Renault Clio (2013)
13.10.2013Nové Clio R.S. je kontroverzní auto. V testu tady na auto.cz schytalo jen dvě hvězdičky z pěti, ve srovnávacích testech stabilně prohrává s Fiestou ST a…
Renault Clio (Borek B.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
jazva 03.05.14 16:11
« Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Myslel som to tak, že ak by bola cena priaznivá, tak za ušetrené prachy by sa tam dal dať nejaký expresívnejší výfuk. Nič viac čo s tým autom a hlavne s jeho prejavom dalo spraviť , ma nenapadá... A to je predsa len trochu škoda.
Inak zaujímavú poznámku mal predajca k motoru. Vraj majú predaných niekoľko RCZ s týmto motorom a čím viac ten motor majitelia točia, tým viac sa mu vyhýbajú problémy. Vraj majú jedného, čo s tým jazdí ako s dieslom (max 2000-3000ot.) a stále s tým má problémy. ďalší traja čo tie motory nešetria a chodia celkom pravidelne aj na Slovakiaring, tak motory šľapú ako hodinky.
A skúšal som importérske auto s najazdenými cca 13t km a s cenou tuším 16t ojro. Predajca sám poznamenal, že sú z tej ceny nešťastný, lebo to auto za tie prachy je nepredajné aj keď je nabúchané všetkou výbavou. Tak som sám zvedavý, čo mi povia za cenu pri novom. ;-) -
šmoula nešika 03.05.14 16:09
« Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
No tak tomu se vzhledem k cenové šíři mezi tvými kandidáty nedá příliš divit... Prostě chceš něco menšího mrštného, ale ne kamenného, co nebude při jízdě lehce nad povolenou rychlost projíždět zatáčky rovně... Je z čeho vybírat, i když miniaturního zběsilého lehkého křiklouna už asi nekoupíš. A jak na to vůbec pohlíží „nebožka“? Třída, cena, počet dveří, počet použitelných sedaček, kufr, design... -
woody-alien 03.05.14 15:53
« Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
>:-[] Jo, to je možný. Když vidím, za kolik se prodávaj skladovky GTi u nás, vůbec bych se nedivil. A přesto mě to vůbec neláká....GTi jsem definitivně škrtnul. Auto celkově jistě povedený, ale ne pro mě. To bych si pro sebe raději koupil Swift Sport. To myslím zcela vážně. Nehodlám sice akceptovat až takovej výkonovej sešup, ale bavil jsem se s ním (několikrát) mnohem víc než s GTi. -
woody-alien 03.05.14 15:47
« Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Pokud myslíš jako toho třetího mě, tak ano, hlásím se. ;-) Z hlediska projevu, pocitu z jízdy, jakési přidané hodnoty, díky níž s autem "žiješ", mě GTi hluboce zklamalo. Už jsem měl možnost vyzkoušet ho podruhé, sice jen na nějakých 15 km, zato ale na v podstatě ideální trati, a ani jsem neměl chuť k tomu něco psát. Nic se nezměnilo. To auto je rychlé, hodně rychlé, pěkně sedí.....ale emoce nepřináší téměř žádné. Je to takové šikovné gétéčko, které tě rychle a docela komfortně přepraví, kam chceš....a tím okamžikem na tu jízdu zapomeneš. Pokud je 208 schopna vyvolat nějaké vzrušení, pak je to nejspíš (tak jak tvrdí i H.Koubek) někde na hranici svých schopností, kam jsem se nedostal. A popravdě, ani moc netoužím kvůli zábavě takhle na veřejných cestách jezdit. Tu schopnost prodat svou jízdu má mnohem lepší i slabší Fiesta ST. Nebudeme teď znovu rozebírat jiné její nectnosti, zapomeneme na dlažbu i na dálnice >:D , ale v ní to byl prostě úplně jiný pocit. A z toho, cos mi předvedl ty, pak vím, že i Clio RS dokáže řidiče přesvědčit, že nejede obyčejným osobákem s trochu silnějším motorem. Zkrátka, tohle Peugeot podcenil, zvuku 4 válcového benzínového turba je prostě potřeba trochu pomoct a "ticho po pěšině" není v autě, které se zove hot-hatchem, právě to pravé. -
jazva 03.05.14 15:37
« Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Tak tieto systémy som nemal možnosť nejako porovnávať. Boli to viac menej predvádzacie jazdy a úprimne povedané, tieto hračky ma nejako extra ani nezaujímajú. Keď to funguje, je mi jedno ako to pôsobí a vyzerá.
