Ford C-Max (2008)
2.9.2009Takže maxe jsem koupil jako ročního, na tachometru měl nějakých 17 500tis. km a stav vlastně jako nový. Je to říman i se serviskou a vlastně se na něm…
Ford C-Max (štíreček1)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Signalizace nezapnuteho pasu 02.09.2009 22:51 krovakus
- koukam že si doplnil info 03.09.2009 13:56
- Všem 03.09.2009 19:28 štíreček1
- Jasně 03.09.2009 21:16 štíreček1
- je na to systém na to poutání 03.09.2009 23:58 esenbe
- Maxík 28.09.2009 20:53 KubikCv
- maxík 28.09.2009 21:42 štíreček1
- Pípání nezapnutého pásu 05.10.2009 20:46 štíreček1
- Pekny 22.10.2009 18:13
- Pěkný auto, až na ten motor :-) 22.10.2009 22:36 Thomasino
- DPF 23.10.2009 20:43 Nicco
- C-Max 16.11.2009 19:49 pilotpilot
- Hodnocení 20.12.2009 19:15 Thomasino
- Ropák 22.12.2009 18:58 štíreček1
- Hodnocení 29.12.2009 00:53 berustina
- Spotřeba 01.01.2010 12:04 pepezima
- Hodnocení 26.02.2010 10:49 mara89
- Hodnocení 26.02.2010 20:19 štíreček1
- hodnocení 03.03.2010 19:18 štíreček1
- Test s-max 05.03.2010 17:32 štíreček1
- Cemix 31.03.2010 23:50 bubaaaack
- Denní svícení 02.04.2010 05:12
- Slavný Max 24.04.2010 00:25 Subaru4ever
- Pekny kusok 14.05.2010 19:03 Ferfi
- 3x10 31.07.2010 12:13 kyklop
- Pípání pásu 07.01.2012 19:13 wawman
-
krovakus 02.09.2009 22:51
Signalizace nezapnuteho pasu
Co se tyce toho pipani. Slysel jsem jeden dobrej trik na odstraneni toho zvuku. Pripoutat se. ;-) :-) Jinak pekny auto, hlavne ty kolesa. :yes: -
štíreček1 03.09.2009 19:28
Všem
díky za desítky. Postupně to doplňuju jak je čas. Dnes jsem ho odvezl na výměnu oleje plus těch filtrů a kdo ví, co tam ještě najdou, zítra to bude hotové. Pásy samozřejmě používám, v manuálu jsem se sice dočetl, že po osmi minutách to přestane, ale po městě nejezdím osm minut v kuse, to jsou jen takové trckačky od obchodu k obchodu nebo do práce a z práce. Mimo obec nejsem hazardér. >:-[]-
-
-
-
-
Prase 03.09.2009 20:09
« Re: Re: Všem
zas to s tou bezpecnosti tak nezer :-) ve vysledku muzes zemrit v aute s x airbagy a zadnou kolizi nezavinit :P jo muze ti to pomoct prezit to je jasne :-) ja se poutam malokdy nicmene u auta s vice airbagy se poutam vzdy nerad bych zemrel se zlomenym vazem :-) ale kazdemu jak chce ;-)-
Vampix(Diesel Power) 13.10.2009 14:39
« Re: Re: Re: Všem
nevím jak kde ale mám pocit, že airbagy by se neměly aktivovat pokud jsou pásy nezapnuty právě kvůli takovým, případům.
Připoutat je otázka sekundy...Naučit se znova mluvit, jíst, chodit....nebudu to nikomu vnucovat jenom mi to připadá jak ruská ruleta...minimum co pro své bezpečí můžu udělat...A pojíždění v městě je jenom výmluva. Nikoho těch maximalně 5 sekund nezabije :-) zato proletět sklem nebo jak na videu propíchnout si plíce žebrem už možná jo...
Add auto: hezký, fotky taky a recenze taky byla dobrá než jsem se dostal k těm pásům...Nevyčítám ti to ale nějak se mi to prostě zprotivilo. O bodování budu uvažovat protože bych ti nerád zkazil hodnocení ;-)
Přeji mnoho kilometrů bez nehod
-
-
-
-
-
štíreček1 03.09.2009 21:16
Jasně
ale pás spolujezdce to neřeší, poněvadž mně osobně to pípání až tak nevadí a když mám spolujezdce, tak ten je uvázaný ve svém:-) já svůj za sebe uvázat nemůžu, poněvadž když vidím hlídku, jak bych ho pak navlekl na sebe? :-) No řekněte sami? kdo z vás se uvazuje na pár metrů? A airbagy pokud vím fungují jen od určité rychlosti, kterou na popojížďky stejně nedosáhnu. Jinak deaktivovat se to dá tak, že po nastartování se pás zapne a do tří vteřin vypne a je klid, jenže když už se uvážu, tak už jedu uvázaný, že jo... >:D-
"-- skrytý --" 13.10.2009 15:13
« Re: Jasně
Airbagy ve většině aut fungují od 30 kmh, ale pokud je náraz dostatečně silný (vyhodnotí údaje z čidel na deformačních zónách), vystřelí snad i pod touto hodnotou.
Já se poutám úplně pokaždý. Jednou eště s Peugeotem 205 se mi pás řidiče zasekl, tak jsem si řekl, že to odjedu domů nezapnutej... Po 50 metrech jsem musel zastavit a s pomocí všeho možnýho, co se mi dostalo pod ruku, ten pás uvolnit, protože jsem se prostě nedokázal soustředit na jízdu. Naštěstí se povedlo.
Je to pocit asi jako jít na konferenci s trenýrkama přetaženýma přes hlavu...
Když třeba jen vyjíždím ze dvora, abych udělal místo na úklid listí, tak se připoutám stejně. Stal se z toho takovej druh reflexu.-
Chobot 13.10.2009 15:21
« Re: Re: Jasně
Nápodobně. Už jsem to tu někde psal. Prostě nasednu a připoutam se, ani o tom většinou nevim, že jsem to udělal. Stejně jako zapínam a vypínam světla. Ne protože vim, že mam svítit, ale protože to tak je.
Prostě rituál: Nasednout, připoutat, nastartovat, rozsvítit.
