Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 12.08.13 08:47
« Re: Návrat z dovolené a trocha počtů
WA: Dej odkaz, protože Octu mi v sobotu prodali... ale není jediná, že jo...
Už to vidím v ceníku... hmmm...
Potřeboval bych ale tu 1,4 103 kW projet, s tou nemám zkušenosti, pokud se nepletu, neb na vše si už v takto mladém věku nevzpomínám 8-s -
woody-alien 12.08.13 04:40
« Re: Návrat z dovolené a trocha počtů
Ron: Jasně, není třeba se zase držet nového za každou cenu. Ale pořádně se tím prohrabat nezaškodí. Teď jsem třeba mrknul na Astru a při financování maj pro motor 1.4 Turbo (140 k) tovární přestavbu na LPG zadarmo. Čili ani ten nafťák nemusí být dogma. -
Ronault. 11.08.13 23:55
« Re: Návrat z dovolené a trocha počtů
Woody: S tou spotřebou jsem zvědav, uvidíme, možná ještě budu litovat, kdyžtak si to v zimě budu kompenzovat >:D
Neboj, pro mě zábava na dálnici vypadá trochu jinak. Dneska jsem třeba vezl tři nějaké týpky z jízdomatu, jeden Ajťák, druhý řidič kamionu, tak jsme celou cestu pohodově pokecali... jen teda abychom se kvalitně slyšeli, tak je třeba jet s Lagunou tak do 120, ještě lépe 110, což je prostě málo, raději bych těch 130-140, což by 2,0 TDI mělo zvládat v tichoučku. A taky jde o jistou výkonovou rezervu, ne pro řidiče Mondeií, kteří ujíždí, ale třeba i pro Felicie 1,6, které dokáží Lagunu potrápit, ne zdolat, ale jsou momenty, kdy třeba předjet rychle a rázně bez legrace.
Jo, to dilema nad novým taky řeším a hlodá mě. V podstatě bych rád něco alespoň těch 90 kW, což je trochu problém. Vlezla by se tam 308 2,0 HDI, jenže mi ji už nevyrobí, protože už jsou k mání jen benzíňáky. S trochou tolerance 1,6 CRDi v Ceedu, ale opět dost na těsno. 1,5 dCi 81 kW by mi stačilo, pravda... hmmm... ale když já bych raději 1,6 dCi (kdybych se s ním nesvezl, asi bych mi 1,5 dCi stačila, ale já blbec se v 1,6 dCi svezl a je návyková) a tam se už nevlezu.
Ale uznávám, nové by bylo asi v mnohém lepší. Z druhé strany taťka si koupil v podstatě úplně stejně a je naprosto spokojený a můj problém přecejen už stárnoucí Laguny to vyřeší.
No a dneska jsem teda Lagunu nazul na Alu letní, umyl, vyluxoval a teda sluší ji to, pokud si ji nikdo nekoupí, nechápu, krasavice jak tehdy před lety. :yes: -
woody-alien 11.08.13 21:02
« Návrat z dovolené a trocha počtů
Zdravím všechny,
tak jsem zpět, věřím že jsem vám nechyběl ale máte smůlu. >:D
K Ronově dilematu jen drobné zamyšlení. Při nájezdu cca 30.000 ročně ujedeš na letních 7 měsíců v roce, tedy 17.500 km za rok. To znamená, že letní by měly vydržet řekněme až tři sezóny. Pokud by 17" stály i třeba o 1.000 Kč víc než 16" (což asi ne), jedná se o navýšení 4.000 Kč za 3 roky na pneumatikách. To není tak moc. Vizuálně samozřejmě mnohem lepší a pokud je komfort stále přijatelný, klidně bych do nich šel. Pak je ještě otázka vlivu širších 17" na spotřebu, třeba u Mondea je mezi 17" a širšíma 18" rozdíl docela citelný. No a samozřejmě ještě pak vyřešit zimáky.
