Renault Clio (2013)
13.10.2013Nové Clio R.S. je kontroverzní auto. V testu tady na auto.cz schytalo jen dvě hvězdičky z pěti, ve srovnávacích testech stabilně prohrává s Fiestou ST a…
Renault Clio (Borek B.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Nouvelle Clio R.S. 13.10.2013 09:30 Bully_
- . 13.10.2013 10:05 lordlord
- Super recenze 13.10.2013 11:16 dr.biker
- srovnávací test 13.10.2013 17:12 lordlord
- Konečně 13.10.2013 17:40 woody-alien
- Borek Harris 13.10.2013 17:45 pogo26
- vyborna recenzia. gratulujem 13.10.2013 23:50 Bertold
- redakční testy 14.10.2013 16:10 rmt
- Radiaca paka 14.10.2013 18:01 SCHROJF
- - 14.10.2013 19:17 o.s.SchmitteCCc
- na Renolta dost dobrý :-) 14.10.2013 22:18 roox
- klobuk dole 15.10.2013 10:30 3_diamanty
- Gratulace k rozumnému výběru 28.11.2013 10:26 fletino1
- nadherne auticko 28.11.2013 12:20 Lucaslegend
- Třešnička na dortu 06.02.2014 21:17 woody-alien
- Klobouček dolů, 10.02.2014 17:13 Andromeda
- Ergo 11.02.2014 14:49 CommonUser
- Ergo2 12.02.2014 10:15 CommonUser
- Lépe bych to nenapsal... 13.02.2014 14:02 moreczech
- Virtual tuning 16.02.2014 21:26 poterienko
-
SSS vs. zbytek světa 17.02.2014 12:23
woody-alien
- Re: SSS vs. zbytek světa 17.02.2014 12:42 woody-alien
- Re: SSS vs. zbytek světa 17.02.2014 12:54 Borek B.
- Clio vs. Fiesta ST 17.02.2014 19:19 Borek B.
- Rozdvojení osobnosti 18.02.2014 11:11 woody-alien
- 208GTi 18.02.2014 21:22 woody-alien
- Ještě k Fiestě 19.02.2014 21:53 Borek B.
- Fiesta 25.02.2014 13:41 Charger
- Úvodní fotka typická... 28.02.2014 20:33 dolfi
- Přepínání režimů 03.03.2014 11:45 woody-alien
- Sirsie pneu 23.03.2014 13:46 foxypetoo
-
dotaz na podvozek 08.04.2014 22:52
kubajz.u
-
Re: dotaz na podvozek 09.04.2014 11:46
Borek B.
-
Re: Re: dotaz na podvozek 10.04.2014 00:17
kubajz.u
- Re: Re: Re: dotaz na podvozek 10.04.2014 08:22 woody-alien
- Re: Re: Re: dotaz na podvozek 10.04.2014 10:09 Borek B.
- Re: Re: dotaz na podvozek 11.04.2014 12:08 mirastr
-
Re: Re: dotaz na podvozek 10.04.2014 00:17
kubajz.u
-
Re: dotaz na podvozek 09.04.2014 11:46
Borek B.
-
208 GTi vs Clio RS(Cup) 03.05.2014 14:26
jazva
-
Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup) 03.05.2014 14:53
Borek B.
- Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup) 03.05.2014 14:58 šmoula nešika
-
Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup) 03.05.2014 15:37
jazva
- Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup) 03.05.2014 15:53 woody-alien
- Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup) 03.05.2014 15:47 woody-alien
-
Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup) 03.05.2014 14:53
Borek B.
-
Pozor na to ! 07.05.2014 06:58
woody-alien
- Re: Pozor na to ! 07.05.2014 10:10 Borek B.
-
Re: Pozor na to ! 07.05.2014 13:16
šmoula nešika
-
Re: Re: Pozor na to ! 07.05.2014 13:36
Borek B.
-
Re: Re: Re: Pozor na to ! 07.05.2014 14:07
šmoula nešika
- Re: Re: Re: Re: Pozor na to ! 07.05.2014 14:23 Borek B.
-
Re: Re: Re: Pozor na to ! 07.05.2014 14:07
šmoula nešika
-
Re: Re: Pozor na to ! 07.05.2014 13:36
Borek B.
- KZK 09.05.2014 22:26 woody-alien
- Hot hatch, indeed 18.07.2014 11:30 woody-alien
- Srovnání generací 15.08.2014 16:19 woody-alien
-
Bully_ 13.10.2013 09:30
Nouvelle Clio R.S.
Moc hezka a docela strizliva (v dobrem slova smyslu!) recenze :yes: -
lordlord 13.10.2013 10:05
.
mě nejvíc překvapilo, že je ve srovnání s předchůdcem i s cupovým podvozkem tak pohodlné -
dr.biker 13.10.2013 11:16
Super recenze
Konečně pořádně napsaná recenze na nové Clio RS! Vše objektivně napsáno z pohledu "obyčejného" každodenního uživatele tohoto vozu. Snad po přečtení tvé recenze některé jedince opustí různé předsudky ohledně tohoto vozu a půjdou raději nové RS vyzkoušet. Ještě jednou díky za super recenzi, pěkně jsem si početl. Přeji mnoho radostných chvil strávených za volantem.-
Borek B. 13.10.2013 14:03
« Re: Super recenze
Díky. Určitě se připojuji k tomu, že to auto (a ostatně i další kandidáty) je potřeba vyzkoušet na vlastní kůži - přečíst tisíc testů nedá tolik jako 5 minut za volantem. Soulad reality s osobními preferencemi nemůže u takto kompromisní kategorie aut žádný test postihnout.-
m.z. 13.10.2013 15:31
« Re: Re: Super recenze
Ahoj Borku, sepsal jsi to moc hezky, dočetl jsem to celé >:D
Jen musím připomenout, že aspoň teda v 1er, mám připlacený internet za tuším 2500,-kč, ale ještě jsem jej neaktivoval. Pak je tam za používání nějaký paušál, okolo 2000,- ročně.
Ale je možné, že v době výběru to ještě nebylo k dispozici, dodávají to teprve od prázdnin.
-
-
-
-
Borek B. 13.10.2013 20:54
« Re: srovnávací test
To je právě jeden z těch testů, které vypadají velmi slibně, i řada point je dobrých (např. že staré Clio má něco, co nová auta ztratila), ale pak se tam člověk třeba dočte, že "když přesunete páku do manuální polohy, převodovka stejně řadí sama" a že chování převodovky je "svéhlavé" (to prostě není pravda) nebo že převodovka frustruje svým odstupňováním (naopak má stupně krásně krátké, jak už se to dneska moc nevidí). Při žádném řazení nespadnou otáčky pod 4000/min, kde je motor v nejlepším, přesto tam je poznámka "většinou vám po odřazení spadnou otáčky víc, než byste si přáli", atd.
Vyvolává to otázky, co ti testeři s Cliem dělali nebo jestli skutečně seděli ve stejném autě, kterým jezdím já. Z pohledu čtenáře bohužel tyto zásadní dezinformace odhalit nelze, zvlášť když je text celkově napsaný opravdu parádně, skvělým stylem a v mnoha ohledech fundovaně. (Něco podobného je mimochodem test Fiesty ST, Clia R.S. a 208 GTi v nedávném SPEEDu.)
Malý hot hatch je zkrátka nutné zkusit na vlastní kůži, závěry českých testů je potřeba brát dost opatrně.-
woody-alien 13.10.2013 21:04
« Re: Re: srovnávací test
K závěrečné poznámce. To je samozřejmě pravda, nemluvě o tom, že testy se často neshodnou nebo si přímo odporují v dost zásadních oblastech. Bohužel na našem malém trhu není tak úplně jednoduché sehnat takové, prodejně kusové auto ke zkušební jízdě.-
Borek B. 13.10.2013 21:30
« Re: Re: Re: srovnávací test
To je pravda a třeba Polo GTI mi VW vůbec nebyl schopen zajistit. U Clia a Fiesty si však jsem celkem jistý, že auto sehnat půjde - kolují zde novinářská auta, která je šikovný prodejce schopen zajistit. Dá se to brát i jako test jeho ochoty :-)
-
-
-
-
woody-alien 13.10.2013 17:40
Konečně
...konečně někdo, kdo s novým CRS jel (v tomto případě dokonce jezdí) a dokáže srozumitelně popsat jaké je. Ne jenom tlachat vyčtený stesky. Velká, velká pochvala.. :yes: Recenze perfektní, řekl bych střízlivá a přitom obsahující velké množství zajímavých faktů. A protože zrovna taky projíždím v tomto segmentu, co se dá (zjevně za stejným účelem jako ty, totiž pořídit nějaký HH coby druhé auto do rodiny) a CRS se mi zatím do ruky nedostalo, jsou tvoje poznatky pro mě obzvláště cenné. Samozřejmě i souhlas s poznámkami na adresu FieSTy (extra tvrdá, spíše podměrečná Recara) nebo SSS (překvapivě dobře sladěnej podvozek co se týká poměru komfort/agilita).
Takže ještě jednou chválím a samozřejmě gratuluji k autu. ;-)
PS: Možná by to chtělo ještě přidat pár fotek interiéru.-
-
Borek B. 15.10.2013 16:04
« Re: Re: Konečně
Ergonomie byla opravdu velkým překvapením, co se tam obvykle kritizuje? Moc příležitostí k tomu skutečně nevidím a u základních verzí možná i odpadá hlavní výtka vůči tempomatu, protože ho nejspíš lze mít neustále zapnutý (to v R.S.u nejde, protože pak nejdou aktivovat sportovní režimy).
-
pogo26 13.10.2013 17:45
Borek Harris
Díky za pěkné počtení. Testy aut by jsi se mohl živit. Dokonce i jako vlastník auta si dokážeš zachovat odstup, což se málokdy vidí i u profitestérů. Docela jsi mě taky nalákal na R-link. Budu ho muset vyzkoušet. Zapadlo to do britského testu palubních systémů, který jsem nedávno viděl. Ten vyhrál právě R-Link od Renaultu.
1.R-Link a ainsi recueilli 85% des suffrage, devant le
2. Connect - Audi (78 %)
3. Comand - Mercedes (75 %)
4. IntelliLink - Opel (73 %)
5. Touch 2 with Go - Toyota (68 %)
6. ConnectedDrive - BMW (67 %)
7. Connect Apps - Citroën (54 %)
[odkaz]
-
Bertold 13.10.2013 23:50
vyborna recenzia. gratulujem
Ahoj Borek! Pridavam sa ku gratulantom k vyborne napisanej recenzii. Dlho tu nic take nebolo. Tvoj styl pisania je taky aky by podla mna mal byt vo vsetkych profesionalnych testoch. Prvorade by malo byt popisanie ako auto skutocne funguje a nie o tom ci auto splnilo testerove poziadavky. (Samozrejme objektivne fakty je mozne konfrontovat so subjektivnym pohladom. Ale ten by nemal byt vydavany za svatu pravdu. Lebo 100 ludi 100 chuti. Citatel ma sam zvazit ci ta ktora vlastnost je klad ci zapor.) Pohlad na auto profesionala cez prizmu vsemoznych predpojatosti je velky amaterizmus. Tester ma pisat o aute ktore testuje a nie o aute ake by chcel testovat. Vid neustale porovnavanie starej a novej generacie clia konciace nariekanim nad rozliatym mliekom. Byt iny nemusi automaticky byt zly. Drzim palce a uzi si Clio r.s. Nenechaj si kazit radost vseobecnymi predpojatostami. -
SCHROJF 14.10.2013 18:01
Radiaca paka
Dobra recenzia...len nechapem,preco si myslis,ze do manuálního režimu se přepne přesunutím k sobě, ne nesmyslně od sebe jako u koncernu, a směry + a - jsou správně ve směru setrvačných sil, ne nesmyslně obráceně jako u koncernu je to zrovna to NAJ...?Mne to pride prave spravne v koncernovych prevodovkach...na manuale tiez neriesis,ze je spiatocka dopredu hore,alebo doprava dolu...tak to jednoducho je a smitec.. ;-)-
honzamo 15.10.2013 09:38
« Re: Radiaca paka
Uspořádání sekvenčního řazení v závodních autech má logiku pro sportovní jízdu. Při brždění tě tlačí odstředivá síla dopředu a podřazuje se směrem dopředu. Při akceleraci tě to naopak tlačí do sedačky a proto i stupně nahoru se řadí dozadu.
Mě osobně tenhle styl vyhovuje mnohem víc, když už na automatu přepínám na manuální režim, tak je to kvůli sportovnější jízdě. I veškeré nové převodovky od BMW, co jsem měl možnost vyzkoušet to tak mají.
