Toyota Auris (2018)
7.12.2018K současné Fabii 3 Combi ( recenzi tu zatím nemám) jsme chtěli primární rodinné auto něco rychlejšího, většího a hlavně luxusnějšího. Než jsme 30.8.…
Toyota Auris (AurisHSD)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Honza21 09.03.19 15:08
« Re: Re: Ochrana podvozku proti kamínkům a korozi
Děkuji za odpověď. Poprvé jsem takhle "holý" plech viděl na Fiatu Tipo a přišlo mi to z dlouhodobého pohledu jako nedostatečné řešení (místy nebyla skoro ani barva, ale jen pozink). Pokud ale říkáte, že jste koukal i na starší auta a bylo to v pohodě, tak to mají zřejmě vyzkoušené a není ten obvyklý gumoplastický nástřik nutný.
Auris je příjemné auto - ať Vám slouží ke spokojenosti. -
AurisHSD 03.03.19 22:51
« Re: Ochrana podvozku proti kamínkům a korozi
Dobrý den,
nic jsem nesundavál, takhle to vypadá real. Také mě to zarazilo, ale koukal jsem na 4-letá bazarová auta a podlaha vypadá stejně nově ( proto ani tlumex ve spreji dávat nebudu). Zřejmě aspoň nějaké ty dekly zabraňují stříkání vody na podlahu. Zítra budu přezouvat, podívám se na stav a hodím jsem foto. -
Honza21 03.03.19 18:16
« Ochrana podvozku proti kamínkům a korozi
Dobrý den,
V galerii je dost fotek ze zvedáku, kde je vidět zespodu jen holý plech s barvou. Chtěl bych se zeptat, jestli takto auto vypadá normálně, nebo jsou sundané plastové kryty a nechal jste dělat dodatečný nástřik podvozku nějakým materiálem, který by povrch chránil i před odletujícím posypovým materiálem.
Přijde mi, že takto „holý“ plech nemá šanci dlouhodobý provoz v našich podmínkách se solí a inertním posypem vydržet.
Díky. -
Rasto 12.02.19 13:38
« Re: Re: Re: Re: Spotřeba
No tak ja by som sa na to díval skôr z pohľadu, že baterky sa určite buduú recyklovať a z nich sa budú vyrábať nové. Navyše neviem, či je to pravda, som našiel, že baterky do Aurisa vážia 53.3kg, čo mi oproti klasickej batérií, ktorej váhy odhadujem tak na 10-20kg nepríde ako zásadný rozdiel v rádoch...
Kďežto ropu len spáliš a žiadna recyklácia možná nie je, proste len zaplatíš istým štátom raz peniaze... -
martinST 12.02.19 11:10
« Re: Re: Re: Spotřeba
S tou kologií v uvozovkách jsem mířil spíše na hybridy a to proto, že jsem nikde nezjistil ekologickou náročnost (stopu) výroby a poté likvidace NiMh baterii v Toyotích hybridech... A podle mě to nic pozitivního nebude, ale fakt nevím.
Já mám hybrida ne kvůli ekologii, ale kvůli spolehlivosti a reálným nízkým provozním nákladům (spotřeba + servis).
-
Rasto 12.02.19 00:00
« Re: Re: Spotřeba
Neviem prečo tá ekológia v úvodzovkách. 1.9tdi si k nízkej spotrebe pomáhala pravdepodobne chudou zmesou, čo znamená veľa NOx - a to nie je výmysel EU, ale normálna fyzika/chémia [odkaz] .
Okrem toho nová octavia [odkaz] má pri rovnakom výkone rovnakú spotrebu ako stará 66kw rotačka [odkaz] . Pri silnejšej verzii starého TDI má nový motor nižšiu spotrebu [odkaz] . Okrem toho octavia 3 je väčšie a pravdepodobne aj ťažšie auto, motory majú filtre, ktoré spotrebe taktiež neprospievajú, ale zachytávajú bordel. Okrem toho staré TDI malo obrovskú turbodieru pokiaľ sa pamätám, otrasnú kultúru chodu, takže jediná vec ktorá vyzerá byť objektívne lepšia je naozaj tá výdrž. Aj keď CommonRail-ové motory, ak sa do nich leje dobrá nafta a jazdia dlhé trasy vhodné pre diesel vydržia tiež veľa. Preto moc dôvodov na smútok za starým TDI naozaj nevidím - je len jeden. -
Verny_2013 11.02.19 11:34
« Re: Re: Spotřeba
Já to napsal spíš z toho důvodu, že o takových reálných spotřebách se současným autům, i když mají tabulkově stejnou spotřebu může jen zdát. Těch 20 let v podstatě automobilky promrhaly, dílem kvůli Bruselu a dílem kvůli své neschopnosti. Jinak nepochybuji o tom, že ten Tvůj hybrid je emisně někde jinde než moje "Starká". -
Verny_2013 11.02.19 10:46
« Spotřeba
Ta dlouhodobá spotřeba je fakt slušná, ale je to už trochu otřepané - 1,9 TDi 20 let staré s rotačkou. Včera jsem se vrátil z lyžování a na trase Plzeň - Obertauern ( n.v. 1600 m) tam a zpět 3,8 l/100 km po dotankování. Po těch 900 Km jsem měl ještě min. 1/3 nádrže. -
AurisHSD 07.01.19 17:50
« Re: Nejake odpovedi :)
Ahoj,
děkuji za odpovědi
Vyřadit jsem myslel na neutrál.
Take tankuji do druhého cvaknutí, ale třeba do Fabie se vejde do trubek dalších 9 litrů, ale japonská auta neznám, tak nevím.
JJ, většinou ano. Do práce to mám 4 km, abych se aspoň trochu ohřál a běžel celou dobu motor, aby se aspoň ohřál třeba na 70. Pokud to mám na 22 už po kilometru se spíná EV mód. Když jedu dál, tak bez bundy, při 25 je mi zima, jsem rozmazlený :-) . -
JirkaVejrazka 07.01.19 14:27
« Nejake odpovedi :)
Ahoj,
gratuluju k autu! Jako dlouholety uzivatel Priusu zkusim odpovedet na otazky:
- jestli auto může stát jen na P bez ruční brzdy
Ano, tlacitko "P" zamkne mechanicky zamek primo uvnitr prevodovky. Ve velkem kopci bych to asi nedelal, ale na rovine nebo v mirnem kopci bez problemu.
- při stání na semaforech třeba minutu, jestli jen stát na brzdě nebo vyřadit nebo jen zmáčknout P
Ja vetsinou stojim na brzde. Jen kdyz je cekani delsi (treba uprava jednoho pruhu na okresce s dlouhym cekanim, prepinam na "P". Ale jen kdyz za mnou uz stoji dalsi auto - tak nejak chci, aby pri prijezdu videl moje brzdova svetla (pokud rovnou neblikam vsemi blinkry). Nevim, co u automatu myslis tim "vyradit" - jestli neutral "N", tak ten nikdy nepouzivam.
- jestli se může občas natankovat nádrž po hrdlo? U škodovek se zatopí filtr aktivního uhlí, nevadí to.
Nevidim duvod, proc by to melo vadit. Ja tankuju do druheho cvaknuti pumpy. Jen bych to nedelal kdyz je venku fakt horko, ale jindy to asi nebude problem.
Jen na okraj - fakt mas klimatizaci na 27? Ja jezdim ted v zime v tricku s klimatizaci na 22, vic si neumim predstavit :-) -
Rasto 12.12.18 23:28
« Re: Re: Re: Re: spotřeba
Tak keď ideš 130gps tak to tak je na každom benzinovom porovnateľnom aute. V lete okolo 7 v zime aj viac, podmienky nie sú ideálne - sem tam vietor fúka zabrzdiť a rozbehnúť sa treba keď je premávka a si rád za 7 . Minule som došiel za 8,5 z Prahy ale to bola už veľmi dynamická jazda....
To tu často píšu optimisti ako im to žere 6 pri 130, len nedodajú, že to bolo podľa tachometer, že bola hustá premávka tak kúsok sa šiel 110 a potom boli nejaké okresky... No a je z toho 6 - to viem aj ja.