Recenze

8 Majitel

Volkswagen Passat CC 2.0 TSI / 1.8 TSI

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat CC, foto 1 Volkswagen Passat CC, foto 2 Volkswagen Passat CC, foto 2 Volkswagen Passat CC, foto 3 Volkswagen Passat CC, foto 4 Volkswagen Passat CC, foto 6 Volkswagen Passat CC, foto 7 Volkswagen Passat CC, foto 8
Volkswagen Passat CC, foto 9 Volkswagen Passat CC, foto 10 Volkswagen Passat CC, foto 11 Volkswagen Passat CC, foto 12 Volkswagen Passat CC, foto 13 Volkswagen Passat CC, foto 14 Volkswagen Passat CC, foto 15 Volkswagen Passat CC, foto 16 Volkswagen Passat CC, foto 17 Volkswagen Passat CC, foto 18 Volkswagen Passat CC, foto 19 Volkswagen Passat CC, foto 20 Volkswagen Passat CC, foto 21 Volkswagen Passat CC, foto 22 Volkswagen Passat CC, foto 23 Volkswagen Passat CC, foto 24 Volkswagen Passat CC, foto 25 Volkswagen Passat CC, foto 26 Volkswagen Passat CC, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Passat CC (cucík) Rok výroby 2009 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 237 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Pokud zvažujete koupi Passatu, a nejen CC, a přesto že vůz jistě znáte, možná byste si měli tento článek přečíst. Po zkušenostech s prodejcem, prvním i druhým CC a vlastně i třetím autem (Passat combi 2.0 TFSI), které jsem měl půjčené v době, kdy mé auto bylo na záruční opravě, patřím totiž k opačnému poli obdivovatelů koncernu VW.

Pokud se přeci jen nenecháte odradit od koupě Passatu, nemusíte hned můj článek zavírat, nebude zde jen kritika. Budu se zde snažit podat co možná nejvěrnější obraz o autě a pokud vás nezaskočí délka textu, jistě zde najdete spoustu důležitých informací.

Na začátek uvedu, jaký mám typ a výbavu:
2.0 TSI - manuál, bílá barva (s variabilním podvozkem)

za příplatek:
Sport paket - ten obsahuje mlhová světla, bi-xenony, interiér obložený hliníkem a ztmavená zadní skla
Kola Daytona
Rádio RCD-510
zásuvku na 220
Sedadla kůže/alkantara
multifunkční volant
hands-free Premium
tempomat
parkovací senzory
sklopná sedadla
přední sklo odrážející sluneční paprsky - Můžete mi někdo říct, jak se to pozná, že tam opravdu je?
plnohodnotná rezerva

U prvního CC 1.8 TSI jsem měl navíc:
+ vyhřívané přední sklo
a naopak jsem neměl tyto věci:
- variabilní podvozek
- hands-free
- parkovací senzory
- přední sklo odrážející sluneční paprsky
- tempomat

Vlastnosti, které nelze zařadit ani mezi silné, nebo slabé stránky a které prostě jsou, jsem zařadil sem:

Hands-free Premium je na dvě věci, mluvím teď o jednotce 5N0 035 730 B. Co je ale nejdůležitější, že telefon musí podporovat rSAP (česky „režim vzdálené SIM“), jinak máte smůlu a telefon do auta nepřipojíte.
Nevýhody:
- hovory si nemůžete předat mezi HF a mobilem, takže se přeruší, když třeba odejdete od auta
- SMS/volání zůstávají v autě
- některé SMS to ani neumí zobrazit
- příšerně otravné hlasové ovládání
- jen 20 hlasových příkazů (kontaktů)
- hlasové příkazy se musí nahrávat osobně
- hlas v HF nahrála nějaká důchodkyně
- zmenšený prostor v loketní opěrce
- chybí A2DP ( přehrávání muziky z mobilu přes BT )

Prodejce byl tupý a tvrdil, že A2DP auto má. Není nad kvalitního prodejce, který ví co prodává, že?

Ale jsou tu i výhody:
- vlastní anténa zaručuje lepší příjem
- mobil se tolik nevybíjí, protože po spojení pomocí BT slouží k volání interní telefon HF sady v autě a váš telefon je "jen" jako baterka pro napájení SIM
- prohlížení příchozích SMS na MaxiDotu (to je ale velice sporné, ovládání je zdlouhavé, takže se při čtení SMS spíše nabouráte).

Naštěstí jsem tuto sadu již prodal a dnes mám novou 5N0 035 730 D, která má jak A2DP a může pracovat jak v režimu rSAP tak v režimu hands-free (takže připojíte každý telefon s BT), také má hlasové ovládání které umí rozpoznat všechny kontakty ze seznamu v telefonu bez nutnosti jejich nahrávání. Ale drobnou vítku mám k A2DP který zase odborníci z VW nedotáhli do konce a při přehrávání hudby z telefonu nemůžete posouvat skladby v před a vzad pomocí volantu či rádia a neumí ani zobrazit název skladby. Ale jinak jsem poměrně spokojen, né že by se nedalo ledas co vylepšit, ale pokud odpustíme zdlouhavé ovládání a pár dalších drobností, tak mohu vřele doporučit.

Volant se díky příjemné kůži pěkně drží, ale chybí mi pár centimetrů, abych si ho ještě trochu přitáhl. Asi to bude moje specialita, ale mám poměrně dlouhé nohy a tak sedím od volantu dosti odsunut a pár centimetrů navíc bych uvítal.

Vyhřívané čelní sklo a s tím rychle odmražená jinovatka je dobrá věc. Jenže ne pro každého, já mám dobrý zrak, a proto mne rušily klikaté drátky v něm. Jsou sice hodně tenké, ale i tak jsou dost vidět. Takže mi spíš překážely, nežli pomáhaly. Navíc se od nich občas odráželo světlo od protijedoucích aut, nebo od sluníčka. Proto jsem to už do 2.0 TSI nechtěl.

Nádržka na ostřikovače má cca 5 litrů (když máte Bi-xenony), což je dostatečné, jenže kontrolka hladiny v ní se rozsvítí již po vyčerpání cca 3 litrů, podle mého názoru zbytečně brzo. Kontrolka tak zbytečně brzy otravuje.

Řadicí páka je příjemná do ruky a chod je přesný a dává pocit bytelného vozu. Bohužel tato bytelnost je někdy na škodu, když chcete hodně rychle přeřadit. Rychlé řazení prakticky nejde a vy musíte počkat, až se ty synchrony prostě sesynchronizují. Možná to časem povolí, ale do té doby to řazení chce prostě svůj čas.

Auto v zimě
- bezrámová okna: Jelikož je toto již třetí zima s cécéčkem, mohu přidat pár postřehů. Věc, která opravdu nepotěší je zamrzlé okno u dveří. Aby se dveře otevřely, musí se okno trochu zasunout, což se děje automaticky, když chytnete za kliku dveří. Jenže problém nastává, když se vám udělá na spodní liště okna ledová krusta. Ne že bych se do auta někdy nedostal, to opravdu ne, ale problém je se zavřením dveří. Když se okno málo zasune, dveře už nezavřete. Pak musíte pečlivě odstranit veškerý led a pomalu odlepit okno od spodní hrany dveří.

- ESP: Je to dobrá věc, ale nefunguje tak spolehlivě, jak by se dalo očekávat. Prostě je šíleně tupé. Můžete dostat smyk, jet jako plochodrážní motorka a ESP nic. Když chcete zatočit a auto na sněhu jede rovně, klidně se Vám stane, že ESP taky vůbec nereaguje. Normálně byste chytli ručku a pomohli si ručkou, jenže tady žádná ručka není. Pomoc je jednoduchá, otočit volantem víc do zatáčky. Autu až potom dojde, co chcete udělat, a pomůže vám. Je to dost nepříjemné a jde to proti běžným návykům řidiče, proto je dobré si to pěkně v klidu vyzkoušet, než zažít horké chvíle na silnici.

- rozvoz sněhu: No a poslední úsměvná zimní zkušenost se mi stala při oblevě a zasněženém autě. Otevřel jsem kufr a obsah sněhu ze zadního skla mi vletěl do kufru. :-)

Silné stránky

Budu známkovat jako ve škole:
motor 2
spotřeba 2
sedadla za 2-
interiér za 2-
jízdní vlastnosti a podvozek za 2-
světla 1-
rádio RCD-510 2

Motor 2.0 TSI je opravdu dobrý, táhne od nízkých otáček, má malou Turbo pauzu, jezdit se s ním dá i ekonomicky, ale hlavně tomu autu sluší a myslím, že je to s třílitrovým V6 po boku nejlepší volba pro toto auto. Měl jsem předtím 1.8 TSI a musím konstatovat, že 1.8TSI není špatný motor, ale přeci jen k 1.6 tunovému autu se 2.0 TSI hodí víc. Jen jeden drobný neduh mají TSI motory - zvuk (snad čerpadla, nebo trysek), který v nízkých otáčkách zní stejně jako velmi tichý diesel a tento zvuk se opravdu k tomuto autu nehodí. Škoda, že to není motor s variabilním zdvihem ventilů, které se budou do CC dávat až v roce 2011, a proto dávám známku 2.

