Škoda Octavia (2014)
29.6.2014Důvodem pro koupi auta bylo nadcházející narození potomka. Škoda Felicia už nebyla podle našeho názoru dostatečně bezpečným autem, i když mně osobně by…
Škoda Octavia (AdamPHBR)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ozzman 01.07.14 20:09
« Re: Děkuji za příspěvky
Ano, OIII je lehké, vůbec ten benzín je logicky lehčí, tak se zdá, že auto jede lehce, ale když se podíváš na tachometr, tak pružné zrychlení není o nic lepší, než u jiných podobně výkonných aut (včetně toho TDI 1.6). Podobný pocitový "problém" mělo také staré TDI, zarvalo do sedačky, přišlo ti, že je to raketa, motor řval, vytáčel se, ale ve skutečnosti to nejelo nijak zázračně rychleji, než konkurence :-)
Navíc tomu TSI dost nepomáhá sklon vozovky... do kopce mu síla dochází už ve 120-130ti :-) Tam třeba stará šestnácka vytočená zuřivě na 4ku ještě kousek jede :-) Ale zase je otázka za kolik.. >:D
P.S. 1.6 Ecoboost je dost odlišná liga a Focus obecně jako auto je jízdně mnohem dál. Nicméně to pro tebe stejně není priorita :-) Interiér chápu i když mne osobně moc neva... jiné Fordy to mají naštěstí lepší :-) -
Verny_2013 01.07.14 00:45
« Re: Trochu soudnosti by neškodilo
Napsal jsi to naprosto přesně, měl jsem v hlavě to samé zhodnocení koncernové trojky nižší střední. Navíc přidej chaotický systém příplatkových výbav a paketu které se často vylučují, takže správně nakonfigurovat auto dělá problém i "profíkům" v autosalónu, přemrštěná cena, neútulný fádní interiér bez špetky invence to je nová Octa 3. Jeden krok vpřed a dva vzad. Ale co mě na octě opravdu vadí ze všeho nejvíc je naladění podvozku. Čert vem tu torzku i s tou přeci lze naladit podvozek mnohem lépe. Tento je tvrdý, uskákaný a navíc hlučný. Jezdil jsem zatím jen v 1,6 TDi ale bylo to pro mě obrovské zklamání. -
Švagi 01.07.14 11:11
« Bezkonkurenční motor 1.2 TSI
Cituji: ..."Jedinou konkurencí je snad 1.0 ekobůst (1.6 EB je objektivně lepší než 1.2 TSI), ale ten se montuje jen do středových panelů ford, ke kterým se dávají ještě 4 kola (víte, o čem mluvím), takže de facto motor konkurenci nemá"... Montuje se jen do středových panelů >:D tomu se musí jen člověk zasmát. Nemontuje je se náhodou ještě do Mondea, Fiesta ST, C-MAX (uznávám že má stejný interiér jako fokus), KUGA, S-MAX, GALAXY?
Takže si nemyslím, že se montuje jen do "středového panelu". Autor tohoto článku by si měl první něco přečíst a seznámit se s trhem a pak jsem něco napsat. A nepsat sem nepravdy. Jinak ódy na to jak je O3 nejlepší auto na planetě jsem už slyšel,ale v takové koncentraci jako je tato recenze (např. 13 x 10 bodů)už dlouho ne >:D . O3 je bezesporu kvalitně vyrobené, sestavené auto,ale tohle je fakt sila >:D -
CommonUser 03.07.14 17:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
miromen:
Nauc sa citat tie grafy na stranke angurten.de. Tam je krasne rozlozeny tah (sila F) na kazdom stupni. Pri 120 na 4ke je tam vidiet ten zlom. To je dosledok naladenia a kontrukcie motora, to tu teraz nebudeme rozoberat. Cize na 4ke sice mas vyssi tah ako na 5ke ale zrychlovanie nebude o moc rychlejsie (pada ti krivka derivaciou 1. radu zistis ako) a rychlo dosiahnes bod kedy uz krivka vyssieho stupna konverguje k tomu nizsiemu. Je to vidiet pri 170 km/h 4->5, ale pozor ! Z grafu priamo nevidis (len dosledok toho), ze na 4ke si uz vysoko v nefektivnom pasme a 5ka ti pomoze sa "o cosi vratit".
Na 4ke teoreticky (motor to nedosiahne) pri 180km/h mas 300N, ale na 5ke 400N !
Kludne verim, ze podla sprevodovania moze ta 1,6 v tej rychlosti tahat lepsie a dole zasa kvoli EU norme a lahsiemu prevodu tiez.
