Recenze

9 Majitel

Seat Ibiza SC sc

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza SC, foto 1 Seat Ibiza SC, foto 2 Seat Ibiza SC, foto 3 Seat Ibiza SC, foto 4 Seat Ibiza SC, foto 5 Seat Ibiza SC, foto 6 Seat Ibiza SC, foto 7 Seat Ibiza SC, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta autům přezdívky nedávám Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:34000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední

Popis vozu

Tak jsem se dokopal k tomu že taky vyplodím nějakou recenzi.
Radši moc nekoukejte na pravopis, ani mi moc nejde o body (občas mi způsob bodování přijde takový pochybný). Spíš se chci podělit o zkušenosti s tímto autem, taky jsem zde přečet pár recenzí při výběru auta.

Když jsem našetřil nějaké peníze rozhodl jsem se pro koupi vlastního auta,
Chtěl jsem něco okolo 300tis, se svižným motorem a dobrou výbavou.
První volba byla ibiza sc 1,6 sport, ale tenkrát stála 360tis a to bylo na mě moc.Hodně jsem přemýšlel i o Kie proceed, ale s motorem 1,6 a nějakou lepší by stála tak 380tis a to už bylo dost nad můj limit. Taky jsem měl u kie trochu problém s omezenou možností konfigurace. Lákal mě i Ford focus 1,6 (ne ten úplně nový)ale nenadchnul mě interiér ani motor. Hodně mě zaujal i hyundai i30 ve výbavě bluedrive, bylo zajímavá koupě, skoro jsem ho už koupil. Asi tak po ročním rozhodování jsem se nakonec stejně skončil u ibizi sc. S příchodem nového motoru i nové ceny.

Volba padla na ibizu sc 1,2tsi sport, ceníková cena 313tis k tomu 20000tis sleva. Ve výbavě vše podstatné co jsem chtěl (klima, ovládání radia pod volantem, tempomat, litá kola, kožený volant).
Připlatil jsem si ještě za metlu, esp, zamykání řadící páky

Některé prvky výbavy se nakonec ukazují pro mně zbytečné.
Mlhovky s corner funkcí-v noci jsem si jejich funkce ani nevšim, spíš je to taková frajeřina ale byly ve standardu. Tempomat- nakonec skoro vůbec nepoužívám, el. sklopná zrcátka-nepoužil jsem vůbec, ale vše bylo ve standardu.
Považoval jsem za zbytečné ale jsem rád že to mám - asistent rozjezdu do kopce, součástí esp - móóóc dobrá věc rychle jsem si na to zvykl, sportovní sedačky-standard u výbavy sport ale sedí se v nich moc dobře a mají slušné boční vedení.

měl jsem si objednat -Paket „Elektro“ / dešťový senzor + automaticky zatmavitelné zpětné zrcátko (se systémem proti oslnění)- určitě bych občas ocenil.
Co mně překvapilo tak do ibizy se dávají jen 4 airbagi, hlavové ne. Ani prodejce přesně nevěděl kolik jich tam opravdu je.

Řazení je určitě to lepší, krátké dráhy s přesně vymezeným chodem, přes neutrál to chce trošičku více síly (trošku se zadrhavá hlavně na dvojku ). Mezi silné stránky ho neuvádím, ve fábii mi přijde ještě o kousek lepší. Tady trošku zklamání.

Řízení určitě není přeposilované, trochu i komunikativní.

