Recenze
Peugeot 206 1.1i XR 44 kW
Technické info
Přezdívka auta Lvíče Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:107000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1124 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 94 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15.8 maximální rychlost [km/h]: 158 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 245 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Předem bych chtěl napsat, že tenhle Peugeot 206 není zrovna exkluzivní model s dvoulitrovým benzínovým motorem, stohlavým stádem koní pod kapotou apod. Je to prostě 206 jakou na silnicích bez problémů potkáte dnes a denně, jediné co ji činí speciální, je skutečnost, že to je auto, kterým se dopravuju.
Ke lvíčeti jsem se dostal v podstatě náhodou, potom co jsem s velkým zpožděním udělal ŘP (nebyl důvod platit za věc, kterou bych nevyužil), jsem se začal poohlížet po nějakém tom vozítku. V úvahu padalo auto maximálně nižší střední třídy, větší jsem nechtěl a nakonec jsem zavrhnul taky vznětové motory, protože bych jejich „ekonomičnost“, co se týče spotřeby, asi dorovnal povinným ručením. Vybíral jsem mezi klasickými Fabiemi s 1.4 MPi motorem, Hondami Civic (pětidveřový liftback a podstatně větší auto), nějakým tím Golfem, Polem, Peugeotem 306 a dalšími. Jednu sobotu jsem se vydal společně s dvojicí zběhlejších rádců na Auto Jarov, kde jsem měl vyhlídnutou Fabii s ocelovou metalízou (podle fotek vypadal hezky). Nakonec se ale nelíbila tolik jako v rohu schovaná oranžová 206, po zkušební jízdě jsem řekl, že jí beru a směrem Kladno zamířil oranžový blesk.
Něco malého k historii Peugeotu 206
Peugeot 206 byl představen v roce 1998 a minimálně označením navazoval na legendární model 205, výrobce ale původně plánoval nahradit starší auto pouze dvojicí 106 a 306, nakonec asi udělal dobře, že vyvinul v podstatě přímého nástupce, 206 se stal nejprodávanějším Peugeotem v historii. V letech 2001 a 2003 to bylo také nejprodávanější auto v Evropě. Původní plán byl držet výrobu tohoto modelu až do roku 2010, otázka je jak se na tomto projeví uvedení 206+ (alias 207 Compact, jak se prodává v Jižní Americe).
Výrobce nabízel spoustu karosářských variant a k tomu i slušný nášup motorů. Z těch první je asi nejobskurnější verze sedan, která se snad v Evropě vůbec neprodávala (vyráběla nebo vyrábí se v Iránu), nebo lehce terénní 206 Escapade. Co se týče motorů, v Peugeotech 206 najdeme po celém světě všechno možné: od litrových benzínových motorů s 57 kW až po dvoulitrové se 130 kW, u dieselů pak nechybí super úsporný 1.4 HDi nebo starší 1,9 litrové kousky bez vstřikování Common Rail atd.
Peugeot 206 se honosí čtyřmi z pěti hvězd EuroNCAP a byl úspěšný i na poli sportovním, na což si snad většina z nás ještě pamatuje.
A teď ten, o kterém mám psát…
Lvíče je ten starší (rok výroby 1999) a motorově nejslabší Peugeot 206, který se u nás dal pořídit, má tedy o čtyřválcový motor 1.1i s 44 kW (což je ale mimochodem stejně jako u stejně starých Fábií 1.4 MPi), který koncern PSA používá snad už dob Peugotu 106. Z auta závodník rozhodně není, předjíždím velice nerad, jenom na dálnici se s tím člověk bez problémů popere, protože jaksi nehrozí čelní střet (teď bych chtěl pozdravit všechny, které v levém pruhu na R7 brzdí oranžová 206), jinak si troufám většinou jenom na cyklisty. Nejsem navíc ani dobrý šetřílek a moje spotřeba se pohybuje okolo 7,4 litru na 100 km (ale to je také častým popojížděním po městě) – alespoň podle SpritMonitor.de. Výhodu je naopak nízké povinné ručení a havarijní pojištění (s obojím se člověk vejde do 10 000 na rok a to nemám bonusy). Motor se hodně hodí o města, kde má „slušnej odpich“ – funguje dobře tak v otáčkách do 3000, pak začne vadnout (aspoň to jsou moje nezkušená pozorování), takže na dálnici si s ním opravdu moc srandy neužijete.
Největším kamenem úrazu snad všech Peugeotů 206 je převodovka a bohužel se s tím nedá nesouhlasit. Řadicí páka musí překonávat občas velice zajímavé odpory (zejména při řazení na první, druhý stupeň nebo zpátečku). Na druhou stranu se na to dá zvyknout, čímž ale nechci říct, že se v takovém Polu nebo Fabii neřadí lépe.
K závodnímu ježdění kromě motoru (to v případě lvíčete) nepomůže ani podvozek, který se v zatáčkách hodně naklání a pak také dost nepříjemný pocit při rychlostech okolo 130 km/h (vysoký aerodynamický hluk a taky trošku té nestability). Tahle skutečnost má ale i svojí světlou stránku, snižuje totiž riziko, že se vám za zadek pověsí policejní Passat.
V autě chybí ABS a další pomocníci, za zhoršených podmínek musím spoléhat plně na sebe (nevím, jestli je to úplně ta nejlepší volba :) ).
V Peugeotu 206 není moc místa, zejména na zadních sedačkách, ale vzhledem k tomu, že jsem s výškou někde mezi 170 a 180 cm nejvyšší v rodině, není to v našem případě takový problém. Kufr taky dostačuje, v autě jsem před Vánoci dovezl domů i slušně velký stromeček (pravda špička se už ohýbala o přední sklo). Sedačky rozhodně nejsou sportovní, ale já osobně si nestěžuju, nejdelší výlet jsem zatím podnikl do Teplic a po jeho skončení záda už trošku pobolívala, nicméně to nebylo nic, s čím by si neporadila bezpečnostní přestávka.
