Recenze
Hyundai i20 (zelenáč)
Technické info
Přezdívka auta Zelenáč Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:58722 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1248 výkon [kW]: 57 kroutící moment [Nm]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.9 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 295 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Psal se rok 2011 a já po dvou letech strávených ve Fiatu Punto r.v. 1997 jsem se rozhodl si auto vyměnit. Ne proto, že by Fiat špatně jezdil, ale tak nějak jsem chtěl začít jezdit i větší dálky. Nejdříve jsem se díval po bazarech s ojetinama. V kurzu byl Ford Focus II nebo III, Mazda 3 nebo jetá Kia ceed. Naši vlastní 1. generace ceeda a je to auto se kterým jsou spokojeni.
Obhlédl jsem teda bazary a nějak mě strašila představa, že auto bude mít stočené kilometry a další neduhy našich prodejců. Vydal jsem se teda omrknout auta do autosalonů v České Lípě a okolí. Máme tu Renault, Peugeot (teď už ne), VW, Škoda, Ford a Kia.
Do prvního salonu jsem šel do Hyundaie (Auto Dorda Česká Lípa). Omrkl jsem vozy a chtěl jsem něco s čím můžu jezdit zatím jen ve dvou. Líbila se mi cena a výbava I20tky tak jsem si dohodl testovací jízdu. Při mém překvapení mi auto půjčili na celý víkend. Což mě překvapilo tak jsem si řekl proč ne alespoň ho řádně prověřím. Poté jsem zašel do Renaulta...ceny moc pěkné i megán byl za slušnou cenu, ale můj rozpočet byl vcelku malý. Obhlédl jsem Renault clio a byl jsem zklamán. Bohužel mám špatné zkušenosti se zavíráním dveří do nosníku a nechtěl jsem skončit jako v Punťovi, že mi tam cestou foukalo jak při vychřici (byl to už staroch). Tak jsem salon opustil a zamířil omrknout Polo.
Polo se mi strašně líbilo, jízda mě ohromila, ale kufr a cena zklamaly. Zašel jsem do Škody a obhlédl Fabii. Auto se mi moc nelíbí, ale už je nějaký ten pátek ověřené tak proč se nemrknout. Sedl jsem si bohužel prodejce se moc nezajímal a měli tam vystavenou Fabii v základní výbavě s HTP motorem za 244 000,- a úzký prostor to se mi nelíbilo. Na to abych neměl v té době ani rádio v autě to jsem zase nechtěl, ale chápu co bych max. za 250 000,- chtěl.
Takže jsem odešel i ze Škody. Poté mi už jen chyběla Kia. Prodejce se hned zajímal a hned mě lákal na nabídky, řekl jsem mu požadavky a dostal jsem půjčenou Kiu Rio (starší generace). Pomalu doprodávali skladovky, tak mi byla nabídnuta moc pěkná výbava i metalíza za slušnou cenu s 1.4kou motorem. Auto se mi docela líbilo, jen bylo znát, že je to o generaci starší auto (slabé brzdy, větší náklony v zatáčkách a úzký interier). Ještě na mě zkusil prodejce Kiu proceed. Ta by se mi hrozně zamlouvala, ale cena to už se mi tolik dávat nechtělo bohužel.
Takže jsem po domluveném datumu dorazil k Dordovi, kde mi byla zapůjčena Hyundai i20 s 1.2kou (nejdříve jsem chtěl tu 100k 1.4ku) Na zkušební jízdě cestou Liberec a zpět + okrsky kolem Č.L. jsem byl moc spokojený. Tah motoru byl velice dobrý a jízda se mi zamlouvala. Bohužel teď už vím, že mám vyzkoušet i nějaký ten náš tankodrom. Vrátil jsem se po víkendu do prodejny a začali jsme počítat (takový nějaký standard co jsem chtěl, hlavně klimatizace, volant v kůži a slušný motor a dobře hrající rádio víc vlastně nepotřebuji) . Při kalkulaci jsme skončili na cca 260 000 s 1.4kou s 1.2kou to bylo asi 250 000,- (ceny si matně vzpomínám). To už bylo taky dost tak jsem začal bazírovat jestli horší výbavu, ale prodejce mi nabídl i20tku se kterou jsem měl půjčenou na testovací jízdu. Byla to výbava Family plus (klima, rádio+6repro, volant v kůži, mlhovky, blinkry v zrcátkách, 6 airbagů a zelená metalíza) najeto měla cca 1 500km .
