Recenze

9 Majitel

Hyundai Sonata 2.0 DCVVT 121kW

9.51 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Sonata, foto 1 Hyundai Sonata, foto 2 Hyundai Sonata, foto 3 Hyundai Sonata, foto 4 Hyundai Sonata, foto 5 Hyundai Sonata, foto 6 Hyundai Sonata, foto 7 Hyundai Sonata, foto 8
Hyundai Sonata, foto 9 Hyundai Sonata, foto 10 Hyundai Sonata, foto 11 Hyundai Sonata, foto 12 Hyundai Sonata, foto 13 Hyundai Sonata, foto 14 Hyundai Sonata, foto 15 Hyundai Sonata, foto 16 Hyundai Sonata, foto 17 Hyundai Sonata, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Sonátka Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:53000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 121 kroutící moment [Nm]: 197 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 523 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

ZAČÁTEK:
Povím vám něco o své výměně auta. Vzhledem k tomu, že mé stávající auto dieselový Ford Mondeo TDCi 96kW již vyžadovalo během 5ti let provozu a najetých 100tis km předčasnou výměnu některých finančně velmi nákladných dílů, na kterých se podepsala mimo jiné i "kvalitní" česká nafta, byl jsem rozhodnut o jeho prodeji. Jelikož potřebuji denně jezdit, prodej Mondea jsem chtěl řešit v době ujasnění výběru mého nového auta. Dieselový motor jsem už v mém novém autě zavrhnul, neboť dieselové Mondeo nebylo zrovna nejspolehlivější a nákladné servisy a opravy dieselu jsou přeci jen cenově jinde než u motoru benzínového. Na víc cena nafty je téměř srovnatelná jako cena Naturalu a o její kvalitě mám pochybnosti. Co se týče spotřeby, tak radši budu jezdit o 2 litry Naturalu více o proti dieselu, ale na druhou stranu zase ušetřím na servisu dieselu. Takže otázku motorizace jsem měl vyřešenou.


VÝBĚR MEZI VOZY STŘEDNÍ TŘÍDY:
Během měsíců února a března 2010 jsem tedy objížděl autosalony a vozil se v předváděcích vozech vesměs střední třídy. Dá se o mě říci, že jsem celkem zhýčkaný řidič, a tak jsem zkoušel Mazdu 6, Ford Mondeo, Superba, Volvo S40, Citroena C5, Subaru Legacy, Hondu Accord, Peugeota 407, Avensis (VW a Audi jsem nezkoušel neboť jsem na tyto značky alergický díky mnoha českým „bezmozkům“ co si myslí že jim patří svět), ale na každém voze mě něco vadilo a nebyly to jen drobnosti. Nejméně věcí mi vadilo na Citroenu C5 a Mondeu, nejvíce věcí mi naopak vadilo na Subaru, Avensisu a Superbu. Na konec mého testování jsem si nechal dva korejské vozy (Kiu Magentis a Hyundai Sonata), neboť jsem ke korejským vozům tehdy neměl tolik důvěry stejně tak jako dosud někdo z vás. Pak jsem ale začal studovat nějaké materiály a články o korejských vozech. A odhodlal jsem se bez nějakého většího očekávání ke zkušební jízdě Sonátou, ale auto zrovna neměli na prodejně a tak jsem delší dobu čekal než jí přivezli na předváděcí jízdu (mezi tím jsem vyzkoušel Hyundai ix35). Na konec jí přivezli, tak jsme ji s prodejcem vyzkoušeli a měl jsem jasno V Sonátě mi vůbec nic nevadilo a byl jsem vlastnostmi, jistým chováním na silnici a vzhledem Sonáty doslova nadšen a když to řeknu česky, tak mi padla jak poklice na hrnec a splnila všechny mé požadavky. Sonáta kterou jsme s prodejcem zkoušeli byla sice dieselová 110kw, ale v benzínu jsem si ji také dokázal představit. Takže v rámci předváděcích jízd vozidel střední třídy Sonáta vyhrála. Cena v té době byla ve výbavě Premium nějakých 589 tis. Mondeo kombi v akci s názvem Enterprise stálo 619 tis a Citroen C5 kombi v akci s názvem Millenium bylo za 550 tis. Takže jak správně čtete, měl jsem mezi auty 3 favority a to Sonátu, Mondeo a C5. Sonáta byla z testovaných aut nejlepší, ale cena 589 tis byla docela dost vysoká. V Mondeu se mi nelíbil interiér neboť působil hodně lacině, ale kompenzovaly to zase jízdní vlastnosti, které jsou na špičkové úrovni. Na Fordu je poslední dobou bohužel hodně vidět jak na autech šetří a vše působí poměrně lacině, takže Mondeo jsem odepsal. C5 byla zase hodně pohodlná, měkoučká a cenově hodně zajímavá. Zatím jsem ještě vyčkával, ale o dva měsíce později jsem využil mimořádné slevy na poslední modely faceliftových Sonát.


