Diskuse

Volkswagen Jetta (2011)

3.6.2011

Úvod: Jedného dňa padlo v našej firme rozhodnutie, že potrebujeme kúpiť auto na cestovanie po Slovensku a príležitostné služobné cesty do Nemecka.…

 

Volkswagen Jetta (Bertold)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.06.11  23:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    1,4 55 kW a 1,4 63 kW byly dva naprosto odlišné motory, kompletně.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.06.11  23:30

    « Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    A mě zase baví, jak si někdo pořídí RS6 s turbomotorem a má pocit, že už nikdy nic lepšího na světě nebude. Tohle tady bylo před léty i s TDI, taky to byl sen všech snů a kolik lidí pak najednou cítilo tu radost z atmosféry, když se nabažili turba.

    Pravda je někde uprostřed, bohužel. Nikde ani u tebe ani u atmosféry, každé má své pro a proti. Jinak u 1,2 TSI se taky dost zašaltruješ, daleko více než u mé atmosféry, kdy zařadím klidně v 45 km/h pětku a jedu až do maximálky.
  • « 01 Reagovat !

    foto Rubb

    Rubb 28.06.11  23:22

    « Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    Se mi líbí, jak se tady majitelé archaických dýchavičných atmosfér bijí za svou pravdu >:D >:D >:D Stejně je pak po 20 ostrých km marného boje začne bolet ruka s kvedlání s šaltpákou a při pohledu na vír v nádrži radši uhnou na stranu :no:
    Tímto Vás všechny zdravím ;-)
    P.S. pokud by měl někdo zájem porovnat svou zuřivou atmosféru s bezzubým, nesportovním turbomotorem v RS6, tak si napište... Normálně se do takových diskuzí nazapojuji, ale z tohohle fakt nemůžu, sorry 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 28.06.11  23:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    Áno, VW s tými výkonmi sem tam začachruje. Aj 1,4l oficiálne 55 KW a 74 KW boli v skutočnosti 63 KW a 74KW. Neviem ako je možné, že to môžu až tak nepresne uvádzať. Každopádne, to čo nameral SM na Octávii je už fakt úplne mimo oficiálnych údajov. SM sa mi dostane do rúk veľmi zriedka, ale vždy v tom mojom čísle bol nameraný výkon dosť odlišný od oficiálneho. A to nielen pri VW. Neviem či je to len náhoda. U nás merajú výkon motorov na brzde v časopise Auto magazín a vychádza im to skoro takmer identicky s údajom výrobcu. Bohužiaľ 1,2 TSI ani 1,4 TSI zatiaľ netestovali. Dúfam, že aj tieto motory sa dostanú na radu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 28.06.11  22:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    Tých 70 km/h a 110 km/h sa mi zdá na tie prevody málo. Nerátal som si kvôli tomu pílový diagram, ale nebolo to na dvojke 70 km/h a na trojke 110 km/h?
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 28.06.11  10:05

    « Re: Re: Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    Co se týká naměřených výkonů motorů VW je známá věc, že skutečně naměřené výkony byly v reálu vyšší než udával výrobce. Třeba takový motor 1.9tdi 77kw, měl standardně o cca 10kw víc..
    Je to sice pěkný benefit, co mě spíše zaráží, je celkem velký rozptyl třeba viz.Ibiza vs. Octávka..
    OK, mám nějaký koně navíc, ale proč má Jarda koní navíc 14 a Pepa třeba 28...Upřímně to nechápu.
    Před lety jsem koukal jako sova, když v Německu naměřili u Passata 2.0tdi 103kw skutečně cca 120kw a u Passata 2.0tdi 125kw skutečně těch 125kw, jen ten krouťák měl podstatně vyšší, než slabší kolega...
  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 28.06.11  05:47

    « Re: Re: Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    Tak jsem to dneska cestou do práce testnul (při 5000ot/min):

    3 - 70Km/h
    4 - 110Km/h

    Pokud bych to rval víc na těch 6k, pak ty rychlosti velice rapidně narůstaj.
    Zátah je plynulý, kolem 4500 - 5000 ot/min tah znatelně posílí a motor dostává křídla ... rozuměj auto se dostává do fáze, kdy jeho hmotnost nic neznamená a motor pnádherně hučí ... rád bych to slyšel zvenčí. Jelikož jsem neměl možnost testnout 1.2 TSi při takové jízdě nemohu soudit rozdíl.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 28.06.11  00:26

    « Re: Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    Predvádzačka bola nová. Tých 5000 ot./min som mal na trojke a bolo to na diaľnici, takže s rýchlosťou nebol žiadny problém.