Spotřeba 2.0 TSI:
Auto opravdu není dělané na krátké trasy, protože se poměrně dlouho zahřívá a s tím souvisí i spotřeba. Pokud jedete po rovince a hezky v klídku, budete rádi, když auto zahřejete (myslím tím teplotu oleje, voda je na 90°C podstatně dřív) po 15km. Mě se to daří cestou do práce po 8km, kde máme dlouhý táhlý kopec. Takže se z centra Prahy rozjedu a než ujedu 2km, mám tam průměr cca 14 litrů. Než dojedu do práce, klesne to na 8-12 podle toho jak jedu a jak je Praha zrovna plná. Když jedu na zpět, tak přesto, že to je převážně z kopce, tak se pod 8 dostanu jen málo kdy a to jen pokud je opravdu volno. Takže průměr ve městě opravdu sedí na cca 9-10 l/100km. To ovšem neznamená, že to nemůže být podstatně víc. Můj rekord v zácpě činil 25 litrů na 100.
Pokud máte motor zahřátý a jedete po nějaké luxusní okresce, kde jedete kolem 100km/hod. Tak Vám průměr bude činit cca 6 litrů, dá se i míň ale i 6 litrů je s tímto autem masochismus, když Vás každou chvíli předjede nějaké TDI, které tam má v tu chvíli spotřebu o 20% menší ;-) Nejméně se mi povedlo jet po dálnici kolem 100-110km/h za 5.0 s větrem v zádech, ale o tom toto auto není, že?
Když pojedete předpisově po dálnici do 130km/hod tak spotřeba bude někde mezi 7-8 litry, bude záležet na profilu trasy. No, a pokud Vám nedají koně pod kapotou spát tak vy slušnější se na dálnici připravte na 8-9 (130-160), 9-10 pro ty méně slušné (160-200) a 10-20 pro "magory" a šílence (200-250 atp.) nicméně zase záleží na profilu trasy a dá se jezdit v daných rychlostech jak za méně, tak i více.
Jak je vidět, tak pro spořílky toto auto není, nicméně Vás vyloženě nesežere a troufám si tvrdit, že spotřeba je velice slušná na to jak těžké to auto je a na to co máte schováno pod kapotou a je pro Vás kdykoli k dispozici. Má dlouhodobá spotřeba se ustálila na 8.0l/100km. Ve skutečnosti podle měření na pumpě je to 7.7l/100km se 100 oktanovým benzinem OMW.
Po návratu z Alp, kdy jsem měl rakev na střeše, 3 pasažéry a plný kufr, jsem měl spotřebu 8.5l při né moc lehké noze a to se mi zdá jako velmi slušný výsledek. Ale bylo by to zase o něco lepší, kdyby to byl motor s proměnným zdvihem ventilů, jako jsou k dostání jen u Audi.
A ještě malý dodatek. Protože jsem si všiml výrazného rozdílu spotřeby na volnoběh mezi TSI/TDI, tak tady máte výsledky.
1.8 TSI měla spotřebu na volnoběh od 0.6l/hod výše (záleží na teplotě motoru, zapnuté klimatizaci atp.) 2.0 TSI má 0.8 a výš. A pro zajímavost 1.9 TDI mělo 0.5 l/hod a výš.

Sedadla - ta jsou poměrně slušná, mají dobré vedení, jen jednu připomínku k nim mám. NELZE nastavit sklon sedáku! To je u příplatkových sedadel za takových peněz prostě drzost!

Interiér je poměrně slušný, celkem dobře řešený a nemusel jsem si na něj nějak dlouho zvykat.

Jízdní vlastnosti jsou poměrně dobré a s variabilním podvozkem se mi zdají o něco lepší nežli se základním. Nicméně je auto nedotáčivé a navíc se v zatáčkách valí ven. To je, krom váhy, způsobeno poměrně malým rozvorem náprav atp. Možná i nevhodnými samo zacelujícími pneumatikami. Ale jako sedan určený k přesunutí z bodu A do bodu B mohu vřele doporučit, pouze pokud máte variabilní podvozek a nastavení na Comfort. Se standartním podvozkem je jízda na našich silnicích moc tvrdá. Ale i na Comfort sedí slušně, jen ty reakce jsou pomalé, ale stačí přepnout na Sport a hned reaguje jak má, jen kdyby ten přepínač byl někde poblíž a ne schovaný za řadící pákou.

Bi-xenonová světla, která se natáčí do zatáček a ještě k tomu obsahují boční světlo, které se rozsvítí, když dáte blinkr, nebo prudčeji zatočíte, jsou prostě skvělá. Jediná výtka je k rychlosti servo motorků, který chvilku trvá, než se nastaví do požadované pozice. Ale u nového 2.0 TSI se mi zdají rychlejší.

Pro rádio RCD-510 bez navigace jsem se rozhodl proto, že RNS s navigací se kradou a cena je pro mne za RNS až příliš velká. Navíc mapy pro RNS jsou směrem na východ na nic. A v dnešní době navigací v mobilu jsem se proto rozhodl pro RCD-510. Jinak hraje opravdu moc pěkně, menu je přehledné, ale i zde jsem našel mouchy. Adresářovou strukturu nelze procházet pomocí volantu a palubního počítače. Další nepříjemná vlastnost je, že při přehrávání z SD karty trvá její načtení poměrně dlouho. Záleží na množství adresářů a souborů na ní. Také jsem se nedočetl, jestli se dá do rádia vložit SD, nebo SDHC, tak jsem to prubnul a SDHC to čte. Načtení 8GB SDHC trvá cca 40s a 16GB SDHC 75s. Rád bych věděl, jestli rádio bude číst i 32GB SDHC kartu, ale nechce se mi ji koupit a potom zjistit, že ji nepřehraju. Navíc při představě čekání nad 2 minuty už bych to rádio asi z auta vyhodil.

Slabé stránky

Slabé stránky si rozdělíme do dvou kategorií, na nekvalitní výrobu a vlastnosti.

Nekvalitní výroba celkem za 5. Možná se vám bude zdát, že to přeháním, že dělám z komára velblouda, ale tak to prostě je. Ale tolik vážných závad na dvou krámech jménem CC (započítávám i opakování jedné závady), podrobný seznam závad bude níže v kategorii "Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy)". Zde uvedu jen vlastnosti, které běžně najdete i na jiných VW Passat CC, ale i na dalších Passatech typu 3C:

Nekvalitní výroba se týká těchto bodů:
- drnčení v interiéru
- křivé koncovky výfuku
- šelest vzduchu (lepší po výměně okna)
- zapadávající rezervní klíček
- nesrovnalost rychlostí na budících
- kolísání ručičky tachometru
- křivá anténa
- drnčící znak VW
- klakson v zimě málo troubí
- VW reznou verze 3C - známý fakt?

Slabé vlastnosti:
- odkládací prostor pro brýle 4
- nápojové držáky 3
- příjem rádia 4
- místo pro pravé koleno 5
- tlačítko ovládání podvozku 5
- vnitřní zpětné zrcátko 5
- venkovní zpětná zrcátka 3
- automatické stěrače 3
- izolace střechy
- bílá barva
- výhled z vozu

Toto auto ode mne dostalo za kvalitu 5 a hned si také přečtete proč!

Obě auta drnčí a budíky na kostkách zvoní, u auta za tolik peněz opravdu paráda! No abych to uvedl na pravou míru, tak na kostkách, při určité rychlosti a mnohem víc z kopce, a když to chytne tu správnou rezonanci, tak je to takový kravál že ani moje první auto Škoda 100 r.v.1973 tak nedrnčela!!! Je to na těch kostkách takový hluk, že si můžete klidně vypnout rádio, protože ho stejně skoro neslyšíte. Naštěstí to do tohoto stádia dojde jen někdy, respektive jen na určitých úsecích a jak jsem řekl jen při určitých rychlostech. O drnčení v Passatech 3C si můžete přečíst tady v diskusi, nebo třeba zde na VW fóru: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=176005&sid=02621014633fe44f37cf0aa1e1dc49a4

Nevím kde soudruzi z Německa udělali chybu, ale obě auta mají křivé koncovky výfuku. A nebojte, má to každý třetí CC a nezáleží na tom, jestli to je TSI, či TDI. Když se podíváte na koncovky shora, zjistíte, že pravá přesně nelícuje s levou, jako by byla špatně otočená. Na fotce je to vidět sice špatně, ale čitelné to je.

Další nepříjemností je svištění vzduch u mého ucha, to se trochu zlepšilo, když mi dali nové okno po vloupačce.

Je to taková kravina, ale oběma klíčkům zapadává háček rezervního klíčku, když ho víc zamáčknete, takže ho lze vyndat jen nožem, nebo po rozebrání klíče. A aby náhodou někdo netvrdil, že neumím zmáčknout boční tlačítko, tak tady je video, kde je to snad vidět http://www.tomogo.cz/klicek_divx.avi

Další drobnost, ale na pocitu kvalitního vozu také ubírá fakt, že když si na MaxiDotu, nebo tempomatu nastavím nějakou rychlost, ručička tachometru ukazuje tak o 2 km/h víc.

Také "pobaví" kolísání ručičky tachometru. Tady se už musím smát, protože to vypadá, jako kdyby to byl starý tachometr s náhonem, jako třena u staré Škoda 100. To že kolísá ručička v rozmezí +/- 2 km/h u elektronického tachometru, tak to jsem opravdu ještě neviděl!

Střešní anténa je přidělaná nakřivo, všimnul jsem si toho kdykoli jsem stál zezadu a musím říct, že mne to pěkně štvalo. Naštěstí hrubá síla zvítězila a po několikátém přetočení na druhou stranu se mi ji podařilo asi po roce srovnat.

No, a aby toho nebylo málo, tak jsem si všiml, že mi drnčí znak v přední masce. To opravím lepidlem...

Nepříjemnou věcí je klakson, který v teplotách hluboko pod nulou ztratí dech a houká tak na půl, jednoduše řečeno prostě potichu.

Narazil jsem také na pěknou debatu na téma rezavějící VW Passat. A proto, že mi na starém CC rezly panty, myslím, že to stojí za přečtení:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=113582

Vlastnosti:

Co mne ale hodně po koupi zamrzelo, byl odkládací prostor pro brýle. Je totiž na obyčejné páprďovské brýle a ne na profilované sportovní. Takže se mi jednoho dne stalo, že i když jsem ty své brýle do toho pidi prostoru naskádal, tak po týdnu praskla nožička. Dnes brýle dávám do prostoru za řadící pákou - skvělé že?

Drobnou výtku mám k držákům na nápoje, ty jsou mezi loketní opěrkou a řadicí pákou, takže pokud si tam dáte velký kelímek, překáží Vám při řazení. Ale pokud tam dáte kelímek s kávou tak problém mít nebudete.

Ač jsem jinak s RCD-510 poměrně spokojený, u tohoto nového auta mám problém s příjmem rádia. Nevím proč, ale u starého 1.8 TSI jsem to nepozoroval. Asi to bude rozdílem ve výbavě, ale nejsem si tím jist. Nicméně jsem se na to ptal na fóru VW http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=133068&sid=b38f60cc7d6fcb98c22e735f4383409f a i někteří další mají problémy se signálem, takže to bude asi obecný problém. Projevuje se to i tím, že když posloucháte třeba CD/SD tak si nastavíte hlasitost a po přepnutí na rádio ho skoro neslyšíte a musíte dát volume doprava a to platí i obráceně, posloucháte rádio, přepnete na CD/SD a v tu chvíli dostanete dávku decibelů až nepříjemnou a musíte to hned ztlumit.

Mám dlouhé nohy a tak se mi koleno dostává k hraně na palubce pod klíčkem. Nevím, co by se stalo, kdybych boural, ale myslím, že by to při nejmenším pěkně bolelo. Tady by ADAC toto auto asi moc nepochválil.

