Recenze
Ford Fusion 1,4 16V 59kW
Technické info
Přezdívka auta Fjůža Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:32200 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1388 výkon [kW]: 59 kroutící moment [Nm]: 124 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 163 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 337 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
... píše se 16. únorový den léta páně 2009 a v německém Kolíně nad Rýnem se rodí náš nový "stroj". Přesně v tento den vyrobili v továrně Ford nášeho nové člena rodiny.
Ford FUSION je klasika, 5-ti dveřový městský vůz vycházející z menšího modelu Fiesta. První vozy Fusion se začaji vyrábět v roce 2002 a tudíž výrobní cyklus Fusiona se blíží ke konci. Údajně by na přelomu roku měl být nástupce. Kdo ví?
A proč jsme si tento vůz pořídili? Především jsme chtěli nahradit staršího Lumpíka, tedy Ford Escort combi, kterého budeme prodávat, taky že se nám designem líbí Fusiona, snad proto že je to také Ford a také v neposlední řadě, že v žebříčku TUV pravidelně obsazuje přední příčky v neporuchovosti prodávaných vozů. Auto se mnou musí komunikovat, vytvářet EMOCE, ne jako některé nicneříkající přemisťovadla, které vás neosloví.
Pojďme k výběru vozu: už loni v létě po naší svatbě jsme si s ženou řekli, že tak do roka bychom si mohli pořídit nový vůz, něco na cesty do práce, časté výlety, aby to zvládlo cestu do ciziny. Mezi hlavní kandidáty patřily Ford Fusion, Ford Focus, Honda Jazz, Kia Ceed, Citroen Berlingo II, Renault Clio GrandTour a Renault Modus.
Na dovolené na Madeiře (mimochodem doporučuju!) jsme měli půjčené Clio(r.v.2007) s motoren 1.2 55kW, upřímě nic moc výkon, měl jsem ale spíš zálusk na 1.2Tce 74kW, ale interier i téměr nového půjčeného vozu povrzával a manželce se příliš ani vzhledově nelíbil. Velikostí kombík dobrý, ale měl jsem i trochu obavu z poruchovosti, přecijenom francouzská značka moc valné renomé nemá. Takže pak sešlo i z Modusu a to i díky téměř neochotě prodejců při zájmu o testovací jízdu, předváděcí Modusy na podzim 2008 téměř nebyly. Berlingo II jsme pak zavrhli z důvodu vyšší ceny a starší generace, je již celkem morálně zastaralá, ikdyž cenově příznivější. Kia Ceed se mi líbí v kombíku, 5-ti dvéřový hatchback nic moc. Ale ženě ani jeden z nich, takže také neprošel. U Forda jsme také vyloučili Focuse, sice krásné auto, ale aby za něco stálo, tak by byl tak o 150tis dražší než Fusion. Takže nám zůstali 2 kandidáti, Fusion a Jazz, s naprosto odlišným designem. V době výběru se prodávala ještě starší generece Jazzu, po svezení přišlo velké zklamání, auto mi vůbec nesedlo. Takže jsme si pak půjčili Fusiona na zkušební projížďku a oba jsme se ženou byli nadšení! Chtěli jsme ještě počkat na novou generaci Jazzu, počkali jsme až do stanovení cen, jenže za to, co chtějí jako základ (339tis), za to máme Fjůžu a skoro 60tis ještě v kapse. Takže nakonec nebylo moc o čem přemýšlet a v půlce ledna jsme si naše 1. zcela fungl nové auto objednali u Charouze.
Jestli mohu soudit, tak jsem z dymamických vlastností nového nezajetého Fusiona nadšený! V porovnání s naším Escortem (koukněte na druhou mou recenzi) je "čipernější", vím že Escort je už morálně starší, ale parametry motoru (výkon i kroutící moment) jsou podobné. Pro Fusiona je to dle mého soudu ideální motorizace, četl jsem názory že 1.6 74kW beznín je co se dymanické stránky lepší, ale zase má o to více větší spotřebu. Kolega zde na serveru píše že je jeho Fusion se stejným motorem líný, ale po přesednutí z Mondea 3.0 V6 je dle mého názoru skoro každé auto líné. Je to jen můj názor, nevnucuju. Zdravím PomeranČe, nic ve zlém :o)
Mám nový pozvatek, a stále víc se mi to líbí, sedíte ve Fusionu koukáte na (skoro) všechny z patra. Vodorovná osa očí je v úrovni střech ostatních aut, takže jste tak o 5-10cm výš než všichni řiciči okolo. Tudíš máte větší přehled. Je to jako sedět v malém SUVčku :o) Další poznatek, který se týká kufru: jelikož se nám v lednu 2010 narodil špuntík, tak je i cestování s ním v pohodě. Kočárek se do kufru vejde i s cestovní postýlkou :o)
Až nazbírám více zkušeností, podělím se o ně s vámi.
