Recenze

8 Majitel

Subaru Impreza GF 2.0 85kW

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Impreza, foto 1 Subaru Impreza, foto 1 Subaru Impreza, foto 2 Subaru Impreza, foto 3 Subaru Impreza, foto 4 Subaru Impreza, foto 5 Subaru Impreza, foto 6 Subaru Impreza, foto 7
Subaru Impreza, foto 8 Subaru Impreza, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Červená pixla Rok výroby 1997 Koupeno nové najeto [km]:305000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1994 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 186 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.6

Popis vozu

Rozhodl jsem se, že podráždím své spisovatelské dosud slepé střevo a napíšu pár slov o autě, který mi vozí zadek. Původně jsem chtěl psát o jiným voze, který mi stojí před garáží, ale nakonec jsem se rozhodl, že budu psát o Subaru Impreza z roku 1997.

Historie
Značku Subaru založil průmyslový gigant FUJI Heavy Industries a v roce 1954 přišel na svět první automobil s touto značkou. První u nás známější model je Leone z počátku sedmdesátých let; ten již měl pohon všech kol (4x4), kterým se značka později proslavila a sklízela úspěchy v motoristických rallye soutěžích. Protože se firmě dařilo, koncem osmdesátých let založila výrobní závody v USA, kde se začal vyrábět úspěšný typ Legacy – tedy pro trhy v Americe a Kanadě. Pro Evropu a další státy se stále montoval v domovském Japonsku.
Jelikož nechci plýtvat cennými bajty zde na webu a časem uctivého čtenáře, odkazuji na server Wikipedia, pokud chcete více detailů z historie značky. http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru
Subaru Impreza byl představen v roce 1993 jako „kompakt“, sedan a později i téměř neznámé dvoudvéřové kupé. Motory byly vždy ploché, podélné, s válci proti sobě, tzv. boxer. Tato koncepce umožnila dobré vyvážení jak sil působících v motoru, tak uložení ve vozidle. Motor může být nízko a vepředu, téměř na přední nápravě. Převodovka navazuje směrem dozadu. Konstruktéři tak dosáhli cíle – aby těžiště bylo co nejníž a nejblíže středu vozidla.
Původní motory typu EJ s šestnácti ventily byly objemu 1.6 a 1.8, který v roce 1996 nahradil motor 2.0 s 85kW. Více o modelu Impreza opět zde http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza (kdo nevládne jazykem Shakespearovým, nechť laskavě použije translate.google.com).

Moje auto
Konečně se dostávám k mému autu. Bylo vyrobeno v roce 1997, tedy už s novějšími ovladači, ale ještě stále se starým motorem 85kW a se starými ventildekly. Tento motor ale už měl seřizování ventilových vůli na vahadle šroubkem s matičkou. Seřízení je možné dělat na autě, ale přístup od podběhů vyžaduje trochu zručnosti. Seřízení se dělá v rámci velké prohlídky po 100 tisících km (pokud máte LPG tak raději po 30ti tisících km). Další náklady na největší prohlídku jsou na rozvodovou sadu = řemen, kladky a vodní pumpu.
Moje Impreza je takzvané „sportkombi“ a koupil jsem jí od tchána za dumpingovou cenu – v podstatě za dva velké servisy. Auto je koupeno v ČR, se servisní knížkou, já jsem druhý majitel. Nikdy nepoznalo jiný než značkový servis, což popravdě není vždy výhoda. Značkový servis Subaru je poměrně drahý na práci, díly rovněž nejsou za hubičku, ale kvalita práce servismanů tomu jaksi neodpovídala. Ale zpět k autu.
Impreza je nehezký auto a s najetými 260ti tisíci už něco zažilo. Naštěstí, zloději se mu vyhýbají – kdo by takovou pixlu chtěl, že ano. Na díly neprodejná a výbava veškerá žádná (originál rádio Philips s kazetovým přehrávačem je spíš šumítko, ale na poslech zpráv nebo hardrocku to stačí). Materiálům nerozumím, takže jestli jsou kvalitní na osahávání, to nevím. Ale vržou i po 13ti letech snesitelně a nejsou moc ošoupaný. Jediný zvuk na nerovnostech je někde od pravýho C sloupku, podezřívám těsnění posledního bočního okýnka nebo ve dveřích, protože intenzita je nepřímo úměrná teplotě.
Výbava je základní - všechny okna v elektrice, rovněž tak zrcátka, 2 airbagy a manuální klimatizace. K tomu má auto hill holder, což je výborné zařízení a mělo by se montovat do aut sériově. To že má auto opěrky hlavy a volant považuju za standard.
Originální gumové koberečky jsou pod pedálem plynu a brzdy už pěkně odřený, ale pořád slouží dobře. Zatím mi žádný ovladač nebo páčka neupadly a všechno v autě funguje. Schránka na přístrojový desce je fajn, ale je dobrá tak akorát na to, aby tam člověk zapomněl peněženku nebo mobil.
Docela dobrý jsou u tohohle auta světla. Mám v nich teď žárovky H4 Philips + 30procent a svítí slušně. Nemám rád moc bílý nebo modrý světla, protože mě z nich bolí oči a hlavně v dešti mám pocit, že se sám oslňuju. I štelování výšky stále funguje bez problémů. V autě jsou 2 airbagy a ABS, čímž pasivní bezpečnost ve výbavě končí. Připomínač zapnutí pásu nemá.

