Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Bud 12.05.13 06:27
« Re: A zase ty HotHatche..
wl.: No no, myslím profil. Já věděl, že to pochopíte ;-) Někdy se dostanu k PC už řádně dobitý, což v poslední době restrukturalizací a všeho možného, jak se to vlastně nazývá, bývá. ;-\ Pak si prostě chci jen odlehčeně něco napsat, bez velkého zapojování mozku, stejně si už pak někdy nejde vzpomenout na správný výraz..
w-a: Tos mi úplně vzal myšlenky s těma tereňákama, rudlema a koloběžkama. >:D Buď jsme se už o tom někdy bavili, ale právě vždy vzpomínám na kooloběžky, na kterých jsme jezdili, některé měly jen takový tenký bantam, to se v díře skoro zaseklo, ale gumové, nafukovací- to už bylo něco! A kolečka, nebo točky, jak to někde nazývají, to byla dřina a kravál, když měly jen ocelové kolo. Pak když měly nalepený aspoň pás gumy, tak to tak netřískalo po cestě, ale na trávě se to bořilo a nešlo utlačit. Jó ale ty širší bantamové, nebo nafukovací, to se to tlačilo! Na cestě ovšem to nafukovací bez konkurence. A tak se mi to nějak vžilo. Že pneu musí být pořádné a nemám problémy :-) No, ale doba se mění, podvozky taky, auta rostou.... -
woody-alien 12.05.13 06:00
« Re: A zase ty HotHatche..
Bud: Víš co, nějak se to zvrtlo i u běžných aut. Může za to ale taky snaha auta generačně stále zvětšovat. Navíc často s rádoby muskulaturní vizáží. Podívej se i na takového prcka jako je Swift, základ jsou 15" - to ještě před pár lety byly mega kola >:D - a je to jen tak tak, na 16" je prostě hezčí/sladěnější. Mondeo je typický příklad té svalnatosti/bachratosti, masivních ploch, kde i 17" jsou na hraně vizuální únosnosti. Podívej kde je s rozměry (o váze ani nemluvím) taková klasika nižší střední jako je Astra. 15" na i30 působí jako špatný vtip, pomsta designéra. >:-[] Takže jediná auta, kde "balóny" dotvářejí kladný dojem bývají teréňáky, a tím nemyslím dnešní SUVéčka ale opravdu starší teréňáky. Jo a ještě dobře vypadaj na koloběžkách a na rudlech. ;-) -
white label 11.05.13 23:34
« Re: A zase ty HotHatche..
Bud
Nemyslíš širší, ale vyšší (profil) pneu. To je trend, čím novější podvozky, tím lépe snášejí nízkoprofilové pneu, bohužel naše cesty si s tímto trendem často příliš nerozumí. ;-)
Na HH se mi víc líbí nižší profil, ale všeho s mírou, 18ky považuji u kompaktních hh za rozumný strop a drtivou většinu z nich aktuálně už ani na "menších" kolech stejně nekoupíš. -
white label 11.05.13 23:24
« Re: A zase ty HotHatche..
Legacy
Dával jsem tu odkaz na současné STéčko, nikoli na minulé, ale ohledně samotného designu/tvaru kol se zřejmě nic nezměnilo. A myslel jsem tu nudnou stříbrnou ve stylu známého spreje na disky kol, nikoli např. skutečně kovově stříbrnou. Podobně si pod "dvoubarevným" (schválně jsem to slovo dal u uvozovek už v úvodní reakci) diskem nepředstavuji jen kontrastní kombinaci s černou ala Detroit z G6GTI a Austin z G7 GTI. Ostatně původní Detroit z G5GTI taky nebyl tak kontrastní a lakováná místa byla šedá: [odkaz]
A kovaná, leštěná (kovově lesklá) stříbrná kola jsou samozřejmě krásná, ať jednobarevná, nebo v kombinaci s vhodným odstínem šedé, případně i černé (s tou se musí víc opatrně).
[odkaz]
[odkaz]
P.S. Já bych se těch kovově šedých kol u STéčka nebál ani k té modré, i když nevím jestli se dají (i s příplatkem) objednat ke každé výbavě, nebo se dávají jen k vyšším výbavám.
[odkaz]
Škoda, že už není ST i jako 3dv. hb. -
Bud 11.05.13 23:10
« Re: A zase ty HotHatche..
Chlapi ty kola to je zvláštní, ale mně osobně se líbí trochu širší (tlustší) pneumatiky. Ty ráfky to je věc jiná. Příplatkové jsou možná propracovanější, tedy mnohdy pěknější než základní, ale když vidím ty tenké pneu, tak mně to strašně odrazuje. Takové tenké chvistky, jak se na tom může vůbec udržet taková váha >:D . Neříkám, že by auto mělo mít obrovské balóny a maličké disky, ale zas úplně naopak? Vždyť k autu vždy patřily i pneumatiky. Ale teď vidím na autech spíš jen kola a pneu nikde. Jakoby to byly jen disky potažené nějakým gumovým pásem. ;-\ To musí přece na dírach a hrbolech bouchat a skákat. Leda to pak eliminovat lepším podvozkem a tlumiči atd.... -
Leg 11.05.13 22:42
« Re: A zase ty HotHatche..
Keď sme pri 18" Detroitoch z GTI 5/6 a 18" diskoch z minulého ST, zaujímavo a nie moc podarene tieto dva disky skrížila Kia [odkaz] .