Jinak tvoje volba je pochopitelná, ona sranda (alias zábava) je vocaď pocaď. Jakmile "drtíš" dálniční štreky, na Swift Sport si ani nevzpomeneš. ;-) Na dálnici opravdu těžko hledat nějakou zábavu, v mém případě snad jedině když se ti nějaká Octa 2.0 TDI marně snaží ukázat záda a vzápětí už jen tupě zírá na sice ošklivou ale rychle se vzdalující "pr.del" Mondea >:D , ale to jsou jen takové prchavé, dětinské okamžiky. ;-)
Takže Octavia v naftě, proč ne. Aspoň mi budeš zpívat druhý hlas, až společně zanotujem "Já jsem ostuda petrolheadů". >:-[] Jen já být v tvé kůži bych ještě přece jen zkusil vyhledat nějakou přijatelnou, byť třeba slabší, novotu, která by se vešla do rozpočtu. Já jen že těch cca 380 tisíc už nějaký možnosti dává...a pocit z nového auta je docela fajn. :-) -
poterienko 11.08.13 20:57
« Hodnocení
Anti: Mě to je fuk, naopak mi dnes udělalo velkou radost, že se recenze mé A4 začala objevovat na úvodní stránce MA.
BUD: To máš tak, když se to většiny Q5 dává 2.0TDI, který není nic moc ani v A4, natož ve větším autě. Se mnou občas závodí X5 s 30d...a občas jim dám malý náskok, aby nebyly tolik smutní. -
Bud 11.08.13 20:01
« Re: Diskuze o hodnocení a LÉČENÍ KOMPLEXŮ NA CESTĚ
anti: Je to tak! Zrovna dnes jsem jel s manželkou a dcerou za rodinkou na chalupu a viděl jsem pěkného starého meďoura, jak svižně odbočil z hlavní a upaloval dál. To mně jaksi povzbudilo jet za ním a podívat se na něho, ale musel jsem předjet nějaké Audi Q 5. Tak jsem ho začal předjíždět, ale ejhle Audi začalo zrychlovat, tak jsem musel podržet plyn níž a neodřazovat. Pěkně jsem ho předjel s velkou rezervou a kochal se pohledem na meďoura, který ovšem odbočil kamsi mezi domky. Ale řidič obrovského Audi to asi nějak neunesl a začal se na mně tlačit, pořád vyjížděl do protisměru započít předjížděcí manévr, ale forma cesty a protijedoucí auta mu to neumožňovaly. To mně začalo nějak bavit, co asi prožíval, že ho předjelo takové starší autíčko - a bez turba.. :-) Pořád své manévry zkoušel, ale jako na zlost samé zákruty a auta naproti.. Čekal jsem, kdy mi narazí do kufru, jak se strašně tlačil. Až pak konečně přišla 800m dlouhá rovinka, krásně široká, nová a naproti žádné auto. I když jsem věděl, že přišel konec všech hrátek a rychle kolem mně prosviští a možná bude troubit, nebo mi něco ukáže, přesto jsem zatlačil plyn do podlahy, odřadil na 3 a připravil se zvednout ruku na pozdrav, až kolem mně projede. Jestli chce za každou cenu předjíždět, tak ať si to zaslouží. Mohl jsem mu to dát zadarmo, proč závodit, vždyť přece nikdy nezávodím, ale prostě jsem se v reakci na jeho jízdu v rychlosti rozhodl, si pro svou pomyslnou porážku zajet. :-) Ovšem osud to chtěl pro řidiče silného Audi asi trochu jinak. Vyjel sice do protisměru, čumákem se dostal na úroveň mého zadního kola, ale 14 let staré benzínové autko mělo během chvilky skoro 120 a milé, hezké Audi se dál nedostalo >:-[] Pak přišla hned pětka a nadrženému šoférovi qvé pětky se nepodařilo natrhnout atmosférickému staříkovi zadek >:D >:D Neznámý kolega má asi blbý pocit a možná bude uvažovat o jiném autě, ale já mám radost, že ne já, ale malá Fordka neumožnila nějakému frajírkovi ukojit své komplexy. >:D >:D -
