Recenze

9 Majitel

Honda Jazz Honda Jazz e:HEV

9.22 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Jazz, foto 1 Honda Jazz, foto 2 Honda Jazz, foto 3 Honda Jazz, foto 4 Honda Jazz, foto 5 Honda Jazz, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Jazzík Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:25000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 253 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 304 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3.7

Popis vozu

Server moje.auto.cz jsem v minulosti opakovaně navštěvoval a se zájmem četl veškeré uživatelské recenze všemožných vozů.

Rozhodl jsem se přispět i svou troškou do mlýna. Už delší dobu jsme přemýšleli o nákupu nového vozu. Po 2 letech ve 200 koňové TFSI Octavii 2 generace a následném 2 letém vystřízlivění v ekonomické leč malá Škodě Citigo byl čas na změnu.

Proč právě Jazz? Proč malá Honda za půl milionu? Proč malé auto, když za tuto cenu člověk může mít podstatně "dospělejší vůz"? Vše se pokusím v následujících řádcích objasnit.

Proč Jazz? Chtěli jsme spolehlivé a neokoukané auto, které je něčím zvláštní. Něco co na silnici člověk tolik nepotká, ale zase zbytečně nevybočuje z davu. Zároveň jsme měli určité požadavky.

a) Vůz, který bude spolehlivě sloužit několik let
b) Vůz, který bude mít automatickou převodovku
c) Vůz, který bude kompaktní ale uvnitř dostatečně prostorný
d) Vůz, který bude bezpečný a bude mít v dané cenové kategorii maximální výbavu
e) Auto, které bude zábavné a zároveň úsporné

Honda má dobré renomé, určitě se najdou experti, kteří budou tvrdit opak, ale na mě tato Japonská značka vždy působila dobře. Řídil jsem se heslem Japonec nakonec a nikoliv v tom negativní smyslu. Chtěl jsem jednoduše vůz z Japonska. Vždy na mě dobře působila Toyota, Honda či Subaru. Nový Jazz 4. generace se na rozdíl třeba od Toyoty Corolla vyrábí přímo v Japonsku. Vůz byl koupen jako nový a Honda nabízí 8 letý věrnostní program. Bod a) tedy Honda z mého pohledu splňuje.

Chtěli jsme automatickou převodovku, vůz bude primárně jezdit ve městě a žena tuto výbavu určitě ocení. Zde je asi načase zmínit poměrně svérázně řešené pohonné ústrojí. Nechci zabíhat do detailů, kdo chce tak si určitě přečte mrak recenzí či videí stejně jako já, kde je vše do detailu vysvětleno. Honda jednoduše postavila elektromobil, místo motoru vzala svojí nejspolehlivější elektrocentrálu a malou baterii. Jak to celé vlastně funguje?
Překvapivě dobře, motor atmosférický 4-válec bez turba s nepřímým vstřikem. Velmi jednoduchá jednotka, která se stará o napájení generátoru, který pohání elektromotor. Motor běží v Atkinsonově cyklu, díky kterému je jednotka úsporná. Auto dokáže fungovat v několika režimech a řidič se o nic nestará.

Jednotlivé režimy nebudu rozebírat, ale co říct můžu je to, že auto má díky tomuto pohonu elektrické flow. Bezstupňová převodovka a 253Nm s autem vážícím 1300kg slušně hýbe. Rozjíždí se primárně čistě na elektřinu a na semaforech nechá leckoho za sebou (zrychlení z 0-50km je opravdu zábavné). S vozem se člověk musí naučit jezdit, ale při běžné jízdě člověk o motoru neví. Pokud se rozhodne více akcelerovat a sešlápne plyn, tak se motor přihlásí o pozornost, protože je potřeba vyrábět elektřinu.