SONÁTA PREMIUM 2.0 DCVVT 121KW:
Nyní čtvrtý měsíc vlastním úplně novou Sonátu ve výbavě Premium a zajíždím nový motor 2.0 DCVVT 121kW, mám najeto cca 4000km a zatím maximální spokojenost. Motor 2.0 DCVVT 121kW je mimořádně tichý o kterém do 3000ot. skoro neslyšíte. Od 3000 otáček výše má sportovní zvuk, který rád poslouchám. Na křižovatce se musím občas podívat na otáčkoměr jestli motor běží, protože je opravdu mimořádně tichý a kultivovaný. Dynamika motoru je mírně nadprůměrná o proti ostatním atmosférickým dvoulitrům. Motor má nejvyšší kroutící moment při 4500ot. a má hodnotu 197Nm, ale pro běžné ježdění stačí auto držet od 1600 do 3000ot, sílu má. Motor výrazně ožívá při překročení 2500ot. a táhne až k omezovači který zasahuje kolem 7000ot. Není problém jezdit 200km/h po dálnici ani se držet načipovanému Golfu TDi za zadkem. Tolik asi k motoru a jeho dynamice. Spotřeba je závislá na stylu jízdy ostatně jako u každého auta. Při cestě na dovolenou s naloženým autem jsem měl naměřenou spotřebu po dojetí a dotankování nádrže 7,3L / 100km, ve městě nepřesáhnu hranici 10L / 100km a průměr je kolem 8L / 100km. Tolik asi k motoru a spotřebě. Interier je již po faceliftu a tak vypadá jinak než u předfaceliftové Sonáty a mohu říci že moderněji. Prostřední sloupek obsahuje dva modře podsvícené displeje. Horní displej je pro CD/MP3 přehrávač a rádio, které má paměť na 18 stanic ! Anténa rádia je integrována v zadním skle, takže na střeše nic netrčí. Rádio a reproduktory mají příjemný zvuk, není nijak zastřené a dá se nastavit jeho ekvalizér, dále přijímá RDS a také místní dopravní zprávy, které se ukládají do paměti rádia, tuto funkci mám ale vyplou neboť mě to rozčilovalo. Hraje vám CD a najednou se hraní přeruší z důvodu dopravních zpráv, takže tuto funkci jsem vypnul. Pod rádiem je displej č.2 a ten je pro automatickou klimatizaci, kde se vám zobrazuje venkovní teplota a teplota vámi nastavená pro interiér, dále se tam zobrazuje i režim proudění vzduchu v interieru. Pod tímto displejem jsou tlačítka pro ovládání režimu klimatizace a také vnitřní recyrkulace vzduchu, vyhřívání čelního a zadního skla. Ve spodní části středového sloupku pod displeji jsou dvě otvírací přihrádky. Jedna je většího rozměru a do té se vejde asi 10CD a druhá je menšího rozměru a je to popelník, ale nejsem kuřák, tak v tom mám Tikťaky, žvejkačky a žetony do nákupního vozíku. Vlevo od volantu naleznete tlačítko pro zapínání a vypínání ESP, dále regulátor intenzity podsvětlení displejů rádia a klimatizace a také přístrojové desky. Je zde i regulátor sklonu světlometů a spínač mlhovek. Palubní deska s budíky má bílé