Diskuse

Aero 50 (2012)

7.8.2010

Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…

 

Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 27.08.13  18:26

    « Re: Koniec telenovely alebo je vybrané

    iudex: Gratulace k volbě, tedy pokud je už definitivní a objednal jsi :yes: Teď nastává období, co prožívám právě já a vůbec ti ho nezávidím... a to já jsem ho měl jen týden a půl dlouhé... a dnes jsem své nové auto viděl... už stojí na place za showroomem... zítra se připraví a ve čtvrtek předání :-)

    Nicméně k tématu hot hatch.... v neděli jsem byl s Ricardem na nealko pivo, tedy s L. Vaverkou a i když vím, že jej někteří neuznáváte jakožto autonovináře (já tedy v některých ohledech taky), tak GTI VII už jel a prohlásil, že jim posledně testovaný Megane III Grandtour GT [odkaz] , je lepší auto než Golf GTI... což mě tedy z jeho úst překvapilo. Prý je praktické, pohodlné na každý den (netluče i na tak velkých kolech, prý hodně kvalitní tlumiče), ale zároveň díky svému naladění daleko zábavnější než GTI, že je uděláno daleko více mechanicky, řízení je zábavné, GTI je rychlé a sterilní... což v podstatě o GTI tvrdí i Iudex.

    No v podstatě je to překvapivé a mě trochu mrzí, že jsem do něj nešel místo 1,6 dCi >:D Pravda, tam už bych asi takovou cenu nedostal a ještě více přebuřil limit, navíc jej pak uživit... ale třeba ještě iudexi nejsi rozhodnutý >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 27.08.13  17:21

    « Re: Koniec telenovely alebo je vybrané

    :yes: :yes: :yes:
    Perfektní postřehy a popis, díky moc. Hodně mi to připomnělo moje vybírání a rozhodování přesně před 4lety mezi předchozí generací FoST (bral bych ho v modré a pětidvířko) a mezi šestkovým GTI. Přesně to vystihuje ty rozdíly, že u eSTéčka je to o emocích a radostí z každého přišlápnutí a hlavně pouštění plynu se střílením do výfuku (tam byl ještě ten úžasně znějící pětiválec, ale taky trochu žravý), ale nakonec sviňa hlava a rozum doporučily GTI :-) Ale nikdy jsem nelitoval a zvláště po třech letech při následném prodeji jsem své hlavě poděkoval, že mi pomohla ušetřit dobrých pár desítek tisíc kaček >:-[] Škoda, že už v té době se neprodával Megáne RS Cup v aktuální poslední generaci a nemohl jsem se už tehdy rozhodovat případně i pro něj :-O (Ale v té době jsem neměl ty zážitky a zkušenosti, přišel by mi tehdy asi moc tvrdý a nevychovaný, až dnes po 3 letech s GTI vím, že chci ještě něco více, že se chci hlavně bavit a že jsem ochoten tomu obětovat značnou část univerzálnosti a komfortu).
    Každopádně velká gratulace k výběru GTI, pro každodenní užívání je to asi příjemnější auto, ikdyž tomu trochu ten FUN faktor chybí, to je zase pravda.
    Takže jaká konfigurace? 5-ti dvířko, tlumiče normál nebo adaptivní (upozorňuji jen, že pozdější výměna opotřebovaného tlumiče je pak 2x tak dražší (tuším že 3500Kč/7000Kč za jeden bez DPH), ale určitě vydrží hodně), určitě 18" kola, Xenony s LED svícením, parkovací čidla.. Barva? CSG či Limestone, nebo snad ta perleťová bílá a stane se z tebe druhý "čistič" WL? >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 27.08.13  15:49

    « Videa

    To jsou perly, na co dneska koukám...
    [odkaz]
    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 27.08.13  14:20

    « Re: Koniec telenovely alebo je vybrané

    :yes: :-) BOMBA! Tohle by vydalo víc jak na průměrný blog. Teda hltal jsem to od začátku do konce, překonal jsem i silnou zvědavost. :-) Máš ho už objednaného, nebo konfiguruješ?
  • « 10 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 27.08.13  13:50