Koncern si asi holt myslel, že by tohle průměrný řidič nepochopil a proto vymyslel řazení stupňů nahoru pohybem páky dopředu...-
woody-alien 15.10.2013 10:18
« Re: Re: Radiaca paka
Tohle není jen záležitost koncernu. Jakej guláš třeba vznikl u prakticky totožného motoru v Mondeu, P508 a C5 (2.2 TDCI/HDI) ve spojení s 6.st. HDM automatem Aisin. Mondeo i P508 v sekvenčním režimu podřazují dopředu a na vyšší stupeň řadí dozadu. Souhlasím s tebou, i mně tenhle způsob vyhovuje víc. Ovšem C5, snad aby si nezadala >:D , to má i se stejnou technikou obráceně. Podřazuješ dozadu a na vyšší stupeň dáváš dopředu.
-
-
-
roox 14.10.2013 22:18
na Renolta dost dobrý :-)
... až tak, že musím dát plnou palbu, ikdyž mé srdce víc než Francii tíhne k Itálii ;-). Né fakt, recenze je perfektní a ta kára je pěkná + otvírání 2. dveří je jak na AR156, což jsem vždycky miloval (ok, bylo to i na AR 147 a Setu Leonovi ;-)). Tož ať nalítá kupu kiláků bez nehod :-) -
3_diamanty 15.10.2013 10:30
klobuk dole
uprimne..... asi najlepsia recenzia na auto ktoru som kedy kde cital :yes: :yes: :yes:
bez komentara.... pecka citanie , naucne a zaujimave a putave :yes:
uplne prve ma napadlo to co spominas ze ta tmava farba posobi nenapadne.. tiez som pozeral na foto a pozeram ci vobec je to RS [odkaz] a potom tma vidim napis RS pod logom ;-) .... je fakt ze ta tmava je nenapadna a spredu clovek ani hned nepostrehne ze ide o RSo..... zozadu je to vidiet vdaka difuzorom lepsie... ale myslim ze nenapadna farba je dobra na bezne denno denne jazdenie....sami mame cierne auto... a je to lepsie ako zlte alebo nejake svietiace cevene ci ostre biele .... nejako nesvieti pred obchodakmi, nelaka pochybnych ludi.... cize na frajerinku a okruhy ano... tam vynikne lepsie zlte clio RS.. ale kto jazdi denno denne v beznej premavke tam su taketo nenapadne farby na nezaplatenie ..... super vyber ...krasne auto :yes: :yes: :yes: -
fletino1 28.11.2013 10:26
Gratulace k rozumnému výběru
Především chválím recenzi, podepsal bych se pod to hned :yes:
Clio R.S. je velice příjemný společník na denní proplouvání městem a víkendové zablbnutí v rozumných mezích. Je to dokonce tak příjemné auto, že si ho teď objednala moje 60ti letá máma v té červené flamme >:D Stačilo ji párkrát svézt v mém cupovém MRS a nechat ji řídit půjčené CRS, prodejce se teď dokonce smál a přiznal, že nevěřil, že si ho opravdu koupí po všech těch Scénicích. Osobně se taky těším, byť mě v prvních hodinách moc nebavilo, ale během dne jsem si na něj zvykl a mít tu možnost, tak bych o EDC, po vyladění odezvy na povel páčkou, hodně přemýšlel i do MRS, ačkoliv mě manuál běžně uspokojuje víc tím, že lépe ''cítím'' auto, když je třeba.
Ať slouží a pokud máš i FB, tak tam máme RenaultSport stránku i skupinu, kde se dá zkonzultovat kde co. ;-)-
-
-
Borek B. 29.11.2013 14:41
« Re: Re: Re: Gratulace k rozumnému výběru
Já mám s červenou takový komplikovaný vztah - v zásadě se mi na autech hrozně líbí, ale na svém bych ji nechtěl :-) Flamme Red cliu objektivně vzato opravdu sluší, já jsem spíš na modré odstíny a třeba takovou GT-modrou bych bral hned.
-
-
-
-
Lucaslegend 28.11.2013 12:20
nadherne auticko
Cau. Chvalim recenziu, je super.
Dizajn auta z vonku je super, zvnutri som nesedel, tak neviem posudit aky dojem by na mna urobilo.
To s tymi padlami pod volantom, ze sa neotacaju spolu s volantom, to podla mna dost posrali a musi to byt nepouzitelne pri sportovej jazde....
Takisto nechapem preco sa neda vypnut to otravne pipnutie pri prekroceni 6000ot...
Dalsie vyhrady nemam a verim ze sa snim dobre jazdi a verim ze je aj spolahlive, na rozdiel od meganov a lagun.... Clia boli vzdy najspolahlivejsie z renaultov totizto...
-
Borek B. 29.11.2013 11:20
« Re: nadherne auticko
Díky.
Co se pádel týče, nepoužitelné bych je nenazval, přeci jen i řada jiných, daleko sportovnějších aut to tak má také, ale to řešení určitě není ideální, na tom se shodneme.
Pípnutí jsem myslel, že mě bude štvát, ale v praxi mi kupodivu vůbec nevadí. V režimu Normal je deaktivované a ve sportovnějších režimech buďto člověk jede tak nějak normálně svižně, nedrtí to do omezovače a tím pádem k pípnutí nedojde, nebo jede do poslední špetky výkonu a tam je to upozornění na omezovač vítané. Mají to navíc udělané chytře - elektronika se jakoby snaží předvídat, za jak dlouho se ručička omezovače dotkne, což je třeba u jedničky dříve než u pátého převodového stupně, takže u jedničky k pípnutí dojde už třeba v 5500rpm, zatímco v pětce klidně i za hranicí 6000rpm. Celkově vzato, to pípnutí se zdá jako větší problém ve videích na YouTube než v reálu, tam to člověk nevnímá jako něco, co by vadilo, často spíš naopak. -
fletino1 29.11.2013 14:57
« nadherne auticko
Nevím zatím, jak u Clia, ale v Meganovi lze nastavit, kdy se má pípnutí ozvat. Jde tak tedy ''vypnout'', pokud se nastaví až na omezovač. Ale souhlasím s tím, že je to problém hlavně těch, kteří zrovna neřídí - nezaměstnávají tolik vjemů jako řidič, kterému to na první dva rychlostní stupně příjde určitě vhod.
Mno a klasické téma spolehlivosti - kazí se všechny značky. Za dobu 14 let, co máme doma Renaulty, s nimi nebylo nic zavažného. Ano, na 1.6 16V odešla jednou/dvakrát cívka, ale jinak musím zaklepat, motorově nebyl problém. Na současném Grand Scenicu nám odešel startér a jedna xenonová výbojka. To si nemyslím, že je špatný na 14 let zkušeností. Od roku 2008/09 bych řekl, že to jsou spíše ta kvalitněji postavená auta, která mi prošla rukama. Ale jak jsem psal v úvodu, žádná značka není bezporuchová, záleží i na údržbě a špetce štěstí.
-
-
woody-alien 06.02.2014 21:17
Třešnička na dortu
Musím pochválit doplnění a jakési uzavření recenze. Měl bych k tomu pár poznámek. Moc dobře vím, jak je těžké přenést pocity z řízení auta na papír/monitor tak, aby byly srozumitelné a pochopitelné i těm, kdo to auto nikdy neřídili. Je to těžké i u auta, které je obecně vychvalováno, natož v situaci, kdy to dané auto (v tomto případě CRS) schytává ze všech stran.
Trochu mi tvoje situace připomíná Henryho Fondu ve 12 rozhněvaných mužích. ;-) A stejně jako on v tom hollywoodském trháku ty ve své recenzi postupně cupuješ na kousky důkazy obžaloby. A mě coby "porotce" si svým náhledem, precizním popisem a vysvětlováním nepochopeného přesvědčil a mohu tak s klidným svědomím na adresu CRS hlasovat: Nevinen.
Nejsem si jistý, jestli bych si v konkurenci třeba Fiesty ST nebo mého oblíbence Swiftu Sport vybral Clio jako svoje nové auto. Rozhodně bych ale musel připustit (pokud by k tomu došlo), že tvoje recenze mě k tomu nalomila. Podle mého je jednou z nejlepších na tomhle serveru vůbec. Gratuluju. :yes:-
Borek B. 07.02.2014 12:28
« Re: Třešnička na dortu
Díky, to o tom "nevinen" moc hezky napsáno :-) Nic se nevyrovná osobní zkušenosti za volantem, ale jak jsem tak četl jednu negativní recenzi na Clio za druhou, chtěl jsem, aby byla online i jakási protiváha.
Mimochodem, při hledání jsem zkoušel i SSS, Fiestu ST a další a postupně jako updaty přidám důvody, proč to nevyhrálo to či ono auto. To by tě potenciálně mohlo zajímat.-
woody-alien 07.02.2014 12:40
« Re: Re: Třešnička na dortu
Určitě, v těchto vodách zrovna výhledově lovím a krom zatímních osobních zkušeností (Fiesta ST, SSS, GTI 7 Performance, chystá se 208GTi a GT-86) vítám každý zasvěcený pohled na věc. :yes:-
-
woody-alien 09.02.2014 08:40
« Re: Re: Re: Třešnička na dortu
To GTI je tam zcela vážně, coby asi největší univerzál mezi kompaktními HH. Nejel jsem tu základní verzi, takže to neporovnám, ale Performance funguje parádně. CRS je mezi subkompaktama v podstatě nejdražší, takže ten cenovej rozdíl....samozřejmě je citelnej ale ne tak dramatickej jako třeba u FieSTy vs. GTI. Tedy mysím GTI s manuálem, za DSG chtěj 60.000 a to mi přijde neúměrný. Všechno záleží na tom, jak se vypořádám se svými současnými auty. Těch variant je víc a ještě to nemám úplně ujasněný. Narozdíl od doby nedávno minulé teď už je k dispozici i víc předváděček na CRS, takže na jaře ho taky snad projedu.-
Borek B. 09.02.2014 12:42
« Re: Re: Re: Re: Třešnička na dortu
No vzhledem k tomu, že máš ve výběru i GT86, je tvůj rozptyl skutečně trochu větší :-) Pro mě už by Golf byl finančně mimo, protože když si zaškrám takový rozumný základ, je z toho ceníkovka 750 tisíc, a to bych to auto ještě považoval za trochu podvybavené (žádné xenony, lepší navigace, DCC atd.). Nevíš, nakolik jsou aktuálně ve VW ochotni poskytovat na jejich ikonu slevy? U Fordu se mi např. stalo, že na Fiestu jsem dostal slevu 0, slovy nula, procent (čímž se stala prakticky stejně drahou jako Clio).
-
-
-
-
-
pogo26 09.02.2014 01:27
« Re: Třešnička na dortu
Clio RS to schytává hlavně německovlivovém regionu a od redaktorů, kteří testy berou dost povrchně. Třeba v Británii, kde jsou HH hodně populární se Clio RS pod 4 hvězdy nedostalo. Navíc Borkova recenze celkem odpovídá tomu, jak Clio RS vidí např. redaktoři EVO nebo Chris Harris, známý hlavně s testů supersportů.-
woody-alien 09.02.2014 08:30
« Re: Re: Třešnička na dortu
Nové CRS za sebou hlavně vláčí železnou kouli pověsti předchůdců. Kdo se dokáže od toho odstřihnout (jako zrovna C.Harris) a bere nové CRS prostě jako nový model - ten ho většinou chválí. Prostě lidi nesnášej změny - u filmů, u hudebních skupin, stejně jako u aut.-
-
woody-alien 09.02.2014 20:21
« Re: Re: Re: Re: Třešnička na dortu
;-) :yes: Jj, pěkně, všiml jsem si, že ses zapojil do diskuse a vyzkoušel testéry ze znalosti režimů v Cliu RS. >:D Vypadá to pěkně, dokonce ani SSS se neztratil, jen ta Fabie RS jaksi neobhájila svou pozici ze SM, kde skončila před CRS. Ale o mrtvých jen dobře. >:-[]
-
-
-
-
-
Andromeda 10.02.2014 17:13
Klobouček dolů,
Fantastická recenze deklasující to, co je zde od "profíků" k četbě, o několik levelů :yes: ... Takto to má vypadat, když člověk ví o čem mluví, píše ...Textík doslova zhltnut, báječně čtivé, vtahující do děje...Gratulace k výběru, a spousty spokojených, šťastných kilometrů... ;-) -
CommonUser 11.02.2014 14:49
Ergo
Gratulujem k peknemu auticku a este si to tu pekne popisal. :yes:
S vacsinou suhlasim, ale ...
Digitalny tacho by som ja uz nechcel - ani po 5 rokoch som si na tie skakujuce cisla nezvykol (C2, Civic). Hlavne v noci je to prd. Na klasicky tacho nemusim vobec preostrovat a v zornom poli mam vzdy info kolko asi idem.
R-Link - pojdem si to checknut, ale chvalit android ako on board system, chce vela odvahy. Asi z pohladu sofera je to prijemne, ale kvazi otvoreny system .... Mozno UI je fakt odladeny o tom sa nechcem hadat, aj ked ja by som moj (Aisin) dotykovy system okamzite zamenil za non-touch napr. Mercedes apod. V lete vidim otlacky a ovladanie za jazdy je mizerne a dalsie zvrhlosti.