Pak z toho nastávají ty situace kdy člověk rozsvěcí světla při popojíždění po dvoře, poutá se když potřebuje s autem jen cuknout 2 metry atd....ale proč ne, nikomu to neublíží.-
štíreček1 13.10.2009 20:12
« Re: Re: Re: Jasně
No jasně, zvyk je železná košile, už si pomalu zvykám i na ty světla. Deset let jezdím s náklaďákem bez pásů, tak to nejde hned. U focuse jsem měl diody, které se sami rozsvítili s nastartováním a s maxem jednou zapomenu na světla a hned mě lapli, říkám jako naschvál!!! Zrovna jsem odjížděl od obchodu ještě rozespalý, za to ale jsem byl uvázaný.
-
-
-
-
esenbe 03.09.2009 23:58
je na to systém na to poutání
říká se že do té doby dokud vás to pípání nezačne otravovat mužete jet bez pásu :-) u mě jsou to tři maximálně 5 sekund >:D naštěstí mě to pípá až po překročení 15 kmh -
KubikCv 28.09.2009 20:53
Maxík
Moc pěkný auto a hlavně motor,jeli jsme s kamarádovo maxíkem (předfaceliftovej model) skoro 1000km na IAA do Frankfurtu a nevěřil jsem mu,že je to 1,6 v ropě...ten motor má opravdu slušnej zátah i v pěti lidech,vystřídal jsem všechna místa v autě a paradoxně nejpohodlnější je to vzadu uprostřed a u spolujezdce.Podvozek a brzdy jsou 1A....nechápavě jsme koukali na německé dálnici na navi,že to auto chvílema svištělo kolem 180 dle GPS.A naletěl jsem na "poklotrony",říkám..pěkný kola...ale to nejsou alu..jen šikovný poklice...jeden člověk takhle koupil auto,v domění,že má alu,jenže to byly jen perfektně padnoucí poklice >:D -
štíreček1 28.09.2009 21:42
maxík
Dík za hodnocení. Ten motor je vážně skvělý, testoval jsem výkonější 1,8 tdci v kombíku 85kw, ale kde se hrabe na šestnáctiventil. Původně jsem chtěl jít do 1,8čky a teď jsem rád, že jsem vzal tenhle motor. Prostoru vzadu je nadmíru, když si sednu za sebe, tak mám před koleny ještě nějakých 20cm místa a když řídí moje paní, tak ještě víc >:D Akorát se mi zdálo, že vzadu to víc háže sem a tam, seděl jsem vzadu sice jen asi tři km, ale bylo to asi tím, jak žena točí volantem sem a tam a snaží se jet, tam kde nechce >:D >:D Maximálku jsem zatím nezkoušel, na čtyřku jel 170, pak jsem musel brzdit a jindy jsem zkoušel jen tak lehce na pět 190 a ještě byl při chuti, ale nemám ve předu ocelový rám, tak jsem zase musel brzdit. Předešlému focusovi 1,8tddi 66kw se ale chtělo do vyšších rychlostí víc, měl kratší lehčí převody a po rovince jel 210.
Jinak ty poklice jsem viděl u forda, kde jsem byl obhlížet nového maxe, taky jsem si myslel, že to jsou lité kola, ale ona mi pořád tvrdila, že ty jsou za příplatek a že tohle jsou poklice. Bylo mi to divné, strkal jsem tam prsty a kolo nikde :-O -
"-- skrytý --" 22.10.2009 18:13
Pekny
Mas to za 10 nemam Stirecku co dodat super recenze,Hlavne ty posledni fotky -
Thomasino 22.10.2009 22:36
Pěkný auto, až na ten motor :-)
Pěkný auto, pěkná barva :-) - měl jsem Maxe ve stejné šedé. Jen ten motor není pro mě to pravé ořechové. Jezdil jsem s ním po Brně asi hodinu než jsem Maxe kupoval (a byl už zajetý), ale přišel mi slabý a samozřejmě nějak nemám rád to chrochtání dieselu ;-)
Ale zase chápu spoustu lidí, kteří nejsou žádný šílenci do aut jako spousta lidí tady na MACZ, že jim slabší diesel vyhovuje. Pokud se jezdí uvolněně a pomalu, asi to taky dostačuje. Na mě byla nakonec slabá i ta jednaosmička benzín v C-Maxu a po roce a půl jsem ho prodal. Každopádně ve své třídě má ale zdaleka nejlepší podvozek a kvalitu jízdy, o citlivém a komunikativním řízení nemluvě! :-) Tak si ho užívej.-
štíreček1 25.10.2009 11:04
« Re: Pěkný auto, až na ten motor :-)
Přesně tuto barvu jsem chtěl, černá je na údržbu otřesná, ale vypadá pěkně, akorát max se dost špiní od předních kol a moje paní zástěrky nechce. Jinak jsem rodilý ropák, escort byl v naftě, stejně jako focus a příští auto bude opět ropák. Commonrail už není pověstný s chrochtáním, to escort byl traktor, focus malinko lepší, ale tenhle motor je na tom podstatně líp, záleží ale na vkusu. V práci jsem jezdil se služebními benzíny 1,6 1,8 a i třílitr opel a prostě v tom neumím jezdit. Od třílitru jsem čekal dynamiku, ale na sešlápnutí plynu neragoval, vyžadoval neustále řadit a ostatní motory taky. Na stejné trase se slabším focusem to nebylo potřeba ani před kopcem ani za zatáčkou a je jasné, že tyhle auta nejsou na vyloženě sportovní vyžití. Mám rád reakci na plynový pedál v jakýchkoliv otáčkách a hlavně zátah. Tento motor se dělá ještě ve slabší verzi 66kw bez geometrie lopatek turba, tak možná proto se ti jeví pomalý ve vyšších otáčkách, ale musím souhlasit, že ve městě s ním není žádná sranda, on chce jet, ale nemůže, zato mimo město je to mazec. Focus měl podvozek lepší, ale ne tak komfortní, motoricky ale za třemi tisíci nemělo cenu točit, max táhne pořád. Jinak pokud by to nebylo rodinné auto, tak bych bral RS nebo ST, ale k mému využití potřebuju občas velký kufr, tedy více praktické auto. Jestli jsem nebo nejsem šílenec do aut musí jít stranou a RSko se ve verzi kombi nedělá :-( Užij si toho nového rudého volswagna ;-)
-
-
Nicco 23.10.2009 20:43
DPF
Pred rokom by som sa tomuto motoru vyhol na 100 krokov. Strasil ma DPF - ze po 100.000km je nutna vymena za repasovany (14.000) alebo novy (23.000) a tiez ma strasila predstava, ze pri mojom jazdeni 6000km rocne mestom by sa furt zanasal a musel by som ho chodit vypalovat do servisu.