Výbava není zrovna bohatá, je tu posilovač řízení, otevírání je centrální a dálkové, přední okýnka ovládá elektrika (čudlíky, jsou ale na středním tunelu – no comment), airbag má jenom řidič (na spolujezdce už nezbylo), dobrá věc je zámek zpátečky a „hustý“ jsou tónovaná skla. Po koupi byl v autě starý kazeťák Sony, který jsem zavčas nahradil CD přehrávačem JVC, který zvládá i MP3 a WMA. V záchvatu tuningového šílenství předchozí majitel nainstaloval do auta opravdu ošklivý teploměr, zmizel taky hodně rychle :) .
A to nejdůležitější si nechám na konec. Vzhled je kapitola sama pro sebe, v době svého uvedení byl Peugeot 206 rozhodně nejzajímavější auto ve své třídě (tj. supermini) a i dneska má myslím, co nabídnout, faceliftovaná verze (s klikami a zrcátky v barvě karoserie) vypadá pravda o něco lépe. Ještě teď si pamatuju, jak jsem 206 zamlada (v 15) obdivoval, netušil jsem, že jí jednou budu mít. Na léto jsem tomu (snad) pomohl i originálními 14“ koly z lehkých slitin (fajn termín), větší by pro slabší motůrek představovali asi trošku problém.
Myslím, že to proč lidí kupují Peugeoty 206 asi nejlíp vystihuje reklama, ketrou najdete pod „recenzí“ :) .
Silné stránky
*Vzhled
*Levné náhradní díly (alespoň, ty co jsem zatím potřeboval)
*Levné povinné ručení a havarijní pojištění
*Spotřeba (i když na ní moc nejezdím)
*Dálkový centrál (auto bez něj bych asi nechtěl)
Slabé stránky
*Řazení
*Slabší motor
*Méně místa vzadu
*Nejistota v zatáčkách a vyšších rychlostech
*Chybí ABS a airbag spolujezdce
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto servisuji u známého a jsem s ním spokojen. Co se týče proběhlých zásahů, bylo nutné vyměnit brzdy, olej a dokoupit a nalepit polep sloupku předních dveří (na straně řidiče), přičemž to poslední jsem dělal sám (a podle toho to taky vypadá).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Jarov je myslím hodně velký moloch. Jejich přístup mi ale přišel v pořádku, nemám k nim výhrady.
Novinky v recenzi
Havárie - 24.6.2009
Sorry za delší odmlku... 24.6. mě bohužel potkala takový nepěkná věc... Řidič z vyjíždějící z vedlejší mi nedal přednost a já už nedobrzdil... Z venku sice auto vypadalo celkem v pořádku, až na prohnutou kapotu, promáčklou masku a nárazník (viz foto), ale i tak se oprava vyšplhala na slušných 60 000, který naštěstí nešly z mojí kapsy... "Vydělal" jsem novou kapotu, nový světla a chladič... Časem doplním fotky současnýho stavu, tentokrát jich snad bude větší počet :) ...
Výlet do Šumperka
Včera jsem s Lvíčete absolvoval pracovní výlet do Šumperka (je to docela hodně daleko z Kladna :) )... Spotřeba 6,82 l na 100 km, po D11 auto bez problémů uhánělo se čtyřma osobama na palubě 130 km/h a to mě opravdu potěšilo... Z překonáváním odporů na dálnicích má motor problémy hlavně na starších rychlostních silnicích a dálnicích se složitějšími sklonovými poměry a "rozsekaným" krytem...
Spotřeba klesá...
Po posledním dotankování klesla spotřeba - málo údajů na SpritMonitor.de nedává zatím reprezentativní statickej soubor a tak výslednej průměr dost ovlivňujou občasný excesy, ehm...
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 206 1.1i XR 44 kW
- 206 11.01.2017 17:47 Mufgtr
- P206 se nemá za co stydět ani s motorem 1.1 15.10.2015 15:43 Bobanus
- Jen dobré zprávy.. 15.05.2009 08:47
- Re: Re: jaký motor do Prahy? 11.05.2009 11:42 Poustnik
- Re: Re: jaký motor do Prahy? 11.05.2009 11:13 jmurjr (H22A7)
- Re: Re: jaký motor do Prahy? 11.05.2009 10:52 Don Martinez
- Re: jaký motor do Prahy? 10.05.2009 19:33
- jaký motor do Prahy? 10.05.2009 17:21
- Re: starší dvoulitr bez CR? 02.05.2009 15:28 Don Martinez
- starší dvoulitr bez CR? 01.05.2009 17:44 MilanF1
- Re: Re: zrychleni 24.04.2009 17:33 lordlord
- Re: . 24.04.2009 17:03 Don Martinez
- Re: 206 sedan 24.04.2009 17:03 Don Martinez
- 206 sedan 24.04.2009 16:47
- Re: zrychleni 24.04.2009 16:24 Don Martinez
- zrychleni 24.04.2009 16:08
- . 24.04.2009 16:03 lordlord
Další vozy Peugeot 206
-
Peugeot 206 (2003) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 5.8.2023 010 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 16.3.2019 09 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2006) Majitel: buky1911
Přidáno: 14.2.2011 208 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.2.2009 38 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Peugeot 206 (2004) Majitel: Riki206
Přidáno: 6.6.2008 2010 Majitel 9.78 Uživatelé