Škoda Fabia (2012)
14.11.2012Už dlhšiu dobu som hľadal náhradu za svojho doterajšieho pracovného koňa – Škoda Felícia 1,6, ktorú som pred rokmi kúpil novú. Vždy keď som bol blízko…
Škoda Fabia (michal.sk)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Bully_ 15.12.12 13:54
« Re: Re: Re: Záhada zmiznutého benzínu
Kazdy vuz ma jiny system vypoctu spotreby a ODHADU vzdalenosti do 0 km. Navic u drtive vetsiny aut PP proste keca a je prehnane optimisticky, u dojezdu naopak prehani na opacnou stranu. Dojezd je vubec hodne orientacni udaj, vypocitava se z orientacnich >:D udaju o spotrebe za nejaky posledni casovy usek. Potom kdyz pojedes hodne ekonomicky, ukaze ti 0 km treba u temer prazdne nadrze, naopak kdyz pojedes brzda-plyn, klidne ti u ukazatele 0 km muze v nadrzi zbyvat jeste 10 litru (na ktere muzes ekonomickou jizdou najet jeste furu km). 0 km na PP proste neznamena suchou nadrz, ale orientacni udaj, pak se ti tam logicky vejde pri tankovani pokazde jiny pocet litru. Kdo tvrdi ze mu PP jeho vozu ukazuje udaj o dojezdu vzdycky presne bud keca, nebo jezdi porad stejnym stylem, ktery umoznuje +- presny vypocet.
Jinak pokud chces skutecne realny udaj o sve spotrebe, nezbude ti nic jineho nez natankovat plnou nadrz a po ujeti nejake vzdalenosti dotankovat opet do plne (idealne u stejne pumpy i stojanu). S trochou matematiky to budes mit presne na deci. -
M.A.T.O. 15.12.12 11:09
« Re: Záhada zmiznutého benzínu
Nechcel by som byt tvojim autom.. jazdit od plnej az po poslednu kvapku benzinu.
A nikdy predsa nie je rovnaka trasa skutocne rovnaka.. hlavne ak ides tolko km. Mas inu teplotu, inu plynulost dopravy, iny vietor.. cokolvek a tiez pochybujem, ze fakt ides stale na tempomat a nebrzdis a nepridavas. -
Mates81 14.12.12 22:38
« Re: Re: Re: Záhada zmiznutého benzínu
Pokud vím, tak mě nechal Ford jet na 0 asi těch zmiňovaných 10km, bylo to v Kolíně, ale je pravda, že to byly nervy jako prase :-) holt sem si to špatně odhadl...na druhou stranu, na Transitu, jak se dostane dojezd k 50km musí se pro naftu, pak to skáče neskutečnou rychlostí a při posledních 5 km dojedete na benzinku s přískokem >:D >:-[] -
Hroznýš 14.12.12 22:33
« Re: Re: Záhada zmiznutého benzínu
To chápem. Avšak do suchej nádrže by sa podľa mňa malo zmestiť vždy rovnako. Nie raz 46 litrov, potom 48 a inokedy 54. A keď idem tú istú trasu, s rovnakými parametrami, rovnakou rýchlosťou, tak by som mal prejsť približne rovnako, rozdiel by nemal byť 100 a viac kilometrov. -
talio2 14.12.12 22:20
« Re: Záhada zmiznutého benzínu
tak to jsem se opravdu hodně zasmál >:D >:D >:D >:D ty být můj i snad nejlepší kamarád a přiznal bys mi, že jsi jel tolik km s dojezdem 0 tak se ti nádherně vytlemím a dojedu pro tebe až ráno. Promiň, ale tohle normálně smýšlející lidé nedělají. PS: máš štěstí, že nemáš Forda, ten tě na dojezd 0 nenechal jet ani 10km ;-) -
Hroznýš 14.12.12 20:42
« Záhada zmiznutého benzínu
Tak mi po prvý krát za 15 rokov došiel benzín. Práve na diaľnici. A ako to už býva, tesne pred polnocou, mráz až praští..... Prečo sa to stalo, je pre mňa záhada. Obyčajne tankujem pred dlhšou cestou a som zvyknutý plniť benzín presne po hrdlo - až úplne po okraj. Išiel som s plnou nádržou, po diaľnici, prakticky konštantne 110 km na tempomat a prešiel som 730 km, keď došiel benzín. Po odtiahnutí na čerpaciu stanicu som natankoval 46 litrov. Po hrdlo. Ok, hladné oko svietilo už nejakú dobu a palubný počítač hlásil dojazd 0 km už takmer 50 km. Tankovanie predtým som mal tiež po hrdlo, 47,50 litra. Priemerná spotreba bola 6,20, takže mám za to, že v okamihu zastavenia malo byť v nádrži ešte 10 litrov (6,2 x 7,30 = 45,26 lit.) a dojazd vyše 100 km, čo bolo viac než dostatočné na dojazd do cieľa. Dva dni predtým som išiel tú istú trasu, rovnaké parametre jazdy, a prešiel som ju bez problémov.
