Recenze
Citroën DS4 DS4 Sport Chic
Technické info
Přezdívka auta DSka Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 275 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 359 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.1
Popis vozu
Moje DS4 pochází z autosalonu CL Junior Auto Boskovice, vozidlo bylo nejdříve v Praze, potom bylo vystaveno na AutoSalonu v Brně a následně převezeno do Boskovic. Stav mého miláčka- jako nový :) Autí je v téměř nejvyšší možné výbavě s vrcholovým motorem 1.6THP, který vzniknul ve spolupráci s BMW a známe jej například z Mini a Peugeotu RCZ. Auto má spoustu užitečných asistentů počínaje od automatické parkovací brzdy, asistenta rozjezdů do kopce, sledování mrtvých úhlů ve zpětných zrcátkách, parkovacích senzorů s funkcí změření volného místa, bi-xenonových samonatáčecích světlometů, světelného, dešťového senzoru, tempomatu s omezovačem rychlosti, elektricky nastavitelným sedadlem řidiče, přední sedadla vyhřívaná s funkcí masáže v bederní oblasti, dvouzónová digitální klimatizace, automatické nahlášení polohy vozidla a zavolání na tísňovou linku a mnoho dalších funkcí :)
Motor- tento krasavec vzniknul jak jsem se již zmiňoval ve spolupráci s BMW a povedl se. Jedná se o zážehovou 1.6 s přímým vstřikováním paliva, 16ventilovou technikou s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů, který je přeplňovaný dvoukomorovým tzv. "Twin-Scroll" turbem, které je takové bi-turbo v jednom. Motor má díky němu obrovitánský zátah již od 1750ot./min (275N.m.) . Motor je krásně živý, točivý a má nádherný zvuk a pěknou dynamiku, plní emisní normu Euro 5, další vymoženosti jsou například olejové čerpadlo s proměnlivým průtokem a zcela odpojitelné vodní čerpadlo. Spotřeba je na výkon motoru parádní, jezdím průměrně za 7,1l/100km
Řízení- získalo hydraulický posilovač, který je příjemně nastavený, auto se ovládá velmi pěkně, krásně poslouchá pokyny řidiče, je čitelné a přesné. Toto se "soudruhům" povedlo, do většího bratříčka DS5 totiž dali elektrický posilovač, který tolik chvály neposbíral...
Sedadla- jsou jednoduše parádní, kombinace černé a bílé kůže je krásná, sedadla jsou pohodlná s pěkným bočním vedením, řidičovo je elektricky stavitelné ve 4směrech+elektricky stavitelná bederní opěrka, má paměť na 2polohy, samozřejmostí je vyhřívání předních sedadel s masážní funkcí v bederní oblasti. Masáž je vcelku jednoduchá, ale na delších cestách nebo při bolavých zádech velmi příjemná :) Spolujezdcovo sedadlo je stavitelné ve 3směrech s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou. Na všech sedadlech jsou čidla nezapnutých či nedopnutých bezpečnostních pásů, což přispívá ke zvýšení bezpečnosti. Zvuk při nezapnutých pásech se postupně zesiluje, dokud si pásy nezapnete :D
Interiér- je překrásný, není divu, že byl také zvolen nejhezčím interiérem roku a auto bylo zvoleno také v anketě nejkrásnější auto roku. Zajímavostí jsou černě čalouněné A-sloupky a černý strop vozu, který je neobvyklý, ale krásný. Ve středové kapličce stropu se nachází stropní světýlko a čtecí lampičky které jsou osazeny LED diodami a jsou skvěle nasměrovány tak, že neoslňují řidiče, ale poskytují příjemné světlo na čtení. Dále se v této kapličce nachází 2tlačítka- první z nich je tlačítko Citroën, které slouží k přivolání servisu v případě poruchy vozidla či problémů na cestách a druhé, nad kterým se trošku pozastavím je tlačítko SOS. Auto se totiž v případě nehody dokáže samo lokalizovat a zavolat o pomoc, nebo lze například zavolat tísňovou linku když jste svědky nehody a zrovna se Vám vybije telefon. Tato funkce je velmi užitečná a dokáže zachránit život. Toto bych povinně zavedl do všech aut. Přístrojová deska je přehledná, má čisté tvary je dobře slícovaná, středová kaplička obsahuje rádio, ovládáni klimatizace a středový display, který může být za příplatek nahrazen navigací. Rádio