Kia Pro ceed (2015)
29.12.2015Tuto recenzi nemohu začít jinak, než že to byla láska na první pohled a vše ostatní se od toho také odvíjelo. Je to moje druhé nové auto. Jako první…
Kia Pro ceed (Deegr)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Skvěle napsaná recenze 29.12.2015 09:24 Sky for everybody
- BSR 29.12.2015 09:45 Nagano
- Radosť z jazdy 29.12.2015 09:46 iudex
- GT 29.12.2015 09:50 filďas
- nadhera 29.12.2015 12:41 3_diamanty
- Kia 30.12.2015 08:02 mango
- Poděkování 02.01.2016 02:02 Deegr
- couvací kamera 04.01.2016 11:46 seltino
- Zajimava volba 10.01.2016 18:02 Beekey
- Záruka 29.02.2016 19:13 dr.Remorey
-
-
Nagano 29.12.2015 09:45
BSR
Ahoj,
byl jsi po té úpravě na brzdě? Víš jaký máš skutečný výkon? Ptám se proto, že popisuješ mohutnější zátah turba - to je právě hodně častý jev u chip tuningu, kdy dojde jen k posunu krouťáku do nižších otáček, uživatel má pocit (jen pocit), že to jede jako prase, ale skutečný nárůst výkonu je zanedbatelný.
Neprudím, jen sháním zkušenosti od jiných, protože já se právě na takový chip tuning nachytal - pocitově super, ale výkon jaksi nahoru nešel o slibovaných 90PS ale jen o 55PS a to je velký rozdíl.
Díky za info. Jinak přeji ať slouží a dělá radost!-
kornel 29.12.2015 10:02
« Re: BSR
Súhlas.. choď si to odmerať na valcovú brzdu a pak sa dozvieš realitu.
P.S v tom zábehu si to hádam nepodtáčal a nejazdil pod 2000 ot., to je dosť nevhodný a zlý režim a dvojnásobne v zábehu.. a že si ten motor nevytočil nad 2500ot. to je ďalší nezmysel, ktorý tomu motoru ničím neprospel, práve naopak 8-s -
Deegr 29.12.2015 10:28
« Re: BSR
Tak BSR neslibuje žádné zázraky, ale poměrně skromný nárůst 32PS, což není na první pohled mnoho. O výsledku ale hovoří jasně časy zrychlení i pružného zrychlení, tak přiložené video, které jsem natáčel na letišti ve Lnářích. Já jsem s výsledkem opravdu spokojen a rozhodně BSR mohu jen doporučit. vždyť se nejedná o žádnou garážovou úpravu, ale o firmu s vlastním vývojovým centrem.
A co se zajíždění motoru týče, tak musím nesouhlasit. Je to již nějakou dobu zažitý mýtus, že syrovému motoru musím naložit, aby pak jel. To je to nejhorší, co pro nový motor můžeš udělat.-
Nagano 29.12.2015 11:48
« Re: Re: BSR
Deegre deegre, nechci rýpat, ale na jiném fóru píšeš, že to má jen 219 na brzdě, zrychlení 6,4s (tady uvádíš 6,1). Chápu tvé nadšení, ale nepřeháněl bych to ;-)
Pokud jsou tvé naměřené výsledky pružného zrychlení správné, tak gratuluji, protože s relativně malým změřeným nárůstem jsi dosáhl perfektních výsledků na dráze.
Ale jak jsem psal, úprava softwaru za 20 000Kč s tímhle výsledkem není adekvátní.
