Recenze

10 Majitel

Fiat Punto Punto II

8.42 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Punťa Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:141000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 44 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Zdravím. Po přečtení pár článků tady (hlavně diskuzi pod nimi) mi to nedalo a píšu tady o svém Puntu. Má motor 1.2 - 8 ventilů. Ano, možná je "předpotopní"...ale čemu to vadí? Za jízdy ho skoro neslyším...ještě štěstí, že má otáčkoměr...emisní normy plní a umí jezdit dlouhodobě pod 5 litrů benzínu na sto.
Proč mám řešit, jak dlouho je tato konstrukce na světě?
Když jezdím tak do té stovky, spolehlivě pojedu pod 5 litrů - a to i přes to, že má najeto přes 120 tis. km. Líbilo se mi, když jeden servisák lamentoval, jak už člověk nemůže věřit ničemu...protože Punto z roku 2008 prostě NEMŮŽE mít najeto přes 100tis km.
Může - mám auto na ježdění, ne na stání pod okny.
Příjemným překvapením je velikost uvnitř. Kupoval jsem ho jako nové...a smiřoval se s tím, že kupuju malé auto.
Malé možná je - ale "dospělé"...pocitově o něco lepší než Fabia.
Hlavně kufr je překvápko...je to dané tvarem karoserie...proto jsem váhal, jesli nezaškrtnout hatchback...je to spíš hodně malé kombi.
Sedačky samotné jsou super - velké a pohodlné...centimetry nevím, ale sedák podepře i nohy...a opěradlo sahá až k ramenům. Mám je v kombinaci tmavě šedá, skoro černá látka + modrá alcantra...takže jsou i krásné.
Základní výbava je bez výhrad = centrál, el. okna, abs...co jsem však podcenil je klimatizace. Říkal jsem si, že ji nepotřebuju... ale už bych to víckrát neudělal - uprostřed léta je v modrém autě fakt teplo.

Vozidla převzala do užívání moje paní... občas s ním jede "mladej" a teď se každou chvíli stane zajížděěcím vozidlem "mladé"... takže rozhodně nemá lehkej život.
Ale "ťuk ťuk ťuk", pořád slouží stejně.

Rozhodl jsem se Fiátka trochu rozmazlovt a nechal jsem do něj namontovat webasto topení.
Bylo teda trochu dražší, než servis původně sliboval, ale už jsem to nějak zkousnul.

Je to ale veliká pohodička. Tady, na Vysočině, doteď ráno škrábeme okna... teda my s Fiátkem už ne.
Navíc tam mám ovládání telefonem, takže je to docela sranda - zavolám Fiátkovi... a on začne topit.
:-D

Ten pocit z nastupování do zahřátýho auta je k nezaplacení a navíc to svědčí i motoru - netrápíme ho studenými starty.
Je to malej motor, takže výkon topení je vlastně trochu nadbytečný = po půl hodině je to FAKT teplý.
;-)

To střešní okno zůstává v plánu... ale topení dostalo přednost.

Silné stránky

Prostor
Sedačky
Ticho a pohodlí
Spolehlivost
Průchodivost sněhem v zimě... žiju na Vysočině

Slabé stránky

Chybi klima
Na dálnici už to není ono - ale k tomu tohle auto nebylo stvořeno

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna předního ložiska v kole
Výměna výfuku - ale ten jsem si "rozlehnul" sám - propadnul jsem se na hloboké louži ledem... a rozmačknul ho pod sebou. Tahal mě traktor.

Tak máme najeto přes 140 tisíc.. a pořád funguje stejně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez překvapení... tedy asi dobrý.

Webasto

Nechal jsem mu dát Webasto... a je to fakt k nezaplacení!
I když stálo dost peněz.
:-(

Když už tam byl, tak i denní svícení... přece jen je lepší nesvítit těma velkýma světlama s citlivýma žárovkama úplně pořád.

 

Novinky v recenzi

18.4.2021 18:39

Co nového? Překročeno 200 tisíc kilometrů. Jinak nic.