Prostor
Takzvané kombi není extra prostorné. Jelikož mám 192cm a vážím stoblsevhseve kilogramů, mám sedačku na posledním nebo předposledním zubu (podle toho, jakou mám bundu) a navíc úplně dole. Za mnou zbývá už jen něco přes 10cm místa, ale stále je to o 1cm víc, než v Octávii A4 (první generace). Mimochodem, budu Imprezu v tomto textu ještě několikrát přirovnávat k O1. Ne kvůlivá tomu, že bych to auto nějak miloval nebo nenáviděl, ale prostě kvůli tomu, že je v Česku obecně známé a sám jsem v různých kouscích najel několik desítek tisíc kilometrů. Mimochodem, Oktávky byly moje nejlepší auta – jelikož byly všechny služební.
Místo napříč není taky žádná hitparáda, o kufru ani nemluvě. Ten sice pojme nějaké krámy, ale vzhledem k požadavkům konstruktérů na tuhost karoserie bylo nutné zmenšit nakládací otvor na minimum a ještě zvednout nakládací hranu. Na druhou stranu, kočárek jsem tam dostal bez sundání koleček a o to šlo. Nyní auto využíváme pro jízdu do práce v obsazení 1 osoba anebo pro popojíždění „pro něco“ a k tomu je veliký akorát. Rozměry kufru si nepamatuju, stejně jako jeho objem. Stejně mám pocit, že litr u jedný značky je jinak velký než u jiný, alespoň podle katalogu a testů.
Jinak místa nad hlavou mám dost a sedačku můžu seřizovat dvěma kolečky na výšku předek a zadek zvlášť. Volant je seřiditelný jen výškově, což mi nevadí, jelikož i u jiných značek ho vždy zamáčknu co nejdál od sebe a co nejvýš.
Odkládacích prostor je v autě minimum. Krom již zmíněný přihrádky na palubce se jedná o prostor před spolujezdcem (tak na servisní knížku, manuál a mapu velikosti A5), malý kapsy ve dveřích – nedáte tam ani půl litrovku vody, a prostor v loketní opěrce s držákem na nápoje. Toť vše, pokud nepočítám popelník.