-
Borek B. 11.02.2014 16:39
« Re: Ergo
Díky!
Digitální tacho je oblíbené téma, aktuálně viz třeba diskuze pod testem Meganu: [odkaz] kde se to až trochu zvrhlo :-) Mně osobně digitální zobrazení vyhovuje, možná třeba i proto, že za volantem rád sedím tak napřímo, že při mé výšce nemám tachometr prakticky nikdy v zorném poli, přeostřovat musím pokaždé a velké číslo odečtu líp než ručičku tachometru. I si tak říkám, že asi bude nějaký důvod, proč výkonná auta mají rychlost skoro vždy řešenou digitálně, ale nechci do té debaty zabředávat, mně to zkrátka takto vyhovuje a zatím jsem ani neslyšel, že by si na budíky v Cliu nějaký majitel stěžoval.
R-Link je rozhodně špica a jeho vyzkoušení doporučuju. Android skutečně čistě v teoretické rovině zní jako riskantní volba, protože se v některých slabších telefonech seká, nicméně toho se není potřeba bát - Renault / TomTom systém ladil pro jeden konkrétní hardware a v praxi tak není problém. No fakt to chce osahat si to napřímo, za sebe můžu říct, že jsem si v poslední době hrál s infotainmentem v nové Kuze, 208, Mazdě 3, předFL Superbu a na R-Link žádný z nich neměl.
-
-
CommonUser 12.02.2014 10:15
Ergo2
Digi tacho mi vadi hlavne tym, ze sa defacto permanentne meni a v noci vyslovene pritahuje pozornost. Vykonne auta maju digi, pretoze sa to berie ako "podruzny" udaj alebo vezmes ako presnejsie odcitanie.
Najlepsie mat klasiku a ked chcem digi, tak si to prepnem na kombi. :-!
RLink - myslel som to inak. Hracku typu telefon / tablet mat v aute pripojene na can / flex ... tu nejde len o nejake sekanie aplikacie. Predstava, ze Android so salatom menom Dalvik "saha na funkcie auta" ma uprimne desi. Na to tu mas ine odladene RTS systemy a Tom ci druhy Tom v tom az tak dlho nejde, to mam teda z "prvej" ruky.
Ako tapkacia hracka je to pekne. Nic proti.-
Borek B. 12.02.2014 10:52
« Re: Ergo2
Já mám tachometr, ať už ručičkový nebo digitální, mimo zorné pole, takže mě nic neruší. Ale je možné, že to jiní lidé mají jinak, tohle je skutečně subjektivní a nikomu svůj názor nenutím.
Ad R-Link, člověk by mohl být obecně paranoidní ohledně jakékoliv elektroniky v autě, že mu třeba při otočení volume doprava vypne motor nebo něco takového, nicméně je běžné předpokládat, že tohle mají automobilky tisíckrát pohlídané a že se to nestane. Tak jde jen o to, nakolik si člověk chce auto užívat a nakolik se chce bát určitých teoretických možností :-)-
CommonUser 12.02.2014 12:06
« Re: Re: Ergo2
Zeby bol Renault vyhlaseny majster v automotive elektrike sa neda povedat, skor naopak.
BTW Mne na C2 pri prazdnom ostrekovaci vyplo motor za jazdy :*) Tolko k tvojej poznamke o doladeni elektroniky pri low coste (a tam Renault patri, sorry).
Ved uvidis ako sa to chova. Fakticky ja nemam rad dotychove ftakoviny, bezpecnost pri jazde ide rapidne dolu.
A este byt always-on-line ....
Uz si to skusil rootnut ?-
Borek B. 12.02.2014 12:49
« Re: Re: Re: Ergo2
Do toho systému samozřejmě detailně nevidím, ale pár věcí se o R-Linku říct dá:
- Ten systém je sice postavený na Androidu, ale je uzavřený; nemá veřejné API, nejdou pro něj psát aplikace (to může pouze vývojářský tým Renaultu), nemá třeba ani obecné připojení na internet ve smyslu, že by v tom šlo třeba brouzdat po netu, všechno je hodně specificky upravené pro fungování v Cliu. Tento přístup je podle mě nejen správný, ale skutečně nutný, viz tvoje obavy.
- R-Link bere z ECU poměrně málo informací (např. rychlost), a i kdyby moje auto mělo R.S. Monitor, které toho už z ECU dokáže vyčíst podstatně víc (např. různé teploty, předvolený stupeň v převodovce apod.), tak to všechno působí dojmem ala aplikace Torque pro Android - prostě to z ECU jen čte. Můj tip je, že celé to rozhraní pro zjišťování různých věcí z ECU je na této straně striktně read-only, a to nejen u Renaultu, ale u všech aut. Pochybuji, že by si nějaké auto přes OBD2 nebo něco podobného nechalo "mluvit" do životně důležitých funkcí pro provoz.
No zkrátka věřím, že nejen v Renaultu, ale v žádné automobilce nepracuje idiot podobný tomu co kdysi navrhoval C2, pokud fakt ostřikovače ovlivňovaly funkci motoru :-) Je to o víře, ale co dnes není :-)-
CommonUser 12.02.2014 13:47
« Re: Re: Re: Re: Ergo2
Ako ty rozlisujes mobilny internet cez GSM / 3G / 4G siete ??? Len podla toho ci tam bezi nejaky web browser. Kde asi konci ten tvoj port (okrem NSA >:D )?
Verejne API nepotrebujes, nepises gamesu. Staci core fx Linuxu.
Read only ? No ... drz sa toho ;-) Myslis, ze pri update sa vzdy vytahuje ECU ? Ano HW MEM je defacto protected, ale to co ide po nete...
[odkaz]
Kazdopadne je to krok vpred pre Renault a za tu cenu nie je o com (ak to neberu len ako beta test - brekeke). Ked bude prilezitost, pohram sa s tym.
Pekny HH za tu cenu a vybavu. :yes:
O tych idiotoch by sa dalo diskutovat ... ale to ja na dlho.
-
-
-
-
-
moreczech 13.02.2014 14:02
Lépe bych to nenapsal...
Uživatel tohoto vozu jej opsal naprosto věrně. Pod jeho slova bych se mohl podepsat, protože s tímto vozem jsem udělal stejnou zkušenost. Rádoby odborníci jej odsuzují aniž by se s tímto skvělým autem svezli nebo jej pochopili.
To auto je Nr. 1 ať si novináři a neználci myslí cokoliv!
S autorem se neshoduji jen v pohledu na ovládání tempomatu. Jeho ovládání je jednoduché, probíhá dvěma kolíbkovými ovladači na ramenech středu volantu. A v podstatě při uchopení volantu v pozici 3/4 na tři levým palcem přidáváte a ubíráte a pravým tlačítkem uvádíte tempomat v činnost či naopak.
Tento jednoduchý a nejlepší systém u vozů Renault, zvláště s EDC umožňuje jezdit vlastně na tempomat neustále a kdekoliv.....
A kdo vyzkoušel R-Link, ten těch 15000 do toho vlomí, i kdyby měl oželet metalízu....
R-link porazil v testu všechny on-line systémy!
RENAULT toujours !!!
A pro rejpaly.... aktivace těch tlačítek na volantu pro tempomat najdete spuštěním pravé ruky i za tmy a pro jeho solitérní umístění a ovládání doprovázené barevnými konrolkami na přístrojovém štítu si jej nelze s ničím jiným splést.. Nehledě na to, že jej jednou zapnete a pak už na něj můžete klidně zapomenout....
-
Borek B. 13.02.2014 14:17
« Re: Lépe bych to nenapsal...
V non-R.S. modelech jde tempomat zapnout a pak už si ho nevšímat, ale u R.S. to tak jednoduché není - při zapnutém tempomatu totiž nejde přepnout do režimu Sport. Takhle, ona ergonomie kolem tempomatu není v Cliu nic hrozného a dá se s tím žít, ale pokud by šlo vše ovládat z volantu, bylo by to dle mého názoru lepší. -
woody-alien 13.02.2014 15:02
« Re: Lépe bych to nenapsal...
No, u Clia RS nemusíš nic oželovat, R-Link je součástí sériové výbavy. ;-) Připlácet si můžeš ještě za RS Monitor, případně parkovací kameru. Zato s těma metalízama je to horší, předražená žlutá Sirius, černá, šedá, bílá základní a sice moc hezká, ale nikoliv exkluzívní protože často používaná na běžných Cliích, červená Flamme. Tohle pořád nemůžu pochopit. Ani zdaleka se to netýká pouze Clia RS ale i vrcholných modelů jiných značek, já prostě nedokážu pochopit, proč je tak málo možných barev, nebo proč těch 5 barev aspoň není výsadních právě pro to vrcholné provedení.
-
-
poterienko 16.02.2014 21:26
Virtual tuning
Vypadá to opravdu o něco lépe. Jinak si myslím, že by to šlo udělat poměrně jednoduše a "za pár peněz" díky folii. Ten spodek bych možná hodil i do carbonu, bylo by to tak skrytě agresivní.-
-
poterienko 16.02.2014 22:12
« Re: Re: Virtual tuning
IMHO nebude folie + vapka vůbec problém. Mám třeba na rámečku spz naše firemní stránky (nalepená samostatná písmenka, nikoli proužek ala AAA) a drží to perfektně, zvládne to i kartáče myčky. Hlavní je kvalitní nalepení. Jinak lesklá černá by byla určitě taky hezká, ale tohle jsou jen detaily, co si musíš promyslet :). -
-
-
-
woody-alien 17.02.2014 12:23
SSS vs. zbytek světa
Se zájmem jsem si přečetl tvé hodnocení Swiftu Sport a musím, byť trochu s lítostí, souhlasit.
To, co považuješ za hlavní problém SSS, je vlastně zároveň jediným důvodem, proč už mi nestojí v garáži. Bydlet tak někde v rovinatější krajině a mít na dosah kroucené okresky bez dramatických převýšení, neváhal bych. Mám pro Swift slabost, líbí se mi téměř bez výhrad (což o konkurenci říct nemohu) a je mi na něm sympatická ta jakási staromódnost, s jakou přistupuje k řidičské zábavě. Nízká hmotnost, perfektní podvozek a zároveň denní použitelnost, jež zahrnuje jak přiměřený komfort, tak spotřebu.
Jenže bydlím v podhůří a moje oblíbené "eRZety" většinou vedou do kopců a zase dolů. A přiznávám, že tam prostě ten výkon chybí a turbo hraje jinou ligu. S tím, že někde na rychlostkách nepředjedu Octavii 2.0 TDI bych se možná vyrovnal. Jak jsem se přesvědčil při jízdách s ještě slabším Swiftem 1.2, pokud není výkon, dá se využít moment překvapení a mrštnost výborně naladěného malého auta... tímhle způsobem dost často předjíždím auta, na která nemám výkonově ani náhodou. Jenže než se majitel vzpamatuje, tak jsem pryč. >:D
Ale přesto prostě v hlavě hlodá červík pochybností, jestli mi tohle nezačne za chvilku vadit. A proč tedy rovnou nejít do turba...ať už v přímých konkurentech nebo o stupeň výš. Ta otázka by byla dávno smetena ze stolu nebýt několika věcí:
1. Swift mě prostě baví. Narozdíl od konkurentů, kteří se postupem času stávají tiššími, utlumenějšími, odizolovanějšími....Swift ve mně i přes některé chyby stále vyvolává ten úžasnej pocit motokáry, prcka na hraní.
2. Swift začal dělat Sport s pěti dveřmi. To přináší (aspoň pro mě) velkou konkurenční výhodu vůči FieSTě i 208GTi. A vzhledem k naladění podvozku je i na 17" kolech SSS plně použitelný jako daily-car.
3. Swift Sport je balíček všechno v jednom. Výbava je velmi nadstandarní (ačkoliv na nějaký infotainmenty můžete zapomenout) a bez příplatku obsahuje vše potřebné i něco navíc, a to včetně metalízy. Cena je navíc výborná, takže případné nedostatky tolik nebolí. A tenhle pohled se mi opravdu líbí. ;-) [odkaz]
No a protože auto není jenom výkon, ještě pár poznámek k tomu ostatnímu. Řazení není úplně první liga, ale neměl jsem s ním žádnej problém. Řízení je přeposilované o něco víc než by být mělo, ale je přesné. Naštěstí celkový pocit vycházející od podvozku dává dost jasné signály, jak na tom auto momentálně je, takže nějaké "netušení" nehrozí. Celkové chování je dost transparentní a nezáludné. Se Swiftem si můžeš pohrávat a za případné přepísknutí tě neztrestá, jakékoliv ustřelení se dá okamžitě a snadno zkorigovat. Stejně to není auto na projíždění zatáček bokem, ale spíš na cizelování čisté stopy.