Nemam priamu skusenost ako Ozzman, ale neviem preco by si sypal popol na vlastnu hlavu. To nedava zmysel, teda mne nie.
:yes: -
Ozzman 03.07.14 17:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Tak si vymýšlim no >:D Já neříkám, že MPI je lepší motor ( jo je spolehlivější ), ale při určitých momentech ten objem poznáš, zvlášť když jedete 4 v autě a o tom mluvim celou dobu. K čemu to je papírová "ideální" křivka, když si v tom jak říkáš nejel? Proto se ohánáš jen tabulkou... tabulkově má Oktávka taky největší kufr na světě a v reálu ty litry honíš pod podlahou. Jestli mi chceš tvrdit, že nezle poznat při zatížení v kopci větší objem u shodně výkonných motorů, tak si buď vymýšlíš, nebo si to prostě nikdy nevyzkoušel (i ta křivka průběhu ukazuje uvadání TSI po 3000otáčkách, kdy přestane foukat turbo)... Celkově se to staré TSI moc nemá do otáček, v tom je ta šestnácka lepší, proto z nuly vystřelí svižněji na prvních pár metrů a v kopci se zatížením je o chlup lepší... zase jen v určitém spektru.
Kdybych si měl vybrat, tak na cestování je TSI daleko lepší motor, míň žere a má šestikvat na dálnici, na popojížďy je zábavné vytáčet MPI.
Obecně bych volil také TSI ( když opomenu dost špatnou zkušenost s tím naším). Ale ať už je to tím naším špatným kusem, benzínem či čímkoliv, tak jsem tyto dva konkrétní kusy vyzkoušel mockrát a porovnával jejich vlastnosti... zkus to a uvidíš sám :-)
P.s. ta 850tka od BMW jim asi nandá oběma, to je pravda, ale nějak to nesouvisí s tématem :D -
Ozzman 03.07.14 15:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Tak čím to je, že je o krapet živější, kdž obě auta jedou vedle sebe a naráz akcelerují? Přeměřeno na stoupáni na R6 hned při výjezdu z Prahy.... :-!
Neřikám, že je to 1.6 rychlejší, ale v určitém spektru otáček je rozdíl objemu prostě znát, stejně jako při 0-50kmh TSI se pomaleji sbírá, pak táhne zase víc........ Je vidět, že to neznáš, takže mne nemusíš poučovat teoretiku :).
-
CommonUser 03.07.14 10:34
« Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Houmr, podumaj.
Podradit mozes a kam ti vystrelia otacky ? Kde mas max vykon ? Na akej krivke max vykonu v danych otackach sa pohybujes ?
[odkaz]
Efektivita tohto turba so zatazou ide do ...
[odkaz]
[odkaz]
Ta 1,6 tolko nevezme. Ano dole logicky lepsie taha a hore horsie. Cele to je zavisle na celkovom sprevodovani a odpore. Octa3 ziadny prcek nie je. -
HonzoiS 02.07.14 11:47
« Re: Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)
Je to skoro dva roky, co jsem matce vybíral auto. Také jsem koukal po Rapidu 1.2 TSI, ale za tu šílenou cenu nulová výbava. Pak jsem navštívil Peugeot na Mělníku a začal jsem se vyptávat. Nová 308 s 1.6VTi v základní výbavě která obsahuje takové věci, jako třeba vyhřívané sedačky, tempomat, klimatizaci, dešťový a světelný senzor atd. vyšla daleko levněji než zmiňovaný Rapid 1.2 TSI také v základní výbavě. Bylo jasno...koupila se 308 :-) . Matka stále jezdí každý den a za necelé dva roky co auto má ani jeden problém :-) .
Tímto chci jen říci, že Škoda je podle mě zbytečně drahá :-( -
Ozzman 01.07.14 11:05
« V-max
Zdravím, píšeš, že rychlost 200 km/h je na autě celkem rychle. Já tedy touto novou nejel, ale II s TSI 77kw mam celkem dost najeto a tohle nemohu potvrdit. Do 150ti to celkem jde, ale pak už dost silně pocítíš absenci většího objemu, protože vytočená jednadvojka netáhne. V takto vysoké rychlosti si lépe poradí starobylé MPI 1.6, protože je akorát tak vytočené a ke 180ti se rozjede.. pak už je to taky bída s nouzí :-)
Zajímá mne, jestli je tedy nová Octa takhle svižná (nezdá se mi, že by ten motor byl o tolik lepší).. záleží s jak silnými auty srovnáváš :D. Mimochodem bud rád, že tam nemáš to staré TSI... my s nim máme dost problémů :-) -
508 01.07.14 10:47
« Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)
Škoda Octavia si hraje na to, na co ani zdaleka nemá a to na střední třídu. Co je na na octávce prosím solidní? Natažená kastle v kombinaci s malým rozvorem, primitivní zadní náprava, cena? Peugeot 308 a jiný zástupci nižší střední si na nic nehrají, je to prostě nižší střední..Když se někdo nechá dobrovolně od Škody Auto ožulit, je to jeho problém. Ochcavia se totiž alespoň v ČR dotýká cenově střední třídy, která je opravdu kvalitou někde jinde a to od jakékoli automobilky. -
Bertold 04.07.14 00:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Tak som sa s tou problematikou 1,6 MPI (zohnal som dáta Octavia II)proti 1,2 TSI (Golf VI) trochu pohral.