    « Re: Koniec telenovely alebo je vybrané

    Tak som konečne urobil svoju automobilovú „Sofiinu voľbu“ a vybral pre mňa najlepší hothatch. Kto chce hneď vedieť výsledok, nech skočí rovno na koniec príspevku. ;-)
    Predovšetkým som mal pocit, že mám priveľké množstvo informácií, čítal som priveľa testov a prihliadal na názory mnohých ľudí. Zároveň ma moje prvé jazdy s GTI i ST nepriviedli k výsledku, obe autá ma niečím oslovili, iným nie. Plus prvý dojem môže byť klamlivý. Tak som sa k druhej jazde postavil tak, že nebudem prihliadať na papierové údaje, výsledky testov a porovnávačiek, nechám to vyslovene na svoje pocity, ako na mňa autá zapôsobia, aký spravia druhý dojem, bez ohľadu na konzekvencie.
    Jazda prvá: GTI.
    Zvonku auto vyzerá skutočne dobre, na druhý pohľad sa mi páči ešte viac, ako na prvý, všetky krivky sú tam, kde majú byť, nič nie je navyše, na 18kach v bielej perleti vyzerá naživo lepšie, ako na fotke. Interiér je jednoznačne prvá liga, vizuálne, na dotyk, funkčne, všetko budí prvotriedny dojem, vnímaná kvalita je vysoká. Volant je možno samoúčelne skosený, praktický význam tam nevidím. Sedadlá sú také kompromisné, povedal by som až málo športové, niežeby nemali dostatočné vedenie, ale sú stavané aj na objemnejších ľudí, ja s mojimi 87 kg si viem predstaviť tesnejšie obopnutie. Na druhej strane je to praktickejšie pre časté nasadanie a vysadanie (čo bude u mňa realita). Po naštartovaní ma opäť zaujal drsný, priamovstrekový zvuk, na voľnobehu by som čakal lepšie utlmenie. Naopak pri jazde je zvuk v pohode, neobťažuje, pri otáčkach má primeraný zvuk športovému určeniu, aj keď nadšenie asi nevyvolá. DSG mi už na druhýkrát nerobila problémy, zžil som sa s ňou rýchlejšie. Stále ma však nepresvedčila a do auta by som ju nechcel. Bez ohľadu na objektívne čísla o rýchlosti preradenia stále vnímam dobu medzi ťuknutím do páčky a samotným preradením ako rušivú, nesedeli mi tiež okamihy, kedy automat zaradil vyššie; keď som chcel skúsiť pružné zrýchlenie, dal som manuálny režim, zaradil si pri 60ke trojku a stlačil plyn, tak mi prevodovka sama preradila na dvojku, myslím, že manuálny režim je na to manuálny, aby som radil úplne sám, ak aj do toho kecá auto, nie je to ono. Takže DSG určite nie. Inak v športovom režime som kvitoval, ako pri spomalení včas podraďuje a brzdí motorom a i zmeny normálneho a športového režimu boli citeľné.
    Inak musím poopraviť svoje informácie o pružení, testovačka nemala DCC, pomýlilo ma, že sa dá voliť režim sport-normal-komfort, ale v základe to mení len reakcie motora, režim radenia a podobne, tlmiče boli konvenčné. Inak na tejto testovačke som išiel aj po rozbitých mestských cestách a tu už som 18ky cítil, takže nie je to úplne ako Focus na 16kach, lepšie prirovnanie je ako Focus na 17kach. Stále je ale miera komfortu vysoká a umožňuje aj bežné jazdenie po našich tankodrómoch, samozrejme Fluence to nie je. Opäť ma zaujala úplná absencia torque-steeru, auto sa riadi skoro ako bežné, netreba mať stále obe ruky na volante. Taktiež je príjemné, ako s prehľadom auto zvláda rýchlu jazdu, ako bez námahy dosiahne vysoké rýchlosti, je pružné aj na 6ke, dynamicky nemá žiadny problém a jediná výhrada môže smerovať práve k uvoľnenému spôsobu, akým zvláda rýchlu jazdu, ani sa pritom „nezapotí“ a evidentne jeho limity sú ešte hodne ďaleko. Prácu samosvoru som napriek snahe nijak neregistroval, to už skôr som pocítil zásah ESP, ak som to v zákrute príliš osolil. Ale zásah bol citlivý, žiadne seknutie, len jemné zrovnanie. Teda celá jazda v GTI vyvoláva také príjemné pocity, že všetko funguje tak, ako má, auto zvláda všetko ľavou zadnou, od pohodlnej jazdy v ľavom pruhu pri 180 kmh, po brúsenie gúm na kruháči, a to všetko s prehľadom a bez veľkej námahy.
    Keď som zaparkoval, pri poslednom pohľade sa mi GTI páčilo ešte viac. Skrátka tomu autu niet objektívne čo vyčítať, je krásne zvonku i vovnútri a jazdí oveľa lepšie, než kedy budú siahať moje šoférske schopnosti. Pus na záver som požiadal predavača, aby mi vytúroval motor a ja som si zvonka vypočul pekné strieľanie do dvojice výfukov. Pekné, efektné.
    Jazda 2: ST