Jak jsem již řekl, ovládání tuhosti podvozku je napravo od řadící páky, kde na něj není dobře vidět, navíc je tlačítko hladké, takže ho při jízdě těžko hledáte. Určitě bych uvítal ovládání jinde, protože jsou chvíle, kdy rychle potřebuju přitvrdit a tlačítko ne a ne najít. Uvítal bych ho ideálně někde na volantu.

Mám automaticky stmívané vnitřní zpětné zrcátko, bohužel to jaksi nefunguje! Nevím proč, snad množství světla dopadající na senzor není dost velké kvůli tmavým zadním sklům, protože když posvítím do zrcátka baterkou tak to funguje, ale jen trochu, to ztmavení je totiž příliš slabé.

Venkovní zrcátka jsou sice pěkná, ale nejsou moc praktická. Málo vykrývají mrtvý úhel, a když si je nastavím víc do stran, vidím v nich víc plastového okraje zrcátka, než aut co jsou právě vedle mne. Zde opět zvítězil vzhled před praktičností.

Automatické stěrače jsou funkční jen někdy a jen na půl. Máte možnost ovlivňovat citlivost dešťového senzoru na páčce pod volantem, ale běžně se vám stane, že stěrače začnou stírat bez jakéhokoli zjevného důvodu, nebo naopak nezačnou stírat i když vy už dávno nevidíte na cestu a musíte je ručně popohnat. Stejně tak někdy špatně reagují na množství deště, a někdy stírají zbytečně moc a někdy zase málo a vy ne a ne najít tu správnou polohu na senzoru.

Auto je odhlučněné poměrně dobře, mohlo by být i líp kolem kol, ale nejhorší to je, když prší. Déšť mlátí do střechy a je to díky špatné/chybějící izolaci střechy opravdu hodně znát. Tady to byl asi pokus o odlehčení a ušetření pár korun, ale raději bych jedno kilo navíc a ticho nad hlavou.

Bílá barva již dávno není tak bílá, jako když bylo auto nové. Ona vlastně nebyla pořádně bílá nikdy. Všimnu si toho vždy, když zaparkuju vedle kolegy co má bílý Ford Mondeo. Jeho auto září a mé se ztrácí v jeho lesku. Navíc poslední dobou se bílých Passatů CC vyrojilo tolik, že už mě ta bílá nudí. Bohužel při koupi stejně nebylo z čeho vybírat, VW nabízelo (nevím, jak dnes) pouze "3 a půl barvy". Dnes se mi líbí taková ta zlato šedá.

Výhled z vozu je katastrofální a to nejen dozadu, kde vám může pomoci kamera (kterou nemám), nebo senzory. Výhled je také strašný v zatáčkách přes příliš široké přední sloupky. Obzvlášť v levotočivé zatáčce zamezují dobrému výhledu dokonale. Nejen, že se mi za sloupkem schoval člověk, kterého jsem si všiml na poslední chvíli, takže vše dobře dopadlo, ale jednou v zatáčce se mi za sloupek schoval i autobus! Ne že bych se mu nevyhnul, ale to překvapení, když se proti vám nečekaně vyřítí několika tunové monstrum je k "nezaplacení". Proto stále sloupky obhlížím, zleva, či zprava. Není to nic příjemného a poměrně to otravuje skoro každou jízdu autem.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Když jsem nakousnul nekvalitní výrobu, a že jsem jezdil i s 1.8 TSI, tak to nebylo proto, že bych předtím měl jinou značku. Měl jsem prakticky to samé, ale s jedna osmičkou. A proč jsem měnil? Protože se moje 1.8 TSI prostě sypala! Aby to bylo přehledné, tak to napíši v bodech:
1. zatékání do kufru - prý kolem znaku VW
- po této opravě jste museli pořádně bouchnout kufrem, abyste ho zavřeli
2. opětovné zatékání do kufru - nebylo to kolem VW, ale kolem světla
3. uvolněné panty dveří - přišel technik s klíčem utáhl, odřel barvu na šroubech a odešel
4. drnčící palubka - kupoval jsem si Němce, abych se tomuto vyhnul
5. drnčící/zvonící budíky - hlavně z kopce
6. opět drnčící palubka - na podruhé se to podařilo odstranit
7. opět drnčící budíky - toto se však nepodařilo odstranit
- po opakovaných opravách však byly plasty na palubce užvýkané od opakovaného rozdělávání
8. rezavějící panty - u řidiče se mezi pantem a karoserií objevila rez
9. nešlo zavřít víko od nádrže - prý se posunula izolace
10 zatékalo pod řidiče a to opravdu a hodně nejdřív to opravovali týden
11. pořád zatékalo pod řidiče - to tam auto bylo už skoro měsíc
12. nesvítila brzdová světla při mírném brždění.
13. a stále zatéká pod řidiče - v tomto stavu jsem jim to prodal se ztrátou zpět

Toto zatékající auto je asi již prodáno, původně ho ale chtěli prodat ve stavu "perfektní" za 629900,- Nakonec ho postupně zlevňovali, auto několikrát přesunuli z bazaru do bazaru. Jednou ho dokonce skoro prodali, ale kupec si naštěstí přečetl mou recenzi a nákup zrušil. No nekupte to, když je to tak výhodná nabídka... opravdu lituju chudáka, který si ten vrak na konec koupil.

A teď ve zkratce 2.0TSI:
1. Šelest vzduchu od okna u řidiče.
2. Oběma dálkovým ovládáním zapadává náhradní klíček tak, že nejde tlačítkem na straně vyndat
- když chci vyndat záložní klíč, musím dálkové ovládání rozebrat
3. Křivě usazená anténa (viz. foto) - nyní již opraveno
4. Auto po nákupu po pár metrech chcíplo (prodejce nedolil benzín a počítač ukazoval nesmysly o 30km - foto odtah seřízení čidel)
5. drnčení v autě - po devíti letech odstraněno neautorizovaným servisem (1.2.2018)
6. drnčení budíků - stále drnčí
7. po 16. tisících hučící spojka
- autu jsem začal nakládat a hučení ustalo
8. po 29. tisících se hučení vrátilo
- konstrukční vada spojky, VW doufá že si toho zákazník nevšimne a propadne mu záruka, opraveno výměnou spojky v záruce (27.7.2011 36tkm)
9. občas se nesmyslně zapínají stěrače, nebo naopak nezapínají, holt elektronika
- já chci normální cyklovač!
10. klakson v zimě troubí potichu
11. Vržou silent bloky
12. Výměna ramen závěsů kol, nechápu, jak jsem k tomu přišel, ale prý byly ohnutý, bohužel jsem viděl jen ty nový. (Viděli jste jaký je to kus železa????)
13. Porucha zámku řízení mne stála cca 5000,-. Lidi to auto je hrozná sračka!!! (4.2.2014 63tkm)
14. Utrhnul se plast, který uzavírá díru po zámku v kufru! Kufrem rozhodně nebouchám, prostě další důkaz "kvality" VW Passat! (5.11.2015 74tkm)
15. Hučí brzdy, a trochu se to chvěje na pedálu a brzdný účinek není rovnoměrný. V servisu mi řekli, že jsou asi zkřivené kotouče. Prý Asi moc brzdím! (kašlu na to až budu měnit, koupím nějaké sportovní, které šlápnutí na brzdu vydrží. (5.11.2015 74tkm)
16. Loupe se barva na zadních parkovacích senzorech. Nejdříve jsem si myslel, že jsem se o něco opřel, ale když jsem tuto závadu viděl i na jiných Passatech CC, bylo mi jasný že jde o další kvalitativní šprým od VW. V servisu mi řekli, že se s tím nedá nic dělat a jedině výměna celého nárazníku a že si ji musím zaplatit sám. Opáčil jsem, že to je výrobní vada a dokladoval několika fotografiemi jiného Passata. Neuspěl jsem. Fotky dalších loupáků od VW jsem přidal do fotogalerie. (5.11.2015 74tkm)
17. Při brždění začal pískat větrák ventilace. (20.1.2015 77tkm)
18. Rozbitý pravý ovladač na volantu. (22.9.2015 85tkm)
19. Vadný svazek drátů k zadním světlům. Neustále svítila couvačka. (23.10.2015 90tkm)
20. Větrák začal pískat i při rozjezdu (26.10.2015 90tkm)
21. Výměna brzdových kotoučů, protože autorizovaný servis mi dal špatné brzdové destičky a došlo k jejich nerovnoměrnému opotřebení. (31.10.2016 108tkm)
22. Rozsvítila se kontrolka motoru. Jsou rozbité klapky sání. (17.4.2017 114tkm 9000,-)
23. Auto dlouho škubalo, v autorizovaném servisu mi dali při první výměně asi špatné svíčky, protože když jsem si je teď po 120tkm znovu měnil, škubání přestalo.
24. 122 tisíc a jsou tu vadné cívky = 5800,- Projevovalo se to škubáním při prudkém sešlápnutí plynu, ale jen při zahřátém motoru. Nakonec se začala objevovat závada "miss fire cylinder 1"
25. 127 tisíc, začala prokluzovat spojka. Spojku šetřím, jak se dá, nestojím na ní, neopírám se o ní. Ale stejně se rozhodla, že se se mnou v novém roce 2018 rozloučí. Toto je asi daň za chip motoru. Doufám, že takových daní nebude víc. Servis spojka 20000,- + olej do převodovky a nějaké drobnosti. 8000,-
26. Vypadl čep u mechanického klíčku, a to tak, že tento mechanický klíček nešel vyndat. Nakonec se mi ho podařilo vytrhnout za pomocí násilí a současným zatlačením kovového konce. Je to taková blbost, ale opět to potěšilo v momentě, když jsem nutně potřeboval vypnout přední airbag kvůli namontování dětské sedačky.
27. Auto začalo žrát olej. (134 tkm) Chvilku jsem pídil po internetu a našel toto:
http://www.auto.cz/motory-1-8-tsi-a-2-0-tsi-je-uz-obrovsky-motorovy-prusvih-vyleceny-103972
No a bylo jasno. Servis za cca 85 tisíc. Budu ještě informovat, jak to dopadlo.
28. 145 tisíc km, zatékání do prostoru rezervy. Originální servis zmršil instalaci tažného zařízení.

Kdyby to nebylo k pláči, bylo by to k smíchu! VW das Auto!

