Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 20.04.13  22:36

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    wl: Nj, DSG (60.000) s cenou slušně zamává. Jak říkám, práskal jsem to v rychlosti - jen věci, které bych chtěl určitě, nebo si to aspoň myslím. Jen tak na seznámení. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.04.13  21:43

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    w-a
    Zatím ještě nemalujeme, ale už se to neodvratně blíží... 8-s Dnes jsem dělal jarní úklid na zahradě, hlavně pořádek s trávníkem.
    Ceníkových 750 tis.? Tak to jsi příkladně skromný, na to bych se (i díky dsg) určitě nedostal. Já jsem se snadno vyhoupl přes 900 tis. :-O :*) Ale kdybych si striktně řekl, že je to jen druhé auto, asi bych se dokázal dostat až o nějakých 100 tis. níž. Když jsem si (před 6 lety) konfiguroval G5 GTI, tak tam tak moc všelijakých lákadel nebylo, takže i když jsem nakonec většinu extras zaškrtl, tolik ta cena nahoru neletěla, ale zase kdybych ho tenkrát bral tady (a ne v Německu) byla by to darda.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.04.13  21:00

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    iudex
    Tak jako pro nás není problém koupit ST u vás, tak stejně tak to platí i pro vás u GTI, navíc to máš na čáru kousek. Takže česká cena není problém ani pro tebe a nějakou tu slevu bych ti tady taky vyřídil. Je pravda, že u novinek ty slevy nebývají zrovna ohromující, ale zase dneska se každý snaží prodat aspoň něco, takže když se na něj přitlačí, tak pustí chlup. Záleží i na výbavě, na "holé" auto je pochopitelně menší sleva, než na "naložené".
    Ještě jsem proletěl ty vaše ceny a máte tam o něco širší zákl. výbavu. Narychlo jsem tam zahlédl mlhovky a park. senzory sériově, za které se u nás naopak připlácí.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 20.04.13  20:44

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    Konečne aj slovenský VW zverejnil cenu nového GTI. A je to presne, ako som čakal: drahé, žiadna super cena ako v Čechách sa nekoná. Nerozumiem, prečo GTI v ČR môže stáť 613900 Kč (=23700 eur), ale u nás stojí 28350 eur (=733t Kč), teda o 120t Kč viac.
    Jedine, žeby sme chceli zachovať rovnováhu v rámci hothatchov, keď ST je u nás podstatne lacnejšie: 27400 eur (=708t Kč) proti 860t Kč (33000 eur). >:D
    Je teda zrejmé, že ST sa oplatí kúpiť u nás, kdežto GTI v Čechách. Týmto sa GTI dostáva do konkurenčnej nevýhody v mojom výbere (nehovoriac o fakte, že vo VW mi určite ako prvokupcovi, naviac na novinku nedajú takú zľavu, ako vo Forde).
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 20.04.13  16:09

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    wl: Jo, ta "sporná" linka. Mně osobně to nepřipadá jako bůhvíjakej nápad, ale ani to nevadí. Kapotu má Golf značně neekologickou, ve Wolfsburgu zřejmě na aerodynamiku a úsporu paliva kašlou. >:-[] Koukal jsem jen letmo na vw.cz a barvy na GTI jsem nějak nenašel...ale teď nemám čas se v tom hrabat. Ty bys měl malovat, pokud si to dobře pamatuju ;-) , no a já penetruju, řežu, frézuju, zabrušuju, nanáším, vyrovnávám, poklepávám, spáruju a opravdu vwostrým vwokem kontroluju - prostě dlaždičkuju druhou koupelnu. >:D

    edit: Už jsem to našel v konfigurátoru, nj tak ta karbonově šedá by se mi líbila asi tak nejvíc, bílá by nebyla špatná, až na ty mlhovky. Bleskovým tempem jsem se dostal na cca 754.000 - ale to jsem to tam práskal od boku...Performance s manuálem, třídvířko a aby to trochu něco mělo. Hlubší zamyšlení by cenu mohlo srazit dolů.....anebo taky vyhnat pěkně nahoru. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.04.13  14:51

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    Určitě dává třídvířko rychlým Golfům (a nejen jim) sportovní šmrnc, už jen dveřmi, jejichž délka evokuje coupé. Zboku vypadá 5dv. GTIčko/eRko jako běžný "rodinný" hb/Golf na větších kolech.
    Tady je ještě detail reflkektoru s tou spornou protáhlou červenou linkou. Podle fotky by to v reálu nemuselo vypadat špatně a i kapota bude to zjevně pojata jinak, než u nového STéčka. >:-[]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 20.04.13  14:32