Pozeram ale, ze ty s tym chodis par km do prace po meste (Brno?). DPF sa vypaluje v pohode? Alebo uz si videl, ze by sa spustila regeneracia, pripadne spusta sa castejsie a stiha sa dokoncit?
Takze ja som sa bal dieselu, rodina ma odhovarala, ze sa to kazi, ale vlastne sme ani nikdy ropaka nemali (okrem firmnej atmosferickej siery a avie ;-) ), takze sme posudzovali iba od skusenosti inych. Takze mam benzin 1.6/74, ale je to taky motor ani macka ani pes. Vzdy mam o 1,5-2L vyssiu spotrebu ako diesel 1.6, takze chlasta trochu viac a ani ktovieako netaha. 180kmh da, ale so spotrebou 10L. 130kmh toci 3900ot a pyta 7-8L. Chyba mu 6ka.
Tak po roku som zistil, ze vysoke otacky bezninu mi vyslovene nesedia a moj strach z poruchovosti dieselu prebilo zistenie, ze pre nizsiu spotrebu urobim cokolvek, aj som ochotny pretrpiet pripadne poruchy.
Tieto PSA/F motory 1.6 do 100tkm v podstate vydrzia, jedine moze odist dvojhmotak uz napr po 40tkm. Inak turbo sa moze dozit aj cez 130tkm, ale zalezi na nafte a spravani sa.-
štíreček1 25.10.2009 12:15
« Re: DPF
Výměna auta byl nápad mojí paní, já jsem byl spokojený s focusem 1,8tddi 66kw. Na druhou stranu je ale pravda, že se blížila hranice 120tis a to už znamená pro většinu součástek konec životnosti. Jinak za celou dobu spokojenost a nic si nežádal krom nafty, ale jako profesionální šofér jsem ani s naftou neměl problémy >:-[] A dlohodobá spotřeba v průměru 5,8l a to jsem ho nešetřil. Pokud jsem jel úsporně do cca 100 kmh, tak klidně za 3,8!!! Měl lehčí převody, takže byl svižný, ale na dálnici točil 3000ot. To bylo dost, ale já jsem po dálnici nejezdil, takže mi to nevadilo. Kamarád se rozmýšlel mezi tddi a 1,6 benzín a nakonec dal přednost benzínu v 1,6 protože měl 74kw a já jen 66kw, ale pak mi dal za pravdu a říkal, že mi to jede daleko líp. Ve městě mu to papá skoro desítku a když to chce protáhnout tak taky. 1,8 benzín má sice vyšší výkon, ale pocitově jede jako ta 1,6, protože je použitá jiná převodovka, takže část většího výkonu stejně pohltí těžší převody.
Strašák DPF - takže auto si vybírala moje paní, na barvě jsme se shodli, kromě stříbrné a tmavě modré vše v metalíze. Raděj bych opět černou, ale když jsme uviděli tmavě šedou, tak jsme se oba shodli! Výběr motoru byl na mě, benzíny šly bokem a vše nad obsah 1,8 taky skrz pojistku. Takže jsme projeli většinu kombíků ve II i III modelech. Všude vychvalovaný motor 1,8tdci 85kw mi ale nepřipadal o moc svižnější než ten můj slabší, takže jsme nic nevybrali až na to moje paní, že si zkusíme maxe 1,6 80kw....Ale co to!!!! ono to jede!!! Jen ten filtr!!! Po třech týdnech jsme se nakonec dohodli, že ho veznem a teď ani nelituju (zatím), že jsme vzali motor od PSA a ne forďácký.
S tou regenerací to je těžké v tom, že to nepoznáš. Pokud jednou za čas jedeš delší trasu, tak se pasivně filtr vypaluje po dosažení určité teploty, aktivní vypalování přichází na řadu v případě, že je filtr zanesený a na tu teplotu motor nedosáhne, například při jízdě ve městě. Podle toho se tak děje zhruba po 1000km, někdy míň někdy víc, záleží na palivu atd. Od toho k tomu slouží to přídavné aditivum, které by mělo vydržet na 60-80tis km a které se vstřikuje před filtr k dosažení vyšší teploty. Pokud tento proces přerušíš, regenerace pokračuje při příštím spuštění motoru. Výhoda je v tom, že jezdíš ekologicky >:D ale tento motor je u nás dražší než jinde ve světě, kde se chováš ekologicky. Údajná životnost filtru je 120tis km, do té doby snad prodám. Dvouhmoťák může odejít i za rok, uvidíme. Na netu se většinou dočteš negativní stránky od lidí, kterým se to prostě kazí, člověk který problémy nemá, nepotřebuje chodit na net pro rady. Já zatím klepu na dřevo, jednou dvakrát za měsíc přes zimu jedu delší trasu, přes léto často, tak snad filtr nebude dělat potíže. Nové auta už ho mají všechny aby dodržely normu euro IV a slabší 1,6 do těžšího auta jsem nechtěl. Tento motor mě fakt překvapil na rozdíl od fordí 1,8tdci.