Motor 1,2 TSI 77kW/105PS, když jsem si auto kupoval tak to byla novinka, ještě neprověřená, teď se ukazuje že není úplně bez chyb, ale uvidíme jak se to vyvine.
Jinak zatím spokojenost. Motor při nastartování má takový hrubší projev a je docela slyšet, ale po chvíli se ztiší a na volnoběh ho slyším jen při vypnutém rádiu, v poslední době mám ale pocit že by mohl být ještě tiší, že ho slyším víc než by se mi líbilo. V zimě, když byly mrazy tak byli cítit i menší vibrace od motoru, po zahřátí vymizeli. Taková 1,4 mi přijde hlučnější za všech okolností.
Motor ožívá okolo 1500 ot, od 2000ot začne pracovat turbo a od 2500ot do 5000ot pěkně táhne. Zvlášť na 2 a 3 rychlostní stupeň. To se nechá vytočit až k červenému poli otáčkoměru. Na 4 a 5 je už dynamika slabší ale ve vyšších rychlostech příjemně zrychluje. Při předjíždění je lepší podřadit na 3 třeba i ve 90km/h a předjetí je otázkou chvilky, přeci jenom na 4 pop.ř 5 chvíli trvá než se rozjede. Když fakt potřebujete je lepší držet otáčky mezi 3000ot-5000ot. Ono to zas tak netáhne vocpodu, teda ve vyšších rychlostech. Zvlášt na dálnici je mít na paměti že je to pořád jenom 1,2 ikdyž s turbem, takové 2,0 fsi, tdi apod těm neujedete, spíše naopak případní závodníci at si pořídí něco jiného:).Ve vyšších rychlostech prostě na objemnější motory už trošku ztrácí. Mě to ale bohatě stačí, těch 130-150 co jezdím zvládá suveréně i ve třech lidech. Běžně si vystačím s rozmezím 1500ot – 3000ot, což na normální ježdění stačí.
Při ustálené rychlosti si nechá líbit i 1000ot. Pod touto hranicí vám rádce řazení doporučí podřadit, těsně před 2000ot naopak radí přeřadit na vyšší rychlost. Na 1 vás nechá vytočit motor skoro ke třem 3000ot. Doporučuji i něco více (skoro 4000), když přeřadíte na 2 moc brzo, spadnou otáčky hodně dolu a i když máte pedál na podlaze nic se chvíli neděje než se otáčky motoru dostanou k 2000ot. Což může být nepříjemné když se chcete nacpat z vedlejší na hlavní silnici.
Při sešlápnutí plynového pedálu má chvilinku prodlevu, tak s tím taky hlavně při předjíždění počítat.
Motor je celkem tichý, slyšet je jenom při vytáčení. Na dálnici při vyšších rychlostech ho přehluší aerodynamický hluk od zrcátek a valivý od pneu.
Na brzdění motorem zapomeňte, nic takového tento motor nezná.
Když nastartuji a poslouchám motor z venku tak po chvíli něco zachrastí a pak se ztišší. Někdy tento zvuk slyším když zařadím zpátečku a začnu couvat. Při dojetí a vypnutí motoru, chvíli něco bzučí(možná se dochlazuje turbo).
Kontrolku teploty motoru nehledejte, žádná není, nejspíš dle výrobce zbytečný údaj. Hlavně v zimě tak nechám pár kilometrů motor zahřát spíše dle citu než ho začnu trápit.

edit: tak jsem zkoušel co moturek dokáže. Na 2 -110km/h, na 3 -160 km/h-ale nemá to z hlediska dynamika větší význam tak do 140, pak už je lepší přeřadit, na 4 - 180km/h-příjemně táhne ale v kopcích strácí už trochu dech, na 5 - 195km/h, víc se mu prostě nechtělo - edit: po servisní prohlídce přehrán software ŘJ takže na dvojku těsně před stovkou zasáhne omezovač, na trojku s toho více jak 150km/h nedostanu, jiné změny jsem si nevšiml.
Je vidět že už je trošku zajetý a i v nelegálních rychlostech má chut do života.Normálně takhle nejezdím ale zkusit jsem to musel.

Co mě taky trochu štve je že vždy při dosažení 2000otáček něco cvakne to se děje i při poklesu otáček.-edit:už jsem si asi zvyk, teď už to ani nevnímám.

Spotřeba mně osobně moc nezajímá ale pro případné zájemce uvádím údaje dle PP po 34000tiskm – průměrná pořád okolo 7,5 l/100km. 70% město(občas zácpa), 20% dálnice zbytek okresky svižnějším tempem, (v létě dost často zapnutá klima). Nejnižší dosažená dle PP 4,8 l/100km, to jsem ale jel velmi defenzívním stylem strikně dle předpisů večer přes Prahu s minimálním provozem a z velké části po okruhu, navíc s dědou co by důchodcem který se chtěl pří jízdě kochat. Nejvyšší dosažená krátkodobá po 60km- 10,1 a to už jsem jel hodně jako prase.
Dálnice tempo 130-140 spotřeba kolem 8l, tempo 160-190 už si řekne skoro o 10l. Víc a ani miň se mi zatím nepodařilo. Většinou jezdím sám, max ve dvou lidech spíše kratší trasy.

Jízdní vlastnosti
Závisí i na pneu. Zimní 15 Goodrich na sněhu dobrý, ale na asfaltu v zatáčkách neměli moc dobrou přilnavost a auto se sunulo ze zatáčky ven, (poznal jsem to ne úplně chtěně když jsem neodhad nájezdovou rychlost, trochu mi taky zatím dvakrát pomohlo esp). A taky náchylnost na boční vítr. Občas to na dálnici semnou pěkně cloumalo. Na letních 16 Bridgestone 215/45 tyto jevy vymizeli, náchylnost na boční vítr téměř žádná. I při vysokých rychlostech a změnách směru působí auto jistě a stabilně. Na kvalitním povrchu super, auto snese v zatáčkách víc než já, esp ke slovu nepřišlo, zas tak rychle nejezdím:). Na rozbitých okreskách je to horší, auto trochu na nerovnostech nervozně poskakuje a každou díru slyšite i citíte (daň za nízkoprofilové pneu + sportovní=tvrdý podvozek).
Při výjezdech ze zatáčky na mokru nebo horším povrchu má trošku problémy s trakcí (na 2. a 3. rs pod plynem, občas mam pocit, že těch NM je někdy trošku moc-ale asi občas moc těžkou nohu na plynu:).
Při přezutí na letní na mě svítila kontrolka tlaku v pneu, stačilo podržet, a už nesvítí, to samé při přezutí na zimní. Po čase se rozsvítila znova, tak jsem ji znova vynuloval a je zase klid, tlak v pneu je v poho tak nevim co se ji nelíbilo.