SSS nenabízí žádné speciální sedačky jako jsou třeba Recara ve FieSTě, ale ty použité v sobě kombinují solidní držení s dostatečnou objemností. Takže se usadí nejenom vyžlata, což dále prohlubuje denní použitelnost. Posaz je pravda ještě stále vyšší než by bylo potřeba, ale záhy si člověk zvykne.
No a co se týká velikosti, řidič má myslím velice slušný životní prostor. Nastavení sedačky dozadu/dopředu je dimenzováno vyloženě velkoryse a v kombinaci s volantem nastavitelným v obou osách si vhodný posaz najdou nejrůznější postavy. Vzadu to pochopitelně je celkem slabota, Swift stále ještě na délku nedorostl třídní konkurenci a někde se to projevit musí. Kufr ovšem neřeším. Mnozí se nad jeho "objemností" kácí do mdlob, já ovšem po zkušenostech s cca ročním provozem dospěl k názoru, že odvezu co si vzpomenu a vzhledem k četnosti takového počínání nad kufrem mávám rukou.
Toť asi vše. Rozum by dávno Swiště odpískal, srdce se ale stále brání. ;-)
PS: Už dopředu vyhlížím poznámky k dalším konkurentům.-
woody-alien 17.02.2014 12:42
« Re: SSS vs. zbytek světa
A ještě dodatek k těm Octávkám. Občas se na semaforech nechávám strhnout (trochu dětinsky, přiznávám ;-) ) brilantními odpichy Swiftu z místa a většinu (samozřejmě, pravděpodobně nepřipravené) "konkurence" nechávám daleko za sebou. Nedávno se mi ovšem stalo, že vedle stojící řidič obstarožní Octavie zřejmě něco vytušil a na "battle" >:D se připravil. Odhadl jsem ho na 1.9 TDI 66 kW a v duchu mu slíbil hroznou potupu. >:-[] Naše reakční doba byla víceméně totožná, Swišť vyrazil kupředu s nadšením zlatého retrívra cítícího vodu >:D a chvilku se držel před Octavií. Ta ovšem držela krok více než statečně a k mému údivu se dostávala do popředí až mě nakonec předjela. V momentě, kdy už jsem viděl na její záď, vše se vysvětlilo. 1.8 20V Turbo. >:-[]-
Borek B. 17.02.2014 13:15
« Re: Re: SSS vs. zbytek světa
Tak na semafory swift určitě stačí, to jo :-) Někomu možná i na okresky, ale já jsem velmi opatrný předjížděč, tj. chci, aby manévr trval co nejkratší dobu a bylo 100% jasné, že nebudu muset spoléhat na něčí spolupráci v protisměru. A tuto disciplínu samozřejmě daleko lépe zvládají silnější motory.-
woody-alien 17.02.2014 14:51
« Re: Re: Re: SSS vs. zbytek světa
S tímhle mají "trošku" problém i majitelé (nebo ti co ji zkoušeli) GT-86, oproti SSS za dvojnásobnou cenu. Těch 200 atmo koní na skoro 1300 kg základní hmotnosti naráží údajně na limity taky docela brzo. Jistě, jsou tam jiný přednosti, ale na "podmotorování" se testéři celkem shodujou.-
-
woody-alien 17.02.2014 15:09
« Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs. zbytek světa
No, já taky. Právě že ten celkem unisono hlas o relativní slabosti mě zaujal natolik, že si to musím zkusit. Plus samozřejmě jiná koncepce, umocněná údajně zábavným set-upem.-
-
woody-alien 17.02.2014 16:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs. zbytek světa
Bral by Clio....ty mě tedy vnadíš. >:D Já nejsem vyloženě nadšenec, ale Renault jako značka má moje jisté sympatie. A navíc to mám podpořené dobrými zkušenostmi s dvěma novými auty, která jsem od nich kupoval. Jistě, člověk se od toho musí oprostit a začít s čistým stolem....no ale rozhodně CRS vyzkouším a oběhám nějaký prodejce ohledně ceny.
-
-
-
-
-
-
šmoula nešika 17.02.2014 14:19
« Re: Re: SSS vs. zbytek světa
Tak až budeš mít ten HH, můžeš jezdit dragy proti poterienkovi. >:D Toho manuál ještě neporazil. Třeba bys byl první. ;-)-
woody-alien 17.02.2014 14:43
« Re: Re: Re: SSS vs. zbytek světa
Já se vytahuju jenom na slabší....ne na profíky. >:D
-
-
-
Borek B. 17.02.2014 12:54
« Re: SSS vs. zbytek světa
Koukám, že náš pohled na swifta se fakt hodně podobá. Taky mi nějakým způsobem učaroval, líbí se mi přesně v té bílé jako na tvém fotu a nekoupit ho byl docela vnitřní boj. Ale pokud jsem od "hot hatche" něco chtěl, tak to jednoznačně bylo svižnější svezení než v našem rodinném kombíku, a to SSS zkrátka nabídnout nedokázal.
S tím, co píšeš dál, v podstatě zcela souhlasím, jen bych neřekl, že je SSS za jízdy nějak víc "staromódně dramatický" než konkurenti. Swift tak možná působí celkovou nemoderností svého interiéru, která má své kouzlo, ale jinak mě právě za jízdy překvapilo, jak obyčejně SSS působí. Jak jsem psal, je to "jen" výbavová verze s trochu silnějším motorem, takže celkově dobré hodnocení SSS je spíš oceněním toho, jak jsou už základní swifti dobrá auta.-
woody-alien 17.02.2014 14:09
« Re: Re: SSS vs. zbytek světa
Tak nějak. Podobně jako ty si Swiště stále nechávám v záloze, i když tuším, že na něj nedojde. Škoda, že ho jako 5-dvířko nedělali už na jaře loňského roku. Manuál místo automatu bych doma ukecal, 3-dvířko pro provoz s dětmi už nikoliv. SSS teď mohl v garáži zastávat svižnější podobu auta pro každou příležitost, řešil bych si svůj turbo HH a zároveň měl dobrej pocit, že jsem "nepodvedl" svého oblíbence. ;-)
No nic, tak co tam máš dál... :-)-
-
-
-
šmoula nešika 17.02.2014 15:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: SSS vs. zbytek světa
Super. Kam se hrabou plameny Zemanova krbu...
Jinak jsem se musel i já podívat na tvou recenzi. Nezbývá než uznale sejmout pokrývku hlavy. :yes: Při čtení jsem si v duchu říkal: recenzistní objektivita snad existuje. Jak by řekl white - text bez metropetrolheadských vzdechů.
-
-
-
-
-
-
-
Borek B. 17.02.2014 19:19
Clio vs. Fiesta ST
Srovnání s Fiestou je venku, viz aktualizace. Zítra 208 GTi.-
woody-alien 17.02.2014 20:45
« Re: Clio vs. Fiesta ST
Trochu drsné, ale nemohu říct že nespravedlivé hodnocení. ;-)
Možná se ještě rozepíšu, ale teď jen ve zkratce. První, co člověka praští nikoliv do očí, ale o hodně níže >:D jakmile usedne do FieSTy, je fakt, že Recara jaksi nerespektují jeho tělesné dispozice. Nemyslím, že jsem zrovna hřmotný muž (186/85), ale v sedadle jsem měl potíže jak se stehny, tak se zády, které se mi podařilo do opěráku nacpat až po značném úsilí. Ale abych byl spravedlivý, záhy jsem na to při jízdě zapomněl. To ovšem nezaručuje, že by tento fakt nevadil při běžných jízdách, kdy adrenalin je na nule.
Druhá věc, které si rozhodně všimnete (pokud Vás tedy prodejce neposadí do FieSTy někde za městem na silnici, kterou před týdnem pokryli novým asfaltem) je opravdu značná tvrdost podvozku. Při překonávání pár městských kilometrů propadlých kanálů, nevyrovnané dlažby a všudypřítomných záplat jsem údivem zdvihal obočí natolik, že jsem si tuto komickou disciplínu osvojil s jistotou, již by mi záviděl i Vlasta Burian. >:D
FieSTu musím nicméně za chování podvozku vlastně pochválit. Jde ovšem o to, že necelou hodinu trvající zkušební jízda je nabitá touhou získat o takto koncipovaném autě informace především stran zábavy. Jezdit s ním každý den do práce, pro nákup nebo na úřady je jaksi jiný "sport", kde chování podvozku při velmi ostré jízdě zas takovou roli nehraje.
Třídvéřovou koncepci řešit nebudu a ani jí FieSTě nekladu za vinu. Já osobně upřednostňuji z praktických důvodů pětidvířko. Ovšem někdo (a ani to nemusí být mladík) to zas může mít naopak. FieSTa (stejně jako 208GTi) je zkrátka třídvéřák, tak to prostě je, ber nebo nech být.
Po jízdě (vlastně dvou) jsem si pro sebe říkal, že ta tvrdost zase není tak hrozná a jinak je FieSTa svižné a zábavné auto. Jenže mi zatím chybí srovnání s jízdami komfornějších soupeřů CRS a 208GTi. Pokud však uvážím, jakým způsobem mě oslovila schopnost GTI 7 Perf. fungovat přiměřeně komfortně i na 18" kolech (ano, mělo DCC, ale nebylo nutné přepínat z Normalu na Comfort) při zachování jízdní agility, potom bych FieSTu musel odsoudit za dost jednostranné naladění. V jejím případě dostává status daily-car vážné trhliny.
-
-
woody-alien 18.02.2014 11:11
Rozdvojení osobnosti
Výňatek z mého "testíku" , 28.09.2013
"Fiesta už těžko někdy v interiéru dosáhne šarmu některých francouzských aut nebo střízlivé elegance a vnímané kvality z dílny našich západních sousedů, přesto je provedení ST v rámci výbavových stupňů modelu na úplném vrcholu a dokáže majitele přinejmenším nerušit. Je to dost nebo málo ? Těžko říct. Za sebe eSTéčku vyseknu poklonu jako Brno. Neměl jsem nutkavou touhu vzít nohy na ramena, jak se mi to stalo u superplastově šedivé Fiesty ve výbavě Trend."
"Nasedám na místo řidiče a srovnávám sedačku. Nemám pocit slepice na hřadě, ale o něco níž by se mi pravda chtělo. A co Recara ? Propánajána, jak v tomhle mám sedět ? Zadek se mi vejde akorát, ale záda se mezi bočnice ne a ne vtlačit. No to bude jízda - rovnou k chiropraktikovi. Je neuvěřitelné, že po pár kilometrech záda samovolně zapadnou a na tlačení bočnic si ani nevzpomenu."
Projíždíme Jablonec a já bedlivě pozoruji vychovanost FieSTy při běžné jízdě.
Kamenem úrazu je tvrdý podvozek. Ne že by odskakoval nebo jinak jančil na hrbolech, jámách, zoufalé dlažbě a podobných libůstkách. Jenže přenos stavu vozovky na tělo posádky je tak intentivní až vás nutí přemýšlet, jestli u Fordů nezapomněli v tom chvatu namontovat pružiny. Neříkám že je taková jízda za hranicí snesitelnosti, ovšem o nějakém komfortu nemůže být řeč."
[odkaz]
Nemusíš se bát rozdvojení osobnosti, prostě nejsi jedinej, na koho FieSTa takhle působí. ;-) Jen já bych nebyl v soudech ohledně cílové skupiny tak radikální, nedávno jsem viděl v Praze na sídlišti zhruba 50-55 letou paničku nasedat do Twinga RS. To taky není zrovna komfortní městské přibližovadlo. >:D Lidi jsou zkrátka různí.-
Borek B. 18.02.2014 11:48
« Re: Rozdvojení osobnosti
Moje poznámky jsou hodně subjektivní, snažím se na to koneckonců upozornit před každým srovnáním. Fiesta se s mými požadavky hodně minula a jen jsem napsal, jak na mě působí, ale jak říkáš, někomu jinému zas určitě bude její nekompromisnost vyhovovat. I když nevím, jestli to bude zrovna dáma v předdůchodovém věku :-)
-
-
woody-alien 18.02.2014 21:22
208GTi
Ohledně jízdy zatím žádné poznatky nemám, ale na tu sobotní cestu do Prahy jsem si nakonec dojednal předváděčku u pražského prodejce. Tak snad to klapne.
Staticky jsem GTi prolezl a tak mám pár poznámek. Za prvé ty proklínané "budíky". Abych nebyl ovlivněnej kampaní proti tomuhle řešení, zkoušel jsem si srovnat sezení naslepo, tak aby mi vyhovovalo. No a po "probuzení" mi skutečně volant budíky částečně zakrýval. Musel jsem tedy kvůli výhledu na ně manipulovat se sedačkou a volantem a abych dosáhl výhledu, prostě jsem seděl o něco výš než bych chtěl. Možná je to o zvyku a časem by se to poddalo, ale není mi moc po chuti přizpůsobovat se kvůli takovým inovacím.
