Recenze

Kmy68 (muž 56 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai Elantra GLS

9.44 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Elantra, foto 1 Hyundai Elantra, foto 2 Hyundai Elantra, foto 3 Hyundai Elantra, foto 4 Hyundai Elantra, foto 5 Hyundai Elantra, foto 6 Hyundai Elantra, foto 7 Hyundai Elantra, foto 8
Hyundai Elantra, foto 9 Hyundai Elantra, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Hyundai Elantra Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:11000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 158 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 485 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Výběr
V rodině máme dvě auta, jedno primární (aktuálně Elantru) a druhé na dojetí (aktuálně Ford Mondeo MK III, 2.0, benzín z r.2001), což neznaméná, že se o něj méně staráme. Nissan Almera 1996 (původně vůz na dojetí), vzhledem k pokročilé korozi, jsem už nechtěl opravovat a proto jsem se rozhodl, že pořídím nové auto. Cenu jsem si stanovil na cca 350 tis Kč. Ve výbavě jsem chtěl: airbagy (přední, boční, hlavové), benzínový motor, klimatizaci, tempomat, loketní opěrku + trochu toho pohodlí. Hned od začátku se mi vzhledem k ceně vyprofilovaly tyto vozy:
• Ford Mondeo ve stáří do 4 let s benzínovým dvoulitrem (prosazovala manželka po výborné zkušenosti s aktuálním Mondeem coby druhým vozem) – nakonec neuspěl v důsledku obav z drahých oprav při nájezdu nad 200 tis. Kč – kdo ví, jaká bude finanční situace za 2 až 3 roky a jestli by člověk na relativně drahé opravy měl
• Škoda Octavia tour – můj favorit vzhledem k ceně (i když po dovybavení vším, co jsem potřeboval jsem se vyšplhal někde k 350 tis.Kč) a benzínovému motoru 1.6, na kterém se dle mého mínění nemá co zkazit – nakonec neuspěla z důvodu, že jsem se svezl v Elantře, ale narovinu: dílenské zpracování OK, výbava by taky šla, ale, co mě zaskočilo, když jsem si sedl na místo řidiče, konstatoval jsem v duchu, toto je sedadlo vozu, který někdy novináři pasují do střední třídy, to si snad dělají srandu, sedadlo je na můj vkus zbytečně úzké, tak pro vychrtlého 19-ti letého teenagera (a to já mám pouze nějakých 173 cm a 80 kg)
• Hyundai Elantara – vzhledově se mi libil, přečetl jsem nějaké recenze v časopisech a na webu, ale krčil se někde v pozadí. Nakonec mne syn přesvědčil, že se na něj zajedeme alespoń podívat. V autosalonu stála bílá Elentra ve výbavě comfort, celkem se nám líbila (až na to, že v této verzi není tempomat a středový panel hyzdí nekrytá odkládací schránka s USB a line-in vstupy ). Tak jsme si hned na příští den domluvili zkušební jízdu. Zkušební jízda se vyvedla, technik na nás neměl čas, tak nám dal klíčky a řekl, ať se na půl hodinky projedeme. Tak jsme se projeli. Jelikož v blízkosti jsou jak uličky, tak nájezd na dálnici, mohli jsme vyzkoušet téměř vše, rozjezdy, brždění, rychlost, atp. Auto ve výbavě Style s paketem Premium se mi tak zalíbilo, že jsem si řekl, že jinou výbavu než Style nechci a elektrony si dokoupím.

Nákup
Po testovací jízdě jsem měl tedy jasno, problém byl v tom, že prodejci nechtěli slyšet ani slovo o nějaké výraznější slevě, na jiné Hyundaie ano, na Elentru maximálně 3% a pohledem na web jsem se o tom ještě ujistil, s jedinou vyjímkou, která mi okamžitě padla do oka. Světlemodrá Elantra Style s paketem Prémium za cenu Style, tedy skoro 40 tisíc sleva. Vypadalo to jako výjimečná nabídka, tak jsem na ni okamžitě reagoval, zaplatil převodem zálohu a začal vyřizovat úvěry. Do 10-ti dnů jsem si jel přes půl republiky pro Elantru (při cestě zpět, cca 300 km, jsme ji snad na úvod i slušně zajeli).

Elantra
Elantru mám cca dva měsíce a mám najeto cca 2000 km (70% město, 30% dálnice). Aktuální verdikt, maximální spokojenost.

Jízdní vlastnosti
Na kvalitních okreskách jsou jízdní vlastnosti dobré, na rozbitých trochu horší, rány a odskakování zadku, ale při pomalé jízdě je to v poho. Auto je tiché. Na dálnici je chování ve vyšších rychlostech již kolem 160 km/hod poněkud nervózní.