anti99 11.08.13 17:59
« Re: Diskuze o hodnocení
no ak by Ti to bolo ukradnute, tak by si to tu neriesil ;-\ , ale ano aj mne sa stalo ked som ohodnotil auto, tak sa potom ozval autor ze preco som mu nedal 10, 10, 10 a ze coo mi vadi na jeho recenzii / tusim som mu dal 2x10 a 1x9 za recenziu.... tusim to bol Barichello so svojim Jaguarom naozaj pekne auto, ale nebolo to na top 10/. Kazdy to tu berie tak ako to citi, ak sa prejavy ze Ti posere hodnotenie tak si bud isty ze tak isto sa sprava aj na ceste- riesi si komplexy, a ty si o nom mozes mysiet tiez svoju vec.... >:D -
poterienko 11.08.13 15:13
« Diskuze o hodnocení
Prý se zde kecá o všem možném a tak chci znát Váš názor. Před x lety/měsíci/dny tu kdosi přidal recenzi na poměrně slušné auto, ale bez fotek s recenze samotné, takže jsem dal myslím si férově 8/1/1, proč taky čekat, až si to doplní, já také zvládl recenzi publikovat až po dopsání. Panáčka to asi urazil a tak mi to vrátil tak, že k mým myslím si ne úplně špatným recenzím také naházel 1 za foto a recenzi. Jaký máte názor na podobné msty? Můj názor je takový, že jde o honění ega. Mě je hodnocení ukradené, recenze píši pro lidi a nic z toho nemám. -
Bud 11.08.13 14:02
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova volba
17" budou určitě lepší, dneska je řízení skoro všude přeposilované a Octávie je dost velké auto, takže to bude vypadat přirozeně. Nebo nemá už snad řízení s proměnlivým účinkem?
Jinač, kdo by tak před rokem řekl, že budeš jezdit Octávkou :-) . Každý by si mohl myslet, myslím i tys to viděl na nějakého Francouze a pokud si dobře pamatuji, tak nejlépe atmosféru a na plyn. Ale jde vidět, že okolnosti a možnosti si člověk nevybírá, ale bere to co je možné. Myslím, že budeš spokojen, hlavně na té dálnici. Tam toho najezdíš zřejmě nejvíc.. -
Bud 10.08.13 22:30
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Ronault: Jak říkám, ty bys s tím určitě problém neměl. Já musím mít pravou nohu nataženou a nekrčt. Ale máš pravdu, v sedě menší chlapi - když se postavíme jsou větší >:D Už jsme se na to s kolegou dívali, jakto že je vyšší a přitom v autě jsem nad ním, on má ale taky (v autě) ty kolena skoro bod bradou...
Jinak když se bavíte o těch autech jak rostou a těžknou - zrovna před chvílí jsem nad tím taky rozmýšlel a díval se do katalogů, které jsem dostal při návštěvách showroomů a nějakých těch zkušebních jízdách. Je to síla, když vezmu svou Fordku, která má v malém tech. 1090 Kg. a se 74kW zvládne z 0 na 100 za 10,5 a zrovna Cruze který má o 25 koní víc to zvládne za 12,8s. Když jsme to s rodinou zkoušeli, bylo to strašně pomalé i manželka to jasně poznala. Navíc dost necitlivé řízení. Taky má o 300 Kg.víc. Teprve až ta zmiňovaná 1,8 104kW byla podobná naší Fordce a protože měl 17 kola i to řízení bylo lepší. ( Ovšem po přestoupení do starého Focuse bylo jasné jak má řízení vypadat). Orlando je už o dost vyšší, to se s tím motorem fakt nehodí..
