Škoda Fabia (2015)
12.10.2016Výber auta Bol som majiteľom Felicie 1,6 rok výroby 1997. Kúpil som ju od známeho ako desaťročnú s 39 000 najazdenými kilometrami. Garážovanú. Na…
Škoda Fabia (Bertold)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Bertold 16.10.16 22:20
« Re: parádní práce...
Ahoj! Som rád, že si neobišiel moju recenziu. Tvoje príspevky ma tiež nenechávajú chladným, keďže riešia merito veci.
S tým porovnaním s atmo motormi Fabie I je jasné, že sa jedná o dvojgeneračný rozdiel. Ale veľa ľudí narieka, aký to bol vtedy raj, keď sa do Fabie montoval dvojliter a teraz aká je to tragédia, keď tam dávajú len jednadvojku. A druhá vec je, že ak chceš porovnanie s aktuálnym autom v tejto triede s porovnateľným atmo motorom, tak nemáš s čím porovnávať.
Čo sa týka benzínového skyactive od Mazdy, tak to je kategória sama o sebe. Keďže technológiu extrémneho kompresného pomeru používa len Mazda, jej dosiahnuté výsledky ťažko možno automaticky priraďovať atmo motorom vo všeobecnosti. Ideologicky však Mazda robí to isté ako turbomotory, akurát inými technickými prostriedkami. Mazda do dvojlitra prirodzene nasaje normálne množstvo vzduchu a ten extrémne stlačí. Turbo do jednaštvorky nasilu natlačí veľké množstvo vzduchu a ten normálne stlačí. Akurát Mazda k tomu nepotrebuje turbo. To má svoje výhody, ale aj nevýhody. Každopádne v hospodárnosti jazdy sa môže turbám dívať smelo do očí.
Aj ja Ti prajem veľa spokojnosti s Hondou.
-
michal.t 16.10.16 14:46
« parádní práce...
Já teda četl jenom tu část o motoru (celá recenze je fakt moc dlouhá, ale pro někoho, kdo o Fabce uvažuje, bude určitě užitečná) a musím jen chválit... konečně někdo, kdo dokáže chování motoru pořádně popsat, porovnat s podobnými motory a podložit číselnými údaji, navíc i vlastnoručně naměřenými! Mé číselchtivé já zaplesalo. ;-)
Kéž by bylo víc takových na auto.cz...
Musím říct, že jsi hezky vystihl ten popis ploché výkonové křivky při vysokých otáčkách - je to sice velmi efektivní ale ne efektní. Nářky některých "atmomilců" nad ústupem atmosférických motorů s výkonovou špičkou pramení zřejmě právě s toho pocitu nedostatku efektnosti, přestože turbomotor je zde efektivnější. A cítím to s tou efektností stejně - přestože u mojí 1.8 už krouťák a zrychlení po překročení 6000 ot. trochu klesá, auto subjektivně táhne víc a víc - vysoká rychlost jízdy ten pocit zátahu zřejmě klamně umocňuje, přestože už intenzita zrychlení trochu klesá.
Jinak srovnání spotřeb o generaci starších atmosférických motorů beru skutečně jen jako ukázku mezigeneračního posunu... ono už dnes v kategorii atmosférických motorů (použitých v autech podobné kategorie) není moc s čím srovnávat… Pokud jde o soudobé motory, napadl mě trochu výkonnější skyactiv-G 2.0 88 kW, který má dle Spritmonitoru spotřebu o necelého 0.5 l větší (avšak Mazda 3 je zřejmě těžší auto než Fabka)… a nebo naopak dynamicky o něco slabší Honda Jazz 1.3 75 kW, která je dle spritmonitoru zase o necelého 0.5 l/100 km úspornější než Fabia.
Fyzika je prostě fyzika... myslím, že za rozpohybování auta musíme platit podobně, ať už máme turbomotor či atmosféru.
Tak hlavně hodně pohodových km za volantem, nejen ve Fabii!
-
Bertold 15.10.16 20:58
« Re: Tady nejde dát nic jiného než 10
Ahoj! Ja som zdrtil zasa Feliciu. Nie kilometrami ale vekom. Keď som ju po kúpe Fabie predával mala 18 rokov a 96 000 km. Dal som si záväzok, že na nej najazdím aspoň stotisíc, ale prišla malá dcéra a záväzok som nedodržal. Auto nepoužívam často, keďže celé dni len v práci vysedávam za počítačom, a keby som mal najazdiť tie tvoje päťky, tak to by som tu musel byť ešte dlho. :-) V styku s modernými autami sa udržiavam tým, že známym pomáham s výberom auta. Takže nejaké tie predvádzačky a potom sa mi dajú povoziť na tom zakúpenom exemplári.
