Recenze
Technické info
Přezdívka auta "miník, miňas, mrňous" Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:222000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 160 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8
Popis vozu
Mini je mé přítelkyně, kterou jsem přesvědčil, že když ne BMW, tak alespoň něco, co BMW vyrábí. Samozřejmě jsem pokukoval po nějaké víc "chlapské" barvě, např. British racing green, která se ale přítelkyni nelíbí a tak jsme čekali, až se objeví nějaký béžový, který jí bude ladit ke kabátu :D. Také jsem původně chtěl starší model r50, který má dle všeho spolehlivější motor, který není vyráběn ve spolupráci s Peugeotem ale s Chryslerem. Nicméně béžových r50 je velmi málo a když se objevil tento ONE pár kilometrů od nás, tak jsme na něj vyjeli. Motor 1.4 n12b14 by měl být nejspolehlivější z motorů v r56. Auto bylo hodně zanedbané, špinavé, půlka věcí nefunkčních, oleje pod minimem, všude úniky oleje a tak dále. No nicméně, do auta se přítelkyně zamilovala a tak jsme s ním odjeli domů a začal jsem ho postupně dávat do pořádku, více v kolonce oprav. Nakonec jsem mu i já přišel na chuť a velice rád s ním jezdím. Je to autíčko, které je malé ale zároveň jezdí, jako plnohodnotné auto a protože má šestku, perfektně jede i na dálnici. 70 kw na něco přes tunu, co autíčko váží, bohatě stačí. Máme tam nejmenší a zároveň nejlehčí kola, které se na MINI origo dávaly, tak je auto příjemně živé a má kombinovanou spotřebu do 6l benzínu. Motor je příjemně ostrý a má hezký zvuk. S autem jezdíme převážně denně do práce a potom jej využíváme jako hlavní auto přes zimu, kdy mám BMW zazimované.
Silné stránky
- velikost, design, historie, ergonomie
- motor je velice příjemně živý a má kombinovanou spotřebu do 6l benzínu
- jízdní vlastnosti, nízká váha
- na to, jak je auto malé, je vevnitř dost prostoru pro 4 osoby a kufr také není úplně špatný, jednoduché sklopení sedaček
- auto jezdí výborně i na delší trasy po dálnicích, ničím neotravuje a je celkem komfortní
- dobré audio
Slabé stránky
- spotřeba oleje + náchylnost k únikům oleje
- náchylný motor a elektronika kolem něj
- gumová kulisa řadící páky a gumová spojka (i po výměně kapaliny)
- drahé originální náhradní díly
- plasty kolem motoru jsou zkřehlé a rozpadají se
- světla zažloutávají
- interiér převážně z tvrdých plastů, občas se ozve nějaký ten pazvuk
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Ihned po koupi přestala fungovat klimatizace + se rozsvítila kontrolka motoru v důsledku vadné lambda sondy. Lambda se vyměnila a za půl roku odešla druhá lambda. Takže jsou vyměněné obě. Pro zprovoznění klimatizace bylo nutné vyměnit kondenzátor a kompresor. Unikal olej pod ventilovým víkem, pod vakuovou pumpou a ze samotné vakuové pumpy. Úniky oleje bylo naštěstí poměrně jednoduché vyřešit výměnou těsnění. Dále byl nefunkční zadní stěrač a rozpadlé "torpédo" pod předním sklem. Stěrač včetně motorku se vyměnil, torpédo se mi podařilo opravit a dát na něj novou gumu, která doléhá k oknu - ušetřeno 3000 Kč za nové torpédo. Odešel zámek dveří řidiče, vyměněn za náhradu. Dále jsme udělali údržbu - olej motor, převodovka, brzdy přední + zadní + brzdová kapalina, kosti stabíku, drážkovaný řemen a další drobnosti. Olej dáváme 5w40, protože na 5w30 bylo nutné poměrně často dolévat, odhaduji, že si auto vzalo tak litr na 2000 km. Nyní po přechodu na 5w40 si vezme cca litr na 5000 km. Originální kompresorek BMW/MINI byl zatuhlý, podařilo se mi ho zprovoznit a rozhýbat.
Auto teď uspokojivě funguje a další servis bude probíhat při výměnách oleje.
Co nás ještě čeká: baterie (je pořád originální), katalyzátor (emise už na hraně), cívky, svíčky, váha vzduchu (auto za studena trochu škube), případně rozvody (preventivně je dělat nebudu, zatím nic nenaznačuje, že by byly opotřebené)
Shrnutí: určitě bych neřekl, že se jedná o nějaké nadmíru spolehlivé auto, ale když si to člověk opravuje sám a baví ho to, tak je to v pohodě. S celým servisem se určitě stále vlezeme do 25 000 Kč a máme plně funkční auto, které je stále velice hezké a je radost s ním jezdit, za něco přes 100 000 Kč. Díky nízké spotřebě paliva oproti staršímu r50 to beru tak, že tyto peníze raději investujeme do údržby, než do paliva.
Přidat názorDiskuse: Mini 3 door ONE 1.4i 70kw
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Mini 3 door
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Garfielld
Přidáno: 19.1.2017 110 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mini 3 door (2003) Majitel: m.z.
Přidáno: 27.2.2009 2210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mini 3 door (2016) Majitel: Insolito
Přidáno: 3.1.2018 710 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Ivorry
Přidáno: 29.9.2008 499 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.2.2007 2529 Majitel 9.84 Uživatelé











