Recenze
Peugeot 5008 Allure 2,0 HDI
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 5008 Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:66000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4
Popis vozu
S dalším přírůstkem do rodiny se objevila potřeba většího vozu. Po zkušenostech z minulosti jsem chtěl Octavii Combi. Ať si kdo chce, co chce říká, dle mého názoru nejuniverzálnější vůz na trhu. Jezdíme dlouhé cesty, tak přicházel v úvahu motor 2,0 TDi. Ale bydlíme na sídlišti...tak jsme se raději podívali jinam. Nejdříve na Chevrolet Orlando..120 kW za výbornou cenu. Ale nebylo to ono. Další byla 5008 a bylo hotovo. Na showroomu jsme viděli barvu, kterou jsme si vyhlédli na Internetu a v reálu byla ještě hezčí. Prodejce nám půjčil na test na den provedení 1,6 HDi a opět spokojenost.
Dodací lhůta...Škodovka 5 měsíců, Peugeot slíbili do měsíce a dorazil ještě o pár dní dřív (no, asi toho zase tolik na práci neměli...).
Nyní, po ujetí 5000 km jsem opravdu velmi spokojen. Vůz není ani velký, ani malý, opravdu připomíná spíše vyšší combi, jak se píše v jiných recenzích, než MPV. Dobrý rozhled všemi směry.
Panoramatická střecha - velmi příjemné, prosvětluje interiér, dětem sedícím vzadu se velmi líbí. Škoda, že se nedá alespoň část otevřít :-(
Jízdní vlastnosti připomínají německé vozy. Vůz je tak akorát tvrdý a stabilní, jsem překvapen, že to lze docílit i při relativně jednoduché konstrukci zadní nápravy. Po D1 je lepší jet většinu cesty v levém pruhu.. Výborná směrová stabilita za silného deště. To samé i při větru...1700 kg je přeci jen dost.
Motor 2,0 HDi je asi optimální z hlediska dlouhodobé odolnosti vůči hmotnosti vozu. Příjemně zatahuje již od volnoběhu, chcípnutí motoru při rozjezdu na křižovatce opravdu nehrozí. Rádce řazení můžete bez problémů poslouchat, motor je velmi pružný, při podtáčení neduní. V interiéru není vůbec slyšet. A propos řazení...opět příjemné překvapení, přesné, pevné...skoro jak u německého vozu.
Spotřeba: průměrnou od zakoupení vozu máme 6,8 l. V městě se pohybuje okolo 7 l, na okreskách do 6 l. na dálnici 6 až 6,8 l. Jezdíme rodinným, tedy klidným stylem, dodržujeme předpisy. Z naší strany spokojenost.
Silné stránky
Motor - silný od volnoběhu, pružný, tichý, úsporný
Jízdní vlastnosti - při všech režimech, tvrdý podvozek (pro mě, i pro manželku, která čekala houpavý francouzský rodinný vůz, docela překvapení)
Slabé stránky
Energy save mode - pokud se tento text objeví na displeji, tak nejde do nastartování žádný el.spotřebič (nelze stáhnout okénka, pustit rádio, apod.). Text se objevuje při odemčení vozu sem tam, bez souvislostí a příčiny. Pokud bych neměl nastartováno a 2 hodiny trápil autorádio na plný výkon, pochopím, že si (i nový) vůz může myslet, že je ohrožena jeho autobaterie a rádio mi prostě do nastartování odpojí. Pokud se to ale stane bezprostředně po 300 km jízdě (znovu opakuji : u nového vozu s novou autobaterií), nechápete.. Nakládáte-li děti a náklad do rozpáleného vozu a objeví se tento text na displeji, tak buď musíte do kompletního naložení nechat všechny dveře dokořán otevřené, nebo musíte ihned nastartovat a pak teprve nakládat...ekologické
Odkládací prostory - pro malé věci nejsou žádné, pro velké jich je dost, ale tmavé a nepřehledné. Velká škoda :-(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V souvislosti s výše uvedeným s Energy safe modem jsme si mysleli, že něco vybíjí u zamčeného vozu baterii. Známému zůstávalo u vozu trvale zapnuté Bluetooth a skutečně mu při vícedenním stání vybilo baterii. Ale při servisní prohlídce se nic nezjistilo. Přístup servisu u prodejce velmi vstřícný
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Federal Cars Chodov - absolutní spokojenost
Novinky v recenzi
Vandalismus
Tak jsem poprvé vyzkoušel sadu na lepení pneumatik...
Přišel jsem k vozu a levé zadní kolo bylo prázdné. Nastartuji, nasadím vestu, připnu kompresor s lepící kartuší z originálního příslušenství a vidím, jak z boku začíná probublávat lepící tekutina. Zvednu oči a vidím, že v tom nejsem sám. Opodál stojící Golf je na tom stejně...někdo se v noci dobře bavil...
