Opel Vectra (2003)
27.4.2007S tímhle autem jsem už najezdil hezkejch pár tisíc kilometrů. Cestování s ním je velmi pohodlné. Ale abych začal popořádku. Jako pokaždé beru své…
Opel Vectra (Dragon.001)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Dragon.001 22.09.07 21:10
« Re: VECTRA C je pekne auto
No jen 2 ne. Jezdil jsem ještě generací A. A v rodině jsou další 3. Calibra a 2 B. To ale není tolik důležité. Já jen vím o jediném motoru Opel, který žral olej. Ten se montoval nejen do Vectry B a měl označení myslím X16XEL (nejsem si ale jistý). A ten tím byl opravdu proslulý (po pravdě).
Jen tak na okraj Opel odebírá dost koncernových motorů GM, nejčastěji vyvíjených ve spolupráci s Fiatem. Užívají se ale i ve vozech jiných značek nejen Opel a Fiat. Paradoxně si u prakticky identických motorů stěžují na spotřebu oleje většinou pouze u Opla.
Tím samozřejmě nechci říct že si vymýšlíš. Jen prostě já mám asi na motory štěstí a lidi v tvém okolí smůlu. Jinak si to vysvětlit neumím. -
"-- skrytý --" 19.09.07 14:38
« VECTRA C je pekne auto
Ale trosku k tej diskusii ASRA OPC u Dana. V prvom rade si precitaj vsetky moje prispevky u neho.
Dalej neviem preco by skusenosti kolegov, z ktorych s niekotrymi som v kancli denne, s niektorymi dokonca sa vozim velmi casto (niekedy oni mna, niekedy ja ich). Spolu sa hrabeme v autach, spolu pozerame olej, spolu davame do servisu... Preco by taketo skusenosti mali byt typu JEDNA BABA POVEDALA? Nechapem. Ano nie je to uplne to iste, ako 100% vlastne auto, ale... Navyse ten kamarat, co robil v autorizovanom servise OPEL a uz tam nerobi a ma z tym autom 10krat vacsie skusneosti, hoci Ty sam mas 2 OPLE. On ich za tyzden videl vzdy aspon 10.
Napriklad uznavam, ze OPEL DIESIEL nemame vo firme ani jeden, aspon o tom neviem. Tie mozno tiez nezeru.
Co sa tyka vymeny olejov, vsetci vymiename kvalitny olej, niektore auta su eset v zaruke, takze to robi autorizovany servis (ja viem nic moc, ale urcite tam neleju nic za 150Sk / liter).
Tiez si aj u prispevkov u Dana mozes precitat. Napisal som tam aj, ze OPEL su pre mna pekne, velmi soplahlvie auta a ja tej automobilke celkom fandim. Kazda znacka svoje muchy ma a zranie oleja u hned niekolkych typov motora pri OPEL touto muchou je (jednou naozaj z mala much). Som velky fanusik HONDA a tiez tej automobilky nejake muchy najst viem, objektivne.
Takze tak, uzivaj si OPLE, urcite pekne mat doma dve tak komfortne a prijemne vozitka, ako su VECTRA B a VECTRA C. -
Dragon.001 22.08.07 19:46
« Re: Obmedzenie výkonu motora - servisný režim
Díky, asi máš pravdu. To s tou 5 při 70 se mi sice podle návodu nepovedlo. Ale je pravda, že se porucha objevila na dálnici. Při cca. 160 km/h 5r. stupni ve stoupání a plynu na podlaze. Kdy motor po cca. 5-10 s. jakoby zaváhal a poté přešel do nouzového režimu.
Ptal jsem se v servisu. Řekli, že toto se stává u jedné série EŘJ. motoru. Pokud by se to opakovalo častěji, vyřeší to definitivně přehrání softwaru. Stalo se mi to zatím jen 1x, takže to neřeším... -
"anonym" [213.151.202.XXX] 20.08.07 09:50
« Obmedzenie výkonu motora - servisný režim
Mám najazdené 120 000 km za tri roky a okrem iných poruch sa mi parkrát stalo, že motor bezdôvodne prestal ťahať a rozsvietila sa trojuholníková kontrolka - porucha motora. Veľa vecí si riešim sám tak aj tento. Po konzultácií so servisným technikom som hľadal chybu v podtlakovom systéme (tesnosť všetkých tenkých hadičiek). Jedna bola uvolnená. Chyba bola odstránena motor šľapal. Asi po 5000 km pri jazde do kopca sa to zopakovalo. Neskôr sa to zopakovalo ešte niekoľkokrát.Vylučovacou metódou som prišiel na to, že stačí zastaviť, motor vypnúť a znovu naštartovať. Porucha sa vyresetuje a pokračujete ďalej. Test elektroinštalácie v autorizovanom servise nenašiel žiadnú chybu.Vrtalo mi v hlave prečo sa porucha stále nepravidelne objavuje a prišiel som na jednú vec.
Pri jazde do kopca (ale aj po rovine) nizkými otáčkami motora je nedokonalé spaľovanie (pričom motor ťahá bez problémov) softwér to vyhodnotí ako poruchu a obmedzí výkon motora.
Ako som uz opísal stačí vypnúť zapaľovanie a pokračovať zvýšenymi otáčkami motora.
Odvtedy si dávam pozor uz mám najazdené o 50 000km viac a žiadná porucha neprišla.
Poruchu si môžete navodiť a vyresetovať aj sami. Zaraďte 5.rychlostný stupeň pri rýchlosti cca 60 - 70 km
a stlačte plynový pedál na podlahu. do 5-10 sec sa porucha objaví. Reset už poznáte.
Veľa pohodových kilometrov! -
"anonym" [85.160.106.XXX] 29.07.07 14:32
« Re: Re: hlucnost
prave, ze je to stejny motor (saab pouzival diesly opelu) a mam pocit, ze je hlucny docela dost. rozhodne je poznat, ze to neni beznin:) ale je mozne, ze je jinak odhlucnen, nez ve vectre. je ted nove (ojete) koupeny, tak pujde na celkovou prohlidku, tak se na to zeptam v servise. ale i tak diky ;-) -
Dragon.001 29.07.07 13:25
« Re: hlucnost
Já jsem s hlučností velmi spokojený. Motor je velice tichý. Cestující neznalý auta se často ptaj, jestli je to benzín nebo nafta :yes: S novou octávkou jsem nejel, takže nedokážu říct. Rozhodně se ale odhlučnění interiéru liší podle stupně výbavy a typu použité klimatizace. Saabem jsem nikdy nejel, takže taky nedokážu posoudit. -
Dragon.001 29.07.07 13:16
« Re: Signum
Tak na to bohužel opravdu neumím odpovědět. Jezdím jen naftou. V současný době mi klesla průměrná spotřeba dokonce na 5,9 litru. Když se na to šlape, jedu tak za 8-9. A to je na obsah 2,2 slušný. Tomu říkám "za málo peněz hodně muziky" >:D Zkuste si najít někoho s podobným benzínovým motorem :yes: Ale já osobně bych radši volil ten třílitr v naftě = stejné jízdní vlastnosti za poloviční spotřebu