Jinak z interiéru dojmy vcelku pozitivní, možná bych oželel ty barevné přechody dekorů od černé k červené, ale nijak mě to neuráželo.
Celkově ovšem hodnotím vzhled GTi dost rozpačitě, podle mě je už výchozí 208 hodně kudrlinkovatá a všelijaké chromové ozdůbky to moc nevylepšily. Hlavně zezadu a zadoboku podle mě CRS gétéíčko doslova válcuje [odkaz]
[odkaz]
vs.
[odkaz]
[odkaz]
GTi je prostě moc vajíčkoidní a jediné k čemu nemám výhrady jsou krásná kola.
No ale jak říkají praví petrolheadi "na barvu a vzhled to nejezdí" >:D , a tak si nějaký verdikt nechám až po jízdě. Zaujala mě tvá poznámka o větší údernosti GTi a také o delších drahách řazení. Uvidíme.
S ceníkovou cenou zdá se dealeři Peugeotu umějí docela čarovat. Ještě jsem znovu oťukával tu FieSTu a skutečně sice neskončíš na nulové slevě, ale maximum se pohybuje kolem 2 až 3 procent. Všichni prodejci začnou o tom, jakej je FieSTa v Evropě trhák a Ford nestačí vyrábět.-
Borek B. 19.02.2014 11:15
« Re: 208GTi
Mně se GTi na fotkách taky moc nelíbí, proto jsem byl překvapen, jak dobře to auto působilo naživo; viděl jsem ho v červené.
Co se motorů týče, EcoBoost i THP jsou evropské skvosty (dovolím si to tvrdit, na oba není slyšet nic než chvála a dřívější problémy se spolehlivostí motorů THP jsou snad už vychytané), zatímco 1.6T v Cliu je "jen" "nějaká" jednotka od Nissanu - zas tak moc s ní Renault nechlubí, nemá ani žádné obchodní jméno a tak. Určitě není špatná, ale vůbec bych se nedivil, kdyby světová špička (EcoBoost, THP, TSI, ...) byla o trošku dál.
Na pocit "údernosti" má vliv celá řada dalších věcí, např. převodovka, elektronika atd., a Clio skutečně v nejnižších otáčkách působí trochu utlumeně - klidně to může být omezení točivého momentu na jedničku / dvojku nebo něco takového. Jak se auto rozjede, je vše v nejlepším pořádku.-
šmoula nešika 19.02.2014 17:18
« Re: Re: 208GTi
U hothatche bych bral spolehlivost jako důležitou veličinu, zvláště má-li být vůz užíván jak na ježdění kolem komína, tak občas i ostřeji. A zde bych si nebyl s THP úplně jistý. U něj bylo pár problémů víceméně způsobených konstrukcí, ač jde pochopitelně hlavně o včasné výměny oleje a přístup k provozní teplotě motorů. O EcoBoostu jsem se toho zatím příliš nedoslechl, ale už to eko nabádá k menší opatrnosti. Naproti tomu jsou moderní jednotky Nissanu v drtivé většině případů vskutku neprůstřelné. :-)-
Borek B. 19.02.2014 19:09
« Re: Re: Re: 208GTi
Spolehlivost MR motorů od Nissanu bude asi fakt dobrá, nikdy jsem nikde neslyšel, že by s nimi byly nějaké problémy. Nějaké vychytávky jim ale možná chybí, když se všude uvádí o něco horší spotřeba - možná nemají chlazené výfukové svody a katalyzátor se tak chladí bohatší směsí, nevím. Každopádně ano, spolehlivost je ceněná vlastnost, a ano, THP s tím dřív měly problémy, nicméně trochu pochybuju, že by to za těch pět nebo kolik let nevyřešili. Dnešních THP bych se už bál jen trošku :-)-
woody-alien 19.02.2014 19:36
« Re: Re: Re: Re: 208GTi
Jj, ale někde v hlavě ta trochu pokažená pověst THP zůstává. Asi by to pro mě neznamenalo zvrat v rozhodnutí, ale kdybych se nemohl rozhodnout mezi GTi a jiným soupeřem, na jehož motor bych nic nenašel, nejspíš bych k tomu přihlédl.-
Borek B. 19.02.2014 19:52
« Re: Re: Re: Re: Re: 208GTi
Mně by to dilema moc neulehčilo, THP má sice drobné minus za obavy ze spolehlivosti, ale zas je to motor špičkových parametrů. Těžko říct, co bych upřednostnil. Každopádně tady asi nejlíp vychází EcoBoost, který je špička parametrově a o žádných problémech zatím taky slyšet nebylo.-
woody-alien 19.02.2014 20:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 208GTi
Ford si je Eco-boostem asi docela jistej, když kryje zárukou úpravu od Mountune na 215 koní a 320 Nm. Za nějakých 18 tisíc je to dobrá možnost pro někoho, komu by původní parametry nevyhovovaly. Maj to dělat přímo vybraný dealeři, ale neptal jsem se na to, takže nevím. A s tou úderností GTi uvidíme v sobotu. ;-)
-
-
-
šmoula nešika 19.02.2014 22:27
« Re: Re: Re: Re: 208GTi
Žijeme v malinko zvrácené době. Dlouho platilo, že plyny mají mít co nejsnažší cestu ven a že mají být co nejteplejší, takže mají například rallyová auta svody obaleny termoizolační páskou. Leč výrobce ta naše současná ideologická environmentální politika dohnala k opaku. Obtoky, chlazené svody... nakonec, tady při všem zlém nejde ani tak o onen bezbarvý plyn bez chuti a zápachu jako spíš oxidy dusíku... Už mlčím.
-
-
-
-
Borek B. 19.02.2014 21:53
Ještě k Fiestě
Zapomněl jsem ještě zmínit, že jak mi moc nesedla Fiesta ST, tak verze 1.0 EcoBoost mě naopak dost nadchla. To je přesně ford podle mých představ - v podstatě normální lidové vozítko, ale se skvělým řízením, řazením a hlavně podvozkem. Ani ten motor není vůbec k zahození - řídili jsme slabší stokoňovou verzi a už to bylo OK, verze 125k bude ještě o kus lepší a přiznám se, že osobně mám pro tříválce trochu slabost kvůli jejich zvuku. To je prostě paráda, když motor trochu chraplá a není tak dokonale uhlazený jako ty bezcharakterní čtyřválce...
Zcela upřímně, pokud bych si auto musel vybrat u fordu, měl bych velké dilema, jestli nevzít zábavnou, ač ne tak rychlou Fiestu 1.0 v pětidvířku a ušetřených sto tisíc případně nacpat do aut jinak (okruhy, zážitkové jízdy apod.)-
Ronault. 19.02.2014 21:56
« Re: Ještě k Fiestě
Já teda 1,0 EN jel ve Focusu a ano, docela mile jsem byl překvapen. Jen mi na motoru vadí to výkové mrtvo na začátku otáčkoměru, kdy prostě litr objemu na Focuse nemá v tom okamžiku dostatek točivého momentu a tak mi auto chcíplo při rozjezdu, což se mi už dlouho nestalo.
-
-
Charger 25.02.2014 13:41
Fiesta
Docela mě překvapilo hodnocení Fiesty. Ano, je nekompromisní, ale řízení že působilo obyčejně? To fantastické rychlé, přesné a komunikativní řízení? A ESP se samozřejmě dá zcela vypnout ;-)
Jinak gratuluji k autu, které ti očividně dělá obrovskou radost. Já si tedy po svezení i se všemi konkurenty a minulým modelem nemyslím, že je to taková pecka, pár věcí by mi tam dost zásadně vadilo, ale sto lidí, sto chutí :-)-
Borek B. 26.02.2014 00:54
« Re: Fiesta
Jelikož jsem z fordů obecně zvyklý na vysoce nadprůměrné řízení, tak ve mně Fiesta ST extra výjimečný dojem nezanechala. Ano, to řízení je dobré a rozhodně ho nikde nehaním, ale třeba v základní Fiestě mi připadalo dost podobné. Celkově by mě zajímalo, co je na autu oproti běžné Fiestě jiné - můj pocit byl, že v podstatě jen přitvrdili podvozek, vyměnili sedačky a dali pod kapotu silnější motor.
Neříkám, že je to špatně (ač mně osobně tyto změny jako souhrn nesedly), ale třeba v přímém srovnání působí Clio R.S. jako daleko vzdálenější běžným cliům - má jiný motor, tlumiče, sedačky, výrazně poladěný výfuk, tři jízdní módy, výraznější designové odlišnosti atd. Jakoby si s tím autem dali víc práce (a opět, cena by tomu nasvědčovala, ač toto může být zrádné). Výsledek nesedne každému, ale my si zrovna padli do oka :-)
P.S. Z Clia nejsem absolutně odvařený, pokud to tak někde z recenze působí. Ano, jsem s ním dost slušně spokojený a za dnešní situace není na trhu auto, které bych měl v této kategorii radši, ale třeba celkovou známku jsem Cliu dal "jen" devítku, zatímco našemu starému mondeu bych hodnotil výše. Ale jasně, s Cliem celkově spokojený jsem :-) -
-
woody-alien 26.02.2014 06:49
« Re: Re: Fiesta
"Navíc si Ford na rozdíl od konkurence podržel manuální řazení a je tu i mechanická ruční brzda a vypínatelné ESP. Tedy, ono je pořád v pohotovosti, ale pokud v průběhu manévru nezačnete brzdit, neruší a nezapíná se samo." Honza Koubek
Takže úplně vypnuté zřejmě není....
-
-
woody-alien 26.02.2014 08:02
« Re: Fiesta
Jj, slyšel jsem, že tě nové CRS celkem zklamalo. Mě samotná jízda teprve čeká, ale nechal jsem se svézt a oproti různým testům si dost poopravil názor. Pokud se pohybuješ nebo ses pohyboval v této branži, sám musíš vidět, že se často i v jediném testu autor dostává do osidel protichůdných tvrzení a Cliu jsou často vytýkány malichernosti. Unikátem v tomto ohledu je test SM, kde už podle mého opravdu nevěděli, co si vymyslet a zdůrazňovali i povedenější (sic!) interiér předchůdce. Nebo i slovenský Top Speed, kde na okruhu testér řičí nadšením a chválí jako o život, aby se po zbytek 25minutového videa věnoval kritice malého odlišení vzhledu od běžných verzí. To je podle mě nesmyslný přístup. To by takový G-GTI nebo nová Cupra nestáli ani za odplivnutí. Ale stran fungování...zatím nejsem úplně schopen posoudit fungování CRS v běžném automatickém režimu, ale hodně se mi líbí, že v Race to auto opravdu funguje tak jak má. Včetně jisté dramatičnosti, která k H-H patří. Potom nemusí vadit, často spíš naopak, že v běžném režimuje je CRS schopno existovat jako docela obyčejné, přiměřeně komfortní malé auto.
A k Fiestě. Musím říct, že jízda s FieSTou mě opravdu bavila. Možná i s ohledem na to, že jsem zvyklý na Fordy a ne Hyundaie ;-) , řízení ve Fiestě chválím, je rychlé a přesné, reaguje na minimální pohyb i kolem středové polohy, ale fantastickým bych ho nenazval. Hlavně, že působí přirozeně. Počet změn vůči normální Fiestě nijak neřeším,pokud jich je méně a Ford tím dokázal nabídnout na FieSTu výbornou cenu, podle mého jedině dobře. FieSTa je výborně jezdící řidičské auto. Má to ale háček. Hot hatch podle mého vnímání má být dost univerzálním autem, kompromisem zábavnosti a denní použitelnosti. Je mi srdečně jedno, že nekompromisnost sklízí ovace u fanoušků, naladění FieSTy je tvrdé do té míry, že v běžném provozu na našich silnicích, v našich městech bude nepříjemné. Jistě, záleží na způsobu použití, ale jako denní přibližovadlo s možností občasného povyražení bych si FieSTu nevybral. Kdybych chtěl auto jen pro svoji zábavu s tím, že s ním občas něco budu muset vyřídit, pak klidně a rád. A bohužel k tomu přispívají i ta Recara, která jsou podle mého podměrečná i pro docela konfekční postavy.
-
-
woody-alien 03.03.2014 11:45
Přepínání režimů
Ahoj, musím říct, že se mi ještě nestalo, abych si něčí recenzi vytiskl a studoval jako manuál. ;-) No tak právě v ruce držím 17 stran A4 (to není recenze, to je disertační práce >:D ) a chci se na něco zeptat.
