Recenze

IROCC (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat Bravo MY LIFE 1,4 16V FIRE

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Bravo, foto 1 Fiat Bravo, foto 2 Fiat Bravo, foto 3 Fiat Bravo, foto 4 Fiat Bravo, foto 5 Fiat Bravo, foto 6 Fiat Bravo, foto 7 Fiat Bravo, foto 8
Fiat Bravo, foto 9 Fiat Bravo, foto 10 Fiat Bravo, foto 11 Fiat Bravo, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Bravo :) Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:51000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 66 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 176 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9

Popis vozu

Fiat Bravo 1,4 16 66kW MY LIFE. Kompletní výbava, ABS,ESP,ASR,6x AIRBAG,CENTRÁLNÍ ZAMYKÁNÍ S DÁLKOU, EL. OKNA V PŘEDU.VÝŠKOVĚ STAVITELNÉ SEDADLO ŘIDIČE, CORNER FUNKCE,RÁDIO CD,KLIMA,CHLAZENÁ SCHRÁNKA V LOKETNÍ OPĚRCE

K Fiatu Bravo jsem přišel tak trochu jako slepý k houslím. Jednoho dne se něco v mém životě překotilo a najednou jsem pracoval pro Fiat. No a na jednom showroomu stálo krásné Bravo v úžasné modré barvě...měl jsem tenkrát staré Mitsubishi, které bylo sice super ale staré a orezlé a chtěl jsem už nové auto. Kolem Brava jsem chodil dobrých 8 měsíců než jednoho dne cena spadla tak , že jsem se rozhodl, že do toho jdem a během týdne bylo hotovo Bravo je naše.

Tomu všemu předcházelo dlouhé rozmýšlení. Moc se mi líbí Octávie, nejlépe bych chtěl auto velikosti VW Golf...ale přitom jsem nechtěl ani Octavii ani Golfa. Bydlíme na sidlišti, kde vykrádání aut je normální věc. Navíc Octavii a Golfů je všude mraky a má je každej ... Bravo bylo za super peníze a řekněme si na rovinu, výbava - super, design - super, zpracování - super, použitý materiály - super ...tak proč dávat o 100 000 i víc Kč za Golfa ?????

Bravo má úžasně veliký kufr a prostě do dnes nelituju, že jsem se tak rozhodl, když na něj koukám když vyjede nablejskané z myčky nebo jen zaparkované u lesa...to auto je klenot...krásné a promyšlené a zajímavé :)
Pořád se mi líbí stejně jako když jsem ho viděl nové a to si myslím, že je hlavní.

Máme specifickou barvu kterou má v ČR jen jedno Bravo a to jezdilo u Fiat ČR a jinak jsem potkal první M.blue až v Římě :)

Hodněkrát se mi stalo, že na Bravo lidi koukali ze zalíbením a slovy - jéééé to je nějaká novinka ??

Je to fajn auto a koupil bych si ho zase, mám ho rád a snažím se mu dávat co potřebuje, oplátkou mám bezproblémový provoz a zatím je stále jako nové, jezdíme výlety a cesty mimo Prahu a na ničení do centra mám lítačku na MHD :)

Závěrem jen ....nejsem žádnej Fiatomilec....ale to auto si mne prostě získalo ...

Silné stránky

Jednoznačně vzhled. Bravo nikdy nezapadne v davu. U mne je to podtrženo příplatkovou barvou Maseratti Blue. Nádherý neokoukaný design, velmi kvalitní materiály v interieru, příjemná sedadla,za výbornou cenu výborná výbava, velmi malý - spíže žádný zájem zlodějů. Ve sve třídě obrovský zavazadlový prostor - 400L,chlazená schránka v loketní opěrce, schránka před spolujezdcem naprosto obrovská

Slabé stránky

Málo odkládacích schránek v interieru, brýle není kam, do dveří se vejde jen pár tenkých předmětů, láhem max 300 ml. ve středové konzole je držák pro dva nápoje ale opět max 200ml jinak se vystrkují a je tendence vypadnout.vzadu nejsou držáky žádné,Chlazená schránka v loketní opěrce nemá regulaci takže udržuje vždy teplotu dle topení / klima, Špatný výhled vzad díky malému oknu v 5 dveřích, v podélném směru málo místa pro nohy na zadních místech,

