Recenze
Technické info
Přezdívka auta Dokker Rok výroby 2019 Koupeno ojeté najeto [km]:85000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 75 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Jsem dobrovolný hasič, takže požadavek byl následující: Auto, které v pohodě odveze mě a 4 kamarády + nějaké věci. Občas se veze nábytek nebo něco neskladného (kolo), takže aby šly lehce sklopit sedadla a zvětšit tak nákladový prostor. Tažné zařízení a střešní nosič.
Pohon: jezdíme jen po okolí a po okreskách. Jednoduchý a spolehlivý, nejlépe benzín (větší objem) bez turba. Převodovka manuál, kratší převody. Uvažoval jsem o LPG, ale tady by byla dlouhá návratnost, možné riziko se stárnutím benzínu v nádrži a přišel bych o rezervní kolo (lepící sadu nepovažuji za náhradu rezervy).
Cena pokud možno do 500 000, auto ve slušném stavu.
Původní plán bylo něco 7místného, tím myslím plnohodnotných 7 míst, ale nic vhodného nebylo. Větší 9 místné už zase bylo s cenou hodně přes limit a všechno diesely, což nechci (riziko drahých oprav). Není to vyloženě nutná podmínka, kdyžtak si můžu půjčit větší auto z půjčovny.
Nejblíž ideálu proto jsou malé dodávky. Velikost jako osobák, ale díky vyšší a hranaté karoserii mnohem více prostoru, zvlášť pro hranaté věci (nábytek, bedny). Zdravě zaoblené tvary ocením u ženské postavy, nikoli u auta nebo batohu :-)
Asistenční systémy mi nechybí. V "samořídících" autech nevidím smysl. Když se chci jen vézt, jedu vlakem (bohatí jezdí taxíkem), když chci řídit, tak ať opravdu řídím.
Motor je krásně pružný, sílu má od 1500/min až do maxima. Po rovině od 60km/h se dá jet na 5ku. Myslím že má dost síly, aby zvládl i 6ku, ale ta není. Ale pro velkou sílu na kolech (rozjezd, kopec, zatížení) je potřeba ho pořádně vytočit. Do 100 km/h nejsem brzdou provozu. A když je někdo rychlejší, tak ho pustím (to považuji za základní slušnost, nejen na silnici). Ukazatel řazení funguje jednoduše a přesně odpovídá situaci: Vyšší rychlost-vyšší kvalt. Víc šlapu na plyn-nižší kvalt. Přesně tak řadí automat, honosně se tomu říká rychlostně-silová regulace.
ESP reaguje přiměřeně, kola nechá trochu prohrábnout. Dá se dočasně vypnout (do vypnutí klíčku nebo překročení 50 km/h).
Posilovač je elektrický, řízení i pedály jdou hodně lehce, málo cítím, co se děje pod koly (ale to bude možná rukama). Už jsem si zvykl, že auto není posilovna. Volant držím jen prsty, když projíždím zatáčky, jako bych vedl taneční partnerku po parketu... s tím rozdílem, že se tu nemusím přizpůsobovat nějaké hudbě, nekritizuje mě že necítím rytmus, že mi nevychází kroky...
Nečekal bych to, ale normálně mě jízda baví! A vůbec nemusím jet rychle, ikdyž jedu za náklaďákem 70, nemám potřebu předjíždět. Sedadla nemají ty nesmyslně zvýšené boky, takže v každé zatáčce hned cítím odstředivou sílu, což mi připomene "přizpůsobit rychlost jízdy stavu vozovky". Nosím na pásku pouzdro na mobil nebo svítilnu, perfektně se nastupuje a vystupuje (nic nepřekáží).
Výhled je celkem dobrý, samozřejmě že by sloupky mohly být tenčí (proč jsou obalené těma plastama?), ale dá se na to zvyknout. Sklo je víc kolmo, což mi vyhovuje, boční okna dost velká, zrcátka taky.
Rezerva je pod podlahou. Nevýhoda- lítá na ni všecek binec, blbě se vyndává a strká zpátky. Ale spouštěcí mechanismus funguje dobře,občas ho prostříknu olejem.
Světla jsou s dvouvláknovou žárovkou, přepínání. Tlumená svítí perfektně, dálková mi přijdou slabá (stejný výkon má osvětlit mnohem větší prostor). Couvačka je jen vpravo (vlevo je mlhovka). Tohle řešení mi nevyhovuje, ale není na výběr. Denní svícení (žárovky) se zapne při zapnutí klíčku, takže nejde zapomenout světla. Uvažuji o přídavných světlech dopředu a druhé couvačce (LED), ale to by znamenalo ztrátu záruky, takže to asi nechám tak jak je.
Kryt motoru je jen plastový, podvozek není zakrytý vůbec. Lepší kryty nejsou. Kvůli dlouhému rozvoru a přednímu převisu je potřeba dávat pozor, abych někde nezachytl spodkem.
Chybí ukazatel teploty motoru. Opět nechápu proč, když místo na přístrojovce je. Z ostatních údajů (kilometry, spotřeba,dojezd...) jde zobrazit jen 1, mezi nimi přepínat.
Handsfree- spárovat se podařilo, ale než bych se s tím někam dovolal, asi bych skončil v příkopě nebo v protisměru. Pohled šikmo doprava na displej rádia opravdu odpoutává pozornost. Mnohem bezpečnější mi přijde obyčejný držák na telefon (mám tlačítkový).
Závěr: Nejlepší poměr cena/efekt.
Co mi chybí: verze mezi Kombi a Van- 5 sedadel, ale nákladový prostor jako užitkáč, tzn. podlaha gumová, žádné obložení, bez oken, ale víc ok na uchycení popruhů.
Silné stránky
výhled
jednoduchá technika
Slabé stránky
nízká světlá výška, ochrana podvozku
podlaha nákladového prostoru
dálková světla a couvačka
ochrana kabelů v mot. prostoru
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím nic
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Výborný
Novinky v recenzi
kuny (nebo jiný hlodavec)
Opletení svazků kabelů končí kousek před konektory-tam už je pár cm holých kablíků s jednoduchou izolací. Nechápu, proč kabely nedali do pořádné chráničky nebo opletu, to by na cenu auta mělo zanedbatelný vliv.
Asi se v motorovém prostoru zalíbilo kunám nebo jiným potvůrkám. Prozradily je šlápoty od bahna a později i okousané kabely. Načatá místa jsem omotal izolačkou a teď hledám pořádný oplet, aniž bych musel rozpojovat konektory. Pořídím plašič napájený z 9V baterky.
Další vozy značky Dacia
-
Dacia Dokker (2015) Majitel: tomo041
Přidáno: 8.4.2016 410 Majitel 8.38 Uživatelé
-
Dacia Sandero (2019) Majitel: Irrtely
Přidáno: 25.3.2019 118 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Dacia Logan (2009) Majitel: valerian
Přidáno: 24.4.2009 5610 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Dacia Sandero (2017) Majitel: Logan1
Přidáno: 4.3.2017 359 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Dacia Sandero (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.7.2010 279 Majitel 9.75 Uživatelé