Diskuse

Kia Pro ceed (2015)

29.12.2015

Tuto recenzi nemohu začít jinak, než že to byla láska na první pohled a vše ostatní se od toho také odvíjelo. Je to moje druhé nové auto. Jako první…

 

Kia Pro ceed (Deegr)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 30 Reagovat !

    foto kornel

    kornel 29.12.15  12:20

    « Re: Re: BSR

    Až na to, že ja nikde nepíšem o naložení syrovému motoru ;-) ja tu nepíšem o extrémoch ..ja píšem, že v zábehu nevytočiť motor ani jediný krát nad 2500ot. je nezmysel. Práve toto je skôr ten extrém.

    Po odjazdených prých 500-1000km úplne v pohode raz za čas po dôkladnom zahriatí motora potiahnuť jemným ľahkým akcelerovaním na krátku dobu otáčky do pásma 4000-4500ot.min., ono motor si potrebuje sadať aj pri vyšších otáčkach, kde panujú úplne iné rezonancie, vzájomné rozťažnosti komponentov, vôle, teplotné zaťaženia a pod.

  • « 20 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 30.12.15  13:36

    « Re: Re: Re: Re: GT

    Dynamicky máš samozrejme pravdu, Leon 1,8TSI má obdobné parametre, ako Ceed s 1,6TGDI. Rozdiel ale bude v naladení, charaktere motora a celkovom prejave auta. 1,8TSI je umelo priškrtená, má orezaný krútiak a ten motor celkovo nie je ladený športovo, ale naopak "spodovo". Pre Superb či Passat super, ale hotheč tento motor ani z Leona nespraví. Plus ani zvyšok auta nie je nijak posilnený (tlmiče, pružiny, zavesenie kolies, prevodovka atp.). Kdežto Ceed GT toto všetko má upravené oproti normálu; tiež sú tu optické serepetičky, ktoré vizuálne posúvajú Ceed inde. Skrátka Leon s 1,8TSI je super kauf, solídna dynamika za super cenu, ale hotheč nerobí len výkonný motor, ale celkové naladenie auta a to je až pri Cupre. A keďže cenový rozdiel (pri zohľadnení výbavy) je malý, záujemca o rýchle auto pôjde rovno do Cupry.
  • « 20 Reagovat !

    foto tesnav

    tesnav 29.12.15  16:31

    « Re: Re: Re: BSR

    Tak samozřejmě, pružné zrychlení je dáno skoro třetinovým nárůstem točivého momentu ve středních otáčkách, kde obecně dojde u turba k té největší změně. Co je ovšem nereálné, mám-li věřit továrnímu sprintu za 7,7s, tak sprint po úpravě. To by parametry musely být skutečně jinde.
  • « 20 Reagovat !

    foto fildas

    filďas 29.12.15  11:39

    « Re: Re: GT

    Osobně bych za ty peníze koupil Focus ST nebo lépe Seat Leon Cupra. Téměř nové nebo zcela nové jde za těch 23 tis. euro celkem dobře koupit.
  • 20 Reagovat !

    foto Nagano

    Nagano 29.12.15  09:45

    « BSR

    Ahoj,
    byl jsi po té úpravě na brzdě? Víš jaký máš skutečný výkon? Ptám se proto, že popisuješ mohutnější zátah turba - to je právě hodně častý jev u chip tuningu, kdy dojde jen k posunu krouťáku do nižších otáček, uživatel má pocit (jen pocit), že to jede jako prase, ale skutečný nárůst výkonu je zanedbatelný.

    Neprudím, jen sháním zkušenosti od jiných, protože já se právě na takový chip tuning nachytal - pocitově super, ale výkon jaksi nahoru nešel o slibovaných 90PS ale jen o 55PS a to je velký rozdíl.