Iba pre zaujímavosť, keď som kúpil auto nové, prvé 3 tankovania boli po cca 53 litrov, počítač hlásil pri tankovaní dojazd 10 km a celkove auto prešlo medzi 910 a 960 km na nádrž. Mám pocit, že niečo bráni poriadnemu vyprázdňovaniu nádrže a tiež že počítač a celé meranie stavu paliva je chybné.
Má niekto skúsenosť, ako také indikácia stavu paliva u Fábie funguje? Je to naozaj chyba prístrojov alebo nejakého čidla niekde? Alebo robím chybu ja?
-
kornel 16.11.12 17:55
« Re: WOW- OLEJ..
..takze k zmienovanej vymene oleja si dovolim podotknut asi tolko.. U noveho agregatu v zabehu je omnoho dolezitejsie vymenit olejovy filter do tych prvych 3-4tkm nez samotny olej, olej este menit takto uplne skoro netreba.. potom najazdit dalsie 3-4tkm a vymenit filter a uz aj olej. Dalej sa uz nafazovat na vymenne intervaly, ktore mienim robit bud podla svojho uvazenia (ak nedoverujem intervalom predpisanym vyrobcom alebo motor pracuje v stazenych podmienkach a rezime..) alebo to co pise manual.
-
Hroznýš 16.11.12 15:51
« Re: Re: WOW
Nuž, prečo stále tá chronická potreba triedy vozu? Čo je na tom čudné, ak niekto do Smart-for-Two potrebuje adaptívny tempomat, tichý motor, dobre odtlmený podvozok, a pod.? Tú potrebu si vymyslel marketing, v snahe segmentovať si trh. Z toho občas vznikajú komické porovnávania áut medzi sebou a predstavy, že čím rozmernejšie auto, tým viac funkcií môže mať. Nepoznám ale nikoho, kto by sa tým pri kúpe auta riadil. Každý pozerá na konkrétne parametre a porovnáva s konkrétnou požiadavkou (a možnosťami svojho prasiatka).
Zo začiatku som do toho DSG dosť zasahoval, lebo sa v radení nezhodneme. Už som si síce zvykol ale ešte občas zasiahnem, keď to hodne preženie. Motor má prebytok výkonu, tak by ho mal používať. Dá sa potom jazdiť za 5,4 - po diaľnici a aj po meste. Teraz sa to už trochu zhoršilo na 5,7 ale stále je to rozumné. Ak by si dal poradiť, alebo sa naučil iný jazdný štýl.... Odvykanie z manuálu chvíľu trvá. Niekto tu už hovoril,, že sa k manuálu nebudem chcieť vrátiť. Pri jazde po meste to už platí. :-)
PS: Kto by si čítal recenziu, ak by sa u toho nenasmial? :-) -
Hroznýš 16.11.12 15:19
« Re: Mám stejné auto..
Tvoja recenzia ma tiež trochu rozhodla, keď som kupoval svoje. No a DSG do práce sa už pletiem menej, je dosť tvrdohlavé.
Loketku skúsim nafotiť - potom to snáď bude jasné.
Výmena oleja - vo faktúre sa píše: sroub 36,40 Kč, filtr olejovy 250 Kč, Olej 4 litre 1536 Kč, práca 273 Kč + 20% dph. -
Nagano 16.11.12 14:23
« Re: Re: WOW
super...asi 20 minut jsem psal reakci...pak jsem omylem vložil dva smajlíky, tak jsem jednoho chtěl s pomocí Backspace smazat, ale IE to považoval za požadavek o návrat o stránku zpět a všechno je ztraceno...psát se mi to znova nechce, takže to shrnu...