Jízda
Konečně se dostávám k tomu, pro co je tohle auto tak obdivovaný (ačkoliv většinou lidi slintají nad verzemi GT, WRX případně STi/STI).
Pohon Subaru s manuálními převodovkami (kromě verzí STI) obstarává takzvaný Continuous AWD = 4x4 s mezinápravovým diferenciálem s rozdělením síly 50:50 a viskózní spojkou, která mu zajišťuje svornost. Standardně tedy přenáší každé kolo čtvrtinu výkonu. Pokud dojde u jedné nápravy k prokluzu, spojka se snaží diff omezit tak, aby na nápravu, která má trakci, šla větší síla. Celý systém je mechanický a viskózka funguje hlavně na sněhu a ledu. Na asfaltu nedokáže celý výkon přenést a není to ani třeba. Když je zničená, zpravidla se „kousne“ – takže s autem nejde pořádně zatáčet a v plným rejdu při plynu skáče jak koza. Některé jiné modely (turbový Forester nebo Outback) mají i samosvorný zadní diferenciál, ale do slabý Imprezy se nadával.
Díky pohonu a těžišti se dají zatáčky vykroužit pěkně pod plynem. Moment přenášený na zadní nápravu auto postrkuje kupředu, takže má menší tendenci se různě naklánět nebo ujíždět. S dlouhou Oktávkou mám vždycky pocit, že to auto jakoby lámu nebo že se mě ta boule za zadní nápravou snaží otočit přes boudu.
Samozřejmě se síla pohonu a výhoda rozložení hmoty projeví hlavně v podmínkách letošní zimy (bůh pochval čtyřkolku). Na limitu pod plynem se projevuje jako lehce nedotáčivá, což se dá korigovat přidáním více plynu. Pak se auto chová neutrálněji a ze zatáčky vyjíždí bokem – dnes osobně vyzkoušeno. Bohužel, v této situaci vydrží jen chvilku a pokud si nedáte pozor, během vteřiny letíte neovladatelně směr příkop a pak už musíte jen doufat, že netrefíte špatně vyrostlej strom. Mně se to naštěstí ještě nepovedlo a doufám, že to tak i zůstane. Ovšem stále je to chování čitelnější než u O1 4x4 1.8 turbo, se kterou jsem měl možnost najet pár tisíc km. Tam mě zadek nejdřív nakopnul, pak zasáhlo ESP, čímž mi zhatilo kontra a já musel na brzdu a bez plynu dopilotovat zpět do správnýho směru. Jinak, myslím si o sobě, že jsem průměrně dobrej řidič, spíš opatrnější. Auto má skoro vždy limity daleko za hranicí, kdy bych měl já už na kaťatech řez rezavým nožem.
Impreza je tedy mimořádně vhodná pro zimní podmínky a například ve Švýcarsku to dobře vědí. Auto navíc rychle topí, i v mínus patnácti začíná foukat teplý vzduch po prvním kilometru a do pěti minut je v autě dýchatelno. Klimatizace již tak účinná není a i když jsem nechal doplnit náplň, v parném létě musí běžet větrák aspoň na dvojku, aby se auto vychladilo.
Pro co Impreza tak vhodná není, to jsou dálnice. Při 140ti na tachometru (dle GPS asi 134kmh) točí motor přes 4 tisíce otáček. Mám vyzkoušeno, že se dá jet dlouhodobě i přes 5 tisíc – jel jsem do Německa stále mezi 160ti a 190ti na tachometru, ale je to utrpení hlavně pro posádku. Hluk od motoru a od kol je poměrně velký a únava se dostavila záhy. Pokud chcete jezdit hlavně po dálnici, rozhodně si kupte jiný auto. Maximálku jsem ani nezkoušel, na tacho bylo téměř 200 a ještě by to jelo. Nechtěl jsem, aby mi těsně před Mnichovem vylítly písty z válců a daly mi přes hubu – přece jen, po babičce nemůžete chtít výkony mladýho masa.
Motor jako takový snáší i jízdu na nízké otáčky. Ideální ve městě je zařadit 4ku a nechat auto jet na 2 tisíce otáček. To odpovídá rychlosti přesně 50km/h a na tachometru je 55. Pružné zrychlení je dobré, hlavně kvůli krátkému převodování. To lze ještě pokrátit redukcí, kterou disponují všechny neturbové verze kombi s manuální převodovkou (i u Forestera a Legacy). Mám vyzkoušeno, že do kopce z rychlosti 50km/h je zrychlení stejný jako u O1 1.9TDi s 81kW. Šáde začne Impreze ujíždět až při nepředpisových rychlostech.

Spotřeba
Oblíbené téma majitelů TDi. Jak jsem psal, něco jsem s TDi najezdil, takže říkám rovnou, že za pět jsem to s 81kW neuměl a pod šest málokdy – alespoň podle tankování. PP mi ukazoval většinou optimistických 5,6. Impreza naštěstí počítač nemá, takže nezjistíte ani aktuální, ani průměrnou. Podle tankování vychází v létě 8,6 a teď v zimě na trasách 12 a 20 km plus nějaký hopsání kolem vsi je to 9,1 – to považuju za velmi dobrý výsledek. Minimální jsem měl 7,4 a maximální v SRN 9,9. Pravda je ta, že s již zmíněnou Oktávií 1.8 4x4 110kW jsem jezdil s téměř identickou spotřebou.