    Zo salónu VW idem rovno o dve ulice ďalej k Fordu. Hneď príchod k autu vo mne vyvoláva zmiešané pocity, majúc v pamäti elegantnú jednoduchosť GTI. Nie, na to sa naozaj ťažko zvyká. Vovnútri je to o niečo lepšie, ale stále iný svet oproti GTI. Pri všetkej náklonnosti k Fordu je toto o ligu nižšie. Naopak zasadnutie do RECARO sedadiel hneď vyvolá pocit, že toto je ono, takto majú vyzerať sedadlá v hatchi. Perfektne obopnú telo, sadnú mi ako onen šerbeľ (avšak silnejším postavám už budú tesné, takže je to individuálne). Volant je perfektný, malý, dokonale tvarovaný, žiadne neefektívne zoseknutie dolu. Po naštartovaní sa Ecoboost javí kultivovanejší, ako motor v GTI (sic!), znie skoro civilne. Prekvapí (opäť) tuhá spojka, prvé dve preradenia skáčem, až po chvíli noha nájde správnu mieru sily, ktorú spojka potrebuje (a dosť značnej). Výhľad z auta do strán je horší, ako z GTI, auto pôsobí stiesnenejšie, k čomu prispieva aj čierny strop (ten má ale i GTI a tam to nevadí), na druhej strane miesta vzadu nie je výrazne menej, ako v GTI. Takže po statickej obhliadke exteriéru a interiéru vedie jasne GTI s takým prehľadom, že som už skoro rozhodnutý. Potom to ale začne... Koniec mesta, okreska a plyn na podlahu. Vvvvrrrrruuuummmmm, to je neskutočný zvuk, za toto si Ford zaslúži absolutórium ako najlepšie znejúci štvorvalec na svete. Paráda, toto chcem robiť zas a znova! 160ka na okreske, spomaľ, medziplyn, dvojka a zase vvvrrruuuummmmm! Nirvána! Nech sú papierové údaje akékoľvek, nech v X testoch GTI dosiahne lepšie časy, než ST, jednak spoza volantu to vyznieva presne naopak a ak by to i bola pravda, je to jedno, pretože pocity hovoria niečo iné. Tentokrát mi ani torque steer nepríde taký hrozný a vôbec mi nevadí. Akurát netreba zabúdať držať volant v zákrutách obomi rukami. Riadenie je ešte strmšie, ako u GTI a kľučkovanie zdanlivo lepšie zvláda ST. V tejto fáze si uvedomujem, že kým v GTI soim uznanlivo pokyvoval hlavou, v ST sa vyškieram ako puberťák a nesmierne sa bavím. Začína popŕchať, tak musím zvoľniť tempo a s predajcom debatujeme o jeho výlete na Grossglockner s FieSTou (aj tu je vidieť rozdiel medzi VW a Fordom: predajca VW bol vecný, chladný a mal záujem predať, predajca Fordu bol petrolhead telom i dušou, majiteľ Capri s benzínovým V6, ktorého jazda i na sedadle spolujazdca nenudila). Po spomalení ale ST znervóznie, na zlých cestách nie je také suverénne, výtlky neprechádza s takým prehľadom ako GTI a komfort na takýchto cestách je na hrane, o chlp tvrdšie a už by mi to prekážalo. Parkujem auto a opäť po minútach eufórie vnímam realitu palubovky a všetky nedokonalosti oproti GTI.
    Záver:
    Takže ako? GTI je auto bez chýb, niet mu objektívne čo vytknúť, je zvonku i zvnútra krásne, pôsobí o triedu hodnotnejším dojmom, ako ST, jazdí výborne, suverénne a jeho limity sú hodne ďaleko, je zrejmé, že dobrý jazdec s neho dostane veľmi veľa.
    ST je ako chudobný príbuzný, toto auto by som na autosalóny vôbec nevozil, lebo staticky musí sklamať veľa potenciálnych kupujúcich. Ale jazda, to je to, prečo je estéčko estéčkom a jedným z najlepších hothečov. Ak je cieľom hotheču maximálna zábava za volantom, ST ju spĺňa na jednotku. Za volantom GTI uznanlivo pokyvujete nad schopnosťami auta, za volantom ST sa proste bavíte a úsmev Vám vyzdží od naštartovania po zhasnutie motora. Problém nastáva po tom zhasnutí motora. Hotheč nie je len o rýchlej jazde, ale aj o praktickom dennodennom používaní. Hoci na ST viem dostať dobrú cenu, cenový rozdiel oproti GTI je podstatne menší, ako subjektívne vnímaný dojem hodnoty týchto áut. GTI skrátka ponúka hodnotu za každý jeden cent, ST treba vnímať srdcom a nie nemecky strohými argumentmi, lebo tam nemôže bodovať. Jazdne ale ST presviedča viac, ako GTI, vyvolá viac nadšenia, vodičskej eufórie a dáva človeku pocit, že len jazda je cieľ a najlepšia zábava. Tento fun-faktor GTIčku trochu chýba.
    Napriek tejto skvelej jazde, ktorú ST umožňuje to nakoniec nestačí na víťazstvo. Vo všetkých ostatných kategóriách víťazí GTI a je ich toľko, že ani zábava, ktorú ST ponúka pri športovej jazde, sama nemôže prevážiť všetky ostatné prehry STčka v čiastkových kategóriách. Teda srdce by volilo ST, rozum ho ale nemôže shváliť a keďže to srdce v GTI až tak netrpelo ;-), celkovým víťazom na body s najtesnejším rozdielom je GTI.
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 27.08.13  13:47