K autu samozdřejmě auto výbava zdarma a koberečky taky.Tak jsem šel domu a nechal jsem si to promyslet. Auto se mi líbilo a byl jsem z něj nadšený. Pořád jsem bazíroval na 1.4ce, která se mi líbila papírově víc, ale nikde jí neměli na test (nakonec ani nelituji). Po 3 dnech jsem se vrátil do salonu a auto si zamluvil. Měla tam ještě počkat do konce měsíce kvůli smlouvě s Hyudaiem. Slíbili mi, že s ní už nebudou jezdit, to taky splnili. Tak už na mě Hyundaika čekala jen v garáži. Po zaplacení zálohy jsem viděl reklamu na Seata ibizu krásné auto, nakonec jsem se na něj vyprdl kvůli omezení peněz a HTP jsem nechtěl. Auto jsem si teda nechal dovybavit defendlockem. V květnu 2011 jsem si šel s radostí pro mojeho zelenáče znáte ten pocit, když tak dlouho čekáte a pak je tu jen pro vás? :-)
Teď už auto mám nějaký pátek a můžu hodnoti a i informovat o cenách garanček atd. Auto už mám cca 2 roky za tu dobu jsem spokojen. Sedačky mi nevadí i při delších cestách a mají skvělé vedení. Repro s rádiem je super. Jen tvrdé odpružení a odhlučnění vozidla je horší. První delší jízdu jsem absolvoval cestou do severního Německa (cca 800km). V autě jsme cestovali ve čtyřech větší kufr by se je pravda hodil ;-) motor v pohodě stačil a s autem jsme to dali bez větších zastávek a bez problémů. Zkoušel jsem taky maximální rychlost a tachometrových i20tka s 1.2kou dala 180km/h. Jen mě štval posilovač s proměnným účinkem kdy rychlosti nad 120km/h auto volantem plave, ale s koly se nic neděje což dost unavuje! Celou cestu jsem auto nějak nešetřil rychlosti kolem 130-150-160 km/h mu vůbec nevadily. Spotřeba byla taky nádherná kolem 7-7,5l/100km.
S autem jsem zatím nadmíru spokojen a více info budu dávat postupně ;-) Díky snad jsem nenudil ;-)
Silné stránky
+ skvělý motor
+ pohodlný a prostorný interier
+ skvělé sedačky s bočním vedení
+ malá spotřeba
+ dostačující jízdní vlastnosti
+ skvěle hrající reproduktory
Slabé stránky
- tvrdé odpružení
- odskakování nápravy na větších nerovnostech
- odhlučnění vozidla
- hloupé nastavení posilovače při vyšších rychlostech
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- Měsíc co jsem si Hyundaiku přivezl do mě někdo nacouval s koulí tak mám vyraženou koulý v předním nárazníku. (bez opravy)
- Po necelém půl roce na parkovišti další škrábanec na celých zadních dveří samozdřejmě nikdo nic neudělal (auto šlo na opravu z havarijky cena opravy 23 500,-)
- V zimě 2011 začal neduh s drnčením v palubní desce v otáčkách kolem 2500ot./min. (nahlášeno opraveno a vyměněn nějaký plastový držák)
- drčení držáků pásů - nahlášeno Dordovi a držáky mi byly vyměněny za nové bez problémů oprava na cca 1hodinu
- Po roce mi začala kapat převodovka zajel jsem Dordovi a byla mi přetěsněna převodovka. Při opravě zapůjčena i30tka jako náhradní tedy bez problémů i domluva skvělá jako vždy. (opraveno)
- srpen 2012 vrzání sedačky řidiče první oprava u Dordy promazáním (bohužel nepomohlo. Druhá oprava únor 2013 při garančce opraveny pružiny pomohlo částečně. už jsem si zvykl tak moc neřeším ;-)
- srpen 2013 - drnčení palubní desky se opět objevilo....opravil jsem si sám jednalo se o plast u levé nohy spolujezdce. Podloženo tlumící pěnou a utažení šroubu.