    S tými meraniami v SM je to akési podivné. Písal som o tom v diskusii ku grafom. Ibize 1,2 TSI namerali 87 KW a 178 NM, Octávii 1,2 TSI 97 KW a až 195 NM. Neviem, čo si mám o tom myslieť.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 28.06.11  00:12

    « Re: Mam 1.4 TSI twincharger :-)

    Zdravím suseda!

    Biele Scirocco poznám, Teba ešte nie. To Tvoje Scirocco je určite zaujímavé auto. Tak si ho uži!
    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.06.11  00:10

    « Re: Re: Re: Re: 1.2 TSI a jeho sportovnost

    Trochu soudnosti chlape :no: On má Jack bohužel pravdu, hlavně v tom, že malé turba jsou někde na půli cesty mezi dieselem a atmosférou, na běžné ježdění je to o kus ideálnější než diesel, přecejen jsou kultivovanější, mají širší spektrum použitelných otáček, ale sportovnost je o něčem jiném. Pokud chceš cítit, co je sportovnost, tak se svez třeba v atmosféře Clia RS, nebo klidně i v oné vzpomínané 1,6 od Nissanu. A dokonce bych řekl, že i 200k THP v RCZ je perfektní, i když je to turbo, tak k vrcholu tolik nevadne jako menší turbomotory.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 27.06.11  23:57

    « Re: Re: Re: 1.2 TSI a jeho sportovnost

    Kde bolo tam bolo, za siedmimi horami a dolami, kde sa piesok lial a voda sypala, chodil jeden inžinier Kocúr v čižmách. ... A žili šťastne, v bázni Božej, až kým na samom sklonku života nepomreli.

    Tú o poctivej slečne Karkulke som už bohužiaľ zabudol. Prajem Ti všetko najsamlepšie a veľa nadhľadu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Hanz-R32

    Hanz_R32 27.06.11  22:33

    « Re: Re: 1.2 TSI a jeho sportovnost

    Bertold: to že malý turba ztrácej lesk když se na ně začne tlačit je starej známej fakt. proto jsem si své 1,4 TCe s psanými 130k/190Nm (na brzdě 140k/200Nm) nechal čipnout. Když jsem viděl reálné křivky, po 4500ot. to padá opravdu razantně ten krouťák. O 1,2 TSI nemluvě, prostě to tak je, dokonce i u 1,4 TSI 90kW. Osobně mi byl jízdní projev TCe příjemnější než 1,4 TSI, ale to je ted jedno. Naopak když začneš tlačit na dobrou atmosféru (klidně i 1,6), tak začne podávat až sportovní výkony. Například motor Nissan HR16 110k co jsem měl dřív letěl jak střelenej a rval od 3500 až do 6800ot. tzn na okresce v 80 kmh za tři, plnej a do 140 bez řazení krásnej gradující tah, na kterej se žádný 1,6 nebo 1,9 TDI s podobnym výkonem nechytá i když kroutak je o 100 vyšší. Downsizovaný turbobenzíny maj charakter někde uprostřed ropy a atmosféry. Jedou pekne dokud se z "řidiče" nestává "pilot". o zážitku z motoru a sportovní jízdy samotné nemůže být řeč proti klasické gradující atmosféře. ale na běžný ježdění v pořádku. jen tu netvrď jak jede 1,2 TSI líp než 1,8 apod. Mám sice MPV, ale zase 160k a 230Nm a kámoš v Astře H má 1,8 140k a v podstatě kdekoli se byl schopnej mě držet pokud měl dobře zařazeno. 1,2 TSI je proti mýmu TCe zdechlina a pochybuju že svou Jettu rozjedeš na 220 jenže tu Astru 1,8 prostě jo. GPS 213 a hotovo, ujel mi, o fous. A na dálnici naloženej v kopci jsi prostě v *, na šestku zapomeň pokud chceš udržet třeba 160. U 1,6 nebo 1,8 no problemo. A jak začneš tlačit tak ani ta spotřeba nebude nijak hvězdná. O životnosti toho motoru nemluvim, to se teprv uvidí ale rozhodně to nebude žádnej zázrak. Jako dobrý ok, ale že by se z 1,2 TSI mel nekdo posadit na *, to je trochu přitažený za vlasy ne? a ty to tu rozebíráš zleva zprava a porovnáváš s nějakym MIVEC a VTI a jánevim co ještě. Sjeď si třeba v Mazdě 3 1,6 a uvidíš jak má fungovat správná atmosféra 1,6. Nebo ten Nissan HR16, třeba Juke, Note, Quashqai, Toyota 1,6 Valvematic, stačí? Všechny tyhle motory strčej to TSI do kapsy projevem, zábavou, gradací, zvukem. Pokud jsi takovej nafoukanec že bys 1,2 TSI chtěl porovnat s 1,8 tak třeba zmíněnej Opel 140k, Honda 1,8 140k, Toyota 1,8 145k. Běž se svézt a pak mi pověz ještě tu o karkulce
  • « 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 27.06.11  12:01

    « Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    Zdar a sílu! :-)

    Teď za mě odpověděl výše matii. Auto se určitě musí zajet. Já mám zrovna něco přes 4tis a s prvníma kilometrama se to určitě nedá srovnat. V 1tis kilometrů jako měla tvoje testovačka to ještě pořád nebylo ono. Motor začíná jít za plynem stále lépe i z nižších otáček. Samozřejmě takovou pružnost jako 1.2tsi mít nikdy nebude, i když VTi používá lehčí převod. VTi prostě nejraději úřaduje ve vyšších točkách a mě je to celkem příjemný.

    1.2 tsi je určitě modernější, vymakanější motor a je otázkou času, kdy se v této kubatuře objeví něco podobného i v koncernu PSA. Přesto má klasická atmosféra stále něco do sebe ;-)

    Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc. Nedávno ve SM měřili na brzdě výkon OII 1.2tsi a naměřili dokonce 97kw!!! To je příjemný benefit, ne? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto ObiWanKenobi

    ObiWanKenobi 27.06.11  11:34

    « Mam 1.4 TSI twincharger :-)

    ...a sice nemozem moc porovnavat s ostatnymi, bo na inych autach som velmi nejazdil, ale mozem povedat, ze turbodieru nemam prakticky ziadnu, aj ked obcas citim, ze pri 3800 otackach auto trosku nakopne, ale ja osobne by som chcel praveze este 'kopavejsie' auto :-) (btw. ten motor mam v Sciroccu a tiez parkujem na Zapade) :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 27.06.11  09:28

    « Re: Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    Měl někdo možnost srovnat třeba 1.8TSi a 1.6THP156k ?
  • « 00 Reagovat !

    foto DawQa

    DawQa 27.06.11  09:22

    « Re: Re: Re: Re: spotreba

    Já jsi také nemůžu stěžovat >:D ale nechce se mi věřit že při turbo-benzinu u sportovnějšího stylu jízdy se spotřeba hne o tak málo ..
    a jen tak mimo mísu za kolik si jezdil s tim Fofem 1.8 ve meste?
  • « 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 27.06.11  08:27

    « Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    Zdar, jelikož také vlastním 1.6VTi připojím svůj poznatek k diskuzi.

    1) VTi potřebuje zajet, pokud si seděl v nějaké testovací verzi, která měla najeto okolo 1000Km, pak to nebyl adekvátní výkon. Dle vlastní zkušenosti vím, že auto začalo značně ožívat až při nějakých 3000 - 5000Km. Když jsem do něj poprvé sednul, taky sem si říkal, že už ta moje Fábka 1.2HTP byla silnější.

    2)Píšeš že si VTi vytočil na 5000 otáček. Na jaký stupeň? Pokud to byla 1 nebo 2 pak z těchto údajů nemůžeš soudit, pokud to byla 3 nebo 4 pak by mě zajímalo, kolik si měl rychlost o 5 ani nemluvím, bo bys tam musel mít už pořádnej ranec.

    3) Klasik praví "Objem ničím nenahradíš", tudíž bych oba "výkonově podobné" motory shrnul takto:
    a)1.2TSI - výborný pružný motor s vynikající akcelerací, který 1.6VTi předčí při stejné váze auta ve své, nazval bych to "hbitosti".
    b) 1.6VTi - línější, rozežranější, třeba ho točit, ale pokud jde o těžší auta kolem 1,5t, pak bych řekl, že do kopce a s nákladem bude mít navrch.

    4) Těžko srovnávat 1.2 turbo s 1.6 atmosférou. Spíš by mě zajímal váš názor na "srovnatelné" objemy motorů TSi a THP
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 27.06.11  01:04

    « Re: 1.6VTI vs.1.2TSi

    Ahoj!