Předpokládám, že ti k tomu ten chlapík na brzdě v Třebotovicích řekl své - on totiž tyhle úpravce přímo miluje :-)-
Deegr 29.12.2015 12:00
« Re: Re: Re: BSR
Ano, na brzdě jsem sice byl, ale tuto informaci jsem ani neuváděl, protože měření neprobíhalo zrovna adekvátně. Bohužel jsem si o této brzdě zjistil málo informací. Měří se v uzavřené místnosti bez přívodu čerstvého vzduchu z venku. Za jak dlouho asi motor spálí většinu kyslíku v tak malém prostoru? O majiteli té brzdy si myslím své. Kdyby byl nárůst výkonu opravdu jen 15 koní, tak asi rozdíly v dynamice by nebyly tak markantní. Stačí si najít další videa na youtube. Většina GT končí někde u 230 km/h, já se dostanu i za 250 km/h. A pan z třebotovic si může říkat o BSR co chce, pro něj je to jen konkurence a podle toho také jedná. Byla to jen ztráta času (a 1500,- kč) k němu vůbec jezdit. -
tesnav 29.12.2015 16:31
« Re: Re: Re: BSR
Tak samozřejmě, pružné zrychlení je dáno skoro třetinovým nárůstem točivého momentu ve středních otáčkách, kde obecně dojde u turba k té největší změně. Co je ovšem nereálné, mám-li věřit továrnímu sprintu za 7,7s, tak sprint po úpravě. To by parametry musely být skutečně jinde. -
hlobilp 21.07.2016 08:38
« Re: Re: Re: BSR
6,1 mi taky prijde trosku zvlastni,.... P308GTI - 270koni/1280kilo a zrychleni 6,0.. s polovcnim zatizenim 6,4... Ceed GT vazi 1360 ..takze 80kilo navic, o 30koni min a prakticky stejny zrychleni.... jen 36 koni Ti zrychli auto o 1,5vteriny?
Spis bych to tipoval na nepresnost mereni... 7 bych Ti veril
-
-
Verny_2013 29.12.2015 12:14
« Re: Re: BSR
taky uvažuju o BSR, ale pros změnu na " to TSI ploché jak anorektička". Neboj neurazilo mě to, protože ta 1,4 TSi 92 Kw je díky seřízlému výkonu a uměle přiškrcenému krouťáku opravdu ploché. To je prostě fakt.J á mám pro to ještě jiný výraz " je jako výškařka po amputaci prosou" BSR je zatím jediná seriózní tuningová firma o které vím že ten chip má. Neslibuju si zázraky ale z těch nulek bych rád dostal aspoň na nějaké 2. Půjdu do toho ale asi až za rok kdy končí záruka. Co mě ale překvapilo na tvém GT že velmi kladně hodnotíš řízení, Které bylo na auto.cz celkem kritizováno " jako sice tužší než standartní Ceed, ale stále přeposilované". Jinak bezva auto i recenze. :yes: -
kornel 29.12.2015 12:20
« Re: Re: BSR
Až na to, že ja nikde nepíšem o naložení syrovému motoru ;-) ja tu nepíšem o extrémoch ..ja píšem, že v zábehu nevytočiť motor ani jediný krát nad 2500ot. je nezmysel. Práve toto je skôr ten extrém.
Po odjazdených prých 500-1000km úplne v pohode raz za čas po dôkladnom zahriatí motora potiahnuť jemným ľahkým akcelerovaním na krátku dobu otáčky do pásma 4000-4500ot.min., ono motor si potrebuje sadať aj pri vyšších otáčkach, kde panujú úplne iné rezonancie, vzájomné rozťažnosti komponentov, vôle, teplotné zaťaženia a pod.
-
-
Deegr 29.12.2015 15:37
« Re: Re: Re: BSR
Možná by nebylo špatné si něco zjistit o zajíždnění i dnešních moderních motorů. Rozhodně budu věřit přímo lidem odpovědnými za vývoj motorů, než hospodským řečem. Pokud i odborník za vývoj motorů u škodovky radí, že stále je lepší nové motory zajíždět, nezatěžovat je, tak to tak budu dělat.
Článek o zajížděný zde, asi by jste si ho měl přečíst.
