Recenze

9 Majitel

Hyundai Sonata 2.0 CVVT-i Elegance A/T

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Sonata, foto 3 Hyundai Sonata, foto 4 Hyundai Sonata, foto 5 Hyundai Sonata, foto 6 Hyundai Sonata, foto 7 Hyundai Sonata, foto 8 Hyundai Sonata, foto 9 Hyundai Sonata, foto 10
Hyundai Sonata, foto 11 Hyundai Sonata, foto 12 Hyundai Sonata, foto 13 Hyundai Sonata, foto 14
 

Technické info

Přezdívka auta Sonata Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:87500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 194 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 523 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.3

Popis vozu

Rozhodl jsem se zalepit díru na MA a přidat zážehovou Sonátu, která tu doposud chyběla.

Tahle Korejka nahradila v garáži Mondeo 2.0i Ghia z roku 2002. Bylo to fajn auto, ale už mělo své léta a tak šlo do světa. Původně bylo v plánu koupit něco menšího, nějakou Golf třídu. Dřív jsme ale měli doma Sonatu, ročník tuším 97, a ta skvěle sloužila. Sám jsem k ní měl citový vztah, protože jsem se na ní učil řídit. Doteď vzpomínám, jak jsem s ní na chatě couval mezi lepenkový bedny. Tak nějak instinktivně jsme se tedy dívali i po Sonátách a narazili na tento kousek, který byl v bazaru kousek od našeho domu. Byla zachovalá, naježděno 70 tkm, měla komplet servisní historii no a hlavně cena byla víc než dobrá. Kombinace Korejec+benzin+automat se u nás nenosí a tak se prodává pod cenou. Češi nevědí, o co přichází, ale nám se prostě líbila. Vzali jsme ji do servisu Hyundai, kde ji prolezl technik. Bylo nám řečeno, že servisní prohlídky sedí, je zdravá jak řípa a bylo vymalováno. Ještě ten den jsme ji koupili.

Auto asi netřeba příliš představovat. Specifický sedan střední třídy, který si nehraje na žádného sportovce. Výbava je taková standardka prostá high tech featurek, i tak ale běžným řidičům asi nic nebude chybět. Z bezpečnostní výbavy je tu komplet set hlídačů pro brzdy ESP+ABS+BA+EBD, aktivní opěrky, čelní, boční, okenní airbagy, isofix a mlhovky. Z těch praktických položek výbavy uvedu automatickou klimku hlídající kvalitu vzduchu, docela dobře hrající rádio, elektrická okna a zrcátka,samostmívací vnitřní zrcátko, bederní opěrku řidiče, anténu v zadním okně no a automat. Škoda absence tempomatu, ten by se šikl právě v kombinaci s tím automatem.

Těžko hodnotit objektivně exteriér. Já vidím elegantního šviháka. Interiér je prostorný a hezky prosvětlený díky šedo-béžové barevné kombinaci. Sedačky jsou spíš taková obyváková křesla, rozměrná a pohodlná. Je vidět, že jsou dimenzovaná na americké zadnice. V zásadě jsem uvnitř narazil jen na dva prohřešky. Zaprvé, rádio nemá ovládání na volantu a tak pro přehození písničky musí řidič šmátrat pravačkou kamsi daleko dopředu. Zadruhé, střední světlá část palubky je vylisovaná z tvrdého plastu a ten bude asi náchylný na poškrábání. Nutno ale říct, že nikde nic nevrže. To se třeba nedalo říci o předchozím Mondeu, které při přejetí nerovností vydávalo různé pazvuky.
Jak už jsem napsal výš, tak Sonata na rozdíl od Německých sedanů nemá žádné sportovní ambice. Je stvořená na pohodové cestovní tempo, ke kterému přímo vybízí měkký podvozek a automat. Při jízdě se motor běžně válí někde okolo 2000 a do interiéru od něj proniká jen příjemné ševelení. Přesně tolik, aby bylo vědět, že tam ten motor opravdu je. Pro všechny ty, kteří nejezdí se svým autem na doraz, je to velmi návyková kombinace a věřte nebo ne, řídit Sonátu mě vyloženě baví. Nastartovat, pustit oblíbené CD, zařadit D a vyplout. Paráda.

Na závěr se zastavím u převodovky. Je to klasický automat s hydrodynamickým měničem. Má 4 stupně a umí sekvenční volbu. Při koupi byl zdrojem velkých obav, ale ty se rozplynuly už s první testovací jízdou. Řazení probíhá sametově hladce a o jeho činnosti je řidič při jízdě informován jen změnou otáček motoru. 4 stupně se zdají být těžce nedostatečné, ale musím zodpovědně říct, že na běžné ježdění stačí. Automat je zpřevodován docela do těžka. Navíc při jízdě ustálenou rychlostí se odpojuje měnič a díky tomu o něco klesnou otáčky, takže v reálu při 130 km/h točí motor těsně nad 3000. Do kopce převodovka nehádá stupně a předjíždění také není žádné drama. Stačí přišlápnout plyn, auto podřadí a začne zrychlovat. No a ti aktivnější si můžou podřadit sami, ještě než začnou předjíždět. Prostě a jednoduše, pokud člověk není závodník a pohybuje se po silnicích s davem, tak nebude tímto automatem v jízdě nijak omezován. Naopak, na komfort, který vyplývá z jízdy s bez šlapání na spojku a kvedlání řadičkou si velmi rychle a rád zvykne. Nic naplat, rozjezdy z křižovatky s malíčkem pravačky zabořeným v nose mají své kouzlo.