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    wl: Hmmm, barva pěkná - takže R-ko bude mít ten nárazník řešenej jinak, to se mi líbí. Ale je možný, že tady z jednoho detailu dělám velblouda a v reálu to ani nepostřehnu. Každopádně tmavší/méně řvavá barva ten podklad sjednotí s žebrováním, což podle mého bude ku prospěchu věci. Teď už mi ten tvůj odkaz ukazuje jen jeden obrázek, původně se otevřel konfigurátor barev. A červená tam byla v pětidvířku. Musím říct, že se začínám u GTI klonit k tomu třídvířku - dává to Golfíkovi šmrnc. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.04.13  13:56

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    w-a
    To pořadí jsi dal dobře, nejhorší z toho je právě ten stříbrný rámeček u Renaultu.
    To žebrování na podkladu laku karoserie (v nárazníku) je jeden z několika důvodů, proč bych šel u G7 GTI do karbonově šedé.
    A takhle nějak by mohl vypadat G7 R v retro zelenošedém odstínu "Lhasa" (který jsem tu vzpomínal minulý pátek v souvislosti s G1GTI Pirelli Edition) na leštěných 19"kách Talladega:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 20.04.13  12:23

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    iudex: Tak jsem se chválně kouknul i na jiné fotky, jestli ten tvůj kus nebyl páteční >:D , ale fakticky tam ta škvíra je. Divné. Jinak jsi mě ale navnadil natolik, že jsem dneska volal "svýmu" dealerovi. ST jako předváděčku nemaj, ale měla by být do čtyř měsíců. Jedná se sice o lokální dealerství s 2 showroomy, ale majitel se tomu zřejmě nebrání,protože kdysi měli jak předváděčku FoST 2 v té oranžové, tak i FoRS v jedovatě zelené. Mám to za rohem a vhodné silničky tu znám. ;-) Jinak musím říct, že za sebe bych (kupodivu) volil hatch, protože mi prostě k té definici HH i logicky víc sedí. Je sice ošklivější a musel bych mu odpustit ty zadní lampy, ale celkově to zas tak zlý není, nebo lépe řečeno u takového téměř "výstředního" auta bych se s tím smířil mnohem snadněji než u 1.6 atmosféry pro všední den. Docela kvituji, že to Ford nepřehnal se serepetičkami, hodně pomohl novej nárazník bez těch trojúhelníků a líbí se mi, že třeba žebrování kolem mlhovek se téměř na tom plastu ztrácí. Přílišné zvýrazňování mlhovek, ať už žebrováním nebo barevnými ohraničujícími plasty - to je věc, která mě hodně dráždí. U Renaultů [odkaz] u SSS [odkaz] ale i u nového GTI (GTD) [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 20.04.13  10:05

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    Zaujímavé dojmy, ten tiger v klietke je bohužiaľ realitou bežného života s hothatchom. Minimálne v okolí Trnavy navyše tých okresiek, ktoré by boli dotatočne zakrútené na to aby tam človek mohol vypustiť krakena moc nie je (ak ťa teda nenapĺňa rútiť sa po rovnej ceste 200 a viac). V tomto kontexte si často hovorím, že by som zniesol aj nižší výkon, aby som mohol vyhnať sadze bez toho, aby som sa obával o svoj život, auto či vodičák. :-)

    Táto úvaha a zmieňované ťahanie za volant (ktoré samozrejme nemusí byť brané ako negatívum - proste to k silnému hothatchu patrí) ma zaviedli na stránky BMW, kde ponúkajú 118i za bratru 27000. Keď sa k tomu prihodí obligátna sedmička - osmička za výbavu, nemusela by to byť zlá kúpa. Tým samozrejme netvrdím, že 170 k 1.6 môže konkurovať 250 k dvojlitru a pravdou tiež je, že pri tých 170 koňoch ťa už ani nejaké ťahanie za volant trápiť nemusí (navyše tá cena je nakoniec "trošku" vyššie ako ST), ja by som to minimálne šiel skúsiť. A ako bonus keď doma zakričíš "ženo, čo povieš na nového bavoráka", dal by sa celý proces značne urýchliť. :-)

    anti: jj, strašne veľa áut uvedených v posledných rokoch má tu špáru vyššie (napr. aj nové BMW 3) a moc z toho nadšený nie som, aj keď za tým stoja praktické dôvody. Nikto to ale nemá ako súčasť dizajnérskeho úmyslu, v tom je ST priekopník (a dúfam, že nenasledovaný). MPS je u nás za super cenu, chvíľu som ju aj zvažoval, až kým som si neuvedomil, že tá cena je takmer jediné, čo ma na MPS láka. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto anti99