[odkaz]-
kornel 29.12.2015 17:37
« Re: Re: Re: Re: BSR
Síce nereaguješ na mňa, ale nedá mi to.. Ty tu vidíš niekde napísané, resp. že by tu niekto tvrdil, že sa moderné motory nemajú zabehávať? ..nikto tu nič také nenapísal a ani netvrdí. Je tu napísané len to, že štýl a spôsob, akým si zabehol ten motor ty, je rovnako zlý, ako to hneď od začiatku naplno žmýkať.. rozumieš tejto formulácii? :-)
Správny zábeh pre dlhodobú dobrú kondíciu motora, aby nežral olej, mal dobrú odozvu na plyn, nemal zbytočné zvýšené trenia, ale rovnako ani vôle, je nasledovný:
1. šetrne motor zahriať- to platí vždy
2. v zábehu v žiadnom prípade nepodtáčať, ale aj pri ustálenej jazde po rovine držať u benziňáka ot. aspoň na hranici 2000ot.min, ideálne ešte o niečo vyššie.
3.často striedať spektrum otáčok a prevodové stupne
4. po prvých 500km, pokojne jazdiť do 3500ot.min jemnou akceleráciou
5. po cca 1500km. kľudne aj k 4500ot.min, motor to potrebuje, aby si pohyblivé diely motora dobre sadali vo väčšom spektre otáčok, vôli a vzájomných tolerancií a tepelného zaťaženia (pri jazde do 2500ot. toto nedocieliš)
6. nejazdiť prvých aspoň 5000km ustálenou rýchlosťou a rovnakými otáčkami dlhodobo, napr. vkuse na 2500ot. 200km po dialnici.
7. najneskôr do 5000tkm vymeniť olej a ol. filter (veľmi podstatná vec pre kondíciu motora do budúcna..)
P.S toto je optimálný spôsob zabehnutia benzínového 4-valcového motora, ktorý reflektuje ako na dobrý výkon motora, tak rovnako aj na jeho kondíciu a výdrž.
-
-
-
-
-
iudex 29.12.2015 09:46
Radosť z jazdy
Aktuálna recenzia, ako na požiadanie k testu Ceedu GT na hlavnej.
Najprv som prebehol galériu a keď som videl spečené gumy na fotke, hneď mi bolo jasné, odkiaľ fúka vietor. ;-) Je fajn čítať si názor nadšeného petrolheada, ktorý má evidentnú radosť z jazdy a zo svojho auta. Čiptuning je u Kórejcov tiež neobvyklý, o to prínosnejšie sú informácie o upgrade.
Za recenziu jednoznačne :yes:-
Deegr 29.12.2015 12:13
« Re: Radosť z jazdy
Díky za uznání :-) Ty spečené gumy stály ale za to :-) Zážitek z jízdy po okruhu je k nezaplacení. Radost z jízdy na okruhu bohužel trošku kazila stabilizace. Na okresky je nastavena perfektně, ale tady blikala až moc často a nedala se vypnout. Na jaře se chystám do Jihlavy. Čeká mě tam škola smyku, tak jsem zvědav, jestli to k něčemu bude :-)
-
-
filďas 29.12.2015 09:50
GT
Prosím ta stížnost na blbé brzdy ve mě vyvolávají nutnost reakce. V žádném případě se nejedná o okruhové vozidlo, na takové svezení jsou úplně jiná auta. Pokud si takové vozidlo pořídím, tak jezdím opravdu max. po okreskách a v žádném případě nejdu zkoušet okruh. Nemám to srdce trápit zcela nové auto a naprosto ho zničit po pár km. Po takovém majiteli bych už ojetinu nechtěl. Místo super paketů, bych osobně investoval a koupil zcela jiné auto.
Jinak pěkná recenze, pochvala.-
iudex 29.12.2015 10:21
« Re: GT
Tak zase až tak to auto nepodceňuj, je to hot/warmhatch a tam sa predpokladá, že si s ním zajazdíš aj trochu pre radosť. Samo že to nie je okruhový špeciál a jazdiť dlhodobo okruhy, na to auto nie je stavané, ale nevidím dôvod, aby s ním človek nemohol absolvovať raz za čas polhodinku na okruhu. Mimochodom na Slovakiaringu sa dajú požičať práve Ceedy GT: majú semislicky a vyhádzaný interiér, ale inak sú to sériové autá, takže o tej nevhodnosti na okruh by som úplne nehovoril. Btw. povedz, aké (nové) auto za podobné peniaze by si na ten okruh kúpil?
