Recenze

Dzakobo (muž 33 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai Elantra 1,6i GL

9.57 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Elantra, foto 1 Hyundai Elantra, foto 2 Hyundai Elantra, foto 3 Hyundai Elantra, foto 4 Hyundai Elantra, foto 5 Hyundai Elantra, foto 6 Hyundai Elantra, foto 7 Hyundai Elantra, foto 8
Hyundai Elantra, foto 9 Hyundai Elantra, foto 10 Hyundai Elantra, foto 11 Hyundai Elantra, foto 12 Hyundai Elantra, foto 13 Hyundai Elantra, foto 14 Hyundai Elantra, foto 15 Hyundai Elantra, foto 16 Hyundai Elantra, foto 17 Hyundai Elantra, foto 18 Hyundai Elantra, foto 19 Hyundai Elantra, foto 20 Hyundai Elantra, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Eliška Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:122000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1599 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Eliška je můj první povoz. Ne, že bych šel cíleně po tomto modelu, ale výběr auta vypadal následovně: "Hm, tak dneska nastala ta správná finanční situace, jede se za Jirkou." Jirka není nikdo jiný, než známý, co prodává v komisním prodeji ojetiny. Samozřejmě jsem koukal po netu a hodně mě lákala Octavia 1,8T, ale sehnat slušný kus by byla pěkná práce.... Já chtěl jezdit hned a bez velkého bazarového kolotoče. Stejně zvítězil rozum, takže požadavky jsem měl následující: objem do 1,6 litru, benzín bez turba (nesnáším, když přes fofrklacek, pedály a sedadlo cítím hmotnost a neochotu těžkého motoru, třeba 1,9 TDi špatně klesaly otáčky a ta hmotnost motoru v zatáčkách třeba ve Fabii nebo nulový zátah z volnoběhu u 1,9 dci - no hrůza) hlavně, že nejsem tak bohatý, abych kupoval moc levné auto. Jiřik se mi snažil nabídnout Superba 1,8T v plynu, ale odolal jsem (o provozní náklady nešlo, ale nechtěl jsem hned ze začátku mé řidičské kariéry provokovat). Naftovým Francouzům jsem se úspěšně vyhnul, i když jsem zprvu litoval, že jsem mohl jezdit "zapětnasto". Nyní po 25 tkm musím zaklepat na kapotu, protože jsem nemusel zatím nic měnit, motor byl po rozvodech atd..
Takže, bylo mě dost jedno, jaké auto koupím a nakonec jsem koupil to zprvu nejvíc přehlížené, jaké to překvapení :-). Z techničáku jsem se dověděl, že Eliška je po 1. majiteli, pánovi po padesátce, který má svoji kancelář nedaleko bydliště - takže kilometry seděly a nebylo pochyb o případném stočení.
Elantra je z mého pohledu vůz hodně povedený, vždyť se dobře prodával jak v Rusku, tak v Asijských státech a i USA. Design je originální, ale žádné velké experimenty, zkrátka vcelku pohledný, i když ne tak důstojný, jako např u Octavie. S Octavií Elantru porovnávám nejvíc, protože mají spolu stejné znaky jako je karoserie, velikost a částečně i motory. Konkurent mojí Elantry je hlavně jedničková Octavia, protože Eliška ukrývá pod svým kabátem poměrně konzervativní techniku. To se netýká zadní nápravy, která je nezávisle zavěšena a je to skutečně výrazný rozdíl. Nejdřív mi připadala zbytečně veliká, ale to jsem nevěděl, že za čas budu muset stěhovat vybavení menší kanceláře, za liftback jsem byl upřímně rád. Jindy jsem se skoro nemohl dostat z místa, kde jsem parkoval, to jsem si zase lebedil, že nejezdím v Superbu. Z výše uvedeného vyplývá, že jsem s Eliškou stále spokojenější a zpětně vidím, že jsem koupil mnohem lépe, než jsem si vůbec myslel.
Co se týče spotřeby, lze se např. Polabím proplétat za 6l/100 ale při využívání "dynamiky" je to nejčastěji okolo 9l. I když jedu občas rychle, tak předvídám a celkově se jinak snažím jet alespoň trochu úsporně.

Silné stránky

Bezporuchový provoz!!!
Velmi pohodlný podvozek.
Ne příliš moderní motor, který má blok z litiny, rozvod řemenem a prakticky vůbec nebaští olej, plyn je ovládán ještě lankem, tudíž má pohonná jednotka spontánní reakce. Motor není příliš udušen ekoteroristy.
Víčko nádrže se nachází nalevo, takže kolem auta neběhám jako kašpar a ještě mívám na čerpačkách volný stojan.
Kryty kol jištěné přímo šrouby, takže neuletí.
Určitě barva, je hezká a pomáhá k pasivní bezpečnosti.
Nerezne, tedy nikde viditelně, ani výfuk nevypadá, že by se chtěl brzy odporoučet
Tohle auto je na pohodu: o hupech a dírách na silnici skoro nevíte, motor tahá odspodu (je to dlouhozdvih, maximum Nm dosahuje ve 3000 ot/min) takže lze hodně přeskakovat rychlostní stupně. Obcemi jde projíždět na 5. rs bez jakýchkoliv projevů nelibosti od motoru.
Jednoduché ovládání zámku zpátečky - stačí sundat krytku a zamáčknout, při odjištění jen odemknout klíčem a krytku nasadit.
Ideální velikost, ani malé ani velké.
Solidně se v ní dá přespat, zadní sedačky sice nejsou úplně v rovině, ale já při svých 186 cm když ležím úhlopříčně, tak to jde.

