Recenze
Infiniti Q30 2.0 sport 155kw awd
Technické info
Přezdívka auta nemá Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:102456 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1991 výkon [kW]: 155 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 238 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 438 pohon kol: 4x4
Popis vozu
K napsání recenze jsem se rozhodl hlavně proto, že tady nikde shrnutí zkušeností s tímto modelem není. Před koupí jsem se samozřejmě snažil o vozidle sehnat co nejvíc informací, ale nějaká uživatelská recenze se mi do ruky nedostala. Pokud někdo o koupi uvažuje, tak doufám, že mu moje zkušenosti pomůžou v rozhodování.
V rodině jsme hledali druhé "menší" pětimístné auto na město a okolí, které je dostatečně výkonné, pokud možno čtyřkolka, aby nebylo moc běžné na našich silnicích a zároveň bylo reprezentativní a za rozumné peníze.
Auto bylo koupeno v Německu na konci roku 2021 jako pětileté s nájezdem cca 41tis km. Kromě prožraného těsnění v motorovém prostoru od kuny bylo vozidlo jako nové, včetně vůně nového auta v interiéru. Jedním z dalších důvodů, proč jsme se pro něj rozhodli byl interiér. Celá palubovka je potažená alcantarou, stejně tak jako výplň dveří a madla dveří. Jinak budíky a ovládání je převzato z Mercedesu. Co ocenili hlavně junioři vzadu je prosklená střecha, byť není otevírací. V létě se dá naštěstí střešní okno zatáhnout. Osobně bych ji oželel, ale v této specifikaci je tam vždy. Na design karoserie jsem si musel chvíli zvykat, ale s odstupem času musím říct, že se mi líbí daleko více než dárcovské GLA, nebo A od Mercedesu (o těchto jsme taky uvažovali, ale nakonec vyhrála cena). Zpočátku jsme byli s vozidlem spokojeni, ale s časem začínáme objevovat jeho stinné stránky.
Předně, ve vozidle je málo místa a to nejen vzadu. S mými 186 cm za volantem hlavou brousím strop a sedačka už nejde níže (a to podotýkám, že osobně preferuji vyšší posez). Dále sedadla mají pevné hlavové opěrky, efektní na pohled, ale při své výšce bych je potřeboval tak o tři cm vyšší. Místo na obě kolena minimální. Na zadní sedačky se vejdou tři dětské sedačky, ale jen tak tak a musím tam děti skládat popořádku, protože když bych napřed usadil krajní a až poté prostřední, tak se kvůli sedačce nedostanu k zapásání prostředního dítka a mezi sedačkami neprostrčíte ani list papíru. Další věc co zamrzí je, že zadní sedadlo nemá průvlak na lyže, či delší předměty, ale to je vzhledem k tomu, jak je auto užíváno jen detail.
Jinak jízdní vlastnosti nadprůměrné, možná úplně na vrcholu své třídy. Rozhodně o dvě tři třídy pohodlnější jak dále zmíněné Mini a o třídu pohodlnější jak Octavia. Jen ve srovnání s podobně výkonnými auty, jako jsou Mini JCW (silnější o 15kw), nebo Octavií III RS (silnější o 7kw), to tak netáhne, ale možná je to jen pocitové, dané tím, že je to čtyřkolka a automat. Nemám to ovšem nikterak podložené. Do stovky jsou určitě obě zmíněná vozidla dynamičtější, nad 100 km/h bych řekl, že se to srovná, jen sedmička už je taková udržovací. Spotřeba je dlouhodobě kolem 9. litrů, což jsem čekal níže, protože zase s tak těžkou nohou nejezdím, i když mám rád svižnější jízdu. pravda, tato spotřeba je víceméně městská a příměstská, na dálkových trasách se ale pod 7,2 l/100 km stejně nedostanete. Co už není taková hitparáda je převodovka. Oproti DSG DQ250 v Octavii tady tato se snaží otáčky držet těsně nad 1000ot./min a i když je to také dvojspojka, tak rozhodně není tak rychlá a má horší software než ta ve škodovce. Preferuji manuál, ale bohužel se toto vozidlo s tímto motorem dělalo jen v automatu. Jediná možnost jak si jízdu užít je zapnout sportovní režim a nebo přepnout na manuál.
K tomu přepínání režimů: S motorem to nedělá nic, žádná změna palivové mapy, žádné změna tuhosti nastavení řízení, pouze to drží motor ve vyšších otáčkách. Ještě že má pádla pod volantem, ale i tak si převodovka občas říká, jestli má poslechnout Váš pokyn k přeřazení :-).