Tu sú výkonové grafy, ktorými sme argumentovali.
[odkaz]
[odkaz]
Z nich je zrejmé, že motor 1,2 TSI (77Kw pri 5000 ot., 175 Nm 1500-4000 ot.) má navrch oproti 1,6 MPI (75 Kw pri 5600 ot., 148 Nm pri 3800 ot.) v celom otáčkovom spektre. Aj keď TSI od 4000 prudko klesá, aj pri 5000 otáčkach má ešte cca. 146 Nm, čo je skoro maximum MPI. MPI tu má 138 Nm a točí ďalej po 5600 ot.. Ani nárastom o 600 otáčok, kvôli malému krútiacemu momentu, výkonom nepredbehne TSI. Takže objem nechýba 1,2 TSI. Objem chýba 1,6 MPI (malý krútiaci moment). TSI má pri všetkých otáčkach vyšší maximálny výkon.
Ako je možné, že Ozzman o drobulinký kúsoček lepšie maximálne akceleruje s MPI ako s TSI?
Golf má o niečo ťažšie prevody, takže prevodovka a rozvodovka Octavie MPI vynásobí menší krútiaci moment väčším celkovým prevodom a na kolesá sa vo výsledku dostane viac Newtonmetrov. Do 4000 otáčok aj napriek ťažším prevodom exceluje TSI. Pri 4500 otáčkach nastáva cca. remíza. Nad 4500 posiela na kolesá o niečo viac Nm Octavia MPI.
Takže napriek lepšiemu motoru TSI v celom spektre otáčok, v najvyšších otáčkach dokáže MPI v Octavii poslať na kolesá o máličko viac Newtonmetrov.
Motoru MPI hrá nepochybne do karát aj fakt, že spĺňa EU4 pričom TSI spĺňa EU5. Keby sme v praxi postavili proti TSI obdobnú atmosféru EU5, tak tá by šla do otáčok o niečo ťažšie a výsledok v praxi by bol aj napriek teoretickým prepočtom s veľkou pravdepodobnosťou iný.
Keby si niekto chcel zostaviť porovnávaciu tabuľku a ma skontrolovať, tak tu je vzorec-
kr. moment na kolesách=kr. moment motora x celkový prevodový pomer
tu sú celkové prevodové pomery ktoré som našiel (celkový prevodový pomer pri danom stupni)-
Golf VI 1,2 TSI- I.- 14,66244 II.- 7,897032 III.- 5,195736 IV.- 3,942432 V.- 3,155568 VI.- 2,620176
Octavia 1,6 MPI- I.- 15,68418 II.- 8,88468 III.- 5,80224 IV.- 4,44234 V.- 3,67173
Krútiaci moment pri daných otáčkach je v grafoch.
-
miromen 03.07.14 14:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
Znaš ty vubec vlastni motor ? Viš o tom že maximalka se u něj dosahuje na 5 rychlostni stupeň.....a že motor ma cenu točit kousek za 5t otaček ? Takže to že podřadiš dejme tomu ve140km/h neznamena že jsi v červenych čislech a pomužeš si.
Neznam sice tuto knk. 1.6 75kw ale troufnu si tvrdit že za žadnych okolnosti nebude rychlejši než 1.2TSI. Ani dole ani uprostřed ani nahoře. -
rohYpnol 02.07.14 17:22
« Re: Re: Trochu soudnosti by neškodilo
ono se zde docela hodí věci správně pojmenovat.
Je víceprvek citelně lepším řešením? Je.
Je torzka vzadu obecně v nižší střední nedostatečné řešení? Není.
Je torzka vzadu obecně ve střední nedostatečné řešení? Ano.
Má být Octavia konkurentem k vozům nižší střední nebo střední třídy? (?)