osvětlení, které je mi příjemné na oči a čísla jsou dobře čitelná. Čísla palubního počítače svítí modře a jsou též dobře čitelné. Ovládání palubního počítače je trochu nezvykle umístěno na přístrojové desce vlevo od kapličky. Ovládání je dvěma tlačítky a to tripem a resetem. Mačkáním tlačítka trip si zvolíte nastavenou hodnotu, která se vám má zobrazovat a tou je ujetá vzdálenost A i B, dále dojezd na nádrž, průměrná spotřeba od vyresetování, čas jízdy. Na toto ovládání jsem si rychle zvykl a mám trvale zapnuto zobrazování spotřeby. Ovládací páčky u volantu jsou na dosah prsty a pohodlně se ovládají, nechybí ani funkce trojbliku u blinkrů. Rychlost cyklovače je nastavována ručně. Dešťový senzor nepotřebuji, neboť jsem ho měl v nebožce Mondeu a nebyl jsem s ním spokojen. Volant je stavitelný jak podélně tak i výškově, na volantu je umístěno ovládání autorádia a hlasitosti. Tempomat u benzínové verze není ve výbavě, ale většinou jezdím krátké vzdálenosti, takže ho ani nepotřebuji. Loketní opěrka pro pravou ruku je umístěna celkem rozumě a dá se o ni opřít, uvnitř je umístěn prostor pro cca 15CD slim tvaru a dále další přihrádka pro úschovu drobností. V loketní opěrce je také vstup pro USB a také zásuvka na 12V. další zásuvka na 12V je umístěna v kufru. Řadící páka je pohodlně na dosah ruky a mezi pákou a loketní opěrkou jsou umístěny dva zapuštěné držáky na nápoje. Další loketní opěrka je umístěna ve středu zadních dělených sedadel, loketní opěrka je sklápěcí a umožňuje též držení dvou nápojů. Sedadla jsou měkká, pohodlná. Řidičovo sedadlo je manuálně stavitelné a bez vytápění. Vytápění sedaček jsem měl v Mondeu ale nikdy jsem ho nepoužil, ale někdo toto používá a tak by mu to ve výbavě chybělo, ale dá se to na přání dodělat. Dveřní okna jsou elektricky stavitelná s funkcí zablokování proti nežádoucímu otevření např. dětmi. Odblokování a zablokování oken se provede tlačítkem z místa řidiče. Centrální zamykání je na dálkové ovládání včetně alarmu. Auto má tu zvláštnost že se při překročení rychlosti 20km/h automaticky zamkne a tudíš se při zastavení nikdo nedostane do auta, ale ani z auta. Jen řidič musí buď tlačítkem odemknout všechny dveře a nebo se dveře automaticky odemknou po vytažení klíče ze zapalování. Toto byl pro mě velký nezvyk a chvilku mi trvalo než jsem se naučil tlačítko pro odemykání používat. Tlačítko naleznete na madle levých dveří tak jako ostatní tlačítka k otevírání a zavírání oken. Ke kufru řeknu asi tolik, že zatím se nám tam na dovolenou vždy všechno vešlo, ostatně 523L nemá jen tak jaký sedan. Pod podlážkou kufru se nachází plnohodnotná rezerva, hever a klíč.