Mohl bych do SZ, ale myslím, že to může být k užitku i jiným čtenářům. Jde mi o přepínání režimů. Předpokládám, že při každém nastartování je v činnosti nejprve Normal bez ohledu na to, v jakém režimu předtím jízdu ukončíš. Stejně musíš volič před vypnutím motoru přesunout na P. Dobrá tedy, nastartuješ, jedeš v Normalu a potom chceš přepnout na Sport. Narozdíl od Race nemusíš mít volič v manuálním režimu, stiskneš tlačítko R.S. Drive a máš tam Sport. Tedy pokud jak předpokládám můžeš tohle udělat za jízdy. Jak se dostáváš ze Sportu zpátky na Normal ? Zase krátkým stisknutím tlačítka R.S. Drive ? A dál. Píšeš, že pro přepnutí do Race musí být volič v pozici manuálního řazení. Musí se pro aktivaci Race režimu zastavit (jak někde píšou) nebo ho lze aktivovat za jízdy ? A zpátky z Race se dostaneš jak ? Zase tlačítkem nebo třeba přesunutím voliče do pozice automatického řazení ?
Co se týká poznámky o drobném překážení pojistky na voliči, musím říct, že u Mondea i Swifta to mámto samé a nijak mi to nevadí. Situaci u Swifta komplikuje ještě tlačítko na boku voliče [odkaz] , což je tzv. Vypínač rychloběhu, zjednodušeně řečeno po stisknutí automat neřadí čtyřku. Je to dobrá věc na předjíždění nebo třeba do stoupajících serpentýn,kdy chceš držet motor v otáčkách a automat se ti tam nesnaží tu čtyřku dát. Ovšem na druhou stranu se docela snadno stane, že o tlačítko brnkneš při manipulaci s voličem. Aktivace se sice zobrazí poznámkou na displeji, ale říkej to ženským. Musel jsem jim udělat důkladné školení, aby mi domů nepřijížděly s vytočenou trojkou. >:-[]
A když už jsme u toho, nevšiml jsem si, jestli má CRS prosvěcování zvoleného režimu (P,R,N,D) u voliče jako třeba Mondeo (dublovaně se zobrazuje i na displeji) nebo se zobrazuje jen na displeji.-
Borek B. 03.03.2014 17:30
« Re: Přepínání režimů
Ahoj, všechny režimy jdou samozřejmě přepínat za jízdy a v zásadě to máš popsané správně. Nejsem si jistý akorát tím, jestli režim Sport dokáže přežít vypnutí motoru - vždy dojíždím na Normal, takže jsem to nezkoumal. Tipnul bych si ale, že máš pravdu v tom, že po startu motoru tam bude Normal.
Typická sekvence je start motoru -> režim Normal -> vyjedu za město, volím manuální řazení a mačkám R.S. Drive -> jsem v režimu Sport + MT -> když mám chuť, přepnu se do Race cca 3sekundovým podržením tlačítka -> dojíždím do cíle, mačkám dvakrát tlačítko R.S. Drive, což mě shodí nejdřív do režimu Sport a pak Normal, řadím automat, chladím auto a dojíždím. Ohledně režimu Race ještě stojí za zmínku, že když při něm přesunu řadičku do automatického režimu, auto se dočasně přepne do režimu Sport a režim Race se re-aktivuje ve chvíli, kdy dám páku zpět do polohy manuálního řazení. Celé se to zkrátka chová intuitivně, nemám k tomu výhrad (jen možná tlačítko R.S. Drive samotné by mohlo mít přesněji vymezený chod).
Pojistka mi ve výsledku nevadí, i jsem rád, že tam je něco, s čím si můžu v případě nudy hrát :)))
Režim převodovky je vidět pouze na displeji.-
woody-alien 03.03.2014 19:03
« Re: Re: Přepínání režimů
No tak vidíš, a teď si přečti, co napsal pan Červenka ve srovnávačce CRS3, CRS4 a FieSTy. "Alespoň některé výhrady lze naštěstí eliminovat volbou patřičného jízdního režimu. Vedle standardního a sportovního má Renault Clio RS v záloze ještě jeden: Race. Pro jeho zapnutí MUSÍTE ZASTAVIT a podržet tlačítko R.S. Drive stisknuté déle. Úspěšnou aktivaci potvrdí rozsvícení zeleného nápisu RENAULT Sport na informačním displeji v přístrojovém panelu spolu s hlášením „ESC off“. Ano, režim Race automaticky znamená vypnutý stabilizační systém."
A když testér neovládne ani funkce auta, jak mu mám věřit cokoliv ostatního ? Jistý pan Kraft na Autoforum zase píše, že si nechal přepnout CRS do jakéhosi sportovního režimu R.S.Drive a stejně byla dvojspojka pomalá. Ptal se tedy, jestli existuje ještě nějaký jiný, rychlejší režim a dostal odpověď, že ne. >:D 8-s 8-s Kolem CRS4 prostě panují bludy, které od neznalých novinářů šíří dál jejich čtenáři, aniž by vůbec měli s Cliem nějakou zkušenost. :no: ˇ
Právě proto se ptám. Mimochodem to s režimem Race, že se po přesunutí voliče změní na Sport a pak zase zpátky, je dobrá vychytávka.-
Borek B. 03.03.2014 19:28
« Re: Re: Re: Přepínání režimů
Toho testu pana Červenky (Autorevue) je škoda, text je totiž napsaný podle mě brilantně, "jen" v něm jsou o C4RS dezinformace. Pak vyšel ještě jeden test od pana Červenky a jeho kolegů, tentokrát ze Speedu, a ten mi připadá vyloženě špatný. Tam s Cliem jezdili po Nordschleife jen v režimu Sport a divili se, že jim do toho kecá elektronika, apod.
Ohledně Clia fakt těžko narazit na dobře udělaný test. Koneckonců, i to bylo pro mě motivací, proč sepsat tuhle recenzi. Mimochodem, jako fakt 17 stránek? WTF? :-)-
woody-alien 03.03.2014 21:17
« Re: Re: Re: Re: Přepínání režimů
Ad: Testování na okruhu...to je taky zajímavá záležitost. V tom videu z Bělé J.Rejlek mění názor poté, co se jaksi zklamaný vrací ze Slovakiaringu, kde dle jeho slov "to staré Clio tohle nové porazilo". No a pak si pustíš Top-Speed a po úvodních patnácti minutách kritiky nedostatečné odlišnosti od běžných verzí, materiálů a zpracování si prohlédneš jízdu evidentně nadšeného redaktora a vzápětí se dozvíš, že CRS4 zajelo na S-Ringu čas o 3 vteřiny !!!! lepší než CRS3. Tak si vyber. No vlastně, ty už sis vybral. >:D-
Borek B. 04.03.2014 00:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Přepínání režimů
Myslíš tohle?
[odkaz]
Tyhle testy jsou super - auto se novinářovi evidentně líbí (tady konkrétně chválí podvozek, řízení, převodovku, hravost, posaz za volantem, motor, brzdy, na okruhu je nadšený, na okreskách spokojený atd.; všechny důležité věci jsou hodnoceny pozitivně až nadšeně), přesto je závěrem, že Renault Sport postavil hot hatch s kupou mínusů (které?) a že už to není ono. Pro CZ/SK testy typické :-)
-
-
-
-
-
foxypetoo 23.03.2014 13:46
Sirsie pneu
Ahoj chcel by som sa opytat ako to funguje? Musel si si sirsie pneu zapisat aj do technickeho?-
Borek B. 23.03.2014 15:04
« Re: Sirsie pneu
Jiný rozměr by měl být zapsaný do TP, v praxi to ale není tak jednoduché. Typový list se k samotným pneumatikám nevydává, takže bych ho nějak musel sehnat na origo disky z Renaultu a nechat si tam jiný rozměr dopsat, což si nejsem jistý, jestli by se povedlo.
Zatím jsem se na to tedy vykašlal a upřímně řečeno ani není moc motivace to řešit. STK projdu na zimákách a trable s pojišťovnou jsou spíš takový obecný strašák - zatím jsem nenarazil na nikoho, kdo by měl při plnění reálný problém s trochu jiným rozměrem, naopak mi lidi x-krát potvrdili, že to při jednání s pojišťovnou nebyl sebemenší problém.
Kdybych pořizoval disky v jiném rozměru, zápis do TP bych asi řešil.-
-
woody-alien 24.03.2014 18:40
« Re: Re: Re: Sirsie pneu
Tentýž problém jsem řešil se zimákama na podzim, jen u 15". Swišť má předepsané 185/65 R15 a já chtěl gumy Continental Winter Contact TS850, které se dělají v rozměru 195/65 R15. No, po zjištění, co by mě čekalo, kdybych se zabýval přepisem do TP jsem se na to vybodl a koupil Pirelli Snowcontrol III. Kvůli zimákům se mi nechtělo zažívat nějaký horory a zase jezdit bez zápisu v TP mi připadalo jako nahrávka na smeč pojišťovně. Někdo do tebe bouchne (v zimě ještě o něco pravděpodobnější než v létě) a oni mi budou krátit plnění. Neříkám, že to tak praktikují, ale pro sichr jsem to udělal takhle.-
Borek B. 24.03.2014 18:57
« Re: Re: Re: Re: Sirsie pneu
Pojišťovnu jsem dost řešil a nenarazil na jediný případ, kdy by z toho byl reálný problém, právě naopak. Pojišťovna by totiž musela prokázat, že ke škodě došlo právě kvůli jiným pneumatikám, což si u širších, lepivějších pneu s lepším gripem nedokážu dost dobře představit :-)
-
-
-
woody-alien 24.03.2014 18:51
« Re: Re: Sirsie pneu
Chápu to správně tak, že zatím máš jenom origo 17" disky a přehazoval si na ně nejdřív zimáky a teď ty Advany ?
Dokázal by si ještě porovnat rozdíl jízdních vlastností a celkové tvrdosti mezi tvým podvozkem Sport na těch 17" Advanech a Cupovým Cliem s 18" Dunlopama Sport Maxx, s kterým si jel předváděčku ?-
Borek B. 24.03.2014 19:15
« Re: Re: Re: Sirsie pneu
Ano, přesně tak.
Co se druhé otázky týče, určitě bych řekl, že Clio "zcupovatělo". Nakolik, to nedokážu bez přímého srovnání říct, ale mně osobně současný setup připadá ideální - auto zůstalo v zásadě pohodlné, přitom se výrazně posunuly jeho hranice na okruhu a při rychlé jízdě (ověřeno teď v neděli v Sosnové; Clio v pohodě stačilo různým Lancerům a Imprezám). Za Cup+tovární pneu bych rozhodně neměnil a u kombinace Cup+semislicky nevím. Možná to bude paráda, možná už toho komfortu zmizí až moc. Těžko říct.-
woody-alien 24.03.2014 21:21
« Re: Re: Re: Re: Sirsie pneu
No, mě by spíš než cupovej podvozek zajímalo, nakolik by tvrdost a chování ovlivnily ty příplatkový 18" Radicaly. Ty se mi prostě strašně líběj v tý ocelově šedý barvě. Ale to se asi nedozvím. Uvidíme, co mi nakonec půjčej. Ale řekl bych, že to buď bude Sport na 17" nebo Cup. Sport na 18" těžko. Ovšem zase mě u tebe zaujalo, že ty semi-slicky jsou v pohodě použitelné pro běžný provoz. I na mokru. To se mi líbí.-
Borek B. 24.03.2014 21:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Sirsie pneu
Možná se pletu, ale myslím, že největší rozdíl mezi Sportem a Cupem dělají právě kola (jinými slovy, kdyby Cup vyjel z továrny na stejných kolech jako Sport, nebude podle mě jednoduché v jízdě vůbec nějaký rozdíl poznat). 18'' příplatková kola ti tak z auta v podstatě udělají Cup a semislicky k tomu jsou už něco, čeho bych se trochu bál. S designem souhlasím, tam jednoznačně platí čím větší tím lepší (a design Radicale je navíc zajímavější než těch 17'' kol), pak už to má ale jen samé nevýhody, cenou počínaje (i následně za pneu), sníženým komfortem pokračuje a vyšší šancí si je v nějaké díře zničit konče. No prostě klasika. -
-
woody-alien 24.03.2014 23:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Sirsie pneu
To jo, přímé srovnání je samozřejmě nejlepší. Zase by byla škoda jen kvůli vzhledu kol zabít velkou přednost CRS - přiměřený komfort.-
foxypetoo 26.03.2014 10:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sirsie pneu
Ďakujem za postrehy no ja to pred zimou predsa len vyskúšam, auto plánujem mať dlhšie, takže určite dôjde na kúpu aj letných pneu a na leto by som veľmi rád chcel good-year-ky....nižšia spotreba, nižší hluk a v neposlednom rade aj o pár eur lacnejšie. (plná spokojnosť pri rodičovskom swifte).
-
-
-
-
-
-
-
-
kubajz.u 08.04.2014 22:52
dotaz na podvozek
Ahoj, mám dotaz, byl jsem si teď vyzkoušet tohle clio a předně v podstatě ve všem souhlasím s tím, co se převodovky a auta obecně týče. Ale ...