Motor
Z motoru mám dobrý pocit, síly má dostatek, i když dvoulitr to není. S relativně lehkým autem si ale snadno poradí, po rovné dálnici super. Na předjíždění má síly dost, na dvojku se dá rozjet až k 80-ti km/hod.
Spotřeba, lehká noha, 6,7 v klidu (a to je auto stále ještě v záběhu), moc těžká noha pak spotřebu zvedne k cca 7,8. Řízení je hodně přeposilované (při vyšších rychlostech mírně ztuhne, ale dost neznatelně), ale mě to nevadí. Nezávodím, jezdím klidně, na dálnici kolem 130, ale netvrdím, že jsem nikdy nejel rychleji.

Výbava
Obsahuje vše co potřebuju, viz.ceník Hyundai (jeden motor, tři výbavy a dva pakety – nebudu se rozepisovat). Nemám pouze kožená sedadla (ani bych je nechtěl), bezklíčkové startování (za ty prachy se obejdu), elektrické nastavení sedadla (nepotřebuju, sedadlo mám nastavené a nepřestavuju jej), jediné co mi troche chybí je monochromatické zpětné zrcátko (na které jsem si v Mondeu zvyknul), ale to se dá přežít. Jako plus hodnotím radio (i když nemá RDS, ale mě to nějak zásadně nevadí, poslouchám pouze ČR1), přehrávání MP3 z USB a plně ovladatelné, včetně přeskakování adresářů na flashce. Ovládání rádia, tempomatu a palubního počítače je na volantu. Navíc má Elantra senzor vlhkosti a automaticky odmražuje (odmlžuje) přední sklo. K záporům snad pouze to ne moc pěkné zadní plato z nevábného tvrdého plastu.

Srovnání s Fordem Mondeo
• Elantra (nižší střední třída) versus Mondeo (střední třída, ale zase stáří 10 let)
• Pokud auto srovnám se svým druhým vozem, Fordem Mondeo MKIII 2.0 ve výbavě Ghia, prostorově v kabině jsou auta kupodivu stejná, Mondeo totiž těch svých cca 30 cm na délku navíc, udělá na přední kapotě, Elantra má kapotu krátkou, v podstatě je to první auto, u kterého když se postavím před auto, tak smetáčkem dosáhnu a ometu přední sklo
• Sílou motoru (Elantra 1.6 - 97kW, cca 1300 kg; Mondeo 2.0 - 107 kW, cca 1500 kg), Elantra stačí, ale zrychlování je takové lehce upachtěné, přeci jen dvoulitr to není, ale Elantra se fakt stydět nemusí! Navíc se dá v klidu jezdit ve městě padesátkou na čtyřku I na pětku (na pětku, pokud nechci razantně zrychlovat)
• Jízdní vlastnosti se srovnat nedají, Mondeo sedí skvěle a člověk si s ním je jistý v každé situaci, I když nemá kromě ABS žádné stabilizace (ESP, ASR, atp). Víceprvková zadní náprava tlumí stále skvěle (a to má auto dneska najeto 230 tis a původní podvozek, který dle servisu zatím nepotřebuje výměnu dílů). Při vyšších rychlostech opět Elentra ztrácí, I na rovné a kvalitní dálnici je cítit už kolem 160 km/hod, že je auto lehce nervózní. I když má Elantra maximálku 200 Km/hod, raději bych ji nezkoušel (na poklidnou jízdu kolem 130 km/hod je ale výborná)
• Ve spotřebě ale jasně vede Elantra, cca 6,8 litrů/100 km oproti 8.3 (lehká noha u Mondea) je znát, zvláště při dnešních cenách benzínu

Závěr:
Nákupu Elantry nelituju, auto se mi vzhledově líbí, jízdní vlastnosti odpovídají mému stylu jízdy, s výbavou jsem spokojen, záruka 5 let je fajn, kufr je dostačující (všimněte si, čech a první zmínka o kufru až v samotném závěru). A zatímco jiných aut stojí na parkovišti desítky a liší se jen barvou, Elantru na cestě takřka nepotkáte (já jsem zatím viděl jen jednu).

Silné stránky

• prostor v kabině, sedadla
• odhlučnění – auto je hodně tiché
• USB a line-in vstup + ovládání všeho potřebného na volantu
• dostatečně silný motor na relativně lehký vůz s 6-ti stupňovou převodovkou a výbornou spotřebou již v základní výbavě (silnější není třeba a po dieselu fakt netoužím)
• 5 let záruka

Slabé stránky

• jízdní vlastnosti na nerovných cestách z důvodu tuhé zadní nápravy, rázy při přejezdu nerovností
• automatické stahování okna u řiidiče pouze směrem dolů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

loupe se koženka na volantu - obšito kůží v záruce na vrub záruky
loupe se koženka na řadičce - výměna za novou řadičku v rámci záruky

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce se choval slušně :-).

 

Novinky v recenzi

29.12.2013 18:07

Elantra po druhé servisní prohlídce

Elantra bude mít dva roky. Je čerstvě po druhé technické prohlídce a najela od koupě (zatím jen) 23 tisíc km. Kromě výměny oleje a standardních úkonů, na servisce nic zásadního.

