Škoda Fabia (2003)
27.4.2010Jak začít... Polo pomalu dosluhovalo resp. koncem května mu končilo povinný ručení. Pomalu začalo pátrání po jiném autě. V úvahu padaly možnosti jako…
Škoda Fabia (BigBang)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Václave 27.04.2010 21:25
FRPE
-
Re: Václave 27.04.2010 21:30
BigBang
-
Re: Re: Václave 27.04.2010 22:04
tofoj
-
Re: Re: Re: Václave 27.04.2010 23:13
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 15:54
PeT-a (RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 16:02 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 16:06 FRPE
-
Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 20:43
McGyver2
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 20:48 BigBang
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 20:50 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 20:50
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave 29.04.2010 17:05 PeT-a (RSKa)
-
Re: Re: Re: Re: Václave 28.04.2010 15:54
PeT-a (RSKa)
-
Re: Re: Re: Václave 27.04.2010 23:13
Ronault.
-
Re: Re: Václave 27.04.2010 22:04
tofoj
-
Re: Václave 27.04.2010 21:30
BigBang
- auta po ženě 28.04.2010 08:09
- heh 29.04.2010 20:06 BigBang
- diky 14.10.2010 09:20
- :) 04.01.2011 18:42 Lotus-Plzen
- modrá je dobrá 05.05.2013 23:36 roox
- světla 13.10.2013 11:49 Stanley1994
-
-
-
-
-
PeT-a (RSKa) 28.04.2010 15:54
« Re: Re: Re: Re: Václave
všechny HTP jsou tragedie......
Dokonce 51kw ve dvojkové Fábii je výsměch všem, kteří si třeba právě místo Favorita našetřili na novou Fábii a jdou výkonově prakticky dolů....-
Ronault. 28.04.2010 16:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Václave
PeT-A: Tak já teda Favorita mám, však víš, najel jsem s nimi už docela dost... s Fabii HTP jsem jezdil s jedničkou 40 kW a teď jsem jel dvojkou s 43 kW. 40 kW byla výsměch, Favorit svým projevem je na tom lépe (a to mám 43 kW karburátor, ne 50 kW stříkačku). Ten motor krásně tahal v úzkém rozmezí otáček, takže předjíždět s ním byl problém, jakmile ručička stoupla k 90, tak tam už byla pětka a dále se točivý moment nedostavoval. Docela mě to párkrát vypeklo.
Současná nejslabší 43 kW mi přišla už trochu lépe vyladěná, vytáčet se to dalo vysoko a neztrácela tak rychle sílu, resp. mělo to smysl. Konečně pozbyla jak by dieselový charakter 40 kW verze. Dokonce jsem si byl schopen jízdu (krom toho hrozného třívalcového zvuku) i vychutnat, ale zase po dojezdu mi naskočila spotřeba 10,5 l/100, což je... 8-s >:D
Rozhodně ale na 43 kW verzi bych si s Favoritem moc nesahal, maximálku bude mít Favorit asi díky převodům výše, možná i v dlouhém táhlém pojede taky solidně, ale pružnost při předjíždění bude u té Fabie 43 a 12V 51 kW lepší. Samozřejmě u takových malých rozdílů to je o řidiči, protože vědět kdy to má smysl vytáčet a kdy ne, to je už pomalu umění.
Navíc majitelé Favoritů, kteří si koupí Fabiu HTP (to už musí být ale hodně velký "mačo" si nepřiplatit 15 000 za 1,2 TSI) budou povětšinou důchodci, takže ten rozdíl pocítí hodně ;-)-
PeT-a (RSKa) 28.04.2010 16:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Jasně Ronaulte, vím že máš Favorita.... ;-)
Jinak ujasněme si ty motorizace:
Fabia I: HTP 40kw 6V a 47kw 12V
Fábia II: 44kw 6V a 51kw 12V
Favorit: 43kw karboš, 50kw stříkačka....
Bylo tam jestě něco??
Těžko pak porovnávat podvozky a podobné věci...Fabia je moderní auto, takže brzdy atd, celková jízda, je asi někde jinde, ale s těma motorama nevím no. Ta 1,2TSI už bude asi pěkná :-)-
Ronault. 28.04.2010 16:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
AHa, tak to je 44 kW, tak je to dokonce ještě o 1 kW silnější, teda pokud je to poznat >:-[] >:D
Favorit byl karburátor 43 a 47 (48 někteří udávají) a pak stříkačka 40 a 50 kW, těch padesátek je ale málo. Nejlépe prý jede 50 kW, pak bych dal tu mou 43 a za ní asi 47, ale to je dáno tím, že má kratší převody ta 43, takže sice maximálku jsem dosáhl s 47 kW vezí o 5 km/h vyšší, ale k čemu to je...?