Koupil bych si ho znovu? Tady záleží na prioritách. Pokud bych byl sám, nebo jen s partnerkou, tak asi ano, už jen proto, že na našich cestách je to naprostý unikát, ale jelikož auto má plnit úkol vozidla i pro pět osob (2+3), byť na kratší vzdálenosti, tak je to hodně stísněné. Dále musím zmínit infotainment....každé vozidlo podobně staré, ve kterém jsem za posledních dejme tomu osm let seděl ho mělo lepší. Když pominu jeho barevné vyvedení do pro mě nepříjemné fialové barvy, tak nic neumí. Dá se přepnout do češtiny, ale samotné ovládání auta češtinu nemá a prý se nedá ani nahrát. Navigaci nepoužívám, ale po každém nastartování se infotainment zapne a na úvodní obrazovce se objeví mapy, které mají také nepřirozené barevné vyvedení. Jinak Rádio má i DAB a mělo by být připojené k internetu, ale nikde jsem nenašel SIM a internet tak v autě nefunguje. Měli by jít stáhnout i aplikace, ale po několika pokusech o nainstalování něčeho jsem to vzdal, protože systém Infiniti inTouch je fakt peklo. Ale alespoň je na palubě přední i zadní kameru s rozlišením nic moc, asi tak kvality koncernu VW, dále 360° pohled na auto což se hodí při parkování a automatické parkování. To jsem vyzkoušel jednou a radši parkuju sám.
Něco málo k problémům. Když jsme auto koupili tak mě vyděsilo, že když jsem zapomněl na křižovatce vypnout start/stop, tak auto samozřejmě zdechlo, ale pak, když se nastartovalo, tak se vypnul infotainment a převodovka se přepnula do P. Naštěstí jsem se na různých fórech dočetl, že problém je dán vybitou sekundární baterií. její nabití nepomohlo, ale po koupi nové problém naštěstí zmizel.
Další problém s elektrikou, který se objevil až po několika letech jsou nefunkční adaptivní světlomety a to včetně automatického přepínání dálkových světel. To mě ale netrápí, jen konstatuji, že to přestalo fungovat. Věc která je již opravená, ale dala mi zabrat, abych nemusel kupovat nové světlo (nové 70tis) byl LED modul předního denního svícení. U nás se nedá sehnat, ale v Polsku stojí 800Kč. Takže oprava ve finále 2000 s prací. BTW světla jsou full LED, levnější specifikace měli myslím i žárovky.
Silné stránky
Pohodlný podvozek
Dobré jízdní vlastnosti
Design
Na našich silnicích rarita
Byť exot, dá se servisovat v normálním servise
Slabé stránky
Spotřeba paliva
Málo místa ve všech směrech
Šotky v elektronice
Omezený výhled z vozu díky vysokému pontonu karoserie a malým oknům
Zastaralý infotainment
Malý rejd
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Trošku vhledu do servisu a kde servisuji :-)
Infiniti skončilo oficiální zastoupení v ČR myslím 2017.
Infiniti - luxusní odnož Nissanu
Nissan patří pod Renault.
Renault je v holportu s Mercedesem.
Q 30 pak paradoxne není ani Nissan, ani Renault, ale překapotovaný Mercedes A "W176". Tudíž by se měl servisovat v Mercedesu. Po návštěvě oficiálního zastoupení MB, když se ptali, jaký mám model a já řekl Infiniti, tak jen vytřeštili oči a prý...co to je to Infiniti?
Takže jsem se sbalil, navštívil mého dvorního mechanika, který mi opravuje veškerá má vozidla a tam jezdím i s tímto a zatím nebyl jediný problém...
A jak se k němu chováme? Byť je to ještě relativně mladé auto "luxusní" značky, tak zastává roli dělníka a podle toho vypadá, sem tam ťukanec, tu a tam škrábanec, ale ve finále dostává vše co potřebuje, ba i navíc. Olej se mění po roce, nebo max 15tis km. Olej v převodovce, rozvodovce i zadním diferenciálu byl vyměněn po 60 tis, i když dle výrobce by nemusel, ale mám zkušenost s koncernovými vozy, takže jistota je jistota. Předloni vyměněné přední kotouče a destičky, letos to stejné vzadu, k tomu svíčky atd.
Jen co jsem ani já, ani můj mechanik nepochopil, tak sání je umístěno asi 3cm od rozžhaveného turba a na místě jemu nejbližším se rozteklo. Vyřešil jsem to jeho opravou laminátem a následně přelepením žáruvzdornou folií.
Další vozy značky Infiniti
-
Infiniti FX (2005) Majitel: Loki
Přidáno: 10.4.2013 319 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Infiniti (2005) Majitel: _dabel
Přidáno: 2.7.2011 139 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Infiniti G (2008) Majitel: Dave39
Přidáno: 5.3.2021 510 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Infiniti (2010) Majitel: nosekjan
Přidáno: 7.7.2010 3610 Majitel 9.44 Uživatelé