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po zakoupení 0km do 7000km bez problémů. Od 7000 km se při odstavení vozu na více jak 5-8h motor po nastartování občas převaloval na 3 válce a někdy až zhasnul.
Řešení : v servisu na diagnostice vypsalo vynechávání zapalování na 1. válci... závadu se nepodařilo vyvolat ani odstranit. Po cca 2000km samo přestalo.

listopad 2012

V 18000 při přejezdu nerovnosti nebo propružení vrzání nejříve z pravé přední strany následně i z levé přední strany. Po návštěvě servisu Dojáček závada nezjištěna. Poměrně mě to zarazilo protože po převzetí a ujetí cca 3m na nerovnosti zavrzalo. Na mé upozornění reagoval servisní technik slovy: nejsem magor abych Vám dal auto který není v pořádku...zatím s tím jezdím a nevím kam jet...v Praze příliš servisů není :(

duben 2013

1.servisní prohlídka + opět řešení nevyřešeného vrzání. Tentokrát do Srba Servis - Praha 5
Servis chci dělat po roce, ujedu tak 20 000 ročně a to myslím, že je na olej akorát.
Servis dopadl dobře, rozšířil jsem si to ještě o vyčištění klima a výměnu stěračů.
Vrzání také odhaleno, uložení stabilizátoru přední nápravy, takže díl objednán a za 14 dní jedeme na výměnu :)

....trochu mě překvapilo že vydržel jen 20 000km. Chápu, silnice u nás jsou děs, ale město skoro nejezdím a ostatní km jsou najeté na dálnicích takže žádný tankodromy....máte někdo zkušenoat ?

červenec 2013

Již několikrát řešené vrzání je tu zpět a to ikdyž je stabilizátor vč. uložení nový...no já nevím, dle mého je hlučné zadní uložení předních ramen...ale už nějak nevím jak donutit servis aby se na to také koukl :/ Ted jen vybrat vhodný termín a opět návštěva servisu :/

prosinec 2013

Opět návštěva servisu a opět řešení vrzání přední nápravy. Tentokrát u NH CAR Strahov. Po 14 dnech kdy mi doslova rozebrali celé auto zjištěno , že v Srba Servisu se stabilizátorem nevyměnili tyčky stabilizátoru, po výměně tyček již vše ok. Velké díky panu Holubovi z NH CAR za péči.

květen 2014 - auto od posledního řešeného vrzání už začalo vrzat zase. ale nehodlám to řešit. Vím, že je tam vše v pořádku a jde pouze o zvuk. První puštění klima mi přišlo, že jen tak slabě chladí a dlouho trvalo než začalo jít opravdu studené - vyřešeno doplněním klimatizace - byla prý naplněná na cca 50%. Bylo to první doplnění klima za 2 roky a cca 45000 km .

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v Srba Servis s.r.o.

 

Novinky v recenzi

23.10.2014 11:20

3. servisní prohlídka / olejový servis / 57 823 km

Jsem zastánce klasických intervalů výměny oleje, ikdyž Bravo má předepsáno po 30 000 km, víc jak 20 000 mi přijde zhovadilost. Takže od poslední výměny máme už skoro 20 000 km. Letos jsme je najeli hodně rychle, hodně výletů atd ....Posledně jsem přes svoje přání aby do auta byla opět doplněna Selenie, vyfasoval nějaké BP, že prý je to levnější a bla bla bla .... Teď už jsem si to opravdu pohlídal a Fiátek má opět rodný motorový olej Selenia. Společně s olejem jsem nenechával dělat prohlídku, poslední byla v dubnu, tak ještě dojedu do plného intervalu a nechám udělat prohlídku bez oleje / nebo dle stavu oleje /. U Fiatu prostě rozepsání servisu nechápu, přijde mi tak benevolentní, že vlastně cokoliv servis udělá je na jeho uvážení. V tom si myslím, že třeba VW opravdu řád. Dnes ještě proběhne geometrie, jak jsem psal v novinkách, nevím jak se mi to povedlo ale přední pneumatiky jsou totál sjeté z vnitřku. Doma prohodím koberečky na zimní gumové a ostřikovače jsem dolil zimní dnes.
Jinak pokud shrnu 60 000 km, až na drobnosti ( vrzání nápravy ) auto jede a jede a jede. Zatím měním jen olej, doplňuju ostřikovače a tankuju benzin, jinak naprosto bez závad / ještě jsem neměl ani možnost měnit žárovku /

8.10.2014 19:08

Sjeté pneumatiky ...

