Recenze

7 Majitel

Mini 3 door ONE 1.4i 70kw

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mini 3 door, foto 1 Mini 3 door, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta "miník, miňas, mrňous" Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:222000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 160 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8

Popis vozu

Mini je mé přítelkyně, kterou jsem přesvědčil, že když ne BMW, tak alespoň něco, co BMW vyrábí. Samozřejmě jsem pokukoval po nějaké víc "chlapské" barvě, např. British racing green, která se ale přítelkyni nelíbí a tak jsme čekali, až se objeví nějaký béžový, který jí bude ladit ke kabátu :D. Také jsem původně chtěl starší model r50, který má dle všeho spolehlivější motor, který není vyráběn ve spolupráci s Peugeotem ale s Chryslerem. Nicméně béžových r50 je velmi málo a když se objevil tento ONE pár kilometrů od nás, tak jsme na něj vyjeli. Motor 1.4 n12b14 by měl být nejspolehlivější z motorů v r56. Auto bylo hodně zanedbané, špinavé, půlka věcí nefunkčních, oleje pod minimem, všude úniky oleje a tak dále. No nicméně, do auta se přítelkyně zamilovala a tak jsme s ním odjeli domů a začal jsem ho postupně dávat do pořádku, více v kolonce oprav. Nakonec jsem mu i já přišel na chuť a velice rád s ním jezdím. Je to autíčko, které je malé ale zároveň jezdí, jako plnohodnotné auto a protože má šestku, perfektně jede i na dálnici. 70 kw na něco přes tunu, co autíčko váží, bohatě stačí. Máme tam nejmenší a zároveň nejlehčí kola, které se na MINI origo dávaly, tak je auto příjemně živé a má kombinovanou spotřebu do 6l benzínu. Motor je příjemně ostrý a má hezký zvuk. S autem jezdíme převážně denně do práce a potom jej využíváme jako hlavní auto přes zimu, kdy mám BMW zazimované.

Silné stránky

- velikost, design, historie, ergonomie
- motor je velice příjemně živý a má kombinovanou spotřebu do 6l benzínu
- jízdní vlastnosti, nízká váha
- na to, jak je auto malé, je vevnitř dost prostoru pro 4 osoby a kufr také není úplně špatný, jednoduché sklopení sedaček
- auto jezdí výborně i na delší trasy po dálnicích, ničím neotravuje a je celkem komfortní
- dobré audio

Slabé stránky

- spotřeba oleje + náchylnost k únikům oleje
- náchylný motor a elektronika kolem něj
- gumová kulisa řadící páky a gumová spojka (i po výměně kapaliny)
- drahé originální náhradní díly
- plasty kolem motoru jsou zkřehlé a rozpadají se
- světla zažloutávají
- interiér převážně z tvrdých plastů, občas se ozve nějaký ten pazvuk

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ihned po koupi přestala fungovat klimatizace + se rozsvítila kontrolka motoru v důsledku vadné lambda sondy. Lambda se vyměnila a za půl roku odešla druhá lambda. Takže jsou vyměněné obě. Pro zprovoznění klimatizace bylo nutné vyměnit kondenzátor a kompresor. Unikal olej pod ventilovým víkem, pod vakuovou pumpou a ze samotné vakuové pumpy. Úniky oleje bylo naštěstí poměrně jednoduché vyřešit výměnou těsnění. Dále byl nefunkční zadní stěrač a rozpadlé "torpédo" pod předním sklem. Stěrač včetně motorku se vyměnil, torpédo se mi podařilo opravit a dát na něj novou gumu, která doléhá k oknu - ušetřeno 3000 Kč za nové torpédo. Odešel zámek dveří řidiče, vyměněn za náhradu. Dále jsme udělali údržbu - olej motor, převodovka, brzdy přední + zadní + brzdová kapalina, kosti stabíku, drážkovaný řemen a další drobnosti. Olej dáváme 5w40, protože na 5w30 bylo nutné poměrně často dolévat, odhaduji, že si auto vzalo tak litr na 2000 km. Nyní po přechodu na 5w40 si vezme cca litr na 5000 km. Originální kompresorek BMW/MINI byl zatuhlý, podařilo se mi ho zprovoznit a rozhýbat.

Auto teď uspokojivě funguje a další servis bude probíhat při výměnách oleje.

Co nás ještě čeká: baterie (je pořád originální), katalyzátor (emise už na hraně), cívky, svíčky, váha vzduchu (auto za studena trochu škube), případně rozvody (preventivně je dělat nebudu, zatím nic nenaznačuje, že by byly opotřebené)

Shrnutí: určitě bych neřekl, že se jedná o nějaké nadmíru spolehlivé auto, ale když si to člověk opravuje sám a baví ho to, tak je to v pohodě. S celým servisem se určitě stále vlezeme do 25 000 Kč a máme plně funkční auto, které je stále velice hezké a je radost s ním jezdit, za něco přes 100 000 Kč. Díky nízké spotřebě paliva oproti staršímu r50 to beru tak, že tyto peníze raději investujeme do údržby, než do paliva.

 


Přidat názorDiskuse: Mini 3 door ONE 1.4i 70kw

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Mini 3 door



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6
praktičnost
6
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
7
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…