Zde musím dodat, že s 2.0 TSI už řeším jen opravdu důležité závady, mám jiné věci na práci než trávit život v servisu. Proto v servisce polovinu věcí nenajdete.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

A jak to bylo u prodejce s prvním CC 1.8 TSI? Jenom se opravovalo a opravovalo. A z auta se pomalu stával vrak větší a ještě větší, jak se na něm Prodejce/Servis podepisoval. A co bylo horší, že o reklamaci nechtěli ani slyšet. A protože jsem byl asi hodně neodbytný, tak mi nakonec nabídli odkup starého a slevu na nové (to znamená, že částky níže jsou rozdílem mezi odkupem a cenou nového auta ve stejné výbavě). Nejdříve mi nabídli že si doplatím 140 tisíc, trochu drahé za necelý rok ježdění ve vraku, který byl každou chvilku v servisu. Nakonec si ale dali říct, a že prý doplatím za to samé auto 80000 a budu mít funglovku. Podepsal jsem smlouvu na nové auto a zeptal, jestli staré budou hned chtít. Řekli, že ne a že než bude nové, ať klidně jezdím ve starém. Jaké však bylo moje překvapení, když nové auto bylo připraveno a já přijel auta vyměnit a doplatit domluvených 80 tisíc. Z 80 tisíc bylo najednou 160! Chvilku jsem se hádal, pak se objednal k řediteli, o původní částce nechtěl ani slyšet a po delší debatě jsme se dohodli na doplatku 110 tisíc. Jenže jen co jsem sešel po schodech dolů od ředitele, bylo ze 110 tisíc najednou 120 a to jsem musel ještě na svoje náklady (z pojistky) nechat opravit drobné škrábance, takže výsledná cena nebyla 80, ale 125 tisíc! (Zde bych jen pro úplnost doplnil, že staré auto obratem prodávali za cenu o 50 tisíc větší, než ho ode mne odkoupili!) Nejraději bych všeho nechal, ale nové auto už bylo vyrobeno, záloha zaplacena a soudit jsem se nechtěl. Nakonec jsem byl nucen na vše přistoupit. Ostatně vidina kulky v hlavě mne taky trochu strašila a navíc po vyhrožování a napadání mé osoby jsem nakonec rád, že jsem živ a zdráv. Prostě dle mého názoru – mafie v přímém přenosu! No nic, doplatil jsem, co si řekli plus rozdíl v motoru a výbavě a doufal, že nové auto bude prostě super. Jenže ono není.

Když jsem si měl jít pro nové auto, prosil jsem prodejce, aby mi ho rovnou přezul na zimní. Také jsem ho prosil, aby mi auto připravil, abych si ho mohl vyzvednout, hned jak dorazí peníze. Peníze dorazily v pátek 16.10.2009 a já vyrazil do prodejny. Můj prodejce byl nemocen a tak se o mne postaral jiný. Byl milý a rychle se chopil věci. K mému údivu auto ne že nebylo přezuto, ale ani připraveno. Nu což, počkal jsem si 1,5 hodiny, než auto přistavili. Ale hned na první pohled mne polil pot. Anténa na střeše byla asi o 15 stupňů nakřivo. Když jsem na to upozornil, prodejce přiskočil a rukou ji narovnal. Ona se ale stejně po několika dnech zase stočila na stranu a křivá vydržela dva roky, než jsem si to sám opravil! Jelikož mne u VW již nic nepřekvapí, hořce jsem polkl a nasedl do auta. Ujel jsem 500 metrů od prodejny, když najednou škyt, škyt a auto chcíplo. Bylo to divné, protože počítač hlásil dojezd 30 km, takže jsem zavolal odtah.
Počkal jsem si další 1,5 hodiny, když mi sdělili, že autu došel benzín. Prý čidla nebyla seřízena. No ale nakonec jsem odjel a těšil se na nové zážitky. Ty se dostavily brzy.

Po ujetí pár kilometrů jsem musel opět konstatovat, že interiér zase drnčí a budíky při přejíždění kostek zase zvoní.

Co bude dál? Pevně jsem doufal, že už nic a mne nezbývá než věřit, že zůstane u vrzající palubky, zvonících budíků a křivé antény a těch pár drobností. Bohužel to dnes již také není pravda a další závady se pomalu objevují dál, jako například vadná spojka a podobně!
A aby nedošlo k mýlce, že je to vše jen náhoda a já měl prostě smůlu na dva vadné kusy CC, tak jednou jsem měl půjčený Passat combi 2.0 TFSI a zvonily mu budíky taky o drnčení všeho kolem ani nemluvě! Navíc drnčení budíků popisují i jiní, třeba i zde v diskusi.

Takže celková známka 3- a to ještě s odřenýma ušima a věřte, že příští auto nebude VW ani náhodou!

Závěr

Kdyby CC nebylo tak nekvalitně vyrobeno, tak by se mi snad i líbilo. Ono je to také první tak drahé auto, co jsem si kdy pořídil, takže mé představy byly prostě jiné. Ale na druhou stranu jezdí poměrně dobře, přesné řízení, drží stopu i v prudkém bočním větru a spotřeba přehnaně neroste, i když jedete 180, i vnitřní hluk není velký, pokud nejedete na D1 po roletách, nebo nepřekonáte cca 200km/h. Prudké manévry také celkem zvládá, na to že váží tolik kil. Jen ta nedotáčivost a valení se ven mě štve. Proto jsem za jízdu dal 2-. Vyloženě neoslní, ale také nezklame a díky silnému motoru je předjíždění radost. Ale po těch letech s CC nemám takový ten úžasný pocit jako třeba v BMW, kde byla každá jízda zážitek. Prostě Passat a ať už CC nebo ne, je jen auto na přesun z bodu A do bodu B, sice rychle a poměrně komfortně, ale to je asi vše co se o tom dá napsat. A to je trochu málo za ty peníze. A pokud k tomu připočítáme mizernou kvalitu dílenského zpracování, přímo děsivé autorizované servisy, nelze jen poradit, abyste se podívali po jiném autě a značce VW obecně se obloukem vyhnuli!

Takže až budu příště kupovat auto, tak VW to rozhodně nebude! VW u mne totiž totálně ztratilo důvěru a to nejen vozy Passat, ale koncern jako celek!

Na závěr bych rád řekl, že jsem se nesnažil o recenzi plnou fotek. Byl to pokus o zhodnocení auta jako celku, vyzdvihnutí některých kladů, ale hlavně upozornění na špatnou kvalitu dílenského zpracování a poukázání na to, že VW Passat 3C/CC nepatří ke špičce ke které se tak hlasitě hlásí. Holt není všechno zlato, co se třpytí. Na co jsem však chtěl poukázat nejvíc, byl nekvalitní servis, pracovníky prodejny, kteří ani neví, co prodávají, ale v prvé řadě na neseriózního prodejce!

Na úplný konec ještě upřesním, že fotky, až k odtahu, jsou z mého původního 1.8 TSI.

PS: Postupně také budu doplňovat zkušenosti a poznatky o voze.

PPS: Přeji všem mnoho kilometrů bez nehod!

Malý finanční koutek nákladů:

Seznam částek za pozáruční opravy:
2009/10tkm: 2000,- Výměna BT modulu za jiný model. (prodejce neví co prodává)
2014/63tkm: 5000,- Porucha zámku řízení. (vada)
2015/90tkm: 3000,- Vadný svazek drátů. (vada)
2016/96tkm: 12000,- Nové brzdy. (špatný servis)
2016/96tkm: 5000,- Silent bloky, loupání barvy na parkovacích senzorech. (vada)
2017/114tkm: 9000,- Senzor klapek sání. (vada)
2017/114tkm: 12000,- Větrák interiéru (vada)
2017/120tkm: 1200,- Vadné svíčky. (vada/servis?)
2017/122tkm: 5800,- Vadné Cívky. (vada/servis?)
2018/128tkm: 19500,- Spojka (vada/možná servis/možná chip)
2018/128tkm: 4000,- Převodový olej. (to je sice servisní úkon, ale autorizované servisy ho nedělají)
2018/134tkm 85000,- Oprava motoru. Budou se měnit písty, ojnice, atd.
Celkem: 163500,-

Nezapočítávám 28000,- za montáž tažného. To je prostě navíc a beru to jako aktuální nutnost.

Pravidelný servis (každý rok dělám olej, filtry + další drobnosti):
cca 8x 12000,-
Celkem 96000,-

Pneumatiky + proražené disky (nepočítám, co hradila pojišťovna):
2008: 16000,- Zimní pneumatiky. (ještě z předchozího 1.8TSI)
2008: 16000,- První zimní disky. (ještě z předchozího 1.8TSI)
2013: 16000,- Druhé zimní pneumatiky.
2017: 14000,- Druhé letní pneumatiky.
2017: 9000,- Třetí zimní pneumatiky. (po průjezdu díry v Praze)
2017: 9000,- Druhé zimní disky. (po průjezdu díry v Praze)
Celkem: 80000,-

Pojištění:
2009-2015: 7*(4000+19000),- Povinné ručení + havarijní 1%
2016-2017: 2*(4000+12700),- Povinné ručení + havarijní 1%
Celkem: 194400,- (zdá se to hodně, ale už se mi to +/- vrátilo vzhledem k našim hodným spoluobčanům)

Palivo:
100 Octanový benzín: cca 37,- za litr. a spotřeba 8 litrů na 100 km. (ono to je trochu míň, ale +/- to sedí)
Vyjádřeno vzorcem: 8*37/100*135000km
Celkem: 399600,-

Celkem všechny výdaje spojené s provozem auta (zatím): 918500,-

Náklady na kilometry tedy činí:
+/- 1,20Kč/km za opravy.
+/- 0,71Kč/km pravidelný servis.
+/- 0,59Kč/km pneumatiky.
+/- 1,44Kč/km za pojištění.
+/- 3,00Kč/km za palivo + provozní drobnosti.
+/- 7,40Kč/km za cenu auta.
+/- -1,77Kč/km za zbytkovou cenu auta (25.5.2018 je to cca 240000,-).

Když to spočítám, při aktuálním nájezdu 135 tisíc kilometrů je to celkem +/- 12,53Kč za každý ujetý kilometr.
Nutno dodat, že největší částka je stále nákup nového vozu a předpokládám, že po dalších 4-5. letech celkové náklady klesnou k deseti korunám za kilometr.

 

Novinky v recenzi

25.4.2019 09:33

Auto prodáno

Tak jsem CC prodal. Staral jsem se o něj nejlépe, jak jsem mohl a moc mi to neoplatilo. Tak doufám, že novému majiteli bude dělat větší radost, nežli mě.

31.1.2019 14:32

Zatékání opraveno (147 tkm)

Servis uznal chybu a závadu opravil zdarma. Byla to prý vadná průchodka. Já se jen mohu modlit, že všechna ta sůl, která se kdoví kam všude dostala, mi nesežere časem auto.