Pod svícnem je tma...a tak ikdyž se pokládám za člověka co autům rozumí a cítím se být odborníkem, chyba lávky ... Tak jsem si o víkendu prohlížel modráska jak vypadá, než ho opět potrápí zima a koukám, přední pneumatiky z vnitřní strany totál sjeté ... :P Je fakt, že se mi zdálo, že na nerovnostech auto táhne a v kolejích úplně nesedí ...ale které auto jo ?? a jezdíme skoro stejný cesty dokola a rozdíl jsem nepoznal....no výsledek je ten, že geometrie musí býtpěkně v háji...takže přezujeme asi předčasně na zimní a ještě rozmyslím, jestli je dojedu příští rok na zadku nebo prostě koupíme nové botičky ...

Letos jezdíme nějak moc....od dubna už máme skoro 20 000 km...takže za chvilku bude servis takže zase bude aktualizace.... Dosavadní bilance : 57000km naprosto bez závad ....od listopadu budeme mít služební auto tak nastanou Fiátkovi klidnější časy....tak aspon nám déle vydrží :)

27.6.2014 14:14

LETNÍ DOVOLENÁ 2014

Máme za sebou opět dovolenou. Servisní prohlídka byla v dubnu takže před dovolenou jsem nechal ještě vyměnit brzdovou kapalinu a vzduchový filtr - to při prohlídce zapomněli a vyčistit klimu. Dolil jsem ostřikovače, hladinka oleje byla cca 2/3 takže jsem nechal a dofouknout kola. Na cestu moc věcí netaháme takže v aute taškama pokryjeme dno kufru. Plán cesty - Praha - Benátky - Pineto. Zapomněl jsem kontrolovat km ale Praha - Pineto je 1297 km. Jezdíme na noc takže bez klimatizace. Cesta tam byla dle palubního počítače za 6,4 l / 100 km. Dálnice nejezdíme úplně předpisově, ale spotřebu si myslím hodně snížilo cca 300 km po okreskách max rychlostí 90 km /h kdy Bravíčko na 6st fakt nežere skoro nic. Cesta naprosto bez problémů a závad - jak jinak.

Na dovolené jsme najezdili cca 700km - spotřeba už kolem 7,4 l / 100 - klima, samej kopeček a krátké trasy\ udělaly své.

Před cestou zpět už bylo potřeba doplnit olej...na měrce zhruba na 1/3. Opět - jako každý rok - mě překvapilo jak velký ve skutečnosti kufr Brava je ...pohledově ani nezaujme...a když jsem viděl tu hromadu tašek, autoledničku a další co do něj musím narvat byl jsem smířený , že bude něco na zadních sedadlech....sice trochu tetris ale nakonec se všechno vešlo do kufru - s vyjímkou křesílka - to bylo už moc ...ale vše se vešlo ! Už jsem se naučil, že autolednička musí být v kufru na pravé straně, protože po 1300 km na jeden zátah je podlaha nad výfukem celkem značně ohřátá :P ....

Závěrem ....celkově jsem na dovolené najeli cca 4000 km během 2 týdnů ... bez jediného zaváhaní pouze doplnění oleje a ostřikovačů...Bravo jelo skvěle s průměrnou spotřebou někde kolem 7 l / 100 a nutno podotknout že cestou domu hodně hodně naložené. Aktuálně nás na tachometru zdraví 51 000 km a vzhelem k tomu, že už je 10 000 po výměně oleje kdy nám tam nalili nějaký BP ...místo požadované Selenie...za 5 000 už pojedem na výměnu za pořadnej olej / Selenie /

30.5.2014 14:26

Fiat Bravo ....nezapomenem :/

Tak pro všechny fanoušky Fiat Bravo ....letos v létě, se přestane Fiat Bravo vyrábět a nástupce nebude ....