Ač byl otvor z boku, pokračoval jsem v huštění a sledoval, jak to dopadne, na asistenční službu se mi opravdu, ale opravdu, nechtělo čekat. Povedlo se, latex zafungoval (říznutí naštěstí nebylo tak velké) a mohl jsem odjet do 3 km vzdálené prodejny, kde jsem vozidlo koupil.
Celkové náklady na jednu zničenou gumu: kontrola a přezutí v autorizovaném servisu 530,- Kč, nová pneu z e-shopu 3.000,- (štěstí, že byl E-shop poblíž a jeden kus měli skladem), nová náplň do kompresoru lepící sady 830,- Kč, tedy celkem 4.360,- Kč a cca 3 hodiny času... :-(
Resumé:
Pokud můžete, vždy si zakupte do vozu rezervu. U tohoto vozu to bohužel nejde... :-(
Holandsko
Absolvována cesta do Holandska...na zimních pneu, v autě 4 stokiloví chlapi + bagáž na pár dní...tam vzorově (u nás dle předpisů + 10 km/hod., v Německu dálnice 150 km/hod na tempomat), zpět zábavně (mnohokrát atakována hranice 200 km, maximální dosažená rychlost dle záznamu externí navigace 203,7 km/hod.), celkem ujeto 2012 km, průměrná rychlost 110 km, průměrná spotřeba 6,7 l/100 km dle palubního počítače, 6,84 l/100 km dle dotankování...opět, z mého pohledu maximální spokojenost.
Přezuto
Tak jsme opět na zimních 16" Dunlopech a kupodivu se opakuje stejná situace, jako minulý rok: Druhý den po přezutí jsme vyrazili na třídenní rodinnou výpravu, ujeto cca 800 km většinou po dálnici a průměrná spotřeba klesla o půl l/100km!? Tuto cestu absolvujeme několikrát za rok, vždy jsme přibližně stejně naloženi, jedeme na tempomat předpisových 130 km/hod (dle GPS 127 km/hod.), průměrná rychlost za celých 800 km se pohybuje mezi 80 a 100 km/hod a v létě je to za cca 6,5 l/100 km (dle dotankování 6,6) a v zimě za 6 l/100 km (dle dotankování 6,1) i když by to mělo být obráceně. Navíc většinu z ujetých km absolvujeme v noci, takže vliv klimatizace by měl být minimální. Asi v zimě vítr vane na opačnou stranu... :-)
Hodnocení po cca 1,5 roku a cca 24 tis. km
Celkové hodnocení: absolutní spokojenost Chtěli jsme rodinné auto vhodné pro delší cesty a to 5008 plní na jedničku.
Motor
S motorem jsem velmi spokojený, opakuji se: je tichý, úsporný a v případě potřeby velmi silný.
Tachometr je přesný, externí navigace ukazuje vždy jen o 2-3 km nižší rychlost.
Po městě se dá jezdit na 5. rychlostní stupeň, optimálně s nastavenou rychlostí 60 km/hod., motor v té chvíli točí 1.400 od./min. a při přidání plynu se dostavuje solidní zrychlení. 6.rychlostní stupeň je optimální řadit tak od 75 km/ hod.
Při dálničních 130 km/hod. motor točí 2.550 ot./min. Myslím si, že je to zbytečně moc, klidně by mohli být otáčky mohli být o 200 - 400 ot./min. nižší. Na druhou stranu není potřeba podřazovat až do rychlosti cca 70 km./hod. Jedete-li např. v úseku se sníženou rychlostí osmdesátkou na „šestku“, po sepnutí tempomatu na původních 130 km/hod. nastane impozantní zrychlení.
Při popojíždění v kolonách vůz (i plně naložený) jede „sám“ (bez nohy na plynu), na „jedničku“ 9-10 km/hod., na „dvojku“ 15-16 km/hod., což docela pomáhá.
Průměrná spotřeba je nyní 6,6 l/100 km (dle údajů palubního počítače, cca za posledních 3.000 km). Na dálnici se v ČR pohybuje spotřeba mezi 6,4-6,8 l/100 km. Na okreskách 5,4 – 6 l/100 km, v městě 6,6-7 l/100 km. Při nedávné cestě přes Německo do okolí Innsbrucku (auto plně naložené, na dálnici 140 km/hod na tempomat, občas v prázdných úsecích výlet ke 200 km/hod.) byla při ujetí 1100 km průměrná spotřeba 6,7 l/100 km dle palubního počítače. Vůz byl obsazen 2 dospělými a dětmi, bagáže bylo po roletku.
