Kia Pro ceed (2015)
29.12.2015Tuto recenzi nemohu začít jinak, než že to byla láska na první pohled a vše ostatní se od toho také odvíjelo. Je to moje druhé nové auto. Jako první…
Kia Pro ceed (Deegr)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 30.12.15 13:36
« Re: Re: Re: Re: GT
Dynamicky máš samozrejme pravdu, Leon 1,8TSI má obdobné parametre, ako Ceed s 1,6TGDI. Rozdiel ale bude v naladení, charaktere motora a celkovom prejave auta. 1,8TSI je umelo priškrtená, má orezaný krútiak a ten motor celkovo nie je ladený športovo, ale naopak "spodovo". Pre Superb či Passat super, ale hotheč tento motor ani z Leona nespraví. Plus ani zvyšok auta nie je nijak posilnený (tlmiče, pružiny, zavesenie kolies, prevodovka atp.). Kdežto Ceed GT toto všetko má upravené oproti normálu; tiež sú tu optické serepetičky, ktoré vizuálne posúvajú Ceed inde. Skrátka Leon s 1,8TSI je super kauf, solídna dynamika za super cenu, ale hotheč nerobí len výkonný motor, ale celkové naladenie auta a to je až pri Cupre. A keďže cenový rozdiel (pri zohľadnení výbavy) je malý, záujemca o rýchle auto pôjde rovno do Cupry. -
tesnav 29.12.15 16:31
« Re: Re: Re: BSR
Tak samozřejmě, pružné zrychlení je dáno skoro třetinovým nárůstem točivého momentu ve středních otáčkách, kde obecně dojde u turba k té největší změně. Co je ovšem nereálné, mám-li věřit továrnímu sprintu za 7,7s, tak sprint po úpravě. To by parametry musely být skutečně jinde. -
Nagano 29.12.15 09:45
« BSR
Ahoj,
byl jsi po té úpravě na brzdě? Víš jaký máš skutečný výkon? Ptám se proto, že popisuješ mohutnější zátah turba - to je právě hodně častý jev u chip tuningu, kdy dojde jen k posunu krouťáku do nižších otáček, uživatel má pocit (jen pocit), že to jede jako prase, ale skutečný nárůst výkonu je zanedbatelný.
Neprudím, jen sháním zkušenosti od jiných, protože já se právě na takový chip tuning nachytal - pocitově super, ale výkon jaksi nahoru nešel o slibovaných 90PS ale jen o 55PS a to je velký rozdíl.
Díky za info. Jinak přeji ať slouží a dělá radost! -
kornel 29.12.15 17:37
« Re: Re: Re: Re: BSR
Síce nereaguješ na mňa, ale nedá mi to.. Ty tu vidíš niekde napísané, resp. že by tu niekto tvrdil, že sa moderné motory nemajú zabehávať? ..nikto tu nič také nenapísal a ani netvrdí. Je tu napísané len to, že štýl a spôsob, akým si zabehol ten motor ty, je rovnako zlý, ako to hneď od začiatku naplno žmýkať.. rozumieš tejto formulácii? :-)
Správny zábeh pre dlhodobú dobrú kondíciu motora, aby nežral olej, mal dobrú odozvu na plyn, nemal zbytočné zvýšené trenia, ale rovnako ani vôle, je nasledovný:
1. šetrne motor zahriať- to platí vždy
2. v zábehu v žiadnom prípade nepodtáčať, ale aj pri ustálenej jazde po rovine držať u benziňáka ot. aspoň na hranici 2000ot.min, ideálne ešte o niečo vyššie.
3.často striedať spektrum otáčok a prevodové stupne
4. po prvých 500km, pokojne jazdiť do 3500ot.min jemnou akceleráciou
5. po cca 1500km. kľudne aj k 4500ot.min, motor to potrebuje, aby si pohyblivé diely motora dobre sadali vo väčšom spektre otáčok, vôli a vzájomných tolerancií a tepelného zaťaženia (pri jazde do 2500ot. toto nedocieliš)
6. nejazdiť prvých aspoň 5000km ustálenou rýchlosťou a rovnakými otáčkami dlhodobo, napr. vkuse na 2500ot. 200km po dialnici.