Tá tvoja 1,9-tka má samozrejme dolu väčší krútiaci moment, ale keď sa to zoberie celkovo, myslím, že budeš spokojný. Prajem ti to. -
baca42 15.10.16 09:56
« Tady nejde dát nic jiného než 10
Já to přečetl celé ;-) a kapitolu o motoru 2x >:D . Mám Fabii combi 1,9tdi pd 2002 a teď ve středu mi prý dorazila do autosalonu nová Fabia 1,2 TSI 81kW ambiente krátká verze. Sice nevím co tam s těmi novými vozy dělají, ale čekám že do týdne až dvou bude doma (možná budou chtít abych ji zaplatil). Ty porovnáváš různé benzíny a já přesedlám z nafty, tak uvidím jestli budu spokojen. Doufám že jo. Ty máš zkušenosti s různými vozy, já jsem ten druhý extrém který drtí jedno auto až do smrti (auta).
[odkaz]
-
Bertold 14.10.16 23:31
« Re: Tak obecně
Ahoj! S tým radením podľa palubného počítača by som to nevidel tak pesimisticky. Pri jazde po rovine, s primeraným tlakom na plyn, motor s veľkou rezervou zvláda tých 1500-2000 otáčok. Nemá tendencie vibrovať ani dunieť (EA111-tka na tom bola o niečo horšie). Samozrejme, jazdiť do kopca s 1500 otáčkami a plynom na podlahe je hlúposť. Pri výraznejšom zatlačení plynu však sám palubný počítač odporúča radiť vyššie pri o dosť vyšších otáčkach. Čím viac tlačíš plyn na podlahu, tým neskôr príde pokyn na preradenie.
V extréme tam tú turbodieru človek cíti (z ničoho nič zadupnutie plynu do podlahy), ale pri športovej jazde, keď sa pohybuješ v hornej polovici otáčok, tak cítiš, že ti nestíha turbo? Ja taký dobrý niesom.
;-) -
Bertold 14.10.16 22:52
« Re: Re: Vydej to knižně
S tým podvozkom netvrdím, že Fabia je z hľadiska pruženia nekomfortná. Avšak s tvrdením, že Fabia má podvozok orientovaný na komfort, čo bolo spomínané vo väčšine testov novinárov, nesúhlasím. Podvozok orientovaný na komfort má podľa mojich kritérií pružiny s tlmičmi nastavené mäkko. Auto síce výborne pohlcuje nerovnosti, ale sa aj výrazne hojdá. Takými príkladmi môže byť z praveku napríklad Felicia, či Daewoo Leganza, z minulosti VW Golf 6 1,2 TSI a z dneška napríklad Superb s elektronickými tlmičmi nastavenými na komfort. Od týchto áut je Fabia III tvrdosťou podvozka na míle vzdialená. Tvrdenie, že Fabia III ma tuhší, ale pritom dostatočne komfortný podvozok znie v mojich ušiach oveľa lepšie.
Čo sa týka Fabie I RS, tak vieme, aký má priebeh momentová a teda aj výkonová krivka v porovnaní s 1,2 TSI. V pružnosti RS jednoznačne roznesie 1,2 TSI na kopytách. Že v najvyšších otáčkach RS už takú prevahu nad 1,2 TSI nemá vidno aj z toho času zrýchlenia na stovku. Netvrdím, že tieto autá sa môžu spolu stavať do jedného šíku, išlo mi len o to, že keď RS označíme ako warm hatch, tak ak niekto označí 1,2 TSI ako skoro warm hatch, tak to nie je zas až taká kravina.