Interier
Opět spokojenost. Z mého pohledu hlavně s místem řidiče. Stížnosti z některých recenzí na velikost tlačítek autorádia a celkově zastaralost autorádia mě připadají neopodstatněné. Závisí to na tom, z jakého vozu do Peugeotu sednete. Pokud s ním pár dní/týdnů jezdíte, sáhnete po poměti na jakékoliv tlačítko bez jakéhokoliv problému.
Na dlouhých trasách chválím Head-Up displej. Jak jsem již psal, na krátké cesty není k ničemu, ale na dlouhé, nebo noční přesuny pomáhá k bezpečnosti. S tím souvisí i možnost úplně vypnout střední displej (údaje autorádia, Bluetoth, apod.) a takřka vypnout displej mezi budíky (zobrazuje jen rychlost, nastavenou na tempomatu). Při delších nočních cestách příjemné...
Lepší než např. u Škodovky (přímé srovnání s Octavií III 1,6 TDI) se mi zdá nastavování tempomatu. Při přidržení tlačítka přidání, nebo ubrání rychlosti dochází ke krokování po 5 km za hodinu (u Octavie už se konečně zobrazuje nastavená rychlost, ale při přidržení se hodnota jakoby „rozjede“ nedefinovatelnou rychlostí). Za zbytečnost naopak považuji tzv. omezovač rychlosti, zkoušel jsem ho používat, ale hodně rychle jsem přepnul na klasický tempomat.
Chytré je, že se při detekci překážky při couvání ztlumí autorádio. Řekl bych, že se tu někdo opět učil od německých vozů…
Dle mého názoru je správné, že se vůz po rozjetí automaticky zamkne.
Sedadla: Přední jsou co do velikosti a tuhosti optimální, ani po několika stech kilometrech Vás nic nebolí. Zadní jsou podstatně menší, ale vcelku pohodlná. Několikrát jsem již využil šířku vozu při instalaci třech dětských autosedaček vedle sebe, není to opravdu problém.
Co se mi nelíbí, je systém polohování zadních sedadel. Posun dopředu a dozadu je naprosto logicky páčkou „mezi nohama“. Proč ale sklápění (jak již někdo psal (normální poloha/spací poloha) opěradla a sklopení opěradla dopředu (zvětšení nákladového prostoru) potřebuje 2 různá táhla? Jedno s látkovým poutkem a druhé s plastovým držákem? Tzn., že 3 zadní sedadla mají celkem 9 páček/táhel pro změnu polohy... :-(
Čalounění podlahy vč. kufru je z prapodivného, levně vyhlížejícího materiálu, zatím se netrhá (ještě, že tak, po necelých 16 měsících užívání by to byla ostuda) a vyluxovat lze bez problémů.
Pokud mě ještě něco napadne, doplním později ;-)
Je zima, ale spotřeba dál klesá...
Po přezutí na zimní pneu se stala podivná věc...spotřeba se opět snížila...nyní je průměrná dlouhodobá spotřeba 6,2 l/100 km. Výlet na Klínovec ve třech stokilových osobách s lyžařskou výbavou znamenala průměrnou spotřebu 5,8 l/100 km při průměrné rychlosti 87 km... Ještě se musím zmínit o Energy Safe módu, který jsem ze začátku viděl na displeji až příliš často. Během posledních 3 měsíců se uklidil někam do pozadí a objeví se opravdu velmi sporadicky.
Po cca 13.000 km...
Přezuto na zimní pneu Dunlop SP Winter Sport 4D R16 (od výrobce dodávány letní Michelin R17). Po přezutí absolvována cesta cca 700 km a při dodržování předpisů (pokud možno na tempomat, na dálnici přesně, mimo dálnici +5 km k limitu) průměrná spotřeba 6,5 l/100 km. Tento průměr nyní máme celkově od zakoupení vozu, což mě velmi těší, protože vůz se většinu času proplétá Prahou na krátkých trasách.
Poznámka k navigaci z mobilního telefonu: Pokud jsem připojen mobilním telefonem na Bluetooth autorádia a zapnu si na telefonu navigaci, tak si musím vybrat, zda chci poslouchat hudba a mít navigaci němou, nebo poslouchat pokyny navigace, ale bez hudby. Vzpomínám v minulém voze na Parrot…hrálo mi rádio a při hlasovém vstupu navigace se hudba dočasně ztlumila, navigace z mobilu mi řekla, kam mám zabočit a když zmlkla, hudba hrála dál…no, nemůžu mít vše...
Vzhledem k aktivitě dítěte oceňuji centrální zavírání všech oken podržením tlačítka zamykání na dálkovém ovladači. Škoda, že se Peugeot nenaučil dálkovým ovladačem centrálně všechna okna i otevírat... Velmi jsem si zvykl na elektronickou dětskou pojistku, umístěnou na dveřích řidiče u ovládání oken. Její sdružená funkce zablokuje jak otevírání zadních oken, tak otevírání zadních dveří zevnitř.
