Seat Leon (2016)
28.6.2016Koncem loňského roku jsme se s manželkou shodli na tom, že nastal čas koupit si nové auto. Ne že by to dosavadní mělo příliš najeto, dosáhlo již ale…
Seat Leon (Arese)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Arese 31.07.16 19:07
« Parádní recenze auta
Díky za ocenění, recenzi jsem věnoval dost času. Jak už jsem psal v jejím textu, já motorizaci 1.2 TSI/81 kW u Leona také nepovažuju za nedostatečnou. Pokud někdo nevyžaduje výraznější zrychlení a potřebuje maximálně stlačit cenu, je to dobrá volba. Zajímavé je to DSG, s touto převodovkou asi moc Leonů u nás nejezdí. Vím, že příplatek za něj asi nebude malý, já mám rád manuální klasiku. Peníze za DSG jsem radši použil na větší motor 1.4 TSI. -
flajboj82 28.07.16 16:09
« Parádní recenze auta
Děkuju za super čtení... ;-)
Máme Leon ST 1.2 TSI 81kW 7°DSG Style...jezdíme s tím primárně max ve třech lidech a motor zatím překvapivě dostačující...na závodění to není (síla při zrychlení chybí), ale na dálnici i naložené drží na tempomat 140km/h bez problémů kopec/nekopec i s třemi bicykly na střeše...spotřeba dlouhodobý průměr 6,7l/100km... -
kuny 22.07.16 22:10
« Re: Re: moc pekna recenze
joto verim, rafky jsou pekne. ja ale zejmena z praktickych duvodu vybiram rafky do max. sesti paprsku. a mam tam jeste dalsi dve podminky - jednak to musi byt relativne hladky design (zadna zakouticka a minispary, apod.) - ciste z praktickeho hlediska - myti ;-) a pak take to nesmi byt design smerovy, protoze na druhe strane auta by ta kola byla v opacnem smeru. to take nemuzu vystat, i kdyz vim, ze nazivo to auto z obou stran najednou nikdy neuvidim :-))). no kazdej jsme nejakej, ze jo ;-)... tak hlavne preju ty bezstarostne kilometry. -
colin251 21.07.16 14:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
No abys to neměl tak jednoduchý, tak já mám chip od jiné firmy a měl bych mít 131,4kw a 297,5Nm (1.4TSI 140k, 250 Nm).
S chipem mám trochu jiný zkušenosti než Flameboy85, Mě auto táhlo do cca 4500-5000 ot., pak už nic moc. Po chipu to po 5000 ot. neuvadá. Ten rozdíl ve výkonu tolik nepoznám, protože na brzdě mi reálně naměřili víc, už přesně nevím, ale bylo to kolem 154k a něco přes 260Nm. Reálně mi tedy chip přidal cca 26k a necelých 40Nm.
Spotřeba se mi nijak nezměnila.
Nevím jak je zpřevodovaná 1.2 nebo slabší 1.4, ale já v 50km/h mám zařezenou 4., otáčky kolem 1500. Určitě bych u svého auta nemohl mít zařezenou 5ku v 50km/h, kolem 1400 ot. auto už duní, nechce se mu jet, ale úplně stejně se chovalo i před chipem.
Abych to tedy shrnul, myslím si, že mi chip nepomohl v nízkých otáčkách, ale spíš ve vyšších.
Maximálku jsem zatím úplně nezkusil, bývá tu dost provoz a v DE jsem teď nebyl. Zatím jsem po rovině jel 230km/h tachometrových. Z posledí doby mám zkušenost s porovnáním rychlosti s Mini Cooperem S. Uprostřed dvě kulatý koncovky s moc pěkným zvukem. Jestli jsem hledal na internetu dobře, měla by to být 1.6T taky nějak kolem 180k. Z kopce, když jsem ho předjel se za mě pověsil a jeli jsme stejně rychle (do nějakých 220km/h). Takže na rodinný kombík v porovnáním s Mini celkem slušný. Ale poslední dobou tankuju jen Vervu100, tak tam bude určitě o pár jednotek koní víc. Co jsem viděl dnes graf z brzy, kdy právě ve firmě, kde jsem nechal čip dělat, měli Mini Cooper a s naturálem 100 autu naměřili o 6 koní víc, než předtím s 95tkou. Odhaduju, že bych momentálně mohl mít tedy nějakých max. 184k.