Závěr
Imprezu jsme měli jako rodinný auto. Já, žena a dítě s kočárkem a harampádím jsme se vešli v pohodě a poměrně bezpečně jsme se dopravili tam, kam jsme potřebovali i za těžkých povětrnostních podmínek. Nyní jsme pro manželku na popojíždění a na naše dálkové trasy koupili Outback H6 3.0, takže Imprezka mi zůstala na ježdění do práce. Jsem s ní velmi spokojený, cítím se v ní příjemně. A rád pomůžu kolegům při problému na cestách (naposled jsem tahal z příkopu do kopce na sněhu A6 Avant 2.7TDi plně naložený = 2 tuny).
Ojetiny jsou za docela příznivé ceny, aspoň při porovnání s Oktávkou ve 4x4. Výbava v elektrice bývá u Subaru lepší.

A to je vše, přátelé, tádýdádydáda. Blahopřeju všem, co to dočetli až sem (sám jsem to podruhý nečetl). Snad jsem vás neunudil k smrti. Jinak, fotky mám jaký mám. Nejsem fotograf a nehodlám je vylepšovat. Auto mi nehodnoťte, nějak o to nestojím a nikomu recenzi ani auto hodnotit nebudu. Kdyby šlo tohle nastavit přimo při vkládání, byl bych rád. Teď jsem přidal link na video, ukazující pořadí nejoblíbenějších aut v UK.

Silné stránky

-Podvozek a pohon, hlavně na sněhu
-Nezájem zlodějů
-Spolehlivost, nulová spotřeba oleje
-Žádné vůle v řízení ani po čtvrt milionu najetých kilometrů

Slabé stránky

-Drahý značkový servis a díly
-Minimum dílů z druhovýroby (ale dá se, když člověk hledá)
-Prostor na zadních sedačkách a v kufru (ale to je relativní, není to stěhovák, nebo rodinné MPV)
-Originální rádio a reproduktory
-Žádné odkládací prostory
-Nemá palubní počítač – není s čím si hrát, když se člověk nudí na dálnici
-Dálnice
-Dlouhá zpátečka
-Brzdy - bubny vzadu a dvoupístky vepředu mají s autem na suchu docela dost práce. Pedál vyžaduje silný šlápnutí, ale zase se dobře dávkuje. Doporučuju při brždění nevyšlapovat spojku, než do toho začne kecat ABS, auto brzdí hlavně na sněhu podstatně líp - kola se pomalu pořád odvalujou, kdežto ABS je vždy na chvíli zastaví a pak pustí, čímž prodlužuje brzdnou dráhu.
-Zatéká přes pravý zadní světlo do prostoru rezervy. Vzřešil to silikon.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Problémy a závady
Protože znám historii tohohle kusu skoro od začátku, můžu napsat pár slov. Interval výměny oleje je neobvyklých 12,5 tisíce km. Větší prohlídka je v pětadvaceti a na 50ti tisících velká, kdy se mění úplně všechny náplně a filtry. Pylovej v autě nehledejte, protože tam není.
Za celou dobu bylo potřeba jednou vyměnit a jednou srovnat kotouče na soustruhu (vzadu jsou bubny), při 200 tisících se měnila spojka - jak jsem nedávno zjistil, u Imprezy je naštěstí klasická. Legacy má údajně dvouhmotový setrvačník. Nechápu, proč motor s tak vyrovnaným chodem potřebuje tak složitou a drahou věc.
První výměna spojky se moc nepovedla, zřejmě byla skříň na motor namontována trochu křivě. Závada se projevila tak, že při rozjezdu na studeným motoru s trochu vytočenýma kolama auto začalo skákat. Jinak spojka neklouzala a auto ani nevibrovalo.
Jednou se měnil tlumič výfuku a teď už má zase na kahánku. Střední díl je zatím originál, ale přední katalyzátory jsem už měnil z bouračky – za krásných 1500 i s jetým tlumičem. Bohužel na něj nějakej moula navařil tuzingovou koncovku, ale snad to nejak přežiju.
Krom toho shnily po deseti letech lemy zadních blatníků. Neví se proč, ale záruka na kastli to jaksi nepokryla. U novějších aut se tento problém neprojevuje. K tomu mi loni začaly téct přední tlumiče – stále originál. Nové druhovýroby s kvalitou originálu (Kayba) stojí cca 3300 Kč peněz za kus.
Na auto jsem loni rovněž kupoval nové letní pneu. Škoda, že jsou v poněkud nestandardních rozměrech 195/60-15, což je trochu prodražuje. Takže jsem koupil Barum Bravuris2, který nahradily GoodYear HydraGrip. To byla úžasná guma na mokru, kolikrát jsem měl dojem, že auto spíš hodím na boudu, než by jsem dostal smyk. Jenže GoodYeary se dost oskákaly a zteřely, takže začaly příšerně hučet. Vyhodil jsem je, ačkoliv měly ještě 4mm masa.
Zimní pneu rozměry jsou 185/70-14 a mám tam nějaké Dunlopy. Drží docela dobře, ale už mají mělký vzorek.
Žádný další problémy si teď nevybavuju, ale třeba na něco přijdu. Jo – jednou začalo hučet servo a šlo ztuha řízení. Stačilo doplnit kapalinu.
Krom toho, za velkých mrazů jde ztuha řazení, hlavně jedničky, dvojky a zpátečky. Zpátečku je občas potřeba řadit 2x, moc se jí tam nechce. Navíc, všechny rychlosti jsou krátký a zpátečka je neuvěřitelně dlouhá. Doporučuju couvat na redukci, jinak je nutný hrát si se sojkou.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nevím, auto kupoval tchán v Praze u EF. Já jsem ho "kupoval" od nej v roce 2005, když mělo najeto 201 tisíc km. Jednání s tchánem bylo krátký a jednoduchý :-) Prostě jsem dostal půl království a celou princeznu za ženu.