7. najneskôr do 5000tkm vymeniť olej a ol. filter (veľmi podstatná vec pre kondíciu motora do budúcna..)
P.S toto je optimálný spôsob zabehnutia benzínového 4-valcového motora, ktorý reflektuje ako na dobrý výkon motora, tak rovnako aj na jeho kondíciu a výdrž. -
Nagano 29.12.15 11:48
« Re: Re: BSR
Deegre deegre, nechci rýpat, ale na jiném fóru píšeš, že to má jen 219 na brzdě, zrychlení 6,4s (tady uvádíš 6,1). Chápu tvé nadšení, ale nepřeháněl bych to ;-)
Pokud jsou tvé naměřené výsledky pružného zrychlení správné, tak gratuluji, protože s relativně malým změřeným nárůstem jsi dosáhl perfektních výsledků na dráze.
Ale jak jsem psal, úprava softwaru za 20 000Kč s tímhle výsledkem není adekvátní.
Předpokládám, že ti k tomu ten chlapík na brzdě v Třebotovicích řekl své - on totiž tyhle úpravce přímo miluje :-) -
iudex 29.12.15 10:21
« Re: GT
Tak zase až tak to auto nepodceňuj, je to hot/warmhatch a tam sa predpokladá, že si s ním zajazdíš aj trochu pre radosť. Samo že to nie je okruhový špeciál a jazdiť dlhodobo okruhy, na to auto nie je stavané, ale nevidím dôvod, aby s ním človek nemohol absolvovať raz za čas polhodinku na okruhu. Mimochodom na Slovakiaringu sa dajú požičať práve Ceedy GT: majú semislicky a vyhádzaný interiér, ale inak sú to sériové autá, takže o tej nevhodnosti na okruh by som úplne nehovoril. Btw. povedz, aké (nové) auto za podobné peniaze by si na ten okruh kúpil?
Ešte k tým brzdám: skúsenejší hovoria, že ako prvé pri záujme jazdiť okruhy treba vymeniť brzdovú kvapalinu, ono vädnutie je skôr ako nedostatočnou veľkosťou bŕzd spôsobené varením sériovej brzdovky, ktorá nie je na teploty na okruhu stavaná. Takže najlacnejšie a najefektívnejšie riešenie je kúpiť kvalitnú racingovú brzdovku a až keď toto nestačí, potom meniť brzdy.
-
kornel 29.12.15 10:02
« Re: BSR
Súhlas.. choď si to odmerať na valcovú brzdu a pak sa dozvieš realitu.
P.S v tom zábehu si to hádam nepodtáčal a nejazdil pod 2000 ot., to je dosť nevhodný a zlý režim a dvojnásobne v zábehu.. a že si ten motor nevytočil nad 2500ot. to je ďalší nezmysel, ktorý tomu motoru ničím neprospel, práve naopak 8-s -
Deegr 29.12.15 12:05
« Re: Re: Re: GT
Nad ST i Cuprou jsem také uvažoval, ale ST před faceliftem má naprosto otřesný interier. Cupra by zase s výbavou, co bych chtěl vyšla o 200 000,- dráž. To bylo v té době na mě už dost. Navíc nezapomínejte na 7 let garančních prohlídek zdarma, to jsou další desetitisíce. Mě osobně se GT ale líbí vzhledově nejvíce, Cupra je až moc podobná obyčejnému Leonu FR. -
hlobilp 21.07.16 08:38
« Re: Re: Re: BSR
6,1 mi taky prijde trosku zvlastni,.... P308GTI - 270koni/1280kilo a zrychleni 6,0.. s polovcnim zatizenim 6,4... Ceed GT vazi 1360 ..takze 80kilo navic, o 30koni min a prakticky stejny zrychleni.... jen 36 koni Ti zrychli auto o 1,5vteriny?
Spis bych to tipoval na nepresnost mereni... 7 bych Ti veril
-
Po odjazdených prých 500-1000km úplne v pohode raz za čas po dôkladnom zahriatí motora potiahnuť jemným ľahkým akcelerovaním na krátku dobu otáčky do pásma 4000-4500ot.min., ono motor si potrebuje sadať aj pri vyšších otáčkach, kde panujú úplne iné rezonancie, vzájomné rozťažnosti komponentov, vôle, teplotné zaťaženia a pod.