Mám Leon ST FR 1.4 TSI (103kw,250Nm + mometnálně chip). Zatím mám problémy jen s drobnostmi, ale otravuje to život.
Nevím, jestli už to všechno dám dohromady :-)
1) vrzání mezi palubkou a A sloupky (objevilo se někde po roce užívání) - mělo by být opraveno, už to neslyším
2) lehké hučení někde od předu - technici nic neslyšeli, vše je podle nich ok, tak jsem byl poslán domů (bohužel servis mám 130 km daleko, takže hezký výlet). Já a několik dalších lidí, kterým jsem auto půjčil na projetí to všichni slyšíme. Je to kolem 100km/h (+-5 km/h) a při zatáčení vpravo to přestane. Myslím si na ložisko, ale zatím nevím. Mám najeto jen 71 tis. km.
3) problikávání lampičky nad mojí hlavou. Na 1. servisní prohlídce po roce neopraveno, že teprve hledají problém. Na 2. servise vyměněno za novou (takže napraveno až po 2 letech a přitom taková banalita)
4) zničený originální ze série dodaný oříšek k pojistným šroubům. Originál prý nelze objednat, šrouby nelze vyvrtat. Bylo mi nabídnuto jejich "odvaření", ale s tím, že mi prý asi poničí kola, respektive možná popálí (18" příplatkový FR). Nová kola mi při poničení nedají. Buď šrouby chci dát dolu nebo ne. Naštěstí se to asi podařilo dobře, ničeho jsem si zběžně nevšiml.
5) nové mapy do navigace na SD kartě (když jsem kupoval Leona, ještě nebyla možnost aktualizací přes internet se službou na 3 roky aktualizací). Bylo mi potvrzeno, že stačí vyměnit novou kartu za starou. Po prostudování manuálu jsem zjistil, že se musí auto napojit na diagnostiku a zadat kódy, které byly k nové SD kartě dodány. Kdybych se na to sám v servisu nepodíval, musel bych jet opět 130 km do Prahy.
6) při 2. servisní prohlídce jsem se objednával asi 3 týdny dopředu. Po přijetí do servisu mi bylo sděleno, že je na auto svolávací akce na palivové čerpadlo, ale že ho nemají a musí ho objednat, tudíž budu muset přijet znovu. Po tel. kontaktu s kvalitou spokojenosti po servise, mi bylo sděleno, že svolávací akce lze zjistit podle VIN a není třeba čekat, až auto přistavím do servisu. To by se ale někomu muselo chtít o něco takového zajímat. Je to prostě ztráta času jezdit tam 2x.
7) vypadlá pacička, která drží zataženou roletku v kufru. Reklamováno na 2. servisní prohlídce. Jejich oprava vydržela 3 měsíce. Už mi opět upadla, tudíž roletka nedrží na svém místě a do kufru je neustále vidět. Budu si jí muset asi přilepit sám.
8) ještě jsem zjistil, že když sklopím zadní sedačku a vrátím jí zpět do původní pozice, tak mám stále vyskočený čudlík na sedačce, který právě indikuje, zda je sedačka zacvaklá nebo ne. To jsem ještě nikde nereklamoval, sedačka drží, ale čudlík se nezacvakne, což ničemu nevadí.
9) lak na autě je poměrně hodně oprýskaný. Už po roce jsem ho měl celkem dost poničený (nikdy jsem takhle poničený lak na celkem novém autě neviděl ani nikdo jiný a to jsem to ukazoval i známým ze servisu a bazaru). Zkoušel jsem ho reklamovat, bohužel neúspěšně (mám základní pastelovou červenou). Bylo mi to vysvětleno mým stylem jízdy (jízda rychle s lepením se na zadek). No nevím, není to mé první auto a neřídím jen tohle jedno. V autě se střídáme a jezdí nás s ním víc (já tedy nejvíc, určitě tak 90 %). A nikdy u žádného jiného se nám tohle nestalo. Byl mi dělán test, kdy se lak "otryská". To mi nejprve bylo sděleno, že tam budu mít menší otryskaný čtverec, což se naštěstí nestalo. Bohužel, podle tabulek VW Group mám lak ok. Mají 4 stupně poškození a já byl mezi 1. a 2. V podstatě se dá říct, že lak nikomu nereklamují, pokud se opravdu sám od sebe neloupe. Možná, že je lak podle měříte VW Group Ok, ale ve skutečnosti je ta základní pastelka na nic.
Jak je vidět, kromě hučení od předu jsou to celkem banality, bohužel i takové věci dokáží pěkné otrávit život s autem.
O servisu nevím, co si myslet. Bohužel ho mám poměrně daleko, další bližší mám pravda 60 km, ale neslyšel jsem o něm nic dobrého, a proto jezdím z Liberce do Prahy. Příště budu muset vyzkoušet jiný servis nebo zajet do Škodovky, když už mám auto po záruce.
Servis je takový zvláštní. Sjednávám servis s jedním člověkem, přijímá mě druhý a auto vydává 3. Musím tedy každému v podstatě všechno říkat několikrát.
Tím že nejsem místní je pro mě trochu problém dát auto jeden den na servis, aby mě řekli, že musím přijet jindy, že díly objednávají. Nemají na skladě moc věcí, aby neměli zbytečně velké peníze v zásobách, což chápu, ale zároveň s tím mám komplikace.