Brzdy kotoučové, ze začátku měly spíše pozvolný nástup, když jsem chtěl rychle zastavit musel jsem brzdový pedál sešlápnout až na podlahu a i tak nic moc. Po pár tisících kilometrech se to zlepšilo, (možná je to jen můj pocit ale připadá mi to tak)a i při mírném sešlápnutí více brzdí lépe a při plném sešlápnutí brzdí víc než dostatečně. Kousavé určitě nejsou.

Design karoserie popisovat nebudu. Mně se líbí, (nejen) proto jsem si to auto také koupil. Ale určitě to chce nějaká pěkná litá kola:) Jediné co bych zmínil z exteriéru je odemykání víčka nádrže klíčkem. Takže otevřít, zasunout klíček , pootočit a vyšroubovat. Určitě jsou modernější způsoby. Co jsem ocenil jsou plastové plochy zespoda u nárazníků, když jsem škrtnul o vysoký obrubník.

Co se týká interiéru, tak design palubní desky je jednoduší, převládají šedé plasty-dodnes trošku rozdýchávám, šedou moc nemusím, částečně z měkčených plastů, otáčkoměr a rychloměr jsou umístěny v samostatných kruhových tubusech, mezi nimi je display palubního počítače s ovládání na páčce stěračů (Ukazuje i rychlost-dobrý v tunelech, krásně vidíte kolik jedete a nemusite zapínat osvětlení palubky). Ve standardu jsem dostal koberečky s nápisem ibiza, jsou hezčí než gumy. Podsvícení přístrojů je kombinace bílé (stupnice rychloměru a otáčkoměru), ostatní červeně. Intenzitu osvětlení palubní desky mám staženou na minimum ale i tak v noci svítí celkem jasně, ale neoslňuje. Všechny ostatní tlačítka jsou umístěny dole před řadící pákou (ESP, vyhřívaní zadního skla popř. sedaček, uzamčení vozu, aux přípojka, kontrola tlaku v pneu a varovné blinkry)-dá se na to zvyknout ale na palubce je to lepší. Moc mi nevyhovuje umístění 12v zásuvky, je taková zastrčená, Tempovat, rádio a pp se ovládá páčkami pod volantem. Volant je tří ramenný a potažený kůží, dobře se drží a i dobře vypadá. Nějaké odkládací plochy tam jsou , na kafe, mobil apod.. Výplň předních dveří je celá s plastu částečně měkčeného ale barevně se moc neladí se zbytkem interiéru. Celkově se mi design palubní desky líbí - ale mam radši černé plasty, i když design rádia mi přijde trochu zastaralý. Co mě trochu mrzí je nemožnost mít schránky po sedačkami - nešlo doobjednat. Schránku před spolujezdcem mam plnou cd, moc velká není, ale je klimatizovaná.. Jestli se vejde 1,5l pet láhev do bočních kapes u dveří jsem zatím také nezkoušel ale asi jo podle tvarování.
Přední sedačky jsou sportovní (s lepším bočním vedením než standardní) s celkem slušným bočním vedením, člověk v zatáčkách nelítá sem tam, sedí celkem nízko a podstatný je že mě se v nich sedí velmi dobře. I když nastupování, vystupovaní není vždycky nejpohodlnější, zvlášť na parkovišti mezi zaparkovanými auty když není moc místa. Přeci jenom dveře mají větší rozměr. V zadu bych sedět nechtěl, ale jako nouzovka pro dva menší dospělé na kratší vzdálenost použitelné. Ale leze se tam celkem dobře a sedadlo u spolujezdce si pamatuje polohu, takže po sklopení se vrátí do původní polohy. Velikost kufru pro mě dostatečná (při výběru auta pro mě nepodstatný údaj:), 4 letní disky i s pneu sem tam v pohodě naskládal, občasný nakup se mi tam taky vejde, jinak do kufru nelezu takže spokojenost.
Jediný co mi trochu vadí je ovládání rádia. Sice má velké ovladače, možná až moc ale ovládání občas složitější. Ovladačem pod volantem sice se dá přepínat mezi fm/am/cd/aux ale nepřepne mezi fm1/fm2, musím udělat ručně na rádiu. A i při tomto přepínání musím vždycky tlačítkem do podmenu a tam teprve přepnou. Tlačítka na přepínání mezi stanicemi na panelu rádia nejsou, vzhledem k ovládání pod volantem asi zbytečné. Před řadící pákou je aux vstup, zatím jsem zkoušel připojit jen telefon SE s mp3 a xperii - kvalita reprodukce průměrná. Ovládat přehrávání musíte na telefonu, hlasitost už jde i na ovládání pod volantem. Z CD zvládá i podadresáře. Design by mohl být lepší. Kvalita reprodukce průměrná, když se dá víc nahlas nebo se přidají basy, už trochu nezvládá. Ale období kdy jsem musel být nejdříve slyšen a pak viděn mám už za sebou takže na normální poslech stačí.