Na papíře se to zdá komplikované, ale Honda s tímto pohonem má velké zkušenosti. Po Toyotě si myslím, že obecně s hybridy má nejlepší zkušenosti. Určitě větší, než značky z Evropy. Stejný pohon je už i v CR-V nebo v nové HR-V 2022. Ve voze není žádná mechanická převodovka, motor se pouze ve vyšších rychlostech dokáže napojit napřímo na kola a vůz jede bez hybridní technologie. Beru to tak, že v autě je o mechanickou část méně, která se nemůže pokazit. V autě je malá baterie, na kterou se vztahuje 8 letá záruka a díky ní vůz dokáže jet čistě na elektřinu asi 2km. O režimu však uživatel vůbec nerozhoduje, vše si Jazz řídí sám. Velká výhoda je i možnost rekuperace a tudíž jízda ve městě je velmi ekonomická. Zároveň nedochází k velkému opotřebení brzd.

Napíšu asi to, co každého zajímá. S vozem mám zatím najeto okolo 3000km a průměrná spotřeba je 4,4l/100km (jde o kombinaci město 30%, dálnice 30%, okresky 40%). Ve městě se dá dostat hluboko pod 4l na dálnici pak blíže k 6,5l při dálniční 130km/h. Z mého pohledu jsou to příjemné hodnoty a věřím, že číslo může jít i níž. S vozem jezdím zatím pouze přes léto vždy s puštěnou automatickou klimatizací.

Bod c) asi mnohé překvapí proč padla volba na mini-MPV. Nejsem fanda SUV ani kombíků, vozím jenom to co potřebuji, nejsem chatař ani stěhovák. Jazz je velmi praktický hlavně kvůli magic seats, zadní sedadla se dají sklopit jako v kině nahoru a nám se tam krásně vejde velká přepravka na psa. Stále zůstává nedotčený kufr, který má 300litrů a má velmi nízkou nakládací hranu. Vevnitř je Jazz opravdu nesmírně prostorný. Kabina působí v bílé barvě velmi vzdušně. Měřím 200cm a věřte mi, že třeba za volant Toyota Corolla se nevejdu. Do Jazze se vejdu skvěle a pohodlně si zvládnu sednout i sám za sebe. Věřte nebo ne, ale je tomu tak. Při sklopení sedaček dostane kvůli konstrukci, kdy je palivová nádrž pod předními sedadly, úplnou rovinu. Vnitřní prostor hodnotím naprosto nad očekávání. Doporučuji opravdu vyzkoušet, protože na auto s délkou 4m je to super!

Nový vůz si člověk nekupuje zas tak často. Proto jak jsem nastínil v bodu d) chtěl auto bezpečné a s maximální výbavou. Jazz si odnesl 5 hvězdiček EURO NCAP, disponuje už i v základu 10 airbagy a má různé bezpečnostní prvky. Opět doporučuji videa, kde je mnohému věnováno. Já se zastavím nad výbavou, která je pro mě po přechodu z Citiga naprosto úžasná.