Ešte k tým brzdám: skúsenejší hovoria, že ako prvé pri záujme jazdiť okruhy treba vymeniť brzdovú kvapalinu, ono vädnutie je skôr ako nedostatočnou veľkosťou bŕzd spôsobené varením sériovej brzdovky, ktorá nie je na teploty na okruhu stavaná. Takže najlacnejšie a najefektívnejšie riešenie je kúpiť kvalitnú racingovú brzdovku a až keď toto nestačí, potom meniť brzdy.
-
Deegr 29.12.2015 10:42
« Re: GT
Lépe bych to asi nenapsal. Jen dodám, že i samotná kia při vývoji tohoto auta najela 10 000 km na Nurburgringu. Bohužel problém s brzdami jsem měl ještě před výletem na okruh, opravdu stačí i na okresce zabrzdit párkrát razantněji z vyšších rychlostech a začnou vadnout. Nyní jsou už i kotouče zvlněné a při intenzivnějším brzdění už dost hážou. Chce to komplet nové kotouče. Bohužel, ty brzdy opravdu Kia dost podcenila. -
-
Deegr 29.12.2015 12:05
« Re: Re: Re: GT
Nad ST i Cuprou jsem také uvažoval, ale ST před faceliftem má naprosto otřesný interier. Cupra by zase s výbavou, co bych chtěl vyšla o 200 000,- dráž. To bylo v té době na mě už dost. Navíc nezapomínejte na 7 let garančních prohlídek zdarma, to jsou další desetitisíce. Mě osobně se GT ale líbí vzhledově nejvíce, Cupra je až moc podobná obyčejnému Leonu FR. -
iudex 29.12.2015 12:34
« Re: Re: Re: GT
Ja by som tiež už priplatil. Ale pri Tebou spomínanom Focuse ST je predsalen nezanedbateľný cenový rozdiel. Ceed GT s full výbavou u nás stojí 24390 eur, Focus ST stojí 26990 eur a priplácať musíš za LED (255 eur), xenóny (1150 eur), tempomat (320), parkovaciu kameru (425), rádio s BT a navigačný (1975 eur) atp., takže reálny rozdiel medzi Ceedom a Focusom je cca. 5000 eur a to je rozdiel triedy.
Asi najvýhodnejšia voľba aktuálne je Cupra: 265k verzia je za 25980 eur a slušná výbava je v cene (full LED, DCC), plus samosvor, čo pri okruhu má najväčší význam.-
-
seltino 30.12.2015 01:07
« Re: Re: Re: Re: GT
já bych tu spotřebu bajkou zrovna nenazval vliv na nižší spotřebu než u ostatních bude mít i delší trasa, kterou pravidelně jezdí..... Každopádně jeho sotřeba je doložitelný fakt
[odkaz]
já mám s GTčkem průmer 8,5l/100km po ujetí 7000km, nejezdím na spotřebu, ale ani jako čuník. Jezdím kratší trasy vetšinou do 16km
z Těch 7000km mám odjeto přibližně 1500km po dálnici, kde při rychlosti 160-190km sežralo GTčko 9,6l/100km.
Jsem s ní schopen ty 16km trasy jezdit se spotřebou cca 7l, ale nenazval bych to už zrovna jízdou ze které by měl mít člověk radost. Prostě jen splyne s provozem,nikde nevyčnívá...