Jinak samozřejmě, podvozek Fabie je někde jinde, odhlučnění, komfort, i když s kvalitními novými tlumiči na Fáčku je to taky solidnější. Hlavně se Fabka tolik nenaklání atd. Je to prostě "jůzr frejndly". Ale třeba dokážu si představit, že s Fabkou v zatáčkách já krok udržím, ale to je ta má pověst řidiče, kterému se sjíždí při jízdě do zatáčky vždy jen 2 kola >:D
Brzdy osobně mám raději Favoriťácké, teda pokud jsou v takovém stavu jako ty moje. První pocit z Fabie mám vždy, že to nebrzdí, lae to i v Octávce, což je dáno tím, že zabírají níže a pak až dole pořádně cuknout. Já jsem spíše navyklý na Renaulty, které zabírají rychleji, což je i případ Favoritu.
Ale srovnávat 20 let starší auto a splus další opoždění vývoje Favoritu (Favorit přijít v r. 82, byla by to pecka) s Fabii se nedá. Každopádně 1,2 HTP bych šmahem krom 40 kW verze neodsuzoval a dokážu pochopit lidi, co si to koupili. Ne však ty, kteří si to koupí dnes nové, protože 1,2 TSI je někde úplně jinde za malý příplatek. -
-
-
-
FRPE 28.04.2010 16:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Dovolím si nesouhlasit, neb jsem majitelem 3x vozů o výkonu HTP 51KW ( Fabie II 2ks a Roomster 1ks ) a Favorit tě nepředjede ani náhodou, myslím neupravená sériovka versus proti neupravené sériovce.
Slabší motorizace - oněch 40Kw asi s přehledem ale 51KW ne. Věř mě Peťo ... ;-)-
Ronault. 28.04.2010 16:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
No ten Roomster už je krapet větší a čelní plocha je krapet větší, na dálnici bych se nedivil, ale v krátká Fabka verzus Favorit hlavně díky kratším převodům Fabie je jasná. Ta 40 kW byla tragická, podle mě stačilo ale pohrát si s softwarem -
PeT-a (RSKa) 28.04.2010 16:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
OK, FRPE...věřím :-)
Já favorita nikdy prakticky neřídil tak nevím, ale ta 51kw mi přišla dost líná....teda pokud člověk nejede ve mestě, tam má docela přijemnou charakteristiku :yes:
-
-
-
BigBang 28.04.2010 20:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
asi tak... sice jsem chtěl něco v naftě - na obzoru se objevil Golf IV, ale tohle bylo jak nový... až mě překvapilo jak to jede, protože když to porovnám s polem, který je lehčí se stejnym výkonem (motoricky je na tom velice dobře), tak to docela jede - ochotně jde do otáček, i když nvm jakej podíl v tom může mít 98 oktanovej benál, co tam táta nalil, když jí vezl dom :-) -
"-- skrytý --" 28.04.2010 20:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Tragédií bych HTP taky nenazýval, ale patřím k těm, kterým tato motorizace příliš nesedí. Přesto si myslím, že ve srovnání s Favoritem nabízí lepší pružnost, avšak při téměř stejné spotřebě. Jako základní motorizace pro krátké vzdálenosti a město je však plně dostačující. Náročnější sáhnou po jiném voze než je Fabia.-
Ronault. 28.04.2010 20:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
No pokud jsou náročnější, tak mají i u té Fabie volbu, naštěstí. U jedničky to byla hodně povedená 1,4 16V 55kW/74kW a případně v 1,9 TDI, i když já teda tvrdím, že aby se to TDI vyplatilo v tak malém autě, tak musí mít nájezd 30-50 tis. ročně.
U dvojky mohou sáhnout po 1,2 TSI, kde nešlápnou vedle, teda pokud to nechtějí předělat na LPG, což prý je problém, ale to u nového auta není tak podstatné. -
-
Ronault. 28.04.2010 20:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Já s tím víceméně souhlasím. Třeba můj strýc jezdí jen na spotřebu z bodu A do bodu B. Když se mě ptal jakou rychlostí jezdím s mým autem po dálnici (je to tak 60-70% z 30 000 km ročně), tak při čísle 120 km/h se divil, že nejlépe je 95-105, že to nejméně žere.
