Recenze

SneznyMuz (muž 40 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 Style

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Karoq, foto 1 Škoda Karoq, foto 2 Škoda Karoq, foto 3 Škoda Karoq, foto 4 Škoda Karoq, foto 5 Škoda Karoq, foto 6 Škoda Karoq, foto 7 Škoda Karoq, foto 8
Škoda Karoq, foto 9 Škoda Karoq, foto 10 Škoda Karoq, foto 11 Škoda Karoq, foto 12 Škoda Karoq, foto 13 Škoda Karoq, foto 14 Škoda Karoq, foto 15 Škoda Karoq, foto 16 Škoda Karoq, foto 17 Škoda Karoq, foto 18 Škoda Karoq, foto 19 Škoda Karoq, foto 20 Škoda Karoq, foto 21 Škoda Karoq, foto 22 Škoda Karoq, foto 23 Škoda Karoq, foto 24 Škoda Karoq, foto 26 Škoda Karoq, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta prostě Karoq Rok výroby 2017 Koupeno ojeté najeto [km]:52000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 479 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Tak nastal opět čas napsat nějakou tu recenzi, jelikož na Karoqa tu zde toho moc není.

Kdysi jsem vlastnil Yetiho 1.8 TSI 4x4, který sloužil nadmíru dobře. A jelikož si nikdy ne moc dlouhou dobu nechávám auta, tak i Yeti šel do světa a jako náhradu posloužila Octavia 3.generace s benzínovým motorem 1.4 TSI, která byla moc příjemná. Spotřeba úplně dokonalá a na takový motůrek hodně slušná dynamika i spolehlivost. Jela řekl bych velmi podobně jako Yeti, jen Yeti táhnul v širším spektru otáček a ve zrychlování nad 100km/hod byl Yeti řekl bych alespoň pocitově trošku lepší. Octávka šla nicméně do světa, jelikož pokud si člověk zvykne na 4x4, zkrátka to člověku chybí. V zimě s ní byl velikánský problém, lehký předek a tam, kde bydlíme…kdy z rovinky zatáčíme hned do prudkého kopce byl někdy trošku adrenalin, aby člověk nesklouznul k sousedům do plotu. Takže jsme se rozhodli s manželkou za výměnu a opět jsme našli Octávku 3.gen. tentokrát po faceliftu a 4x4. 2.0TDI 110kW jezdil velmi příjemně, byla vybavená víc než by člověk skoro potřeboval, dokonce byla ještě v další 4 leté záruce. Auto bez problémů, jediné, co jsem reklamoval byl napínák kladky řemenu, který dělal při nastartování hluk. Najezdil jsem na ní asi 50.000 km.

No nebudu dál rozvádět, přeci jen bych se měl už dostat k tomu Karoqu. Bohužel mě k němu dovedly zdravotní problémy v podobě vyhřezlé plotýnky a tak jsem měl opravdu hodně veliký problém si do Octávky sednout. Rodiče mají Kodiaqa a když jsem si do něj sednul a zjistil, že téměř bez bolesti, tak začlo pátrání po nástupci Octavie. Prvně jsem se díval po Mazdě CX-5 s 2,5 litrovým benzínem, ale na výběr je takových motorů pomálu. Dále jsem se porozhlížel po Subaru Outback, ale opět najít benzínový motor, protože ty dieselové bývají problémové, bylo něco jako u Mazdy. Zkrátka najít něco slušného byl problém. Začal jsem se porozhlížet po Kodiaqu, ale už to bylo trošku mimo mé finanční možnosti, jelikož ještě do toho všeho máme rozestavěný dům. Nakonec jsem se začal zajímat o Karoqa a najednou jsem našel jednoho čtyřletého ještě s roční tovární zárukou, najeto 52.000 km ve výbavě Style a pro mě s podmínkou 4X4. Motor 2.0 TDI 110kW s manuální převodovkou. Jednalo se kdysi o předváděcí vůz, takže ve výbavě zvyklou pro novináře. Prostě v “plné palbě”. Tam už chyběla snad jen panoramatická střecha a byl by konfigurátor snad celý zaškrtaný. Pak si vozidlo někdo koupil a najezdil s ním asi 50.000 km.

Takže teď k samotnému auto. Nalézá se mi do něj opravdu dobře a rozhodně je to pro mě lepší pozice za volantem, jak v Octávii. Berte to jen z mého pohledu, kvůli špatným zádům :-) Přístup na zadní sedačku je zrovna tak příjemný a hlavně pro mě, kdy máme umístěnou autosedačku se k dcerce konečně nemusím ohýbat. Tím, jak je vozidlo vybavené ve světlé kůži, světlém interiéru a tmavě šedou stropnicí to působí v autě až luxusně. Tak něco k výbavě Style. Infotaiment Columbus s velkým displejem má kvalitní zobrazení, jen mi chybí z předešlé Octávky fyzická tlačítka, nebo ty postranní na rychlý výběr mezi rádiem, navigací, apod. Člověk musí máčknout na menu a až pak vybrat požadovanou volbu. Ještě, že alespoň ovládání hlasitosti je na volantu, protože dotykové na displeji je za jízdy fakt krkolomná záležitost. Dále je vybavené nezávislým topením (ještě nevyzkoušeno, ale vypadá to dobře i díky možnosti ovládání na dálku pomocí mobilního telefonu). Jsou zde vyhřívaná všechna sedadla, Pak je zde udržování v jízdních pruzích (vyzkoušeno a za mě dobrý-jen ty čáry musí být fakt dobře pro systém viditelné), front assist, parkovací asistent (také jsem ještě nevyzkoušel, aby to samo mezi auta zaparkovalo). Pak mám odzkoušen adaptivní tempomat a na dálnici moc příjemná věc, nemám k němu výhrady. Řidičova sedačka elektricky nastavitelná je věc, kterou jsme s manželkou postrádali, protože konečně nemusíme neustále při střídání se za volantem hledat polohu. Každý má svůj klíček s předem uloženým profilem, takže se každému nastaví sedačka a zrcátka dle klíčku. To je moc fajnová věc. Na každý profil se dá samozřejmě nastavit ještě více věcí od klimatizace apod. To jsme ještě vše ani neprohlíželi, ale nastavit se toho dá na každého řidiče opravdu mnoho. V noci se dá z auta udělat nasvětlená diskotéka…barevně lišty ve dveřích. Pro mě to není podstatný, ale je to tu a vypadá to pěkně :-) Jinak v sedačce se mi sedí lépe, určitě lépe tvarovaná, jak v Octavii. Dále se pak dá nastavit jízdní režim (nemám adaptivní tlumiče), takže se jedná spíše o reakci šlápnutí na plyn, tuhost volantu apod. Nic, co si myslím je v autě nutné si připlácet. Snad jen, že je tam režim Sníh, to uvidím, až napadne. Auto je dále na 19” kolech. Z toho jsem měl velký strach a říkal si, pokud to bude mlátit, půjdou do světa a koupím 18”. Ale musím konstatovat, že i na horší cestě jsou v pohodě, opravdu jsou. Připomíná mi to jízdu v Octavii na 17” kolech. Takže mě jen čeká na příští sezonu koupit nové pneu, jelikož tyto jsou už tak akorát na vyhození (a že je to celkem cenový masakr, pokud chce člověk opravdu dobrý gumy). Pak jedna z věcí, která nám na Octavii chyběla je elektricky ovladatelné víko kufru. Tím myslím ono podkopnutí pod nárazníkem a kufr se otevře. S dítětem, kdy máme kolikrát plné ruce jsme za tohle opravdu rádi. Já vím, pro někoho blbost, ale na druhou stranu moc sympatická věc, kterou využíváme dost často. No a z dalších věcí je elektricky ovladatelný závěs, chcete-li koule. Měl jsem na Yetim, kde se nandavala ručně a tady prostě jen “vypadne” z nárazníku po zmáčknutí tlačítka v kufru. Stačí pak jen zaaretovat a je hotovo. Dále fungují velmi dobře světla, viditelnost možná trošku lepší, jak full LED u Octávie, ale je to možná tím, že člověk sedí výš a má lepší výhled. Automatická světla fungují zrovna tak dobře. Ani jednou se mi nestalo, že by mě někdo probliknul, že oslňuji. Většinou automatická světla zhasnou dálková světla dřív, než protijedoucí vozidla. Parkovací kamera pak funguje tak nějak normálně, jako u každého auta s kamerou. Zobrazení je pěkné a ukazuje hodně do široka. Sakra, to vypadá jako když to auto jen chválím. Jenže mě to auto zkrátka hodně vyhovuje na každodenní ježdění. Snad jen ten kufr, který je o dost kratší, jak v Octavii. Ale s tím jsme počítali. Důležité je, že se nám tam vejde kočárek a ještě nějaké místo zbyde. No a když ne, koupí se na střechu rakev. Vždy se to dá nějak vyřešit, ne? :-)

A málem bych zapomněl na motor. Ten je mnohem tiší jak v Octavce. Jediné, co se mi nelíbí, že tady se už dolévá močovina. Jinak stejně jako do Octavie tankuji pouze paliva od Shell, případně Benzina, nebo OMV. Ještě při každém tankování používám aditivum od VIF. Spotřebu zatím nechci hodnotit, nemám s tím najeto ještě tolik, abych mohl objektivně spotřebu hodnotit. Zatím se pohybuji oproti Octavce o 0,5l horší a na dálnici o 1 litr výš. Tzn. zatím město a okresy okolo 5,5 až 6 litrů, Dálnice lehce přes 7 litrů. Také jsem zvědavý na rozdíl, až přezuji z 19” kol na 17” zimní, co to se spotřebou udělá. Motor mi výkonově na pohodlné cestování dostačuje. Samozřejmě, že výkonu není nikdy dost, ale i na bezpečné předjetí to je akorát. Ještě co se týče kol, tak letní jsou 225/45 R19 a zimní 225/55 R17.

Co teď budu řešit, že původní majitel dal folie na zadní okna, ale jsou tak tmavá, že je mi to na výhled ve vnitřním zpětném zrcátku nepohodlné, pro mě až nebezpečné. Podle mě je tam propustnost 5% a tím se musím docela dlouhou dobu dívat zpět, abych vyhodnotil, co se za mnou děje. A to nemluvím o jízdě za tmy, kdy je vidět leda velký prd. Takže folie půjdou dolů a dám tam propustnost 25% jako jsem měl na Octavii.

Podvozek je příjemně komfortní, zkrátka klasicky škodovácký. Mě vyhovuje, drží stopu, na vyšší karoserii se moc nenaklání, je jistý. Nevím, co bych k němu měl víc napsat. Prostě Škodovka.

Dále je zde vcelku dobrá variabilita zadního uspořádání sedaček, tzv. VarioFlex. V podstatě toto jsem měl už na Yetim, kdy jsou sedačky vzadu posuvné, kromě té prostřední. Takže se říká, že si tím můžete zvětšit prostor v kufru. Což je jako dobrý, to ne že ne, jenže tím, že prostřední nemůžete posunout, takže potom zbývá jí jen sklopit. Což ne vždy bude úplně ideální. Nebo prostřední sedačku vyndáte a ty postranní můžete k sobě o několik cm srazit. Tím ale vznikne “díra” do kufru. Ale jo, mají to vymyšlené asi dobře.

Tím se dostávám k závěru. Omlouvám se zároveň, že fotek je pomálu. Nebyl vůbec čas auto nafotit. Auto potřebuje nejdřív pořádné umytí, navoskovat a pak vyrazím někam do přírody, kde ty fotky budou stát za něco. A hlavně si musím dát trošku do pořádku bolavá záda, abych tohle vše mohl zrealizovat. Takže z počátku jen takto stroze, aby bylo vidět, že to auto opravdu existuje :-).

PS: Tohle byly fotky pro pojišťovnu :-)

Samozřejmě další postřehy budu v budoucnu aktualizovat. Abych to nějak shrnul. Jako škodovkář jsem z tohoto vozidla nadšený a doufám, že bude sloužit minimálně stejně dobře, jako mé předešlé vozy.

Mějte hezký den.

Silné stránky

Vyšší karoserie a tím pohodlné nastupování
Rozsáhlost výbavy
Výkonově dostačuje
Spotřeba, ale zatím si na sebe ještě zvykáme :-)
4x4
Světla

Slabé stránky

Alespoň pro nás ne úplně dostatečně veliký kufr pro rodinu.
Pouze dotykové ovládání Infotaimentu.
Canton hraje moc pěkně,, ale sem tam ty dveře zarezonují. To zamrzí, v. Octavii to nikdy nedělalo.
Ale to je opravdu asi tak vše. Třeba se časem ještě něco objeví

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Prozatím žádné, nemohu toto ještě hodnotit

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nebudu bazar jmenovat. Ale za týden nebyl schopen s vozidlem nejmenovaný autosalon dojet na evidenční kontrolu a neměl od majitele druhé klíče. Takže se s vozidlem muselo jet znovu, aby se vše dořešilo. Naštěstí je to jen 50km od mís
ta bydliště. Jinak kromě této záležitosti proběhlo vše v pořádku

 

Novinky v recenzi

30.10.2021 13:19

Zimní a letní pneu

Tak na fotkách jsou vidět zimní pneu které jsem koupil a sice Goodyear UltraGrip Performance+ 225x55 R17 a rovnou jsem taktéž koupil na letní sezónu Goodyear Eagle F1 Assymetric 225/45 R19. Oboje vyšly na daný rozměr disku jedny z nejlépších v testech. Na zimních, které již používám jsem zatím spokojený, chovají se dobře, jsou tiché, jen ještě uvidím, jak se předvedou na sněhu.

26.9.2021 15:33

To musí pryč

Ofuky kolem oken...prostě to ně mě nepůsobí hezky, jak auto z devadesátek. Navíc dělaly značný aerodynamický hluk (dálniční rychlosti). A jelikož byly dosti zatmavené, tak kolem A sloupků se zhoršoval dost výhled. Naštěstí šlo vše dobře sundat.


Další vozy Škoda Karoq



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím jsem do toho nedal ani korunu, uvidíme časem

praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

Pro mě naprosto vyhovující. Příjemně naladěný podvozek.

provozní náklady
9

Uvidíme časem, zatím hodnotím dle krátkého používání. Chce to ještě čas na objektivitu

náhradní díly
10

Zatím nic

výkon motoru
9

Závoďák to nění, ale na pohodlné cestování dobré

spotřeba
9

Zatím se sžívám

hlučnost motoru
10

Příjemné překvapení

kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Dobrá variabilita, ale mohlo by to být lepší






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…