17.1.2019 17:04

Zatékání do prostoru rezervy (145 tkm)

Při přezouvání auta na zimní pneu byla voda v prostoru rezervy. Nejdříve jsem si myslel, že mi tam něco vyteklo. Závada se ale opakuje a tak jsem volal do servisu. Bylo mi řečeno, že je asi problém s nějakou průchodkou. Tažné jsem si nechával montovat minulý rok u autorizovaného servisu. Je smutné že autorizovaný servis opět "boduje".
Když to shrnu, tak autorizované servisy mohou za:
1. Rezavějící panty u prvního CC.
2. Rozbitý pravý ovladač na volantu.
3. Vadné brzdy, protože dali špatné destičky.
4. Po vloupačce nechali střep za přepážkou dveří a střep se protlačil skrz dveře ven (lakování).
5. Cívky, protože nevyměnili svíčky, i když si je nechali zaplatit.
6. Špatné zavírání okna+drnčení u spolujezdce po další vloupačce.
7. Zatékání do prostoru rezervy po instalaci tažného.

Tolik ke kvalitě autorizovaných servisů, cokoli na autě udělali, bylo špatně!

2.7.2018 21:38

Generálka motoru hotova a já jsem o 85 tisíc lehčí! (9 let a 134 tkm)

Cena opravy byla 85 tisíc. Prakticky mám "nový" motor a je opět v záběhu. Výměna se týkala pístů, kroužků, ojnic, čepů, ventilů, řetězu. Leštily se sedla ventilů, válce, opravovalo se turbo a dodělávaly se nějaké další drobnosti včetně čištění (dekarbonizace) střiků a dalších částí motoru. Teď musím najet cca 4000 km, než budu moci auto zase trochu prohnat.

Ale už teď jsem zvědav, co se pokazí příště. Ještě neodešla převodovka, poloosy, diferenciál, elektrika a myslím, že by se našlo ještě mnohé další co by mohlo být na řadě.

Takže co tipujete na další opravu? ;-)

Myslím, že by VW měli změnit slogan "Das Auto" na "Der Ausschuß". :-)

7.6.2018 12:13

Najeto 134000 km - generálka motoru probíhá...

Přidány fotky z generálky motoru... Že by to poslední, co se na tom autě pokazí? :-D
Ještě jednou, proč se to vlastně dělá:
http://www.auto.cz/motory-1-8-tsi-a-2-0-tsi-je-uz-obrovsky-motorovy-prusvih-vyleceny-103972

Na fotkách je sice už z části motor opraven, ale je krásně vidět, jak byl motor i po tak malém nájezdu totálně na s.ačky! Střiky totálně zahnojené, to samé ventily, usazeniny pak byly příčinou jejich podpalování a ničení jejich sedel. Prostě karbon, kam se podíváte! Turbo na fotkách není, ale to taky prosakovalo. A řetěz byl taky vytahán. Prostě VW - Das Auto! Myslím že by na tom byla lépe i Dacia!

18.5.2018 14:18

27. porucha. Auto začalo žrát olej. (134 000 km)

Z ničeho nic koukám, že mám málo oleje, vždy jsem jezdil od výměny k výměně, ale teď jsem musel už po půl roce (cca 7000 Km) dolévat skoro litr oleje. První odhad je oprava za 70000,- Tak jsem opravdu zvědav. Do servisu to vezu 31.5.2018. Ještě budu informovat, jak to dopadlo.

5.2.2018 11:28

Co opravili v neautorizovaném servisu, co jiní nedokázali?

1. Drnčící auto už jsem zmiňoval v předchozím příspěvku.
2. Vibrace do volantu? Po výměně spojky taky pryč. To způsobovala dvouhmota s vůlí. Že by to autorizovaný servis napadlo? Ani náhodou. Převáží vám kola, nechají si to zaplatit a to je vše.
3. Opravili přibržďování a pískání brzd. Vyměnili brzdovou kapalinu, odvzdušnili a vyčistili brzdy, včetně jejich promazání mědí. To taky předtím nikdo nedokázal, a ostatní servisy mi tvrdili, že je všechno v pořádku.
To mělo nečekaný účinek. Nejen že auto přestalo pískat, ale spotřeba se opět snížila na hodnotu, kterou u auta už dlouho nepamatuji. Tak například včera jsem byl na výletu a cestou jsem se ještě zastavil na jedné návštěvě a na nákup v Kice a průměrná spotřeba 6.6 litrů! Všimnul jsem si rozdílu ve spotřebě okamžitě po oravě, ale chtěl jsem to mít potvrzené delší cestou. Po Praze do a z práce není problém 7 litrů a to jsem předtím jezdil za 8-9!!! Hodně poznat je to s kopce. Stačí mírný kopeček a auto jede samo a nezpomaluje.

Třetí bod je zajímavý i s pohledu finančního. Když předpokládáme, že spotřeba se snížila cca o 1 litr na 100 kilometrů a já s vadnými brzdami jezdil od jejich výměny do teď, což je cca 20 tisíc najetých kilometrů. Celá tato legrace mě stála na zbytečných nákladech za zbytečně vysokou spotřebu 20000/100*36=7200,-. Nekvalitní servis = sem zase o 7200,- lehčí. Tentokrát to přičítám prvnímu neautorizovanému servisu a také NH-Caru, protože nikdo z nich to nebyl schopen opravit. Za kontrolu brzd si peníze vzali, ale vždy tvrdili, že jsou brzdy v pořádku.

1.2.2018 15:52

Drnčení v interiéru.

Kdyby to nebylo k pláči, bylo by to k smíchu. V sekci "Zkušenosti se servisem" mám uvedeno, že drnčí budíky a palubka. Sám jsem toto několikrát reklamoval u 1.8TSI a dokonce i u 2.0TSI. Jak jsem psal, drnčení v interiéru provázelo i vůz Passat combi 2.0 TFSI. Ale autorizované servisy to nedokázaly najít.
Tentokrát u neautorizovaného servisu, při výměně spojky, jsem je prosil, jestli by nenašli zdroj nového drnčení po vloupání a krádeži rádia. Našli místo v pravých dveřích, a sice kryt zámku dveří, který nebyl pořádně uchycen. Závadu odstranili a co se nestalo. Auto je najednou tiché a veškeré drnčení je fuč.
Protože ten zvuk byl u všech aut stejný, pravděpodobně to znamená, že budíky nebyly zdrojem zvuku u žádného z výše zmíněných aut a já jezdím 9 a půl roku, zcela zbytečně, v drnčících autech! Stačilo jen uchytit jeden pitomej kryt. To co nedokázal autorizovaný servis, dokázali dva kluci v garáži. Takže jak jsem řekl, kdyby to nebylo k pláči, bylo by to k smíchu.
A já mám po devíti letech s VW konečně své "vysněné", tiché auto! Jen by mě zajímalo kdo to v té továrně VW při výrobě montoval. Poslal bych mu do "NDR" "děkovný" dopis.

PS: Mám ještě jednu novinku, ale tu zase až příště. ;-)

30.1.2018 09:34

Kolik to ježdění vlastně stojí?

Tak jsem na konec mé recenze přidal takový malý přehled výdajů i s přepočtem na kilometry. To je spíš pro mě, abych věděl, kdy se mi ještě vyplatí investovat do tohoto auta.

24.1.2018 14:09

Návštěva neautorizovaného servisu. (128 000 km)

Tak jsem se rozhodl navštívit neautorizovaný servis na výměnu spojky + nějaké další drobnosti. Ne že by to bylo levnější, ale servis byl na doporučení a tak jsem ho zkusil.
Vše udělali a pak mi volali, že prý ještě vyměnili olej v převodovce, prý ještě nebyl měněný a je černý jako bota.
Převodový olej by se prý měl měnit po ujetí cca 80-120 tisíci kilometrů, záleží, na tom, jak a kde jezdíte. Jak je tedy možné, že jsem ho ještě neměl měněný? Přitom jsem autorizovaný servis žádal vždy o vše, co je třeba udělat! Nikdy jsem neřekl, že něco nechci. Prostě se na to servis vykašlal. Stejně jako na výměnu svíček, která se měla dělat v 60. tisících, ale autorizovaný servis ji provedl až po mé urgenci v 75. tisících (dohledáno dle servisních objednávek). Jak je vidět, tak autorizovaný servis je k ničemu!
No nic, budu zvědav, jak budu po pár letech hodnotit tento neautorizovaný. Zatím mají 100% bodů. Protože udělali vše a ještě něco navíc. Například si všimli ne zcela volně chodících brzdových třmenů a vyčistili je a dali je do pořádku.
A že jsem, jako v autorizovaném servisu, nedostal kafe a neusmála se na mě sekretářka připomínající plakátovou modelku? Tak na to se.e pes, vždyť tady jde především o auto, ne?

4.1.2018 09:31

Vypadl čep u mechanického klíčku.

Vypadl čep u mechanického klíčku, a to tak, že tento mechanický klíček nešel vyndat. Nakonec se mi ho podařilo vytrhnout za pomocí násilí a současným zatlačením kovového konce. Je to taková blbost, ale opět to potěšilo v momentě, když jsem nutně potřeboval vypnout přední airbag kvůli namontování dětské sedačky. Fotku jsem přidal do galerie.

3.1.2018 13:52

A máme tu úspěšný rok 2018 a s ním nová porucha (127 000 Km).

Při maximálním výkonu mi začala prokluzovat spojka. Jezdím tak z 50% Prahu, ale i tak se mi zdá, že 127 tisíc Km je na spojku trochu málo. No nic, 15, plus 3 tisíce za práci jsou zase v čudu! Začínám si myslet, že rozhodnutí, nechat si to auto, nebylo až tak rozumné... :-(

21.11.2017 16:59

VW si už zase dělá srandu ze zákazníků.

Tak si tak říkám, že žiju asi ve špatném státě, nebo možná na jiné planetě, protože jsem dostal rádio, které není jako to původní. Obrátil jsem se na VW s prosbou, jestli by se to dalo nějak vyřešit. Text níže:

Dobrý den,
po vloupání do mého auta, kdy mi bylo ukradeno rádio, mi servis dal nový model rádia RCD 510.

Původní rádio mělo tmavá tlačítka na obrazovce a samo se ztmavovalo podle okolního osvětlení.
Bohužel toto rádio se automaticky neztmavuje, a navíc má bílá tlačítka na LCD.
V noci toto rádio oslňuje a když si ho pomocí menu ztmavím ručně, tak na něj není zase vidět během dne.

V servisu mi řekli, že s tím nemohou nic dělat, že tam dali rádio jaké jim poslali podle VIN z VW.