Výbava:
-=Motor=-
-1,4 16V 59kW 124Nm
-5-ti stupňová manuální převodovka
-=Technické údaje=-
-délka:4013mm
-šířka:1724mm/1950mm (bez/s zpět.zrcátky)
-výška:1520mm
-rozvor:2486mm
-hmotnost:1156kg
-=Karosérie=-
-5-ti dveřová
-barva Tango, cihlové červená metalíza, dle mého názoru asi nejlepší odstím co Ford na Fusiona nabízí
-zatmavená skla od B sloupku dozadu (originál Ford), jsou jen decentně zatmavená, dávají vám pocit soukromí a přesto je výborně přes ně vidět ven
-kryty zpětných zrcátek v barvě karosérie, ty nejsou součástí standartní výbavy Ebony. Za naprosto minimální příplatek udělají auto mnohem elegantnější a luxusnější. Mimochodem, zrcátka po faceliftu před pár lety pocházejí z většího Focusu 2.gen. před faceliftem a také z Mondea 2.gen., takže jsou větší než původní a z nich mnohem lépe vidět.
-litá kola, zvolili jsme jiný desigen. V základní výbavě jsou v ceně, ale výrobcem automaticky dávána jiná 9-ti paprsková kola. Máte možnost je změnit, podmínkou je zachování velikosti 15 palců, v nabídne jich je asi 5 typů, takže proč se neodlišit od většiny, kteří si nechají základní? A bez příplatku.
-mlhovky
-střešní nosiče, byly domontovány v Praze, jsou integrované do karosérie, stačí sundat a zaslepit plastovou krytkou
-=Interiér=-
-výbava Ebony :
-manuální klimatizace, automatickou jsme nechtěli, ikdyž je jen s minimálním příplatkem (tak strašně zlenivělý nejsme, abychom za sebe museli nechat pracovat další zařízení)
-airbagy - řidiče, spolujezdce, boční (v sedácích předních sedaček), prostě bezpečnost nadevše, v nabídce je také okenní, ale do toho jsme už nešli
-centrální zamykání s dálkovým ovládáním
-palubní počítač
-zpětná zrcátka elektricky nastavitelná (ne sklopitelná) s vyhříváním
-AUX-IN konektor, takže dost často připojím mobil a přehránám si mp3ky
-zámek řadící páky, myslím v této době asi základ. Máte slevu na pojistném, takže to pak vychází že když doplatíte leasing (jako v našem případě), tak se vám vlastně díky slevám zaplatí. Tudíž pak tento zámek máte vlastně zadarmo. Je již integrovaný a manipulace s "jehlou" odpadá. Jen zasunete případně odemknete malý ocelový váleček, který naprosto nepřekáží
-vyhřívané čelní sklo, výborná věcička, už jsem ji použil při letošních prvních mrazících
-automatické svícení, už se mi nestane že zampomenu rozsvítit či zhasnout světla. Je to výborná věc!
Silné stránky
Fusiona máme teprve chvilku, takže teprve sbírám dojmy, ale silných stránek je nepočítaně ...
-Myslím že kufr, 337 litrů je na tuto kategorii nadprůměrných, již byla příležitost jej naplnit a prověřit při letní dovolené. Už jsme v něm 2x stěhovali rozloženou skříň a taky se vešla. Takže slogan "malé velké auto" je pravdivý :o)
-Nízká nákladová hrana kufru 53cm. Nemusíš nic vysoko zvedat a pak spouštět do kufru.
-Po cca. 21000km je dlouhodobá spotřeba 6,46l/100km, což je myslím slušné číslo (www.spotreby.cz).
Slabé stránky
-Boční vedení sedaček vpředu, ale jen to u sedaček, protože i při dlouhých přejezdech z nich nebolí záda a že sedíš vysoko, vidíš daleko, tak to je jednoznačně plus.
-Fjůža je náchalnější na boční vítr, což je dané karosérií, ale je to v rozumné míře.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
První návštěva v servisu Ford Charouz(P10) 1.6.2009, výměna rozbitého okýnka ve dveřích na řidičově straně. Trvala jim výměna 4 dny, ale jinak spokojenost.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo kupováno u autorizovaného prodejce Ford Charouz v Praze 10, objednávka sestavena 15.1., vůz vyroben 16.2. a převzat 23.4.,
s přístupen prodejce spokojenost! Škoda že Fjůža musel stát 2 měsíce v německém skladu. Po předání zbývalo jen čekat na registrační značky, ty vyřídil během pár dní a od 29.4.2009 je registrován na nás.