Hroznýš má v recenzi asi 10 bodů, které jsou buď totální kraviny nebo k nim má pro mě nepochopitelný postoj...proto jsem se u té recenze tak nasmál...
Navíc si myslím, že si auto před podpisem objednávky moc nevyzkoušel...stěžuje si na věci, který se dají naprosto v pohodě odhalit standardní cca 15 minutovou předváděcí jízdou...stejně tak si stěžuje na Defend Lock...proč se nezeptal jak funguje a jak se ovládá??? (navíc se mi nezdá, že by ve feldě fungoval líp...předchozí verze DL se museli klíčem i zamykat).
V recenzi zmiňuje, že se mu cena zdála moc vysoká, tak mu prodejce dal za stejnou cenu auto s DSG...s automatem, který podle všeho Hroznýš nikdy neměl, nikdy si DSG nevyzkoušel a nevěděl co od něj očekávat....to je prostě jeho chyba...pak se tady akorát shazuje nesmyslným popisem v recenzi...toť vše.
Pokud sem dám recenzi na svoje auto, tak přeci nemůžu očekávat jen samé "pěkné auto...dávám 10 bodů" (jako se tady standardně děje). Recenzent musí počítat s tím, že někdo zkritizuje jeho práci a popis vozu.... >:D -
duri13 16.11.12 11:53
« Re: WOW
Myslim, ze nagano ten olej dal iba ako priklad. Ma vsak urcite pravdu, ze niektore casti recenzie su viac nez usmevne - neschopnost odcitat rychlost z tachometru bez toho, aby mi to ukazal palubak; zavadzajuca laktova opierka znemoznujuca pracu s radiacou pakou automatu (!)....a podobne. K tej laktovej opierke - aby ste mali predstavu, tu je fotka ([odkaz] ) a naozaj si neviem predstavit, ze by mi to nejak vadilo, najma ked mi staci iba raz na zaciatku jazdy prepnut na D a uz iba idem...a ak nie si extremne obezny, tak ani s priputavanim by nemal byt problem ([odkaz] )...ale to by potom bol aj bez tej opierky.
Ale inak, Hroznys, naozaj nic v zlom, mne sa tato recenzia paci. Mas sice troska naivny pohlad na niektore veci (ako napr lutost nad tym, ze v tejto triede nie je k dispozicii adaptivny tempomat), ale zase chapem, ze za svoje peniaze chces co najviac a ked sa nieco neda, tak ta to mrzi. V kazdom pripade, toto nie je diskusny server a je iba na dobrej voli uzivatelov, ze si najdu cas a ukazu svoje auto. Pripadnym zaujemcom o podobny voz to moze velmi pomoct. Takze je lepsie sa nehadat a nerobit si srandu z ostatnych (ze, Nagano?).
Este posledna vec - ten tempomat je o zvyku. Ja ho mam aktualne tiez na smerovkach (na Saabe) a neviem si to vynachvalit. Ubera to najmenej pozornosti - rychlost menim alebo ho aktivujem prostrednym prstom bez toho, aby som co len trocha pustil volant a palcom hmatal gombik na volante. Navyse, ten prostredny prst je prakticky vzdy na packe smerovky alebo v jej tesnej blizkosti. A to mam dost najazdene aj s tempomatmi na volante alebo rozne inde. -
Paulie001 16.11.12 11:07
« Re: Re: WOW
Můžeš mi vysvětlit, jak bude jezdit s horší kvalitou oleje, než kdyby tam měl ten olej původní? Předpokládám, že dal stejný typ oleje, akorát tam nebudou "špony", kterých bude na začátku nejvíce (souhlas s Ronaultem, že by bylo lepší tu výměnu udělat až tak kolem 3 tisíc km, kdy už by měl být motor v kondici a další zanesení oleje už by nemělo být takové jako v prvních kilometrech. Každopádně nechápu Nagana, proč se takto pustil do majitele. Já bych u nového auta určitě nedělal výměnu oleje až po 30K km, jako je to dneska běžné, viděl jsi někdy jak vypadá olej po klasické lhůtě 15K km?