Recenze

9 Majitel

Ford Puma

9.42 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Puma, foto 1 Ford Puma, foto 2 Ford Puma, foto 3 Ford Puma, foto 4 Ford Puma, foto 5 Ford Puma, foto 6 Ford Puma, foto 7 Ford Puma, foto 8
Ford Puma, foto 9 Ford Puma, foto 10 Ford Puma, foto 11 Ford Puma, foto 12 Ford Puma, foto 13 Ford Puma, foto 14 Ford Puma, foto 15 Ford Puma, foto 16 Ford Puma, foto 17 Ford Puma, foto 18 Ford Puma, foto 19 Ford Puma, foto 20
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Modrá blecha Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:235000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1679 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 157 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Koncept Ford Puma byl představen v roce 1996. Vznikl jako odpověď na marketingový úspěch konkurenčního výrobce (Opel Tigra). Stejně jako malý Opel, atraktivní Fordík postavili na základě malého městského auta. Puma byla vyráběna ve Fordových výrobních závodech u Kolína nad Rýnem v Německu od roku 1997 do roku 2002, kdy z výrobních linek sjel poslední kousek těchto překrásných autíček. Občas segment nazýváme hotcoupé, protože všechny důležité mechanické části (motor, převodovka a pohon) jsou v přední části vozu. To je stejné jako u Fiesty (Mk.IV).

ZKUŠENOST PŘI NÁKUPU

Hledal jsem studentské auto na přemísťování z bodu A do bodu B, které by mě bavilo.

Vůz jsem pořídil z druhé ruky v ČR. Původní registrace byla v Německu. Ex majitel toto vozidlo postavil tzv. na "kšeft", proto jsem později řešil různé neduhy spojené s předchozími nehodami a pravděpodobně stočeným tachometrem, které bych si pořízením tehdy normální Pumy odpustil. Vůz byl v lehkém tuningu. Lak, podvozek, kola.

DESIGN a EXTERIÉR

Atraktivní dynamický vzhled poplatný době vzniku. Řadí se už do vlny zvané New Edge design známé spíše z Focusu Mk.I, zde se však ještě mísí s oblými tvary viděnými například na Escortu Mk.VII. Základní proporce zdědila Puma po sesterské Fiestě, na jejímž základu je postavená. To co Fiesta nemá, jsou baculaté blatníky, ještě umocněné ve verzi ST155, hodně skloněné zadní okno a žrouta malých dětí, tedy otvor pro přívod vzduchu pro chladič v přední části vozidla. Jako perličku můžu uvést, že Puma je první vozidlo u Fordu, kde byla použity čiré světlomety. Bohužel v noci a především za deště působí pro řidiče za volantem jako bludičky. I na tehdejší dobu vzniku jsou světla nedostatečná.

Exteriér, resp. karosérie trpí na velký neduh všech Fordů z těchto let výroby. Korozi. Přední blatníky, zadní lemy, podlaha, prahy. Neznám Pumu, která by v těchto místech nebyla opravovaná.

BRZDY a PODVOZEK

Brzdy jsou nejslabší článek celého auta. Způsobily mi nejednu horkou chvilku. Na běžné ježdění bohatě stačí, ovšem při ostřejší jízdě či delším brzdění z vysoké rychlosti se vyzdvihnou jejich neduhy. Přehřívání, vadnutí a poněkud tužší chod. Doporučil bych výměnu za FL verzi (d260mm), které jsou shodné s Focusem Mk.I a podobnými problémy již netrpí.

Podvozek je naopak nejsilnější článek vozidla. Opět se povedl technikům od Fordu majstrštyk. Naladili Pumu, tak aby seděla sportovně smýšlejícím řidičům. Na okreskách je příjemně tvrdá a jistá. Ne nadarmo se říká, že Puma je jedna z nejlepších vyrobených předokolek.

MOTOR

Motor 1.7 VCT, dopomáhající tvořit ten správný sportovní charakter, má kořeny v bloku motoru 1.4, který se nachází pod kapotami Fiest. Ladění firmou Yamaha zahrnovalo narůst objemu na 1.7 l. System VCT (Variable Cam Timming) byl přidán do hlavy motoru. 85% kroutícího momentu můžete použít již při 1500ot/min. Maximum je 6750ot/min, kde se nachází omezovač. Dlouhodobá spotřeba se pohybuje kolem 7 l/100km. Motor má nádherný zvuk navzdory faktu, že se jedná pouze o 4-válec.

PŘEVODOVKA

5-ti rychlostní, z převodovaná na krátko. Při cestování po dálnicích citelně chybí jeden stupeň do "rychla". Je poměrně přesná. Ford zde použil systém klasických táhel namísto lanovodů jako u většího sourozence Mondea. Kultovní fofrklacek, tvořený hliníkovou koulí, v létě pálí, v zimě chladí, nicméně nabudí sportovní atmosféru i v interiéru, který je jinak jen lehce odlišená Fiesta Mk.IV.