Novinky v recenzi
Po delší době
Uběhlo dalších pár km a jsem nyní na stavu 32200km. Fjůža jezdí stále perfektně, před 3 týdny jsem nechal udělat kompletní servis klimatizace, takže jsme připravemi na léto.
Spotřeba se zatím ustálila na 6,37 l/100km, takže spokojenost. Jezdím hlavně po Praze, občas nějaký výlet na venkov či dovča po ČR nebo zahraničí.
Po delší době ...
Tak píšu pár poznatků po delším čase, auto jede jak nové, nevyskytl se žádný problém. Před týdnem jsem přezul na letní provoz a Fjůža má zase lepší šmrnc, letní disky se mi líbí víc. Přes zimu jsme s ním moc nejezdili, ale začíná sezóna výletů a dovolených, tak doufám, že se počítadlo tachometru více roztočí, dnes 21.4.2011 máme 23445 km. Za týden bude mít Fjůža výročí, bude u nás v rodině 2 roky, hurá hurá hurá .... :o)
Opraveno
Včera jsem si konečně byl vyzvednout auto ze servisu. Je opravené po kroupách. Na fotkách nebylo nic vidět, tak ani v galerii nejsou. Celková částka opravy byla 95.tis peněz, mě to stálo "jen" spoluúčast z pojistky. Snad se už dloooouho nic nestane, protože být tak dlouho bez auta je dost blbý.
Oprava po kroupách
Tak jsem dal před 2 dny auto do servisu, prý to bude tak na 2-3 týdny, takže jsme momentálně bez přibližovadla :-(
Kroupy
Tak to postihlo i nás, 15.8. se nad Prahou přehnala smršť a Fjůža nezůstal bez následků. Není to tak hrozné jak jsem si původně myslel než jsem došel na parkoviště, ale podle servismana je škoda cca. 35tis Kč. Naštěstí jde jen o plechy, skla zůstala v pořádku. Dnes jsem to nahlásil na pojišťovnu a uvidíme kdy bude auto opět jako nové, ale jelikož jsou teď servisy a lakovny nacpané k prasknutí, tak odhadem za měsíc.
Víkend na horách
Tak zase další poznatek. O víkendu jsme byli v Krušných horách a překonali jsme 15.000km a jelikož jsem se snažil jet v klidu, tak jsem se dostal na 6,0 l/100km a tím udělal zatím rekord 668km na 1 nádrž. Jinak celková průměrná spotřeba je ustálená na 6,55 l/100km, a to jezdím většinou po Praze.
Servis a letní sezóna před námi
Tak jsem byl včera v servisu u Charouze na 1. garanční prohlídce. Výměna oleje (standart Ford), filtrů, kontrola laku a DefendLocku. Řekli si 3600Kč, což není šílená cena, ale počítal jsem trochu méně. Ale mám na rok klid. Ještě mi příští týden vymění část obložení dveří, protože se uvolnilo a museli ho objednat.
Jinak už mám asi 3 týdny přezuto na letní pneu. Přijde mi, že jsou letní pneu Hankook hlučnější než zimní Nokian.
Spotřeba se i zimních měsících drží na dobrých 6,6 l/100km, jezdím spíš defenzivním spůsobem jízdy, ale za brzdu provozu se rozhodně nepovažuju.
První sníh
Dnes se sešli 2 události - cestou do práce jsem překonal hranici 11.000km a také jsem prvně odmetal sníh z Fjůži. Holt zima je tu. Musím vyzdvihnout forďácké vyhřívání čelního skla! Namrzlý sníh či led během pár minutek povolí a jde velmi snadno odstanit, takže škrábat čelní sklo už nebude třeba (jako u minulého auta Escorta).
Stahování okénka opět funguje
Tak jsem si včera vyzvedl Fjůžu ze servisu, mechanizmus stahování okna u řidiče vyměnili a zase funguje :o) Auto je v záruce, takže to bylo zadáčo.
10.000 km
Dnes jsem cestou do práce překonal hranici 10000km !!! :o)
Trochu to ale kazí fakt, že jsem musel nechat auto v servisu, protože se přidřelo stahování okna u řidiče. Auto je v záruce,takže to snad nebude nic stát.