-
Bertold 14.10.16 22:12
« Re: priestor
Ahoj. Dík za pochvalu. S tým priestorom na kolená vzadu som si lámal hlavu aj ja. Mal som Feliciu, rodičia Fabiu I Combi. Hľadal som nové auto ešte keď bola aktuálna Fabia II Combi a kúpil som Fabiu III Combi. Z môjho uhla pohľadu (198 cm vysoký) mám jasno v tom, že za mnou ako vodičom zostalo najviac miesta vo Felícii. Ani nie tak preto, že by bola Felicia v pozdĺžnom smere priestrannejšia, ale nedalo sa výškovo spustiť dolu vodičove sedadlo a najmä sa nedalo na moju výšku dostatočne posunúť vzad. Vďaka tomu, rovnako však vďaka väčšiemu nástupnému priestoru pre nohy medzi stredovým stĺpikom a zadným sedákom, bolo aj nastupovanie a vystupovanie v pohode. Modernejšie malé Škodovky by som strčil do jedného vreca. Zozadu sa najmä horšie vystupuje, lebo priestor medzi stredovým stĺpikom a zadným sedákom je dosť malý, obzvlášť pre desiatky chodidlá. Ale keď je človek vnútri a vodič si výškovo nastaví sedadlo tak, aby vzadu sediacemu pasažierovi sa do vybrania vodičovho operadla vošli kolená, tak sa tu pohodlne odvezú prekvapivo vysokí cestujúci. Veď to poznáš. Rozdiel medzi Fabiami je podľa mňa minimálny, Fabia II mala vďaka vyššej streche o niečo viac priestoru na hlavu. -
BigBang 14.10.16 20:31
« Tak obecně
Recenze dlouhá, předlouhá, ale dal jsem to. Nicméně jsou tam věci, se kterýma nemůžu souhlasit. První je asi jízda podle rádce řazení - sice s ní dosáhneš takové spotřeby jaké dosahuješ, ale nějak mi nejde pod fousy provozování motoru kolem rezonance. Start/Stop je kapitola sama pro sebe. Turbodíra záleží na mnoha faktorech, ale pokud se vezme v potaz, že to turbo musí natlačit poměrně vysoký tlak, nerad bych kecal, ale myslím, že 1,5 baru tak to chvíli trvá. Když člověk ví jak na to, tak se lagu dá předcházet právě dřívějším přidáním plynu. Ohledně rozdílnosti v chování 111 a 211, tak by se dalo očekávat, že právě „spodek“ bude mít lepší 8v, ale phaser zde hraji svou roli no a ve vysokých otáčkách to je jednoznačné pro 16v.
Hlavně ať jezdí bez chyby :-) -
umo 14.10.16 18:58
« priestor
Ahoj. Musím pochváliť recenziu. A zároveň by som sa chcel opýtať na priestor na kolena na zadných sedadlách. Vedel by si porovnať fabiu 3 s ostatnými fabiami a felíciou? Najviac ma zaujíma porovnanie trojky, ktorá bude možno moje ďalšie auto a dvojky, ktorú mám teraz. Ďakujem a prajem čo najviac bezproblémových km. -
Đawson 14.10.16 12:25
« Re: Vydej to knižně
Tyvole ja to precet cele >:D mam take novou fabku, podvozek standartni, 15ky kola a taky 81kw tsi. Jen vybavu ambition a podvozek beru teda jako komfortni a ... To je vse, ma predchozi mazda byla o 3 urovne vys >:D jen par dodatku... Motor je vykonny a pro combi a rodinne jezdeni naprosto dostatecny, spotreba take... Ale ver, ze jezdim i fabii rs prvni generace v krasne modre metle a motor lec nafta je uplne nekde jinde a zrychleni z 0-100 take... Papir snese vsechno :-) take srovnani s 66 a 81 kw verzi je, ze pokud nekdo nejezdi na krev, priplatek za 81kw se asi vazne nevyplati a ty penize je lepsi srojezdit nebo si koupit poradny zimni gumy -
Bertold 14.10.16 09:33
« Re: Re: Vydej to knižně
Rozmýšlal som aj nad tým, že niektoré témy by som publikoval ako samostatné články v blogu. Nuž ale kto tu číta blogy? Na moju recenziu Octavie 2,0 TDI kliklo vyše 12700 užívateľov, na priemerný blog to u mňa vychádza na 800 užívateľov. Len pre zaujímavosť na najnovší môj blog Škoda DriveGreen, čo je prípad samostatného článku k recenzii Fabie, kliklo doposial len 120 užívateľov. Čiže zmysluplný blog napíše len taký somár ako ja. Redakcia by s tým mohla niečo spraviť. Na kvalitnejšie blogy upozorniť na hlavnej stránke. Ako tomu bolo svojho času pri recenziách. Takto ťažko môžu čakať, že blogeri sa pretrhnú. Nie tak dávno sľubovali podporu blogerom. So zmenami v redakcii to však upadlo do zabudnutia. Takže preto táto sága. Navyše z recenzie sa nedá prekliknúť cez link na blog. Ale verím, že záujemcovia o Fabiu si tie svoje témy nájdu aj v tejto ságe. Každopádne ďakujem za pochvalu aj za kritiku. Možno si tento problém všimne aj redakcia. ;-) -
Verny_2013 14.10.16 07:32
« Re: Vydej to knižně
Parádní vyčerpávající recenze, ale najednou se to fakt přečíst nedá. Ale je celkem dobře členěná do kapitol či témat takže si každý vybere co ho zajímá. Fakt super. Podle mě máš nejlepší možnou kombinaci 1,2 TSi, manuál a kombi. Navíc na to TSi seriózní tuneři např Cimbu, Sportmotor, aj ti zvednou výkon a krouťák na úroveň 1,4TSi 92Kw. To až se těch 81 Kw a 175 Nm nabažíš.
Jinak když už sem píšu, recenze luxusní. :yes: