Seat Leon (2016)
28.6.2016Koncem loňského roku jsme se s manželkou shodli na tom, že nastal čas koupit si nové auto. Ne že by to dosavadní mělo příliš najeto, dosáhlo již ale…
Seat Leon (Arese)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- výběr auta 28.06.2016 23:19 Verny_2013
- Vynikající recenze i výběr auta 29.06.2016 00:25 michal.t
-
Recenze + chiptuning 29.06.2016 05:37
orgasmic
-
Re: Recenze + chiptuning 29.06.2016 12:07
Arese
-
Re: Re: Recenze + chiptuning 29.06.2016 16:33
Verny_2013
-
Re: Re: Re: Recenze + chiptuning 29.06.2016 19:39
Arese
-
Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning 29.06.2016 21:26
Jetty
-
Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning 29.06.2016 21:35
Arese
- Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning 30.06.2016 14:52 Jetty
- Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning 12.07.2016 01:12 Flameboy85
-
Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning 29.06.2016 21:35
Arese
-
Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning 29.06.2016 21:26
Jetty
-
Re: Re: Re: Recenze + chiptuning 29.06.2016 19:39
Arese
-
Re: Re: Recenze + chiptuning 29.06.2016 16:33
Verny_2013
-
Re: Recenze + chiptuning 29.06.2016 12:07
Arese
- Skvěle napsáno 29.06.2016 09:42 Sky for everybody
- Leon 29.06.2016 10:18 Koubes84
- Gratulace! 29.06.2016 11:21 Atomas
- gratulace 29.06.2016 12:39 colin251
- Leonek 30.06.2016 07:48 dadasada
- Skvělá volba 03.07.2016 19:25 Mithrandir86
- Dotaz 08.07.2016 22:18 ambospetr
- Recenze jako deja vu po 2 letech.... 12.07.2016 01:54 Flameboy85
- Gratulacia 12.07.2016 21:41 houmr
- Leoš 13.07.2016 17:53 JTF
- Krásný Leon..ale to TSI... 15.07.2016 18:04 Jaros71
- moc pekna recenze 15.07.2016 22:07 kuny
- Parádní recenze auta 28.07.2016 16:09 flajboj82
- At dobre slouzi! 02.08.2016 16:39 musli
- Užij si ho, nevypadá špatně. 02.08.2016 20:56 Ja Prvni 123
- Super recenzia ! 29.08.2016 12:03 Gabo1
- Pěkné čtení... 20.04.2018 12:57 rackycz
- Tragédie 09.04.2021 13:58 _GTE_
-
Verny_2013 28.06.2016 23:19
výběr auta
Opravdu se Ti povedlo vyloudit úsměv na mé tváři když jsem četl kapitolu o výběru auta. Jako bych ji totiž psal sám. S hodnocením obzvlášť japonských konkurentů a pegueotu s fordem se mohu jen stotožnit. Trošku jsem se ale utopil v té časové posloupnosti pokud se nepletu tak prosinec 2016 ještě neproběhl. Koncern má teď jen jednoho reálného konkurenta v kombíku o kterém by se dalo uvažovat a tím je astra ST. Jel jsem ji s 1,4 Turbo 110 i 92 Kw a tam se do 4000 ot. obě varianty neliší, mají dokonce stejný krouťák 245 Nm. Na tvé recenzi je krásné že každý máme trochu jiné priority. Já když auto pře 2 lety vybíral tak vyhrál VW nad seatem. Ale rozhodovaly drobnosti - a misku vah převážily famózní sedadla ergoactivy, které nabízí jen VW. A krabice ( Sportsvan ) zvítězil nad kombíkem větším vnitřním prostorem, variabilitou a komfortem. Ale pravda musel jsem zkousnout tu proklatou elektronickou ručku. Ale ještě víc mě štve otravný start stop který vypínám okamžitě po nastartování. Tak Ať Leonek zdatně slouží k všeobecné spokojenosti. Přeju hodně šťastných km. -
michal.t 29.06.2016 00:25
Vynikající recenze i výběr auta
Koukám, Ty jsi taky docela plodný spisovatel... tomu říkám vyčerpávající recenze! ;-)
(přiznám se ale, že pasáže o barvě a designu jsem přeskočil). Nelze hodnotot jinak než absolutní desítkou. :-)
Před rokem jsem o Leonu ST taky dost uvažoval... k testovačce ale nebyl nikde poblíž v potřebné motorizaci, tak jsem se nakonec nesvezl... Po mém vyzkoušení Civicu tourer by to ale stějně Leon asi nevyhrál, aspoň ne u mě - vyhovuje mi spíš atmosférická jednotka a ještě ostřejší převod řízení, po praktické stránce hlubší kufr a větší úhel otvírání dveří, atd.
Ale nepochybuji, že pro rodinu s dospívajícími dětmi bude Leon to pravé, zejména větším prostorem pro nohy vzadu. Tak ať slouží!
-
Arese 29.06.2016 01:17
« Re: Vynikající recenze i výběr auta
No chtěl jsem přinést dosud nejpodrobnější a nejdůkladnější recenzi, ale asi jsem to trochu přehnal, někde je to až příliš podrobné! :-) Jinak díky za ocenění, potěšilo mě to, raději ani nebudu říkat, kolik času mě ten článek stál, ale byla to velmi radostná práce! :-) Jinak výběr auta je opravdu bytostně subjektivní až intimní záležitost a je krásné, že dnes už si člověk může (samozřejmě v rámci svých finančních možností) vybrat dle svého gusta. Pro mě je třeba současný Civic děsná designová divočina a atmosféru už bych nechtěl, ale nepochybuju, že ti dělá radost! ;-)
-
-
orgasmic 29.06.2016 05:37
Recenze + chiptuning
je šíleně dlouhá, jen jsem ji prolítnul.
Co se výkonu týče, můžeš využít hodně firem na chiptuning.