30.5.2014 14:24

2 servisní prohlídka 40 989 km

protože chci pro svého miláčka to nej, tak jsem hned z počátku zavrhnul 30 000 km nebo 2 roky na olej a jezdíám hezky pěkně každej rok a max 20 000 km ...tak akorát mi to vyjde... Trochu mi přijde zmatený servisní plán kde je to všechno nastavené na roky nebo km a servis mi nikdy není schopen říct co kdy , takže vlastně to co má bejt po dvou letech mi udělaj už po roce ikdyž stačí třeba jen olej a rozdělit to...nebudu to rozebírat, ale přijde mi , že je v tom zmatek. Rozhodl jsem se na servis opět do svého mateřského servisu - nebudu nikoho hanit - bylo to naposled. Do auta vždycky dávám Selenii a nalejt mi tam nějaký BP s vysvětlením že na Fiata to stačí ....sorry ! to fakt nemusím...takže příští servis už jedu do NH CAR kde sice pro mne nemají slevy a akce jako můj servis ale ten přístup byl super ....holt za kvalitu se fakt platí....

30.5.2014 14:20

10.2.2014 20:57

AKTUALIZACE

Přepracoval jsem popis a dojmy z vozu, přece jen už ho máme téměř dva roky a zkušenosti jsou jiné než když jsem vypisoval dojmy poprvé jako hrdý majitel nového vozu. Doplnil jsem také nějaké fotky ....pobavilo mne, že mám mraky fotek když ještě stálo na showroomu :) ...aspon je vidět jak moc mi padlo do oka a jak moc se mi líbilo :)

16.7.2013 16:42

LETNÍ DOVOLENÁ 2013

Celý rok se těším jako malý až osedlám své autíčko a vyrazím na pořadně dlouhý výlet. V našem případě jezdíme cca 1300 km na jih Itálie. Ideálně jezdíme na noc takže auto jede skoro non - stop celou noc. Minulý rok jsme absolvovali cestu poprvé. Když jsme vyráželi byl stav tachometru cca 3300 km. Letos už bylo autí trochu zajeté stav byl 23600. Celou cestu Fiatek ezklamal, kylometry polikal jeden po druhém. Rozhodl jsem se letos hlídat rychlost abychom to nehnali a cestovali jsme v rychlostech od 120 do 140 km/h. Cestou bylo hodně omezení kde se i 10km jelo do 80 km/h. Když porovnám proti minulému roku výrazně se snížila spotřeba. Motor si opravdu sedl. Jedak mi nikdo nevymluví , že to není poznat ale po natankování v Rakousku auto znatelně ožilo. První dovolenou jsme absolvovali na dvě nádrže a před cílem cca 10 km jsme radši ještě dotankovali, protože svítilo hladové oko. Leto jsme dojeli na plnou nádrž až na Italsko Rakouské hranice kde jsme tankovali spíše proto, že je benzin levnější jinak by se ještě dalo par set km ujet. Do cíle / po 1300 km / jsme dojeli a ještě jsme měli 1/3 nádrže k dobru - huráááááááá :) V místě jsme najeli cca 600km a následně desta zpět. Spotřeba odhaduji cca 6,3 l/100km. Jooo...kde jaké TDI to strčí do kapsy,ale ....benzín, 1,4 16V, 66kW, naložený po strop a žadnej louda....ten průměr je perfektní.....miluji svého Fiatka :)

Podařilo se nám také potkat jiné "maseraty blůůůů" a přátelsky nás zdarvil :) asi jich taky moc nepotká.

Poslední dodatek , že od prohlídky kdy byl vyměněn olej s dovolenou až do dneška kdy stav tachometru je cca 28000 si Fiatek řekl o cca 300 ml oleje...no co bych pro něj neudělal :)

20.4.2013 09:42

1. servisní prohlídka 20329 km

A máme za sebou první servisní prohlídku. Přijde mi při množství olejové náplně termín výměny 2 roky nebo 30 000km jako hodně nadnesený, tak jsem si to nastavil na rok a 20 000 a vyšlo to perfektně :) Auto v pohodě, jen se konečně našlo co to vrže....to co u Dojáčka nebylo k nalezení při šíleným vrzání našli v Srba Servis pouhou kontrolou podvozku - volné uložení stabilizárotu. Takže si počkáme až přijede nový a bude to zase vše 100%. Jinak servis v poho, auto má vše jak má, nechal jsem vyměnit olej, pylák a gumičky stěračů, vyčistit klimu a hurá do letní sezony. Ještě doma přezuju kola jak vyjde čas a hotovo. Na červen je v plánu kompletní naleštění tak se těším.