-
-
iudex 30.12.2015 13:36
« Re: Re: Re: Re: GT
Dynamicky máš samozrejme pravdu, Leon 1,8TSI má obdobné parametre, ako Ceed s 1,6TGDI. Rozdiel ale bude v naladení, charaktere motora a celkovom prejave auta. 1,8TSI je umelo priškrtená, má orezaný krútiak a ten motor celkovo nie je ladený športovo, ale naopak "spodovo". Pre Superb či Passat super, ale hotheč tento motor ani z Leona nespraví. Plus ani zvyšok auta nie je nijak posilnený (tlmiče, pružiny, zavesenie kolies, prevodovka atp.). Kdežto Ceed GT toto všetko má upravené oproti normálu; tiež sú tu optické serepetičky, ktoré vizuálne posúvajú Ceed inde. Skrátka Leon s 1,8TSI je super kauf, solídna dynamika za super cenu, ale hotheč nerobí len výkonný motor, ale celkové naladenie auta a to je až pri Cupre. A keďže cenový rozdiel (pri zohľadnení výbavy) je malý, záujemca o rýchle auto pôjde rovno do Cupry.
-
-
Deegr 02.01.2016 01:49
« Re: Re: Re: Re: GT
Dnes jsem absolvoval cestu do Plzně z Klatov. Trasa 47 km a protože byl opravdu nezvykle slabý provoz, umožnilo mi to dosáhnout "bajkové" spotřeby 5.5 litru relativně snadno. Nikam jsem nepospíchal a jel jsem si svých 90 km/h. Před Plzní byla spotřeba dokonce jen 5.3 litru, ale přes město spotřeba samozřejmě lehce stoupla. Cestou zpět po 101 km už ukazoval PP spotřebu 5.8 litru. Ano, byla to nudná a nezáživná jízda a snad jako důkaz o tom, že se s takovým autem dá jezdit i pod 6 litru na takové trase stačí.
V galerii jsem přidal složenou fotku této spotřeby. -
kornel 02.01.2016 10:20
« Re: Re: Re: Re: GT
iudex.. Treba ovšem prihliadať aj na to, že trhová cena kórejca a zvlášť konkrétne tohoto "neekonomického žrúta" benzínu (na dnešnú pošahanú dobu) bude o 2-3 roky dosť mizerná.. nikto za to nedá viac ako polovicu kúpnej sumy. Napr. GTI po 2-3 rokoch predám raz-dva bez nejakých problémov za 70% kúpnej sumy a pokiaľ bude v cukríkovom stave, tak aj za viac, ak si chvíľu počkám na niekoho kto to ocení.-
seltino 02.01.2016 16:02
« Re: Re: Re: Re: Re: GT
to právě není až tak úplně jisté, vzhledem k tomu že GTček moc není, je problém jako bazarovku vůbec nějaké sehnat, takže pokud člověk chce GTčko nemá moc na výběr, co se týče množství a tak i ceny.Vím o tom své, čtvrt roku jsem scháněl než jsem koupil. každé jeté GTčko co u nás bylo během posledního 3/4 roku na bazaru (ČR intzertní servry) se prodalo opravdu rychle a nebyly zrovna za lacino. A ta spotřeba? každé benzínové auto s turbem žere okolo 8-9litrů, kdo jezdí za míň tak jistě nelze hovořit o nějaké zábavné jízdě. A ano GTI prodáš za více pěněz, ale ho taky za mnohem víc pořídíš. Nevím proč GTčko mají lidi pořád přirovnávat ke GTI,RS atd, když je to úplně jiná kategorie...-
kornel 02.01.2016 16:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT
Cena Kórejcov padá jednoducho podstatne rýchlejšie ako napr. vozidlá VAG, to je jednoducho neodškriepiteľný fakt.. To bola pointa môjho príspevku.. že netreba pozerať len na nadobúdacie náklady, ale aj na fakt ako ľahko to vozidlo v budúcnosti predám a za aké peniaze.. pričom ja som uviedol ako konkrétny príklad GT vs. GTI.. no nezrovnávam tie autá ako samotné vozidlá po technickej stránke.
Jednoducho GT bude s najväčšou pravdepodobnosťou musieť ísť po 2-3 rokoch s cenou výrazne dole, aby sa dalo predať, kdežto napr. GTI predám vždy omnoho ľahšie a za viac peňazí v pomere k nadobúdacej čiastke. A nielen GTI, aj RS, Cupru, aj FRkový Leon 5F 1.8TSI.. rovnako aj Focus ST.