Podvozek mi přišel dost měkký - až dost neadekvátně výkonu motoru a tak nějak charakteru auta obecně. Jezdím prckem Abarthem 500 (160k) - to je tvrdý auto, ještě snížený podvozek skoro motokára ... nicméně cestu do itálie jsme ve dvou přežili naprosto bez problémů a v podstatě rovnou šli lézt na skály ... Pointa je však taková, že ten podvozek není žádná úžasnost, od začátku jsem měl za to, že to je prostě tím, že to není závoďák, jen srandovní prcek. A tím se dostávám k tomu, že o to víc mě zarazilo chování clia.
Auto při testu v zatáčce udělalo to, že uprostřed jakoby zakleklo a zavlnilo se. Být chladněji a vlhko, tak nedám ruku do ohně za to, že jsme se neotřeli o svodidla. Když jsem to s nimi v servisu řešil, tak říkali, že řešením je CUPový podvozek. To jsem ale myslel, že už je takový trošku extremismum (typu právě toho, co mám) a těšil jsem se na nepatrně umírněnější verzi.
Otázka - je to fakt tak měkké? umíš to posoudit a s něčím porovnat?
Otázka dvě - dělají na to přímo u renaultu nějaký nepatrně zvučnější výfuk? žádný bolehlav, ale ta serie je prostě vysavač. Na pětikuli je nějaký monza výfuk a ten si nádherně brumlá a když se jo naštve, tak promluví. U toho clia mi trošku emocí v tomhle chybí - motor, ani výfuk neslyším vlastně vůbec.
Auto se mi líbí, dost mě mrzí přístup dealerství, že není schopný mi auto s cup podvozkem ukázat, protože sami ho nemají a dealeři snad fungují konkurečně, tzn. za půjčení odjinud údajně skoro platí ...-
Borek B. 09.04.2014 11:46
« Re: dotaz na podvozek
Ahoj, prima mít tady dalšího potenciálního majitele Clia :-)
Podvozek určitě trochu nezvyklý je, ale měkký bych neřekl. Clio v zatáčkách drží a ten trochu jiný pocit je dle mého dán kombinací více věcí, technicky jinými tlumiči počínaje a ne úplně ideálním citem ve volantu konče. Dá se na to ale zvyknout a pak má člověk podvozek, který je velmi schopný při sportovní jízdě a současně překvapivě pohodlný.
Pokud by ti základní nastavení nevyhovovalo, dá se to řešit dvěma způsoby. Tím prvním je skutečně Cup, kterého se vůbec nemusíš bát - s ním je Clio jen o trochu tvrdší a na řízení se mi tato verze pokaždé moc líbila (řídil jsem ji dvakrát s rozestupem několika měsíců). Nerozhodl jsem se pro ni nakonec ze dvou důvodů - jednak kvůli penězům (nejen kvůli kupní ceně, ale i kola a pneumatiky jsou pak dražší, nehledě na váhu), a druhak kvůli tomu, že Clio povětšinu času provozuji v normálních podmínkách, kde jsou 17'' kola s pneumatikou vyššího profilu praktičtější.
Druhou možností je změnit na Cliu s podvozkem Sport obutí - nedávno jsem psal zkušenosti s fantastickými pneumatikami Advan Neova AD08R, které hodně mění pocit z řízení (právě to ztvrdnutí a jistější chování v zatáčkách jsou hlavní změny). A to jsem pořád na základních kolech. Podle mě pokud bys pořídil Sport a dal na to 18'' kola s 205/40, tak rozdíl oproti Cupu nepoznáš. Takže si dokážu představit, že bych například v zimě jezdil na výchozích 17'' a na léto tam měl nějaké "tvrdší" obutí.
Pointou je, že si nemyslím, že je nějaký zásadní rozdíl mezi Sportem a Cupem v podvozku jako takovém - i oficiálně to jsou pár-procentní rozdíly v nastavení toho nebo támhletoho. Největší rozdíl podle mě dělají kola a pneumatiky, což je věc, kterou jde změnit poměrně snadno.
K druhé otázce: viz https://www.youtube.com/watch?v=5dHVrOLb… Jinak já jsem s hlasitostí zvuku od motoru na rozdíl od tebe velmi spokojen - tiché to je jen do nějakých tří, čtyř tisíc otáček (což je pro běžnou jízdu praktické), pak začíná "show". Zvuk to možná není z nejlíbeznějších, ale decibelů je v kabině dost. Určitě víc, než v lecjaké konkurenci.
Tak šťastné rozhodování a kdyby něco, klidně se ptej.-
kubajz.u 10.04.2014 00:17
« Re: Re: dotaz na podvozek
díky za rychlou odpověď ... u toho podvozku věřím, stejnak si to chci ještě jednou někde v dealerství zkusit. Je možný, že jasem to neměl v ruce a prostě to chce jiný cit, ale ten dojem to ve mě zanechalo.
Ten výfuk nechci hrotit, odkaz na video nefunguje. Každopádně já to měl vytočený k omezovači a prostě mi chybí aspoň kousek toho, co ty bláznivý italové vykouzlili tím monza výfukem - z 1.4 jde zvuk brumlajícího šestiválce, pravidelně si plivne a pokašlává - nechápu to >:D ... takže z 1.6 by podobný výfuk asi udělal desetiválec >:D-
woody-alien 10.04.2014 08:22
« Re: Re: Re: dotaz na podvozek
Ahoj, no já mám za sebou hodně čerstvé (včerejší) dojmy z Fiesty ST. Už jsem s ní jel předtím dvakrát, tak bych řekl, že ke zvuku mám co říct. Nemohu posoudit s tvým Abarthem 500, ale v rámci trojboje Clio RS - 208GTi - FieSTa ano. Z těch tří je Clio RS určitě zvukově nejzajímavější. Zjednodušeně řečeno 208GTi nedělá nic, FieSTa se i se zvým zvukovodem o něco pokouší, ale žádná sláva to není, od vyšších otáček už jenom hučí. A Clio RS má nejprve náběh, pak se uklidní a dá se s ním jet poměrně potichu, no a nad ty 4.000 otáček začne znít. Neříkám, že je to bůhvíjak charakterní zvuk, ale vytváří to atmosféru. A hodně se mi líbí, že si při řazení pod plynem odchrchlává do výfuku.
Co se týká podvozku, tak ten extrémismus najdeš právě ve FieSTě. Není to moc příjemné na denní používání (záplaty, díry, přejezdy) ale hlavně bych řekl, že je to i kontraproduktivní na rozbité okresce. FieSTa je fantastická dokud je přiměřenej povrch, drží neskutečně, kromě mé vlastní jízdy nás včera svezl i chlápek, co jí má v ruce, a když jsme na okresce letěli 180 do zatáčky, to už přiznávám bylo na mě trochu moc. Podstatné je, že ta tvrdost podvozku se radikálně projevila při přejezdu z dobrého na špatný povrch. V tu chvíli se ztratila velká část jistoty a kromě toho ti v rychlé jízdě brání i pocit, že se to auto musí rozpadnout na kousky. Clio RS ten špatný povrch zvládá výrazně lépe, v tomhle se oproti předchůdci podstatně změnilo. Ale samotného mě hodně zajímá rozdíl mezi Sportem a Cupem, případně jak moc a jestli vůbec je odlišné Clio Sport na 18" od Cupu. Snad už brzo to budu moct porovnat. ;-)-
kubajz.u 10.04.2014 14:11
« Re: Re: Re: Re: dotaz na podvozek
Podvozky - v tomhle jen doplním, že ta moje 500 to má asi podobně jako ta Fiesta. Prostě na hrbolatý okresce na to prdím, zadek je pak neklidnej (beru to navíc tak, že když jsou hrbolatý, tak je to kolikár o ulomení kola :-)
180 mi přijde na okresku nezdravý tempo asi obecně, ale hlavně to bude asi jiný typ okresek, než mám na mysli já, protože na nich to prostě poloměr zatáček technicky nedovolí
-
-
-
Borek B. 10.04.2014 10:34
« Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na podvozek
Právě, na cliu oceňuju, že když po něm člověk sportovní výkony nechce, tak ničím neobtěžuje. Já osobně do výfuku nepůjdu, ale je určitě dobré, že ta možnost tady je.
Mimochodem, od K-Tecu je i upravené sání a brzy má přijít mapa motoru. Svoje testovací auto už asi půl roku provozují s hodnotami 230 koní a 330 Nm, na to bych byl hodně zvědavý :-)-
kubajz.u 10.04.2014 14:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na podvozek
Tohle dělaj i na tu pětikuli ... 224koní a 330Nm - za mě nesmysl, s tou váhou to už teď má fest problém přenášet na kola v rychlostech 0-100 ...
Podle mýho je dynamika Clia velmi slušná už teď a tenhle výkon bude přesně ten typ frajeřinky, kterou si rád osaháš, ale doma mít nechceš.-
Borek B. 10.04.2014 14:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na podvozek
Já ti nevím, mně Clio připadá v nízkých otáčkách trošku líné a určitě by mě zajímalo, co by s tím nějaké ty newtonmetry navíc udělaly. Pár lidí z UK fóra už na čipnutých verzích jezdí a nemůžou si to vynachválit, bohužel to ještě není úplně odladěné - jsou tam případy, kdy auto padá do nouzáku a tak, takže ještě čekám.
-
-
-
-
-
-
-
-
jazva 03.05.2014 14:26
208 GTi vs Clio RS(Cup)
Takže včera som si konečne našiel čas na vyskúšanie GTička. No a keď si to porovnám s RS, tak ten výkon tam je cca rovnaký. Len Clio ho vie lepšie predať. Ten pocit z jazdy, hlavne zvuk, čo zažiješ v Cliu, tak presne ten v GTi chýba. Áno ide rýchlo, sedí na ceste, ale vo vnútri je ticho a nuda. Motor skoro nepočuť, výfuk nevýrazný, jediné čo som začal vnímať so zvyšujúcou sa rýchlosťou je hluk od kolies a aerodynamický hluk. To v čom je Gti lepšie od RS, je možno dlhšia šestka vhodnejšia na diaľnicu. No a tým že je to auto menej dramatické(skoro vôbec) je aj vhodnejšie na dlhé trasy. S posedom som nemal problém, výhľad ok, interiér pôsobil kvalitne. Až na tie prelivy z červenej do čiernej. To mi prišlo trochu gýčové, ale zase nič čo by ma extrémne rušilo. Ešte by som u GTi vyzdvihol možnosť priobjednania si audia od JBL. Nie je to nejaká extra trieda, ale na bežné počúvanie je viac ako postačujúce a v malých autách skôr nadštadard a Peugeot si za toto zaslúži pochvalu.
Takže keby do toho GTi dali automat, bolo by to rýchle GT a asi by som o ňom aj uvažoval. Takto zrejme nie a Clio RS zostáva stále v hre.-
-
jazva 03.05.2014 15:37
« Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Tak tieto systémy som nemal možnosť nejako porovnávať. Boli to viac menej predvádzacie jazdy a úprimne povedané, tieto hračky ma nejako extra ani nezaujímajú. Keď to funguje, je mi jedno ako to pôsobí a vyzerá.
Je mi ľúto, že to Gti takto dopadlo. Veľmi som sa na to auto tešil, vyzerá super, ale niečo mi tam chýbalo. Nejaká emócia. Ale možno mi nakoniec ponúknu takú cenu, že si tú emóciu vytvorím sám. >:D-
woody-alien 03.05.2014 15:53
« Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
>:-[] Jo, to je možný. Když vidím, za kolik se prodávaj skladovky GTi u nás, vůbec bych se nedivil. A přesto mě to vůbec neláká....GTi jsem definitivně škrtnul. Auto celkově jistě povedený, ale ne pro mě. To bych si pro sebe raději koupil Swift Sport. To myslím zcela vážně. Nehodlám sice akceptovat až takovej výkonovej sešup, ale bavil jsem se s ním (několikrát) mnohem víc než s GTi.-
šmoula nešika 03.05.2014 16:09
« Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
No tak tomu se vzhledem k cenové šíři mezi tvými kandidáty nedá příliš divit... Prostě chceš něco menšího mrštného, ale ne kamenného, co nebude při jízdě lehce nad povolenou rychlost projíždět zatáčky rovně... Je z čeho vybírat, i když miniaturního zběsilého lehkého křiklouna už asi nekoupíš. A jak na to vůbec pohlíží „nebožka“? Třída, cena, počet dveří, počet použitelných sedaček, kufr, design... -
jazva 03.05.2014 16:11
« Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Myslel som to tak, že ak by bola cena priaznivá, tak za ušetrené prachy by sa tam dal dať nejaký expresívnejší výfuk. Nič viac čo s tým autom a hlavne s jeho prejavom dalo spraviť , ma nenapadá... A to je predsa len trochu škoda.
Inak zaujímavú poznámku mal predajca k motoru. Vraj majú predaných niekoľko RCZ s týmto motorom a čím viac ten motor majitelia točia, tým viac sa mu vyhýbajú problémy. Vraj majú jedného, čo s tým jazdí ako s dieslom (max 2000-3000ot.) a stále s tým má problémy. ďalší traja čo tie motory nešetria a chodia celkom pravidelne aj na Slovakiaring, tak motory šľapú ako hodinky.