Nové rádio je podle dokumentace model:
VW MID EU UP2
7647239660

Mohu poprosit o nápravu a dodání rádia RCD 510, které tuto funkcionalitu má a má tmavé pozadí?
Nebo bych si klidně i připlatil za model vyšší řady, který bude umět včetně výše zmíněného i ovládání BT audio na obrazovce rádia.

Níže je odpověď od VW:
Vážený pane Janovský,
děkujeme Vám za Váš e-mail a zároveň nám dovolte, abychom Vás informovali, že se jedná o změnu produktového standardu tak, aby dle výrobce lépe odpovídal designu použitého v interiéru. Bohužel se s tím nelze nic dělat.

Takže "produktový standard" podle VW znamená, že mi dodají něco, co neumí to co umělo rádio původní a budou se tvářit, že je to tak v pořádku!

Už jsem zase na VW pořádně naštvanej!

8.11.2017 22:30

Po 122 000 km jsem tu zase, tentokrát cívky zapalování.

Auto mi při prudkém sešlápnutí plynu začalo škubat, nejdříve lehce, potom silně. Nakonec se objevila kontrolka motoru.
Načetl jsem si chyby (VAG-COM adaptér je pro vlastníka VW nutností), a zjistil jsem chybu "miss fire cylinder 1". Nejdříve mě to vyděsilo, protože kdoví, co to vše mohlo znamenat. Naštěstí mě napadlo proházet cívky na svíčkách (svíčky jsem měnil nedávno), a ejhle. Z válce 1, byl najednou válec 4. Usoudil jsem, že jsou to cívky a bratru skromných 5800,- mi auto zase neškube.
Zeptal jsem se kolegů v práci a i na fóru vw-clubu, a zjistil, že cívky jsou u VW opravdu jen na cca 120 tisíc.
A opět se můžeme ptát kde udělali soudruzi ze SRN chybu. Nevím jak jinde, ale myslím, že 120 tisíc je hodně málo.

1.11.2017 13:20

Pražské zážitky!

Jedno špatné zaparkování a nějaká fetka vydělala 1000,-. To trošku kontrastuje se škodou, kteru způsobil.
Pojistná událost za 132000,- naštěstí se spoluúčastí 1320,-. (fotky v galerii)

Když už to bylo rozebrané, nechal jsem vyměnit pískající větrák klimatizace + nějaký další servis + pravidelný servis = 24000,-
A když už to bylo rozebrané, nechal jsem tam dát kouli za = 29000,-.
A rovnou zaplatil roční pojistku za = 16500,-
Celkem 70820,- A TO SE VYPLATÍ!!! ;-)

Jestli nějaká politická strana bude chtít zavést sekání rukou zlodějům, nebo možnost bránit zbraní svůj majetek. BUDU JI VOLIT! ;-)

26.9.2017 13:46

Svíčky (120 000 km)

Hodně dlouho mě trápilo škubání auta při prudkém sešlápnutí plynu. Už ani nevím, jak dlouho, ale vyzkoušel jsem vše možné. Servis nepomohl, odčipování taky nic a nový čip ještě vše zhoršil.
Nastal čas výměny svíček a já se rozhodl pro českého vyrobce Brisk. To byla chyba! Auto začalo škubat skoro při každém prudším sešlápnutí plynu. Takže jsem v produktovém listu NGK dle typu motoru vybral svíčky 1675. Světe div se, auto přede jako beránek. Nejen že neškube, ale táhne jako nikdy a spotřeba se taky trochu zmenšila.
Co z toho vyplývá? V originálním servisu mi při poslední výměně svíček dali asi špatné svíčky (po bližším prozkoumání NGK 1625) a já utratil za nový čip zbytečně 20 tisíc.
Do autorizovaného servisu již nejezdím, ale pro mě je to další hřebíček do rakve autorizovaných servisů.

12.5.2017 15:04

Jarní oprava po 116000 km (12.5.2017)

9000 sání, 12000 podvozek a jedeme dál. Alespoň je auto zase tiché, nic netluče a nevrže. Jen mě udivil zakarbonovaný díl sání, který se měnil. Nechápu, jak se do sání mohou dostat spaliny. TSI motory asi opravdu nebudou z nejkvalitnějších jednotek na trhu.

18.4.2017 11:10

Rozbité klapky v sání motoru. (17.4.2017 114tkm)

A máme tu 21. závadu na fantastickém autě od skvělé firmy VW. Najednou se rozsvítila kontrolka motoru. Nejdřív mě to vyděsilo, protože jsem byl zrovna v jižních Čechách, ale když jsem auto mobilem načetl, zjistil jsem chybu "Intake Manifold Failure (P2015)". Což znamená, že čidlo škrtící klapky hlásí rozdíl v poloze klapek. Je to závada nepříjemná, ale ne drastická. Už delší dobu jsem si všímal, že auto má někdy větší spotřebu, než jsem byl zvyklý, ale jindy byla spotřeba v pořádku. Nejdřív jsem myslel, že mi blokují brzdy, ale to se mi v servise nepotvrdili. Tak alespoň vím, na čem jsem. Zrovna jedu do servisu, a jsem zvědav, kolik mě to bude zase stát! Doufám že nic, protože je to závada opět známá a častá a VW součástku garantuje do ujetí 120 tkm. Bohužel jen po dobu 5. let. Takže cena 9000,- + práce v autorizovaném servisu. Myslím že to opravím za 3 koruny dle návodu na Youtube. Ale ještě čekám, jak se k tomu VW postaví, třeba dají slevu. ;-)

31.10.2016 12:54

První návštěva u neautorizovaného servisu.

Auto jsem chtěl prodat, ale protože o něj nebyl zájem a nechtělo se mi ho prodávat pod cenou, tak si ho nakonec nechám.
Mám najeto cca 108 tisíc a byl čas opět na servis. Již pár let jezdím k jednomu nespecifikovanému autorizovaném servisu u CCM v Praze. Vždy jsem nechával auto prohlédnout, jestli není něco v nepořádku a vždy prý bylo vše na 100%. Jenže už delší dobu (nevím jak dlouho) mám špatně sjeté kotouče. Už kdysi jsem psal na svůj servis kdy mi měnili brzdové destičky. Prý nikdy! Což je pitomost, protže destičky vypadají pořád obstojně, takže musely být měněny někdy kolem 70000Km. No nic, hledat to na fakturách u účetní nebudu!
Taky jsem se jich kdysi ptal, jestli by mi nenalakovali oloupanou část zadního nárazníku kolem parkovacího čidla. Prý to nedělají a výmění celý nárazník za cca 7000,- bez práce. To jsem nechtěl a jezdil dál s oloupanou barvou. To uvádím jen proto, že se k tomu na konci vrátím.
Dále jsem se ptal, kolik bude stát výměna oleje atp. Jenže servis mi na můj dotaz neodpověděl a tak jsem se naštval a hodil auto do neautorizovaného servisu jednomu známému mého bratra.
Jaké bylo mé překvapení, když jsem se dozvěděl, že mám na autě špatný typ brzdových destiček a ještě k tomu od neoriginálního výrobce! Jak je to možné? Vždyť celou dobu jezdím jen po autorizovaných servisech!
Vyměnili jsme zničené kotouče (soustružit jsem je nechtěl, protože ty kotouče zevnitř vypadaly fakt hrozně) a dali jsme nové destičky. Výměna oleje, filtrů, vyčištění klimatizace + pár dalších věcí jako doplnění náplně klimy atp. Celkem cca 20 táců.
A oloupaný lak kolem zadního parkovacího čidla? Stačilo za 100,- nalakovat puze držák daného čidla a vše vypadá jako nové!
A závěr?
Podle mě jsou autorizované servisy jen zloději, lháři a podfukáři a lépe se jim vyhnout!

15.8.2016 14:18

Skandinávií 6400km

Auto jsem chtěl prodat, ale protože ho nikdo nechtěl, tak jsem s ním odjel na dovolenou po Skandinávii. Najezdil jsem 6400Km s průměrnou spotřebou 7,1 l/100 Km. Což sice není žádný zázrak, ale na tento starý motor a plné auto to není špatný výsledek.
Co mě ale mile překvapilo, byly sportovní sedačky. Ač jim stále vyčítám nemožnost nastavení náklonu sedáku, tak nás ani po tolika kilometrech nerozbolely záda!
Auto se pokusím opět prodat z jara, ale kdo ví, jestli si ho už nenechám, když už jsem s ním zažil tolik trápení a navíc jsem se přehoupnul přes 100 tisíc a to cenu zase srazí trochu dolů.

26.10.2015 15:02

Doplnění závady k 1.8 TSI

Při debatě s kamarády o autech jsem si vzpomněl, že jsem měl ještě jednu závadu na mém původním 1.8 TSI. Když jsem jen lehce brzdil, vůbec se mi nerozsvítila brzdová světla. Tuto závadu jsem objevil brzy po nákupu auta, ale zařadil jsem ji jako bod 12. protože se mi nechtělo celý seznam poruch přečíslovávat. Takže prozatím 2.0 TSI "vyhrává" v počtu závad 20:13. Nutno dodat, že 1.8 TSI je nazbíralo za pouhý rok, ale 2.0 TSI se (pííííp) už 6 let. ;-)

23.10.2015 15:15

Asi je to zase rozbitý!

Asi týden před technickou se mi rozsvítilo světlo "vadné pravé zadní obrysové světlo". Tak jsem obešel auto a hle. Při jízdě v před mi svítí i pravé couvací světlo! Objednal jsem se na opravu a prý je to svazek drátů (asi za 1500,-) co vede k zadním světlům v kufru. Asi moc často otevírám kufr. No možná bych měl s tím autem přestat jezdit úplně. Třeba není dělané na jízdu vpřed a dá se s ním jen couvat, kdo ví? Mám najeto 90 tisíc a toto je desátá vážnější závada a devatenáctá celkem. Názor si udělejte sami.

22.9.2015 21:54

Rozbitý ovladač na volantu.

A máme tu další "prkotinu". Mám najeto 88 tisíc a při stisku pravého ovladače na volantu v něm najednou ruplo. Od té doby jde směr vpravo ztuha, naštěstí ale funguje. Myslím, že další komentář netřeba!

20.1.2015 14:29

Další hřebíček do rakvičky spolehlivosti VW

Při brždění se ozívá pískání, které jsem identifikoval jako pískání od větráku ventilace, protože když mám větrák vypnut, tak to nedělá. Co dodat, auto má 77 tisíc kilometrů, něco málo přes pět let a stále se mne neustále přesvědčuje, že tuto značku už příště ne!