Tento motor se lehce chipuje a budeš mít kolem 125kW.-
-
Verny_2013 29.06.2016 16:33
« Re: Re: Recenze + chiptuning
přesně tak, já když kupoval golfa 92Kw tak to bylo první co mě napadlo. Po dlouhém hledání jsem našel 2 seriózní firmy které chip 1,4 TSi 92 Kw provádějí BSR a Powertec obojí je do 250 Nm. Limit není motor ale převodovka a možná spíš pravděpodobně i spojka. Takže jsem na vážkách a čekám až se objeví někdo kdo to nachipoval a má s tím nějakou zkušenost. Opel s novou astrou na to šel pro běžného uživale přívětivěji, výkon sice snížil ale krouťák nechal na úrovni silnější verze tj. 245 Nm.-
Arese 29.06.2016 19:39
« Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Určitě bych dal přednost BSR, to je úplně jiný level, vyvíjí komplentě celý softwér od začátku, a nebastlí jen několik vybraných parametrů toho původního. Samozřejmě je mnohem dražší, ale v jeho případě víš, za co to platíš. Ale průser je fakt ta převodovka a spojka. Jak jsem se informoval, tak BSR to ladí na 162 k a 262 N.m a to je fakt hodně. Tvrdí, že softwair je udělaný tak, aby při řazení skříň šetřil, ale moc se mi to nezdá... Pár let to možná ta MQ 200 dá, ale pak s ní asi bude konec. Zajímalo by mě, jestli by k motoru s původním výkonem 92 kW vůbec šlo namontovat tu MQ 250 a silnější spojku. Předpokládám, že jo, ale nikdo ti to jistě nepotvrdí. A aby tato operace byla ekonomicky únosná, musel by tu převodovku člověk sehnat někde na vrakáči.... U toho BSR jsou fakt truhlíci, kdyby alternativně nabízeli i nějaký mírnější stupeň úpravy (dejme tomu tak 230 N.m a 140 k), bylo by to naprosto ideální...-
Jetty 29.06.2016 21:26
« Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Převodovka MQ200 není vůbec problémem pro chip. Vydrží totiž víc (200 neznamená horní mez ale motory s Nm ke kterým se montuje). Oříznutí kW motoru není z důvodu toho, že by převodovka byla nadoraz, ale z důvodu toho, aby motor pocitově hůř táhl oproti silnější verzi a byl tak zdůvodněn cenový odstup. Problémem tak může být jen horší životnost spojky, což se ale týká všech převodovek (pak záleží na majiteli, zda k tomu přihlédne, nebo to bude rvát na každých semaforech).
Jako příklad může posloužit převodovka MQ350, která v upravených motorech 2.0TDI snaší kroutící momenty přes 420Nm...
Nicméně v záruce bych do toho nešel ;-)-
Arese 29.06.2016 21:35
« Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Kéž bys měl pravdu, ale moc logiky mě to nedává. Proč by potom VW montoval k motoru 1.4 TSI/103, resp. 110 kW robustnější a dražší převodovku MQ 250? A proč má třeba motor 1.8 TSI se skříní MQ 250 krouťák omezený na 250 N.m, když s DSG dává 320 N.m? :-!
P.S. Jak jsem se informoval, rozdíl mezi 1.4 TSI/92 kw a 103/110 kW zdaleka není jen v softvéru, ale i ve velikosti použitého turbodmychadla a použití variabilního časování i pro výfukovou vačku.-
Jetty 30.06.2016 14:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Má ho omezený proto, aby výrobce udržel záruku. Jak jsem psal, problém není ani tak samotná převodovka, jako spojka. Pokud uvažuješ o chipu, tak bys tím samým myšlením, které aplikuješ měl narazit taky na limity motoru, použitých poloos atd. -
Flameboy85 12.07.2016 01:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Myslim, ze hodne zalezikvuli cemu to chces nachipovat. Treba ja mam taky 1.4 TSI 92kW no od listopadu '15 mam cca tech 120kW/260Nm od BSR. A zatim absolutne bez problemu. Chtel jsem to jen a jen z duvodu lepsiho pruzneho zrychleni, treba pri jizde do kopce nebo na dalnici. Nejake zavody na semaforech nemam moc v povaze. Myslim, ze tim padem prevodovka a spojka vyrazne vice netrpi, vememe-li v potaz, ze ten vykon vyuzivam 1-2-3x za den radove na par vterin.
Jinak puvodne jsem chtel pockat na konec zaruky, ale cekat 4 roky... no uznejte. Ne ze bych tady tomu delal reklamu, ale sel jsem do BSR i kdyz je drazsi nez nejaka vesnicka garazovka, protoze to ma zaruku na pohonne ustroji - tj. motor + prevodovka. V pripade, ze vyrobce neuzna zaruku a pisemne napise, ze duvod je BSR, tak to firma resi jako pojistnou udalost. Takze spim o neco klidneji...-
Verny_2013 12.07.2016 21:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
No ono to s tou zárukou u BSR není tak jednoznačné, stejně ja s tou slavnou 7 letou zárukou u Kie. Jednak platí rok od zakoupení s možností prodloužení na max 3 roky nebo 120 000Km. Záruka zaniká automaticky při dosažení 4 let stáří, nebo změně majitele. Co je ale nejsmutnější tak se nevztahuje právě na inkriminovanou spojku. Nemluvě o povinné spoluúčasti zhruba 7000 Kč. Tolik přímo ze stránek BSR. Mě dvouletá záruka vyprší příští rok v únoru, tak tě pak pozeptám jak na zkušenosti.-
Flameboy85 18.07.2016 22:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Pokud vim tak spojka u manualni prevodovky je obecne problematicky dil pro uplatneni zaruky i u originalniho vyrobce, jelikoz tento dil lze nespravnym uzivanim znicit velice rychle i s vykonem 92kW. Spoluucast tam je, avsak kdybych mel platit cely motor, tak by to asi za 7 tisic nebylo. Jinak receno, to co pises je pravda, ale stejne je dle meho nazoru BSR jeden z nejlepsich tuningu (ne-li nejlepsi) v pomeru cena/vykon a pripadna podpora.
-
-
-
Flameboy85 18.07.2016 22:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
Je to rozdil na kazdy jeden prevodovy stupen. Predevsim v otackach kolem 1700 a vic kdyz se nadechne turbo. Nad 4000 ot/min se uz nedeje nic, ale tak tomu bylo i pred tim. Zatah je pocitove mnohem vyraznejsi. Srvnavam hlavne tu samou trasu co jezdim do prace kazdy den uz cely leta. Extra Nm jsou fakt citit treba v tahlem kopci, kdy z 90 km/h rychlosti to auto porad zatahne i na 6-ku bez podrazeni... zadna raketa, ale uspokojive to zrychluje. Motor v puvodnim naladeni ten stejny kopec mel problem 90 udrzet, zrychleni by nedal aniz bych tam nehodil 5-ku. Pak samozrejme najezd na dalnici. Na konci pripoj. pruhu pri vjezdu na dalnici to uz jede 130, pred tim jsem byl rad za 110 a tak je najezd proste bezproblemovejsi. Predjizdeni je stejny pripad. Ve 130-ti to seslapnes a pomerne rychle jedes 150-170. Coz staci na elegantni manevr s naslednym zarazenim se zpatky do praveho pruhu. Mam mene stresu jestli ty auto co vidim v zrcatku jede +5 nebo+30 vic nez ja, protoze vim, ze to stihnu...