INTERIÉR

Jak už jsem zmínil výše… Přístrojová deska je kompletně převzatá ze zmíněné Fiesty Mk.IV, změněné jsou budíky sdruženého přístroje, které mají bílý podklad namísto černého a šofér drží v rukou polokožený volant namísto celoplastového jako ve Fiestě. Původní Pumácké sedačky považuji za spíše horší. Mě z nich boleli záda a nahradil jsem je proto sedadly z limitované edice Ford Racing Puma.

PORUCHY a OPRAVY

Vozidlo má pravidelnou údržbu. 2x mě v zahraničí vypekla zadní ložiska, přičemž v druhém případě byla ložiska zcela nová. V roce 2018 prošel vůz kompletní opravou karosérie. V první letech vlastnění se objevovali poruchy, které bych čekal u vozu s větším nájezdem kilometrů.

PUMATRIP

Aktuálně máme společně navštívených 15 zemí a mnoho společných motoristických zážitků na takových místech jako jsou Nürburgring Nordschleife, Silverstone, Stelvio Pass, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, Grossglockner Hochalpenstrasse ...

Více o našich cestách zde: https://pumatrip.webnode.cz/

Tohle jsou všechno fakta o autě…

DOPLNĚNÍ
Vás však víc zajímá, jaké je to s Pumou jezdit. Uvelebit se do úzkých sedaček obšitých látkou, připnout se bezpečnostními pásy, otočit klíčkem v zapalování do pozice dva a poslechnout si jak čtyř hrnek v předních útrobách vozu zavrní. Pravda, někdy si dá načas. Nevím, kdy se to stalo, ale stejně jako je to se mnou, z oslovení ty, se plynně přešlo na Vy a tak místo na srazy soudobých vozů začínáme jezdit na srazy youngtimerů.

Už první metry za volantem napoví, že se nejedná o automatickou pračku na kolech, jež Vám šahá do řízení při každé příležitosti, ani Vám auto neradí, kdy máte zařadit jiný kvalt. Tyhle základní úkony jsou prostě na Vás. A to je dobře. Na druhou stranu to není ani skutečný veterán, jenž vyžaduje vystudování vysoké školy, abyste zvládli jeho základní uřízení.

Doporučuji se vyhýbat pražským kanálům, dírám a výmolům. Každá taková rána z nerovnosti je výrazně cítit v interiéru menším tlumením podvozku, daní za sportovní charakteristikou vozu.

Doménou vozu jsou okresní silnice. Pomalé táhlé zatáčky, kde řadíte mezi druhým a třetím rychlostním stupněm. Prostě ideální na projížďku kolem řeky Vltava. Vůz se mnou navštěvuje i závodní okruhy jako jsou Silverstone, Brno…, ale přeci jenom tady ztrátu na vozy s více koni pod kapotou doháníme nebojácným výkonem na hranici přilnavosti pneumatik a dlouhou neutralitou. Na nedotáčivý smyk musíte být v zatáčce vyloženě rychlý, na ten přetáčivý musíte dupnout / ťuknout na pedál brzdy při natočeném volantu v zatáčce, tím odlehčíte zadní lehkou část a jde vše ráz na ráz. Pokud ctíte sportovní jízdu a máte odřazeno, odbrzděno před zatáčkou, vůz "horkou" chvilku zavánějící hnědým poplachem v kalhotách zvládne.

ZÁVĚR

Díky aktuálně nízkým cenám při pořízení, se jedná o do budoucna vhodný kup na investici. Každý budoucí majitel, ale musí počítat s nemalou investicí při opravě koroze. Vozidel Ford Puma bylo vyrobeno relativně málo a do pár let jich bude na silnici jako šafránu, takže doba, kdy ceny půjdou opět nahoru, brzy přijde. Plusy a mínusy auta v textu.

 


Další vozy Ford Puma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Po pořízení byla spolehlivost horší než teď, kdy už vím, co ve voze mám.

praktičnost
3

Odpovídá rozměrům a charakteru vozu, tohle auto se nekupuje kvůli praktičnosti.

prostornost
5

Odpovídá rozměrům vozu. Osoby vyšší postavy mají problém se vejít i na přední sedadla.

jízdní vlastnosti
10

Auto je zábavné už od nižší rychlostí.

jízdní komfort
7

Daň za tvrdý podvozek. Je cítit přejezd přes nerovnosti.

provozní náklady
6

Odpovídají vozům z těchto let výroby.

náhradní díly
4

Aktuálně se hůře shánějí specifické karosářské díly.

výkon motoru
7

Ještě stále to není louda provozu. Vytáčení motoru do 6.000ot/minutu dělá autu vyloženě radost.

spotřeba
6

Lepší průměr

hlučnost motoru
6

Ze zvuku sériového výfuku hlava nebolí ani při delších jízdách. V tunelu je radost poslouchat příjemné brumlání.

kvalita sedadel
10

Sedadla Sparco Torino 2 z FRP modelu považuji za to nejlepší, co jsem si do vozu pořídil.

brzdy
8

Brzdy z Focusu jsou naprosto dostatečné k charakteru vozu.

zavazadlový prostor
6

Odpovídá rozměrům, tohle auto se nekupuje kvůli kufru.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…