-
-
-
Thomasino 20.12.2009 19:15
Hodnocení
Koukám ale, že už jsem ti tady psal a nějakou diskuzi jsme vedli. O něco slabší hodnocení ode mě je za ten diesel, nemám nějak nafťáky rád a k tomuto autu se skvělým podvozkem se podle mě moc nehodí. Jezdil jsem se stejným motorem v C-Maxovi jeden den a při trochu ostřejší jízdě je to hrozně "těžký na čumák", příď se potápí dolů a zvětšuje se s tímto motorem nedotáčivost. Benzínový motor je přece jen o poznání lehčí a už tím, že je uchycen relativně vysoko není ideální pro rozložení hmotnosti a ten diesel to výrazně zhoršuje. Na mě byla i ta jednaosma "nedostatečná", bohužel nikdo ze značkových úpravců (Wolf, Montune..) nedělá na tento motor turbo, aby to trochu jelo :-) Podvozek je standardně vynikající a po namontování pružin Eibach to bylo mnohem lepší, příd se při intenzivním brždění tak nepotápěla a snížila se nedotáčivost. V zatáčce to neskutečně sedělo.. Samozřejmě GTI je uplně někde jinde a mohu říct, že po tom co jsem vyzkoušel jak celkem slušný diesel v Mondeu, tak benzín v předchozích autech a v C-Maxu, že benzín s turbem je uplně nejlepší kombinace. Okamžitý zátah a reakce motoru jako v dieselu, ale nemusíš hned řadit, krásně to jde do otáček a přitom to ještě pěkně zní.. Prostě paráda. Někde vyzkoušej a nebudeš chtít jinak. Přitom spotřebu mám zatím překvapivě nižší než u Maxe, ale zatím to zajíždím a není počasí, takže na jaře to určitě stoupne :-)
edit: jo a ten zvuk dieselu je také nepříjemný.. Zvláště studený volnoběh :-(
Každopádně jsi v C-MAXech na prvním místě, takže by jsi mohl být v pohodě, ne?? A dokonce i s dieselem, což na webu pro nadšence do aut, kteří většinou mají rádi benzín, je docela slušný úspěch :-!-
štíreček1 21.12.2009 20:26
« Re: Hodnocení
Benzín je benzín a je vhodný spíš do sporťáků než do rodinných aut. Navíc jsem měl tři auta a vždy jen naftu, s benzínem jsem se prostě nesrostl, jezdil jsem s benzínovými oktávkami, fordy nebo dokonce i třílitovým benzínovým šestiválcem u nás ve firmě a dost jsem se s tím "nadřel". Odspodu žádný tah, takže pořád jen řadit a řadit. Úsporně se dalo jet, ale žádná radost z jízdy a když si člověk dopřál radosti, tak zas ta spotřeba. Bylo mi to vcelku jedno, palivo jsem nekupoval, ale jako rodinný vůz jednoznačně naftu. Jinat s tím podvozkem už jsem to popisoval v mé recenzi, kde jsem srovnával focus a max, takže tam se dočteš i o těžkém předku ve focusu. Nevím, s čím jsi jezdil, max má více motorů - 1,8tdci od forda - litina, 1,6tdci je celohliníkový a váží jen 120kg, tedy o pár kilo víc než benzínový motor a tento jev jak popisuješ jsem žádný nepocítil. Samo že ze začátku jsem měl obavy, ale ukázalo se, že zbytečné. Focus měl parádní podvozek, ale tím těžkým motorem dost trpěl, na druhou stranu bylo řízení fakt čitelné, protože jsem cítil každičký hrbol a přesně jsem věděl, co se pod koly děje. U maxe se mi zdálo, že se spíš vznáší, ale při trošku ostřejší jízdě je čitelný taky, ale člověk si na to musí zvyknout. Těžký předek fakt nepociťuju, ten motor není těžký, navíc má k tomu uzpůsobené tlumiče. Jinak motor je kapitola sama o sobě, není to nafťák jako tdi, ale commonrail, piezovstřiky a ten má s tdi společné jenom palivo, takže žádný chrochták to není. Zvuk ale se mi líbil víc v mém předchozím focusu tddi, to mu dodávalo takový pocit síly, takže kdybych si mohl vybrat zvuk, tak klasický díslový :-) ale sílu commnrailu. Motor se nádherně točí až do maxima, klidně si nechá líbit pět tis otáček a co je na tom zvláští, táhne pořád odspodu bez žádné prodlevy, plynule a okamžitě reaguje na pedál plynu, pořád je cítit ten tah v jakýchkoliv otáčkách a to se nedá s klasickým díslem vůbec srovnávat. A právě tohle mi vždy u benzínu chybělo. Škoda že už maxíka nemáš, mohli jsme porovnávat. ;-)-
Thomasino 21.12.2009 21:47
« Re: Hodnocení
No vidím, že jsi ztracený případ "ropáka" >:D Samozřejmě jsem měl v Mondeu TDCi motor, bylo to nový Mondeo r.v.2003, mělo to 130 koní a 6-ti kvalt Getrag (mimochodem výborný, lepší než 5-ti kvalt v C-Maxu). Měl by ses jít projet s nějakým benzínem s turbem, např. s "obyčejnou" Oktávkou RS (ikdyž do sportovního auta má daleko kvůli podvozku a dlouhým převisům, ale motor celkem ujde, ikdyž GTI má již novější s menší turbodírou), nebo ještě lépe s nějakým předváděcím Sciroccem 2,0 TSI s 211 koníky (stejný motor jako mám v GTI), nebo i s Oktávkou 1,8 turbo apod. Pak teprve poznáš, jak má vypadat slušnější motor ;-) Diesel přestane od 4500 otáček táhnout, pak už se nic neděje. Musíš rychle řadit. O tom chrochtání nemluvím... O něco lépe je na tom třeba BMW 330d, šestiválec, který umí točit více, nebo nové 320d 170 koníků.. To jsou celkem slušné diesely, ale stále to není tak zajímavé, jako benzíny... Ale i BMW 330i nemá sice turbo, ale má celkem slušný zátah už odspodu a nahoře krásně zní a ještě více táhne. Tam je to právě o těch otáčkách a tom, že si to musíš "zasloužit" ;-) Ale to pro tebe koukám asi nebude.. Dej si pár testovacích jízd s různými auty a uvidíš ;-) :-)
Každopádně TDíčka od VW, které ještě byly čerpadlo-tryska, to byla katastrofa!! Měli jsme ho i ve služebním Passatu a Oktávce, zvukově strašný. Pouze spotřebu to má o něco lepší než TDCi, ale ty vibrace a zvuk bylo fakt síla.. To jsem raději ani nezmiňoval.. -
Thomasino 22.12.2009 19:35
« Re: Hodnocení
Psal jsem ti, že jsem s C-Maxem s úplně stejným motorem jel, jsou ty novější CR samozřejmě o kus lepší.. Stejně tak jsou ale o kus lepší nové benzínové turbomotory.. Vyzkoušej, uvidíš.. Třeba se ti to zalíbí, třeba ne.. Ale chápu, že někomu do rodinného auta ten diesel sedí.. Zvláště, pokud se jezdí více.. Na kratší trasy po městě nemá diesel smysl, protože než se po 20ti minutách zahřeje, tak jsi tam.. A do té doby má nepěkný zvuk, nemá tak nízkou spotřebu a mimo to je to trápení motoru.. O pozdějším topení nemluvě..-
štíreček1 22.12.2009 20:58
« Re: Re: Hodnocení