Takoví lidé jsou. Každopádně je fajn mít pod nohou větší výkon i v tom městě. Dokud nebyla 1,2 TSI za minimální příplatek, tak 51 kW HTP dávala smysl, dnes si koupit HTP i pro to ježdění po městě, kde to TSI méně sežere a lépe jede, nedává smysl ;-) Sám bys dneska šel do TSI, ne?-
"-- skrytý --" 28.04.2010 21:03
« Re: Václave
Tak to mě zas hrozně vadí, když jsem brzdou provozu. Na majitele Felicie to většinou docela ženu, někdy až moc ;-)-
Ronault. 28.04.2010 21:16
« Re: Re: Václave
Hele, zatím jsem nezažil, že bych byl s Favoritem brzdou provozu ;-) Když někdo chce jet rychleji, tak ať jede, já mu nebráním v předvedení jeho rychlosti... a znamená to, že automaticky překračuje povolené rychlosti, protože pod limit jezdím max. na té dálnici.
Mám opačný problém. Nedávno mě na čtyřproudovce mezi Příborem a Frýdkem vyloženě blokoval Slovák s Octavii RS. Zabral levý pruh, na blikání a troubení nereagoval... když jsem ho chtěl vzít zprava, tak mi tam vjel, pak jel středem abych ho nemohl předjet. Jediné štěstí měl, že ve Frýdku odbočil na Ostravici a nezůstal trčet na červené o 200 metrů dál, asi by měl teď hevr od Favorita v obočí >:D
-
-
-
-
-
-
PeT-a (RSKa) 29.04.2010 17:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Proč bych kecal?? >:D
Kecal bych, kdybych řekl, že sem si to včera dával v Gallardu 330 po D1, ale jízda s HTP...No fakt sem je řídit všechny a dovolím si mít svůj názor. Je mi jasné, že škodovkáři to neuznají (kromě Ronaulta, ten ví o autech co a jak :yes: )
Pro mě je prostě HTP u škodovky krok vedle, ale chápu, že pro nenáročné řidiče je to skvělý motor ;-)
A abyste si nemysleli, doma máme Fabii MPI a to je jestě větší tragédie :no:-
-
Ronault. 29.04.2010 18:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Máš to trochu špatně formulované. Já bych to napsal jinak.
HTP rozhodně není tak špatný motor, jak se říká. Kdybych si měl Fabiu koupit a chtěl bych slabší motor a nechtěl jiné auto, tak bych kvůli HTP rozhodně neustupoval od koupě. Ona ta Fabie to vynahradí jinými vlastnostmi - řazení, solidní podvozek.
Ale pokud to vememe v globálu v obsahu kolem 1,2 litru, takže 1,2 až 1,3, tak jsou v kategorii rozhodně lepší motory. Tři válce Škoda argumentovala nižší spotřebou, což se ji v praxi nepovedlo. Například honďácký 1,2 v Jazzu je daleko kultivovanější (ono ho ani nejde slyšet), ani při jízdě s využitím všech koníků si nevezme více jak 6,5 litru a to se potýká s větším autem s větší čelní plochou. Přiznám, že moc nejede, ale postačuje a alespoň má lineární křivku výkonu. Totéž platí o 1,3 v Yarisu atp., případně 1,3 od Suzuki je taky podařený motor. Z Evropských je dobrý určitě 1,2 16V 55 kW od Renaultu a spoustu jiných, ale tam ty rozdíly jou v lepším hlavně v kultivovanosti chodu, ten kovový tříválec zní hrozně.
Takže s krokem vedle Škody jsi to trefil, tři válce mu nějakou výhodu nepřinesly, pro nenáročného řidiče je postačující, i když jsou lepší motory. ;-)
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 28.04.2010 08:09
auta po ženě
nechci nikoho urážet,ale dnes je velmi módní prodávat auto s textem: auto po ženě. Copak to je výhoda? Ženský na autě omlátí všechny 4 rohy při parkování, na spojce stojí 2minuty v kuse, dokud nepadne zelená, na 4ku jede 120, protože na 5ku není zvyklá, tak už to tak nechá...no já nevim. Jasně chlap to udělá taky,ale já osobně nejsem ani o trochu klidnější, když budu vědět, že je auto řízeno ženou.
ps: všem ženám se omlouvám za názor, snad se vyhnu žalobě :-)-
-
tofoj 28.04.2010 10:33
« Re: Re: auta po ženě
Já si myslim že to není o pohlaví ale o člověku. Mamce se neustále snažím vysvětlit aby než vyjede chvíli počkala, než se motor zaolejuje, né ona rovnou šlápne na plyn a ještě to vytočí. Tátovi pořád řikám, že by měl to turbo chvilku dochlazovat, né jede jak prase a pak to rovnou chcípne. Kdo auto bere jako spotřebák, tak je mu to jedno ;-\ -
"-- skrytý --" 28.04.2010 11:07
« Re: Re: auta po ženě
FRPE- v čechách se ten inzerát změní na: Audi po německém lékaři v důchodu, najeto 75 000km , servisní kniha :-)
-
-
"-- skrytý --" 28.04.2010 14:51
« Re: auta po ženě
To moje máma je zas druhý extrém, ta je schopná jet na 5ku 60km/h do kopce a teta to samý, to je pak člověku toho auta líto.