Hodně toho vydrží, musím se přiznat, že jednou jsem se spěšně otáčel a couval na ulici a přehlídnul jsem lampu, nacouval jsem do ní tipuji tak 8km/h a po slušné ráně jsem čekal nárazník totálně zničený a on jen na otěrové liště malý škrábanec. Sice nedobrovolná zkouška ohněm, ale o to víc si auta považuji.
Nejsem závodník, takže oceňuji měkkou spojku a i tak po 100 km na okresních silnicích má řidič slušně naposilováno :-)

Nenutí k rychlé jízdě - tím, že nesedíte moc vysoko, máte pocit vyšší propojenosti s autem a rychlost víc vnímáte než v např. dodávce, kde když nejedu "kilo" zdá se mi, že stojím.
Lehčí řízení, nerad se s volantem při parkování peru.

Nenutí se podřizovat - na 5. rs můžete jet od 50 do 190 km/h. To u nejmenovaného dieselu musíte jet alespoň 80km/h aby na 5.rs neduněl....

Slabé stránky

Chápu, že nemůžu chtít v tomto autě fičury typu vestavěná navigace apod..
Ale co mě štve, že to auto
NEJEDE - jasně, je to základní motor, nelze čekat nic světoborného, ale i přes poměrně krátké převody motor neumí zatáhnout. Do kopce, kde jakékoliv 1,9 TDi udrží 100 km/h není možné danou rychlostí jet bez podřazení. Nevadí mi, že se motor pro lepší dynamiku musí točit, ale že v poslední třetině otáček už se toho moc neděje, 1,6i se chová jen o trochu lépe než dvouventily, ale i tak jsem spokojený. Pořád lepší než tátovo 1,5 VVT, které v obci vyžaduje 4. rs, ale zase se umí skvěle točit a tahat - to si půjčuju pro pobavení :-)

A druhá dost nemilá věc je, že sice Eliška si moc ráda pluje konstantní rychlostí okolo 120 km/h (ideálně na prázdných okreskách, dálnice nejsou pravé ořechové kvůli slabosti motoru), ale nesmí přijít vítr. To jsem si myslel, že na tak aerodynamické auto nebude mít vítr skoro vliv, ale při hodně prudkém větru s deštěm na dálnici jsem myslel, že to neuřídím, tak nestabilní chování mě hodně nemile překvapilo. Pneumatiky byly výborné, ty za nic nemohly.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Je to jednoduché auto, takže servismeni na nic nenadávají, dlouhá kapota, takže okolo motoru všude fůra místa :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Člověk hlavně musí vědět, co nechce a být zdravě kritický. Koupeno naprosto v klidu, ukázkový prodej, auto prohlédnuto zespodu na zvedáku, projížďka i 15 km po dálnici (jestli auto není moc hlučné), tak to má vypadat.

 

Novinky v recenzi

20.12.2020 09:34

Prodáno

Prodáno napřímo, za 3x vyšší cenu, než mi nabídli v áčkách. Auto má svoje mouchy - lehká koroze a různý drobnosti (stěrače, tlumiče, ťuklý předek, atp.). Ale na STK vždy jen mírné závady a vše je funkční. 20000,- myslím, že byla odpovídající cena.

29.3.2016 21:19

5,2

Pomalá jízda o velikonoční pondělí v délce 40 km do Ústí nad Labem vyústila ve spotřebu 5,2 l/100 km, což je můj rekord a níž to zřejmě nepůjde. Na tachometru jsem měl maximálně cca 85 km/h. Nikoho jsem nepředjel, nikdo mne nepředjel, nikoho jsem neomezoval ;-)

16.12.2015 14:04

Gelovka stále původní

občas nabíjím a v mrazech startuji se sešlápnutou spojkou. Oproti švagrově O1 2,0i jsem během 3 let řešil o 3 závady méně, tedy 0 :-).


Přidat názorDiskuse: Hyundai Elantra 1,6i GL

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy značky Hyundai



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Vůbec nic, ještě je původní gelová baterie, sice občas v zimě dobíjím, ale zatím OK

praktičnost
9

Dodávka to není, ale na 4,5m paráda. Jen třeba sedadla by mohla jít kompletně vyjmout, ale nevadí mi to.

prostornost
9

Akorát

jízdní vlastnosti
8

V zatáčkách sedí, ale naklání se. Pohodlné, ale překvapivě hodně náchylné na boční vítr

jízdní komfort
10

Bez výhrad. I když vzduch je lepší. :-)

provozní náklady
10

Za méně to nejde.

náhradní díly
8

Ceny jsou trochu vyšší, než by bylo milé. Že by to bylo tím, že se na Hyundai skoro nic nekazí? :-)

výkon motoru
7

Na základ slušné, objektivně vzato slabota.

spotřeba
8

Dnešní turba jsou jinde, ale učiněný žrout to taky není.

hlučnost motoru
8

U volnoběhu cvrliká jako diesel (líbí se mi to, že o něm vím, ale neruší to). Pokud přeci jen trochu na dálnici hučí, stačí pustit i málo rádio a je po problému.

kvalita sedadel
9

Spíš měkčí, ale delší trasy nevadí.

brzdy
8

Nástup je velmi dobře dávkovatelný, čili nic moc, ale při zadupnutí svůj úkol zvládnou.

zavazadlový prostor
10

Víc netřeba, nejsem chalupář.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…