A ty dnešní atmosféry? Že by ta ekologie tak hodně ovlivnila? Je to možné? Hold všechno něco stojí. Nevím, jak je to u Civiku, ale např. kluci co maj Lencra 1,8 MIVEC, tak říkaj, že se ty kW projeví až nad 4000 ot. Jinak je to zcela normální a výkon je do 4 tis. například stejný jako 1,6 ze stejné stáje. Takže zrychlení z 0 na 100 jen nepatrně lepší, ale pružné zrychlení, právě při předjíždění je jiné, znatelnější. Ale spotřeba leze nahoru. A kdoví, jak to zní. No turbo je turbo a Octávie bez turba fakt nejde. Ještě ten dvoulitr u O1 je schopný, brácha ho má a jde to. Ale kolega má 1,6 a je to líné, ještě tam dal plyn, tak to ztěžklo na nějakých 1380 Kg. -
white label 10.08.13 21:51
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Th - blonďák
Umíš číst?
"Pak je tu ještě možnost, že je Mazda jediná japonská automobilka kterou znáš, a nebo že ToyoBaru považuješ za konkurenci Octavie a spol."
Hoď tu nějaký příklad současné úžasné atmosféry v Corolle/Aurisu?
-
Thomasino 10.08.13 21:45
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Tak samozřejmě že Golf VII s 1.4 TSI 122k, natož 140k, by byl rychlejší než i30 s 1.6, to je snad jasné. To tady taky nesrovnávám. Sice ne o moc v případě toho slabšího motoru, ale o něco ano. V pružném zrychlení bez podřazování rozhodně, ale tak to je jasné. Já tu ale prvotně řešil zábavné auto co bude radost řídit, ne rychlost na dálnici. Ta je pro malé kluky :-! Tohle je zase diskuze o ničem, jak tak koukám.
Ještě pro GTI2: Co třeba Mazda a Toyota? Trojka, šestka, Auris, Corolla.. Ale vím, ty jsi zahleděný jen do tvého koncernu >:-[] -
Ronault. 10.08.13 21:19
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Thomasino: Sundej si i ty druhé růžové brýle. Jel jsem i30 s GDI, což je lepší motor než tvůj a konkurenční 1,4 TSI si ho dá k snídani...
Musel bych dohledat konkrétní čísla, ale vsadím se, že moje Laguna je nižší (menší odpor vzduchu) a možná jen opravdu nepatrně širší, ono taky auta od r. 2001 pěkně nakynula. A hmotnost podobně, mám základní výbavu bez extras, aby ses nedivil těm nepatrným rozdílům.
A teď pozor, já ještě jedu na Euro III, ty na Euro V, ty motory už nejsou jak bývaly. A variabilní časování kdo zkoušel porovnat 1,6 16V od Renaultu obě, tak udává min. rozdíly, resp. skoro žádné.
Kolega má teď Orlando, beru, je to vyšší a přecejen větší, delší ale ne a těžké to taky není. Má tam 1,8 103 kW a nebyl schopen mě v táhlém dlouhém (je jich z Boskovic do Brna několik s 2 pruhy) předjet, dokonce jsem já mu ujížděl... a to on má najeto tak 10t km a já 350t km. Prostě ty dnešní kW v atmosférach škrcených Eurem V nejsou, Hondí tragedie se 103 kW budiž příkladem... stejný úsek jsem jel rychleji s C4 1,6 HDI 68 kW... smutné. -
white label 10.08.13 20:58
« Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Th- blonďák
Napíšu ti konkrétní příklad s aktuálním Civicem (Honda-Japonsko) 1,8 a ty na to "argumentuješ" tím, ať kouknu na Japonce???
S tebou je snad dospělá diskuse nemožná... >:D
Pak je tu ještě možnost, že je Mazda jediná japonská automobilka kterou znáš, a nebo že ToyoBaru považuješ za konkurenci Octavie a spol.
P.S. Jak tu tak čtu ty tvoje nekritické chvalozpěvy na 1,6ku v i30, tak mě napadlo, že kdyby sis nechal k té zábavné atmosféře v i30, G6 GTI na běžné denní ježdění, tak si to měl vyřešené komplet. >:-[]
Jako správný petrolhead bys jistě neuvažoval (na zábavu) o něčem s turbem, včetně třeba MRS. :*) ;-)