 

Novinky v recenzi

17.12.2013 13:34

300.000km a očekávání STK

28. října jsem překročil 300 tisíc km (viz fotka v galerii) . Nechal jsem udělat komplet rozvody a náplně (cena cca 5500Kč). Závady a koroze se množí, aktuálně je prasklá levá přední manžeta (u Kelyšový asi 200Kč za sadu) a hlavně je prasklej drát v kroužku na volantu, takže svítí Airbag. S tím ovšem neprojdu STK, která mě čeká v lednu, takže musím opět servisovat. Jestli pixla projde, budu s ní ještě 2 roky jezdit a pak půjde na díly...

16.4.2013 17:02

LPG porovnání klasiky a sekvence

Jak jsem psal, do auta jsem nechal namontovat Lovtec Electronic. Do toroidní nádrže místo rezervy se vejde 38L (kapacita nádrže 47L) a spotřeba je kolem 10ti litrů LPG + něco málo BA95 (do 0,5L/100km). Tchán má ve své babičce (Impreza 1.8) Lovtec s reduktorem Magic3 a sekvenčním vstřikem plynu, takže můžu po pár tisících km dobře porovnat. Jednou větou - krom ceny (o 5500Kč levnější) nevidím žádný důvod pořizovat si klasický - byť elektronikou řízený směšovač. Sekvence je ve všech ohledech lepší a má o půl litru nižší spotřebu. Směšovač má problémy s držením volnoběhu hlavně za jízdy (občas příliš vysoko, občas nízko), častěji svítí kontrolka motoru (lambdě se nelíbí směs), přepnutí z BA95 do LPG se děje buď na základě zvýšení otáček nad 2800 bez ohledu na teplotu nebo se musí přepnout tlačítko a obojí doprovází citelné cuknutí. Navíc nelze systém nastavit, aby se při určitém zatížení nebo nad třeba 5000 otáček přepnul zpět do benzínu a z toho vyplývá nižší výkon ve vysokých otáčkách.
Ale vzhledem k rozdílu ceny benzínu a plynu je úspora značná a o to mi šlo. Poslední nádrž znamenala náklad 1.65Kč/km (včetně benzínu nutného pro starty), což je paráda a každý kilometr ujedu o 1,40 levněji a návratnost investice je 8 měsíců ikdyž započítám nutný servis.