No zažínám si všímat, že jsi s ním nejspíš nejel, protože zvuk chladného motoru není takový jak popisuješ. Motor je dobře odhlučněný jak z vrchu, tak zespodu a od kabiny. Ta nová jedna šestka má náplň oleje jen 3,8 litru a má přídavné topení. Praxe je taková, že po jednom a půl km začíná foukat teplý vzduch, po dvou km už topí naplno! A to při jízdě po městě v nízkých otáčkách. To topení se spíná automaticky dle teploty venku a teploty motoru. V neděli -14 a auto chytá na půl otáčky. Je jasné, že voda se ohřeje dřív než olej, ale to samé platí i u benzínu. Diesel má vyšší využitelnost paliva, takže se motor prohřeje dřív než benzín. Není to litina ale celohliníkový. Za stejnou cenu jsem mohl mít 2,0tdci mondeo, ale z důvodu, že jezdím dost po městě jsem ho nevzal, i když kufr je fascinující, ale větší motor, vetší náplň oleje se pomalej zahřívá. Taky už je to kočár se vším všudy, tím myslím i náklady a to ještě nepočítám, že moje paní by si musela v autoškole dodělat papíry na návěs >:D Jinak spotřebu mám i ve městě zhruba o 4litry menší než soused ve stejně jetém focusovi model 08 1,6 benzín při srovnatelném stylu jízdy. ve městě rozsah otáček prakticky od volnoběhu do dvou tis, mimo město 1500-2300 mi stačí na to, abych byl první. Mrkni na výkonový graf v mé galerii, prakticky pořád max kroutáku a pořád jezdím jen na půl plynu, takže dostatek potenciálu je vždy k dispozici. Já vlastně ani nevím, kolik to jede, auto mám pět měsíců a ještě jsem to nezkoušel, protože nebylo kdy, provoz mi to nedovolil. Jak jsem psal, jezdění před dvaceti lety a teď se nedá srovnávat. Tehdá byly cesty pořád volné a byl prostor pro silné auta, teď pořádný výkon člověk nemůže využít. Já neříkám, že benzínové motory jsou špatné, ale nějak jsem se s něma nesrostl. Potřebuju šlápnout na plyn a jet, když mám prostor a volno, ne přemýšlet co tam mám za kvalt. Příště, jestli nějaké bude, tak nejspíš automat :-!-
Thomasino 23.12.2009 11:36
« Re: Hodnocení
Diesel a ještě automat, jo?? ;-) No vidím, že spěješ rychle do "automobilového a řidičského důchodu" >:D >:D
Ale nic proti, užívej si Maxíka, je to fajn auto, jenom v této kombinaci prostě ne pro mě :-)
A připojuji přáníčko, pokračuje na dalších dvou fotkách :-) Dokonce je to ještě s Maxíkem v Alpách loni v srpnu..
[odkaz]
-
štíreček1 23.12.2009 17:38
« Re: Re: Hodnocení
>:D nejspíš to bude nemoc z povolání :-( ale pokud by si můj osobní šofér na mě udělal víc času, tak bych se bez toho automatu obešel >:-[] >:-[]
Alpy jsou krásné, ale ještě jsem tam nebyl, většinou je vidím jen z dálnice. Jinak v okolí Aquily se dá taky dobře řádit, jsou tam parádní serpentiny.
Pár fotek tam někde uprostřed ale vytáhlé z kamery, tak horší kvalita.
[odkaz]
Tak šťastné a veselé svátky i Tobě a mnoho km bez nehod. ;-)
-
-
"-- skrytý --" 10.04.2010 12:30
« Re: Re: Re: Hodnocení
to prídavné el. kúrenie si mal vo výbave auta, alebo neskôr domontované? Premýšlam nad kúpou C-maxu s identickým motorom, akurát by sa mi tam zišlo na zimu to kúrenie, kedže do práce to mam tak 4,5km.-
štíreček1 10.04.2010 12:50
« Re: Re: Re: Re: Hodnocení
To elektrické topení tam už bylo, ale auto jsem nekupoval nové. V ceníku to mají za příplatek pět tisíc, je to vyhřívání chladící kapaliny, tak se na to informuj při koupi. Klidně to dokáže nahradit vyhřívání čelního okna.
Za nějakých 30-35tis se dá koupit nezávislé programovatelné topení, ale myslím, že tahle investice je zbytečná, navíc se musí jet podstatně déle, aby se do baterie vrátilo to, co se jí vzalo.
Jinak motor je výborný a přitom úsporný.-
"-- skrytý --" 10.04.2010 17:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
to elektrické by bolo ideálne...nekupujem nove, mam vyhliadnuté ojazdené...domontovať to tam pravdepodobne asi nebude problém...koľko točí tento motor na diaľničnej 130?
prehrávač prehráva aj mp3?-
štíreček1 11.04.2010 20:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení
Jestli tam je, tak to poznáš, zhruba po 1-1,5km začíná foukat teplý vzduch a myslím, že i pro následnou montáž to bude připravené.
90 - 1800ot
100 - 2000ot
130 - 2600ot
150 - 3000ot atd
Moje rádio mp3 nepřehrává, ale soňácké už jo. Mp3 se dá použít přes aux vstup na středovém panelu, ale do kvality poslechu to má hodně daleko ve srovnání s cédéčkem. Navíc se nedá empétrojka ovládat pod volantem. Takže cédé mi vyhovuje hlavně kvalitou poslechu a ovládáním, množství neřeším :-) není problém cd vyměnit.
-
-
-
-
-
-
-
-
štíreček1 22.12.2009 18:58
Ropák
Jeden můj známý dělá v hospodě a každému říká - dáš si desítku nebo pivo? >:D Tak já jsem asi na to pivo ;-) Ještě jsi zapomněl zmínit osmiválec bmw m3, ten se dá točit až za 8tisíc. Mám pocit, že se bavíme každý o něčem jiném, u mě při nákupu rozhodovaly tři kritéria - rodinný, úsporný a prostorný vůz. Pokud bych to bral z tvého hlediska, tak jednoznačně a nekompromisně focus rs! Bohužel na dvě auta nemám, ale zase na druhou stranu mám za sebou cca milion km a už jsem řídil snad vše co má kola a benzín bych snesl jedině ve sporťáku, ne v rodinném voze. Jeden známý je na tom podobně jako ty, koupil starší vw sharan 1,8T a pořád mi ukazoval, kolik má kilowat a maximálku. Prý turbo u dísla odchází, ale už nechtěl slyšet, že u benzínu odchází dřív. Když ho někde vidím, tak to jen lechtá a do práce jezdí kolmo, protože to je zadarmo. Dodnes se nepochválil, kolik mu to žere. Motoricky řešíme dvě rozdílné technologie, diesel není o tom, že po 4500ot přestává táhnout, to dá rozum, když je za maximem výkonu, ale na druhou stranu výkon a otáčky jasně vypovídají, jak je motor pružný v celém spektru otáček. Taky nemůžeš srovnávat chrochtání TDI nebo TDCI z roku 03 s novým commonrailem, několika vstřiky během cyklu, protože tyhle motory jsou úplně někde jinde. Nedávno jsem kousek vezl bývalého kolegu, jezdili jsme spolu u jedné firmy a nechápavě kroutil hlavou, proč jsem si koupil benzín >:-[] když naftu nekupuju. Mimo jiné, dost lidí si do benzínu pořizuje různé sportovní filtry a výfuky, aby jim to víc řvalo, ne? -
berustina 29.12.2009 00:53
Hodnocení
10b - Auto - z mého pohledu naprosto správná volba jako rodinné vozítko. Naftu sice moc nemusím, ale důvody jsou jasné (navíc jak píšeš vybírala manželka). :-)
10b - Recenze - velmi příjemné počtení - sice se mi trošku stíraly rozdíly mezi silné/slabé stránky, ale srovnání s Focusem Combi je rozhodně dobrá myšlenky.