A skúšal som importérske auto s najazdenými cca 13t km a s cenou tuším 16t ojro. Predajca sám poznamenal, že sú z tej ceny nešťastný, lebo to auto za tie prachy je nepredajné aj keď je nabúchané všetkou výbavou. Tak som sám zvedavý, čo mi povia za cenu pri novom. ;-)-
šmoula nešika 03.05.2014 16:23
« Re: Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
A víš proč? Když s tím jedeš jako z hnojem, podtáčíš, spaluješ nedokonale, na stěnách, pístech, kroužcích, katalyzátoru a v oleji se ti dělá karbon, s jehož odbouráváním má THP patrně velké problémy. Zvýší se ti spotřeba, sníží výkon atd., prostě zadusíš motor.
Ti, co zajeli motor ostřeji, mají vyšší spotřebu taky, ale aspoň jim to líp jede a agregát se hned nezadělá. Hned. Co se stane v budoucnu, není v případě těchto verzí tak jasné, ale starší slabší verze měly docela solidní problémy.
Takže jestli s tím chceš jezdit nějaký ten rok, asi bude lepší ten Nissan pod kapotou Renaultu. Japonci se dokáží přeci jen emisním normám přizpůsobit o něco lépe...-
jazva 03.05.2014 16:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
S tou karbonizáciou má problém viac motorov. V nedávnej dobe v mojom okolí napr. dve Oplácke 1,6ky. Obaja borci s tým jazdili dôchodcovským štýlom a potom sa čudovali, keď im v servise povedali, že to treba sem tam aj vytočiť a ísť s tým aj na diaľnici viac ako 100km/h. Pritom relatívne mladý chalani - jeden 31, druhý 33. Obaja však s absolútnym nezáujmom o autá ako také, berú to len ako presúvadlo z bodu A do bodu B a aby to najlepšie nič nežralo.-
šmoula nešika 03.05.2014 16:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
To se prostě stává. On ten motor řidiči docela naslouchá, pak je tu zajetí, kvalita konkrétního výrobku. Když to všechno přičteš k té konstrukční vyvedenosti návrhu, nelze se divit, že má pak motor v ideální kondici málokdo. Ale prostě jak kdy. -
woody-alien 03.05.2014 17:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
A když šmoula zmínil Japonce, tak totéž se stávalo i u Suzukácké 1.3 atmo. Pokud s tím někdo soustavně jezdil lážo plážo (a že se to třeba u auta pro ženu dá očekávat) končilo to stejně. Proto se s naším Swiftem taky pravidelně projedu a myslím, že už se není čeho obávat. >:D-
šmoula nešika 03.05.2014 17:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Tak s takovým zajížděčem to bude jednou solidní uloženka. >:D Jen aby nezačal moc žrát olej... >:-[]
Kdyžtak se vydej za WL a předstírej, že se ti zrovna zakarbonoval motor a že jako James May potřebuješ štětec a nějaký ten přísun pochutin... >:D
[odkaz]-
woody-alien 03.05.2014 21:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Neboj se o Swiště, vždyť je jak hudební nástroj. ;-) A já hraju chvíli Adaggio, chvíli Andante a chvíli Allegro. >:-[]
Btw, takových "čističů karbonu" je víc. Zrovna dnes jsme se potkali tři , docela zajímavá sešlost - Swift 1.2 AT, Fabia Sedan 1.9 TDI a Passat CC 1.8 TSI. Pěkně jsme se projeli - ovšem ve vší slušnosti. Jen jsme spolu drželi krok. :-)
-
-
-
-
-
-
-
-
woody-alien 03.05.2014 15:47
« Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Pokud myslíš jako toho třetího mě, tak ano, hlásím se. ;-) Z hlediska projevu, pocitu z jízdy, jakési přidané hodnoty, díky níž s autem "žiješ", mě GTi hluboce zklamalo. Už jsem měl možnost vyzkoušet ho podruhé, sice jen na nějakých 15 km, zato ale na v podstatě ideální trati, a ani jsem neměl chuť k tomu něco psát. Nic se nezměnilo. To auto je rychlé, hodně rychlé, pěkně sedí.....ale emoce nepřináší téměř žádné. Je to takové šikovné gétéčko, které tě rychle a docela komfortně přepraví, kam chceš....a tím okamžikem na tu jízdu zapomeneš. Pokud je 208 schopna vyvolat nějaké vzrušení, pak je to nejspíš (tak jak tvrdí i H.Koubek) někde na hranici svých schopností, kam jsem se nedostal. A popravdě, ani moc netoužím kvůli zábavě takhle na veřejných cestách jezdit. Tu schopnost prodat svou jízdu má mnohem lepší i slabší Fiesta ST. Nebudeme teď znovu rozebírat jiné její nectnosti, zapomeneme na dlažbu i na dálnice >:D , ale v ní to byl prostě úplně jiný pocit. A z toho, cos mi předvedl ty, pak vím, že i Clio RS dokáže řidiče přesvědčit, že nejede obyčejným osobákem s trochu silnějším motorem. Zkrátka, tohle Peugeot podcenil, zvuku 4 válcového benzínového turba je prostě potřeba trochu pomoct a "ticho po pěšině" není v autě, které se zove hot-hatchem, právě to pravé.-
-
woody-alien 03.05.2014 21:13
« Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
To ano. Nicméně tu "nevzrušivost" GTi v testech zmiňují velmi často. Jiná věc je, že celkem s podivem nemá u takového typu auta výrazný vliv na celkové hodnocení. Mým favoritem mezi testy na malé HH stejně zůstává ten ze SM, protože musím prostě ocenit takové množství snahy dostat Clio RS až za Fabii. Ten si občas zopáknu pro zlepšení nálady. >:D-
šmoula nešika 03.05.2014 21:55
« Re: Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Ano, 29/13. Nevím, jestli to máš doma v papírové podobě, nebo jen čteš z ACZ. Ale jak u malého hot-hatche může - slabý výkon, vadnoucí brzdy, náklony karoserie porazit - zmatkující převodovku, na limitu měkký podvozek, spotřeba, stísněný interiér, to jsem taky dodnes nepochopil...-
šmoula nešika 03.05.2014 21:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Ale fotky z Mostu měli pěkný...-
woody-alien 03.05.2014 22:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
To číslo mám doma, jejich hodnocení Clia RS celkově nebudu komentovat....tam se ale chytali i stébel, jako že předchůdce měl kvalitnější a zajímavější interiér. ;-)-
šmoula nešika 03.05.2014 23:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)
Jako fakt? Kdyby řekli jízdní vlastnosti, tak to na něco svedeš, ale volant, páčky pod volantem a přístroje a la Dacia, to by bylo zoufalé. I když ano, ještě mrknu na tu formulaci, asi jen chtěli říct, že to nemá takové šve na volantu jako R.S. Angels&Devils nebo Deamons nebo tak. U testu verze s lakovanou řadičkou atd... SM se ve svých jinotajích a nadhozech tak motá, že jeho testy jsou opravdovou studnicí skepticismu a pochyb.
-
-
-
-
-
-
-
woody-alien 07.05.2014 06:58
Pozor na to !
Jakožto majitel a (dá se předpokládat) příznivec Clia RS by sis měl dávat pozor na formulace. Je sice hezké, že nám chceš zprostředkovat celou barevnou škálu modelu, ještě ke všemu v inspirativním prostředí jednoho z nejslavnějších okruhů světa, avšak ten název novinky přímo nahrává "nepřátelům". Stačí opravdu málo, aby se kdosi navážel do schopností a charakteru Clia RS mírnou úpravou titulku na: Devět Clií Vespa. >:D >:-[] ;-)
-
-
šmoula nešika 07.05.2014 13:16
« Re: Pozor na to !
>:D Jo, tohle slovní spojení už mi taky nějakou dobu vrtalo v hlavě. Jinak ty barevné individualizace jsou koukám mnohem širší (nabídkově) a příhodnější (esteticky) než u MRS. :yes:-
-
šmoula nešika 07.05.2014 14:07
« Re: Re: Re: Pozor na to !
To je tedy všechno od majitelů - Thomasinů? Vždyť Renault nabízí takové úpravy interiéru, a spojlery se zrcátky jako ne... :-O-
-
šmoula nešika 07.05.2014 14:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Pozor na to !
Jako na všech trzích? To pak za 50 let aby kus v původním stavu člověk pohledal... 8-s >:-[]-
woody-alien 07.05.2014 14:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor na to !
Tak ale tohle není problém jenom Clia RS. FieSTa taky nemá nic a u 208GTi jsou za příplatek nějaký polepy. Jak psal Borek, daleko větší možnost individualizace je u běžných Clií a třeba předchozí Twingo po F/L toho mělo taky požehnaně.
A původní stav získáš snadno. Prostě ty fólie zase odlepíš. >:-[]-
šmoula nešika 07.05.2014 15:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor na to !
To bylo samozřejmě myšleno s rezervou, ale rozhodně si myslím, že k hot-hatchům (krom těch tradičně vedených) individualizace rozhodně patří - stačí se podívat na Cupru.-
Borek B. 07.05.2014 15:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor na to !
Nevím, no, co jsem tak před koupí koukal, sportovnější verze jsou obvykle míň indivizualizovatelné než základní, spotřebitelské modely. Vysvětluju si to tak, že jednak u základních verzí musejí uspokojit daleko širší okruh zákazníků a druhak při omezenější nabídce možností něco ušetří na logistice - např. Renault nemusí do Dieppe dovážet všechny možné barvy lišt, pokud je interiér vždy oranžovo-červený. Reálně mi to při koupi nevadilo, s jednou výjimkou - musel jsem si koupit auto v barvě, kterou bych si jinak nepořídil.-
woody-alien 07.05.2014 16:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor na to !
Barvy jsou bída napříč HH spektrem. I z té tvé fotky je vidět, že minimálně dvě, tři barvy navíc by se na C-RS hodily. Určitě nějakej šikovnej odstín modrý. Třeba když už nemusej do Dieppe vozit různý barvy lišt, tak se jim nechce ani vozit více laků. >:-[] Ale konkurence na tom není lépe. Šmoulou zmiňovaná Cupra má základní červenou, pak bílou, myslím i stříbrnou, dvě šedý a černou. Taky paleta jako prase. >:D-
šmoula nešika 07.05.2014 16:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pozor na to !
Cupru jsem zmiňoval především kvůli minulé generace, která by dnes po stránce jízdní ani designové (interiéru tuplem) vskutku neobstála, ale když k tomu připočtu eRko, měla v posledních verzích sytě žlutý, hráškově zelený, měděný lak a další metly; úplně jiný dekor kožených a polokožených (krásných) anatomů, bílá, stříbrná a černá kola, různé dekory do interiéru, zrcátka... to se dá nově u současné Cupry taky v některých případech dokoupit, ale v ceníku jako by to ani být nemělo. Borek poznamenal, že když se to vyrábí jinde, dělají se kompromisy. OK ale přesto bych si tady vzal příklad z fabie RS. I když zrovna ta fabie je taky docela kompromis...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
woody-alien 09.05.2014 22:26
KZK
Solidárně se přidávám ke KZK (Klub Zvednutých Kapot) >:-[] [odkaz] ;-) -
woody-alien 18.07.2014 11:30
Hot hatch, indeed
>:D To by bylo něco na nákupy do Tesca. Slicky, spartánskej interiér, kde děcka nic neponičej, simply clever trubky na zavěšení igelitek, křídlo abys měl kam položit kelímek s kafem z automatu....paráda. >:-[] -
woody-alien 15.08.2014 16:19
Srovnání generací
Hezké postřehy,
řekl bych, že kamaráda s tím starším Cliem asi taky znám. ;-)
Jinak těžko ode mě můžeš čekat něco jiného než souhlasné mručení. >:D >:D
Jakožto člověk, kterému se C-RS 4 dostalo pod kůži, moc dobře znám ten pocit, kdy (pro někoho kdo ho zatím nezná) lehké rozpaky střídá nejprve zdvižené obočí, zpozornění a následně i pocit ohromení z toho, co se vlastně děje. Kam se podělo to vozítko pro ženušky do Tesca ? >:-[] Hodný dr.Jekyll zmizel s cedulí Konec obce a nadvládu převzal škodolibý pan Hyde. No tak co, ty za volantem, zvládneš mě trochu poškádlit ? ;-)-
-
woody-alien 16.08.2014 21:00
« Re: Re: Srovnání generací
Jj, přesně takhle se podle mého naplňuje definice termínu hot-hatch. Dostatečně praktické auto s možností "změny charakteru". ;-) Jiní se holt domnívají, že jak ti to nezlomí páteř a nerozvibruje všechny zuby i při běžném přesunu, tak je to nezajímavej měkkoň. >:-[]
PS: Jsem zvědav, co řekneš na ten můj přírůstek v garáži. Čas někdy běží hrozně pomalu. ;-)
-