Volkswagen Golf (2013)
16.8.2013Automobil jsem nezakoupil, byl mi zapůjčen v autopůjčovně Rentalcars ve Velké Británii. Měl jsem ho pouze 5 dní, přesto bych se rád podělil o své dojmy.…
Volkswagen Golf (BroukJ)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
SPOTREBA 17.08.2013 08:47
SCHROJF
- Re: SPOTREBA 17.08.2013 13:51 BroukJ
-
Re: SPOTREBA 17.08.2013 13:52
Verny_2013
-
Re: Re: SPOTREBA 18.08.2013 09:52
Deegr
-
Re: Re: Re: SPOTREBA 18.08.2013 10:21
miromen
- Re: Re: Re: Re: SPOTREBA 18.08.2013 11:18 Beekey
- Re: Re: Re: Re: SPOTREBA 18.08.2013 15:40 Deegr
- Re: Re: Re: Re: SPOTREBA 18.08.2013 17:42 Nerez
- Re: Re: Re: SPOTREBA 18.08.2013 19:07 SCHROJF
-
Re: Re: Re: SPOTREBA 18.08.2013 10:21
miromen
-
Re: Re: SPOTREBA 18.08.2013 09:52
Deegr
- Re: SPOTREBA 17.08.2013 13:53 M.A.T.O.
- Re: SPOTREBA 17.08.2013 17:53 MiKy*
- Re: SPOTREBA 28.08.2013 10:36 Makovnik
- CHYBA 18.08.2013 15:52 wikinko
-
SCHROJF 17.08.2013 08:47
SPOTREBA
Tu spotrebu by som tak tragicky nevidel,urcite este pojde dolu...sam jazdim s podobnym motorom za 5.2-5.5l/100km...Len by ma zaujimalo,co beres ako standart,a aky iny vyrobca ti to,co je momentalne v Mk VII,ako standart za tie iste peniaze podla teba ponukne? ;-)-
BroukJ 17.08.2013 13:51
« Re: SPOTREBA
Spotrebu nevidim tragicky. Mne nejvic vadi, ze palubni pocitac ukazuje procentualne podstatne mensi spotrebu. Po prvnim tankovani pal. PC ukazoval 4.1 l/100km a mne pri dotankovani do plne vyslo 5.6l/100km. To je hodne velky rozdil.
Co se tyce vybavy, tak myslim, ze v zakladu uz dnes kazdy nabizi manualni klimu, predni okna v elektrice, central na dalku, radio... -
Verny_2013 17.08.2013 13:52
« Re: SPOTREBA
Souhlasím s kolegou, podle mě je spotřeba s nejslabším motorem 63Kw obzvlášť s ohledem podílu dálničních jízd na malý turbobenzín vynikající. Já mám u Golfa 7 motor 1,4 90KW, ten je velmi vhodný hlavně na dálnice kdy při 130 točí 2800ot/min a za prvních 10 000Km mám spotřebu 5,5 taky. S Octou 1 TDi se kterou taky jezdím mám za těch 270 000 Km 5,1 l/100Km. Jízdní styl je schodný. Jen s tím golfem jezdím ostřeji protože motor si o to říká sám. Jen mě trošku zaráží rozdíl mezi reálem a PP. U mě se to pohybuje do 0,2L. A ktěm benzínovým 1,6 - neznám z minulosti ani současnosti žádný takový motor který by byl schopen dlouhodobě jezdit normálním stylem za méně než 6,5 L/100Km. Sám mám zkušenosti s fokusem1, Octou 1 1,6, kolegové v práci májí astru 1,6, či kaškaje 1,6 a pod 7L prostě nejdou..-
Deegr 18.08.2013 09:52
« Re: Re: SPOTREBA
Vy srovnáváte 1.6 z devadesátých let, proti moderní 1.2 turbo? Tomu říkám objektivita >:D
Já mám moderní motor 1.6 GDI v i30 a moje dlouhodobá spotřeba po skoro 19 000 km je 6.1 litru. Ale to je samozřejmě se vším, studené starty, města, dálnice, atd. Pokud resetuji PP a jedu jen po okrsce, tak není problém se dostat pod pět litrů.
Ale pokud na to šlapu a jedu už hodně rychle, tak jedu za 7-8 litru. Tyhle 1.2 a 1.4 turbo pak ale žerou i trávu kolem silnice při takové jízdě >:D
Downsizing? Ne, děkuji, je to jen oblbování lidí, že mají něco "eco"-
-
-
-
Nerez 18.08.2013 17:42
« Re: Re: Re: Re: SPOTREBA
Nevím, proč by neměla atmosféra dnes co nabídnout. Zrovna 1.6 GDI je povedený motor, který na svůj výkon umí jezdit s pěknou spotřebou. A to rozhodně nemluvím jako fanatik do Hudlaje. Tuto značku opravdu nemusím, ale kvality motoru uznám. Osobně bych mu dal také přednost před moderními mikromotory...-
-
-
miromen 18.08.2013 19:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SPOTREBA
Ona se těžko porovnává spotřeba 2 různých řidičů a tras. Já mam vlastní porovnání bývalé atmosféry a s nyní vlastněným turbo benzínem. Styl ježděni mam pořad stejný včetně tras a spotřeba jasně hovoří ve prospěch turbo benzinu. Samozřejmě znám osobně i jiné atmosféry takže jakési porovnání určitě mam a nejde jen o spotřebu. Jediné minus vidím v gradaci výkonu ale ta se jaksi u moderních atmosfér taky nedostává. Prostě umíráček....-
-
-
-
miromen 18.08.2013 20:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SPOTREBA
Když si vezmeš o kolik je ten Focus menši a lehčí navíc jezdící na užších pneu tak bych tu letitost tak nevytahoval. A právě ta zábavnost už je v čudu takže vlastně z mé strany nevidím jediný důvod jít do atmosféry v této kategorii.-
jednooky 18.08.2013 22:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SPOTREBA
máme doma 1,6 Vti v C3 picasso...spotreba pod 6 litrov je nereálna ;-)
dlhodobý priemer je +- 6,6 litra (prevažne Bratislava, ale nie centrum), na dialnici skočí spotreba na 7,5 ako nič (ikeď C3 picasso asi nebude mať super odpor), a mimo mesto je to 6,3 takže na spotrebu 5,5 sa ani nechytá ;-) inak motor je to super :-!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
SCHROJF 18.08.2013 19:07
« Re: Re: Re: SPOTREBA
Moderny motor 1.6.../99kW a 164 Nm ???A TSI pri sviznej jazde zere travu okolo cesty?To si pocul kde,v "hospode"? ;-) :no: Ako pisal kolega miromen...hyundaiforum je pre teba to prave orechove,tam sa raduj aku mas super spotrebu,ako ti odpadava lista pod zadnym bocnym okienkom a podobne! ;-)-
Deegr 19.08.2013 14:04
« Re: Re: Re: Re: SPOTREBA
Vždy tady budou lidé, co není od VW, tak je to špatný. Evidentně jsi jedna z těch oveček. Zkus si něco nastudovat. 1.6 GDI patří ve své třídě k nejmodernějším motorům. VW na tohle nemá, tak začal radši cpát do motorů turba a ovečky hned začli mečet, jak je to lepší, než atmosféra >:D
Ono je super při každém rozjezdu se modlit, aby to nechcíplo, protože tyhle motory nemají při volnoběhu žádnou sílu a už jsem viděl několik ubožáků, jak jim ty zazračné TSI chcípli při rozjezdu >:D A dostat z oturbené 1.2 85 koní? To měl třeba fiat z 1.2 bez turba už v devadesátých letech. Tomu říkám pokrok >:D
Znáš nějaké vážné problémy moderních motorů od Hyundai? Říká ti něco rozvodové řetězy u TSI? Kaput DSG převodovky, nebo radši naftu a TDI? Ale to si ovečky nepřipouštěj >:D
Nevím, kolik znáš lidi s TSI, pro TSI není problém jezdit přes 10 litrů. To je doména spíše třílitrových motorů >:D No jo, holt ten váš svatej VW je horší, než si dovedete připustit. Ale jen si vy ovce kupujte dál ty TSI, TDI, DSG >:D-
miromen 19.08.2013 15:15
« Re: Re: Re: Re: Re: SPOTREBA
Právě jsi předvedl totální omezenost a hlavně tupost kterou jsem já jasnovidec vycítil hned u tvého prvního příspěvku.
No a píšeš tu něco o ovcích a sám si se předvedl jako ovčí král kterého jsem dobře zaškatulkoval. Takže Hardcam jistě znáš tedy pokud už toho vola ne nepodobného tobě z Hyundaiclubu nevyloučili musí mít z tebe očividně radost.
PS mě od mala učili že meči koza -
Verny_2013 19.08.2013 18:28
« Re: Re: Re: Re: Re: SPOTREBA
Nechci reagovat na tvé výpady proti VW, to je tvoje věc, jen mě trochu zaráží ta neznalost, neinformovanost a buranství kterým to děláš. Co se týká spotřeby stačí zajít na Spritmonitor a zjistit si průměrnou spotřebu Hyundai I30 GDI 99 Kw což je výborný motor - 7,17l/100Km a Golf 7 1,2-1,4 TSI 6,47l/100km. Tedy rozdíl ve - 0,7l ve prospěch malých TSi u Golfu. Je tam samozřejmě vidět tvá I 30 s 6,1 a můj Golf 5,5. U golfa jsou 3 lidé kteří jezdí pře 8 L ale naopak 70% majitelů malých TSI se vejde do 7L a 40 % se vejde do 6L. Důvod je jasný vysoký krouťák v nízkých ot. zaručí že v rozmezí 1800-3000 ot. jedeš "turbodieselově" s velmi nízkou spotřebou. A pokud potřebuješ na to šlápnou tak vytočíš na 5000 a máš k dispozici výkon samozřejmě s mnohem vyšší spotřebou. Má to svá negativa - malá turbodíra do nějakých 1400 ot. a absence výkonové špičky nad 5000ot. Nicméně přínos je pro běžného motoristu jednoznačný jede s výrazně nižší spotřebou reálně o nejméně 10%, v nižších otáčkách, tedy s nižším hlukem. Vsadím se že benzínové atmosféry v mainstreamu do 3 let ani nenajdeme, podobně jako atmosférické Diesely skončily před nějakými 10-13 lety.-
Nerez 19.08.2013 19:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: SPOTREBA
Jenže atmo diesel vůbec nejel. Se podívej, jaké ty motory měly výkony. Atmo benzín má pořád dost sil, aby jel obstojně a to i s nižším zdvihovým objemem. Právě atmo diesel byl ten nejlínější motor, se kterým jsem kdy jel(Fabia sedan 1.9 SDI).
Nejsem zarytý zastánce ani atmosféry ani turba, v práci mám turbobenzín, soukromě mám atmosférický benzín. Do soukromého mi ta atmosféra plně vyhovuje, nemusím se bát o žádné dramatické poruchy, jezdím okolo 6l a protože jezdím většinou sám nebo ve 2, když motor trochu vytočím tak celkem jede.
Když se mi cokoliv vysype na služebáku tak je mi to celkem jedno, protože to neplatím. V něm se dynamičtěji svezu a benzín taky nejde z mojí kapsy :-)
-
-
SCHROJF 20.08.2013 13:02
« Re: Re: Re: Re: Re: SPOTREBA
A potom su tu ludia,evidentne k nim patris aj ty,ktory nemozu koncernu,a vyslovene VW prist na meno,ze?A ako som pisal minule, tie "hospodske" reci na kvalitu rozvodov,problemov DSGecka, spotreby 10 litrov a inych zarucenych preslapov tohto koncernu,mame MY co s tymito autami jazdime kazdodenne v *!!! Sadneme a ideme,a ked mi ukaze palubak 10-13 litrov,tak ver,ze mam dost velky usmev na tvary zo sviznej jazdy! ;-)
-
-
-
-
-
MiKy* 17.08.2013 17:53
« Re: SPOTREBA
Jen na okraj. Z účasti v projektu Ecowill jsem se dozvěděl, že existuje možnost nastavení ŘJ pro výpočet spotřeby a následného zobrazení na PP ze třech různých variant. Každá varianta dává jiný výsledek, jelikož pracuje se vstupními daty v různé časové posloupnosti.
Já sleduji spotřebu u svých aut dlouhodobě. Zatím správné hodnoty vždy zobrazoval na PP OPEL, r.v. 2007. VW, r.v. 2001 se lišil o 0,2 l/100 km směrem dolu. Nyní sleduji ŠKODU, r.v. 2013 a v dlouhodobé paměti PP na 3 vyjeté nádrže je zobrazovaná hodnota rovna výpočtové hodnotě zaokrouhlené na 1 desetiné místo směrem dolu (zobrazena - 5,4; vypočtena - 5,48).
Je jasné, že pro optimalizaci stanovení přesnosti "kupeckého" výpočtu plním PH na stejné stanici, na stejném místě a u stejného stojanu.
U 1,2 TSI/63 kW mám dlouhodobou spotřebu 5,4 l/100 km a na těch samých trasách jsem měl s "opláckou" 1,2 dlouhodobou spotřebu 5,9 l/100 km. Při tom s TSIčkem jezdím s vyššími zaznamenanými jízdními průměry.
-
-
wikinko 18.08.2013 15:52
CHYBA
Preboha, ako si prišiel na to, že 56mpg má byť 4,1L/100km? 56mpg je 5,04 litra na 100 kilometrov. Zisti koľko má galón litrov. 48mpg je ekvivalentné spotrebe až 5,9 litra na 100, nie 4,8 ako píšeš ty. Prezradíš nám ako si to počítal? PS: anglický galón má 4,55 litra, tak počítaj. Americký galón má 3,8 litra, podľa toho si to asi počítal ty. Mám golf VI, palubný počítač je úplne presný. Čo je nepresné, je tachometer. Tých 3000 otáčok pri 130 ako píšeš, je blud, keby si šiel 130 na GPS, tak tam už máš takmer 4000.