu, že Mondeo odchází do propadliště dějin, je Fokus tak nějak mojí poslední nadějí v budoucnu zůstat u značky, osobně bych uvítal pohon 4x4 a nějaký větší čtyřválec, bohužel to vypadá, že i tento R3 Ecoboost už po faceliftu zmizí... Ať jezdí
:yes: -
1Lano1 19.10.21 00:05
« Vyborne
Super. Mam v podstate to same :-) Titanko s totoznou barvou. Taky jsem klikal kazdou technickou blbinu . A taky z Brnocaru , jenom o rok driv. Zavidim tu cekaci dobu. Ja cekal 4 mesice :-) . Motor skvelej, ale asi ma moc emisi . Facelift uz ho nema. Je mi to celkem lito. Co se mi nelibi je displej v palubni desce/digitalni kokpit. Prijde mi to ne moc ergonomicke. Stale se musi preklikavat. Mam teda manual , ale ten parkovaci asistent je fakt super. Pouzivam ho na parkovani do mist , kam bych se sam neodvazil a bez problemu.
Prepinani dalkovych je ok , ale mam ho na manual. V nekterych pripadech preci jen prepinam o pul vteriny driv nez automat .
Jezdim casto asi 40km trasu po nefrekvetnovane dalnici , tzn. nastavim 100 km/h zapnu udrzovac pruhu a jedu . Spotrebu to ma v tom rezimu cca 4.6l/100km .
Dlouhodobou mam 6 litru, ale nejak na to neslapu + nejezdim moc v mestskych zacpach . najeto 30.000km .
Tak at to jezdi :-) -
Jenda1212 22.10.21 11:16
« Re: Pěkné auto s malým "ale"
Ahoj, díky za reakce.
Tu 1.6 má táta, řídil jsem to jednou, nemůžu porovnat detaily co se týče výkonu, jelo to dost podobně. Má to poměrně dlouho a zatím bez problémů, snad to tak zůstane.
Rozjezdy mě moc netrápí, když už jedu, je to na pár hodin štreka, po městě s tím nejezdím...
Focus má teď facelift, pak by měl myslím taky zmizet, někdy v roce 2025. Motory nekomentuju :-) -
Jenda1212 22.10.21 11:13
« Re: Re: Vyborne
Ahoj, byly tam příplatkové full led matrix. Já si za to třicet litrů nepřiplácel, denní a potkávací jsou LED a vzhledem k tomu, že jezdím po dálnici a frekventovaných státních, dálkové prakticky nepoužívám a nechal jsem tam obyč. halogeny. Bude to dlouhodobě i levnější na opravy. Takže bohužel nemůžu odpovědět :-) -
Jenda1212 22.10.21 11:11
« Re: Čtivá recenze
Ahoj, díky!
S interiérem souhlasím, ale v dané třídě jsem nenašel nic nějak hezkého. Jezdil jsem v Roveru 75, ve svý době ten interiér byl boží. F Italia taky fajn. Ale to jsme prostě jinde.
Hezké interiéry dělá teď Peugeot, ale tam mi nesedlo ovládání prvků - každopádně tapecírung pěknej! -
Jenda1212 22.10.21 11:09
« Re: Výborná koupě
Ahoj, díky moc!
Táta má taky předchozí generaci, ještě před FL, je pravda, že ten interiér je v mé generaci mnohem lepší co do vzdušnosti. Modrá barva byla must-have, to nešlo jinak :-)
Zaparkovala tak manželka, sice o hubu, ale zase to obdivuje celá vesnice, respekt level fakt vysokej :-)
Výkon se dá na provoz, ale samozřejmě na nějakou radost by to chtělo plnotučné ST :-) -
-
Ozzman 19.10.21 22:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
Bacha, Miromen ti řekně, že jednapětka je lepší, protože ji má doma >:D Ale jo, ono to možná bylo subjektivní díky overboostu, ale taky euronormy, takže jízdně jednašestka prostě jela jak pila, domu bych preferoval pak radši patnáctku, protože spolehlivost >:D -
Ozzman 19.10.21 22:31
« Re: Re: Re: Re: Pěkné auto s malým "ale"
Co já pozoruji za největší rozdíl je, že 1.6 Měla overboost na 270NM a když si předjížděl, tak to bylo poznat, jak to auto na pár vteřin ještě trochu zatáhne navíc, to ta jednapětka nemá, nicméně je to docela podobné a na poměry třeba motorů TSI (těch menších podobného objemu) mají tyto dva Ecoboosty opravdu gradující charakter.
Focus kombi zrejme figuruje v mnohých výberoch racionálneho rodinného kombi. Aj my sme ho mali vo výbere. Okrem výborných jazdných vlastností ma oslovil dizajn (platí len pre ST-line), vnútorný priestor, veľký kufor, osobne nemám problém ani s interiérom, je síce trochu plastový, ale ergonomicky výborný, logický a jednoduchý (to teraz pri facelifte dovrzali). Motor 1,5 na moje prekvapenie jazdil výborne, napriek určitej skepse voči konfigurácii R3 by som s tým nemal žiaden problém. Problém bol ale s cenou, kombi s 1,5 a automatom v ST-line atakoval minulý rok 30000 eur (cenníková bola cez 30, po nejakej zľave 29t) a to mi prišlo na kompakt s trojvalcom dosť (nakoniec sme skončili v o triedu vyššie za veľmi podobnú cenu).
Dnes by už Focus do úvahy nepripadal, keďže vypadla 1,5ka a jednoliter do rodinného kombi je no-go; taktiež odstránenie tlačítok a megadisplej je fail. Teoreticky by som bral ST, kde ten motor a jazda by prebili výhrady k dotykáču, ale ani ten sa u nás oficiálne nepredáva (neviem prečo).
Každopádne Ty si vymákol ešte poslednú prijateľnú verziu (a najlepšiu možnú kombináciu). Tak nech jazdí k spokojnosti.