10b - Fotky - je na nich snad vše podstatné plus pár s HDR úpravami. :-)
Ať Max slouží a nezlobí. ;-) -
pepezima 01.01.2010 12:04
Spotřeba
Dobry den,
mel bych zajem si poridit C Maxe pro rodiu s timto motorem a chci se Vas zeptat na spotrebu. Kolik tohle auto zere ve meste, mimo mesto pri 90 km/h a pri dalnici 130 km/h? Dekuji.-
štíreček1 02.01.2010 10:29
« Re: Spotřeba
Spotřebu jsem popisoval ve své recenzi, zbytek mám zde:
[odkaz]
Výrobce uvádí město/mimo město/kombinovaná - 6,1/4,0/4,5
V podstatě se dá na tyto hodnoty dostat, spíš tak o tři deci výš. Ve městě se pohybuju 6,2-6,3, v zimě je to víc, jezdím krátké trasy a v průběhu dne, tak je motor většinou studený. Jinak na okrskách jsem se dostal na 4,0 při dodržování předpisů i v zimě, spíš ale jezdím někde kolem pěti litrů, protože to láká. Při využívání plného potenciálu motoru spotřeba samozřejmě roste. Na dálnici nejezdím, takže nevím.
-
-
mara89 26.02.2010 10:49
Hodnocení
Vzhledem k tomu, že jsi rejpal a nedokázal jsi unést tíhu o něco přísnějšího hodnocení, podíval jsem se znovu na tvoji recenzi a přehodnotil ji. Je to MPV a diesel, takže 7 je ještě hodně optimistické, fotky zdaleka na první desítku nemají, takže 7, recenze není vyloženě špatná, ale na nejlepší nemá + ty blbé kecy, takže taky 7. Samé šťastné čísla >:D -
štíreček1 26.02.2010 20:19
Hodnocení
mara89 napsal: "...Jsem sebekritický a svoje auto bych ohodnotil sedmičkou nebo osmičkou a to mu ještě hodně fandím. Proto se nebudu zlobit za vaše kritické hodnocení a nebudu oplácet. Stejně tak se nemusíte bát mě hodnotit, nebudu hodnotit ty co hodnotí mě. Hodnocení jsem si nachystal již dopředu, abych výrazněji neovlivnil dlouhodobé pořadí a ohodnotil jsem najednou asi prvních 50 aut...." Bez komentáře >:D >:D >:D-
Thomasino 02.03.2010 20:25
« Re: Hodnocení
Koukám kolego C-MAXisto, že jsi za blbé kecy a rejpání do Máry89 spadl na třetí místo u C-MAXů a já jsem najednou první, ikdyž jsem vždy býval až třetí ;-) (Dívám se na C-MAXe z melancholie jen občas). Ale popravdě mě to nové umístění nějak nebere, pokud bych to vzal čistě podle auta, osobně bych viděl na prvním místě spíše třeba nyní druhého "ANa" ;-)
Ale vylepšil jsem ti aspoň hodnocení za auto a změnil z 9 na 10, aby ses mohl dostat zase více nahoru mezi Maxíky :-!
-
-
štíreček1 03.03.2010 19:18
hodnocení
Nazdar bývalý C-maxisto :-) na chvíli jsem Ti přenechal žezlo, už mě to nebavilo být v první třicítce a první v C-maxech, stačí mi pozice 2XX >:D >:D Net v nebezpečných rukou je hotová zbraň, možná za to může anonymita a pak je každý superman jako mara89 Jinak pro Tebe mám taky pár desítek, já jsem sice více prakticky založený člověk, ale metr mám stejný na všechny ;-) Alespoň víš, že benzín bez turba není ono, ale prostor by mě chyběl. Kdybys chtěl přepustit pozici ANovi, věděl bych jak na to, ale bohužel já to nemám v povaze, musel bys kontaktovat maru, mě zablokoval, on už by si s Tebou poradil >:D
Tak se měj a kdybys jel přes Ho, dej vědět :-!-
Thomasino 03.03.2010 22:06
« Re: hodnocení
Ty jsi od Hod.? V sobotu jsme se byli s Mojitem trochu projet a jeli jsme i přes Hustopeče. To už není tak daleko do Hod. :-)
Prostor mi v GTI nechybí, jelikož jsem si pořídil 5D verzi a ne 3D verzi a to jsem si musel za dvoje dveře připlatit 25T ;-\ U běžných Golfů se připlácí v dlouhodobé akci jen 5T! 8-s
Dokonce i za mě si sedne dospělý, takže v pohodě. A z MAXe jsem zvyklý, že auto je pouze 4-místné, jen toho místa na nohy vzadu je o něco méně :-) Ale podvozkově a motorově je GTI úplně jinde, nemluvě o skvělém adaptivním podvozku :-) Až budou do novémo C-MAXe dávat ten nový 2,0 Turbo v benzímu s 6-ti kvaltem (dnes jsem četl na něj test v S-MAXu), bude to jistě zajímavé auto, klidně pro mě na důchod ;-) :-) Nebo jako druhé auto..
-
-
štíreček1 05.03.2010 17:32
Test s-max
Ten test jsem četl taky, i když já bych raděj ten nový dvoulitr EcoBoost v naftě, ten bude jezdit za poloviční spotřebu. A velikost nákladového prostoru by mi taky vyhovovala. Několikrát do měsíce potřebuju velký kufr a s-max by na to byl jako dělaný, ale vystačím si s c-maxem, dají se lehce překlopit sedačky. I když kombík byl praktičtější, nejspíš bych do nízkého rodinného auta už nešel. Sporťák jedině jako druhé auto, pokud bych vozil jen lidi a nepotřeboval kufr, tak i ten golf by ušel, i když já jsem věrný značce ;-) Ale je to jen o penězích, třeba pak bych změnil názor a koupil úplně něco jiné :-O-
Thomasino 14.03.2010 21:38
« Bodonič??
