Recenze

9 Majitel

Škoda Karoq Style 1,5 TSI

9.53 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Karoq, foto 1 Škoda Karoq, foto 2 Škoda Karoq, foto 3 Škoda Karoq, foto 4 Škoda Karoq, foto 5 Škoda Karoq, foto 6 Škoda Karoq, foto 7 Škoda Karoq, foto 8
Škoda Karoq, foto 9 Škoda Karoq, foto 10 Škoda Karoq, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta II Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:8000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 250 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Asi zbytečné popisovat o jaký vůz jde. Zadání bylo náhrada za náš dosluhující Roomster, který svojí praktičností nastavil vysokou laťku a velmi neradi jsme se s ním při prodeji loučili. Potřebovali jsme něco, co odveze 2 dospělé a 2 děti + náklad a při dálniční jízdě nebude třeba zvyšovat hlas, aby se posádka slyšela :-)
V hledáčku jsme měli mnoho vozidel do užšího výběru postoupil VW Touran (asi by vyhrál, nebýt dodání za 11 měsíců od objednání). Dalším adeptem Škoda Superb (cenově výše a zbytečně dlouhé vozidlo, byť by se kufr hodil). Velkým konkurentem byla i Octavia IV v provedení kombi - nakonec vyhrál vyšší posez, lepší výhled a vzhled Karoqa (i za cenu menšího kufru). Podotýkám, že cenově vychází Octavia i Karoq velmi podobně.

I když jsme vůz s manželkou vybírali technicky/ekonomicky... na konec stejně trošku ovlivnily výběr i jisté emoce a pocity a možnost dodání (do 4 měsíců), což v lednu 2021 působilo "tragicky", dnes se tomu jen směji, jak rychle jsme auto dostali (objednáno na konci ledna - dodáno začátkem dubna). Musím uvést, že byly i další nároky na vozidlo. Aby mělo vyšší stavbu (ve většině kombíků mám syndrom "hlavy ve stropě"), kufr min. 500 litrů, benzínový motor, tažné zařízení, LED světlomety....

Za motorizaci jsem s ohledem na roční nájezd kilometrů a časté ježdění po městě vybral 1.5 TSI, 110 kW. Manuální 6st. převodovka.

Silné stránky

Nevím, zda má zásadní silné stránky, ale Karoq splnil v rozumné míře všechny naše požadavky . Kombinace slušného prostoru, kufru, design připomínající větší Kodiaq (i ten byl zvažován ve variantě low-cost "holátka"). Z předchozí Škody Roomster se nám líbila možnost posunu a vyjmutí zadních sedaček (Vario flex - přípatek 12.800 Kč). Jako příznivce značky/koncernu hodnotím i interiér, byť v uvedené cenové hladině bych například očekával lepší zpracování vnitřní části dveří.

Jednoznačně dobře hodnotím výbavu STYLE - má vše, co člověk potřebuje. Záměrně jsem nevybíral žádné další elektronické asistenty. Po půlročním používání hodnotím jako velmi dobré LED hlavní světlomety a adaptivní tempomat (ten sice někdy zbytečně zabrzdí, ale z pohledu bezpečnosti na dlouhých cestách jej hodnotím kladně).

Pro rodiče s dětmi (v sedačkách) je dobrý přístup na upnutí pásů, což je dáno vyšší konstrukcí kabiny.

Další plus je ovládání klimatizace "čudlíky", nikoliv dotykem na obrazovce. Jde o drobnost, ale potěší.

Slabé stránky

Možná bychom uvítali větší kufr. Třeba na úroveň Octavie kombi. Zatím nemáme otestováno naložení věcí na zimní dovolenou - snad to s rakví na lyže bude stačit :-)

Navigace od Škoda-auto je jedna velká tragédie. Grafické zpracování je pěkné a např. hlasové pokyny jsou fajn (možná lepší než u jiných navigací), ale to hlavní - navigovat - prostě skřípe. Navigace má mít dynamické chování a pravidelné aktualizace (po 3 letech se bude připlácet/platit online podpora), jenže ne vždy a všude to funguje.
Prostě práce s navigací a "OK Laurou" je častým trápením a raději zrcadlíme telefon s navigací od Googlu. Největší problém je, že například více než měsíční uzavírku poměrně zásadního sjezdu z D8 nebrala v potaz a stále nás vedla do uzavírky.
Dále je problém spárovat telefon Huawei pro navigaci (hovory fungují). Netuším zda to má dočinění se sankcemi proti Číně.

Cena - nebýt poměrně velké slevy, kterou mám v rámci zaměstnaneckého programu, tak bych asi čekal na Volkswagen Touran, kde by sice sleva nebyla taková, ale dostal ji každý. K cenové politice bych ještě dodal jednu věc, u výbavy Style jsme skončili z důvodu, že příplatky u Ambition dosáhly takové výše, že při doplnění na Style byl již rozdíl velmi nízký.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem v servisu nebyl. Vůz má prodloužený interval výměny oleje na 2 roky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dobré, rychlé dodání na dnešní dobu.

 


Další vozy Škoda Karoq



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

těžko hodnotit po půl roce užívání. Každopádně jsem připlatil 5letou záruku.

praktičnost
8

Tak praktický jako původní Roomster asi není (ve smyslu - cena / užitná hodnota), ale myslím, že na dnešní poměry jde o dobře "nastavené" rodinné vozidilo. Bohužel podle ceny rozhodně už nejde lidové auto, jakým škoda bývala.

prostornost
9

pro 4 člennou posádku nabízí dostatek prostoru.

jízdní vlastnosti
9

Dobré

jízdní komfort
9

Vozidlo je tiché. Při 130 km /h točí cca 2500 otáček a je slyšet spíše aerodynamický zvuk, než hluk od motoru.

provozní náklady
7

Když by člověk nepočítal s nákupní cenou, tak dobré :-)

náhradní díly
9

Zatím nemohu posoudit.

výkon motoru
9

Od 2000 otáček motor táhne dobře.

spotřeba
9

Dlouhodobá mezi 7 až 7,5 l na 100 km.

hlučnost motoru
9

Vozidlo je tiché. Auto je tiché, pří 130 km/h má 2500otáček. Při 3000 otáček cca 145km/h.

kvalita sedadel
8

Dobrý celkový posez i boční vedení, mohl by být delší podsedák.

brzdy
8
zavazadlový prostor
9

Systém Varioflex nabízí objem od 468 - 588 l. V maximálním posunu sedadel však ve druhé řadě může sedět jen člověk bez noh. Kdyby byl využit zbytečný prostor pod zadními podběhy, mohl být kufr větší (konstrukčně dáno možností 4x4).






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…