Jinak pred tydnem v Nemecku ze zvedavosti odzkouseno 230km/h (tachometrovych) a dle reakce motoru na plyn by to jeste zrychlovalo nebyt manzelky vedle mne :-)
Jo a zajimavy bylo, ze po tuningu zacal "elektronicky poradce zarazene rychlosti" na pristrojovce chtit vyssi stupen driv nez pred tim. A skutecne neni problem se courat mestem v 50 km/h na 5., resp 60 km/h uz na 6. stupen. Auto i zrychluje ale pomerne lezernim tempem. Hlavne z duvodu, ze otacky jsou v tom pripade pod zmin. hranici 1700/
min. Motor se ale rozhodne nedusi/nedetonuje/neklepe.
Spotreba zustala uplne stejna. Vedu si pomerne peclive spritmonitor a zadna zmena.
P.S. po tuningu jsem ihned zacal premyslet nad tim, ze kdyz je +30kW /+60 Nm takovy rozdil, jaky by to bylo mit doma Cupru :-) ...i kdyz rozpocet momentalne nepusti...-
-
colin251 21.07.2016 14:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Recenze + chiptuning
No abys to neměl tak jednoduchý, tak já mám chip od jiné firmy a měl bych mít 131,4kw a 297,5Nm (1.4TSI 140k, 250 Nm).
S chipem mám trochu jiný zkušenosti než Flameboy85, Mě auto táhlo do cca 4500-5000 ot., pak už nic moc. Po chipu to po 5000 ot. neuvadá. Ten rozdíl ve výkonu tolik nepoznám, protože na brzdě mi reálně naměřili víc, už přesně nevím, ale bylo to kolem 154k a něco přes 260Nm. Reálně mi tedy chip přidal cca 26k a necelých 40Nm.
Spotřeba se mi nijak nezměnila.
Nevím jak je zpřevodovaná 1.2 nebo slabší 1.4, ale já v 50km/h mám zařezenou 4., otáčky kolem 1500. Určitě bych u svého auta nemohl mít zařezenou 5ku v 50km/h, kolem 1400 ot. auto už duní, nechce se mu jet, ale úplně stejně se chovalo i před chipem.
Abych to tedy shrnul, myslím si, že mi chip nepomohl v nízkých otáčkách, ale spíš ve vyšších.
Maximálku jsem zatím úplně nezkusil, bývá tu dost provoz a v DE jsem teď nebyl. Zatím jsem po rovině jel 230km/h tachometrových. Z posledí doby mám zkušenost s porovnáním rychlosti s Mini Cooperem S. Uprostřed dvě kulatý koncovky s moc pěkným zvukem. Jestli jsem hledal na internetu dobře, měla by to být 1.6T taky nějak kolem 180k. Z kopce, když jsem ho předjel se za mě pověsil a jeli jsme stejně rychle (do nějakých 220km/h). Takže na rodinný kombík v porovnáním s Mini celkem slušný. Ale poslední dobou tankuju jen Vervu100, tak tam bude určitě o pár jednotek koní víc. Co jsem viděl dnes graf z brzy, kdy právě ve firmě, kde jsem nechal čip dělat, měli Mini Cooper a s naturálem 100 autu naměřili o 6 koní víc, než předtím s 95tkou. Odhaduju, že bych momentálně mohl mít tedy nějakých max. 184k.
Teď jsem 2 dny jezdil s Opel Astra GTC OPC (model H), která má papírově 177kW a nepřišlo mi to zas tak rozdílný oproti Leonu :-) Už to je přeci jen trochu starší auto, i když je to 2.0T, ale krouťák jen 320Nm, tak možná proto to není takový rozdíl. Jinak zvuk fantastickej, žádný repro šidítko jako u dnešních moderních aut. Ještě na OPCčku máme daný pryč jeden katík, takže to střílí do výfuku a máme blow-off ventil, tak to i hezky syčí. Občas nějaké paní na chodníku uskakují, když to začne při řazení střílet do výfuku, i když to teda nedělám schválně :-)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Koubes84 29.06.2016 10:18
Leon
Zdravím dalšího majitele ST-čka. 1. pasáže o výběru auta a vyřazování přesně kopírují moje pocity loi, když jsem vybíral své auto. Já měl ale možnost většího limitu, proto mám FR s adapt. tlumiči a nelituju toho. Však se kukni na mou recenzi. Samozřejmě hodnotím velice kladně.
Jinak s výběrem barvy moc nesouhlasím, ta Allor modrá, co mám je naprosto luxusní a stále se za tím autem lidi otáčejí.
Btw. a protože se nám změnila rodinná situace a budem potřebovat ještě 2. auto, tak asi půjdu do krátké verze v prakticky identické výbavě, jakou mám teď, ale tentokrát objednát tu krásnou zelenou metlu. :-!-
-
Flameboy85 12.07.2016 01:22
« Re: Leon
Souhlas s Koubesem :-) Ja uvazoval o Alor, ale v te dobe stala 21.000 czk a tak jsem misto barvy vzal radsi panoramu. Modra stejne neprosla schvalenim u manzelky, jelikoz FR ma cervene prosivani cerneho interieru a tak "by se na to nedalo koukat"....jinak zakladni cervena vypada ve skutecnosti snad lepe nez priplatkova cervena metla. A navic lze dokoupit ozdobny ramecek pro osvezeni interierove sedi/cernoty (viz moje foto v recenzi).
Chapu ale osobni rozhodnuti. Konec koncu mit bezstarostni barvu na udrzbu (prakticky jakakoliv seda/stribrna metla) je ale skvela vec, i kdyz to malo kdy jde dohromady s emocema.... a to ja chtel SEAT - Auto Emoción :-!
-
-
Atomas 29.06.2016 11:21
Gratulace!
Gratuluji ti k výběru. Pod vše, co jsi napsal, se za sebe mohu podepsat. Pouze můj výběr při koupi byl ryze emoční. Prostě jsem se do Leona ST zamiloval, když jsem ho uviděl na autosalonu... Vzhledem k faktu, že jsem nechtěl čekat na objednaný kousek, volil jsem skladovku a měl jsem štěstí na červenou metalízu (heč). Takže ti přeji hodně šťastných a radostných km :-) :yes:-
Arese 29.06.2016 11:37
« Re: Gratulace!