    anti99 20.04.13  04:42

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    slusne vetranie cez medzeru skoro ako v i30 na jednej fotke [odkaz] , ale priznavam nevsimal som si to, az doteraz. mozno aj moja mazda ma take vetranie, rano musim kuknut >:-[]
    urcite si pojdem pozriet to ST k predajcovi, celkom ma zaujima. Vraj je daleko lepsie ako MPS3 /Speed3/. Ked som skusal Speeda tak som sa vkuse rehnil, ako reaguje na plyn. Mam na mysly nestabilitu, ked sa to male monstrum snazi urvat kus asfaltu. Inak ST vyzera takto :-( a speed3 vyzera takto :-) , aspon z predu. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 20.04.13  00:17

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    Tiež mi to pripadá ako dodatočný chladiaci otvor. >:-[] Najviac to ale vyzerá ako nedovretá kapota, aj som to pred predajcom ostentatívne pokúšal dovrieť.
    Ad požičanie na víkend: to u nás moc nefunguje a popravde sa divím, že u Vás len tak požičajú auto na celý víkend. Každopádne by to bolo skvelé, môcť sa povoziť doma na známych cestách.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.04.13  00:04

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    w-a
    Ad: "Co tím sakra chtěl básník Ford asi říci ?"
    Možná nový patent Fordu - náporově vzduchem chlazená hlava válců... >:-[]
    Nebo, že by úspora hmotnosti zkrácením převisu kapoty motoru?
    MRS má díru v logu, tak FFST ji má pro změnu mezi kapotou a maskou. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.04.13  23:48

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    iudex: zatím jen ve stručnosti...k designu - ta mezera pod kapotou, to ti rovnou řeknu, že z toho by mi asi hráblo, zlatý zadní lampy. 8-s >:D Co tím sakra chtěl básník Ford asi říci ?

    K těm jízdním dojmům, úplně chápu tvé zklamání z ne právě přívětivého prostředí pro zkoušení - hustý provoz,policajti. To asi bude chtít ještě jednou...nejmíň. ;-) Takhle ten potenciál auta spíše jen tušíš a víš, že by to bylo mnohem lepší, kdybys ho mohl pořádně prohnat. Ještě to proberem, brzo ráno jedu pryč a chtěl bych si dopřát aspoň ty tři hodinky spánku. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.04.13  23:35

    « Re: Focus ST - moje dojmy

    iudex
    Tak si to půjč na příští víkend a přijeď s tím tady. Opráším po zimě GTIčko a někde to tu v klidu a slušně protáhneme. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 19.04.13  22:43