- Adaptivní tempomat – funguje skvěle, má asistenci pro jízdu v koloně, autohold atd. Jinými slovy v koloně jenom točíte volantem. Velmi pohodlné na delší cesty
- Držení v jízdním pruhu – funguje nad 70km/h a funguje skvěle, s i bez tempomatu, vůz skvěle čte čáry a jízda na dálnici je velmi příjemná
- Automatická dálková světla – svítí super a přepínají se velmi spolehlivě
- Bezklíčové startování a odemykání – čidla na dveřích řidiče a spolujezdce, + tlačítko na kufru pro zamčení vozu (klíček nevyndáváte z kapsy), klíček podporuje stažení oken při podržení tlačítka
- Všechna 4 okna mají automatické dojezdy
- Parkovací kamera s asistentem (když couváte a z boku jede auto, dostanete upozornění)
- Hlídání mrtvého úhlu (velmi užitečné na dálnici)
- 9“ obrazovka s bezdrátovou podporou Apple CarPlay a hlavně klasickým potenciometrem na ovládání hlasitosti (vše super integrováno – ovládání na volantu)
- Aplikace MyHonda (vidíte v mobilu lokaci, dá se nadálku odemknout, zatroubí, vidíte poslední jízdy atd.)
- Bezpečnostní systémy (eCall atd.)
- Vyhřívané sedačky a volant (věřím, že v zimě se bude hodit)
- Automatická klimatizace s manuálním ovládáním (nic se nenastavuje přes displej!)
Bod e) už jsem nakousl. Auto je neobvyklé a díky hybridnímu pohonu i úsporné. Podvozkově mě opravdu baví řídit. Vše je naladěno velmi klidně ale i do zatáček se Jazz hrne s vlastní grácií.
Teď k ceně. Vůz mám ve výbavě Executive a asi není tajemství, že se v ČR moc Jazzu neprodá. Já naprosto nechápu proč. Za Kamiq / Scalu v podobné výbavě bych dal víc peněz a měl bych litr s turbem (což jsem v žádném případě nechtěl). Měl bych větší kufr a prestiž domácí značky. Nebo snad Octavii v holotě? Dále jsem zvažoval nový Ford Puma, ale malé SUV mě neoslovilo. Opět tam figuroval turbomotor. Jediná alternativa byl Yaris, který je však mnohem méně praktický, i když asi úspornější. Budu rád, když tato recenze aspoň někoho nahlodá k tomu, aby o Jazzu začal přemýšlet.

My jsme mladý pár a auto se nám líbí. O designu se rozepisovat nebudu, není to auto za kterým se davy otáčí, ale o to ani nestojíme. Je nám jedno co si ostatní myslí, protože nám vůz dělá velkou radost a věřím, že dlouho radost dělat bude. Rozhodně nechápu ty, kteří říkají že Jazz je pro důchodce atd. Ať se svezou a sami poznají, že kvalitní a svým způsobem zábavný vůz skutečně je. A za cenu nabízí hodně ale opravdu hodně muziky. Svezení s pocitem, že řídíte elektromobil, nadstandardní bezpečnost, dlouhou záruku atd.

Silné stránky

hybridní pohon
spotřeba
bezpečnostní prvky
jízdní vlastnosti
prostornost a skvělý výhled z vozu

Slabé stránky

pro někoho design
neexistuje tolik příslušenství jako pro jiná auta (síťový systém do kufru atd.)
palubka je z tvrdých plastů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisní interval si auto hlídá samo a je maximálně 15000km. Po první garančce doplním.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno na AUTO JAROV. Pan prodejce Jiří Pichl byl naprosto profesionální a nemůžu než doporučit!

 

Novinky v recenzi

12.6.2024 19:53

Tři roky vlastnictví

Už jsou tomu téměř 3 roky, kdy jsem s vozem odjel z Auto Jarov. Na voze vše funguje. V zimě jsem absolvoval druhou výměnu oleje a rovněž výměnu brzdové kapaliny a stěračů. Jinak je vůz bez jakýchkoliv problémů. Spotřeba za celou dobu vlastnictví vozu (nyní najeto 34 000km) osciluje mezi 4.2 a 4.3 litry. Přes léto mimo dálnice se dá s lehkou nohou jezdit za průměrných 3.7 litru. Dojezd na jednu nádrž pak šplhá k těžko uvěřitelným 1000 km. Vozu nemám prakticky co vytknout, až na horší lak. Přijde mi, že škrábance můj vůz přímo přitahuje. Dost možná to bude tím, že celou dobu parkuji na jednom z pražských sídlišť. Každý šrám člověka mrzí, ale musí se s tím naučit žít. Dlouhodobě uvažuji nad celopolepem nebo aspoň rozleštěním. Nejsem si však jist, zdali to má smysl. Jednou jsem zaznamenal problém, kdy nenabíjelo jedno ze dvou USB. Pomohl reset systému. S novým iOS mi přijde, že se výrazně zlepšila rychlost při bezdrátovém připojení iPhonu. Aplikaci MyHonda+ uvolnili zdarma po nějaký čas, takže jí hojně využívám. Vůz bych rozhodně stále všem doporučil primárně kvůli praktičnosti, jednoduché obsluze a ekonomice provozu.