Díky, mě Leonek právě dostal tím, že při všech těch nádherných emocích, co z tohoto auta tryskají, člověk při výběru nemusí nic slevit ani po čistě racionální stránce. Skladovka má jistě něco do sebe, ale já si chtěl maximálně vychutnat ten výběr s konfigurací přesně dle našeho gusta! Jakou máš motorizaci? ;-)
-
-
colin251 29.06.2016 12:39
gratulace
Gratuluji k pěknému autu a velice pěkně, i když dlouze, napsané recenzi. Snad bude dobře spolehlivě fungovat a dělat pouze radost.
Já začínám mít bohužel problémy a zrovna v servise, kdy jsi ty svého Leona kupoval, nejsem spokojený.-
Arese 29.06.2016 13:04
« Re: gratulace
Za přehnanou délku se omlouvám, ale pořád jsem doplňoval další postřehy až se to nějak zvrhlo.. :))) Však ten článek taky postupně vznikal tři měsíce. Tvé problémy mě samozřejmě moc zajímají, protože po dobu záruky tam asi budu jezdit na pravidelné servisní prohlídky. Můžeš prozradit čeho se problém týká a jakou motorizaci máš? :-O :-)-
colin251 29.06.2016 14:43
« Re: Re: gratulace
Mám Leon ST FR 1.4 TSI (103kw,250Nm + mometnálně chip). Zatím mám problémy jen s drobnostmi, ale otravuje to život.
Nevím, jestli už to všechno dám dohromady :-)
1) vrzání mezi palubkou a A sloupky (objevilo se někde po roce užívání) - mělo by být opraveno, už to neslyším
2) lehké hučení někde od předu - technici nic neslyšeli, vše je podle nich ok, tak jsem byl poslán domů (bohužel servis mám 130 km daleko, takže hezký výlet). Já a několik dalších lidí, kterým jsem auto půjčil na projetí to všichni slyšíme. Je to kolem 100km/h (+-5 km/h) a při zatáčení vpravo to přestane. Myslím si na ložisko, ale zatím nevím. Mám najeto jen 71 tis. km.
3) problikávání lampičky nad mojí hlavou. Na 1. servisní prohlídce po roce neopraveno, že teprve hledají problém. Na 2. servise vyměněno za novou (takže napraveno až po 2 letech a přitom taková banalita)
4) zničený originální ze série dodaný oříšek k pojistným šroubům. Originál prý nelze objednat, šrouby nelze vyvrtat. Bylo mi nabídnuto jejich "odvaření", ale s tím, že mi prý asi poničí kola, respektive možná popálí (18" příplatkový FR). Nová kola mi při poničení nedají. Buď šrouby chci dát dolu nebo ne. Naštěstí se to asi podařilo dobře, ničeho jsem si zběžně nevšiml.
5) nové mapy do navigace na SD kartě (když jsem kupoval Leona, ještě nebyla možnost aktualizací přes internet se službou na 3 roky aktualizací). Bylo mi potvrzeno, že stačí vyměnit novou kartu za starou. Po prostudování manuálu jsem zjistil, že se musí auto napojit na diagnostiku a zadat kódy, které byly k nové SD kartě dodány. Kdybych se na to sám v servisu nepodíval, musel bych jet opět 130 km do Prahy.
6) při 2. servisní prohlídce jsem se objednával asi 3 týdny dopředu. Po přijetí do servisu mi bylo sděleno, že je na auto svolávací akce na palivové čerpadlo, ale že ho nemají a musí ho objednat, tudíž budu muset přijet znovu. Po tel. kontaktu s kvalitou spokojenosti po servise, mi bylo sděleno, že svolávací akce lze zjistit podle VIN a není třeba čekat, až auto přistavím do servisu. To by se ale někomu muselo chtít o něco takového zajímat. Je to prostě ztráta času jezdit tam 2x.
7) vypadlá pacička, která drží zataženou roletku v kufru. Reklamováno na 2. servisní prohlídce. Jejich oprava vydržela 3 měsíce. Už mi opět upadla, tudíž roletka nedrží na svém místě a do kufru je neustále vidět. Budu si jí muset asi přilepit sám.
8) ještě jsem zjistil, že když sklopím zadní sedačku a vrátím jí zpět do původní pozice, tak mám stále vyskočený čudlík na sedačce, který právě indikuje, zda je sedačka zacvaklá nebo ne. To jsem ještě nikde nereklamoval, sedačka drží, ale čudlík se nezacvakne, což ničemu nevadí.
9) lak na autě je poměrně hodně oprýskaný. Už po roce jsem ho měl celkem dost poničený (nikdy jsem takhle poničený lak na celkem novém autě neviděl ani nikdo jiný a to jsem to ukazoval i známým ze servisu a bazaru). Zkoušel jsem ho reklamovat, bohužel neúspěšně (mám základní pastelovou červenou). Bylo mi to vysvětleno mým stylem jízdy (jízda rychle s lepením se na zadek). No nevím, není to mé první auto a neřídím jen tohle jedno. V autě se střídáme a jezdí nás s ním víc (já tedy nejvíc, určitě tak 90 %). A nikdy u žádného jiného se nám tohle nestalo. Byl mi dělán test, kdy se lak "otryská". To mi nejprve bylo sděleno, že tam budu mít menší otryskaný čtverec, což se naštěstí nestalo. Bohužel, podle tabulek VW Group mám lak ok. Mají 4 stupně poškození a já byl mezi 1. a 2. V podstatě se dá říct, že lak nikomu nereklamují, pokud se opravdu sám od sebe neloupe. Možná, že je lak podle měříte VW Group Ok, ale ve skutečnosti je ta základní pastelka na nic.
Jak je vidět, kromě hučení od předu jsou to celkem banality, bohužel i takové věci dokáží pěkné otrávit život s autem.
O servisu nevím, co si myslet. Bohužel ho mám poměrně daleko, další bližší mám pravda 60 km, ale neslyšel jsem o něm nic dobrého, a proto jezdím z Liberce do Prahy. Příště budu muset vyzkoušet jiný servis nebo zajet do Škodovky, když už mám auto po záruce.
Servis je takový zvláštní. Sjednávám servis s jedním člověkem, přijímá mě druhý a auto vydává 3. Musím tedy každému v podstatě všechno říkat několikrát.
