Recenze

DestinyE34 (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW řada 5 525

3.33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta Baworák Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2494 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Dobrý den,
jde o před faceliftovou verzi BMW E34 525i se 141Kw bez Vanosu,což je systém proměnlivého časování sací vačky,který zlepšuje zátah motoru přidáním Nm v nižším spektru otáček a tak snižuje i spotřebu. BMW jsem začal jezdit v roce 2008/09 kdy jsem na něj přesedlal" z naftových Peugeotů,chtěl jsem silnou limuzínu se zadním náhonem. Přestup byl velmi divoký,tohle asi v blízké době opět nezažii. Vzpomínám si,když jsme se vraceli z cesty po ČR a výběru té pravé" e34,když jsem předjížděl řadu kamionů a poprvé jsem zašlápl pedál do podlahy,z 80km/h bylo naráz 150Km/h,kdy jsem musel zařadit 4st. a předjetí se uskutečnilo v řádkách sekund,nezapomenutelná chvíle:).Kvůli finančním situaci jsem jej musel v lednu 09 prodat a tak mé vzpomínky nemohly zůstat bez odezvy a přerostly v nutnou zkutečnost,vlastnit opět ono zamilované BMW E34 a tak stejný rok na podzim jsem si koupil stávající auto. Je s nožší výbavou,než předchozí E34(stejná motorizace),šlo mi hlavně o nízkou cenu a perfektní stav motoru,převodovky,diferenciálu a karoserie. Značka BMW mne uchvátila a mne nikdy neopustí. Je mi líto,že v nižší výbavě schází samosvor,který je prakticky nesehnatelný a zahrnuje určité úpravy pro dodělání(poloosy,snad i nápravnice,finanční náročnost,taky repas lamel). Ale i tak se s autem dá krásně svézt. Jistě jste už o BMW něco četli a tak chci pochopitelně pochválit podvozek,který i na 15" kolech dokáže neuvěřitelně podržet ve stopě a nestalo se mi,že by byl nedotáčivý. Stěžovat si na přetáčivost u zadního náhonu je zcela zcestné. Pokud jezdíte normálně,taky díky absenci samosvoru se vám nestane,že by se zadek dral dopředu. A pokud jste milovníkem rychlé jízdy,E34 jde krásně udržet na hraně přilnavosti a mírným power slidem projíždět zatáčky. Uchvátný chod motoru M50,který disponuje 141Kw a 235Nm(bez Vanosu) 6 válci,24 vetily a správným kovovým zvukem a výkonem od 4500ot./min. Tento tip motoru je v BMW E34 uznáván pro svou spolehlivost,chod,sílu a jako nejlepší benzinová varianta mezi výkonem a spotřebou a taky velkou dostupnosti náhradních dílů. Sportovní jízda je kolem 13.5l/100km,dálnice s plně naloženým autem na zimních pneu při stěhování do Prahy 9l/100km při 140km/h. To je úctyhodné! Nemyslíte? Takřka 200 koní,6 válec,benzín starý 20let s 270tkm!!! Při podoném zatíže při cestě do Itálie s odpojenou lambdasondou 9.5l/100km celková spotřeba. Zahrnuje Dálnice,velká města,popojížďky při hledání pláží,ale také zpáteční cestu přes vrcholky Alp. Při cestě mimo města je spotřoba kolem 8l/100km(dodržování předpisů,občasné předjetí). Tolik ke spotřebě a popisu motorizace.
Výbava auta zahrnuje el.šíbr,servo,mlhovky,el.zrcátka,dodělaný velký BC-board computer,kde lze mimo jiné zakódovat ř.j. auta,tempomat,výškové nastavení sedadel(párkrát jsem četl,že u spolujezdce není,to ale není pravda,stačí zatlačit větší páku dolů a sedadlo vás střelí na čelní sklo,pokud jste mušší váha:) a to je vše,jak jsem psal o pár řádků výše,o tohle mi opravdu nešlo.
Koncem popisu vozu bych rád uvedl,že je velmi pohodlný,výkon je dostačující,aby bylo možné rychle-bezpečně předjíždět a i s naloženým autem na D1 kličkovat mezi předjíždějícími auty a naopak kamiony:) Kdo si myslí,že staré BMW jezdí minimálně za 10 litrů,je na omylu,záleží na řidiči. Z doslechu jdou dálnice v létě jezdit za 7.0-7.5litrů,čemuž věřím a jistě brzy vyzkouším. Podle mne nejkrásnější 5tkové BMW které vyrobily,myslím tím ,,pravé BMW" tak jak si jej představujeme. Nová auta jsou o něčem jiném,taky se mi líbí,ale tohle je respekt,osobnosti E34. A stále je bezpečné,bohužel viz. fotky:(