13.3.2013 15:46

285.000km a přestavba na LPG

Auto stárne a vyžaduje další investice. Motor sežral za výměnu cca litr oleje, spotřeba benzínu kolísá na zimních gumách od 7.5 po 10 litrů na sto km. Musel jsem koupit nový střední (Eberspacher 2000Kč) a zadní díl (Polsko 903Kč) výfuku plus těsnění, o víkendu mi ho mechanik společně s výměnou oleje namontuje. Při té příležitosti opraví uhnilou pružinu řadící páky, abych nemusel kvalty lovit v podlaze.

Jelikož vzhledem k úsporám nedopadne firemní auto a zvýšil se mi roční nájezd, nechávám svou stařičkou Imprezu předělat na LPG - opět v Jičíně u p. Štaffa, se kterým mám nejlepší zkušenosti. Tentokrát na rozdíl od Outbacka a tchánovo Imprezy jdu do Lovtec Electronic - klasický systém směšovače, ovládaný elektronikou. Chtěl jsem dát do prostoru rezervy největší nádrž co by se vešla - 600x270mm, ale není k sehnání a výroba by trvala 5 nebo víc týdnů. Takže jsem smířen s menší 48 litrovou 600x220mm. Chci multiventil nechat nastavit tak, aby bezpečnostní rezerva byla na hranici legality - tedy 20% a LPG by měl vystačit na cca 400km. Cena za přestavbu něco přes 16 tisíc Kč, což je supr. Tím pádem mě ještě letos bude čekat výměna rozvodů na 300tkm a auto pak musí vydržet aspoň další 3 roky.
O víkendu to řádně otestuju.
Jinak, půjčil jsem auto na otestování známému, bývalému závodníkovi rallye. Pár km mu trvalo, než si zvyknul na čtyřkolku, se kterou jel úplně poprvé a pak už na krátké kvalty projížděl v čerstvém prašanu zatáčky řízeným driftem. Musím říct, že to byl zážitek i pro mně :-)

10.12.2012 18:02

Video

Přidal jsem jedno noční video. Měl jsem strach ze zvěře, takže rychlost něco málo přes 100 na krátké kvalty. A jako velké finále mi upadl držák telefonu v nejlepším místě...

5.12.2012 11:21

Brzdy

Nove kotouce, desky, repase brzdicu a bubnu a auto brzdi perfektne.

30.9.2012 22:37

Předek a nějaké opravy

Na předku mám nové kotouče ATE, destičky TRW a repasované brzdiče (cca 4000Kč celkem). Auto se při brždění nekroutí, ale účinek stále odpovídá době výroby auta. Také jsou nové přední tlumiče tuším Kayaba za 5000Kč. Ze závad - odešel náhon tachometru a auto padalo "do nouzák"u se svítícím check engine. Oprava 500Kč použité čidlo od Mirka Bíma z Čisté u MB.
Také jsem přestal jezdit na ohnivou směs E85 a Naturalu a spolu s dlouhými trasami šla rapidně dolů spotřeba, Posledních 5 tisíc km jezdím mez 7mi a 8mi litry (poslední 7,8 a 7,5). Zajel jsem si i rekord za 7,25 což je skoro neuvěřitelný. Uvidíme jak to bude se služebákem, ale když to nedopadne, udělám 300 tisíc najetých km za rok nebo dva.

12.3.2012 18:50

Po STK

Mame úspěšně po STK, predem jsem musel jeste nechat navařit jednu přírubu na výfuku, protože původní sprostě uhnila. Dal jsem tam zároveň ten poslední díl výfuku s tuzingovou oválnou kocovečkou, takže vypadám jako trotl. No ale funguje, akorat je v potrubí ještě někde malá dírka, protože na emisích byly vyšší obsahy kyslíku. Jinak auto sice prošlo, ale za 3 týdny poté totálně odešly přední tlumiče. Zima, výmoly a jízda zkratkou, která se neudržovala je zničila. Nicméně byly to originály, takže 14 let a 275 tisíc km neni špatná výdrž...

