Recenze
Volkswagen Tiguan 2,0TDi 125kW Track&Field
Technické info
Přezdívka auta Volkswagen Tiguan Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1986 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 470 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.3
Popis vozu
Rozhodnutí:
Na konci roku 2009 jsem začal řešit že bych si objednal nějakého plechového drobka pro sebe. V červenci 2009 jsem koupil Tiguana manželce a pro sebe jsem plánoval něco většího, až se ve firmě trochu otřepeme z krize, která nás celkem smetla. bohužel na mého vysněného Tourega pořád nemám, tak jsem se po dlouhém vybírání upnul na Passata a Superba. Pořád jsem vybíral a srovnával a nokonec to vyhrál - chvíle napětí - Tiguan :-). Když jsem jezdil občas s manželčiným, tak mě nadchnul jednak vysoký posaz (vystupování, nastupování, pocit bezpečí a rozhled je super), 4x4 (sice jen Haldex ale i s tím se dají zažít krásné věci) a nájezdové úhly (žádné starosti s obrubníky a v terénu mnohem větší možnosti projet bez poškození). Taky prostorově je auto celkem v pohodě, sice oproti Passatu menší na délku, ale i tak pro mé potřeby vyhovující. Takže rozhodnutí vyznělo pro druhého tigouše. Žena jezdí jen kolem komína takže má TSi a druhé auto jsem zvolil v naftě na dlouhé trasy.
Objednání a výbava:
Ještě jsem pár týdnů čekal, až se úplně stabilizuje situace ve firmě pak se vydal k prodejci vymyslet konkrétní autí.
Motor - mám rád sílu pod kapotou takže jsem vybral to nejsilnější co bylo v naftě v nabídce a to 2.0 TDi 125kW CR. Zatím podle malých zkušeností co mám, můžu říct že motor je od 1500 otáček kdy zabere turbo živý a 1,7t živé váhy si dobře poradí. TSi je v nízkých otáčkách přeplňováno kompresorem takže táhne prakticky od volnoběhu na plno, TDi se "chytne" opravdu až nad těch 1500 otáček. Zvuk TDi CR oproti PD je rajská hudba, ale ve srovnání s TSi je to Zetor jako vyšitý :-). Zatím jezdím do 6l, ale taky ho šetřím protože je ještě v plenkách. Jsem celkem zvědavý na spolehlivost a životnost motoru, podle toho co čtu a slyším všude dokola jsou doby kdy jsem s Toledem TDi 81kW najel 460.000km bez jakéhokoliv zásahu do motoru nenávratně pryč. Stejně ale doufám že budu mít štěstí a motor bude šlapat jak má.
Výbava
u Tiguana jsou tři základní možnosti.
Trend&Fun je základní výbava
Track&Field je výbava do terénu
Sport&Style je zaměřená na komfort a jízdu po silnici.
Pro mně to bylo jasné - T&F - není lepší relax než vzít tigouše a pořádně ho protáhnout po zablácených polňačkách a v závějích bez obav že něco utrhnu na spodku auta nebo na nárazníku. Nebudu tady psát takové prkotiny jako že T&F obsahuje el. stahování oken, ESP, klima a podobné věci které jsou normální v této třídě, ale pár věciček bych přesto zmínil.