Tím že nejsem místní je pro mě trochu problém dát auto jeden den na servis, aby mě řekli, že musím přijet jindy, že díly objednávají. Nemají na skladě moc věcí, aby neměli zbytečně velké peníze v zásobách, což chápu, ale zároveň s tím mám komplikace.-
Arese 29.06.2016 14:52
« Re: Re: Re: gratulace
No to se tedy dozvídám věci, asi se mám na co "těšit". :'-( Jsem moc zvědavý, jak ten servis bude působit na mě, až tam přijdu. Nejhorší je, že podle mých informací to není o moc lepší ani v Praze na Jarově. :'-( Jinak dofám, že metalický lak bude odolnější. A díky moc za info! ;-)-
colin251 29.06.2016 17:55
« Re: Re: Re: Re: gratulace
Tak když po servisu nebudeš nic chtít a pojedeš jen na standardní prohlídku, tak určitě problém mít nebudeš :-)
Ještě jsem si vzpomněl na jednu věc. Při koupi jsem objednal odnímatelné tažné zařízení. Když mi ho měli montovat, tak se zjistilo, že vlasntě neexistuje krytka na díru v nárazníku. Tudíž nevěděli, jak má být vyřízlá. Je zvláštní, že na 3dvířko i 5dvířko se objednat dá, ale na kombi FR není. Když se mělo tažný dělat, tak se všichni divili. Teď mám prostě v nárazníku vyřízlou díru, kterou nemám jak zakrýt, což taky není nic moc, když mám kouli sundanou.
Dneska ty servisy jsou téměř všechny stejný. Člověk by i rád zaplatil za slušný servis, ale jak ho najít :-)
Raději tě už dál nebudu strašit a užívej si auta :-) Já jsem s Leonem spokojenej a to ho používám jako zásobovací auto i jako rodinný (pro 4 členou rodinu). Chěl jsem si za rok koupit Cupru ST, ale zjistil jsem, že se na ni nedá namontovat tažný, takže bohužel. Možná budu zvažovat Atecu.-
Arese 29.06.2016 19:30
« Re: Re: Re: Re: Re: gratulace
No ten motor 1.4 TSI/103 kW a 250 N.m ti fakt závidím, kdyby šel ještě u výbavy Style koupit, neváhal jsem ani chviličku! Leon Cupra ST je pro mě jen krásný, ale nereálný sen, pořizovací i provozní náklady jsou v jeho případě úplně někde jinde a navíc se nedá dlouhodobě parkovat na ulici... ;-\-
colin251 29.06.2016 19:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: gratulace
Motor je to celkem slušný ... kultivovaný s relativně nízkou spotřebou a slušným výkonem na tak lehké auto. Na brzdě mi naměřili nějakých 154 koní, pokud se tomu dá věřit. Jezdím s ním od 4l do 11. Dlouhodobě kolem 6,5l.
Cupry bych se nebál, ten provoz nebude tak hrozný a s GAP pojištěním bych parkoval i na ulici :-) Ostatně teď Leona taky parkuju venku i bez GAPu :-)
-
-
-
-
profik89 30.06.2016 11:43
« Re: Re: Re: gratulace
Zdravim Liberečáka, mohu se jen zeptat s tim vrzáním mezi A sloupkem a palubovkou mám také často, ale jakmile klesne teplota tak to přestane, byl jsem s tím v servisu a tam se to zrovna neprojevilo, a i tak mi řekli, že na to se nevztahuje záruka..Nevíte jak vám to opravili? Museli rozebírat celou palubovku? Nezkoušel jste jet do servisu v Děčíně? Já byl jen v Autojarově a tam to šlo, teda až na to vrzání.-
colin251 30.06.2016 18:08
« Re: Re: Re: gratulace
Nemyslím si, že museli rozebírat celou palubovku, jedině, že by to udělili opravdu nějak rychle. Řešil jsem tohle v rámci běžného servisu po roce a časově mi to přišlo normální.
Ani jsem nebyl přímo na dílně, takže netuším, co s tím dělali. Domnívám se, že tam dali nějaké těsnění. Jestli se dobře pamatuju, tak mi přišlo, že nejsem první, kdo to po nich chce opravit. Takže možná tušili, co už mají dělat.
Nejjednodušší je, zavolat si přímo do servisu, aby ti řekli, zda vědí co s tím. Je to nejrychlejší a nejlevnější. Já jsem byl v Pyramidě v Průhonicích (Praha). -
Mithrandir86 03.07.2016 14:33
« Re: Re: Re: Re: gratulace
Seat má v severních Čechách co se týče aut.servisu docela problém. Nemáte někdo zkušenost se servisem v Německu? Třeba v Žitavě je aut.servis Seat, jen nevím, jakej je poměr cena a kvalita.
Zatím teda nic nepotřebuju a auto slouží dobře, ale časem to budu muset určitě řešit.
-
-
Flameboy85 12.07.2016 02:22
« Re: Re: Re: gratulace
No tak ja mam najeto jenom 35.000 zatim, ale diky Bohu jenom ta ulitla pacicka na roletu (vymeneno v ramci zaruky pocas 1. serv.prohlidky - 15.000km a zatim drzi). No a jeste byla svolavacka na vymenu knofliku vystraznych svetel. Ten puvodni se zasekaval, coz se mi taky jednou stalo.... vypnul jsem je snad po 20 pokusechs pouzitim ruzneho stupne sily.
Muj lak taky nic moc, ale mistni okresky celorocne plne sterku... jiz jsem taky mel 3x zasah do celniho, po tom poslednim to bylo na vymenu.
Servis je zvlastni i u Auto Jarov. Maji moznost objednani na presny cas online. Kdyz jsem ale rano prisel v 8:00 tak tam stali jiz 2 lide. Rikal jsem si "v poho.... jsem objednany", jenze po vstpu si vsichni mackame knoflik pro poradove cislo a tak jsem byl najednou treti.... ztracenych 40 minut cekanim na poradi a nasledne dotazy proc vubec maji online rezervacni system, kdyz je k ho**u, prijmaci technik presel pokrcenim ramen. Nechce se mi verit, ze jsem prvni a jediny co mu to vadilo. Zvlastni je, ze u VW na Jarove to fungovalo, kdyz jsem tam jezdil s Golfem.
Obecne od momentu prodeje VW a "prestupu" k Seatu mam pocit, ze i v ramci Auto Jarov se ke mne chovaji jaksi druhotridne...