Zimní provoz ...
Tak jsem jako ostatní zodpovědní řidiči přezul z letních pneumatik na zimní. Nakonec jsem vybral Nokian W+ 185/60 R14. Takže, zimo, pojď k nám ... ! :o)
Dovolená Rakousko a Itáli
Tak máme za sebou dovolenou, vydali jsme se do zahraničí. Za necelých 14 dní jsme najeli 3550km a spotřeba se dle palubního PC ustálila za tuto trasu na slušných 6,5l/100km.
Cesta "tam" byla z Prahy přes Plzeň, Regensburg, Mnichov, Salzburg do střediska Filzmoos (jižní strana Dachsteinu). Tam jsme strávili několik příjemných dní a výletů po okolí. Cesta do Itálie byla komplikovanější, jelikož byla Tauernská dálnice ucpaná, tak jsme část objížděli přes sedlo Obertauern a pak jsme se napojili zpět na Tauernskou dálníci a pokračovali přes Villach do Itálie přes Udine, kde jsem si vystáli príma kolonu 21km a cestu si prodloužili o 2,5 hodiny. Dále jsme jeli přes Benátky, Bolognu, Florencii, Livorno a cílem byla malá vesnice ve vnitrozemí Monteverdi Marittimo, kde jsme byli týden. Nemohli chybět výlety autem po okolí, k moři, do Pisy atd. Cesta "zpět" byla přes Florencii, Veronu, Bolzano, Merano, passo Resia do Rakouska, dále na Ga-Pa do Německa, Mnichov, Plzeň a cílovou Prahu. Cesta byla volena s maximálním využitím dálnic ve všech zemích, kde náš Fjůža hravě jel na povolených rychlostních limitech, takže jsme jej vůbec nešetřili a přejezdy přes sedla v Alpách mu také nečinili potíže. Takže myslím že celková spotřeba 6,5l/100km je hodně dobré číslo. Cestou zpět jsem na Německé dálnici zkusil "co to dá" a rychlost 170km/hod byla zdolána, navigace ukazovala 166km/hod, takže odchylka tachometru je velice zanedbatelná. Myslím ale, že by ještě jel více, odhaduju že 180Km/hod, bychom dali :o)
Za celou cestu se nevyskytl jediný problém či závada, takže Fjůžu hodnotím velmi kladně a ikdyž je toto auto koncipováno spíše do městského provozu, tak si hravě poradí i s dlouhými trasami. A důležitá tečka na závěr, má pohodlná sedadla, kde i po 10 hodinách za volantem mě nebolela záda, což se např. o Fabii či Roomstru říci nedá.
Fotky z cesty jsou v galerii.
Poškrábaný lak
Hlava mi to nebere, nevím kde se v lidech bere tolik zla! O vikendu 18.7. jsme byli s manželkou na nákupu, zaparkuju auto v garážích obchoďáku, jdeme na běžný nákup, za cca.2 hodinky jsme zpět, jdeme k autu a už se mi otvírata kudla v kapse! Nějaký vymaštěný ho.vad.o nám klíčkem objelo haubnu mezi světly. To nebylo omylem či náhodně nákupním košíkem, to bylo schválně a s úmyslem. Já ho tam načapat, tak mu ten jeho xiht nakopu!Foto v galerii. Na štěstí to není až na kov, část šlicu je "jen" vrchní průhledný lak a část je až na základní světlou barvu. Zkusím to optravit korekčním lakem a pak pořádně vyleštit, kvůli vysoké spolučasti si to stejně budu platit sám :-(
Alu disky
Tak se mi podařilo sehlant alu disky na zimní sezónu. Přemýšlel jsem o plecháčích, ale za nové bych dal přes 4000kč. A za tu samou cenu jsem sehnal hliníkové :o) Foto v galerii.
Až se bude blížit zima, koupím i pneu, 185/65 R14. V plánu mám koupit Kléber Krisalp.
Lenny Kravitz
Na víkend v 25.týdnu jsme si udělali s ženou a Fjůžou výlet na Moravu, na koncert Lennyho Kravitze a do okolí Brna. Auto jede parádně! Cesta po D1 je utrpení, ale to je klasika. Při dodržování předpisů(max.130km/h=cca.3600ot/min.) se spotřeba při cestě zpět po dálnici ustálila na 7,3l/100km.
Nové sklo a matky na kola
Tak je na Fjůžovi nové sklo, servisu to sice trvalo, protože jej museli objednávat v Německu, ale už je to všechno v pořádku a cena 2tisíce taky mile potěšila, očítal jsem víc.