podporuje písničky ve formátu mp3, má vstup AUX a USB, hraje velmi dobře a to i bez příplatkového audiosystému Denon. Klimatizace je automatická, dvouzónová, má 3režimy k dosazění požadované teploty ve vozidle, funkci REST- po vypnutí motoru je možný chod ventilace /závislosti na stavu baterie/. Kaplička s budíky zaujme 3mi chromovými kruhy, středový je analogový tachometr, ve kterém je centrálně umístěný display, který ukazuje digitálně rychlost a zobrazuje informace tempomatu/omezovače rychlosti atd... Vlevo je umístěný otáčkoměr, který má číslicovou stupnici, ale místo ručičky jsou zobrazeny digitální čárečky a při dosažení maximálních otáček se zbarví do červena a začne blikat a vpravo je palivoměr, který je také s digitálními segmenty a display zobrazuje dojezd. Palubní počítač je zobrazován na centrálním display který je společný pro rádio a parkovací asistent. Výborná věc je to, že za sníženého osvětlení lze veškeré budíky zhasnout tlačítkem na volatnu nebo na přístrojové desce a zůstane Vám svítit pouze velký analogový tachometr, což je fajn, že máte v noci příjemnější prostředí za volantem. Na toto téma bych se ještě zmínil, že ve sloupku středového zpětného zrcátka jsou zabudované LED diody, které nenápadně nasvicují středový tunel- od rádia po řadící páku, takže v noci není ve voze nepříjemná tma, ale příjemné tlumené osvětlení. Volant je zajímavý tím, že je zploštěný ve spodní části, obsahuje tlačítka ovládání rádia, BT handsfree, tempomatu a omezovače rychlosti a ovládání osvětlení přístrojů. Shrnul bych to asi takto- nikdy se mi z DSky nechce ven :)
Světla- tady jenom zkráceně, přední světlomety jsou bi-xenonové, samonatáčecí, při rychlostech do 40km/h se přisvětluje zatáčka ještě pomocí mlhového světlometu, u mlhových světel jsou LED pásky denního svícení, které autu náramně sluší. Zadní světla jsou řešeny pomocí LED diod pro obrysová světla a klasických žárovek pro světla směrová, brzdová, mlhová a světla zpátečky.
Silné stránky
Motor- 1.6THP 147kW, 275N.m.- má výborný zátah, krásný zvuk a dokáže být i velmi úsporný,
Převodovka- manuální 6st. je velmi příjemným společníkem motoru,
Akustické pohodlí ve vozidle,
Bi-xenonové světlomety,
Sledování slepých úhlů za vozidlem,
Brzdy,
Pohodlí a komfort,
Exkluzivita,...
Slabé stránky
Pohodlí na horším povrchu vozovky- 18" kola mají svoji daň za krásu :)
Někdo by to sem možná napsal- nestahovatelná zadní okénka, ale nijak mi to nevadí a nechybí
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
DSka je pravidelně servisována v CL Junior Auto, výrobce nastavil interval výměny oleje 30 000km, což se nám až tak nelíbí, takže olej měníme po 15 000km. Co se týče péče o mého miláčka, nemohu si stěžovat, ve 30 000 byly vyměněny veškeré filtry a svíčky, na jaře nás čeká další výměna oleje
Co se týče oprav v rámci záruky- řešili jsme přeprogramování EŘJ- vydaná aktualizace, dále prasklá prachovka na předním brzdovém třmenu, ale to spíš vypadalo jako po nájezdu nějakého hlodavce, a potom přelakování kapoty- kapota je hliníková, ale na laku se objevily drobné vady, oprava byla rychle vyřízená a nyní je vše v naprostém pořádku.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Výborné, naprostá spokojenost :)
Přidat názorDiskuse: Citroën DS4 DS4 Sport Chic
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy značky Citroën
-
Citroën DS4 (2013) Majitel: lookasko
Přidáno: 23.5.2013 2810 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Citroën DS4 (2011) Majitel: MiCkaëLfR1
Přidáno: 2.1.2018 010 Majitel 0.00 Uživatelé
-
Citroën C4 (2006) Majitel: BigFoot007
Přidáno: 29.7.2007 2869 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Citroën C15 (1996) Majitel: jmurjr (H22A7)
Přidáno: 13.5.2008 8910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Citroën Xsara (1998) Majitel: sanaosek (dopraváci team)
Přidáno: 8.11.2008 1610 Majitel 9.91 Uživatelé