14.11.2011 20:04

Opravy

Tak Subo pomalu oslavi 14 let a máme najeto přes 270 tisíc km. Od posledního zápisu uplynul nějakej čas a tak dám update o nutných opravách.
Letos mi umřela baterie (dal jsem Vartu za 2000), ložisko levýho zadního kola (cca 2000 včetně práce), manžeta pravý přední poloosy (za 500 včetně práce) a nakonec nejvážnější závada, což byla prasklá levá zadní poloosa ve vnějším kloubu. Co jsem se ptal, nikdo se s něčím podobným nesetkal. Kloub byl naprosto v pořádku, manžeta plná maziva a přesto to byl čistej chirurgickej lom. Nicméně poloosa je stejná jako na Legacy a Foresterech z těchto let výroby (atmosféry 2000ccm) a z vraku mě stála pětikilo.
Dále jsem obul zimní protektoráty od Vraníka. Jsou na vzorku o 2cm větší než původni gumy (na obvodu to dělá přes 5%) a tak i proto sleduju nárůst spotřeby. K tomu jezdím na 1/3 E85, auto sice žere víc, ale náklady na km jsou díky nižší ceně stejný, takže ve finále mám vyšší výkon za stejně peněz.
Minulý týden jsem zjistil, že je prorezlej pravej prah u zadního lemu. Takže klempíra měl na dvě hoďky práci a bez laku mě to stálo 500. V lednu mě čeká technická, tak pak podám další raport.

27.1.2011 07:21

Závady

Tak konečně se začínají na autě projevovat závady způsobené stářím a opotřebením. Krom již zmíněné prasklé manžety jsem v posledních dnech pozoroval hučení z kufru. Na zvedáku jsme odhalili příčinu - ložisko levého zadního kola se loučí a dává to nahlas vědět. Je objednané a i s výměnou by mělo stát asi 2 tisíce Kč.
Zřejmě novinky tohoto typu budou stále častější, ale chci auto dojezdit úplně, takže počítám, že ještě 2 roky a celkem téměř 300 tisíc km a konec. Krátké trasy po rozbitých silnicích se zkrátka na opotřebení projeví mnohem rychleji než dlouhé jízdy po dálnicích stálou rychlostí...

15.1.2011 17:34

Prasklá manžeta

Před Vánocemi jsem zjistil původ smradu po jízdě a zřejmě taky důvod minipožáru na katalyzátoru na jaře. Praskla mi pravá přední manžeta, takže mazivo odletovalo na katalyzátor, kde smrdělo. Než jsem to zjistil, najel jsem skoro 2 tisíce km, ale jelikož díra byla malá a mazivo z ní stále odletovalo a navíc je tato manžeta pěkně skrytá za katalyzátorem, homokinetickému kloubu snad nebylo ublíženo. Akorát nezávidím mechanikovi, už mi 2x psal, že to nejde sundat z náboje :-)
Jinak mi tlučou vzpěry pátých dveří v čepech = neřeším. Poslední spotřeba byla rovných 9 litrů na sto (stále krátké trasy mimo město, hodně na sněhu). U OB byla pro zajímavost 10.8 (3/4 krátké trasy a taky na sněhu). Dá se říct, že na dlouhé tratě při stejném nákladu a rychlostech je spotřeba u třílitru +1 litr oproti Impreze dvoulitru, na krátkých trasách tak +2 litry.

20.12.2010 13:53

Úprava recenze

Zjistil jsem, že moje auto už nemá hydroštely, ale že má klasický seřizování - vahadlo se šroubkem. První dvoulitry měly ještě hydrostavy.
Jo a taky jsem zjistil, že auto nemá dvouhmotovou spojku. Tu by mely mít pouze modely Legacy.

13.7.2010 19:42

Doplnění klimatizace

Opět bylo potřeba doplnit klimatizaci, protože kompresor už přestal spínat. V podstatě celou náplň 500ml, plus olej a patnact minut prace (kontrola těsnosti) to vše za krásných 800 peněz českých. Už zase chladíme, hurá (ale jelikož teď v létě najedu měsíčně s Imprezou tak 200 kilometrů, tak je mi to jedno). Byl jsem poučen, že je OPRAVDU potřeba klimu pouštět aspoň 2x měsíčně, protože těsnění kolem hřídele kompresoru vysychá a pak tudy uteče náplň. Servisman si pochvaloval, jak jsou u Subaru krásně přístupné plnící zátky a jak je náplň malá a jak je to celý trvanlivý.
Mimochodem, nechal jsem vyvážit a zalepit zimní gumy na obě auta. Až se zima zeptá...

31.5.2010 21:47

Spotřeba vs. otáčky

Tak jsem zkusil dát na rady specialistů na spotřebu a jezdil jsem jednu nádrž na velmi nízké otáčky. Řadil jsem už někde u 2.500 otáček a nechával je spadnout až na 1.500. Auto se mi okamžitě odměnilo krásnou spotřebou skoro 10 litrů na sto. Teď jezdím původním stylem - řadím až ve 3.500 otáčkách a výše, plus nenechávám je padnout pod 2.000 a už teď je jasný, že spotřeba je opět mezi 8mi a 9ti. Takže podtáčení motoru u Imprezy rozhodně doma nezkoušejte...

26.5.2010 21:13

Opět hučelo servo

A opět bylo potřeba doplnit kapalinu. Víčko má docela komplikovaný těsnění a zřejmě to kolem něj trochu zákne. Doplnil jsem asi deci Liqui Moly ATF III. Olej jako takový stále nežere, je ho tam i po 8 tisících na horní rysce. Nový gumy Barum Bravuris II se už zajely, ale stále nedrží tolik co GoodYeary. Nicméně cenovka u nich byla výrazně příznivější...

27.2.2010 20:50

Dneska mi málem shořelo auto!!!

Moje žena jela se sestrou na výlet na kopec a nahoře zjistily, že z motoru se kouří. Když otevřely kapotu, na katalizátoru výfuku byly vidět plameny. Nahazely na to snih a tim to ohasily. Když jsem přijel, už se z toho jen kouřilo. Auto jsem projel, nic jsem nezjistil. Nevím co to bylo, asi nejakej kus plastu nebo oleje na vyfuku. Jo a aby toho nebylo málo, zjistil jsem, že mi uchází pravý přední kolo, asi je v něm malá dírka. Tak tomu říkám den...

26.2.2010 13:37

Odkaz na test našeho druhého vozu na auto.cz

Odkaz na naše současné přibližovadlo:
http://magazin.auto.cz/testy/subaru-legacy-outback-h6-3-0.html
Test je již vypublikován - viz moje další auta.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Subaru Impreza GF 2.0 85kW

Další vozy Subaru Impreza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6

Snižuji spolehlivost vzhledem k najetým kilometrům a stáří vozidla.

praktičnost
7

Poměrně malý kufr a v porovnání s dnešní dobou některé nedomyšlené detaily (malé místo ve dveřích a přihrádkách, sklápění sedaček atd..)

prostornost
7

Když sedím vepředu, za mě už dám maximálně tašku.

jízdní vlastnosti
9

Vynikající, i přes opotřebené tlumiče. Nulové vůle v řízení a podvozku i po letech.

jízdní komfort
8
provozní náklady
7

V celkovém součtu to není tak zlé, ačkoliv díly jsou většinou drahé a benzín taky.

náhradní díly
5

Většina originál dílů jsou drahé a druhovýroba nepokryje vše.

výkon motoru
7

Původních 85kW ve čtyřkolce už nebylo nic extra a po šestinásobném objetí zeměkoule se to samozřejmě nezlepšilo. Čtyřkolka v manuálu má celkové ztráty z motoru na kola přes 25 procent!

spotřeba
7

Spotřeba kolem 8,7 litru v průměru - krátké trasy mimo město (do práce a zpět) a téměř výhradně zimní provoz udělají své. Průměr spotřeby LPG je 10,3 + cca 0,5L BA95.

hlučnost motoru
7

No, šestiválec to není....

kvalita sedadel
8

Menší na můj rozměr těla, slabší vedení horní části těla.

brzdy
8

Nechal jsem udelat kompletni repasi brzd a najednou s novymi kotouci Impreza brzdi suprove.

zavazadlový prostor
6

Kočárek se vešel aniž bych sundal kolečka, nicméně boudička musela dolů a byla položena na podvozku. Do ní se dala dát taška a tím byl kufr plný...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…