Inak by som čisto strieborné disky nezatracoval, to že nefungujú na ostatných troch generáciách GTI pre zrejme príliš veľkú "čelnú" hmotu disku (ktorá sa dá použitím dvojfarebnej kombinácie opticky zmenšiť alebo rozbiť) ešte neznamená, že starý dobrý strieborný disk patrí do starého železa (resp. hliníku). Naopak, tvrdím, dizajnovo kvalitný čisto strieborný disk bude vždy pôsobiť na aute najčistejšie a najprirodzenejšie. Navyše, nie je strieborná ako strieborná, často majú najmä drahšie disky veľmi zaujímavý odtieň striebornej. Napr. [odkaz] , ale ťažko to vidieť na fotke, treba vidieť naživo.
Je trocha škoda, že výrobcovia diskov často využívajú módnu vlnu dvojfarebných a farebne zaujímavých diskov na to, aby zakryli, že tvar samotného disku je celkom nezaujímavý, či už pre nedostatok invencie alebo pre snahu o šetrenie nákladov použitím príliš masívnych lúčov.
Ak sa budeme baviť o ST v čiernej či tmavomodrej, jednoznačne by som ho bral na strieborných diskoch. Síce sú ako také o trochu fádnejšie, na tmavom aute vytvoria ale žiadaný kontrast - vyniknú a budú pôsobiť väčšie. V prípade mandarinky či červenej by som o tmavších diskoch uvažoval, k striebornej či bielej rozhodne tmavé. :-) -
white label 11.05.13 21:33
« Re: A zase ty HotHatche..
iudex
V S3 je takový (R4 2.0TFSI) motor naladěný na 300PS/380Nm (podobně bude naladěn i v Golfu 7 R) a taky plní EU6, takže v tom až tak zásadní problém nehledej.
Na ST už dnes ty disky vypadají v té klasické stříbrné relativně obyčejně, v té kovově šedé je to kolo podstatně zajímavější/lepší.
[odkaz]
[odkaz]
Dost jim (logicky hlavně těm stříbrným) "ublížila" i ta relativně rozšířená imitace v podobě plastových krytů. Ono dnes každé kolo (až na vzácné výjimky) v klasickém/běžném stříbrné laku těžko může atraktivitou konkurovat leštěným kolům ve "dvoubarevném" provedení.
U dvou minulých generací GTI to bylo úplně stejné.
[odkaz]
[odkaz]
Proto jsem taky Thomasinovi (bohužel marně) rozmlouval 17" na jeho G6GTI. -
woody-alien 11.05.13 20:58
« Re: A zase ty HotHatche..
iudex: Možná nejsi daleko od pravdy, osobně mám taky pocit, že výrobci základní nebo nižší (ačkoliv u těhle HH základní znamená něco "trochu" jiného) výbavy škodolibě zošklivují, to nejsou jenom disky, často máš po nepřiplacených mlhovkách takové plastové "jámy" jako kdyby ti je někdo právě ukradl, absurdně veliké černoplastové plochy na maskách atd.
Ale k věci. Ten optický rozdíl mezi Brooklynama a Austinama je radikální, to raději oželet něco jiného, když by to bylo nutné. GTI samo o sobě není nějak extrovně odlišné od vyšších výbav G 7, kola jsou jedním z markantů. -
iudex 11.05.13 20:42
« Re: A zase ty HotHatche..
wl: možno keby ten motor "pustili" na 250k ako u Fordu, nedosiahli by Euro 6 a naopak ak by Ford 2,0 EB priškrtil, možno by tiež splnil budúcu normu. ;-) Plus u nás, kde nemáš poplatky/poistenie podľa emisnej normy Ti E6 neprináša zhola nič, naopak sa dá predpokladať, že motor naladený na benevolentnejšiu normu E5 by sa správal o niečo živšie.
Ad disky GTI: niekedy mám pocit, že to výrobcovia robia naschvál: dajú Ti sériovo také škaredé/nevýrazné disky, aby si človek bol nútený priplatiť za krajšie, napr. tie Austiny vyzerajú o triedu lepšie a vďaka čiernej časti diskov medzi lúčmi vyzerajú viac, ako len o palec väčšie oproti 17" Brooklynom. V tomto Ford netaktizuje a dlhodobo dáva k ST krásne disky 5Y v základe. -
white label 11.05.13 19:08
« Re: A zase ty HotHatche..
w-a
Jj, dokonce + 5 celých párů koníků... >:-[]
To by mě zajímalo, co by v těch testech psali, kdyby VW ten motor pustil aspoň na 250 PS, což by nebyl problém, ale zřejmě chtějí zanechat větší výkonový odstup od Golfu R.
Mimochodem motor GTIčka už splňuje normu Euro 6, platnou až od r. 2014, zatímco motor STéčka plní jen starší Euro 5. -
-
woody-alien 11.05.13 18:54
« Re: A zase ty HotHatche..
iudex: Ty odkazy na kola bohužel nefungují, jakmile se ti ze závorky (odkaz) vysypou nějaký písmena/čísla - je to v pytli. Děje se to většinou při editaci příspěvku...nechce se mi to hledat. Můžeš to zopakovat, ať konečně vidím rozdíl mezi 17" Brooklynama a 18" Austinama ? ;-) -
woody-alien 11.05.13 18:05
« Re: A zase ty HotHatche..
wl, iudex: :yes: Pro nás časově vytížené a následně líné ;-) >:D jsou vaše příspěvky super. E-dif bude jistě jedním z hlavních trumfů GTI, soudě i dle chvály v médiích, nezanedbatelně posouvající jízdní vlastnosti a v tomto světle se pak příplatek za Performance velmi vyplatí. Co se týká zvuku, souhlasím, že to chce slyšet na vlastní uši. Iudex už zná ST, teď ještě někde vyslechnout GTI. Za sebe ovšem můžu říct, že lepší/výraznější zvuk motoru je třešnička na dortu. Podstatný je ten dort. ;-)