Standardní výbava:
Auto hold - šikovná věcička která zatáhne brzdy po uvedení auta do klidu třeba na křižovatce. Zapíná se buď tlačítkem nebo automaticky pokud se člověk zaváže pásem. Po rozjetí se bleskově povolí. Nemusí se stát furt na brzdě a méně zruční nemají problém s rozjezdy do kopce
--------------------------------------------
Posuvná sedačka vzadu - dá se posunout o 16cm a tím zvětšit kufr, občas je těch pár litříků objemu potřeba
--------------------------------------------
Sklopné stolky na zadní straně sedadel - pro haranty úžasná věc na zahnání nudy při dlouhých cestách, můžou si malovat nebo prostě dělat cokoliv
--------------------------------------------
Jízdní program off road - komplex elektronického nastavení auta pro jízdu do terénu. Obsahuje taky asistent jízdy z kopce
--------------------------------------------
Kontrola poklesu tlaku v pneu - s nepřímím měřením na základě otáček kol
Příplatková výbava (tady vyjmenuju všechno co jsem si přiobjednal):
Zámek zpátečky - ten jsem si ani neobjednal, ale prej to dávají na salonu do všech aut tak proč ne
--------------------------------------------
Boční airbagy vzadu - doufám že po celou dobu co budu auto mít zůstanou tam kde jsou dnes
--------------------------------------------
Tempomat - tak bez toho si už ježdění opravdu představit nedokážu. Jednou jsem jel v půjčeném autě bez tempomatu a bolela mě noha jako svině :-)
--------------------------------------------
Xenony - natáčecí bixenony, měl jsem je na pašíkovi a byl jsem tehdy spíš zklamaný, očekával jsem od nich mnohem víc. Tiguan mě ale hodně překvapil, tlumená světla jsou přesně ohraničená, dosvit je parádní. Ovšem proti dálkovým je to nic, ty když se zapnou tak je to jako by někdo nasvítil přistávací plochu pro Jumbo :-). Když se jede v nějaké aleji a stromy uzavírají nad silnicí tunel je to opravdu působivé. V zatáčkách se přisvicuje žárovkama které jsou schované za blinkrama a je to hodně účinné a příjemné, svítí to skoro za rožek :-)
--------------------------------------------
Přihrádky ve stropu - 4 přihrádky na stropu, poslední je spíš pro cestující vzadu, tam už ani nedosáhnu :-), viz foto - táhnou se až dozadu a dá se tam schovat spousta věcí a podle mně si toho málokterý čumil s dlouhýma prstama všimne když bude čumět přes okno do auta
--------------------------------------------
Kessy - bezklíčové odemykání - parádní věcička, prostě jsou jen klíče v kapse a stiskem kliky se odemkne/zamkne a tlačítkem se nastaruje/chcípne
--------------------------------------------
Dynaudio - rádio s výkonem 300W - když se pustí Enter Sandman tak je to na infarkt blahem :-), prostě nádhera
--------------------------------------------
Závěs - občas tahám vozík (a až si koupím loď tak abych byl připravený :-)). Moc pohodlně se vytahuje a uklízí - jen se zatáhne za táhlo a kopne se do koule (au) a je to
--------------------------------------------
Coming/leaving home - já moc nevyužiju protože mám garáž, ale jinak moc příjemný doplněk - jenom mě štve že se na to používají xenonové výbojky.
--------------------------------------------
Parkovací asistent + kamera - senzory se v garáži hodí, při couvání to taky není špatné a kamera je více méně frajeřinka. Co je úplná frajeřina je parkovací asistent který automaticky zaparkuje do volného podélného místa. Oproti Tiguanu 2009 moc oceňuju možnost mít současně zobrazenou kameru a taky senzory (viz foto). Ve starším tigoušovi to je buď kamera nebo senzory a já se líp orientuju podle senzorů, jenže po zařazení zpátečky se defaultně zobrazí kamera a to pro mě znamená pokaždé zmáčknout tlačítko pro přepnutí na senzory.
--------------------------------------------
Dvouzónová klima - podle mně by to měla být standardní výbava, ale zase 7000,-Kč není až taková hrůza
--------------------------------------------
Sklápěcí zrcátka - kdo má malou garáž a děti s kolama chápe proč :-)
--------------------------------------------
Dešťový senzor - tady jsem hodně váhal, protože u passata to fungovalo hodně blbě, nakonec jsem to tam ale dal a nelituju. Doba celkem pokročila a dnes to funguje podstatně líp. Ne sice na 100%, ale je to mnohem lepší...
--------------------------------------------
Mlhovky - upřímně, ani v nich nevidím nějaký extra přínos, ale spíš tak nějak ze zvyku jsem je tam dal
11.8.2011 - dnes jsem vděčný za to že jsem si je tam dal, protože jsem s nimi vyřešil denní svícení. Jsou ztlumené na 55% svítivosti a nemusím mít zapnuté xenony.