Je mi ľúto, že to Gti takto dopadlo. Veľmi som sa na to auto tešil, vyzerá super, ale niečo mi tam chýbalo. Nejaká emócia. Ale možno mi nakoniec ponúknu takú cenu, že si tú emóciu vytvorím sám. >:D -
-
jazva 03.05.14 14:26
« 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Takže včera som si konečne našiel čas na vyskúšanie GTička. No a keď si to porovnám s RS, tak ten výkon tam je cca rovnaký. Len Clio ho vie lepšie predať. Ten pocit z jazdy, hlavne zvuk, čo zažiješ v Cliu, tak presne ten v GTi chýba. Áno ide rýchlo, sedí na ceste, ale vo vnútri je ticho a nuda. Motor skoro nepočuť, výfuk nevýrazný, jediné čo som začal vnímať so zvyšujúcou sa rýchlosťou je hluk od kolies a aerodynamický hluk. To v čom je Gti lepšie od RS, je možno dlhšia šestka vhodnejšia na diaľnicu. No a tým že je to auto menej dramatické(skoro vôbec) je aj vhodnejšie na dlhé trasy. S posedom som nemal problém, výhľad ok, interiér pôsobil kvalitne. Až na tie prelivy z červenej do čiernej. To mi prišlo trochu gýčové, ale zase nič čo by ma extrémne rušilo. Ešte by som u GTi vyzdvihol možnosť priobjednania si audia od JBL. Nie je to nejaká extra trieda, ale na bežné počúvanie je viac ako postačujúce a v malých autách skôr nadštadard a Peugeot si za toto zaslúži pochvalu.
Takže keby do toho GTi dali automat, bolo by to rýchle GT a asi by som o ňom aj uvažoval. Takto zrejme nie a Clio RS zostáva stále v hre. -
Borek B. 10.04.14 14:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na podvozek
Já ti nevím, mně Clio připadá v nízkých otáčkách trošku líné a určitě by mě zajímalo, co by s tím nějaké ty newtonmetry navíc udělaly. Pár lidí z UK fóra už na čipnutých verzích jezdí a nemůžou si to vynachválit, bohužel to ještě není úplně odladěné - jsou tam případy, kdy auto padá do nouzáku a tak, takže ještě čekám. -
kubajz.u 10.04.14 14:11
« Re: Re: Re: Re: dotaz na podvozek
Podvozky - v tomhle jen doplním, že ta moje 500 to má asi podobně jako ta Fiesta. Prostě na hrbolatý okresce na to prdím, zadek je pak neklidnej (beru to navíc tak, že když jsou hrbolatý, tak je to kolikár o ulomení kola :-)
180 mi přijde na okresku nezdravý tempo asi obecně, ale hlavně to bude asi jiný typ okresek, než mám na mysli já, protože na nich to prostě poloměr zatáček technicky nedovolí -
kubajz.u 10.04.14 14:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na podvozek
Tohle dělaj i na tu pětikuli ... 224koní a 330Nm - za mě nesmysl, s tou váhou to už teď má fest problém přenášet na kola v rychlostech 0-100 ...
Podle mýho je dynamika Clia velmi slušná už teď a tenhle výkon bude přesně ten typ frajeřinky, kterou si rád osaháš, ale doma mít nechceš. -
Borek B. 10.04.14 10:34
« Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na podvozek
Právě, na cliu oceňuju, že když po něm člověk sportovní výkony nechce, tak ničím neobtěžuje. Já osobně do výfuku nepůjdu, ale je určitě dobré, že ta možnost tady je.
Mimochodem, od K-Tecu je i upravené sání a brzy má přijít mapa motoru. Svoje testovací auto už asi půl roku provozují s hodnotami 230 koní a 330 Nm, na to bych byl hodně zvědavý :-)
Ti, co zajeli motor ostřeji, mají vyšší spotřebu taky, ale aspoň jim to líp jede a agregát se hned nezadělá. Hned. Co se stane v budoucnu, není v případě těchto verzí tak jasné, ale starší slabší verze měly docela solidní problémy.
Takže jestli s tím chceš jezdit nějaký ten rok, asi bude lepší ten Nissan pod kapotou Renaultu. Japonci se dokáží přeci jen emisním normám přizpůsobit o něco lépe...