5.11.2014 16:13

Po pěti letech a 74000km

Opět servis a opět se nestačím divit. (přidáno do sekce Zkušenosti se servisem poruchy/opravy):
14. Hučí brzdy, a trochu se to chvěje na pedálu a brzdný účinek není rovnoměrný. V servisu mi řekli, že jsou asi zkřivené kotouče. (74000km) Prý Asi moc brzdím! (kašlu na to až budu měnit, koupím nějaké sportovní, které šlápnutí na brzdu vydrží.
15. Loupe se barva na zadních parkovacích senzorech. Nejdříve jsem si myslel, že jsem se o něco opřel, ale když jsem tuto závadu viděl i na jiných Passatech CC, bylo mi jasný že jde o další kvalitativní šprým od VW. V servisu mi řekli, že se s tím nedá nic dělat a jedině výměna celého nárazníku a že si ji musím zaplatit sám. Opáčil jsem, že to je výrobní vada a dokladoval několika fotografiemi jeného Passata. Neuspěl sem.

31.3.2014 14:11

Abych jen nehaněl....

... tak se vrátím opět k motoru. Plné auto, cesta z Rakouska přes Německo do Prahy a tentokrát pěkně předpisově, 130Km/h i v Německu. Výsledná spotřeba 7.1l/100Km. To je opravdu slušné na staré 2.0 TSI... Ještě dodám, že jsem jel na Natural 95.

31.3.2014 14:08

20.3.2014 00:25

Utrhnul se plast, který uzavírá díru po zámku v kufru!

Kufrem rozhodně nebouchám, prostě další důkaz "kvality" VW Passat!
To je 13. závada.... Todle řešit a opravovat nehodlám, jen pro info...

15.3.2014 23:15

Tak zámek řízení opraven!

Naštěstí to stálo "jen" cca 5 tisíc a to se vyplatí, že? Ještě jedna závada a půjde ten šmejd z domu!

14.2.2014 21:18

Porucha zámku řízení!!! Již dvanáctá závada!!!

Po ujetí 63 tisíc Km tu máme další závadu, již dvanáctou. Porucha zámku řízení!!! Auto občas nejde nastartovat, nebo po nastartování chcípne, tato sranda mne prý vyjde na 18000,-
No a že nejsem sám si můžete přečíst na:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=131849&sid=91e2e3426ecd2d5e8b73805bdff42e0f

Lidi proberte se a ty Passaty prostě nekupujte! Jsou k hovnu!!!

16.10.2013 17:00

Po čtyřech letech.

Tak se hlásím po dlouhé odmlce a přináším zhodnocení mých zkušeností s autem po 4 letech a 60 tisících (málo co).
Auto pořád mám a nehodlám se ho zbavovat i přez všechno to drnčení a drobnosti na které jsem si sice nezvyknul, ale tak nějak akceptoval.
Od poslední novinky mne pouze potrefila výměna zadních ramen závěsů kol. Prý byly ohnutý, sice nechápu, jak k tomu mohlo dojít, žádnou díru jsem nevymetl a ramena jsou pěkně schovaný, takže to opravdu nechápu, navíc obě ramena? No už neřeším a jen platím.
Ale jinak auto jezdí, narozdíl od kámošova vánočního stromku jménem CC, které se vždy rozbliká a 10 minut prostě nejede, takže jsem rád, že mne zatím nikde nenechalo.
Spotřeba se ustálila na 8.3 a to jezdím hlavně po Praze.
Takže dokud jezdím, tak auto zůstane pod střechou, ale jestli se začne sypat tak půjde okamžitě z domu. Zatím má první strike za ty ramena.
Ale asi to je poslední nové auto co jsem koupil, až toto doslouží (doufám že ještě vydrží další 3-4 roky), tak budu kupovat už jen ojetiny za pár šupů, protože s mou zkušeností i informacemi, že ani ostatní auta nejsou to co bývala nehodlám utrácet majlant za krámy typu VW. Poslední ránu jsem dostal, když jsem slyšel od kámoše, že se mu sere nová Mazda 6. A to už je opravdu moc, kde je pověstná kvalita Japonců?
No nic vraťme se k CC. Jak je vidět, tak chyba byla kupovat novinku a pokud vím, tak modely B7 jsou na tom lépe, nežli 3C. Z toho plyne poučení, kupujte zaběhnuté modely a nehrňte se do novinek, ať nenaletíte jako já a buďte při váběru opatrní a důvěřujte, ale hlavně prověřujte (raději desetkrát), než něco koupíte.
Tak to je vše....

18.2.2013 15:09

Dvě novinky: Po 3,5 roku silent bloky a jak lehce přijít o řidičák.

Je tomu cca tři a půl roku a při přejíždění nerovností mi vržou silent bloky. Začalo to už asi před rokem a od té doby se to pomalu zhoršuje. Nyní je to asi v takovém stavu jako u mého Nissana po pěti letech.
Jinak již žádná větší závada se neobjevila, auto pořád drnčí (možná teď o něco víc, než když bylo nové), ale jezdí a to je hlavní.
Teď asi na 3 měsíce přestanu jezdit protože jsem přišel o řidičák, a tak doufám, že až po třech měsících sednu do auta tak nastartuju.
Stalo se to na příjezdu do Prahy od Mladé Boleslavi. Je tam 80km/h a já jel 130. Najednou blikající Passat za mnou a bylo vymalováno.... Za dvacet let jsem nedostal jedinou pokutu, mimo jednoho případu, kdy jsem provrčel křižovatkou těsně po oranžové a jednoho nevhodného parkování, najednou 5 bodů a 5000,- Přiznám se, že občas jedu rychleji (ne moc), ale nikdy nejezdím jako idiot. Snažím se jezdit podle předpisů a pokud se mohu ohodnotit, tak jsem snad slušný řidič. No a najednou řidič nejsem vůbec.

11.7.2012 10:16

Opět spotřeba!

Abych pořád nehaněl, tak opět musím pochválit motor a to přesto, že to není ten nejlepší a nejúspornější benzín na trhu. V praze jsem naložil 3 spolujezdce, plný kufr, načerpal, odjel do Rakouska, tam jezdil a pak se vrátil do Prahy a to vše na jednu nádrž celkem 845km a ještě jsem měl dojezd 200km. A to jsem to občas valil i 160-180. No alespoň v tom je to auto super. A ještě jedna věc, brzy tomu bude rok, co jsem byl naposled se závadou v servisu. Že by se to konečně přestalo s.át? A to že mi pořád drnčí budíky už nepočítám.

26.3.2012 13:41

Kolísání rychlosti na tachometru.

No původně jsem to sem nechtěl psát, ale když už tu referuji o všem (i o prkotinách) tak jsem tu přidal i tuto věc. Kolísání ručičky tachometru do sekce "Slabé stránky".

10.3.2012 23:36

To se musí uznat (spotřeba)

Tak jsem se vrátil z Alp v Rakousku, ale tentokrát jsem jel bez kysny na střeše a pouze ve třech a spotřeba mne mile překvapila 7,8l na 100km. A to jsem jel, když to šlo, po Německu i 200km/h. Musim uznat že motor je opravdu dobrý, škoda, že to kazí ta nešťastná kvalita dílenského zpracování....

10.2.2012 22:48

Klakson v zimně je asi nastuzen...

... protože když je pod nulou tak vydává jen mdlý tón, kterým bych si v nouzi asi těžko pomohl. Prostě teď v těch mrazech ztratil dech.

2.11.2011 16:19

Jak jsem k rozbitým diskům přišel.

Nastala zima a s tím čas přehození kol. Kola jsem měl uskladněná ještě u mého "drahého" prodejce, protože ho mám kousek od práce a uskladnit a přezout snad svedou i oni. Jenže posledně jsem ani s tím nebyl spokojen a rozhodl jsem se, že opustím tento podnik nadobro s tím, že si vyzvednu zimní kola a nechám je už nazout u svého nového servisu, včetně uskladnění letních. Jaké bylo moje překvapení, když jsem po přezutí zjistil, že dva zimní disky mám zničené. Co naplat, vím že jsem zimní kola nechával uschovat a byly v pořádku, ale to už nedokážu, když mi je nazouvali jinde. Nezbylo mi nic jiného než objednat nové disky, jen se modlím, aby nebyly zničené pneumatiky.
Nevím, jestli mi je vyměnili za jiné, nebo na nich někdo jezdil, to se již asi nedovím, ale zajímalo by mne, jestli někdo máte podobnou zkušenost s uskladněním kol?

PS: Jen mne "pobavila" poznámka mého nového servisáka, když jsem se ptal, jestli nemá nějaká kola na půjčení. Řekl že by to musel udělat, jako to dělají v píííííp*
* můj "drahý" prodejce...

30.9.2011 13:06

Pěkný článek který s kvalitou VW a mým autem úzce souvisí...

http://www.auto.cz/martin-winterkorn-na-obhlidce-hyundaie-i30-video-61976

Takže jak se ukazuje VW prostě nekupovat, toť alespoň moje rada!

12.9.2011 14:40

Drnčící přední maska.

Když jsem tu psal, že mi drnčí znak VW v přední masce a že to zamatlám lepidle, což jsem taky udělal, pouze jsem eliminoval drnčení toho znaku. Bohužel celá přední maska chladiče drnčí vesele dál. Na to už nemám sil a kašlu na to.

5.9.2011 16:01

Po reklamaci spojky.

Při reklamaci spojky jsem reklamoval i drnčení interiéru a budíků. Zatím mohu konstatovat, že interiér se trochu zlepšil, ale budíky drnčí stále. Není tad pořádný lidový vůz za mega jménem VW Passat CC!

5.8.2011 23:15

Jak to bylo s vadnou spojkou?

Nebyl to setrvačník, byla to opravdu vadná spojka. Jenže co mne dorazilo, že servisák mi řekl, že z VW přiznali konstrukční závadu a že o ní vědí a vymění mi to za díl, který vadný není. Takže oni vědí, že vyrobili šmejd, ale čekají, až se zákazník sám ozve a asi doufají, že to bude až po záruční lhůtě. VW opět nezklamalo!

29.7.2011 11:11

Rozjetá geometrie

Protože jsem měl podezření na vadnou geometrii a auto mám kvůli spojce v servisu, nechal jsem si ji opravit. Světe div se, ale byla prý ujetá včetně odklonu na jednom kole. Tady se dá asi jen poděkovat českým silničářům za kvalitu vozovek. Jen mne mrzí, že musí přijít zákazník a o geometrii zažádat, copak auto nedávám pravidelně na garanční prohlídky? Naposledy jsem tam byl před třema měsíci, nebo při výměně pneumatik, tak jsem byl před dvěma měsíci!

