Recenze

MakG (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Honda CR-V Honda CR-V Hybrid

9.39 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda CR-V, foto 1 Honda CR-V, foto 2 Honda CR-V, foto 3 Honda CR-V, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Hasičák Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1993 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 315 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 497 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.3

Popis vozu

Na podzim roku 2019 jsem se začal opatrně poohlížet po novém autě. Sice mě k tomu reálně nic nenutilo, protože má předchozí „hejbací karabička“ byla Honda Accord 2,4 Manuál (2009). Najel jsem s ním 250t km bez poruchy a bez nutnosti jakýchkoliv oprav. Čili měl jsem s autem (a potažmo i se značkou Honda) jen pozitivní zkušenosti. Chtěl jsem tudíž u této značky zůstat i nadále, ale byl tu problém. Pokud by se v EU prodával Accord, šel bych asi opět do něj. Nicméně nabídka Hondy se neustále zmenšuje a naopak rodinka se trochu rozrostla – možnost volby tedy byla pouze mezi Civikem a CR-V. Civic je fajn autíčko, ale chtěl jsem kufr aspoň 500l – takže toto cesta nebyla. S CR-V jsem měl reálnou pár-denní zkušenost s předchozí generací s 2L benzínem. Na pohodovou jízdu ok, ale jakýkoliv pokus o dynamiku byl (ve srovnání s Accordem) tragédie. Už jsem byl více-méně rozhodnut, že budu muset hledat v konkurenčních vodách, když se mi naskytla příležitost si na víkend půjčit tehdejší novinku v ČR – nové CR-V Hybrid. Nabídku jsem přijal hlavně z důvodu, abych měl jistou „…že tudy cesta nevede“. K mému velkému překvapení, ale vedla… 😊

Zprvu byla má nedůvěra vůči CR-V značná. A navíc jsem nebyl zrovna fanoušek SUV. Nicméně po jednom víkendu, kdy jsem ujel napříč republikou přes 1000km se můj názor zcela změnil. Posednutí do Accordu jsem měl vždy pocit, že musím být všude první, že musím jezdit rychle, agresivně atp. Jenže manželka ani děti tuto mou vášeň moc nesdíleli, takže posledních pár let člověk musel jezdit spíše tak, aby „blinkacích“ zastávek bylo co nejméně. Nicméně CR-V mě během roku tak nějak samo přirozeně „vyklidnilo“. Najednou jsem si začal užívat úplně jiné věci.

Věc, která mě na CR-V Hybrid asi nejvíce potěšila byl fakt, že nejde o žádného lenocha. Elektromotor funguje tak jak má a dodává autu slušnou dynamiku jak pro rozjezd z křižovatky, tak při předjíždění. Až cca do 130 je dynamika zcela postačující (v rámci rodinného SUV). Subjektivní pocit z dynamiky je v rychlostech (cca do 100km/h) dokonce lepší než v Accordu. Zapříčiňuje to hlavně fakt, že pokud chtěl člověk od atmosféry nějakou dynamiku, musel podřadit (alespoň o dva stupně). Pokud jsem jel třeba 90km/h v Accordu na 6st. a dal plný plyn … nic moc se nedělo. Jenže 90% času člověk nemá náladu držet motor stále v otáčkách, nebo neustále řadit nahoru a dolů. U CR-V toto odpadá. Tam je krouťák i výkon v podstatě stále stejný od nulových otáček. Od 160 se už autu moc zrychlovat nechce a na omezovač (189km/h tacho) se dostane jen tak tak. Překvapivě rychle jsem si zvykl na automat a naprosto úžasné jemné rozjezdy a posouvání v kolonách (takže manuál a neustálé mačkání spojky v denních kolonách v Praze mi určitě nechybí).

Hodně zmiňovanou obavou bývá u hybridů hluk vytočeného motoru a jeho monotónost. Dle mého názoru je tento fakt značně zkreslen tím, že auto je 95% jízdy naprosto tiché. Jediné, co člověk vnímá je případný aerodynamický svist. Výraznější hluk se ozve pouze při kick-downu, při jízdě do prudšího kopce, nebo občas na dálnici. A ten kontrast mezi tichem a náhle vytočeným motorem může u spousty lidí nabít dojmu, že je auto prostě hlučné. Ovšem dle mého srovnání, je hluk od plně vytočeného motoru v CR-V stále nižší, než od Accordu v 7000t/ot. Jenže tím, že většina lidí má hluk spojený s akcelerací tak ho v tu chvíly mnohem méně vnímá. Vše je do značné míry otázkou zvyku a po nějaké době to člověk přestane vnímat a nijak to neobtěžuje.