Kurnik, štíreček, nevím jestli jsem udělal dobře s tou změnou hodnocení u tebe! Koukám, že jsi slušný "bodohonič"!! Co to tvoje hodnocení u té nové Mazdy 323F!! To si snad děláš pr.del dávat 3x 10!! >:D >:D >:-[] :no:
Dyť tam žádná recenze není a fotky v podstatě taky ne!! Zase to s tím honěním bodů nepřeháněj 8-s
[odkaz]
-
-
-
-
Thomasino 17.03.2010 20:58
« Re: Bodonič??
Tak co třeba tady??
[odkaz]
nebo tady:
[odkaz]
...a je toho více
;-) >:D >:D >:D >:D
P.S.: Ano, bodohoničů je tady bohužel hodně... Ale myslím, že nám je to dávno jasné, kdo to je a kdo to není. Ono se stačí dívat na nováčky kdo a jak hodnotí. Pokud má někdo jen pár fotek a kratičkou recenzi, pak prostě nechápu, jak mu můžete dát 3x 10. Ten cíl je snad evidentní každému... Ale nemá cenu to dál pitvat a zalamovat se tím, každý má prostě "svůj styl"...
-
-
-
-
-
-
bubaaaack 31.03.2010 23:50
Cemix
Jednak se mi líbí tvá recenze, a navíc mám pro C-Maxe slabost ;-) Já jsem se sice rozhodl jinak, ale můžu potvrdit že ta 1,6 je povedená. V mém autě je to sice úplný základ, ale dokáže s tím celým hausbotem poměrně solidně hýbat (zpřevodování je velmi podobné). V autě o 2 metráky lehčím, to musí být naprosto suverénní motor.... Přeji spoustu usměvavých kilometrů :-!-
štíreček1 01.04.2010 17:57
« Re: Cemix
Právě jsem si dočetl tvou recenzi a přemýšlím, jestli jsem neudělal chybu, ty měchy mi tam trochu chybí ;-) Ale i tak je podvozek dostatečně komfortní proti focusu. Motor je naprosto dostačující a žádný problém ani s plným autem nemá a na tu dynamiku je spotřeba více než solidní. O dvoulitru ani neuvažuju, plný plyn jsem snad ještě ani nepoužil. Líbí se mi ale Kuga a tam je dvoulitr minimum. Dodnes jsem nezkusil ani maximálku, jednou 190, ale musel jsem už brzdit. Převodovka je celkem dobře odstupňovaná, ale ta dvojka mohla být malinko blíž k jedničce. Myslím ale, že máš převodovku trochu jinak poskládanou, mně při stotřiceti motor točí jen 2600otáček, smysl vidím v rozdílné váze vozů. Taky Ti přeji hodně kilometrů, hlavně bez šrámů a poruch :-!-
bubaaaack 03.05.2010 16:54
« Re: Re: Cemix
Chybu si určitě neudělal, každej má takový auto jaký si zaslouží ;-) Co se týče hydropneumatiky, tak na to téma bych si dovolil odcitovat svého kamaráda, který poprvé, když sem ho navedl do výmolu na okraji silnice, jednoduše zhodnotil kvalitu odpružení jako: "Ty kokso!". U ostatních aut mi navíc začalo chybět specifické pohupování C5.... ;-) Dokážu si ale představit i život s C-maxem (zejména hlavně díky zatáčkovitým pasážím cestou z práce a do práce).
Kuga je poměrně zajímavá, nedávno jsem jí konečně přišel na chuť, ještě jsem sice neměl šanci ji pořádně vyzkoušet, ale svezení to může být podle všeho moc zajímavý.
K tomu zpřevodování jsem už něco málo napsal v reakcí na tvůj příspěvek pod mou recenzí. Bylo by ale zajímavý zjistit jestli je u C-maxe převodovka pro tento motor zpřevodovaná úplně jinak než u C5 nebo jestli byl jenom upraven stálý převod ...
-
-
-
"-- skrytý --" 02.04.2010 05:12
Denní svícení
Nejprve bych chtěl pochválit tvůj aktivní přístup k recenzi (pravidelné aktualizace) o správném výběru auta nemluvě :-! . Čtu to už po třetí a vždy zde najdu něco nového. Chtěl bych se zeptat jak to máš udělaný s tím denním svícením. Mě auto svítí hned po zapnutí zapalování (máme stejný ročník tak předpokládám že si to tak měl taky), zajímalo by mě jak si to vyřešil (to jsi to nějak odpojil?). Denní světla do mlhovek bych bral taky (hlavně jako úsporné opatření), když už jsou vzadu úsporné LED světla - na den by LED stačilo i ve předu (trochu by klesla i spotřeba). ;-)-
štíreček1 02.04.2010 18:36
« Re: Denní svícení
Dík za pochvalu ;-) Denní svícení jsem bohužel neměl, auto je z Říma a v Itálii se nesvítí, tak nevím, zda to bylo vyrobené speciálně pro italský trh nebo je to podmíněné polohou vypínače "auto". Chtěl jsem dokoupit relé a pojistku, jenže jsem měřením zjistil, že nemám osazené ani piny pro denní svícení v pojistkovém panelu. Jinak z výroby je to udělané tak, že svítí pouze přední potkávačky, ale jen na 35watů, když se setmí, čidlo samo zapne kompletní osvětlení.
Já jsem spíš řešil automatické zapnutí světel, protože na focusovi jsem měl diody, které se samy zapínaly/vypínaly a po přechodu do maxe jsem zapomínal rozsvěcovat světla a několikrát mě kvůli tomu zastavovala hlídka. O spotřebu mi ani tak nešlo, ale tu budu řešit dále [odkaz]
jen čekám, až to budou mít i na aukru za poloviční cenu ;-\
Takže zapojení je celkem jednoduché, stačí obyč rozpojovací relé a čtyři svorky nebo pájka. Už nevím co a kam jsem zapojil, ale je to jednoduché, stačí k tomu zkoušečka. V podstatě po zapnutí klíčku se rozsvítí mlhovky /nevýhoda při startu, ale nechtěl jsem to zapojovat přes jiný spotřebič, GEM by stejně vetřelce odhalila a mohlo by to hlásit poruchu/.