Z chybiček, které se objevily, snad jen zadní plato, které bude asi z měně kvalitního plastu, protože v létě lepí jako by na něj někdo vylil med – lepí jako mucholapka (naštěstí je tato část auta vzhledem ke své dostupnosti nevyužitelná – pouze esteticky se tam může chytat špína nebo v létě nějaká ta moucha). V zimě bez problémů - nelepí. Až se to v létě znovu objeví, tak to zreklamuju, uvidíme, co na to soudruzi z Hyundaie řeknou. Po dvou zimách se již objevila povrchová rez na výfuku, uvidíme, jak dále, jestli poroste a výfuk odejde nebo se to ustálí a výfuk vydrží. Toť z chyb zatím vše.

S motorem zatím spokojenost, sice jen 1,6, ale skoro 130 koní, s lehkým autem nemá problém. Pokud je nutno zrychlit, je dobré podřadit, ale pak jde do otáček celkem ochotně. Dálničních 130 (i lehce více) drží motor na tempomat při plném obsazení (4 osoby), včetně kopců, statečně.

Jízdní vlastnosti - už jsem si zvyknul, i prudší zatáčky se dají projet svižněji. Na hrbolech záď sice lehce odskakuje, ale nevychyluje se ze směru jízdy a není přetáčivá – to už ale mluvíme o vyšších rychlostech.

Jako majitel jsem stále spokojen. Tak zase za rok, pokud se něco neobvyklého nepřihodí.

13.1.2013 14:17

Elantra má rok

Elantře táhne na 12-tý měsíc, najela přes 11 tisíc km, 70% po městě a 30% po dálnicích a rychlostních silnicích a absolvovala svou první servisní prohlídku. Spotřeba se pohybuje mezi 6,7 až 7,3 litrů (měřeno z plných nádrží), podle toho, jaké je počasí (při nízkých teplotách spotřeba hodně narůstá – ale to bude hodně krátkými trasami do 10 km po městě). Palubní počítač ukazuje obecně o 0,5 až 0,8 litrů méně.

Vzhled exteriéru ani interiéru se mi ani po roce neokoukal.
Interiér po roce hodnotím stale kladně, vše funguje (audio, klima, odmrazování čelního skla, vyhřívané sedačky, tempomat, ovládače na volantu). Asi od 7-mi tisíc km se začala loupat lesklá vrstva koženkového potahu volantu a řadící páky, ale to se stává i jiným značkám. V rámci roční servisní prohlídky mi řadičku vyměnili za novou a volant mi nechali očalounit kůží – od nového volantu k nerozeznání (nechtěl jsem výměnu za nový koženkový kus, protože koženka by se jistě opět začala loupat).

A co jízda a jízdní vlastnosti? Motor je (stále) tichý, dostatečně silný a pružný. Předjíždění v případě potřeby bezproblémové. Při rychlostech do 100km se auto chová předvídavě, snad jen do ostřejších zvlněných zatáček je třeba přibrzdit, jelikož záď má tendenci být nervózní až odskakovat. Jízda do dálničního rychlostního limitu je plavná a tichá, jen za silnějšího větru to s Elantrou lehce hází. Pneumatiky mám na léto 205/55 R16 na zimu pak 195/65 R15, zásadní rozdíl mezi 15 a 16 palců jsem nezaznamenal, snad jen ve vzhledu, elektronové 16-ky sluší více.

Kdo touží po automobilu, které není úplně tuctový, a na který v provozu jen tak nenarazíte, je Elantra dobrá volba. Pravda, ceny některých konkurentů jsou dnes i o 100 tis Kč níže (Citroen, Peugeot), Elantra však v provedení Style boduje nadstandardní výbavou, slušným a silným motorem s dobrou spotřebou. Doufám, že za další rok budu stejně spokojený jako dnes.


Další vozy značky Hyundai



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím nevím, chyby se ještě neprojevily

praktičnost
9

kromě kufru, jelikož se jedná o sedan, tak spokojenost

prostornost
9

na úrovni auta střední třídy - rozvor 2700 mm

jízdní vlastnosti
8

na dobrých cestách dobré, na horších je určitě co zlepšovat

jízdní komfort
8

při přejezdu nerovností silné rány, pokud je cesta bez nerovností, auto je tiché - dobře odhlučněné

provozní náklady
0

uvidíme, zatím pouze cena za pořízení vozu

náhradní díly
0

zatím nemám zkušenosti

výkon motoru
9

na váhu auta je podle mne výkon motoru dostatečný, naladění podvozku za výkonem motoru lehce pokulhává

spotřeba
9

podle mne dobrá

hlučnost motoru
9

skoru není slyšet, při vyšších rychlostech v mezích normy

kvalita sedadel
9

nejsou bederní opěrky, ale sedadla jsou velká a pohodlná

brzdy
7

na můj vkus hodně ostré, při prudším sešlápnutí by mohl být problém s čelem na předním skle

zavazadlový prostor
8

dostatečný, drobná chybka snad jen v tom, že se jedná o sedan, tak že malý vstupní prostor






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…