ZÁVĚR:
Když to shrnu, tak Sonáta je hodně dobré auto, na dobré technické i kvalitativní úrovni jako ostatní evropská auta střední třídy, jen neprávem někteří stále kritizují korejská auta a když je člověk pozve ke zkušební jízdě, tak radši nechtějí, aby nemuseli uznat že se pletli. Jak už jsem psal výše motor Sonaty je téměř neslyšitelný, interier hodně příjemný, jízdní vlastnosti dobré, limity auta zatím neznám, ale trasu kterou jsem projížděl s Mondeem celkem ostře, tak Sonáta je také v pohodě. Vytýkám jen absenci 6tého převodového stupně, na dálnici by se 6tka opravdu hodila, ale dieselová verze 6tku již má. Dále absenci zadního stěrače, ale na to se dá zvyknout. Palivová nádrž má objem 70L což je paráda a člověku nějakou tu dobu palivo vydrží. Zatím jsem ujel něco málo přes 4 tis km, ale za tu dobu max. spokojenost. Takže jen tak dál Hyundai :-)


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor:
Typ motoru: zážehový DOHC
Kompresní poměr 10,5:1
Příprava směsi: Vícebodové vstřikování
Druh paliva: min Natural 95
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120,7kW / 6200ot.
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 197Nm / 4500ot.

Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10,1 / 6,3 / 7,7

Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 523 / -
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hmotnost (kg): 1553 / 1635
Nosnost střechy: 100kg
Hmotnost bržděného / nebržděného přívěsu (kg): 1700 / 750
Rozměr pneu: 225/50 R17
Přední náprava: vzpěry McPherson s vinutými pružinami a příčným stabilizátorem
Zadní náprava: dvojitá ramena s vinutými pružinami a příčným stabilizátorem
Přední brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením
Zadní brzdy: Kotoučové
Poloměr otáčení (m) : 5,46
Minimální světlá výška (cm): 16

Rozměry vozu:
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry:
a) délka (mm): 4800
b) šířka (mm): 1832
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2730
e) rozchod vpředu (mm): 1565
f) rozchod vzadu (mm): 1550
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Silné stránky

- Kultivovaný a tichý motor
- stará dobrá atmosféra s nepřímým vstřikováním
- Pohodlná jízda na dlouhé vzdálenosti
- Representativní design
- Nevšednost (V roce 2009 se prodalo v ČR jen 77 Sonát, v roce
2010 jen 63 Sonát, z toho plyne nevšednost a neokoukanost Sonát).
- 70L palivová nádrž.
- Dobrý zvuk z CD/MP3 přehrávače a reproduktorů.
- Plnohodnotná rezerva, velký kufr
- Za autem se dost lidí otáčí
- Rychlý režim topení, auto se v zimě rychle ohřeje.
- Kupodivu dosud žádná koroze
- Baterie originál vydržela bez problémů 10 let, ale pro jistotu už vyměněna za novou. Nyní baterie slouží k napájení 12V osvětlení zahrady.

Slabé stránky

- Odsuzování auta veřejností jen proto že je to korejec.
- Absence 6tého převodového stupně u benzínové verze, nejen na dálnici by
se 6tka opravdu hodila.
- Absence zadního stěrače.
- Podvozek mohl být lépe odhlučněn od podběhů.
- Po delším stání (několik dní) rády se přilepí destičky ke kotoučům-při rozjezdu je pak slyšet lupnutí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První zimu 2010 výměna servopohonu zámku dveří u řidiče, při největších mrazech -15C zámek zatuhnul, dále výměna řídící jednotky parkovacího asistentu. - záruční opravy.

V rámci svolávací akce v r.2015 vyměněn brzdový spínač světel a kontrola zadní nápravy.

2016 - měněna lambda sonda

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jen pozitivní zkušenosti a zmiňuji ochotu p.Zuchy v ústeckém Hyundai

 

Novinky v recenzi

21.5.2020 13:45

Po 10ti letech provozu

Auto stále v bezvadném stavu, neměnil bych. Mám možnost srovnat se služební čtyřokou oktávii 2018 2,0 TDi 110kW scout 4x4. Pokrok v oktávii sice je, ale spousta zbytečných fičur navíc a zpracování žádná sláva. Pocit ze svezení jasně vede Sonáta.

19.6.2018 11:21

Hodnocení po 8 letech provozu

Po osmi letech provozu hodnotím stále kladně a toto auto bych neměnil. Dělá dobrou službu s minimálními nároky na servis. Sonátu mám pouze k soukromým účelům, nájezd 48000 km, pravda, jezdím málo. Zato mohu velice dobře srovnat s auty od Škody, které jsem používal jako nová služební v různých velikostních třídách. Sonátu si tak nechám co nejdéle to půjde.