31.8.2023 11:30

Update po 25.000km

Čas letí a já s Jazzíkem oslavil 2 roky. Za tu dobu jsme najezdili téměř 25.000km bez jediné závady. Spotřeba za celou dobu vlastnictví vozidla se ustálila na 4.3l/100km. Auto funguje velmi dobře a rozhodně bych neměnil. Bohužel provoz ve městě už si Jazzík odbyl i své první šrámy a škrábance. Beru to jako součást provozu, ale samozřejmě to mrzí. Zejména, protože to nebylo mou vinou. Vozu prakticky nemám co vytknout. Pohon funguje výborně. Ve městě se v létě dá jezdit klidně kolem 3l/100km. V únoru mě čeká 3. servisní prohlídka a výměna oleje.

6.10.2021 13:23

Update po 6000km

Tak máme s Jazzem najeto 6000km. Absolvoval cesty po ČR i cestu do Chorvatska a zpátky. S autem jsme zatím maximálně spokojeni. Vše funguje jak má a dlouhodobá spotřeba za celých 6000km je 4.5l/100km. Což vzhledem k tomu, že přibližně polovina z toho jsou dálniční kilometry mi přijde super.

Co mě zatím štve? Není toho mnoho. Vnitřní plasty nejsou nejodolnější, rychle se poškrábou (výplně dvěří atd.). Zkusím koupit nějakou kosmetiku, ale plast okolo zadních dveří kam dáváme přepravku na psa je lehce poškrábán. To je ale maličkost. Mrzí mě, že při režimu B nejde jezdit na adaptivní tempomat.

Dynamika na dálnici ve 4 lidech také není ideální, ale s tím se samozřejmě počítalo. Člověk si musí zvyknout, že motor se na chvíli dost vytočí zejména při vybitém akumulátoru a táhlém stoupání.

Rovněž mě mrzí, že není v nabídce moc široká nabídka příslušenství. Hodila by se třeba síť do kufru.

Po 500km byla na auto instalována ochranná folie (nárazník, kapota a zrcátka). To se mi zatím velmi osvědčilo. Člověk se nemusí tolik bát kamínků.

V interiéru občas něco lehce zavrže nebo rezonuje, ale není to nic šíleného.

Po nastartování při zařazení zpátečky v jednom případu z 10 nenaskočí orientační čáry na kameře.

Jinak jsme opravdu 100% spokojeni, uvidíme jak se auto osvědčí v zimě.


Další vozy Honda Jazz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Vůz by měl být spolehlivý, ale pouze čas ukáže pravdu. Věřím však v reputaci Hondy.

praktičnost
10

Díky magic seats více praktické než jakékoliv auto v této třídě.

prostornost
10

Naprosto nadstandardní vnitřní prostor. Vůz je doslova "vyhlodaný".

jízdní vlastnosti
8

Vše naladěno na klidnou jízdu.

jízdní komfort
9

Velmi pohodlné a klidné svezení.

provozní náklady
7

Upřesním s časem.

náhradní díly
5

Těžko soudit. Díly karoserie budou velmi drahé, ale pravidelný servis jako takový by měl být levnější než koncernový.

výkon motoru
10

Díky elektromotoru a 253Nm velmi slušný zátah. Do vozu by to "nikdo neřekl".

spotřeba
10

Po městě spotřeba začíná dvojkou maximálně trojkou. Co víc chtít?

hlučnost motoru
8

Motor je slušně odhlučněn, ale díky koncepci při akceleraci je slyšet. Každopádně je elektronicky "odstupňován", tudíž tam není vysavačový efekt.

kvalita sedadel
10

Velmi pohodlné!

brzdy
9

Skvěle se dávkují, ale skrz rekuperaci je člověk skoro nevyužije. Auto se dá řídit jedním pedálem.

zavazadlový prostor
7

Není to Octavia Combi, ale kufr dostačuje. Pohled na kufr se dost mění hlavně díky magic seats.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…