12.4.2013 20:44

Zima je pryč :)

Tak zimu máme za sebou, díky bohu bez nehody :) Bravo jelo jako po másle a zatím to vypadá, že zima si vyžádala jen korozi na plecháčík na zimních kolech. Nebýt sousedky na našem parkovišti - totálně b....á řidička Passatu, mohli jsme být i bez šrámů, takhle máme krásný otisk zadních dveří v PZ lemu blatníku :P ....celou zimu se spotřeba pohybovala kolem 6,8 - 7 l/100km....tak jsem zvědavý až půjde na letní a teplota nahoru. Za dva měsíce nás čeká 1600 km na jeden zátah směr Itálie :)


Další vozy Fiat Bravo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Celková spolehlivost výborná. Vždycky mne všude dovezlo, jediné co kazilo dojem je na několikrát řešení vrzání od přední nápravy.

praktičnost
9

Pro rodinu nevím, ale pro dva lidi super, velký kufr, horší je při převozu vetších předmětů, ikdyž ve voze místo je, přes komplikovaný tvar vstupního otvoru 5. dveří se do vnitř nedostane. Rozumná spotřeba a výkon motoru je pro běžného spotřebitele dostač

prostornost
9

Přední sedadla 100%, zadní místa do 165 cm také , větší osoby nemají kam dát nohy. V příčném směru nenajdete auto s větším prostorem.

jízdní vlastnosti
10

Klasický podvozek, přední náprava McPerson zadní vlečná náprava odvádí dobrou práci, Bravo není žádná formule, ale dokáže dobře tlumit nerovnosti a solidně drží v zatáčkách. 1,4 66kW není motor na závodění , ale na vůz stačí

jízdní komfort
10

Jízdní komfort na dobré úrovní, nemám co vozu vytknout. Rozumný průměr, není to měkký francouz ale ani tvrdý němec, ideální nastavení.

provozní náklady
9

Trochu mě zklamalo, že ikdyž Fiat není drahá značka tak mám dojem , že servis je předražený. Za první servisní prohlídku 7000,- Kč mi přijde jako hodně přehnané.Vyplatí se hledat dobrý servis, kvalita se hodně liší a překvapivě drahý neznamená dobrý

náhradní díly
6

pravé zpětné zrcátko - kompletní : 3700,- 1 L mot oleje LL Selenia - 700,- Gumové koberce - sada - 1600,- Laková tužka - 560,- Stabilizátor kompletní - 8900,- 1.servis - 6500,-

výkon motoru
8

Výkon motoru neoslní, je to základní jednotka a 90k není na závodění. Člověk se musí naučit předvídat, pak se dá s vozem jezdit svižně za rozumnou spotřebu. Motor si s nájezdem km zřetelně sedá. Silně zatahuje až od 5000 ot/min

spotřeba
9

Spotřeba vzhledem k velikosti vozu a výkonu motoru myslím velmi dobra, náš dlouhodobý průměr je 6,8 l / 100 km

hlučnost motoru
9

Díky 6 stupňové převodovce na dálnici motor točí cca 3000 ot / min při 130 km/h spíše je slyšet hluk od vozovky než motor. Ve vyšších otáčkách např. při akceleraci o sobě dává vědět již více.

kvalita sedadel
10

I 1300 km na jeden zátah naprosto bez problémů, sedadla mají výborný tvar a příjemně dlouhý sedak poskytující ideální oporu

brzdy
10

Na všech 4 kolech kotoučové brzdy vč. ABS, nástup je rychlý a dávkování je příjemné. Dobře nastavené vzhledem k výkonu motoru a užití vozu

zavazadlový prostor
10

Při uvedení vozu na trh v roce 2007 se jednalo o největší kufr ve své tříde 400l, nutno podotknout , že ani dnes nebyl překonán. Leckterá kombi mají stejný kufr jako bravo v hatchbacku. Naprostá spokojenost.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…