22.4.2015 09:06

22.4.2015

Po 5 letech provozu žádné problémy, najeto 32000km

25.3.2014 09:04

25.4.2014

Po 4 letech provozu žádné problémy najeto 26 000km, jezím pouze krátké trasy a sem tam výlet, auto mám pouze k soukromým účelům, proto tak malý nájezd km.

2.5.2013 11:51

Po 3 letech provozu

Po 3 letech provozu vše bez problémů a jsem spokojen. najeto 18000km V tuto chvíli bych neměnil.

23.6.2011 10:13

Hodnocení po roční provozu

Po více jak ročním provozu a najetých 10 000km většinou po městě a sem tam nějaký výlet mohu zatím říci o své maximální spokojenosti. Jízda v autě je příjemná, pohodlná, dá se říci že se vždy těším na každou jízdu Sonátou. Vím že prodej nástupce Sonáty - I40 je v brzké době očekáván, ale pokud se podívám podrobněji a srovnám model Sonáta NF a I40, tak z mého pohledu Sonáta NF vypadá dospěleji s decentním designem, ale to je věcí názoru. někomu se fluidní křivky líbí, já jsem spíše příznivcem klasických tvarů.Se Sonátou jsem absolvoval již čtyři dovolené a ikdyž se jedná o sedan, tak na velikost 523L kufru si nemohu stěžovat. Vždy se nám do kufru tašky vešly a na zadní sedačku nebylo nutné nic dávat.Co je zvláštní a malinko se vyjímá o proti očekávání je to, že pokud je sonáta naložená, tak nejede co se týče dynamiky o moc hůře o proti prázdné Sonátě.Ono 165 koníků dělá své.Předjíždění se Sonátou je hračka, motor točí ochotně až do maxima, kde při cca 7000ot zasahuje omezovač. Dálniční rychlosti 160km/h a výše problémem nejsou, spíše se pak už jedná o nepříjemný aerodynamický hluk svištícího vzduchu přes čelní sklo a zrcátka, ale tak to prostě je u všech aut.Co se týče spotřeby, tak ta je jako u všech aut závislá na rychlosti a provozu ve kterém se pohybujete. Ve městě je spotřeba mezi 9 - 10,5L, mimo město je pak spotřeba od 6,5 po 8,5L Při vyšších dálničních rychlostech nad 160km/h je spotřeba kolem 10L. Výhodou je 70L palivová nádrž. Pokud srovnám jízdu Sonátou a předchozím Mondeem TDCi, tak rozdíl je patrný ve prospěch Sonáty.Rozdíly jsou hlavně v pohodlí, v Sonátě si připadám jak v obýváčku - měkoučká) Motor je kultivovaný, na 165 koňový dvoulitr i hospodárný. Zkrátka tohle už je dospělé auto a každá jízda s ním je radost. Celkový dojem z auta bych řadil spíše na auto o jednu třídu výše. Co se týče úprav a doplňků, tak jsem hned první měsíc po převzetí auta ze salonu nechal dodělat diodová světla pro denní svícení, následně jsem vyměnil i žárovky v hlavních světlometech H7 za žárovky Osram Silverstar, které svítí o poznání jasněji. Výměna žárovek je záležitostí na 5 minut. Musí se povolit dva šrouby na každém světlometu a světlomet vysunout.Výměna je tak bez problému. Dále jsem vyměnil sufitové žárovky v interieru ve stropních lampičkách i středovém světle za LED program, který svítí několikanásobně více. Též v přihrádce spolujezdce.Tak to by bylo po ročním užívání ve stručnosti vše.

1.4.2011 19:51

Hodnocení po roce provozu

Tak bude to jen stručně a to maximální spokojenost. Nechtějte, abych to srovnával s mým předchozím Mondeem TDCi, protože byste mě neměli rádi :o)

24.8.2010 10:37

DSLR

V květnu dodatečně namontována LED světla pro denní svícení viz foto


Další vozy Hyundai Sonata



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…