Pro větší bezpečí jsem pořídil i bezpečnostní matky na hliníková kola od O.Z.Racing (fotka v galerii).
Vloupání
Dnes ráno jsem přišel k autu a co nevidím, okénko na dveřích za spolujezdcem vymlácené. Naštěstí jen to malé nestahovací. Ale stejně to pořádně naštve, měsíc nové auto a už první kontakt s nějakým šmejdem. Dle servisu Ford to do týdne vymění, v ČR bohužel na skladě není, jelikož je to originál zatmavované sklo, takže jej musí objednat v Německu. V autě se NIC nestratilo!
Je to pech, auto normálně stojí na hlídaném parkovišti a 1 noc je mimo a už je prostě problém. Fotky (mobilem) jsou v galerii.
Cestou ráno do práce jsem pokořil hranici magických 1111km. Zkušenosti po 1. tisícikilometrové metě? Auto se mi jeví jako svižnější, palubní PC ukazuje spotřebu 7,2l/100km, jezdím převážně po městě, takže zatím dobrý. Začnu motor pomalu více točit aby si zvykl a dle prodejce, aby se řídící jednotka naučila pracovat i ve vyšších otáčkách a spotřeba paliva se snížila. Občasná kontrola oleje v motoru ukázala nesnižijící se množství při záběhu.
RZ
Tak je Fjůža od dnešního dne kompletní, máme nové registrační značky: * AC **** a tím pádem i můžeme na dálnici s dálniční známkou :o)
Výlet na Sázavu
25.4. jsme si s ženou udělali výlet s Fjůžou na Sázavu, najeli jsme asi 180km, teprve se s ním seznamujeme, ale první dojmy jsou důležité a celkový dojem je melmi pozitivní!!! :o)
U Říčan jsme udělali nějaké fotky.
Cestou domů jsem se ale nachomítli k douračce, pár minut před námi se stala na křižovatce nehoda 2 osobních aut a motorkářky, lidem v autech se asi nic nestalo, ale ta holka na motorce ležela uprostřed křižovatky a jí mašina na kusy rozmlácená u blížké zdi, pán už volal záchranku, ta přijela asi minutu po nás. Vyklidili jsme místo abychom nepřekáželi a nezírali na to jako turisti na Vyšehrad. Doufám že to ta holka přežila, vypadalo to dost špatně:-(((
Prosba pro všechny, co toto čtou, zpomalte, není to sranda, lepší 2x zastavit, než 1x rychle projet a zastavit se až na "prkně"!!!
Přidat názorDiskuse: Ford Fusion 1,4 16V 59kW
- díky za hodnocení 14.10.2010 09:21 Sinestro
- Kroupy 18.08.2010 13:03 Kolík80
- Re: Re: 10 000 km 13.11.2009 10:07
- Re: 10 000 km 13.11.2009 08:30 Honza25
- 10 000 km 10.11.2009 14:54
- Re: Smůla 25.07.2009 22:35 Honza25
- Smůla 22.07.2009 07:05 dRudi
- Re: Re: Re: Re: Vloupání 02.06.2009 16:44 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Vloupání 01.06.2009 23:17 Matt26
- Re: Re: Vloupání 01.06.2009 23:08 Kajuška
- Re: Re: Re: Vloupání 01.06.2009 19:11 v3jc3
- Re: Re: Vloupání 01.06.2009 19:01 Honza25
- Re: Re: Vloupání 01.06.2009 18:58 Honza25
- Re: Vloupání 01.06.2009 18:53 Honza25
- Re: Vloupání 01.06.2009 18:47 v3jc3
- Vloupání 01.06.2009 18:00 Kajuška
- fjuzn 21.05.2009 18:03 Brandon Walsh
- Zdravím kolegu:) 28.04.2009 16:17 Kubyyyk
- Recenze 27.04.2009 22:07 Marblik
- Re: Pekne 27.04.2009 19:30 dRudi
- Re: Pekne 27.04.2009 13:01 Honza25
- Pekne 26.04.2009 22:46 davisko
Další vozy Ford Fusion
-
Ford Fusion (2010) Majitel: Sinestro
Přidáno: 12.10.2010 4010 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Fusion (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.2.2007 3210 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford Fusion (2003) Majitel: pilotpilot
Přidáno: 13.2.2007 1609 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Ford Fusion (2011) Majitel: random
Přidáno: 17.10.2012 249 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Ford Fusion (2008) Majitel: nexter
Přidáno: 31.3.2009 19 Majitel 9.58 Uživatelé