Další věc co mi vadí už trochu víc je výhled přes levý A-sloupek v levé zatáčce, občas nevidím nic a je to nepříjemné. Taky jsem se už chystal do servisu z první reklamací, že mi nefunguje zásuvka 12v, stačilo si přečíst návod, který jsem předtím jen tak prolít aby se neřeklo- zjistil jsem že je třeba mít klíček v zapalování a pootočit ho. U předchozích aut to nebylo nutné.

Silné stránky

motor
jízdní vlastnosti
řízení
sportovní sedačky
design

Slabé stránky

ovládání rádia-viz text
výhled z vozu přes levý A-sloupek
odemykání víčka nádrže klíčkem
USB vstup jen s BT za 10 000kč
umístění zásuvky 12v

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

v lednu 2012, garančka u autojarov, stála mě 3500 tisíce kč.
reklamoval jsem občas klepající kabel v motorovém prostoru, vyřešili přidáním těsněním z gumy na kabel, zatím ok.

prosinec 2013-další klepání od kabelu, v servisu hned věděly-palivový kabel, vyřešeno těsněním, zatím OK, vyřešeno zdarma v záruce

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno u autojarov, vstřícný přístup, předváděcí jízda jak v leonu tak i v ibize. Líbil se mi i přístup prodejce při předváděcí jízdě. Jinde to bylo pořád radši přibrzděte, tady opatrně. Tady mi klidně řekl teď bude rovinka tak na to můžete šlápnout at vidíte jak jede, tady budou serpentýny tak můžete zkusit jak sedí v zatáčkách, Tak jsem řezal zatáčky a prodejce si mezitím psal sms. Jediné co se nepovedlo bylo, že jsem objednané zimní pneu barum polaris, ale byly prý vyprodané tak jsem dostal Goodrich za stejnou cenu. Tak nevím zda jsem polepšil či pohoršil.

Obešel jsem několik dealerů seat, kia, hyundai a všude v podstatě vstřícný přístup, až na jednu výjimku (seat exner) všichni sami od sebe přidali slevu což v mém případě víceméně znamenalo: povinná výbava, zamykání zpátečky a zimní pneu zdarma.

 

Novinky v recenzi

25.3.2012 16:50

servis

v lednu 2012, garančka u autojarov, stála mě 3500 tisíce kč.
reklamoval jsem občas klepající kabel v motorovém prostoru, vyřešili přidáním těsněním z gumy na kabel, zatím ok.

11.12.2011 18:46


Další vozy značky Seat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatim ok, až na ty drobnosti s klepajícími kabely, za to dávám bod dolů

praktičnost
10

kombík to není, ale mě plně vyhovuje

prostornost
9

na zadních sedačkách nic moc, ale tam nesedím tak mi to nevadí, ve předu v pohodě

jízdní vlastnosti
10

auto sedí v zatáčkách parádně a projíždět je mě s ibizou fakt baví

jízdní komfort
7

spiš problém našich silnic

provozní náklady
8

?? moc neřeším

náhradní díly
8

zatím jsem nepotřeboval, originální příslušenství drahé a občas pochybné kvality

výkon motoru
9

na normální ježdění je ho dost

spotřeba
9

moc neřeším, držím ji mezi 6-8l/100km, dle stylu jízdy

hlučnost motoru
8

na volnoběch by mohl bý slyšet méně, v nízkých otáčkách není skoro slyšet, ve vyšších rychlostech je hlavně slyšet aereodynamický hluk a valivý hluk od pneumatik

kvalita sedadel
10

mně se v nich sedí parádně-v těch předních:)

brzdy
10

pro běžný provoz plně postačující, mají celkem dost rychlý nástup

zavazadlový prostor
10

co jsem potřeboval to jsem tam dostal, letní pneu i s disky, nákup....






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…