Silné stránky

- value for money
- pohoda při jízdě
- hladce řadící automat
- fešáčky exteriér
- pohodlný interiér

Slabé stránky

- předpokládám vysokou ztrátu ceny při dalším prodeji
- střed palubky z tvrdého plastu
- kvůli vysoké zádi se špatně parkuje bez pípáků

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Máme ji krátce, tak zatím žádné. Budem servisovat u nás, v Olomouci. Dřív byli OK, teď se teprve uvidí. V 90 tkm nás čeká garančka s výměnou rozvodů.

Fotky

Udělal jsem nějaké provizorní fotky mobilem, když po nich byla taková sháňka. Až bude lepší počasí, tak nafotím nějaké obstojnější.

 

Novinky v recenzi

26.7.2010 09:44

můj servisní zásah

Občas se v autě při přejezdu nerovností ozývalo klepání, jakoby klíče v přihrádce nebo něco podobného. Docela mě to rozčilovalo, ale dlouho jsem nemohl zdroj toho klepání najít. Pomalu jsem si říkal, že je asi něco povoleného ve dveřích a bude to na servis. Včera jsem na to přišel. Auto jsme koupili s prázdným papírovým kelímkem od koly, který byl zapadnutý pod sedadlo řidiče, a když se auto zhouplo, tak si o něj klepnul. Opravil jsem to sám :)


Další vozy Hyundai Sonata



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Zatím těžko hodnotit, je doma teprve chvíli.

praktičnost
8

Trochu hůře se s ní parkuje bez pípáků.

prostornost
10

Všude dostatek místa.

jízdní vlastnosti
10

Přesně takové, jako se od ní očekávají.

jízdní komfort
10

Peřinka.

provozní náklady
8

Odpovídající.

náhradní díly
10

Není problém, každý šroubek se dá objednat.

výkon motoru
10

Dostačující vzhledem k charakteru auta.

spotřeba
8

Tabulková kombinovaná 8,3 l. Reálně dálnice při 130 km/h 8,5 l, město 12 l.

hlučnost motoru
10

Kultivovaný a velmi tichý.

kvalita sedadel
10

Křesla.

brzdy
10

Bez výhrad, dobře se dávkují. Navíc mají elektronické pomocníky.

zavazadlový prostor
7

Kufr je docela velký, ale má malý průchod. Nic pro stěhováky.






Blesk.cz

Nálev s cizí stolicí nalijí do pacienta! Takhle léčí v Thomayerce střevní nemoci

Nálev s cizí stolicí nalijí do pacienta! Takhle léčí…

Medicína kráčí dopředu mílovými kroky. Různé alternativní lékařské postupy, které byly ještě před několika lety…

Clarice má novou tvář! Mlčení jehňátek se dočká seriálového pokračování

Clarice má novou tvář! Mlčení jehňátek se dočká…

Odvážná Clarice Starlingová, postava z románů Thomase Harrise, získala novou tvář. V chystaném seriálu nazvaném…

 

iSport.cz

Hattrick Hero Kubalík! V novém roce je lepší jen Ovečkin, parťák vyzval NHL

Hattrick Hero Kubalík! V novém roce je lepší jen…

Nejlepší střelec NHL v roce 2020? Alexandr Ovečkin, 19 gólů. Druhé místo? Dominik Kubalík, 18 tref! Český…

Liberec má náhradu za Pešána. Hlásí se Kverka, kterého se zbavilo Dynamo

Liberec má náhradu za Pešána. Hlásí se Kverka,…

Stane se novou akvizicí sportovního vedení Bílých Tygrů Jaromír Kverka, jak se proslýchá v zákulisí? Podle…

 

Reflex.cz

Zasáhly vás vášně kolem Rady ČT? Hlasujte pro svého favorita

Zasáhly vás vášně kolem Rady ČT? Hlasujte pro svého favorita

Zmatky ve zdanění piva, koronavirus a volba členů Rady České televize. Témata budící v posledních době…

Žádní papaláši, ale plavkyně, policistka či botanik. Podívejte se do tváří lidí, před kterými je třeba smeknout

Žádní papaláši, ale plavkyně, policistka či botanik.…

Začali jsme s tím loni v lednu a pořád v tom pokračujeme. V redakci časopisu Reflex jsme se rozhodli, že…