A s dilama je to stejne jako pise Colin, vsechno se objednava a i kdyz jsem z Prahy, tak jit do servisu na otocku abych cekal (s rezervaci nebo bez) a nic nevybavil je na houby. No asi to neni Octavia, ze by meli vsechno ihned na policce regalu. -
GeMcz 26.09.2016 23:34
« Re: Re: Re: gratulace
Mám stejné auto a v podstatě souhlasím. Měl jsem předtím Golfa a ten je opravdu jinde. Právě ty detaily dělají kvalitnější a využitelnější auto. Ten lak bude problém, mám přední kapotu a v ní velké rýhy po kamenech. Nikdy jsem to neměl. Upadla mi taky úchytka roletky. Je to udělané z hrozného plastu, to nemůže nikdy vydržet a je otázka kdy to odpadne. Těch věcí je tam víc. Jak jsem měl Golfa rád, tak tady je to opravdu jen pro cestu z bodu A do bodu B. On je fakt rozdíl, pokud si to auto koupí člověk, který přesedá z 5-10 let starého auta, tak je z něho paf. Kdo má možnost srovnání, lepší výbavy a jiné auta, tak už jde vidět, že se tam šetří hodně. Myslel jsem, že to nikdy nenapíšu, ale fakt si myslím, že je to na úrovni korejců, že to tak má VW uděláno. No a asi to funguje, Leon se prodává. Za mě venkovní design super, LED světla super a tím to končí. Příští auto Seat nebude ani náhodou. PS: Na prodejně jsem viděl novou Atecu a to je totální peklo. Ten detail zadních svítilen, ta mezera mezi víkem kufru a světly, ten plech. Tak příšerné zpracování jsem ještě neviděl! No a to se vyrábí ve Škodovce :-(
-
-
-
-
dadasada 30.06.2016 07:48
Leonek
Ahoj,
parádní recenze. Děkuji za ní. Koukám také na Leona, je to opravdu hezké auto.
Každopádně už jsem se ptal i u colina251, ale ten smazal svojí recenzi.
Máte nějakou špatnou zkušenost s DSG? nikdo si jí tady do tohoto auta nekoupil, aspoň tedy pár lidí tady na auto.cz. Mě by se naopak líbila, je to pohodlné, i když s většími náklady.
Děkuji-
colin251 30.06.2016 08:04
« Re: Leonek
Já ji nesmazal, jen skryl. :-) Moc lidí ti asi nepomůže, většina bude mít manuál :-)
S DSG může mít špatnou zkušenost kdokoli, stejně tak dobrou. My jsme ji naposledy měli v Audi A6 (před aktuálním faceliftem) a tam fungovala výborně, za 120 tis km nebyl jediný problém a to auto bylo chipnutý na 305k a 625Nm (3.0TDI).
Samozřejmě je to trochu jiná převodovka než v Leonu, ale pořád DSG.
-
-
Mithrandir86 03.07.2016 19:25
Skvělá volba
Gratuluju ke koupi Leona. Hezky napsaná a VELMI podrobná recenze. Je vidět, že Tě nové auto baví a to je dobře.
Sám jsem spokojeným majitelem Leona s motorizací 1.4 110kW ACT a neumím si představit lepší auto pro chlapa s rodinou než Seat Leon ST.
Docela chápu Tvou tužbu zvolit si 110kW i u výbavy Style / bez vypínání válců. 1.4 92kW hýbe s autem slušně, ale po naložení je to už na předjíždění horší. Ve spotřebě klasika vs ACT rodíl asi moc velkej nebude. Dlouhodobou mám teď 6.5...většinu jezdím město, na okreskách se pohybuju kolem 5 a jsem zvědavej, jak se ustálí až vyměním po 10 000 olej. Co jsem tak koukal, spotřeba 1.4 92kW se pohybuje dost podobně. U mě byla volba 1.4 110kW kompromis, ptže 1.8 už jsem nechtěl...zbytečně bych s tim kravil :-)
Škoda jen té pozice koncernovského otloukánka a nutnosti jedit do servisu několik desítek km. Leon si totiž ani jedno určitě nezaslouží.
Tak ať i Tobě hezky slouží a spoustu šťastných kilometrů :-)-
Arese 04.07.2016 11:54
« Re: Skvělá volba
Díky moc za přání. S autem jsem zatím moc spokojený a doufám, že to tak i zůstane. Ja také moc nechápu to nedobré image Seatu u řady Čechů... Já si naopak myslím, že spojení atraktivního a emocionálního jižanského designu s vyspělou německou technikou a dobrými cenami je mimořádně atraktivní nabídka a v případě Leonu to platí dvojnásob... :-O
-
-
ambospetr 08.07.2016 22:18
Dotaz
Ahoj gratuluji k novému autu. Já se jdu na Leona podívat na podzim a na přelomu roku hodlám kupovat. Můj zrak zatím padl na nějakou skladovku, hatch 1.4tsi 92kw a FR koukal jsem ,že jich je celkem dost na výběr. Mám jen 2 otázky. To zapnutí zadních světel jako denní ti udělali přímo při převzetí ? Je to nějaká úprava softwaru ? A ještě mě zajímá ten Seat klub. Četl jsem ,že když si v klubu tak máš zdarma navíc záruku. Ale nevím kde se popřípadě zaregistrovat. Jestli stačí normálně na jejich stránkách ,ale jak se to pak prokazuje ? ... Předem díky za odpovědi.-
Flameboy85 12.07.2016 01:44
« Re: Dotaz
Nazdar. Sice nejsem primo Arese nicmene jsem resil presne tyhle veci, tak doufam nebude vadit, kdyz odpovim ja. ;-)
Sviceni zadnich svetel se resi diagnostikou. Kdyz to zjednodusim tak je to ON/OFF funkce, takze ti to udelaji primo u prodejce na pockani (ma-li mechanik cas a prodejce ochotu). Uplne stejne jsem si ja nechal aktivovat prisvicovani mlhovkama do zatacek, jelikoz z nepochopitelnych duvodu to nefunguje z vyroby pro vybavu s LED svetlama. Resp. mozna ze ted uz jo, ale na mem aute 11/2014 jsem to musel nechat zapnout.