P.S v žiadnom prípade nehaním Pro ceed GT, ten voz mi je práve celkom sympatický a dávam mu palec hore :yes: ale pozerám na to z viacerých uhlov.-
seltino 02.01.2016 17:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT
Ano korejci jdou s cenou dolů rychleji než VAG to je pravda, jestli to bude i případ GTčka uvidí čas, protože dle mého názoru cenu určuje i nabídka vs poptávka a pokud je něčeho málo může být cena vyšší než u jiných tuctových korejců. Třeba Leonu FR 1.8 TSI taky moc jezdit nebude, moc jsem jich také na bazarech neviděl, ale když nějaký byl, byla cena pod jetým GTčkem a to podstatně. viz zde je už tam nějaký ten měsíc [odkaz]
když koupíš 2013tku GTčko pod 450 000kč můžeš si gratulovat -
-
kornel 02.01.2016 19:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT
Takto dramaticky by som to zas neopísal >:D ..Investícia do auta sa ti nevráti nikdy, pokiaľ to financuješ z vlastného vrecka na súkromné účely, ale istotne je pre mňa o chlp zaujímavejšie ak viem, že voz ktorý som kúpil dokážem aj po pár rokoch pomerne ľahko rýchlo predať a nebudem musieť s cenou čarovať :-)
Viac by som v tom nehľadal..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
3_diamanty 29.12.2015 12:41
nadhera
krasne auto... nech robi radost :yes:
ani neviem co napisat.... toto je fakt parada, ozaj moc pekne auto -
mango 30.12.2015 08:02
Kia
Tisíc řidičů, tisíc chutí, tím bych zjednodušeně reagoval na některé uživatele zde >:D
Recenze je pěkná, fotky mají styl a celkově se mi takové recenze moc líbí. :yes: Tohle auto není k vidění každý den.
Jak jsi na tom s opotřebením gum ? -
Deegr 02.01.2016 02:02
Poděkování
Všem děkuji za kladné ohlasy v diskuzi, ale i za ty méně pozitivní. Snad se někdy uvidíme při nějaké příležitosti a pokud mě někdy potkáte, jak jsem Vás drze předjel a mizím v dáli, tak mi to nemějte prosím za zlé. Zrovna mi místo krve v žilách teče vysokooktanový benzín, dopován adrenalinem a každá buňka v mém těle si žádá ještě jednu dávku a věřte, že v tu chvíli se za volantem culím jak nějakej blbec >:D -
seltino 04.01.2016 11:46
couvací kamera
jedna z mála věcí,které mě na mém GTčku štvou je parkovací kamera. V zimě a v uplakaném počasí se kamera věčně zašpiněná, škoda že není kamera vysouvací jako na I30 turbo, byl by klid.-
Deegr 04.01.2016 15:12
« Re: couvací kamera
To není problém jen verze GT, ale všech ceedu. Hyundai i30 má tu kamerku schovanou za logem, je to výborná věc a za celou dobu, co jsem měl i30 jsem ji ani jednou nemusel čistit. U Ceeda se musí čistit neustále, nechápu tu jejich logiku. To samé je také u Hyundai i30 kombi. Hatchback ji má za logem, kombík už ne, takže stejný problém, jako u Ceeda.
-
-
Beekey 10.01.2016 18:02
Zajimava volba
Ceed GT je dobra volba, IMHO je to takovy ten idealni mild hatch, je tam porad benzin neni to vsak bestie o 260-280 konich, nemyslim si totiz, ze tyto auta jsou prijemne pro kazdodenni jezdeni. Osobne ale hodnotim Deltu lip, precejenom, ten design je nekde uplne jinde... :yes: -
dr.Remorey 29.02.2016 19:13
Záruka
Zdravím,
moc pekná recenze, jen me zajímá. Neprijdes tou upravou o tovarni zaruku? v tomhle nejsem dvakrat kovanej, dik a :yes: :yes: :yes: