Recenze

9 Majitel

Ford C-Max Grand C-Max 1.0 Ecoboost 92kW

8.28 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford C-Max, foto 1 Ford C-Max, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Fordík Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 998 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.2 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Dlouho jsem vybíral rodinný vůz, který bude kompatibilní se 2 dětmi, manželkou a hromadou bagáže, kterou k sobě potřebují. Stejně tak bude schopen jezdit po městě i výlety za rodinnou kolem 100 Km. Auto určitě s benzínovým motorem.
Fransouzská auta jsem po zkušenostech s poruchami zavrhnul, japonská mají extrémně drahé náhradní díly a nemají obvykle příliš variabilní interiér. Navíc mým požadavkem byly posuvné dveře, což výběr ještě sužuje.
V hledáčku tak byly pouze tři vozy: VW Sharan, Touran a Ford Grand C-Max (obyčejný C-Max je opravdu malý). Při porovnání výbav a cen VW vs Ford, bylo naprosto jasné, že to bude Ford. Nedokázal jsem si obhájit skoro o 100 000,- vyšší cenu VW oproti Fordu.
Osobně nemám s tříválci problém a zajímá mě hlavně jejich charakteristika a spolehlivost. Motor jsem znal akorát z Focusu, kde jede opravdu parádně a lépe než dýchavičná 1.6. Auto jsem si vyhlédl v bazaru a jak to tak bývá, koukal na něj tak dlouho, než jsem se jel konečně podívat. Auto působilo poměrně velkým dojmem zvenčí i uvnitř. Vpředu je pro mou hubenou postavu dostatek místa a možnost nastavení sedačky a volantu plně vyhovující. Palubní deska překypuje tlačítky a uprostřed se nachází monochromatický displej. Osobně mi vyhovuje, nepotřebuji velké LCD panely na kterých je obvykle barevný obrázek s malými tlačítky. Na druhou stranu, tady by těch tlačítek mohla být polovina a nic by se nestalo. Volat má dobrý průměr i tloušťku, jeho tlačítka jsou dobře v dosahu, jen bych přehodil ovládání hlasitosti rádia. Obvykle držím volant jednou rukou (levou) a ovládání rádia je na pravé straně. Odkládacích míst pro řidiče je dostatek.
Spolujezdec je na tom obdobně, ale silnější postavy si můžou stěžovat na nedostatek místa a špatné boční vedení v sedačkách.
Na druhou řadu sedadel se dostaneme posuvnými dveřmi, které jsou perfektní při parkování na sídlišti nebo před supermarketem. Maximální vstupní otvor s malou potřebou bočního místa. V druhé řadě sedadel najdeme dvě plnohodnotné sedačky a prostřední užší sedačku, na kterou se vejde štíhlejší postava nebo dítě. Všechny sedačky lze posouvat dopředu a dozadu, čímž se zvětší nebo zmenší prostor v zavazadelníku. Sedačky mají Isofix, takže práce s dětskými sedačkami je bezproblémová a rychlá. Prostřední sedačku je také možné sklopit do boční sedačky, čímž se uvolní prostor například pro umístění bicyklu bez nutnosti demontáže předního kola. Za těmito sedačkami se nachází třetí řada sedadel, která je opravdu jen nouzová a pro osoby maximálního vzrůstu 150 cm. Ani tak to není na dlouhé cesty a v zavazadelníku zbyde místo maximálně pro kabelku.
Zavazadelník jako takový není nic obřího, ale díky třetí řadě sedadel je jeho dno poměrně vysoko, což ulehčuje práci s kočárkem a podobnými neskladnými věcmi. Jeho osvětlení je po obou stranách, což je dobré, ale v případě zarovnaného kufru by se hodilo ještě jedno na stropě.

Pomalu se dostáváme k jízdě. Motor 1.0 EcoBoost nebudu dlouze představovat, je tu s námi mnoho let. Ve variantě 92kW a točovém momentu 180Nm (20s overboost 200Nm) je pro tento typ auta naprosto dostačující. Po nastartování je motor velice tichý a nevibruje jako například 1.4 TDi PD, což je jako jízda na vibrační žábě. Motor zabírá už od 1500 ot/min a nijak neprotestuje. Zhruba do 3000 motor jede příjemně, ale velice rád se nechá točit výše. Nad 4500 už pěkně zabírá a předjíždění s ním není velký problém. Vytočit se nechá až do omezovače, což není jeho týrání, ale krásný lineární nárůst výkonu. Jeho zvuk není nijak otravný a ve vyšších otáčkách dobře maskuje počet válců.
Podvozek tomuto auto velice dobře sekunduje a nazval bych ho největším překvapením. Podvozek dokáže velice dobře filtrovat nerovnosti našich silnic, ale stejně dobře je řidič schopen poslat auto vysokou rychlostí zatáčkou bez zaváhání. Častým problém uskakování kol v zatáčkách (často u levnějších Hyundai) při jízdě na hraně se zde nechová. Kam řidič auto pošle, tam pojede, dokud bude přilnavost pneumatik.
Poslední velké české téma, je spotřeba. Je to malý oturbený motor, který má slušný výkon a je ve velkém autě s ne zrovna ideálním koeficientem odporu vzduchu. Motor má velký rozptyl apetitu, podle stylu jízdy. Běžná jízda mimo město s rychlostmi kolem 100Km/h znamená průměr 5,5l/100Km. Jízda ryze městská řekněme do 70Km/h znamená průměr kolem 6,5l/100Km. Když na to budu šlapa na dálnici kolem 170-180Km/h, tak si motor vezme 10l/100Km.
Každopádně naše dlouhodobá spotřeba za cca 10 000Km se drží na 6,2l/100Km. Běžná skladba tras je 30% město, 60% okresky a 10% dálnice. Za mě naprostá spokojenost, nafta by na tom nebyla o mnoho lépe.

Shrnutí celkové spokojenosti s autem. Jsem velice rád, že volba padla právě na Grand C-Max. Auto je pohodlné, prostorné, dokáže slušně jet a příliš nežere. Design se mi vcelku líbí, i když zadní partie si moje sympatie asi nikdy nezískají. Jako rodinné auto splňuje vše na 100%.

Silné stránky

Prostornost
Variabilita
Motor
Nezájem zlodějů
Cena náhradních dílů

Slabé stránky

Design
Antikorozní ochrana podvozku

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen běžný servis

 


Další vozy Ford C-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím žádná neplánovaná závada

praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

mohl by být větší






Blesk.cz

Levné recepty z jednoho pekáče: Buřty na pivu, masové koule i zapečené fazole

Levné recepty z jednoho pekáče: Buřty na pivu,…

Leden je pro mnoho lidí symbolem utahování opasků a šetření. Vánoce skončily a je potřeba se vrátit zase zpět do…

Písařovicová po konci v České televizi přiznala: Musela mít policejní ochranu!

Písařovicová po konci v České televizi přiznala:…

Na moderování v České televizi, kde pracovala 16 let, nebylo zdánlivě nic nebezpečného. Daniela Písařovicová…

 

iSport.cz

Svědík se inspiroval Sigmou: Věřili jsme taktice. Co řekl o Klimentovi?

Svědík se inspiroval Sigmou: Věřili jsme taktice. Co…

Bod se Spartou jako ostrý předkrm a jako hlavní chod pak výhra proti Slovácku a přeskočení jej v tabulce? Kdeže!…

Výhra, ale naše hra se mi nelíbila, zlobil se Kotal. Chválil Vitíka

Výhra, ale naše hra se mi nelíbila, zlobil se Kotal.…

Jeho svěřenci splnili základní cíl, na hřišti Opavy vyhráli 3:0. Trenér Sparty Václav Kotal přesto nemohl být…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Covid, očkování a sociální sítě aneb Zakažte lži, přikažte pravdu!

Marek Stoniš: Covid, očkování a sociální sítě aneb…

Hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák si v mediálním kanále svěřenského fondu Andreje Babiše povzdychl, že…

Americká inaugurace: Krátká procházka po dějinách ceremoniálů 20. století

Americká inaugurace: Krátká procházka po dějinách…

Dva ze symbolů americké demokracie a svobody, Kapitol a Bílý dům, se minulý týden proměnily ve vězení s nejvyšší…