Taky lze nastavit aby diody ve dverich u FR svitili jen cervene, nebo jen bile... okamzite automaticke zklapeni zrcatek pri zamceni (jinak nutno drzet knoflik na klici 5 vterin)... atd atd atd. I kdyz cim vice zmen, tim nizsi ochota servisu. Pry kvuli zaruce a bla bla bla... tak jsem zustal jenom u tech mlhovek. Jinak mechanik se pak prekecl, ze stop-start jde taky vypnout, a sice v diagnostice lze "prohodit" ON/OFF funkci knofliku na palubce. Takze bys to mel furt vyrazeny a zapinalo by se to zmacknutim tlacitka. Nasledovala pak ale zase pisnicka o zaruce, navic rozsirena o info, ze by to takhle neplnilo EURO6. :-( :no:
V SEAT klubu jsem se registroval pro jistotu jako placeny clen. Pravdepodobne nektery prodejce uzna i "zakladni" clenstvi, v te dobe to byla "novinka" a tak ustni info jsem dostal kapanek jine na Jarove a treba v Pyramide. Ale zaplatit tusim 300czk clensky poplatek abych dostal slevu 50x vyssi zas neni tak strasne. Po zaplaceni jsem napsal adminovi a prisel mi obtarelm e-mail s vyrozumenim, ze jsem plnohodnotnym clenem. -
Arese 12.07.2016 23:13
« Re: Dotaz
Tak vidím, že oba dotazy již byly zodpovězeny! :-) Ano, je to tak, aktivaci zadních svítilen mi na přání udělal prodejce ještě před převzetím auta malým přenastavením sotfvéru. Absolutně nechápu, proč to takto není už z výroby, zvláště u šedého laku je to strašně důležité. Současně se ale aktivuje i osvětlení zadní RZ, ale vzhledem k tomu, že i v případě přítomnosti LED světlometů jsou na něj použity Led diody s minimálním příkonem a velkou životností, tak to nepovažuju za problém. Celkovou záruku 5 let jsem dostal zdarma díky tomu, že auto částečně financuji uvěrem u VW Financial Services. Za zaplacený roční poplatek 300 Kč za členství v Seat Clubu dostat 1% (či 1,5 %, už si to nepamatuju) slevu z ceny se jistě vyplatí. :-) :yes: -
lubik63 12.10.2016 23:34
« Re: Dotaz
Ahoj, kupoval jsem Leon combi FR v březnu v Průhonicích, recenzi se teprve chystám psát. S některými věcmi co psal kolega souhlasím, s některými moc nééé. Ale k tvému dotazu ohledně denního svícení i vzadu, už u prodejce mi aktivovali denní svícení i vzadu, v Brně jezdím teměř denně přes tři tunely, tak je to potřeba, zabralo to asi deset minut přes jejich compl, přišel technik a napích to, vyrušil mi i stop/start, takže mě ta prasárna ekoteroristů z Bruselu už nevytáčí, na záruku to prý nemá vliv. Jinak mám asi 10000 km, spotřeba okolo 5,6 - 5,9, zatím spokojenost. Jak bude čas, napíši víc... :-)
-
-
Flameboy85 12.07.2016 01:54
Recenze jako deja vu po 2 letech....
Gratuluji k autu, myslim, ze skvela volba jak auta, tak motorizace a vybavy. Konec koncu jsem si pripadal jako bych cetl svuj vyber auta z r.2014 :-) misty az sentimentalni vzpominka presne jak pises - na ten pocit pri prevzeti noveho vozu s 5km najezdem :-)
P.S. moc hezka, ale jinak asi nejdelsi recenze co jsem cetl. Jelikoz recenze ctu na tabletu vecer jiz v posteli, tuhle jsem musel cist na 3x. >:D-
Arese 12.07.2016 23:15
« Re: Recenze jako deja vu po 2 letech....
Díky moc za gratulaci, zatím jsem s autem nadmíru spokojen. Ovšem pokud bych se pro jeho koupi rozhodl již v roce 2014 či 2015, určitě bych měl pod kapotou 1.4 TSI/103 kW a 250 N.m, tenkrát na to stačil příplatek 26 000 Kč!!! :-(
Co se týče té délky, tak jsem si vědom, že jsem to asi trochu přehnal, ale 1) Chtěl jsem vytvořit skutečně velmi důkladnou recenzi, 2) Její psaní jsem si velice užíval. :-)
-
-
houmr 12.07.2016 21:41
Gratulacia
Pekna kara, super naskladanie a este lepsia recenzia ;-)
p.s.: Vitaj medzi Leonakmi -
JTF 13.07.2016 17:53
Leoš
Hezká recenze, gratulace k leošovi. Mám STčko s úplně stejným interiérem. Pár poznámek po 18 měsících používání. Páčka výškového nastavování řidičova sedadla mi téměř pokaždé zústane v ruce, když si ho dávám po ženě dolů (hloupě vymyšleno), samovolné posouvání sedadla, řešen spínač varovek na 2x, po kočičích hlavách auto vrže, (hlavně výplně dveří) a nevím jestli jsi si všiml, ale plast kterými jsou obloženy zadní dveře je z podstatně horšího materiálu než přední. Co se týká jízdních vlastností, tak mi při ostré jízdě vadí ponořování předku a klasika deš´tový sensor nefunguje jak má a žije si vlastním životem :-). Ještě by mě zajímalo, jak přišli na tu hodnotu zavazadelníku? Jeho velikost je 1x1m.Manželky Stilo Multiwagon má papírově menší kapacitu, ale ve skutečnosti má 1,15m x 1m a reálně se do něj naloží mnohem více zavazadel. Jinak Leoš drží :-)-
Arese 13.07.2016 21:35
« Re: Leoš
No mě zatím zaplaťbůj v autě nic nevrže, ale však je také skoro nové, že. S jízdními vlastnostmi jsem vcelku spokojen, jen na těch 17 je jízda trochu tvrdší (však taky zimáky plánuju jen 16ky) . A řízení by na můj vkus mohlo být naopak trochu tužší. Co se týče kufru, tak se mi taky zdá v praxi menší, než jsou uváděné hodnoty objemu, ale v praxi to mé rodině stačí. Ale pozitiva u tohoto auta stejně drtivě převažují. :-)-
-
Flameboy85 18.07.2016 23:09
« Re: Re: Re: Leoš
Je libo tvrdsi podvozek doporucuji 18" kola... (mam ST FR) ...to vam na kostkach treba vylitne mobil s mincema z drzaku na napoje :-) ...vlastni zkusenost.-
lubik63 12.10.2016 23:45
« Re: Re: Re: Re: Leoš
Mám taky FR 18", Italie, Rakousko, Němec i Chorvatsko pohodička !!!! Ale když jedu z Brna do Prahy za dcerkama po tankodromu D1, tady bych povolil mučení těch zodpovědných za tu roletu vč. nových useku, ti by si zasloužili pár facek, aby se jim rosvítilo v těch jejich betonovejch hlavách :-( . Už se těším na zimní 16". :-)
-
-
-
-
-
Jaros71 15.07.2016 18:04
Krásný Leon..ale to TSI...
Pěkná recenze a krásný Leon..gratulace.
Snad nebudeš mít takové problémy s motorem jako my..
U VW Touran 1.4 TSI 103 kw jsme za 6 let měnili 2* rozvody a řetěz , cca co 3 roky a 40 tis nájezdu km.. 8-s , odešlo turbo v 60 tis.. a palivové čerpadlo v 80 tis..
