Volkswagen Jetta (2011)
3.6.2011Úvod: Jedného dňa padlo v našej firme rozhodnutie, že potrebujeme kúpiť auto na cestovanie po Slovensku a príležitostné služobné cesty do Nemecka.…
Volkswagen Jetta (Bertold)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Rubb 04.07.11 06:57
« Re: 1.6VTI vs.1.2TSi
Jan Pribik, dovolím si taky jedno rčení: "Pro hlupáka každý hloupý"...
Neboj, urážlivý nejsem, ty doufám taky ne (to nahoře ber s rezervou). Ač říkáš, že to sportovní auto není, pro mě je. Rozhodně bych ho neporovnával se supersporty, na ně má sice výkonem, ale ztrácí opravdu velkou hmotností (ikdyž i přesto dokáže být v zatáčkách sakra rychlá). Osobně mám na okruhu problém spíš trefit co nejlépe brzdný bod, ale to jako příležitostný návštěvník okruhu nějak rychle nezlepším ;-)
Hlavní ale pro mě je to, že tohle auto mohu používat ke všemu, co potřebuju (najedu ročně okolo 40tis) a co mě baví, v tomhle ho u mě neporazí nic.
S těma ponožkama jsem to napsal schválně, čekal jsem, že objasníš to auto ... ale vidím, že jsi tajemný jako hrad v Karpatech >:D -
JanPribik 03.07.11 12:17
« Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi
Rubbe, v odpovědi si dovolím parafrázovat Jeremyho z Top Gear: " Naštěstí už můžeme kupovat BMW, protože všichni ti blbečci, co si je kupovali přesedli na Audi ".
nechci se tě dotknout, ale nesnáším povýšené jednání a z tebe přímo kape. A ač neznám tvé priority, tak si dovolím říct, že RS6 - ač je jedno z nej v jeho třídě - tak není sportovním náčiním a to ani žádný jeho konkurent. Tento soud si dovolím vyslovit, protože mám s čím srovnávat a mám hodně odježděno. A Rubbíku, teplé ponožky nebudou potřeba, vsadím na jistotu a vezmu auto, které už v přímém porovnání nakopalo RS6 MTM, kterou má kolega. Přece si nemyslíš, že bych cokoli podcenil... -
Rubb 02.07.11 23:43
« Re: 1.6VTI vs.1.2TSi
Pro JanPribik:
nevím s čím srovnáváš a pro jistotu jsi to ani nenapsal, ale nevadí. Ty nejsi v pozici, abys mi mohl diktovat, které auto sportovní je a které není... neznáš mé priority... :no: Pro mě je RS6 ve své třídě No.1... Bohužel pro tebe, tvůj názor mi je putna :no: ... Jinak radši si místo videa kup teplé ponožky, protože jinak ti bude sakra zima...
Pro Matii:
Ty jsi to pochopil zle, já to opravdu myslel s nadsázkou... spíš by mě opravdu zajímalo srovnání 1.2TSI s 1.6VTi ;-) -
Kuban 30.06.11 09:19
« Re: Re: Re: Re: Re: 1.2 TSI a jeho sportovnost
malé turbomotory jsou kompromis mezi atmosférou a TDízlem.
- ANO
Nemůžeš ale brát v potaz to, že ve vyšších otáčkách turbomotory vadnou. Ten motor by musel být pak 2x dražší a větší, neboť by potřeboval druhé turbo, variabilní sání, úpravu časování vaček, hlavu atd atd atd... Berte v potaz cenu.
Atmosféra je vždy konstruována právě na ty vysoké otáčky, proto je vod spoda lenivá jako prase (vyjma VTECů). A sportovní jízda není o tom točit motor v červených, ale jet nejrychlejší možnou rychlostí za nejrychlejší možný čas (nevím kdo a kdy začal brát projev motoru jako parametr pro synonymum SPORT, zvlášť když sport je převážně o zábavě a výsledcích). S turbomotory se musí umět jezdit. Zvláště s benzínovými kde jde poměrně hodně o spotřebu ku odvedené práci oproti šetrnější naftě. -
Bertold 29.06.11 09:09
« Na obzore nová výborná atmosferická pohonná jednotka
Všetkým fanúšikom atmosferických motorov svitlo na lepšie časy. Mazda pripravila revolučný benzínový motor 2,0 SkyActive, kde namiesto mnohými zatracovaného turba použila až neuveriteľne vysoký kompresný pomer 14:1! A pritom ten motor ide na 95-tku!!! Všetci čo sa s tými prototypmi zviezli si tento motor nevedia vynachváliť. Vraj žiadne stopy po ekologickom priškrtení. Veľmi sa teším, že budúci rok dostanú nastupujúce turbomotory veľmi zdatnú konkurenciu. -
Bertold 29.06.11 08:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi
Myslím, že si to nepochopil. Jasné, že mi neuniklo, že bola najprv 1,4 16V s oficiálnymi 55 KW a potom 1,4 16V s oficiálnymi 63 KW. Ja som len napísal, že prvá 1,4 16V s oficiálnymi 55 KW, mala na brzde 63 KW. To len na upresnenie. -
Kuban 29.06.11 08:19
« Re: Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi
turbomotor bude mít vždycky navrch. Srovnávat se právě dají, je jen otázkou jak je vůz zpřevodovaný. I co se se tahání nákladu týče má turbomotor navrch.
- na tahání nákladu potřebuješ sílu - ani né až tak moc ten výkon - a sílu má větší TSI baco víc hned vod spodu, takže motor nemusíš v kopci trápit vysokýma otáčkama nebo ho dusit.
- sice to není dízl, ale proč myslíš že mají nákladáky krouták už ve 1200 otáčkách a maximum otáček max 3500... Prostě tahače nic víc :-) -
matii 29.06.11 05:41
« Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi
to Rubb ....
1) 1.6VTi a archaická dýchavičná atmosféra? Jako nadsázka možná, ale jinak seš totálně mimo mísu. Ten motor je čtyři roky starý, tak si zkus o něm něco přečíst než budeš vypouštět takové výrazy.
2) Normálně tu diskutujeme o výhodách a nevýhodách toho kterého motoru a proč? Protože nás auta baví a rádi o nich pokecáme. Nikdo se tu za nic nebije. Jedinej kdo si sem přišel "honit triko" seš ty se svou RS6.
-
JanPribik 29.06.11 03:31
« Re: Re: 1.6VTI vs.1.2TSi
Normalne se do takovych diskuzi nezapojuji, ale tohle fakt nemuzu.... RS6 a sportovni? Spis pseudo- nebo radoby sportovni. Tucna velka prkenna krava, ktera posadce neposkytuje ani spetku komfortu a spojuje jen nevyhody sportaku a neohrabonosti limuziny. Vyhod z kazde koncepce ale ma poskrovnu, jako kazdy kompromis. A s tim virem v nadrzi to plati naopak u turbomotoru, atmosfery jsou mnohem mene nachylne na zvyseni apetitu pri vyssi zatezi.
Ale zas na druhou stranu tyto vcne diskuze TDI TSI atd. jsou usmevne. Kazdy at si koupi, co mu dovoli penezenka a co je v ramci moznosti nejbliz jeho idealu. Mame doma C3 1,6VTi a ten motor neni z nejsilnejsich, akorat do mesta, ale ma paradni zvuk, takze clovek mu odpusti vykony v primce a kocha se melodii.
A btw klidne svou zurivou atmosferu rad porovnam s bezzubym turbomotorem v RS6, ale prosim o moznost videodokumentace, bylo by to dobre spestreni dlouhych zimnich veceru, kdy jsou moje zurive atmosfry v garazi