    « Focus ST - moje dojmy

    Pridám moje dojmy z STčka. Koho to nezaujíma detailne, nech skočí rovno na záver o kladoch a záporoch.
    Auto pôsobí dosť kompaktne, a to ako zvonka, tak i zvnútra, kde je podstatne tesnejšie, ako v mojom FF kombi. [odkaz] Pre športový fíling to ale nie je chyba. K farbe som sa vyjadril, zvonka vadia dve veci: okrem tradičných otrasných zadných lámp (jazdil som na hatchi) je to medzera pod prednou kapotou, normálne som mal tendenciu privrieť to, tak ma to rušilo. [odkaz]
    Zvnútra najprv zaujmú Recaro sedadlá: sú fantastické už na pohľad [odkaz] a ešte lepšie na posed: perfektne obopnú telo, a to nielen v oblasti drieku, ale aj hore v ramenách, na čo pri svojej výške nie som zvyknutý Sú tiež nižšie, ako v minulom FF. Volant je tiež výborný: malý, výrazne tvarovaný a s kvalitnou perforovanou kožou a vôbec mi nevadilo, že nie je 3-ramenný. Prístrojovka je mierne odlišná od normálneho Focusa: font i podsvietenie je iné a v zásade ma nijak nerušilo. Stredový panel ale je logicky rovnaký a tu mám stále výhrady k zbytočnej členitosti a prekombinovanosti (napr. odsadenie segmentu rádia a klimatizácie, ktoré nemá funkčné opodstatnenie). Tie základné veci: trojuholník sedadlo-volant-radiaca páka ale pekne sadnú a to je dôležité. Páka je pekne vysoko a poruke, dráhy sú krátke a presné.
    Po štarte tlačítkom ma prekvapí spojka: ostrá a krátka, takže pri rozjazde mi motor skape ako žiakovi v autoškole. Veľký rozdiel oproti príjemne mäkkej spojke zaberajúcej na dlhej dráhe v mojom FF. Je to ale len vec zvyku a po návrate do môjho auta som skoro pretlačil pedálom podlahu. Prvý dojem z jazdy je, že široké gumy robia svoje a v koľajach auto vodia, treba držať volant. Ten má veľmi strmý prevod a reaguje prudko. Podvozok je tuhý, na mestské rozbité cesty to nie je ideálne, ale aj na 18kach dušu nevytrasie. Motor je podľa očakávania potentný, má silný záťah a i slušnú ochotu točiť sa. Dať plný plyn pri 250 koňoch ale už vyžaduje trocha sústredenia, ST hneď ukázalo, že jednou rukou ho len tak neskrotím. Problém a pre mňa veľké sklamanie bolo to, že som auto nemohol prevetrať tak, ako som si predstavoval: piatková premávka na okraji Blavy bola hustá a policajti mali akciu, tak som sa musel sústrediť viac na to, aby som neprišiel o papiere, než na sústredenie sa výhradne na správanie auta. Takže schopnosti auta som mohol skúsiť tak na dvojke-trojke a v diaľničných nájazdoch. Tu pomáhajú široké gumy a pevne držiace Recará, tak aspoň trochu som mohol skúsiť ostrejšiu jazdu. Zákruta a plný plyn ale jednoznačne vyžadujú držanie volantu obomi rukami a pri preradení a stlačení plynu ma auto povodilo aj tam, kde som nechcel, kým som volant chmatol aj druhou rukou. Tu som si spomenul na labela a jeho adorovanie dvojspojky, naozaj má niečo do seba mať takto silné auto stále pod kontrolou. Inak motor znie pod plynom výborne, ten sound sympozer či ako sa to volá pomáha a motor sa zvukovo úplne zobudí a pekne zareve, je to asi najlepšie znejúci štvorvalec, čo som počul. Objektívne ale na zvuk R5 v minulom ST nemá. Naproti tomu má iné devízy: podľa predajcu je tak o 2 litre v priemere úspornejší a bežne vie jazdiť do 8 litrov (predvádzačka, ktorá sa včera zúčastnila jazdy do vrchu na Jankovom vŕšku, ukazovala 12,8 l). A naozaj pri pokojnej jazde je motor úplne civilný a tichý, porovnateľný s 1,6 EB v mojom Mondeu. Každé pridanie plynu ale jasne ukáže, že to nie je bežný Ecoboost, ale ST. Úprimne ale by som nevedel povedať, či má motor 200 či 250 koní, to by si žiadalo bezprostrednú porovnávačku.
    Celkovo ma jazda nenadchla tak, ako som čakal, ale nie je to vôbec chyba samotného auta, ale toho, že som ho nemohol viac prevetrať a ísť na limit. Chcelo by to pekné okresky bez premávky a verím, že by som bol vysmiaty oveľa viac, takto to bol ako tiger v klietke, ktorý nemohol ukázať, čo všetko v ňom je.
    Pozitíva: veľmi silný motor, pod plynom výborný zvuk, tradične perfektný a istý podvozok, ostré riadenie dávajúce cítiť, čo sa s autom deje, fantastické Recará, tuhá karoséria a celkovo pocit spätosti s autom, ktoré však treba skrotiť
    Negatíva: dizajn zadnej časti, akoby nedovretá kapota, diskutabilná stredová konzola, o niečo tesnejší interiér ako minulá generácia
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 19.04.13  22:29

    « Re: Nové téma - Duben 2013

    Ja preventívne pred každým odoslaním príspevku stlačím označiť všetko - kopírovať. Už ma to párkrát zachránilo. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 19.04.13  22:20

    « Re: Nové téma - Duben 2013

    piš si to do wordu nebo notepadu či wordpadu ;-) Mě takto kdysi zmizela celá první recenze na Maxe :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 19.04.13  22:19

    « Re: Nové téma - Duben 2013

    Myslím že presne tento kus som videl naživo pred pár mesiacmi na slnku a práve efekt hĺbky bol podobný ako pri tej oranžovej, len samotná farba mi prišla ešte o kúsok zaujímavejšia. Okrem určitej dávky exhibicionizmu ale vyžaduje ale určite aj poriadnu a pravidelnú údržbu a nejaký fajnový vosk.

    A wl má pravdu, na HB žltú, na kombi modrú alebo čiernu.

    Ale dosť k nepodstatným detailom. Ako to teda jazdí? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 19.04.13  22:17

    « Re: Nové téma - Duben 2013

    Thom: pracujem na tom, už som to raz napísal, ale zmizlo mi to. 8-s
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…