    Díky za info. Jinak přeji ať slouží a dělá radost!
  • 20 Reagovat !

    foto Sky-for-everybody

    Sky for everybody 29.12.15  09:24

    « Skvěle napsaná recenze

    :yes:
  • « 10 Reagovat !

    foto Covenant

    Covenant 11.01.16  17:49

    « Re: Zajimava volba

    Když nepotřebuješ, tak dnešní Hot Hatch 260-300 koní nejsou žádné bestie, ale dá se s nimi jezdit v pohodě každý den ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto Joab

    Joab 02.01.16  18:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT

    Ty takhle u koupe novyho auta vazne premejslis a radsi vyplaznes o rekneme kilo vic, protoze mas sanci, ze za ctyri roky se ti to teoreticky muze vratit?
  • « 10 Reagovat !

    foto kornel

    kornel 29.12.15  17:37

    « Re: Re: Re: Re: BSR

    Síce nereaguješ na mňa, ale nedá mi to.. Ty tu vidíš niekde napísané, resp. že by tu niekto tvrdil, že sa moderné motory nemajú zabehávať? ..nikto tu nič také nenapísal a ani netvrdí. Je tu napísané len to, že štýl a spôsob, akým si zabehol ten motor ty, je rovnako zlý, ako to hneď od začiatku naplno žmýkať.. rozumieš tejto formulácii? :-)

    Správny zábeh pre dlhodobú dobrú kondíciu motora, aby nežral olej, mal dobrú odozvu na plyn, nemal zbytočné zvýšené trenia, ale rovnako ani vôle, je nasledovný:
    1. šetrne motor zahriať- to platí vždy
    2. v zábehu v žiadnom prípade nepodtáčať, ale aj pri ustálenej jazde po rovine držať u benziňáka ot. aspoň na hranici 2000ot.min, ideálne ešte o niečo vyššie.
    3.často striedať spektrum otáčok a prevodové stupne
    4. po prvých 500km, pokojne jazdiť do 3500ot.min jemnou akceleráciou
    5. po cca 1500km. kľudne aj k 4500ot.min, motor to potrebuje, aby si pohyblivé diely motora dobre sadali vo väčšom spektre otáčok, vôli a vzájomných tolerancií a tepelného zaťaženia (pri jazde do 2500ot. toto nedocieliš)
    6. nejazdiť prvých aspoň 5000km ustálenou rýchlosťou a rovnakými otáčkami dlhodobo, napr. vkuse na 2500ot. 200km po dialnici.
    7. najneskôr do 5000tkm vymeniť olej a ol. filter (veľmi podstatná vec pre kondíciu motora do budúcna..)

    P.S toto je optimálný spôsob zabehnutia benzínového 4-valcového motora, ktorý reflektuje ako na dobrý výkon motora, tak rovnako aj na jeho kondíciu a výdrž.
  • « 10 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 29.12.15  14:11

    « Re: Re: BSR

    No spiš neni dobre to co jsi udělal motoru ty. Naopak zažitym mytusem je to že se musi motor opatrně zajiždět. A navic v tvem připadě až bolestně kdy jsi jak pišeš 2000km nešel přes 2 500ot. Tohle bych važně motoru neudělal.
  • « 10 Reagovat !

    foto Nagano

    Nagano 29.12.15  11:48

    « Re: Re: BSR

    Deegre deegre, nechci rýpat, ale na jiném fóru píšeš, že to má jen 219 na brzdě, zrychlení 6,4s (tady uvádíš 6,1). Chápu tvé nadšení, ale nepřeháněl bych to ;-)
    Pokud jsou tvé naměřené výsledky pružného zrychlení správné, tak gratuluji, protože s relativně malým změřeným nárůstem jsi dosáhl perfektních výsledků na dráze.
    Ale jak jsem psal, úprava softwaru za 20 000Kč s tímhle výsledkem není adekvátní.