    « Re: Koniec telenovely alebo je vybrané

    wl: Na tohle to ale nemá...
    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 27.08.13  13:16

    « Re: Koniec telenovely alebo je vybrané

    iudexův VWORD GSTI:
    exterier - předek z FocuSTu (jen kapota a maska z GTI, hlavně k vůli menší mezeře), zadek z GGTI.
    Interiér - komplet GGTI, z FocuSTu pouze Recara, tři palubní "ručičky" a zvuk.
    >:-[] ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 27.08.13  12:51

    « Re: Koniec telenovely alebo je vybrané

    A za chvíli nám iudex vloží odkaz na video, kde slavnostně sundává plachtu. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 27.08.13  12:47

    « Re: HH novinky

    Včera vyšel v SM malý článek z představení Golfu R. Zde jsou některé vcelku užitečné údaje:

    výkon: 221 kW (300 k)/5500-6200 ot.
    točivý moment: 380 Nm/1800-5000 ot.
    maximální rychlost: 250 km/h
    zrychlení: 5,3 s (DSG 4,9)
    EUspotřeba: 7,1 l/100 km >:D
    hmotnost: 1476 kg (-45 kg)

    Kolem té hmotnosti - erko dostalo plastovou olejovou vanu, odlehčený blok a menší ložiska. Tak snad VW zvolilo dobrého dodavatele a neprojeví se to na životnosti. Taky prý půjde úplně vypnout nebo omezit účinek ESP.