Spotřeba – toť u hybridů v diskusích vždy velké téma. Podle mě by se to dalo shrnout asi takto. Buď mu člověk dá to, co hybrid potřebuje a pak vše funguje výborně. Nebo mu to nedá a pak má dojem, že to nefunguje. Pokud člověk jezdí klidně, předvídavě a snaží se maximálně využívat jízdu čistě na elektriku tak jsou hodnoty spotřeby (na SUV ve čtyřkolce) víc než slušné. U mě se pohybují (po Praze 4,5-5,5, okresky 5-6, dálnice 7-8). V zimě jsou pak tyto hodnoty o 0,5 až 1 litr vyšší. Důvody jsou stejné jako u klasických aut. Tady se ještě přidává fakt, že v zimě se benzínový motor spouští častěji z důvodu vyhřívání kabiny. Celkový průměr za prvních 20.000km (což u mě dělá přesně celý rok) se zastavil dle PP na 6,3).
Hodně diskutované téma jsou rovněž dálnice. Nejčastěji jezdím na tempomat nastavený na 130. Tehdy si CR-V bere těch 7-8L (pro info Accord si bral nejčastěji 8,3L a to byl sedan o 200kg lehčí). Jízda nad 130 už ale spotřebu zvyšuje dost výrazně přes 10L. Nicméně auto tak nějak přirozeně člověka tlačí k tomu, aby s tím žádnou „pilu“ nejezdil.
V případě města a nižších příměstských rychlostí se ale naopak plně projevují výhody tohoto pohonu. S kamarádem jsem prováděl srovnávací test spotřeby, kdy jsme se vraceli z Jevan přes Říčany do Prahy (cca 35km). On jel s Hyundai Tucson 4x4 (2L diesel, automat, 185k, r2007). Parametrově tedy naprosto srovnatelné auto. Jeli jsme stejnou rychlostí, stejnou cestu – výsledek … Hyundai 6,2L/100km vs. CR-V 3,5L/100km. Dále jsme zkoušeli dálnici do Liberce – obě auta se pohybovala kolem 8,5L/100Km.

Jízda a podvozek – Podvozek je jedním slovem parádní. I při velkých nerovnostech nepřenáší do kabiny žádné rány, jen se tak lehce zhoupne. Člověk postupně přestává řešit věci jako díry na silnici, nebo retardéry. Zároveň je ale podvozek jistý, v zatáčkách se nenaklání a auto hezky drží stopu.

Interiér – Detailní popis interiéru dělat nebudu, to lze dohledat v každém testu. Spíše by se zaměřil na drobnosti, co mi vadí. Honda měla vždy solidní zpracování a kvalitní materiály. Vybral jsem si bílou kůži, protože mi přijde, že interiér trochu více oživí. Hnědé imitace dřeva (které mi přišli děsné) jsem nechal vyměnit za imitace hliníku (což už se dalo vydržet).
Nějakou dobu mi trvalo si zvyknout na vyšší posez a oproti Accordu takový méně řidičský pocit. Accord měl super sedačky, které tělo obejmuli a krásně drželi tělo v zatáčkách. Sedačky v CR-V jsou sice pohodlné, ale při prudkém projetí zatáčky se člověk musí držet volantu aby neskončil manželce v klíně 😊

Infotainment - ten je jak z roku 2005, nicméně naštěstí podporuje android auto. Většinu času mám na display stejně puštěný Waze, takže reálně vlastně nic víc nepotřebuji. Jedna z věcí, co mi ale chybí je, že aktuální spotřebu pro danou jízdu od nastartování po vypnutí motoru (vyjádřenou konkrétním číslem) mohu mít zobrazenu pouze na display infotainmentu a ne na display před volantem. Tam je zobrazena pouze spotřeba od vynulování počítadla (což standardně dělám vždy při tankování). Lze si sice zobrazit aktuální spotřebu za danou jízdu, ale vyjádřenou pouze takový špatně čitelným ukazatelem, kde je 0, 5, 10, 15 litrů. A podle toho, jaká je spotřeba ukazatel roste, nebo se zmenšuje. Ovšem odhadnout hodnotu, zda je třeba 6,5 nebo třeba 7,4 jde dost špatně.

Celkově jsem s CR-V mile překvapený. Ještě před pár lety bych nepovažoval za možné, že budu mít doma SUV a budu s tím v pohodě. Nicméně i doba se změnila. Dříve nebyl problém si jízdu více užít. Dnes většinu času člověk jede v koloně s ostatními auty, protože jich je tolik, že i když se mu podaří občas něco předjet, moc si tím stejně nepomůže. Takže je nakonec více méně jedno, co má člověk pod kapotou…

Silné stránky

Úsporný motor
Dynamika v nižších rychlostech
Prostornost interiéru
Kvalita zpracování

Slabé stránky

Dynamika ve vyšších rychlostech
Infotainment

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Denar s.r.o. - výborné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Denar s.r.o. - výborné

 


Další vozy Honda CR-V



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…