Je torzka vzadu v Octavii větší nedostatek než jinde? Ano. Proč? jednak je liftback náchylnější na takovéto řešení, jednak má Octavia značný zadní převis a hlavně vysoké užitné zatížení.
Takže zatímco Golf, Astra nebo Leon dokáží s torzkou docela dobře žít, tak u Octavia liftback je tato koncepce cítit mnohem víc. Ono totiž obecně vzato je Octavia tvrdá a komfortu příliš nepřeje.
-
Bertold 02.07.14 16:49
« Re: Re: Neplnohodnotná střední třída.(Škoda Octavia)
Servus!
Naskôr vo všeobecnosti-
V obchode nie je umenie byť lacný, umenie je byť výhodný. To píšem ako by som bol nejaký obchodník, no to rozhodne nie som. :-)
Octavia nie je lacná, to určite nie. Ale dokáže byť výhodná pre určitú skupinu zákazníkov. A podľa predajov je ich dosť veľa. (Určite sa nejedná o ľudí, ktorí sa vozia iba sami a stačí im 380l v kufri. Tam Octavia nemá šancu.)
Netvrdil som, že Škodovka ako celok je lacná alebo drahá. Bavili sme sa len o Octavii Niekomu sa zdajú Octavia Rapid drahé, napríklad mne sa Fabia javí lacná. (Samozrejme že to súvisí s tým, že končí.)
A samotná Škodovka o sebe prehlasuje, že nechce byť lacná značka.
Tak toľko filozofia. :-)
Čo sa týka Rapidu, tak tam to vidím podobne ako ty. Pred uvedením som sa tešil na Rapid 1,2 TSI 77kw. Už sa neteším a hľadám inde. Cena 77kw verzie s príplatkami za štandardné veci je u nás v SK mimo. A už vôbec nechápem Rapid Spaceback kde odpadá jediná výhoda oproti konkurencii- kufor. Veď sa 77kw verzia ani nepredáva, všetko z benzínov je 63kw. Napríklad aj z toho vidno, že keď niečo nie je výhodné nepredáva sa to . Hoci je to škodovka.
Peugeotom 308 som sa neviezol, ale v Citroene C4 1,6 VTi ano. Jednalo sa o krátku skúšobnú jazdu a ako také bolo auto celkom fajn. Ale motor nebola nejaká veľká výhra. Z hľadiska dynamiky jazdy. Pridusená atmosféra so všetkým čo k tomu patrí. Odhliadnuc od toho však nemám výhrady a viem si predstaviť skupinu zákazníkov, ktorým je tento handikep fuk. Pre mňa je to bariéra cez ktorú nepreleziem. Hoci sú C4 a možno aj 308 1,6 VTi lacné, pre mňa nie sú výhodné.
Tak toľko. Maj sa. -
Švagi 01.07.14 16:33
« Re: Re: Bezkonkurenční motor 1.2 TSI
To je věc názoru a osobního vkusu, ale např. Mondeo má zcela odlišný středový panel jako nové Fordy, takže určitě naplatí věta jakou si psal. Mě osobně nevadí, je to něco jiného než interiery běžných auta (např. O3) ale, že bych z toho byl nadšen se říct nedá.
S tou spotřebou, musíš také porovnávat i výkon váhu vozu atd. 1.6 EB 150PS vs. 1.2TSI 105PS myslím si že kdyby měl 1.2 TSI 150PS jako má EB tak spotřeba je podobná. Proč se nesvést na tom, že Ford a jeho motory byli vyhlášeny po 3 motorem roku. Je to hezká reklama, kterou by jistě využila i Škoda, pokud by se v ní vyvíjely motory >:D -
Xylo 01.07.14 15:17
« Gratulace
Pěkné auto za skvělou cenu :yes: . Jenom bych polemizoval s tím, že jí mají všichni. Řekl bych, že jí skoro všichni chtějí, takže sem tam nějaký ten plivanec asi budeš muset absolvovat. Kecy o malém motoru a zadní nápravě, to asi není potřeba komentovat. Přečetl jsem si celou tvoji recenzi a plně chápu tvou volbu. Trochu bych možná polemizoval s odsouzením 5-kvaltu - měl jsem ho v Octavii 1,6 TDI i v Passatu 2,0 TDI a vůbec jsem si nestěžoval. JInak pocit z nové oktávky mám obdobný a navíc bych řekl, že je to i moc hezké auto ... -
508 01.07.14 00:36
« Škoda-nejlepší vůz Evropy
Jaká je alternativa dle mého názoru k ochcávce, Dawsone? Plnohodnotné auto střední třídy! Auto s rozvorem 2,60, celkovou délkou 4,7, lešenářskou trubkou místo zadní nápravy a navíc nasteroidovanou 1.2 TSi mi přijde jak paskvil, pro někoho kdo má hluboko do kapsy a chce honit vodu s ,,velkým autem". Zajímavé je, že žádná jiná automobilka takový paskvil nevyrábí... Škoda Auto vyhmátla díru na trhu a vyrobila skvělý vůz pro nuzáky v západní Evropě, Polsku a hrdé české vlastence co potřebují velký vůz :-). -
miromen 03.07.14 18:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji za příspěvky
No tak teď si to zabil uplně. Hele ja vychazim pravě ze zkušenosti lidi kteři znaji obě tyto motorizace a vubec se jejich poznatky neslučuji s těmi tvymi což dokazuji pravě i ty grafy. Jedine misto kde je to TSI hluche je v otačkach kdy je ještě turbo ospale tzn. někde pod 1 800ot takže TSI se chova jako klasicka 1.2 bez turba tohle pozna každy běžnějši šofer. Jo mimochodem mysliš si že neznam atmo motory ? Před tim jsem vlastnil atmo 1.8 několik let a dost dalšich převažně 1.6 atmo motoru znam velmi dobře.