--------------------------------------------
Multifunkční volant - praktická věc na kterou jsem byl zvyklý z pašíka, dá se ovládat palubní pc a rádio s telefonem
--------------------------------------------
vyhřívané sedačky - další z věcí za které by se v této třídě podle mně připlácet nemělo
--------------------------------------------
Zásuvka 230V - už hodněkrát se mi po cestě vybil telefon, nb, apod. takže za těch pár kaček proč ne
--------------------------------------------
Nerez lišta na prahy - no už jen taková frajeřinka :-)
První zkušenosti z ježdění
Jak jsem psal (nebo budu psát - už se v tom celkem ztrácím jak furt něco doplňuju), hlučnost je oproti TSi hrozná. Ve srovnání s TDi PD je to sice paráda, ale do benzínu to má ještě hodně daleko a hned tak jen ho v kultivovanosti a hlučnosti nedožene. Jinak je komfort jízdy sklvělý, nikde nic nevrže a při přejíždění nerovností se nic neotřese, jen se ozve tlumený zvuk od pneumatik. Výhled z vozu je dobrý všemi směry kromě šikmo vpřed kde je silný sloupek A, ale to je dnes normální u všech aut. Moc se mi líbí že se auto v zatáčkách málo naklání a vůbec mám pocit že je naladěné celkem do tvrda, což mi vyhovuje. Člověk má pocit bezpečí při celkem vysokém těžišti SUV. Celková hmotnost auta skoro 1,7t mi tento pocit ještě zvyšuje, když jedu tak mám pocit že su v tanku, už se těším na zimu. Moc mě překvapily brzdy, když se šlápne na pedál tak mám pocit že nebrzdí jen destičky, ale ještě nějací skřítci pod autem :-). Už jsem po 1500km vyzkoušel zátah motoru do 3000 otáček a musím říct že těch 170k je tam opravdu znát.
5.10.2010 - poprvé jsem jel s vozíkem. Nejdřív jsem musel koupit redukci na zásuvku která je z výroby 13 pólová, prej nějaká jednotná v rámci EU. U nás se používá 7 pólová. Za kousek plastu a drátků chtějí 570Kč. Po usednutí za volant jsem zjistil že vozík vůbec není za autem vidět a hned jsem se začal těšit na couvání. Nakonec to nebylo tak hrozné protože vozík je sice schovaný, ale už při mírném vybočení se objeví a pak to jde dobře korigovat. Pro někoho kdo ale s couváním problém má i normálně to nic příjemného nebude... Nakonec jsem ještě zjistil že si můžu občas pomoct pohledem přes kameru a taky že se po zapojení vozíku automaticky vypnou zadní senzory a zůstavají aktivní jen ty přední
Terén - zatím jsem toho moc v terénu nenajezdil, jen v takové jámě v lese kde jsem si vyzkoušel 4x4, boční náklon a asistenta jízdy z prudkého kopce. Ten asistent funguje i bez zařazené jedničky - prostě jen člověk sedí a poslouchá jak auto samo brzdí jednodlivé kola :-)
Ještě mám jeden zážitek. Jel jsem testnout výjezd na jednu louku do celkem prudkého kopce jestli si s tím tigouš poradí, ale cesta tam byla hodně zablácená s vyjetýma kolejema od náklaďáků tak než riskovat že budu někoho tahat na konec světa aby mě tahal jsem to vzdal, ale vedle bylo kukuřičné pole kde byl cca 10m široký výsek a na konci malý kopeček kam bych se mohl taky zkusit vyhrabat, nikde ani živáčka, tak jsem vyrazil. Šinu si to v pohodě na dvojku, poslouchám Kabáty a najednou - asi 20m přede mnou mi zkřížil cestu kombajn!!! Lekl jsem se jak svińa, vůbec jsem ho nečekal a představa jek mě nabere na tu špicu mě moc klidu nepřidala. Myslím že řidič toho kombajnu by byl taky hodně překvapený :-). Takže jen rychlou fotku, otočka a prýýýýýýč :-)
11.8.2011 - po 30.000km musím říct že se motor hodně ztišil oproti zvuku když byl nový, ale na TSI pořád nemá :-). Dlouhodobá spotřeba se ustálila na 6,2l
Silné stránky
Zpracování - nikde nic nevrže, a auto působí dojmem robustního kusu káry se kterým se nemusím bát přebrodit potok a projet houštinou