Silné stránky

Motor M50
Kvalita zpracování-nic nevrže,nikde.
Komfort pro všechny členy posádky
Tvar karoserie
Bezpečnost,ano myslím na to,že má 20let,ale trvám na svém. Viz. testy na youtube.com
Přijatelná cena autodílů
Technický stav
Spotřeba,pamatujte 200koní!

Slabé stránky

Absence samosvorného dif. (pro mne)
Nízká výbava (auto z ČR:(...)
Opotřebené věci,opravdu nevím,co jiného bych už napsal,snažím se objektivně,ale nic mne nenapadá.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Bylo a stále je toho hodně. Servis si dělám sám,pokud bych na něco nestačil,známý v servise odvede precizní práci.
-Zjištěna zvávada lambda sondy,výměna Hart(PL) 1000Kč
-4Ks kotouče a desky
-chladič
-koleno k sání 400Kč z druhé ruky
-ruční brzda,repas všeho uvnitř bumbnu-vzadu je kotouč s bubnem. do 1000Kč
-dodělání velkého BC,1000Kč za BC a hodinka práce
-seštelování světel
-výměna výfuku
-výměna stěračů,táhel-náročná práce,špatný přístup atd. Z druhé ruky 400Kč(celé příslušenstvíz E34M5:) mimo ramínek na stěrače)
-po vytopení deštěm vysoušení a sestavení všech koberců,je to asi 5-10cm pěny,molitanu,auto je krásně tiché.
-chyběla lišta co kryje čelní okno
-výměna blinkrové páčky za stejnou,jen s funkcí BC
-rozchození stavitelného volantu
-doštelování skříňky řízení
-oprava spínače brzdových světel
-výměna všech nální a filtrů,mimo brzdovky

V budoucnu mě čeká něco na přední nápravě,výměna dveří a oprava orezlinek. Nejraději bych vše udělal pořádně a vyměnil vše potřebné za nové originální díly,nic méně to vypadá na prodej a snad si vysněnou M5 dovezu z Anglie,nebo Německa,kam směřuji v budoucnu za prací. Rád bych dodal,že cokoliv na autě opravujete,tak vás nesmírně baví,dokonalost tohoto auta je znát úplně všude,vše je řešené pro snadnou opravu,přístup a rozdělávál jsem celý interiér kvůli různým věcem,po zkompletování není nic poznat,je dokonale zpracované od výroby.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

E34 jsem koupil v Hradci Králové v jednom bazaru,mluvil jsem i s majitelem,o auto se nějak pěkně nestarali a údajně bylo bourané na levý předek,vše je ale k nepoznání opraveno,tak mě to netrápí,ani to na velkou ránu nevypadá. Taky je popraskaný lak,asi o leštičky,ale kupoval jsem si technicky pěkné auto,od toho byla i cena. 33tkč...mohl jsem ji srazit i víc,ale to si říkáte vždy:)

 


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 525

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikde mě nenachalo,je to auto,které znám,takže mě ani nikde nechat nemůže. Motor vydrží ještě mnoho tkm a jiný problém s autem není.