    Tak tie Tvoje poznatky z testovačiek ma prekvapujú. Na C4 1,6 VTI sme sa zviezli viacerí a všetci mali rovnaký jednoznačný názor ako ja. Neviem kam až si ten motor vytáčal, lebo do 5000 otáčok pri ktorých motor dosahuje maximum výkonu si myslím, že by nemali byť výhrady. Pri vytáčaní po obmedzovač by som Tvoje výhrady ako tak akceptoval, ale v takomto výraznom pretáčaní motora nevidím význam. Ja som tú 1,6 VTI vytočil do 5000 ot/min a nič také extra sa nedialo. Viem, že maximálny výkon je až pri 6000, ale max. krút. moment je pri 4250, takže tam sa to už malo zobudiť. Tak neviem. Nie vždy sa musia dvaja zhodnúť.
    Každopádne Ti gratulujem k novému autu podľa Tvojich a prajem veľa spokojnosti. Dík za pochvalu.

    P.S.
    Ja zas na oplátku musím pochváliť interiérové plasty v novej C4. Ozaj dobré. Určite lepšie ako v Jette.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 27.06.11  00:35

    « Re: 1.2 TSI a jeho sportovnost

    Ahoj!
    Ono to treba naozaj vyskúšať. Zatiaľ som nenatrafil na človeka, ktorý s týmto motorom jazdil a trvil by, že auto nižšej strednej triedy je s 1,2 TSI motorovo poddimenzované. S motorom sú spokojní motoristickí novinári aj majitelia. Drvivá väčšina z nich tvrdí, že oveľa lepší je 1,2 TSI ako 1,6 TDI. A 1,4 TSI Twincharger je určite oveľa lepší oko 1,2 TSI, ale to už je úplne iná liga. Aj dynamicky aj finančne.
  • « 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 27.06.11  00:22

    « Re: atmosféra vs. turbo

    Ahoj!
    Píšeš o 1,2 TSI: „...ten pocit tahu ve středním pásmu rychle uvadá a je tak trochu "falešný"“ No neviem, kde podľa Teba končí stredné pásmo a kam ten motor vytáčaš. Výkon motora od 1500 do 4500 otáčok rastie lineárne a maximálny výkon dosahuje pri 5000 ot./min. Ak ho točíš až po obmedzovač, tak neviem načo, ak málo nad 5000 ot/min, tak žiadne rýchle vädnutie som nepozoroval. Do 4500 ot./min o žiadnom vädnutí nemôže byť ani reči. Od 4500 do 5000 ot./min sa o nič dramatické nejedná. Pochybujem, že by to niekto prirovnal k dieslom, ktorým výkon v posledných 500 ot./min pred dosiahnutím maximálneho výkonu už narastá ozaj pozvoľne.
    V tomto prípade turbo ťahá minimálne od 1500 do 4500 otáčok. Podľa mňa sa to dá hodnotiť, že to je odspodu. A je tomu tak nielen na papieri, ale aj v praxi, takže nevidím v tom žiadne bludy. Úplne Ti verím, že R32 je famózna, ale 1,2 TSI nahradzuje úplne iné objemy (1,6l max. 1,8l). Keď to porovnávam s atmosférickými 1,6-tkami splňujúcimi normu Euro 5, (napríklad BMW-PSA 1,6 VTI 88 kW či KIA 1,6 91kW), tak 1,2 TSI je oveľa, oveľa... ,no radšej to poviem diplomaticky, určite nie horšia.
    Že objem ničím nenahradíš, tak to som v podstate uznával aj ja (ale nie tak radikálne ako Ty). A uznávali to aj renomovanejší odborníci ako mi dvaja. Napríklad ak si pamätáš, tak BMW nie tak dávno vyhlasovalo, že oni žiadnej turbo móde nepodľahnú a benzínové motory budú robiť len atmosferické, lebo nechcú obrať svojich zákazníkov o priamu a rýchlu odozvu na stlačenie plynového pedálu (turbodiera), čo je jedna zo základných čŕt značky. A po ani nie dvoch rokoch prišli s motorom .35. A teraz koľko benzínových turbo motorov majú v ponuke? Ak si sa viezol s tým atmosferickým motorom 1,6 VTI, tak čo na to hovoríš? Možno tá reakcia na plyn je rýchla, ale čo potom? Teraz vôbec nehaním konštruktérov BMW alebo PSA, ale proste Euro 4-5 normy nútia ľudovo povedané atmosferické motory škrtiť a dobré turbo motory sú o dosť lepšie. Preto to napríklad akceptovalo aj BMW. Veď koľko je atmosferických dvojlitrov s výkonmi nad 100 KW a majú problém akcelerovať z 0 na 100 pod 10 sekúnd. Napríklad turbá 1,4l od FIATu či od VW, prípadne turbá 1,6l od Forda to zvládnu hravo.

Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…