Pokud ručně zapnu obrysovky nebo potkávačky, relátko mlhovky rozpojí. Při mlze samozřejmě mlhoky fungují normálně povytažením vypínače, vše zůstalo zachováno jako předtím, jen s tím rozdílem, že když nic nesvítí, svítí pouze mlhovky. Samozřejmě, že bych to mohl zapojit přímo do potkávacích světel, jako u originálního zapojení z výroby, jenže problém byla ta chybějící poloha "auto", takže by se mohlo stát, že bych si v noci mohl myslet, že svítím, ale ve skutečnosti bych vzadu nesvítil. Takhle když jedu ráno do práce, mlhoky svítí na dva metry, takže vidím, že nic nevidím a to mě donutí si ručně rozsvítit ;-)
Pokud bys chtěl stávající zapojení změnit nebo obejít, myslím, že by to šlo přepojit z potkávaček do mlhovek nebo prostě vytáhnout příslušné relátko a zbytek zapojit, jak to mám já.[odkaz]-
"-- skrytý --" 05.04.2010 04:05
« Re: Re: Denní svícení
Díky za vyčerpávající odpověď. To že mi to svítí přes den pouze na 35W to jsem vůbec netušil :-O . Měl jsem zato že to pořád svítí stejně (když přes den něco hodím přes čidlo co je za předním oknem, markantní rozdíl v navýšení svítivosti nepozoruji). V tom případě to předělávat nebudu, no bylo by dobré zjistit jak je to zapojené (jestli je to zapojené přes nějaký předradný odpor atp.) a zkusit ještě víc snížit svítivost (tím i odběr proudu). Každopádně děkuji že si mě usměrnil a vysvětlil jak to vlastně funguje ještě před tím než jsem to začal kuchat 8-s >:D .-
-
štíreček1 06.04.2010 21:32
« Re: Re: Re: Denní svícení
Nemáš zač, jinak v manuálu o tom moc napsáno není a myslím, že AN něco ve své recenzi kolem těch světel popisoval taky, má polohu auto. Jinak na aukru jsem narazil na ty úsporné diodové H11, ale moc úsporné nejsou, prý kolem 22-24watů jedna a to se mi zdá docela dost na to, že svítí o dost míň než klasické H11 žárovky.
Nad tím odporem jsem přemýšlel taky, ale je to dost watů a vyžadovalo by to složitější a dražší zařízení, odpor samotný by na to nestačil, ale dal by se využít jako přídavné topení ;-)
-
-
-
-
Subaru4ever 24.04.2010 00:25
Slavný Max
Špičková recenze. Plná hodnotných informací. :yes: :-)
Auto moc hezké a praktické - řekl bych, že nejoptimálnější Ford posledních let ;-)
Fotky auta slušné, a fotomontáže jsou sladkou třešničkou na dortu :-) :yes: >:D -
Ferfi 14.05.2010 19:03
Pekny kusok
do C-maxu by som urcite siel, paci sa mi recenzia, aj foto, preto davam 3x10.
Myslim , ze je to vyborna volba v danej triede mpv. Uz som v nom sedel, len mi trochu vadil vo vyhlade ten A slpik s trojuholnikmi. Na to sa da ale asi rychlo zvyknut. Variabilita, jazdne vlastnosti a dobry motor pre mna tento maly nedostatok vysoko prevysuju. Paci sa mi 'sportovy mpv' dizajn :yes:-
štíreček1 17.05.2010 18:50
« Re: Pekny kusok
Na A sloupek se dá zvyknout, chce to čas, menší okýnka jsou spíše na okrasu a sloupky víc masivní, výhled není v některých úhlech ideální, ale to nebylo ani u focuse. Holt bezpečí je bezpečí. Jinak na ten zbytek se dá velice rychle zvyknout, řekl bych návykové ;-) Dík za hodnocení!-
Thomasino 02.06.2010 19:34
« Re: Pekny kusok
Tak na široký A sloupek jsem si bohužel nezvykl ani po roce a půl. V některých zatáčkách se musí člověk dost naklánět, aby dobře viděl co se kde děje :-( Jedna z mála drobných chyb tohoto auta :-| Jinak na Maxíka rádi vzpomínáme, především přítulkyně kvůli snadnému nastupování a vystupování. Teď se jí tam leze o poznání hůře, ale ono se není co divit >:-[]-
štíreček1 03.06.2010 20:21
« Re: Re: Pekny kusok
Ono je to tím, že je příliš daleko od hlavy, tak je třeba se víc vyklonit do boku. Problém je jen ve vlevo točivé a nepřehledné zatáčce zatáčce v určitém úhlu. Je to nutnost u všech vyšších vozů, kde se dbá na bezpečnost, sloupek musí být masivnější a při převrácení vozu se nesmí deformovat. Ale jak říkám, už jsem si na to zvykl, takže už mi to ani nepřijde. Na každé auto si člověk časem zvykne. Včera jsem seděl v novém mondeu, napřed při nastupování to odnesla hlava a když už jsem si říkal, že sedím, nohy jsem měl stále venku a dalo mi celkem zabrat je dostat dovnitř >:-[] Prostě jsem si rychle odvykl od nízkého auta. Moje paní výhled a prostor mondea srovnala s tankem a šla omrknout kugu, takže u nás je směr daný - čím vyšší, tím lepší >:D
-
-
-
-
wawman 07.01.2012 19:13
Pípání pásu
Ahoj, poznal jsem že jsi z Hodonína podle fotek. Prosímtě jak jsi zrušil u toho focuse to pípání toho pásu. Nemůžu to nějak vyrušit. A to svícení těch mlhovek je dobré? Jak jsi to udělal? A ještě nějaké vychytávky nemáš? Brali jsme teď maxe 2007 nejeto 75 000 stříbrná barva motor 1,6 TDCI80kw před tím jsme měli FF II (2006) 1,8 TDCI 85 kw hrůza děs díra od spodu dlouhé převody na dvojku díra jak prase Max uplně krása. Děkuji za odpověď Petr-
štíreček1 20.04.2012 18:55
« Re: Pípání pásu
Ahoj, dlouho jsem tu nebyl, až dnes snad po dvou letech, tak tvůj dotaz už asi nebude aktuální. Kdyby jo, napiš mi na email a vyřešíme to, sem skoro vůbec nechodím, takže tvůj dotaz jsem ani nečetl až dnes. Max stále jezdí jako mladík, nic se na něm nesere, spotřeba taky slušná, za celou zimu průměr 5,57 na sto, tak není důvod si stěžovat, snad jen ne ceny u čerpaček, ale to se týká nás všech...
-