    P.S. Tenhle test mě mile potěšil, v podstatě se vším dá souhlasit a 5:43 - 5:58 - tesat do kamene! [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 27.08.13  12:35

    « Koniec telenovely alebo je vybrané

    Tak moja telenovela o výbere hotheču končí. Posledný diel. Ožení sa Miguel Angel s Esmeraldou, alebo dá prednosť Marii Fernande? Už o chvíľu. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 27.08.13  12:23

    « Re: Vedlejší soutěž

    O cenu nestojím, ale na druhé fotce je na haubně 24 bankovek a na čelním skle a stěrači jich bude nejspíš 32. Ve vzduchu a na ostatních částech auta bych počítal tak 120 - 150. Takže bych nejvíc věřil woodymu, že to jsou 2 balíky po jednom stu Kč, tedy 20.000 Kč. Když tak koukám na tvůj avatar, říkám si, že to s těmi důchody není zas tak špatné. :-) >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 27.08.13  11:50

    « Hlasování

    1. white label
    2. iudex
    3. Bud

    wl, iudex - pánové, klobouk dolů, za nápad i provedení si zasloužíte být první oba. :yes: A nakonec, může se to i stát. ;-) Pro wl u mě rozhodly pomocné body za alternativní fotku, která by sama o sobě mohla aspirovat na vítězství.
    Bud - ta fotka mě oslovila svojí náladou, líbí se mi krásně vykreslené nebe. Naopak se mi zdá Focus oříznutej moc u zadku. Ale jinak dobrá práce.
    honzamo - hezká fotka, ale na mě (řečeno hudební terminologií) trochu moc přeboosterovaná.
    matii - pěkná "kalendářovka". ;-) Tentokrát mohla ale bojovat "jenom" o třetí místo a tam o chloupek podlehla Budově dílku.
    Kubass - dost ponuré, aspoň to na mě tak působí.
    poterienko - pěkná kára ale na fotce je tolik rušivých objektů, že to ani Audina nezachrání.

    PS: wl - můj tip je dva "paklíky" čili dvěstě stokorun. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto anti99

    anti99 27.08.13  05:53

    « hlasovanie

    1. wl
    2. iudex
    3. honzamo

    1. jednoznacne najlepsie prevedenie temy- zo stareho belocha /GTI/ dokazat vytvorit zeleneho E-teho si zasluzi prve miesto / originalita, aj so 100korunackami >:-[] :yes: /
    2. klasicky dobre prevedenie, niet co dodat asi iba, ze wl to mal lepsie >:D
    3. tema je tam, presne tak som si predstavoval "jednoducho" kazdu fotku k teme, ale chybala invencia ako to urobila nekonvencna "foto mofia" na prvych dvoch miestach

    tienovy rebricek:
    1. poterienko za odhalenie ciernej diery v pravidlach sutaze >:-[] >:-[] >:-[] a zaujatie
    2. ja
    3. tiez ja

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.08.13  22:59

    « Re: HH novinky

    Th
    Ten duel z odkazu by (kromě českých titulků) potřeboval stejné převodovky a stejnou velikost kol. Ty 19" jsem viděl naživo na novém GTDéčku (těsně před předáním novému majiteli) a vypadají docela impozantně (taky za relativně impozantní příplatek), opticky tak minimálně na 19,5". Ale (kromě podstatné ztráty komfortu tlumení) jsou velmi nepraktické na čištění, ani na tom novém autě nebyly perfektně vyčištěné, je tam hodně úzkých míst se záhyby v černém lesku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 26.08.13  22:30

    « Re: HH novinky

    iudex - tak jak dopadlo tvé dnešní porovnávání?? Nenapínej nás !! ;-)

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 26.08.13  21:01

    « Re: Vedlejší soutěž

    Thomson93 - škoda tvé fotky... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 26.08.13  18:26

    « Re: Zahájení hlasování

    1) iudex

    2) white label

    3) honzamo

    1) nejlepší nápad azpracování
    2) originalita oproti ostatním
    3) nejhezčí z "auto a zelená krajina", snad to HDR mohlo být ještě o krapet slabší.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.08.13  16:54

    « Re: Zahájení hlasování

    To přirovnání se ti fakt "povedlo". Už si někdy něco slyšel o rajském jablku?
    >:-[]
    Hlavně ty už "nehul"... :*) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 26.08.13  16:38

    « Re: Zahájení hlasování

    co tu zase pleteš jabka s rajčaty??

    ...už to nehul !!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.08.13  16:22

    « Re: Zahájení hlasování

    Th
    Jj, nekuřácká, takže pro "geje" je to opravdu "houbelec"... :-O :*) >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…