Také si myslím, že auto po ženský není většinou žádná výhra. Nějak moc se o auta většinou nestarají a problémy řeší až když to vůbec nejede nebo něco upadne.-
-
PeT-a (RSKa) 28.04.2010 15:57
« Re: Re: auta po ženě
a největší extrém byl, jak sem jestě jezdil v pizzerii, když zaměstnali nějakého pepu z vesnice, který měl škodovky 120, sedl do auta, zapl kliček a auto rozjel z kopce a startoval tím stylem, že tam hodil dvojku, auto párkrát poskočilo a nastartovalo >:D >:D
Aby šetřil startér ne? Majitel mu na to asi po dvou dnech přišel a vyrazil s ním dveře....
Rozvody asi dostaly záhul >:D :no:-
Ronault. 28.04.2010 16:07
« Re: Re: Re: auta po ženě
No já tak startoval, když mi startér odešel, ale roztlačovat by se mi to nechtělo. I když někdy v zácpě z kopečka motor vypnu a pak jej znova takhle rozjedu a myslím si, že rozvody tímhle zrovna trpět nebudou, nemluvě o tom, že Favorit a Š120 mají téměř nesmrtelný rozvodový řetěz ;-) Startér točí setrvačníkem, setrvačník točí rozvoďákem...
Mimochodem s autama Pizzerek se dělají daleko horší věci 8-s >:D
-
-
-
-
"-- skrytý --" 14.10.2010 09:20
diky
diky za věcnou připomínku v SZ. Máš pravdu chce to komplexni pohled -
-
roox 05.05.2013 23:36
modrá je dobrá
sice nejsem úplně fanoušek Fabií, ale tahle je modrá a majitel ji má rád a stará se o ni tak, jako já kdysi svýho "modráska" podobných paramterů :-)... takže jen tak dál ! -
Stanley1994 13.10.2013 11:49
světla
Zdravím, mám dotaz: Mám problém se světli, jsou zašlé... Vidím že se je nějak opravil, tak se chci zeptat, jak si spravoval ty světla? Nějaká pasta? Název?-
BigBang 13.10.2013 14:04
« světla
hehe, ted jsem ti to psal do diskuse k autu >:D Ten článek neni špatnej, ale...
První ale: i přes značnou sílu toho plexi bych vynechal cokoliv (smirek) pod hrubost 1000 a ještě k tomu na sucho.
Druhé ale: skok z 800 na Trizact 3000 je obrovskej a s tou 3000 bude hooodně dlouho trvat odstranit „škody“ po suchý 800. Takže bych tam přidal aspoň 2000.
Třetí ale: i když vim, že Trizact dokáže udělat dobrej finiš, tak se mi rozhodně nezdá, že by dokázal udělat finiš bez matnýho filmu.
Čtvrté ale: vychází ze třetího - chybí mi tam nějakej krok s lešticí pastou na nějakej opravdovej finiš, ne jen zdánlivej u mokrýho auta ;-)
Abych to shrnul: začít někde na 1000/1200 (odstřenění starýho ochranýho laku), 2000 (odstranění škod po 1000) a nakonec 2500/3000 (finál. zabroušení), potom by měla následovat středně hrubá lešticí pasta + kotouč (aspoň vlněnej - „ovečka“ nebo k pastě odpovídající pěnovej). Brusnym papírem na mokro to zvládneš bez problémů ručně, s podložkou. Pak kotouč do vrtačky a hrubou/střední pastu od 3M (bílá, zelená, modrá) - těch bys mohl někde trochu vyžebrat v lakovně, protože jsou asi nejpoužívanější ;-) na kotouč na jedno světlo cca 4 „bobky“ o velikosti hrášku a pak leštit na nízký otáčky. Tahy kotoučem od zhora dolů horizontálně přes celou plochu a pak z jedný strany na drouhou (zleva do prava nebo obráceně - prostě jak ti to vyjde) - tyhle tahy by měly mít zhruba 50% překryv. Leštit do doby až ti pasta jakoby zolejovatí, pak setřít zbytky hadrem a případně opakovat proces s pastou. Pokud bys nesehnal ovečku kotouč na vrtačku, tak to lze provést i ručně s o něco horším výsledkem. Hotovou práci je nutno zavoskovat, abys suploval tu starou ochrannou vrstvu.
Kdych věděl, že jsi někde z okolí, tak bych se s tebou o tom osobně pobavil víc, napiš SZ ;-)
Věřím že až se s vozem seznámíš, pofotíš a napráskáš semka haldu fotek a písmenek.
Pak milerád ohodnotím. Kuřák Frpe ;-)