No jinak pravě že puvodni 1.2 TSI se do těch otaček ma oproti nove 211 v ramci teto třidy turbomotoru navic ta křivka jde vic jak za 3t otaček. A jak pišu z praxe je krasně znat jak při dynamice je vhodne přeřazovat až těsně za 5t otaček. Dalši věci je to že se ti zda že to ze začatku na jedničku nezrychluje. To jen ukazuje na to že ten motor neznaš nebo jsi se s nim nesžil. Ono to že je jednička SW "přibržděna" je znama věc a navic je potřeba umět se na ni rozjet pokud chceš opravdu "vystřelit". Dosti lidem to děla problem a i v některych testech kde měřili dynamiku na to poukazovali kdy s tim měli problem a nemohli udat 100km/h pod 11s.
No a korunuješ to tim že ve vice lidech ma vyhodu ta atmosfera.....to snad nemysliš važně. Zde je pravě snad největši rozdil mezi těmito motorizacemi kde ten turbomotor čim vic je auto zatiženo ma jasněji navrch. Zde se nechytala ani moje předchozi 1.8 s 85kw natož atmo 1.6. A už vubec mě nebavi čist něco o nějake spolehlivosti. To jestli ty udajně maš nějake problemy nepřenašej na ostatni. Jak už jsem ti psal mam dost informaci a viděl jsem dost podkladu o tom že 1.2 TSI prvni generace je bezproblemova motorizace. Ja už bych byl z toho cpani jaka je to "sračka" kde to jen jde asi unaven.
Obecně vzato určitě Octavia není špatná, ale v moném je Octavia III krokem zpět.
Řeči o zadní nápravě, jak nikdo rozdíl nepozná ... blbost. Úplná blbost, rozdíl pocítí každý. A vůbec nejde o nějakou dynamiku, agilitu či přilnavost, jak je dnes dle testů v módě říkat. I když právě ta přilnavost je s víceprvkem citelně lepší :-!
Rozdíl je především v komfortu a rozdíl se pocítí právě na horších cestách. Stejně tak tuhost kastle - ne, Octavia opravdu v tééhle disciplíně neexceluje a jsou prostě a jednoduše lepší stejně jako v odhlučnění zadní nápravy a podběhů.
Právě komfort je to, co Octavii III sráží spíš k průměru. Čím ta Octavia vyniká jinak? Možnost příplatků a velikost kufru a místa vzadu. Nic víc v tom není. Jenže místa vzadu je zbytečně přespříliš, takže kdo chce vozit zbytečné cm?
Nikdy bych nečekal, že tohle napíšu, ale Octavia III je z koncernové trojky aktuálně nejhorší. Golf je tradičně dotažený, jenže Leon poskočil hodně vysoko. Lépe řešený interiér, lepší sedadla, rozvor přiměřený zbytku, LED technika, kvalita zpracování a použitých materiálů ... I když je Golf "best", tak já bych sáhl právě po Leonu a objektivně vzato Octavia nemá proti Leonu co nabídnout, tedy opět kromě kufrové výhody liftbacku a (zbytečně) prodlouženého rozvoru.
Řeči o prodejích jsou úplně mimo, Octavií je tolik, protože je to standardizovaný služební fleet a v zahraničí se Octavia prodává slušně vybavená za nízké ceny. Ale Octavia, aby byla (jako u nás) dražší než Golf? Ne, na to opravdu nemá :-!