Takže už máme objednán nový Touran do firmy a jdeme zpět k 2.0 TDI..
O TSI už nechci nikdy slyšet..stálo to cca přes 70 tis. kč.
Přeji jen ty nejlepší jízdní zážitky s Leonem.
A snad vydrží i technika.
;-) -
kuny 15.07.2016 22:07
moc pekna recenze
gratuluju k novemu autu - mic pekna recenze, tak at hlavne slouzi.
osobne me zaujalo, jak popisujes zapnuti zadnich svetel spolecne s prednimi v pripade denniho sviceni - ani ja nechapu, proc toto neni standard, a kdyz jsem se pred dvema lety ve volkswagnu ptal, zda to nelze spojit, tak mi na to rekli, ze to nemuzou udelat kvuli technicke. cili tobe to normalne spojili a problem to na technicke neni? (vubec bych se nedivil, kdyby mi tu u vw kecali, to oni radi delaji, kdyz neco udelat nechteji ;-).
pak me jeste zaujalo tvoje popisovani rohozi a van do kufru - mam vyborne zkusenosti s neoriginalnimi rohozkami a vanami do kufru z nabidky u autokelly. rohozky jsou gumove, van maji obvykle vicerodruhu, sumasumarum musim pouze konstatovat, ze rozhodne nejsou tyto vyrobky ctyrikrat tezsi (na hmotnonst je to plichta), za to jsou obvykle minimalne ctyrikrat levnejsi... ale to uz je asi v tvem pripade jedno.
tam jaks psal o tech vicepaprskovych rafcich, tak prvni, co me napadlo, bylo to, ze se s tim pri myti budes silene trapit - a ty to tam v zapeti uvedes ;-).
no nic, moc pekna recenze, tak preju spousty kilometru bez poruch a nehod.-
Arese 21.07.2016 09:54
« Re: moc pekna recenze
Díky moc, jsem rád, že se ti recenze líbí. Dozapojení koncových svítilen do módu denního svícení podle mého názoru na TK nemůže být žádný problém, však u trochu starších aut po aktivaci denního módu zadek svítil naprosto běžně...
Co se týče rohože a gumových koberečků na Leonu, tak tu výrazně vyšší hmotnost jsem zjistil porovnáváním údajů na internetu. Ale osobně jsem to vedle sebe netěžkak, tak nevím... Jo, ty kola čistit je fakt makačka, ale věděl jsem, co čeho jdu, to auto se mi na nich fakt hrozně moc líbí...-
kuny 22.07.2016 22:10
« Re: Re: moc pekna recenze
joto verim, rafky jsou pekne. ja ale zejmena z praktickych duvodu vybiram rafky do max. sesti paprsku. a mam tam jeste dalsi dve podminky - jednak to musi byt relativne hladky design (zadna zakouticka a minispary, apod.) - ciste z praktickeho hlediska - myti ;-) a pak take to nesmi byt design smerovy, protoze na druhe strane auta by ta kola byla v opacnem smeru. to take nemuzu vystat, i kdyz vim, ze nazivo to auto z obou stran najednou nikdy neuvidim :-))). no kazdej jsme nejakej, ze jo ;-)... tak hlavne preju ty bezstarostne kilometry.
-
-
-
flajboj82 28.07.2016 16:09
Parádní recenze auta
Děkuju za super čtení... ;-)
Máme Leon ST 1.2 TSI 81kW 7°DSG Style...jezdíme s tím primárně max ve třech lidech a motor zatím překvapivě dostačující...na závodění to není (síla při zrychlení chybí), ale na dálnici i naložené drží na tempomat 140km/h bez problémů kopec/nekopec i s třemi bicykly na střeše...spotřeba dlouhodobý průměr 6,7l/100km...-
Arese 31.07.2016 19:07
« Parádní recenze auta
Díky za ocenění, recenzi jsem věnoval dost času. Jak už jsem psal v jejím textu, já motorizaci 1.2 TSI/81 kW u Leona také nepovažuju za nedostatečnou. Pokud někdo nevyžaduje výraznější zrychlení a potřebuje maximálně stlačit cenu, je to dobrá volba. Zajímavé je to DSG, s touto převodovkou asi moc Leonů u nás nejezdí. Vím, že příplatek za něj asi nebude malý, já mám rád manuální klasiku. Peníze za DSG jsem radši použil na větší motor 1.4 TSI.
-
-
musli 02.08.2016 16:39
At dobre slouzi!
Gratuluju k rozumnemu vyberu vozu a hlavne preji at spolehlive a dlouho slouzi! Jak jiz nekdo napsal, nektere pasaze z vasi recenze presne kopiruji take muj pohled na vec, proto jsem rovnez skoncil u Leona ST. :-) Jsem spokojenym vlastnikem necelych 9 mesicu (necelych 15k km najeto) a musim zaklepat, ze pocit spokojenosti stale pretrvava. Dokonce i manzelka si auto pochvaluje, prestoze byla uplne na zacatku trosku skepticka. Seatu se tento vuz opravdu povedl, stejne jako vase recenze :-) -
Ja Prvni 123 02.08.2016 20:56
Užij si ho, nevypadá špatně.
Hezky ses teda rozepsal, jen co je pravda.
:-)
A o tom vyšším posazu s blížícím důchodem to píšeš dobře - proto jsem dopadl tak, jak jsem dopadl.
;-)
Ať Ti dělá jen radost. -
-
rackycz 20.04.2018 12:57
Pěkné čtení...
Pěkná a obsáhlá recenze. Dobře se to četlo. Jen mě mrzí, že vítězem není Civic :-)
Ve stejnou dobu jsem totiž řešil stejné dilema a stejný seznam aut, ale s tím rozdílem, že u mě vylučovacím způsobem vyhrál právě on. A to díky atmosférickému motoru, pocitu za volantem, rychlé dodací lhůtě a v neposlední řadě i velkou slevou, jinak by byl cenově úplně mimo mísu. (Dnešní Civic, kterej by se mi libil, stojí 650tis, což je na můj vkus příliš velká částka. Osobně za rozumný strop považuji 500tis kč a chtěl bych za to dostat motor s výkonem minimálně 100k na tunu, nebo lépe 100kW na tunu a více.)
Nicméně Leona (ve verzi FR) často vídám a je to fakt povedený kousek. Kdybych hledal nové auto, určitě bych se na něj šel podívat. Tenkrát jsem ale vynechal vše, co mělo turbo. Každý holt má jiné preference :-)
No ještě jednou díky za poutavý příběh, a přeju hodně spokojených kilometrů bez nehod :-)