Čas oponou trhnul a tak šlo webasto do nového, stříbrného, Punta a fakt upřím ě jsem měl v úmyslu modráska prodat.
Ale nějak se mi to rozleželo.
Doba je zlá, normální auta už nebudou... jak ho jednou prodám, tak už podobné nekoupím.
Tak jsem se rozhodl si ho nechat. A logicky, že na něm teda opravím všechno co je potřeba!
Chodil jsem kolem něho dost dlouho... vyměnil tlumiče a pružiny zpátky na normální, protože poslední dva roky s ním "drsně" jezdil synátor, který si ho dal na snížený, seřiditelný podvozek a nějaký neuvěřitelný 16" kola... no a dál?
Dál už jsem nenašel nic.
Nic jiného nepotřebuje.
Tak mu dám aspoň světlou folii na střechu, když už nemá to klima.
Jo a dal jsem tam nový rádio a antému, protože tam byla taková zajímavá, skoro "tuningová" anténa. Jako hezká, ale měla vadu - skoro s ní nehrálo rádio.
:-D

Jen podotknu, že to auto má přes 200 tisíc kilometrů...
:-)

27.2.2017 21:23

Stěhovák...

Nedá mi to, abych nedal k lepšímu: dost narychlo jsem potřeboval stěhovat, už se nepodařilo půjčit dodávku... a tak jsem půjčil vlek, tunovej, zapřáhnul ho za svýho letitýho fiátka... a obrátil ho tím ve stěhováka.
To auto má 9 let a cca 150 tis km.

Za jeden den jsem s ním ujel 650 km... za něco přes 9 hodin čísté jízdy. Z toho asi 360 km s tím vlekem, z nich asi 80 km po Praze, a zbývajících 290 km po D-d-d-1, podle navigace 130 km/ hod.. byl to dlouhej den a nebyl čas.
Při tomhle režimu jsem na konci měl průměrnou spotřebu 7,7 litrů na 100.

Připomínám, že tohle autíčko má výkon 44kW. Ano, v praxi to znamenalo, že některá stoupání mezi Ústím nad Labem a Libercem jsem jel. s tím naloženým vlekem, i na dvojku, na trojku relativně často... ale už na tu trojku jsem jel 80... takže jsem brzdou provozu nebyl.
Těch pár úseků na 2 už jo, ale tam to naštěstí vždycky bylo se dvěma pruhy, takže ostatní mohli jet.

Po příjezdu domů jsem raději zkontroloval olej, přesněji druhý den ráno za světla... a nic. Nerozeznal jsem žádný úbytek. Takže smekám, před mrňousem.
:-)




21.3.2015 16:26

Webasto

Nechal jsem mu dát Webasto... a je to fakt k nezaplacení!
I když stálo dost peněz.
:-(

Když už tam byl, tak i denní svícení... přece jen je lepší nesvítit těma velkýma světlama s citlivýma žárovkama úplně pořád.


Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10

vztaženo ke třídě auta, pochopitelně

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Kvůli koronaviru zrušili dovolenou, cestovka jim napálila pokutu! Protiprávně, vzkazuje Ombudsman Blesku

Kvůli koronaviru zrušili dovolenou, cestovka jim…

Plán zněl jasně: Sbalit vnučky a vyrazit s nimi k moři. To si řekli manželé Jan (80) a Alena (72) Melicharovi z…

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou lesního muže i údolím peřejí Doubravy

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou…

Opět můžeme cestovat volně po republice. Pokud vás doma už svrbí nohy, vyrazte na nějakou pěší túru. Ve…

 

iSport.cz

Házenkářky slaví postup na mistrovství světa! Poradily si se Švýcarskem

Házenkářky slaví postup na mistrovství světa!…

České házenkářky postoupily na prosincové mistrovství světa ve Španělsku. Svěřenkyně trenéra Jana Bašného…

Rozbor cen hvězd Slavie: Provod a Zima nejvíc rostou, Stanciu tolik ne

Rozbor cen hvězd Slavie: Provod a Zima nejvíc…

Tažení Slavie do čtvrtfinále Evropské ligy nezůstalo bez odezvy ani na renomovaném serveru Transfermarkt.de,…

 

Reflex.cz

Má cesta do Moskvy byl geniální zastírací manévr, pochlubil se Hamáček, který žije ve špionážním thrilleru

Má cesta do Moskvy byl geniální zastírací manévr,…

Předseda ČSSD Jan Hamáček není jen obyčejný vicepremiér a ministr. To ne. Je to totiž geniální stratég na poli…

Co se děje na Hradě? Je tam ticho a pyžámkový týden

Co se děje na Hradě? Je tam ticho a pyžámkový týden

Taky pořád přemýšlíte nad tím, co Hradu a hlavně našemu prezidentovi trvá tak dlouho, že nemůže vydat vyjádření…