27.7.2011 13:57

Opět v servisu! ( již 18 závad včetně 1.8 TSI )

Tak se mi zase ozvala spojka a jelikož to mám ještě 2 měsíce v záruce popadl jsem svůj kvalitní VW vůz za mega a šupky s ním do servisu. Bylo to jako s televizí u opraváře, když ji tam přinesete a ona normálně funguje. Půl hodiny jsem jezdil se servisákem, než se spojka projevila svým vrzavým tónem. Servisák pokýval hlavou a řekl že mu to spíš připomíná setrvák, no uvidíme. Poprosil jsem ho ještě o opravu drnčících budíků a sednul na MHD a užíval pohodlí městského autobusu. Lidi já se tak těším až ten VW krám splatím a rychle se ho zbavím!!!

17.3.2011 14:00

Zpět z dovolené s TMC

Tak jsem se vrátil z Rakouska a cestou jsem využíval navigaci IGO8 s BT modulem TMC (dopravní info). A výsledek mne mile překvapil. Zatím co v rádiu hlásili jednu stau za druhou, my jsme jeli a všem kolonám jsme se bezvadně vyhnuli a cesta skvěle ubýhala.

25.2.2011 00:18

Instalace TMC/RDS Bluetooth přijímače dopravních informací.

Nainstaloval jsem si Bluetooth TMC přijímač ( info zde ). Mám navigaci v mobilu a tak jsem si řekl, proč tam nedostat i TMC. Normálně se to dá vyřešit připojením antény přímo do telefonu/navigace, jenže pak je anténa v autě spolu s navigací a má špatný signál, navíc to vypadá děsně, když se drát od antény válí po autě. V tomto případě je adaptér zapojen jako mezikus do antény mezi rádiem a originální anténou, která je na střeše a tak problém se signálem je vyřešen. Tento TMC adaptér potom vysílá dopravní informace do mobilu pomocí Bluetooth. A světe div se - funguje to skvěle! Ostrý test bude za týden při cestě do Rakouska. Tak držte palec ať to nejsou vyhozené peníze!

3.2.2011 00:05

Konečně jsem zrušil starou HF-premium sadu

Konečně jsem vyměnil tu moji hands-free Premium, za novou 5N0035730D a konečně jsem spokojený. Už mě ta moje Premium šla na nervy. Když shrnu nevýhody té mé staré sady:
- hovory si nemůžete předat mezi HF a mobilem, takže se přeruší, když třeba odejdete od auta
- SMS/volání zůstávají v autě
- některé SMS to ani neumí zobrazit
- příšerně otravné hlasové ovládání
- jen 20 hlasových příkazů (kontaktů)
- hlasové příkazy se musí nahrávat osobně
- hlas v HF nahrála nějaká důchodkyně
- zmenšený prostor v loketní opěrce
- chybí A2DP ( přehrávání muziky z mobilu přes BT )

28.12.2010 13:46

Auto v zimě

V Popisu vozu jsem doplnil zkušenosti s autem v zimě.

30.11.2010 11:04

Drobné úpravy

Doplnil jsem pár fotek a drobností v článku a také dodal doplňující informace a mírně upravil rozvržení pro přehlednost.

23.11.2010 09:48

Tak a máme tu další závadu. Odchází spojka.

Musím do servisu, protože mi ve spojce začíná při rozjíždění hučet.
Mám najeto 16000km a todle se mi zdá opravdu již trochu moc. Nemůžu se zbavit dojmu, že jsem si koupil za mega totální kraksnu. Ale měnit už to nebudu, už při první výměně mě to stálo příliš, nejen díky podvodným prodejcům, ale taky díky rušení původní půjčky.

15.11.2010 09:40

Zimní pneu

Před rokem jsem uposlechl technický průkaz a zakoupil zimní pneu 205/50/17 Goodyear Ultragrip performance II a dnes již mohu hodnotit. Musím říct, že do sněhu a ledu je to dobrá pneumatika, ale pro suchou silnici je vhodná jen na běžné ježdění. Při vyšších rychlostech už trochu plave. Navíc se víc sjíždějí, takže příště to bude asi 235/45/17.

26.10.2010 16:02

Výměna kol na zimu.

Já Vám nevím čím to je, asi mnou. Normálně již chodím k jinému prodejci, ale protože mám u původního prodejce uložená kola, tak jsem ho po dlouhé době opět navštívil a nechal si vyměnit kola na zimu. Nebyl by to starý známý prodejce, kdyby vše proběhlo normálně. Při placení faktury koukám, že je na faktuře jen materiál na vyvážení kol 137,-. Zaplatil jsem a ptal se kde je další faktura? Chvilku na mne přijímací technik koukal nechápavě, ale potom zpozoroval částku a sám se podivil. Nakonec jsme to nechali tak, že to příště doplatím. Asi problémy opravdu přitahuju. Celý život mám v mnohém štěstí, tak to asi musí být vyváženo smůlou někde jinde. Naštěstí tady ta smůla tolik nebolela, to příjde až při placení příštího přezutí ;-)

30.7.2010 17:01

100x nic umořilo osla

Zase taková blbost, ale... Tak si tak jdu po ulici, když tu kolem mne projelo po kostkách drnčící CC. Hned mne napadlo, zda i mé CC tak zvenku drnčí a světe div se, drnčí. A co že to je? Je to znak VW který má vůli a volně se pohybuje v přední masce. No nic zamatlám to lepidlem...

24.6.2010 14:02

Staré auto asi prodáno.

Tak staré auto asi našlo kupce. Nezbývá, než popřát novému majiteli, ať se mu to nesype tak jako mě a je s autem spokojený. A hlavně hodně kilometrů bez nehod!

16.6.2010 22:58

Staré 1.8 TSI se asi opět stěhuje ( nikdo ho asi nechce, není divu s tou pochybnou historií )

A to do Českých Budějovic, jen nechápu, proč ho hned nedali za tuto cenu a snažili se na něm za každou cenu vydělat. Kdyby auto bylo hned za nynější cenu, podotýkám že pořád větší než za kolik ho tehdy odemne koupili, tak by jistě už bylo dávno prodané. Tedy pokud už do něj nezatýká:
http://www.auto-plus.cz/Car/327040/passat-cc-1-8-tsi

31.5.2010 10:38

První výměna oleje

Po doporučení jsem se nechal přemluvit a změnil jsem Long life interval na pevný a nechal vyměnit olej za 5W40 od Shellu. A myslím, že jsem udělal dobře. Motoru změkl chod, zní o něco víc kultivovaněji a auto tím zase trochu získalo na přitažlivosti. Spotřeba se při studeném motoru zvedla, ale při zahřátém motoru je stejná, takže nelituji a mohu vřele doporučit.

20.4.2010 20:10

Prasklý lak není vinou VW.

Tak jsem se dnes objednal do servisu s tím prasklým lakem, krom jiného. Závada není v laku, ale asi zvorali opravu toho robitého skla, je totiž vidět malé vyboulení ven v místě prasklinky. Takže se to bude řešit reklamací.

16.4.2010 20:32

Ach jo - další závada :-(

Tak jsem dnes přišel k autu a všiml jsem si prasklého laku na dveřích. Přitom žádná známka venkovního poškození, jako například tuknutí, nebo škrábnutí, prostě jen malá prasklinka. A zase hurá do servisu. :-(

13.4.2010 16:12

Staré zatékací CC 1.8 TSI pryč.

Tak staré auto zmizelo z nabídky od původního prodejce, že by ho prodali? No možná, nebo ho přesunuli k jinému prodejci? Tak třeba sem, kdo ví?
http://www.auto-plus.cz/Car/323021/passat-cc-1-8-tsi

22.3.2010 12:20

Spotřeba při volnoběhu.

Svezl jsem se náhradním vozem 1.9TDI a krom toho, že to vůbec nejelo, všiml jsem si dost podstatného rozdílu mezi spotřebou TSI/TDI když auto stojí a motor běží na volnoběh. Tak jsem teno poznatek přidal do sekce spotřeba.

18.3.2010 09:38

Vše zlé je pro něco dobré.

A protože je vše zlé pro něco dobré, po opravě rozbitého okénka, která rozhodně nebyla u mého původního prodejce, a také se neobešla bez reklamace. Tak po této opravě mi přestala šelest vzduchu od dveří. Z toho pline ponaučení, že pokud chcete nové VW mít opravdu v pořádku, musíte ho nejdříve rozbít. ;-)

16.3.2010 10:16

Z ráje do reality ( fotka rozbitého okénka )

Tak jsem se vrátil z dovolené v Alpách, lidé tam měli otevřené garáže celý den, v nich horská kola, letní pneu i s disky na věšácích atp. Nikdo tam nic neukradne, lidé jsou příjemní a zdraví se na ulici. Jaké bylo mé vyztřízlivění, když jsem jeden den auto zaparkoval a druhý měl v něm díru. Je to divné, protože se nic neztratilo, nikdo se v autě nehrabal, ničeho se nedotkl. Prostě jen rozbil okénko. Ještě dodám, že jsem parkoval předpisově ;-)

15.3.2010 12:32

Upravená recenze.

Z určitých důvodů, jsem byl nucen vymazat starou recenzi a z nové odstranit všechny zmínky, které by ukazovaly na konkrétního prodejce.


Další vozy Volkswagen Passat CC



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

vždy jsem dojel, ale těch závad!

praktičnost
6

Není moc praktické, ale za vyloženě nepraktické auto bych ho taky neoznačil.

prostornost
8

Místa je dost, jen v zadu pro hlavu je méně prostoru.

jízdní vlastnosti
7

Poměrně dobré, ale co chcete od 1.6 tunováho auta s malým rozvorem.

jízdní komfort
8

S variabilním podvozkem to jde ale na C5 to prostě nemá ani ve snu.

provozní náklady
5

Koresponduje se spotřebou. Ale servis se začíná silně prodražovat.

náhradní díly
6

Běžně drahé.

výkon motoru
9

Tady se holt VW něco povedlo, škoda že to zabili celkovou kvalitou auta. Ještě variabilní zdvih ventilů, vylepšit střiky a nebude žádné konkurence.

spotřeba
7

Dá se jezdit za 12 i 6, ale průměr cca 7-8 podle způsobu jízdy. Takže na tak výkoné auto je to dobrý výkon.

hlučnost motoru
9

Dieslaři, shoďte svá TDI ze skály :-) Ale neodpustím si připomínku k tomu zvuku střiků, nebo co to je.

kvalita sedadel
9

Až na nemožnost nastavení sklonu sedáků skvělý.

brzdy
8

Do 200km/h dobrý.

zavazadlový prostor
8

velký, leč hůře přístupný, ale nestěžuju si.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…