--------------------------------------------
prostor - i po roční zkušenosti mě pořád překvapuje jak mohli nacpat tolik prostoru do tak malého auta
--------------------------------------------
Spotřeba - zatím jezdím od 5,5 do 6 litrů což na nové auto s 4x4 a váhou 1,7t je podle mně slušné
11.8.2011 - dlouhodobý průměr mám od 6,1 do 6,3l
--------------------------------------------
Stabilita na silnici - ač malé auto při jízdě mám pocit že jedu v tanku který si drží stopu bez ohledu na vyjeté koleje, kaluže, závěje a jiné překážky
--------------------------------------------
nájezdové úhly - už mě nezajímají obrubníky, zmrzlý sníh, jámy na polňačkách a jiné lákadla na překonání :-), jsou tam? Tak je prostě přejedu
--------------------------------------------
Tah motoru - ale až nad 1500 otáček - potom je to opravdu svalovec
--------------------------------------------
Dynaudio - 300W asi ani není potřeba komentovat, ale když se za váma otáčejí slintající puberťáci při Andělích od Wanastowek tak to stojí za to :-)
--------------------------------------------
Sedačky - tvrdé, pevné, odolné, dobře podpírající v zatáčkách
--------------------------------------------
Posilovač - v malých rychlostech je lehký jako pírko a po zrychlení ztuhne a poskytuje skvělou zpětnou vazbu. První posilovač který je naladěný jakoby přesně pro mně
Slabé stránky
táhlo otevírání dveří - je nepřirozeně umístněné vzadu a musí se tak divně vykroutit ruka aby se na ni dosáhlo, hned vedle je zamykání a odemykání auta zevnitř.
--------------------------------------------
světla - v dnešní době v této třídě nemít vyřešené denní svícení je podle mně ostuda, navíc chybí klasická světelná houkačka takže i při bliknutí se zapínají xenony :-( a tím se snižuje životnost výbojek, coming/leaving home svítí taky xenony
11.8. - úpravou přes VAG mám teď denní svícení, coming/leaving home nastavené na mlhovky takže jsem spokojený. Nevýhoda je akorát světelná houkačka přes xenony - pokud možno neblikám :-)
--------------------------------------------
opěradla zadních sedadel se nedají polohovat "na spaní" pro děcka na dlouhé jízdy
--------------------------------------------
ochranné lišty v barvě laku - kdo toto vymyslel... nejsou to okrasné, ale ochranné lišty
--------------------------------------------
odhlučnění motoru - možná jsem zhýčkaný TSi ale mám pocit že je slyšet až moc
--------------------------------------------
už by konečně mohlo někoho napadnout udělat zásuvku na 12V u čelního skla na navigaci se kterou už jezdí kde kdo
--------------------------------------------
celkem se ošoupává textil ve výplni dveří, mám kombinaci hnědá/černá a ta hnědá se musí každou chvilku dávat do kupy aby to nevypadalo hnusně
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím žádné, to by taky byla ostuda a doufám že to tak zůstane hodně dlouho :-)
11.8.2011 - dvakrát jsem měnil olej, výměna je celkem v pohodě, až na totálně debilní přístup k filtru a pokud chci vyměnit olej poctivě tak se musí z prostoru filtru cca 2dc odsát...
jinak zatím po 30.000km žádné problémy - no to by ale snad mělo být normální...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Na prodejce si nemůžu stěžovat, zkušenost jsem už měl s prvním tigoušem a kdybych neměl dobrou zkušenost tak bych určitě na to samé místo nešel. Kupoval jsem v Top Centru Hodonín a jsem spokojený s jedním konkrétním prodejcem. Nikdy nelakoval a nemlžil, když byl problém tak na rovinu řekl jak to je a navrhl řešení, ví toho dost o autě a když něco neví tak to zjistí. Dokonce si mě pamatoval jako jednoho z x zákazníků což si teda u mně šplhnul.