Vše zas OK
Přidáno pár fotek... Opěrka levého palce je naštěstí lehce vyměnitelný prvek. To samé podlážka za sedadlem řidiče… Oba „díly“ byly do týdne připraveny na servisu a v rámci záruky vyměněny. Auto v servisu umyto a vyluxováno…příjemné… ;-)
Dokoupená originální plastogumová vana do kufru je ideální pro převoz podvozku kočárku s často zablácenými kolečky. Trochu znepříjemňuje přístup do úložných prostor pod podlahou kufru, jelikož její suché zipy se vždy pevně chytnou čalounění a to už se začíná v místech dotyku cupovat. Její vnější hrana by mohla být cca o 10 cm blíž k víku kufru, takto zbytečně zmíněných 10 cm prostoru ubírá.
Čím dál více oceňuji služby dvojitého zrcátka. Tento „policajt“ již zachránil potahy od nejednoho banánu či čokolády...
První závady a obecní info
Tak se začínají objevovat první závady. Drobností je vytahaná kůže na volantu pod levým palcem. Horší už je ale prošláplá podlaha před levou zadní sedačkou (foto přidám). Nachází se tam úložný prostor (nějak stále nevím na co), jehož rám je v pořádku, ale výplň se propadla dovnitř. Při pokusu o nasazení zpět se mi zapíchaly do rukou vlákna od skelné vaty!??? Auto bylo den před tím vyluxované, tak nevím jestli byla použita pro izolaci, nebo je z podrážek. Dále nabobtnala podlaha pod nohami spolujezdce (pod kobercem je bublina), uvidíme o co se jedná. Abych jen nekritizoval...vůz absolvoval další cestu cca 800 km dlouhou, zatížen třemi dospělými, dvěma dětmi a kupou nákladu. Na tyto cesty je vůz stavěný...na palubě absolutní pohoda (ticho), jisté jízdní vlastnosti a prům.spotřeba 6,5 l/100 km. Spokojenost... Mj. trochu jsem zkoumal spodek vozu... podvozek je dost nízko, budu si dávat větší pozor na obrubníky...viz foto
Zkouška ohněm
Proběhla dovolená v Krkonoších (Pomezní boudy)…2 dospělí, 2 děti, kufr nacpaný prakticky až po strop… najeto 460 km, dodržovány předpisy (+ 5 km/hod.) co to šlo, tak na tempomat. Pneumatiky přihuštěny na 2,8 a 2,8 (standard je 2,6 a 2,4, maximum na nálepce 3,0 a 3,0), vůz byl skoro až nepříjemně „tvrdý“ (aby taky ne…), vůz byl i tak čilý, předjíždění na okreskách bez problémů, průměrná spotřeba 6,1 l/100 km (průměrná spotřeba od zakoupení vozu je 6,6 l/100km)…maximální spokojenost. Osvědčil se se Head-Up display…promítání aktuální rychlosti a rychlosti nastavené na tempomatu na průhledný štítek je na delších cestách ve dne, nebo v noci optimální (ve městě je k ničemu, nechávám ho standardně schovaný). Nyní najeto cca 8.000 km. Další fotky přidám (snad) do konce prázdnin, zatím není čas).
Přidat názorDiskuse: Peugeot 5008 Allure 2,0 HDI
- Re: Re: Re: Re: Pneu a spotreba 10.04.2014 07:44 maTooB
- Re: Re: Re: Pneu a spotreba 10.04.2014 01:44 mirador
- Re: Re: Pneu a spotreba 03.03.2014 14:08 maTooB
- Re: Pneu a spotreba 03.03.2014 11:28 mirador
- Pneu a spotreba 27.02.2014 07:30 maTooB
- Origoš 21.07.2013 21:31 mirador
- doplnkové zrkadlo 19.07.2013 10:43 lukas11111
- Re: safe mod 23.10.2012 17:00 Dr.Ozd
- Re: Hodnocení 29.07.2012 23:50 mirador
- safe mod 29.07.2012 13:10 jednooky
- Hodnocení 28.07.2012 11:09 Stenly77
Další vozy Peugeot 5008
-
Peugeot 5008 (2011) Majitel: ericn
Přidáno: 4.7.2011 519 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2011) Majitel: paulos
Přidáno: 20.12.2011 179 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2011) Majitel: tury
Přidáno: 18.4.2012 09 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2014) Majitel: mpavlinka
Přidáno: 17.12.2014 41 Majitel 6.11 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2010) Majitel: martinstraka
Přidáno: 18.2.2014 02 Majitel 5.75 Uživatelé