praktičnost
8

Limuzína to není,ale vyšší střední třída určitě,pohodlí pro všechny členy posádky i na dlouhé tratě. Stěhovák to ale není :)

prostornost
8

Pro 4 cestující skvělé,5 už je spíše nouzově,prostředek zadního sedadla je mírně vyvýšený,není to moc pohodlné pro 5tého,ale pro 2 lidi naopak poskytuje lepší boční vedení.

jízdní vlastnosti
10

Není ve 100% stavu,ale při výrobě dělali vše pro nízko uložené těžiště,hmotnost je na nápravy rozdělena 50:50 je to fantastické auto,drží a poslušně zatáčí,není nedotáčivé,čehož si velmi cením.

jízdní komfort
9

Loketní opěrky poskytují již v tak pěkném pohodlí další+,ale mám jen obyčejné sedáky bez výraznějšího vedení. Chtělo by to jiné z lepší výbavy...

provozní náklady
8

Úměrné třídě auta.

náhradní díly
8

Spoustu seženete z druhé ruky a co ne,většinou není drahé,jsou to jen spotřební věci,čepy,ramena,silenbloky...

výkon motoru
9

Předchozí e34 byla ostřejší,měla 20tkm po GO motoru a bylo to znát. Tahle je tupější,ale pořád mi to stačí,nad 4500ot./min. je to síla :)

spotřeba
9

8-10l/100km je na 193koní pěkná spotřeba,ale nevydělávám tolik,abych ji nemusel řešit. Takže 8b

hlučnost motoru
10

Slyšet jde jen pokud chcete,asi od 4tisíc,jinak je všude klid i při 170km/h pak už je aerodynamický hluk výraznější,motor je stále tichý.

kvalita sedadel
9

Obyčejná látková co mají něco za sebou. Nevýrazné boční vedení,je spousta tipů sedadel co se do E34 dávala,ale tyhle moc dobré nejsou,ale i tak po 24hodinách cesty nebolí záda,nádhera.

brzdy
7

Dostačující,neznám výrobce aktuálních brzd,ale BMW to není,tak nemůžu hodnotit BMW,když jsou tam třeba Poláci. Brzdný účinek dostačující.

zavazadlový prostor
8

Opravdu velký kufr i když je to zadní náhon,nehraje diferenciál výraznou roli. 4 pneu naložíte a kufrů....spoustu:)






Blesk.cz

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173 miliard korun!

Microsoft koupil Bethesdu: Zaplatil za ni přes 173…

Videoherní svět se otřásá v základech. Došlo totiž k jedné z nejvýznamnějších událostí všech dob. Microsoft…

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

Brankářský blázinec v Litvínově: Chytali všichni čtyři, dva zranění

Brankářský blázinec v Litvínově: Chytali všichni…

Na pouhých pět minut a 50 sekund se zkrátilo účinkování třineckého brankáře Jakuba Štěpánka v předehrávce 11.…

Zlatá píšťalka: Penalta Sparty? Faul ano, VAR ne. A nepřesný sudí v Edenu

Zlatá píšťalka: Penalta Sparty? Faul ano, VAR ne. A…

Čtvrté kolo FORTUNA:LIGY se zvrhlo v pořádně výbušný víkend plný diskutabilních situací v zápasech pražských…

 

Reflex.cz

Restaurace zavřou ve 22:00 už ve čtvrtek, omezí se i sportovní akce, řekl Prymula

Restaurace zavřou ve 22:00 už ve čtvrtek, omezí se i…

Restaurace a bary budou muset kvůli šíření koronaviru zavírat už ve 22:00 od čtvrtka. Ministr zdravotnictví…

Další blamáž plukovníka Šlachty: Nejvyšší soud definitivně očistil státního zástupce Libora Grygárka

Další blamáž plukovníka Šlachty: Nejvyšší soud…

Nejvyšší soud zamítl dovolání nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana podané proti pravomocnému zastavení…