Teď jsem 2 dny jezdil s Opel Astra GTC OPC (model H), která má papírově 177kW a nepřišlo mi to zas tak rozdílný oproti Leonu :-) Už to je přeci jen trochu starší auto, i když je to 2.0T, ale krouťák jen 320Nm, tak možná proto to není takový rozdíl. Jinak zvuk fantastickej, žádný repro šidítko jako u dnešních moderních aut. Ještě na OPCčku máme daný pryč jeden katík, takže to střílí do výfuku a máme blow-off ventil, tak to i hezky syčí. Občas nějaké paní na chodníku uskakují, když to začne při řazení střílet do výfuku, i když to teda nedělám schválně :-) -
-
Arese 21.07.16 09:54
« Re: moc pekna recenze
Díky moc, jsem rád, že se ti recenze líbí. Dozapojení koncových svítilen do módu denního svícení podle mého názoru na TK nemůže být žádný problém, však u trochu starších aut po aktivaci denního módu zadek svítil naprosto běžně...
Co se týče rohože a gumových koberečků na Leonu, tak tu výrazně vyšší hmotnost jsem zjistil porovnáváním údajů na internetu. Ale osobně jsem to vedle sebe netěžkak, tak nevím... Jo, ty kola čistit je fakt makačka, ale věděl jsem, co čeho jdu, to auto se mi na nich fakt hrozně moc líbí... -
Flameboy85 18.07.16 22:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Je to rozdil na kazdy jeden prevodovy stupen. Predevsim v otackach kolem 1700 a vic kdyz se nadechne turbo. Nad 4000 ot/min se uz nedeje nic, ale tak tomu bylo i pred tim. Zatah je pocitove mnohem vyraznejsi. Srvnavam hlavne tu samou trasu co jezdim do prace kazdy den uz cely leta. Extra Nm jsou fakt citit treba v tahlem kopci, kdy z 90 km/h rychlosti to auto porad zatahne i na 6-ku bez podrazeni... zadna raketa, ale uspokojive to zrychluje. Motor v puvodnim naladeni ten stejny kopec mel problem 90 udrzet, zrychleni by nedal aniz bych tam nehodil 5-ku. Pak samozrejme najezd na dalnici. Na konci pripoj. pruhu pri vjezdu na dalnici to uz jede 130, pred tim jsem byl rad za 110 a tak je najezd proste bezproblemovejsi. Predjizdeni je stejny pripad. Ve 130-ti to seslapnes a pomerne rychle jedes 150-170. Coz staci na elegantni manevr s naslednym zarazenim se zpatky do praveho pruhu. Mam mene stresu jestli ty auto co vidim v zrcatku jede +5 nebo+30 vic nez ja, protoze vim, ze to stihnu...
Jinak pred tydnem v Nemecku ze zvedavosti odzkouseno 230km/h (tachometrovych) a dle reakce motoru na plyn by to jeste zrychlovalo nebyt manzelky vedle mne :-)
Jo a zajimavy bylo, ze po tuningu zacal "elektronicky poradce zarazene rychlosti" na pristrojovce chtit vyssi stupen driv nez pred tim. A skutecne neni problem se courat mestem v 50 km/h na 5., resp 60 km/h uz na 6. stupen. Auto i zrychluje ale pomerne lezernim tempem. Hlavne z duvodu, ze otacky jsou v tom pripade pod zmin. hranici 1700/
min. Motor se ale rozhodne nedusi/nedetonuje/neklepe.
Spotreba zustala uplne stejna. Vedu si pomerne peclive spritmonitor a zadna zmena.