úpravy
realizováno:
lité kola 17"
folie na okna
chromové kryty na zrcátka
hands free - Parrot
podsvícená hlavice řadící páky
nepromokavá vana do kufru
nerez lišty na vnitřní prahy
plynové vzpěry na otevírání kapoty
denní svícení - svítím mlhovkama na 55% bez parkovaček
led žárovky do vnitřního odvětlení a parkovaček
místo trojbliku čtyřblik :-)
samolepka TIGUAN na třetí brzdové světlo
vypnutí upozornění zapnutých pásů
korekce tachometru - teď ukazuje přesnou rychlost
připravuju:
rám vpředu (pokud nebude problém s parkovacími senzory) - se senzory problém je takže rám padá...
čip
rám na boku - zatím jsem odsunul protože mi připadá mít divné jen nášlapy bez rámu vpředu
Novinky v recenzi
druhý sraz
tak jsme měli druhý sraz, nástin atmosféry můžete vidět ve videu pod fotogalerií
31.8.2011
tak jsem poprvé zkusil takový malý brodík, bral bych něco většícho, ale nevím kde se dá brodit... dole je krátké video, které vzniklo díky Moikovi, jednak točil ale hlavně věděl kde byl ten brod :-)
sraz tiguani břeclav 28.5.2011
http://www.zkouknito.cz/video_74368_sraz-vw-tiguan-breclav-28-5-2011
podsvícená řadička
Dnes jsem konečně zapojil podsvícenou řadičku, viz fotogalerie
Den otevřeného okruhu
Vzal jsem dnes prcka a vyrazili jsme na den otevřeného okruhu v Brně. Byla tam sbírka nádherných Corvett a jiný krasavců. Za 500,- se dalo vyrazit na okruh, to jsem neabsolvoval protože tigouš má teprve 4000km a měl jsem strach mu zatopit naplno. Noha mě ale svrběla jak hrom, při další příležitosti do toho jdu hned. Když se kolem proháněli Corvetty, Porsche, závodní eRko a další krasavci tak to byla nádhera. Jeli jsme aspoň na školu smyku, tam jsem zjistil že je tigouš na kluzku extrémně nedotáčivý, což je před zimou důležitá informace. Po vyjetí z okruhu jsme při první příležitosti odbočili do lesa a pěkně ještě protáhli tigouše v terénu. Prostě den plný zážitků :-)
Dnes mi namontovali HF Parrot kterou jsem měl ve starém autě. Není to sice high tech, ale funguje dobře a já jsem s ní spokojený. Akorát by bylo třeba nějak jí zesílit a všechno mám na max. V Toledu hrála mnohem hlasitěji, ještě to budu muset pořešit...
lišty
koupil jsem vnitřní nerezové lišty a protože se mi zdály nevýrazné tak jsem nápis tiguan nastříkal černou barvou. Viz fotogalerie
terén
Tak jsem si byl dneska trochu uklidnit a rozjímat v luzích a hájích. Jen tak jsem jel do neznáma po protipovodňové hrázi a sjížděl z ní do polí. Je fakt že Tigouš nemá pevnou 4x4 a uzávěrku bez kterých se člověk musí hlídat, ale i tak se dá zažít spoustu radostí a zážitků. Když se může pěkně zahrabat v blátě, nebo na měkkém pooraném poli vypnout ESP a pěkně si zadriftovat je to prostě paráda :-). Jenom bych potřeboval nějakého parťáka se kterým bysme se navzájem jistili pro případ nějakého zapadnutí. Když su sám tak si netrofnu do situací na hraně, vysvětlovat někomu kde vlastně jsem a jak se ke mně dostane atd - bez toho se obejdu. Není tady někdo z jihu moravy s nejakým SUV kdo by si jel zařádit?
Bohužel jsem narazil na strop s fotkama takže sem nemůžu všechny dát... Dá se ten prostor nějak navýšit?
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Tiguan 2,0TDi 125kW Track&Field
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Volkswagen Tiguan
-
Volkswagen Tiguan (2010) Majitel: Jerry XXL
Přidáno: 20.3.2010 41010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Volkswagen Tiguan (2009) Majitel: intent
Přidáno: 16.9.2009 1210 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Tiguan (2011) Majitel: Zach007
Přidáno: 10.8.2011 2810 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Volkswagen Tiguan (2012) Majitel: GT'aime
Přidáno: 21.10.2012 1810 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Volkswagen Tiguan (2011) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.5.2011 49 Majitel 9.72 Uživatelé