- září 2013 - výměna předních brzdových destiček za FERODO po cca 38 000km. A kontrola zadního bubnu.
02/2015 - sedačka opravena v záruce - konečně žádné povrzávání ;-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce Auto Dorda Česká Lípa...Chvála jako při servisu. Prodejce byl informovaný a uměl přesvědčit. Kdyby to šlo rád bych nakupoval nová auta pořád. :-)
Novinky v recenzi
The END 27.3.2015
Ahojte všichni co jste četli mé poznatky a recenzi. Musel jsem se rozloučit s mojí zelenou láskou. :-) Jelikož často jezdíme větší dálky bylo nutné vyměnit zelenáče za větší a příjemnější auto na cestování. Zelenáč šel na protiúčet za nové. Po dlouhých probdělých nocí jsme se rozhodli udělat tento krok dokud mělo auto ještě slušnou hodnotu za odkup. Věřím, že příští rok by to bylo ještě horší. Takže nebylo zbytí. Děkuji za sledování a hned jak bude čas rád se podělím zážitky s novým běloušem ;-) Děkuji za čtení snad jsem nenudil ;-)
Nové žárovky
Tak jsem si pořídil lepší žárovky pro zelenáče : OSRAM CoolBlue Intense H4 60/55W - zatím spokojenost svítí opravdu lépe než původní. Ještě se chystám na výměnu parkovacích žárovek za led. Snad se do nich nějak dostanu.
Reklamace
Vrzání sedačky již po třetí - opět zlepšení po promazání.
Auto jinak zatím jede skvěle. Jen by mohlo být více odhlučněné...
Garanční prohlídky
1. garanční prohlídku jsem absolvoval v roce 2012 - měnil se jen olej a jen drobná údržba cena byla 2400,- kč najeto cca 16 000km
2. garanční prohlídka, měnili svíčky, olej, filtry atd... cena cca 6000,-kč najeto 29 000km
3. garanční prohlídku jsem absolvoval letos 02/2014 - cena garanční prohlídky cca 4100,-kč - výměna brzdové kapaliny, olej, palivový filtr
4. garanční prohlídka absolvována 02/2015 - cena garanční prohlídky cca 5100,- zatím bez kabinového filtru za cca 1200,-kč (filtry, olej, svíčky atd.) - auto bez problémů proběhlo technickou 02/2015
Přidat názorDiskuse: Hyundai i20 (zelenáč)
- Re: Re: Otázka 22.04.2013 11:51 Bartiik18
- Re: Otázka 17.04.2013 10:08 Docent009
- Re: Re: Re: Re: Nápis 10.04.2013 15:10 hp21
- Re: Re: Re: Nápis 09.04.2013 22:09 Bully_
- Otázka 09.04.2013 18:24 hp21
- Re: Re: Nápis 09.04.2013 11:38 hp21
- Re: Nápis 09.04.2013 09:41 Bartiik18
- Re: Nápis 08.04.2013 06:55 Bully_
- Nápis 08.04.2013 06:28 hp21
- Re: i20 25.03.2013 08:53 Bartiik18
- i20 24.03.2013 21:29 umo
Další vozy Hyundai i20
-
Hyundai i20 (2011) Majitel: random
Přidáno: 22.2.2012 99 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Hyundai i20 (2009) Majitel: amaize
Přidáno: 31.5.2009 2010 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Hyundai i20 (2011) Majitel: vasekk
Přidáno: 26.6.2011 39 Majitel 8.86 Uživatelé
-
Hyundai i20 (2012) Majitel: pro2n
Přidáno: 2.2.2013 69 Majitel 8.50 Uživatelé
-
Hyundai i20 (2009) Majitel: Hangover20
Přidáno: 12.6.2012 1810 Majitel 8.47 Uživatelé