P.S. po tuningu jsem ihned zacal premyslet nad tim, ze kdyz je +30kW /+60 Nm takovy rozdil, jaky by to bylo mit doma Cupru :-) ...i kdyz rozpocet momentalne nepusti... -
Flameboy85 18.07.16 22:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Pokud vim tak spojka u manualni prevodovky je obecne problematicky dil pro uplatneni zaruky i u originalniho vyrobce, jelikoz tento dil lze nespravnym uzivanim znicit velice rychle i s vykonem 92kW. Spoluucast tam je, avsak kdybych mel platit cely motor, tak by to asi za 7 tisic nebylo. Jinak receno, to co pises je pravda, ale stejne je dle meho nazoru BSR jeden z nejlepsich tuningu (ne-li nejlepsi) v pomeru cena/vykon a pripadna podpora. -
ambospetr 08.07.16 22:18
« Dotaz
Ahoj gratuluji k novému autu. Já se jdu na Leona podívat na podzim a na přelomu roku hodlám kupovat. Můj zrak zatím padl na nějakou skladovku, hatch 1.4tsi 92kw a FR koukal jsem ,že jich je celkem dost na výběr. Mám jen 2 otázky. To zapnutí zadních světel jako denní ti udělali přímo při převzetí ? Je to nějaká úprava softwaru ? A ještě mě zajímá ten Seat klub. Četl jsem ,že když si v klubu tak máš zdarma navíc záruku. Ale nevím kde se popřípadě zaregistrovat. Jestli stačí normálně na jejich stránkách ,ale jak se to pak prokazuje ? ... Předem díky za odpovědi. -
Mithrandir86 03.07.16 14:33
« Re: Re: Re: Re: gratulace
Seat má v severních Čechách co se týče aut.servisu docela problém. Nemáte někdo zkušenost se servisem v Německu? Třeba v Žitavě je aut.servis Seat, jen nevím, jakej je poměr cena a kvalita.
Zatím teda nic nepotřebuju a auto slouží dobře, ale časem to budu muset určitě řešit. -
Jetty 30.06.16 14:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Má ho omezený proto, aby výrobce udržel záruku. Jak jsem psal, problém není ani tak samotná převodovka, jako spojka. Pokud uvažuješ o chipu, tak bys tím samým myšlením, které aplikuješ měl narazit taky na limity motoru, použitých poloos atd. -
profik89 30.06.16 11:43
« Re: Re: Re: gratulace
Zdravim Liberečáka, mohu se jen zeptat s tim vrzáním mezi A sloupkem a palubovkou mám také často, ale jakmile klesne teplota tak to přestane, byl jsem s tím v servisu a tam se to zrovna neprojevilo, a i tak mi řekli, že na to se nevztahuje záruka..Nevíte jak vám to opravili? Museli rozebírat celou palubovku? Nezkoušel jste jet do servisu v Děčíně? Já byl jen v Autojarově a tam to šlo, teda až na to vrzání. -
dadasada 30.06.16 07:48
« Leonek
Ahoj,
parádní recenze. Děkuji za ní. Koukám také na Leona, je to opravdu hezké auto.
Každopádně už jsem se ptal i u colina251, ale ten smazal svojí recenzi.
Máte nějakou špatnou zkušenost s DSG? nikdo si jí tady do tohoto auta nekoupil, aspoň tedy pár lidí tady na auto.cz. Mě by se naopak líbila, je to pohodlné, i když s většími náklady.
Děkuji -
Jetty 29.06.16 21:26
« Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Převodovka MQ200 není vůbec problémem pro chip. Vydrží totiž víc (200 neznamená horní mez ale motory s Nm ke kterým se montuje). Oříznutí kW motoru není z důvodu toho, že by převodovka byla nadoraz, ale z důvodu toho, aby motor pocitově hůř táhl oproti silnější verzi a byl tak zdůvodněn cenový odstup. Problémem tak může být jen horší životnost spojky, což se ale týká všech převodovek (pak záleží na majiteli, zda k tomu přihlédne, nebo to bude rvát na každých semaforech).
Jako příklad může posloužit převodovka MQ350, která v upravených motorech 2.0TDI snaší kroutící momenty přes 420Nm...
Nicméně v záruce bych do toho nešel ;-) -
colin251 29.06.16 19:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: gratulace
Motor je to celkem slušný ... kultivovaný s relativně nízkou spotřebou a slušným výkonem na tak lehké auto. Na brzdě mi naměřili nějakých 154 koní, pokud se tomu dá věřit. Jezdím s ním od 4l do 11. Dlouhodobě kolem 6,5l.
Cupry bych se nebál, ten provoz nebude tak hrozný a s GAP pojištěním bych parkoval i na ulici :-) Ostatně teď Leona taky parkuju venku i bez GAPu :-)