    Předpokládám, že ti k tomu ten chlapík na brzdě v Třebotovicích řekl své - on totiž tyhle úpravce přímo miluje :-)
  • « 10 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 29.12.15  10:21

    « Re: GT

    Tak zase až tak to auto nepodceňuj, je to hot/warmhatch a tam sa predpokladá, že si s ním zajazdíš aj trochu pre radosť. Samo že to nie je okruhový špeciál a jazdiť dlhodobo okruhy, na to auto nie je stavané, ale nevidím dôvod, aby s ním človek nemohol absolvovať raz za čas polhodinku na okruhu. Mimochodom na Slovakiaringu sa dajú požičať práve Ceedy GT: majú semislicky a vyhádzaný interiér, ale inak sú to sériové autá, takže o tej nevhodnosti na okruh by som úplne nehovoril. Btw. povedz, aké (nové) auto za podobné peniaze by si na ten okruh kúpil?
    Ešte k tým brzdám: skúsenejší hovoria, že ako prvé pri záujme jazdiť okruhy treba vymeniť brzdovú kvapalinu, ono vädnutie je skôr ako nedostatočnou veľkosťou bŕzd spôsobené varením sériovej brzdovky, ktorá nie je na teploty na okruhu stavaná. Takže najlacnejšie a najefektívnejšie riešenie je kúpiť kvalitnú racingovú brzdovku a až keď toto nestačí, potom meniť brzdy.
  • « 10 Reagovat !

    foto kornel

    kornel 29.12.15  10:02

    « Re: BSR

    Súhlas.. choď si to odmerať na valcovú brzdu a pak sa dozvieš realitu.

    P.S v tom zábehu si to hádam nepodtáčal a nejazdil pod 2000 ot., to je dosť nevhodný a zlý režim a dvojnásobne v zábehu.. a že si ten motor nevytočil nad 2500ot. to je ďalší nezmysel, ktorý tomu motoru ničím neprospel, práve naopak 8-s
  • « 11 Reagovat !

    foto Deegr

    Deegr 29.12.15  12:05

    « Re: Re: Re: GT

    Nad ST i Cuprou jsem také uvažoval, ale ST před faceliftem má naprosto otřesný interier. Cupra by zase s výbavou, co bych chtěl vyšla o 200 000,- dráž. To bylo v té době na mě už dost. Navíc nezapomínejte na 7 let garančních prohlídek zdarma, to jsou další desetitisíce. Mě osobně se GT ale líbí vzhledově nejvíce, Cupra je až moc podobná obyčejnému Leonu FR.
  • « 12 Reagovat !

    foto dal

    dal 30.12.15  00:13

    « Re: Re: Re: GT

    Proč uvažovat rovnou nad Cuprou, když na GT stačí 1,8TSi, které je i za lepší peníz.
    Moc pěkná recenze až na bajky o spotřebě. Uživateli přeji ať si auto užívá a hodně bezproblémových km!
  • « 00 Reagovat !

    foto Deegr

    Deegr 03.09.16  10:56

    « Re: Re: Re: Re: BSR

    Mě to také přišlo dost, ale můžete se sami podívat na video. Je to natočené na letišti Lnáře.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 21.07.16  10:48

    « Re: Re: Re: Re: BSR

    Ja tomuhle projektu fandim. Prvni Korejec s funkci cestovani v case ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hlobilp

    hlobilp 21.07.16  08:38

    « Re: Re: Re: BSR

    6,1 mi taky prijde trosku zvlastni,.... P308GTI - 270koni/1280kilo a zrychleni 6,0.. s polovcnim zatizenim 6,4... Ceed GT vazi 1360 ..takze 80kilo navic, o 30koni min a prakticky stejny zrychleni.... jen 36 koni Ti zrychli auto o 1,5vteriny?
    Spis bych to tipoval na nepresnost mereni... 7 bych Ti veril
  • « 00 Reagovat !

    foto tradon

    tradon 16.03.16  19:40

    « Re: Re: Záruka

    Nahrat originalni sw pri pripadnych problemech nebo kazdy rok pred navstevou servisu?
  • « 00 Reagovat !

    foto Deegr

    Deegr 02.03.16  07:48

    « Re: Záruka

    Co se týče úpravy řídící jednotky, tak právě proto jsem volil BSR. Spolu s úpravou ti dodají PPC jednotku a při problému si můžeš do auta nahrát zpět originální software ŘJ :-) A co se týče brzd, tak výměnou kotoučů o záruku nepříjdeš, na to jsem se ptal u Kii.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…